• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:40 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Joo on afterburner päällä ja fps näyttää 120 mutta kun kääntyilee niin tuntuu niinku olis fps joku 20

No, täällä varsinainen ongelma oli niinkin ilmeinen, kun RTSS:n framerate limit. Itse overlay toimii edelleen ongelmitta, mutta jos rajoitin on päällä, niin hyvä kun nykimiseltä tuolilla pysyy. Pitää käyttää pelin omaa cappia toistaiseksi.

Edit: Tämä näyttää melko samalta vaivalta.
 
Pyörii nyt kovasti juttua että viikon sisään tulisi Warzone, eli BR.
Viitteitä on löydetty huomisesta sekä ensi tiistaista päivämäärän kannalta.
Jos se tän season aikana tulisi, niin loogisinta olisi toki että heti alussa jotta ehtii levelaa battle passia kunnolla.

Sitten pari videota, ensimmäisessä jollain glitchas superstore kartassa spectator mode katosta läpi ja olikin "vähän" isompi kartta. Tai jotain sinne päin.

Toisessa videossa jokin vuoto, väitetysti, ja ilmeisesti siinä on kyse training modesta joka opettaa mitä kaikkea pelimoodissa voi tehdä. Video oli YouTubessa, mutta nyt lukee että Activision pyytänyt poistamaan.



:think:

Muistin virkistämiseksi tässä on 2kk sitten juttuja, mistä lähti koko pöhinä että BR tulee tähän.


Aika hurjaa jos tosiaan olisi 200 pelaajaa..........
 
Miksi se regiment on poistettu?

EDIT:
As noted on the Modern Warfare subreddit, the ability to customise regiments (including the tags that appear above players' heads) has inadvertently allowed the customisation of colours to be implemented to those tags.
That means players can change their titles to a blue hue which can fool enemy players into thinking they're a friendly player.
u/nottatroll pointed out the issue on the subreddit, with the thread entitled GAME BREAKING EXPLOIT: Colored Regiment Tags, and the good news is that Infinity Ward has already responded.
Paul Haile, Production Director at Infinity Ward confirmed that the team is already looking to remove offending Regiment Tags, while a fix is coming to improve the experience going forward. He also suggested players can "feel free to report players with colorised names".
 
Miksi se regiment on poistettu?

EDIT:
Siinähän lukee että poistetaan vaan regiment tägit jotka käyttää tuota bugia hyväkseen.

"already looking to remove offending Regiment Tags"

Eli kyllä regimentit pysyy.

Just äskösessä matsissa oli tyypeillä mustat.
Ite nähnyt nyt pinkki, musta, punainen ja sininen.
 
Ei mulla löydy koko regimentiä enää
Itsellä kyllä näkyy ihan normaalisti, eli on se osio siellä Social ja sinne voi mennä. Samoin toimii edelleen regimentin tägin asettaminen.
Just käynnisty peli uusiksi jonkun updaten myötä, eli myös sen jälkeen toimii.

Oliko teidän regimentissä semmonen bugattu tägi?
 
Ihmettelin miksi perjantaina tulee playlist update, näemmä vaan nimet vaihtui Valentine's Day kunniaksi. :rofl:

1581703806664.png


1581703854975.png


Ihan samat taitaa olla kaikki, hassut nimet vain.

Näemmä myös piilottivat week 2+ challenget. Nyt näkyy vain week 1, aiemmin näkyi 1-5.
Ehkä siellä värkätään uusiksi week 2+ missä BR moodin tehtäviä. :think:
 
Kuten Freddie Mercury aikoinaan hienosti totesi:

"Is this the real life? Is this just fantasy?
Caught in a landslide, no escape from reality..."


0P2oVHt.png


Oikeasti, 68GB päivitys kun taas olisi voinut hetken pelata, ei kai siinä sitten...
 
Kuten Freddie Mercury aikoinaan hienosti totesi:

"Is this the real life? Is this just fantasy?
Caught in a landslide, no escape from reality..."


