Call of Duty: Modern Warfare (2019)

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
BR huhuihin varsin vähän perehtyneenä arveluttaa ehkä eniten BR-mappien koko. Pubgin ja Battlefieldin BR:t testanneena on ollut positiivista mappien suuri koko. Kun taas miettii codeja niin on hankala kuvitella suurta mappia vaikka sellaista toki BR:n suhteen toivoisi.
En tiedä onko tämä nyt oikeasti lopullinen BR moodin mappi tässä pelissä, mutta jos niin koko ihan hyvä. Linkin takana video siis:


Black Ops 4 BR:ää, eli Blackout, tuli itse pelattua jonkin aikaa.
Kyllä siinä se kartta tarpeeksi suurelta tuntui, tässä kartta:


Oletan että tässä MW:ssä kartta on kuitenkin vähintään yhtä iso.
Ellei jopa isompi jos tuo hurja huhu on totta että max pelaajat 200.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 220
Huvittavaa sinällään, että peli joka on suunniteltu kämppimiseen ja jossa kaikki kämppii, jotkut siitäkin triggeröityvät.
Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
511
Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.
En nyt ihan snipun kanssa linnoittautumista ajatellut (vaikka sitäkin kyllä ground warissa tapahtuu), lähinnä sitä mikä nähdään kämppimisenä. Monista noista 6vs6 kartoista löytyy paikkoja, joiden hallinta antaa jonkinlaista etua modesta riippuen. Noiden "strategisten pisteiden" hallinta menee monella ihon alle ja se nähdään kämppimisenä (enkä tarkoita shoot housen kanaorsia tai rustin paistoparilaa). Näinhän ei tietenkään ole, se on vaan järkevä tapa pelata peliä jossa melkein mikä tahansa ase tappaa samantien. Toki aina on niitä, jotka jäävät nurkkiin/ikkunoihin/tms kyttäämään, mutta se on asia erikseen.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 069
Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.
Puhutko nyt tosissasi että CS:ssä on camppimista? Jos kyllä, niin sitten et kyllä ymmärrä peliä ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 220
Puhutko nyt tosissasi että CS:ssä on camppimista? Jos kyllä, niin sitten et kyllä ymmärrä peliä ollenkaan.
Sillon kun pelasin enemmän CS:S:ää, niin oli ehdottomasti. GO:ta en ole pelannut, joten en tiedä. Sourcessa pelimoodi oli sama ja aina aloitettiin samasta spawnista, joten kämppiminen oli luonnollista. CoD:ssä spawnit muuttuvat jatkuvasti, joten kämppijän selässä on kohta varmasti vihu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 220
En nyt ihan snipun kanssa linnoittautumista ajatellut (vaikka sitäkin kyllä ground warissa tapahtuu), lähinnä sitä mikä nähdään kämppimisenä. Monista noista 6vs6 kartoista löytyy paikkoja, joiden hallinta antaa jonkinlaista etua modesta riippuen. Noiden "strategisten pisteiden" hallinta menee monella ihon alle ja se nähdään kämppimisenä (enkä tarkoita shoot housen kanaorsia tai rustin paistoparilaa). Näinhän ei tietenkään ole, se on vaan järkevä tapa pelata peliä jossa melkein mikä tahansa ase tappaa samantien. Toki aina on niitä, jotka jäävät nurkkiin/ikkunoihin/tms kyttäämään, mutta se on asia erikseen.
Voi olla, että joillain on eri määritelmä "kämppimiselle". Se, että hetkeksi pysähtyy, ei itselleni ole kämppimistä. Mutta linnoittautuminen pidemmäksi aikaa snipulla on. Itse nautin nopeatempoisesta pelaamisesta: koko ajan liikkeessä ja ihan hyvin tämä toimii näissä 6vs6-matseissa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 069
Sillon kun pelasin enemmän CS:S:ää, niin oli ehdottomasti. GO:ta en ole pelannut, joten en tiedä. Sourcessa pelimoodi oli sama ja aina aloitettiin samasta spawnista, joten kämppiminen oli luonnollista. CoD:ssä spawnit muuttuvat jatkuvasti, joten kämppijän selässä on kohta varmasti vihu.
Toinen puoli hyökkää ja toinen puolustaa. Mitään camppimistä se ei kuitenkaan ole. Haluaisin toki nähdä kuinka siinä muka voittaisi eriä jos kyykkisi vain nurkassa...