0P2oVHt.png


Oikeasti, 68GB päivitys kun taas olisi voinut hetken pelata, ei kai siinä sitten...
Täällä taas meni ensin pätsin lataus jonka jälkeen peli solmuun. Korjaukset ei auttaneet. Peli uudelleen lataukseen kokonaan ja toimii. Onneksi on 250mbit/s kuitu o_O
 
"
Notorious leaker TheGamingRevolution recently uploaded a video explaining how data miners have found weekly challenges for the Modern Warfare Battle Royale, which are directly linked to Season 2.

Apparently there are 8 weekly challenges, drawing the conclusion that Season 2 will last 9 weeks. Assuming the BR aligns with the set seasons, we should expect the mode to arrive on Tuesday 18th February 2020. "
 
Toi 2v2 tournamentti on kyllä huippu hyvä jos sattuu, hyvä pari siihen. Ensimmäistä kertaa pelasin sitä nii päästiin finaaliin asti monen tasaisen 5v5 matsin jälkeen
 
"Notorious leaker TheGamingRevolution recently uploaded a video explaining how data miners have found weekly challenges for the Modern Warfare Battle Royale, which are directly linked to Season 2.

Apparently there are 8 weekly challenges, drawing the conclusion that Season 2 will last 9 weeks. Assuming the BR aligns with the set seasons, we should expect the mode to arrive on Tuesday 18th February 2020. "

Jahas. :D

Näemmä myös piilottivat week 2+ challenget. Nyt näkyy vain week 1, aiemmin näkyi 1-5.
Ehkä siellä värkätään uusiksi week 2+ missä BR moodin tehtäviä. :think:
Noh, ehkä ei kauaa tarvitse enää arvailla ja mutuilla.
 
Devaajien vika, että saa kikkailtua nimimerkin siniseksi, mutta onko sitä pakko hyödyntää :facepalm: Muutenkin jotenkin vaikea nauttia tästä enää, jaksaa ehkä max. tunnin kerrallaan.
 
Lyhyen aikaa oli aiemmin, itse en ehtinyt edes kokeilla.
Nyt sitten pääsi eilen testaa, ja on tosi hyvää viihdettä.
Ehkä parhaita juttuja koko pelissä.

Siis nyt on 2v2 tournament päällänsä? Toi 2vs2 gunfight on pelin parasta antia ja sitä ollaa kavereiden kanssa jauhettu paljon..
 
Siis nyt on 2v2 tournament päällänsä? Toi 2vs2 gunfight on pelin parasta antia ja sitä ollaa kavereiden kanssa jauhettu paljon..
Juu, viiden minuutin välein alkaa uus jono.
Eli klikkaa itsensä mukaan vaan, tai itsensä ja yhden kaverin partyssä.
Voi pelata niin monta kertaa kuin huvittaa. En tosin tiedä mitä saa jos voittaa uusiksi, onko pelkkää expaa.

16 tiimiä, eli 4 matsia max kestää.
Sillä välin kun itse odottaa matsin välissä päivittyy näkymään muiden matsin tilanne.

Toisesta sijasta tuli joku 3500 exp ja jotain identity kamaa. Calling card jne.
Voitosta ainakin mä sain yhden epic charmin, semmonen timantti, mutta muita en muista kun bugas servut sillon ja se ei näyttänyt sitä mitä kaikkea sai. 5000 xp tais olla ainakin, tjsp.
Samat ne kai kaikille on, muistan että viime kerralla ihan luki jossain mitä voi tavoitella siinä. Eli varmaan uusista voitoista vaan expaa sitten.
 
Devaajien vika, että saa kikkailtua nimimerkin siniseksi, mutta onko sitä pakko hyödyntää :facepalm: Muutenkin jotenkin vaikea nauttia tästä enää, jaksaa ehkä max. tunnin kerrallaan.
Saako siitä nimimerkin väristä jtn hyötyjä? Muistaakseni COD 2:sta eteenpäin saanu tekstin/nimen minkä väriseksi vaan.
 