Muutenkin tuo koko "camppiminen" on riistäytynyt kokonaan käsistä codijonejen keskuudessa. Riittää että Gunfightissa et sinkoa päättömästi vastustajan spawniin, niin olet "campperi". Toki pelityylinsä kullakin, mutta en nyt itse näe sitä mitenkään kovin järkevänä pelitapana, että ensin juostaan kilpaa karttaa ympäri, jonka jälkeen otetaan miehestä (ja naisesta) mittaa ja katsotaan kumman ase laukeaa aiemmin piiput vastakkain.

Jos joku sitten oikeasti asuttaa jotain taloa niin entä sitten? Onko sinne pakko mennä? Ei meinaan paljoa vihollisen pistepörssi nouse jos sinne ei menisi kukaan? Sitten taas jos joku asuttaa objectivea niin hänelle kyllä pitäisi antaa mitalli, koska ei tässä kukaan pelaa objectivea.

Olet myös "sound whore" jos omistat kuulokkeet ja äiti ei imuroi taustalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2018
Viestejä
105
Ajattelin testata pelailla pitkästä aikaa tätäkin peliä, mutta jotakin häikkää nyt on joko pelissä tai 5600XT:ssä.

Ihan sama miten asetuksia ruuvaillee GPU usage menee 3-97% välillä. FPS pysyy +120 kokoajan, mutta hirveää tökkimistä tämä silti on. CPU usage 40-60%.

Muilla tälläistä ongelmaa?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Ajattelin testata pelailla pitkästä aikaa tätäkin peliä, mutta jotakin häikkää nyt on joko pelissä tai 5600XT:ssä.

Ihan sama miten asetuksia ruuvaillee GPU usage menee 3-97% välillä. FPS pysyy +120 kokoajan, mutta hirveää tökkimistä tämä silti on. CPU usage 40-60%.

Muilla tälläistä ongelmaa?
Koita heti ens alkuun sulkea kaikki overlayt, eli discord, afterburner, fraps jne...
 
Liittynyt
13.01.2018
Viestejä
105
Voi Discordi sentään. Eipä tullut mieleenkään taas, että Discordi voisi sekoittaa pakkaa näinkin paljon. Sen laitteistokiihdyttimen tjs otin jo pois, kun kuulemma 5600XT:n kanssa jotain ongelmia silläkin saralla.

Alkaa olemaan itsellä liikaa ohjelmia aina taustalla auki mitkä voivat näköjään vaikuttaa eri sovelluksiin. Kiitoksia Jaytan!
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Voi Discordi sentään. Eipä tullut mieleenkään taas, että Discordi voisi sekoittaa pakkaa näinkin paljon. Sen laitteistokiihdyttimen tjs otin jo pois, kun kuulemma 5600XT:n kanssa jotain ongelmia silläkin saralla.

Alkaa olemaan itsellä liikaa ohjelmia aina taustalla auki mitkä voivat näköjään vaikuttaa eri sovelluksiin. Kiitoksia Jaytan!
Itellä rupes tekeen samaa uusimman päivityksen jälkeen, hyvä että sait toimiin. :)
 

WildFinn

Transvegaani
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
264
Mainitsin joku viikko sitten miten VOIP ei toiminut kunnolla ja partyn jäsenten ääni ei kuulunut minulle. Joku vinkkasi tarkistamaan Windowsin omat ääniasetukset ja siellähän olikin näyttö oletusviestintälaitteena. Näytössä ei edes ole kaiuttimia :beye: Hyvin toimii nyt. Ei tätä kyllä yksin jaksa ollenkaan pelata, mutta pari tuntia sillon tällön menee ihan mukavasti yhen tai kahen muun kans. :tup:

Vieläkun olis pelimuotoja missä olis poistettu käytöstä kaikki nuo pommitukset ja helikopterit ja VTOL:t ym. vittumaiset killstreakit niin avot.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
511
Vieläkun olis pelimuotoja missä olis poistettu käytöstä kaikki nuo pommitukset ja helikopterit ja VTOL:t ym. vittumaiset killstreakit niin avot.
Eilen lisätyssä NVG Reinforce modessa ei ole kill streakeja. 4 pelaajaa joukkueessa, yökentät, yövarusteet, 3 lippua. Lipun valtaamalla nostaa joukkuekamun ja pelin voittaa joko valtaamalla liput tai eliminoimalla kaikki. Loadoutin saa valita omistaan, mutta aseisiin lisätään laser. Kannattaa katsoa koska tähtäilee. ;)
 

WildFinn

Transvegaani
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
264
Eilen lisätyssä NVG Reinforce modessa ei ole kill streakeja. 4 pelaajaa joukkueessa, yökentät, yövarusteet, 3 lippua. Lipun valtaamalla nostaa joukkuekamun ja pelin voittaa joko valtaamalla liput tai eliminoimalla kaikki. Loadoutin saa valita omistaan, mutta aseisiin lisätään laser. Kannattaa katsoa koska tähtäilee. ;)
Juu sitä pelasin eilen pari erää. En tosin huomannut tuota killstreakkien puutetta :D Harmi ettei laseria saa pois päältä ja tähtäys toteutuis vaikkapa rautatähtäimillä. Laserin kyllä näkee hyvin NVG:llä
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
511
Juu sitä pelasin eilen pari erää. En tosin huomannut tuota killstreakkien puutetta :D Harmi ettei laseria saa pois päältä ja tähtäys toteutuis vaikkapa rautatähtäimillä. Laserin kyllä näkee hyvin NVG:llä
Just tuo laser teki modesta mielenkiintoisen, kun ei voi jäädä lipulle tai kulmien taakse tähtäilemään sinne mistä vihu oletettavasti tulee. Monta kertaa sai jonkun tiputettua, kun refleksi pelata tähtäimeltä paljasti sijainnin. Jos oli jossakin huoneessa sohimassa laserin kanssa, niin ovelle vaan odottelemaan, että tulee ulos avaraan maailmaan. :D
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 508
Tuon uuden ison päivityksen jälkeen peli ei tunnu enää sulavalta. FPS kyllä pysyy yhä 120-144 FPS paikkeilla, mutta nykii ikävästi. Vsync yllättäen vähensi tuota nykimistä selvästi, mutta millään en saanut sitä kokonaan pois. Kohtalotovereita?
 

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Tuon uuden ison päivityksen jälkeen peli ei tunnu enää sulavalta. FPS kyllä pysyy yhä 120-144 FPS paikkeilla, mutta nykii ikävästi. Vsync yllättäen vähensi tuota nykimistä selvästi, mutta millään en saanut sitä kokonaan pois. Kohtalotovereita?
Heitetään tähän vakio tarkistus #1, onko mitään softia millä overlay?
Discord, afterburner, jne.
Jos on, kokeile disabloida.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 508
Heitetään tähän vakio tarkistus #1, onko mitään softia millä overlay?
Discord, afterburner, jne.
Jos on, kokeile disabloida.
Afterburnerin ja Rivatunerin OSD on kyllä aina käytössä, mutta pitää koittaa ottaa pois. Discord on toisella näytöllä auki, mutta overlayta en ole ikinä käyttänyt.

Noh, ainakaan enää tämä peli ei tunnu vetävän keskusmuistia aivan täyteen ja saa samalla koko konetta jäätymään. Jotain hyvääkin päivityksessä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
40
Tuon uuden ison päivityksen jälkeen peli ei tunnu enää sulavalta. FPS kyllä pysyy yhä 120-144 FPS paikkeilla, mutta nykii ikävästi. Vsync yllättäen vähensi tuota nykimistä selvästi, mutta millään en saanut sitä kokonaan pois. Kohtalotovereita?
Jep. En oo season 2 päivityksen jälkeen jaksanut pelata peliä, kun tuon ongelman takia ei voi kaikissa tilanteissa tähdätä kunnolla. Tämä ainakin GW:ssä, en tiiä onko sama juttu pienissä moodeissa, kun enpä niitä jaksa pelailla.

Tähän saa korjausta varmaan odotella kuukausia, jos korjataan ikinä, kun IW:tä ei PC ongelmat tunnu kiinnostavan eikä niitä ees mitään kautta saa järkevästi niille tietoon. Ainakin ton niiden trellon perusteella eivät edes tiedä GW:n pikselivarjo-bugista tai "hei mä oon aurinko" valaistusbugista, vaikka ne tapahtuu melkein joka matsissa ja luulis olevan tarpeeks iso ongelma laittaa näkyviin sinne.
 