Tyhmää koko nimen näkyminen vihollisille ylipäätänsä... Esim. Gunfight kartta nimeltään "Hill"(?) on kunnon hyvä "kuka näkee eka toisen nimen" -kartta...
 
Onneks priva matseissa noi saa kokonaan pois näkyvistä esim. Ku laittaa realismn moodin päälle. Helpottaa tosiaan ihan vitusti noi nimi tägit.
 
Mitähän nämä päivitykset on kun 100GB olisi näköjään taas ladattavaa muutaman viikon pelaamattomuuden jälkeen :think:
 
Tyhmää koko nimen näkyminen vihollisille ylipäätänsä... Esim. Gunfight kartta nimeltään "Hill"(?) on kunnon hyvä "kuka näkee eka toisen nimen" -kartta...
Tämä on kyllä aivan naurettavaa. Hahmoa ei näe ollenkaan mutta punainen teksti loimottaa puskan yläpuolella.

Vihollisten siniset/vihreät nimet hämää jonkin verran nornimoodeissa. HC:ssä ei haittaa.
 
Tulee kyllä voicessa/chatissa ylivoimaisesti eniten haukkumista ja muuta ulinaa tuossa gunfight tournamentissa. Inasen oli suolasta menoa vastustajilla kun dominoivat muut matsinsa ja sitten hävisit finaalissa. Plus sitä edellisessä matsissa. :rofl:
Noh, eipä tuolla niin väliä. Voicen voi mutea, ja chatin voi jättää huomioimatta.
Erinomainen kyllä muuten toi turnaus.

3v3 gunfight tuli kokeiltua myös, tuli pelkästään dmr/sniper aseita? Tai ainakin kahdessa pelissä tuli samat aseet peräkkäin. Onko ollut noin viime tiistaista asti? Jotenkin en usko että olisi sattumaa, kun luulisi että RNG:llä edes joku yks smg/ar/pistooli siellä olisi toisessa pelissä tullut.
Meni vähän maku siihen, toisaalta eiköhän taas illalla vaihdu playlistit.

Tuosta BR-moodista, uusin huhu olisi että saapuisi maaliskuun alussa. Väittävät että lähteinä olisi jotkut devit. Eli joko 3.3. tai 10.3.
Jos oikeasti tulisi talon sisältä vinkkiä, niin onko se vain harhautusta ja tänään tärähtää. :think:
Huhuja ja spekulointia, turhaa juu, mutta kovasti tuota odotan joten ei voi mitään. :asif:
 
BR huhuihin varsin vähän perehtyneenä arveluttaa ehkä eniten BR-mappien koko. Pubgin ja Battlefieldin BR:t testanneena on ollut positiivista mappien suuri koko. Kun taas miettii codeja niin on hankala kuvitella suurta mappia vaikka sellaista toki BR:n suhteen toivoisi.
 
Tulee kyllä voicessa/chatissa ylivoimaisesti eniten haukkumista ja muuta ulinaa tuossa gunfight tournamentissa. Inasen oli suolasta menoa vastustajilla kun dominoivat muut matsinsa ja sitten hävisit finaalissa. Plus sitä edellisessä matsissa. :rofl:
Noh, eipä tuolla niin väliä. Voicen voi mutea, ja chatin voi jättää huomioimatta.
Erinomainen kyllä muuten toi turnaus.

Sehän se turnajaisten suola on, kun saa voiton lisäksi jonkun triggeröitymään. :rofl: Tsätti on sitten varattu camper ja get cancer tyyliselle keskustelulle... Huvittavaa sinällään, että peli joka on suunniteltu kämppimiseen ja jossa kaikki kämppii, jotkut siitäkin triggeröityvät.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
BR huhuihin varsin vähän perehtyneenä arveluttaa ehkä eniten BR-mappien koko. Pubgin ja Battlefieldin BR:t testanneena on ollut positiivista mappien suuri koko. Kun taas miettii codeja niin on hankala kuvitella suurta mappia vaikka sellaista toki BR:n suhteen toivoisi.
En tiedä onko tämä nyt oikeasti lopullinen BR moodin mappi tässä pelissä, mutta jos niin koko ihan hyvä. Linkin takana video siis:


Black Ops 4 BR:ää, eli Blackout, tuli itse pelattua jonkin aikaa.
Kyllä siinä se kartta tarpeeksi suurelta tuntui, tässä kartta:

vz12syh5u2g21.jpg

Oletan että tässä MW:ssä kartta on kuitenkin vähintään yhtä iso.
Ellei jopa isompi jos tuo hurja huhu on totta että max pelaajat 200.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Huvittavaa sinällään, että peli joka on suunniteltu kämppimiseen ja jossa kaikki kämppii, jotkut siitäkin triggeröityvät.

Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.
 
Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.

En nyt ihan snipun kanssa linnoittautumista ajatellut (vaikka sitäkin kyllä ground warissa tapahtuu), lähinnä sitä mikä nähdään kämppimisenä. Monista noista 6vs6 kartoista löytyy paikkoja, joiden hallinta antaa jonkinlaista etua modesta riippuen. Noiden "strategisten pisteiden" hallinta menee monella ihon alle ja se nähdään kämppimisenä (enkä tarkoita shoot housen kanaorsia tai rustin paistoparilaa). Näinhän ei tietenkään ole, se on vaan järkevä tapa pelata peliä jossa melkein mikä tahansa ase tappaa samantien. Toki aina on niitä, jotka jäävät nurkkiin/ikkunoihin/tms kyttäämään, mutta se on asia erikseen.
 
Pelaan lähinnä 6vs6-matseja, enkä kyllä törmää juuri ikinä kämppimiseen. Joku saattaa Rustissa jumittaa sinne torniin keskelle karttaa, mutta mitään varsinaista kämppimistä ei ole. Siis sellaista, jossa joku linoittautuu koko pelin ajaksi yhteen paikkaan snipunsa kanssa. Ja siitä luojalle kiitos.

En osaa allekirjoittaa tuota "suunniteltu kämppimiseen". Tässä pelissä törmään siihen vähemmän kuin vaikkapa CS:issä.
Puhutko nyt tosissasi että CS:ssä on camppimista? Jos kyllä, niin sitten et kyllä ymmärrä peliä ollenkaan.
 
Puhutko nyt tosissasi että CS:ssä on camppimista? Jos kyllä, niin sitten et kyllä ymmärrä peliä ollenkaan.

Sillon kun pelasin enemmän CS:S:ää, niin oli ehdottomasti. GO:ta en ole pelannut, joten en tiedä. Sourcessa pelimoodi oli sama ja aina aloitettiin samasta spawnista, joten kämppiminen oli luonnollista. CoD:ssä spawnit muuttuvat jatkuvasti, joten kämppijän selässä on kohta varmasti vihu.
 
En nyt ihan snipun kanssa linnoittautumista ajatellut (vaikka sitäkin kyllä ground warissa tapahtuu), lähinnä sitä mikä nähdään kämppimisenä. Monista noista 6vs6 kartoista löytyy paikkoja, joiden hallinta antaa jonkinlaista etua modesta riippuen. Noiden "strategisten pisteiden" hallinta menee monella ihon alle ja se nähdään kämppimisenä (enkä tarkoita shoot housen kanaorsia tai rustin paistoparilaa). Näinhän ei tietenkään ole, se on vaan järkevä tapa pelata peliä jossa melkein mikä tahansa ase tappaa samantien. Toki aina on niitä, jotka jäävät nurkkiin/ikkunoihin/tms kyttäämään, mutta se on asia erikseen.

Voi olla, että joillain on eri määritelmä "kämppimiselle". Se, että hetkeksi pysähtyy, ei itselleni ole kämppimistä. Mutta linnoittautuminen pidemmäksi aikaa snipulla on. Itse nautin nopeatempoisesta pelaamisesta: koko ajan liikkeessä ja ihan hyvin tämä toimii näissä 6vs6-matseissa.
 