Liittynyt
30.05.2019
Viestejä
33
Itellä fps näytti 120-140 ja silti kuva töki ja näytti ku ois ollu alta 30fps, autto kun sulki rivatunerin ja muut taustalta
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
511
Overlay ei ole ongelma, season 2 päivityksen jälkeen peli ei jostakin syystä enää toimi muiden kuin sisäänrakennetun frame capin kanssa (ja sekin toimii miten sattuu). RTSS:n framerate limit sekä nvidian FPS limiter saa pelin tökkimään ihan samalla tavalla.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 069
Hyvinhän tuo tuntuu toimivan ilman mitään ongelmia? Toisaalta en kyllä muista milloin olisi ollut ongelmia jonkin pelin kanssa? Apex Legendsiäkin tuli pelattua 200 h heti julkaisusta lähtien ja ei ole koskaan kaatunut, vaikka se tuntui olevan hyvinkin yleinen ongelma alussa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 069
Mitä hel-vet-ti-ä...

Onko tää "sound whore" siis ihan vakiintunut nimitys ja kuulokkeiden käyttö nykyään nillityksen syy... :lol:
Etenkin konsolipelaajien keskuudessa enemmän käytetty termi, koska pelottavan moni pelaa jollain tv:n kaiuttimilla.

Mutta tosiaan konsolipelaajahan ei kuule, eikä nää vaan kiitää tuhattajasataa hyppien ympäri karttaa ja välillä onnistuu aim assistilla nappaamaan johonkin kiinni samalla kun yrittää tähdätä sensitivity maximilla varpaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
357
Etenkin konsolipelaajien keskuudessa enemmän käytetty termi, koska pelottavan moni pelaa jollain tv:n kaiuttimilla.

Mutta tosiaan konsolipelaajahan ei kuule, eikä nää vaan kiitää tuhattajasataa hyppien ympäri karttaa ja välillä onnistuu aim assistilla nappaamaan johonkin kiinni samalla kun yrittää tähdätä sensitivity maximilla varpaisiin.
Mielenkiintoinen näkemys. Kyllä siellä konsolimaailmassa varmaan paljon casuaali pelaajia on mutta itse kyllä pelaan kuulokkeilla ja ilman aim assistia. Pitkällä juoksulla siittä on enemmän haittaa kuin hyötyä, tähtäin nappaa juuri siittä kolmikosta siihen ketä ei kato sinua tai lähtee tahmailemaan jonnekkin ihan muualle mihen pitäisi.
 

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Päivän patch tuli juuri, PC:llä koko 10GB.

WHAT'S NEW:
  • New map, Bazaar!
  • Added Shoot House to an existing playlist with Shipment and Rust 24/7 ("Dirty Old House Boat")
  • 3v3 Snipers on Rust!
  • Giant Infection!
  • "Boots on the Ground War" (Realism rules. No tanks.)
GENERAL FIXES:
  • Fix for a bug where friends who are online in Social Tab were not always appearing at the top of the list
  • Various map exploit fixes
  • Fix for some players seeing an incorrect Career Level
  • More fixes to Regiment tags
  • Fix for some players encountering an issue where their mouse stopped working after the last title update
  • Fixed a bug in 3v3 Gunfight that allowed players to shoot through the center structure on King while using the AX-50
  • Fixed an error that could occur when Hardline was earned in Specialist
  • Quality of life backend fixes to help the Regiments and Social menus run smoother
  • Fix for a spawn exploit on Vacant
  • Fix for White Phosphorous killing all players instantly when in Realism modes
Trials: Fix for the score at the end of “Fire in the Hole” not tallying up properly

Challenges:
  • Fixed a bug for the “Kills with Enemy Weapon” Karma challenge not tracking properly
  • Fixed Daily Challenges that require you to get an X number of kills with an enemy weapon
  • Fix for an objective when completing Golem’s Operator Mission that requested 5 Kills with lethal equipment but was tracking with killstreaks.
  • “Alliance” Objective 6: Complete any 4 Co-Op Operations has been fixed
  • “Alliance” Objective 2: Requires 50 Juggernaut kills with Otter as your Coalition Operator. This has been fixed
Weapons:
  • Fixed a bug where weapons stopped showing level progress 1 level before their max rank, giving the appearance that they are no longer gaining XP
  • Striker 45: Fixing range and ADS speed to match the description of the 300mm Poly Barrel
  • Model 680: Slight range increase
  • Model 680 XRK 30.0 Sport: range increase
  • Slight Range decrease and ADS increase to the following:
    • Model 680 – XRK 18.0” Liberator
    • R9-0 Force TAC Sentry
    • Origin 12 Forge TAC Precision
  • Under Barrel Shotguns: increased pellet count, reduced rate of fire, increased shell count to 8, tuned autoswap after ammo is complete, range increase
  • Crossbow: Increased reload speed
  • Fixed a bug where the Akimbo Snakeshot .357s did not register damage for both guns when fired on the same frame
  • Reduced recoil to the SA87 12.4 Factory Barrel
  • Increased close and mid-range damage for the AK 5.45x39mm round mags
Classic Special Operations: Fix for a graphical bug that could occur on mission "Disinform" while on Xbox

Special Operations: Survival
  • Piccadilly: Fix for a bug where helicopters could clip through buildings
  • Adjusted Cluster Strike damage towards enemy helicopters
  • Fix for a bug where destroying the enemy helicopter/pilot was not awarding money as intended
Special Operations:
  • Operation Crosswind: Fix for a bug that could prevent players from using the Cruise Missile while having the Thermite Launcher equipped
  • Operation Crosswind: Fixed an issue where the Juggernauts outside the airport might not pursue players after breaking stealth
  • Operation Crosswind: Fixed a bug where a player would have infinite ammo and standard weapons if jumping out of the plane with the Juggernaut suit
Call of Duty League:
  • When CDL Rules are enabled, the Restrictions warning icon will be displayed next to the buttons that contain CDL banned items, even if they are in sub menus. This should make it easier for players to know what parts of their loadouts need to be replaced in order to follow CDL Rules.
  • Domination: Round timer set to 5 minutes (previously 6)
  • Search and Destroy: Round timer set to 1 minute 30 seconds (from 2 minutes)
  • Restricted Thermite, Throwing Knives, and Killstreaks to CDL playlist
CoD Caster: Reintroduced the Data View feature, allowing KBM Codcasters to view player information by pressing the keybind assigned in the Options menu.

PC: Several fixes to prevent crashes and improve stability

 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
40
Ja ei korjausta grafiikka bugiin groundwarissa. Ei perkele :confused2:
Ei vai? Itellä kaatu heti eka matsi ja toisessa tuli huomattua, että toi s2 patchin tuoma choppyness on edelleen pelissä (hyvä fps joka tuntuu täysin ala-arvoiselta eikä siis pysty tähtäämään vähänkään pidemmillä matkoilla), niin en ehtinyt ees päästä näkemään onko ne GW bugit korjattu. Oletan, että tarkotat siis sitä sua seuraavaa pikselivarjoa.

Ei kannata codeja ostaa PC:lle. Tyhmästä päästä kärsii koko kukkaro.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
48
Saako muuten kukaan muu ground waris memory erroria? Tulee yleensä tokan matsin aikana. Mulla on itellä 2080S ja 32gb ram
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Voi voi, mennyt ihan peli kelvottomaksi tämä, ei auta vaikka sammuttaa kaikki muut ohjelmat taustalta silti kauhee stutterointi... :sick:

Ja joka kerta peli käynnistyy full screen borderless tilassa, samoin resolution scale on 50. :x3:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 220
Mistähän nuo ongelmat johtuvat? Itse en ole huomannut yhtään mitään. FPS on jatkuvasti 60, ei kaatuile, ei mitään renderöintiongelmia. nVidian 2070S käytössä ja öbaut uusimmat stable-ajurit. Ei kellotuksia, ei kikkailuja, ei ongelmia.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Mistähän nuo ongelmat johtuvat? Itse en ole huomannut yhtään mitään. FPS on jatkuvasti 60, ei kaatuile, ei mitään renderöintiongelmia. nVidian 2070S käytössä ja öbaut uusimmat stable-ajurit. Ei kellotuksia, ei kikkailuja, ei ongelmia.
Sen kun tietäisi mistä johtuu, useammalla ohjeella tehny muutoksia niin nyt sentään käynnistyy full screenissä ja resolution scale 100 vakiona...mutta edelleen stutteroi. FPS 100-144. Ei myöskään anna asentaa uusiksi shadereita, vaan lukee että Shaders installation paused..
 

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Hauska bugi tuossa weeklyssä. Pitäisi toki laskea paljon healaa, mutta se laskee tällä hetkellä vain käyttökerrat.

1582731272801.png


Hetki vois mennä. :rofl2:
 

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 089
Vaikka reson välillä omineen laskee niin mitään stutterointia en ole huomannut. Vaikka muistit ja prossu kelloilla.