Sillon kun pelasin enemmän CS:S:ää, niin oli ehdottomasti. GO:ta en ole pelannut, joten en tiedä. Sourcessa pelimoodi oli sama ja aina aloitettiin samasta spawnista, joten kämppiminen oli luonnollista. CoD:ssä spawnit muuttuvat jatkuvasti, joten kämppijän selässä on kohta varmasti vihu.
Toinen puoli hyökkää ja toinen puolustaa. Mitään camppimistä se ei kuitenkaan ole. Haluaisin toki nähdä kuinka siinä muka voittaisi eriä jos kyykkisi vain nurkassa...

Muutenkin tuo koko "camppiminen" on riistäytynyt kokonaan käsistä codijonejen keskuudessa. Riittää että Gunfightissa et sinkoa päättömästi vastustajan spawniin, niin olet "campperi". Toki pelityylinsä kullakin, mutta en nyt itse näe sitä mitenkään kovin järkevänä pelitapana, että ensin juostaan kilpaa karttaa ympäri, jonka jälkeen otetaan miehestä (ja naisesta) mittaa ja katsotaan kumman ase laukeaa aiemmin piiput vastakkain.

Jos joku sitten oikeasti asuttaa jotain taloa niin entä sitten? Onko sinne pakko mennä? Ei meinaan paljoa vihollisen pistepörssi nouse jos sinne ei menisi kukaan? Sitten taas jos joku asuttaa objectivea niin hänelle kyllä pitäisi antaa mitalli, koska ei tässä kukaan pelaa objectivea.

Olet myös "sound whore" jos omistat kuulokkeet ja äiti ei imuroi taustalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin testata pelailla pitkästä aikaa tätäkin peliä, mutta jotakin häikkää nyt on joko pelissä tai 5600XT:ssä.

Ihan sama miten asetuksia ruuvaillee GPU usage menee 3-97% välillä. FPS pysyy +120 kokoajan, mutta hirveää tökkimistä tämä silti on. CPU usage 40-60%.

Muilla tälläistä ongelmaa?
 
Ajattelin testata pelailla pitkästä aikaa tätäkin peliä, mutta jotakin häikkää nyt on joko pelissä tai 5600XT:ssä.

Ihan sama miten asetuksia ruuvaillee GPU usage menee 3-97% välillä. FPS pysyy +120 kokoajan, mutta hirveää tökkimistä tämä silti on. CPU usage 40-60%.

Muilla tälläistä ongelmaa?
Koita heti ens alkuun sulkea kaikki overlayt, eli discord, afterburner, fraps jne...
 
Voi Discordi sentään. Eipä tullut mieleenkään taas, että Discordi voisi sekoittaa pakkaa näinkin paljon. Sen laitteistokiihdyttimen tjs otin jo pois, kun kuulemma 5600XT:n kanssa jotain ongelmia silläkin saralla.

Alkaa olemaan itsellä liikaa ohjelmia aina taustalla auki mitkä voivat näköjään vaikuttaa eri sovelluksiin. Kiitoksia Jaytan!
 
Voi Discordi sentään. Eipä tullut mieleenkään taas, että Discordi voisi sekoittaa pakkaa näinkin paljon. Sen laitteistokiihdyttimen tjs otin jo pois, kun kuulemma 5600XT:n kanssa jotain ongelmia silläkin saralla.

Alkaa olemaan itsellä liikaa ohjelmia aina taustalla auki mitkä voivat näköjään vaikuttaa eri sovelluksiin. Kiitoksia Jaytan!
Itellä rupes tekeen samaa uusimman päivityksen jälkeen, hyvä että sait toimiin. :)
 
Mainitsin joku viikko sitten miten VOIP ei toiminut kunnolla ja partyn jäsenten ääni ei kuulunut minulle. Joku vinkkasi tarkistamaan Windowsin omat ääniasetukset ja siellähän olikin näyttö oletusviestintälaitteena. Näytössä ei edes ole kaiuttimia :beye: Hyvin toimii nyt. Ei tätä kyllä yksin jaksa ollenkaan pelata, mutta pari tuntia sillon tällön menee ihan mukavasti yhen tai kahen muun kans. :tup:

Vieläkun olis pelimuotoja missä olis poistettu käytöstä kaikki nuo pommitukset ja helikopterit ja VTOL:t ym. vittumaiset killstreakit niin avot.
 