4k ei onnistu vakaa 120fps millään, lähellä pyörii mutta pahemmin ei ole asetuksilla väliä pl. AA. Tuo 90-120 on siltin ihan ok.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
48
Sen kun tietäisi mistä johtuu, useammalla ohjeella tehny muutoksia niin nyt sentään käynnistyy full screenissä ja resolution scale 100 vakiona...mutta edelleen stutteroi. FPS 100-144. Ei myöskään anna asentaa uusiksi shadereita, vaan lukee että Shaders installation paused..
Tuon ohjeen mukaan tein niin lopetti shaderin asennuksen
 

Liitteet

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Mulla alkoi edellisen päivityksen jälkeen asentamaan ja sama juttu eli se sanoi että paused.
Seuraavan kerran kun pelin käynnistin se ei sitä edes tehnyt enää. Eli ilmeisesti mulla se korjasi itsensä.

Aiemmin se asensi mulla ne joka kerta kun pelin käynnisti, jossain vaiheessa se loppui ja sen jälkeen vain jos asensin uudet näyttiksen ajurit tai pelissä oli isompi päivitys.

Osalla tosiaan tuntuu olevan jumissa tämä uusi käytäntö shaderien kanssa.

No it's not a bug. The game originally stored it's own shader cache. That's what happened anytime it did a shader installation. IW seems to have disabled in game shader cache with today's patch, and yet failed to mention that. The bug is that the patch didn't remove the file ppsod.dat, responsible for the shader installation, causing a conflict between the in game shader cache and the gpu shader cache. Removing ppsod.dat stops the game from trying to install the in game shaders. The gpu will now handle the shader installation. The game seems to me to be alot smoother now.

En tiedä onko nämä jutut mitä mutuilua, vai onko jossain lukenut että käytäntö nyt muuttui, mutta kävisin tuo järkeen että ehkä joku stutteri johtuisi tuosta sekaannuksesta.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
48
Muutenki todella turhauttavaa ku jokaisen päivityksen jälkeen tulee jotain uutta ongelmaa. En oo edes käyny kokeilemas ground war peliä ku ennen tuli sitä memory erroria. Toivottavasti ovat saaneet korjattua
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Tuon ohjeen mukaan tein niin lopetti shaderin asennuksen
Mulla siis ongelma ettei uudelleen asennuksenkaan jälkeen ala asentaan niitä shadereita, hetken välähtää ja sitte menee paused tilaan.
Tuotakin ohjetta katselin, vaan ei ole tuota ppsod.dat tiedostoa ollenkaan siellä kansiossa. Pitää varmaan odottaa seuraavaa päivitystä... :sfacepalm:
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Muutenki todella turhauttavaa ku jokaisen päivityksen jälkeen tulee jotain uutta ongelmaa. En oo edes käyny kokeilemas ground war peliä ku ennen tuli sitä memory erroria. Toivottavasti ovat saaneet korjattua
Ite ostin tän kun ei vanhalla i7:lla enään toiminut BF5 ilman stutterointia. Aiemmin tämä call of duty toimi täydellisesti, mut ei enään viime päivitysten jälkeen. Puolestaan BF5 toimii nyt kuin unelma, paitsi TTK. =D
 

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Mulla siis ongelma ettei uudelleen asennuksenkaan jälkeen ala asentaan niitä shadereita, hetken välähtää ja sitte menee paused tilaan.
Tuotakin ohjetta katselin, vaan ei ole tuota ppsod.dat tiedostoa ollenkaan siellä kansiossa. Pitää varmaan odottaa seuraavaa päivitystä... :sfacepalm:
Joillain tuo tiedosto oli toisessa kansiossa. Täällä jotain keskustelua siitä:


Ehkä tosin jo katsoit muutkin kansiot läpi?
Osalla ei ollut siis \players\, vaan \players2\.

Jotain muutakin tipsiä tuolla, mutta ehkä omalla vastuulla kokeilee. :D

1582796419278.png


Tosin olikos sulla Nvidia?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Joillain tuo tiedosto oli toisessa kansiossa. Täällä jotain keskustelua siitä:


Ehkä tosin jo katsoit muutkin kansiot läpi?
Osalla ei ollut siis \players\, vaan \players2\.

Jotain muutakin tipsiä tuolla, mutta ehkä omalla vastuulla kokeilee. :D



Tosin olikos sulla Nvidia?
Mä jo kertaalleen poistin kokonaan nuo player kansiot, se resetoi video ja ääniasetukset, muttei mitään apua. Ja tuosta Nvidia corporation kansiosta ei löyty nv_cache kansiota. o_O EDIT: löyty, muttei vaikutusta

Ja tosiaan 1080Ti & 3600X kokoonpano.

Koitan vielä tuota disk cleanup kikkaa...
EDIT: ei mitään hyötyä, edelleen kun manuaalisesti koittaa asentaa shadereita niin: Shaders installation is paused. This might couse performance issues during gameplay. (ja se on kyllä huomattu)
EDIT2: Peli stutteroi hulluna ahtaissa sisätiloissa ja jos kiipeää vaikka tikkaita, muuten ei niin pahasti ainakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
48
Mulla siis ongelma ettei uudelleen asennuksenkaan jälkeen ala asentaan niitä shadereita, hetken välähtää ja sitte menee paused tilaan.
Tuotakin ohjetta katselin, vaan ei ole tuota ppsod.dat tiedostoa ollenkaan siellä kansiossa. Pitää varmaan odottaa seuraavaa päivitystä... :sfacepalm:
Katsoitko sieltä players 2 kansiosta
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
40
Eipä tohon ongelmaan ole mitään korjausta. Season 2 -patch kusi pahasti pc-pelaajien pakkiin ja korjaus pitää tulla IW:ltä. Oon ainakin ite koittanut kaikki muut keinot paitsi pelin uudelleenasentamisen (tällä netillä siihen menis joku 12h+) ja mikään ei auta. Monella muullakin on ongelmia suorituskyvyn kanssa, mutta pc populaatio on sen verran kuollut, ettei nää ongelmat taida ees IW:llä olla tiedossa tai niitä ei vaan kiinnosta.

Eiväthän ne korjanneet ees PC GW:n selkeästi näkyvissä olevia ongelmia.
 

TML

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 246
Mikähän siellä se erottava tekijä on, koska meidän PC porukassa ei kellään ole ollut ongelmia tässä(kään) seasonissa.
Toisaalta kun PC pelaajista puhutaan, niin melko loputon on lista kokoonpanojen eroista. :D
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
40
Mikähän siellä se erottava tekijä on, koska meidän PC porukassa ei kellään ole ollut ongelmia tässä(kään) seasonissa.
Toisaalta kun PC pelaajista puhutaan, niin melko loputon on lista kokoonpanojen eroista. :D
No sitä on vaikea sanoa. Mut itellä ainakin ennen season 2:sta ei ollut muita ongelmia suorituskyvyssä kuin muutamat kohdat mapeissa, jotka on rikkinäisiä kaikilla ja jos laitto tekstuurit isommalle kuin normaali, niin silloin jökki samalla tavalla (ei ollut vramin määrästä kiinni). Season 2 patchin jälkeen 130fps+ tuntuu kuin pelaisi aivan ala-arvoisella fps:llä, ihan sama mitä tekee.

Tää on tosin GW:ssä. En pelaa pikkumoodeja, niin ne voi hyvinkin olla täysin toimivia.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
218
Eipä tohon ongelmaan ole mitään korjausta. Season 2 -patch kusi pahasti pc-pelaajien pakkiin ja korjaus pitää tulla IW:ltä. Oon ainakin ite koittanut kaikki muut keinot paitsi pelin uudelleenasentamisen (tällä netillä siihen menis joku 12h+) ja mikään ei auta. Monella muullakin on ongelmia suorituskyvyn kanssa, mutta pc populaatio on sen verran kuollut, ettei nää ongelmat taida ees IW:llä olla tiedossa tai niitä ei vaan kiinnosta.

Eiväthän ne korjanneet ees PC GW:n selkeästi näkyvissä olevia ongelmia.
Mä oon jo uudelleen asentanutkin pelin eikä sillä kummentunut.
 

Ultrosor

Tentacule spécialité
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 765
Itselläni Season 2 pätsin jälkeen tuli erinäisiä pelin sisäisiä fatal error kaatumisia. Jouduin asentamaan pelin kolme kertaa uudestaan ennen kuin lähti täysin toimimaan. Onneksi on nopea netti :rolleyes: mutta nyt ei ole mitään ongelmia ja toimii jälleen loistavasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 660
Viestejä
1 740 115
Jäsenet
37 629
Uusin jäsen
Jepeli

Hinta.fi

Ylös Bottom