Vieläkun olis pelimuotoja missä olis poistettu käytöstä kaikki nuo pommitukset ja helikopterit ja VTOL:t ym. vittumaiset killstreakit niin avot.

Eilen lisätyssä NVG Reinforce modessa ei ole kill streakeja. 4 pelaajaa joukkueessa, yökentät, yövarusteet, 3 lippua. Lipun valtaamalla nostaa joukkuekamun ja pelin voittaa joko valtaamalla liput tai eliminoimalla kaikki. Loadoutin saa valita omistaan, mutta aseisiin lisätään laser. Kannattaa katsoa koska tähtäilee. ;)
 
Eilen lisätyssä NVG Reinforce modessa ei ole kill streakeja. 4 pelaajaa joukkueessa, yökentät, yövarusteet, 3 lippua. Lipun valtaamalla nostaa joukkuekamun ja pelin voittaa joko valtaamalla liput tai eliminoimalla kaikki. Loadoutin saa valita omistaan, mutta aseisiin lisätään laser. Kannattaa katsoa koska tähtäilee. ;)
Juu sitä pelasin eilen pari erää. En tosin huomannut tuota killstreakkien puutetta :D Harmi ettei laseria saa pois päältä ja tähtäys toteutuis vaikkapa rautatähtäimillä. Laserin kyllä näkee hyvin NVG:llä
 
Juu sitä pelasin eilen pari erää. En tosin huomannut tuota killstreakkien puutetta :D Harmi ettei laseria saa pois päältä ja tähtäys toteutuis vaikkapa rautatähtäimillä. Laserin kyllä näkee hyvin NVG:llä

Just tuo laser teki modesta mielenkiintoisen, kun ei voi jäädä lipulle tai kulmien taakse tähtäilemään sinne mistä vihu oletettavasti tulee. Monta kertaa sai jonkun tiputettua, kun refleksi pelata tähtäimeltä paljasti sijainnin. Jos oli jossakin huoneessa sohimassa laserin kanssa, niin ovelle vaan odottelemaan, että tulee ulos avaraan maailmaan. :D
 
Tuon uuden ison päivityksen jälkeen peli ei tunnu enää sulavalta. FPS kyllä pysyy yhä 120-144 FPS paikkeilla, mutta nykii ikävästi. Vsync yllättäen vähensi tuota nykimistä selvästi, mutta millään en saanut sitä kokonaan pois. Kohtalotovereita?
 
Tuon uuden ison päivityksen jälkeen peli ei tunnu enää sulavalta. FPS kyllä pysyy yhä 120-144 FPS paikkeilla, mutta nykii ikävästi. Vsync yllättäen vähensi tuota nykimistä selvästi, mutta millään en saanut sitä kokonaan pois. Kohtalotovereita?
Heitetään tähän vakio tarkistus #1, onko mitään softia millä overlay?
Discord, afterburner, jne.
Jos on, kokeile disabloida.
 
Heitetään tähän vakio tarkistus #1, onko mitään softia millä overlay?
Discord, afterburner, jne.
Jos on, kokeile disabloida.
Afterburnerin ja Rivatunerin OSD on kyllä aina käytössä, mutta pitää koittaa ottaa pois. Discord on toisella näytöllä auki, mutta overlayta en ole ikinä käyttänyt.

Noh, ainakaan enää tämä peli ei tunnu vetävän keskusmuistia aivan täyteen ja saa samalla koko konetta jäätymään. Jotain hyvääkin päivityksessä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 863
Viestejä
4 480 426
Jäsenet
74 021
Uusin jäsen
Lumikki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom