Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on nyt RM501 hoitamassa noin 1250 m2 aluetta jatkuvassa ajossa, eli heti kun akku on taas ladannut täyteen niin lähtee uudelle kierrokselle.
Hienosti se toimii, ei valittamista.
Mutta olen rajalankaa ja kiinnitystappeja tilannut Amazonista lisää, että noin suureen alueeseen on päästy.

Jos nyt uutta kuitenkin olet hommaamassa, niin suosittelisin tuota suurempaa mallia noista luetelluista syistä johtuen. Kyllä sille 225 € saa myös vastinetta.
Näiden reilusti "ylikokoisten" aluiden suunnittelussa kannattaa muistaa myös ainakin rm501:n max 30min kotiinpaluuaika rajoitus. Eli ison alueen pitkä ja/tai mutkainen raja, mahdollisesti saarekkeineen, voi olla ongelma vaikka samankokoinen selkeänmuotoinen onnistuisi hienosti.

Jaaha Rm501 lopetti leikkaamisen E11 vikakoodiin ja telakassa vilkkuu punainen valo.

Lyhyellä testilangalla paloi virheä valo telakassa eli telakan pitäisi olla ehjä.
Grimsholmin testerin mukaan rajalanka ehjä ja selvä ääni kuuluu rajalangan loppupäästäkin tuolla testerillä. Ilmeisesti jossain liitoksessa jotain pientä haittaa, jonka vuoksi leikkuri ei suostu leikkaamaan ?

Mitenkähän tuota vikakohtaa alkaisi selvittämään ? Vai vedänkö suosiolla kokonaan uuden rajalangan.

Jaaha Rm501 lopetti leikkaamisen E11 vikakoodiin ja telakassa vilkkuu punainen valo.

Lyhyellä testilangalla paloi virheä valo telakassa eli telakan pitäisi olla ehjä.
Grimsholmin testerin mukaan rajalanka ehjä ja selvä ääni kuuluu rajalangan loppupäästäkin tuolla testerillä. Ilmeisesti jossain liitoksessa jotain pientä haittaa, jonka vuoksi leikkuri ei suostu leikkaamaan ?

Mitenkähän tuota vikakohtaa alkaisi selvittämään ? Vai vedänkö suosiolla kokonaan uuden rajalangan.
Minä olen pari kertaa paikantanut talven vauriot puolitusmenetelmällä. Telakalta toisesta rajalankaliittimestä irto johto rajalangan puoliväliin - jolloin selviää onko vika alku vai loppupäässä. Sitten sen puoliskon puoliväliin jne. Kosketus irtojohdosta rajalankaan tekemällä siihen pieni kuorinta - se paikka johdosta tietty kannattaa sitten suojata jollain. Koska minulla on aika paljon maahan haudattua rajalankaa, tämä on minusta ollut helpompaa kuin kokonaan uuden veto. Jos johdossa on tiedossa olevia jatkoksia, niitä voi kannattaa hyödyntää testipisteinä tiukan puolittamisen sijasta.

Robottileikkuri Scheppach BRMR300 nyt 249 €

Manuaalista päätellen on samaa sarjaa, kuin nämä.
Taitaa olla sama, kuin tämä Julan 300m2 malli. Itsellä oli tuo Julan 300m2 malli ja nyt siis Brucken RM501. Tuohon Julan malliin ei saanut sovellusta toimimaan. RM501 mallissa telakan kiertää kaapelia, jonka avulla robotti osuu paremmin telakkkaan. Tuosta Julan 300m2 mallista kiertävät kaapelit puuttuivat telakan alta ja robotti onnistui hyvin harvoin palaamaan telakkaan. Usemmitin joutui kantamaan sen itse telakkaan. Elikkä itse jättäisin tuon leikkurin kauppaan, jos on sama kuin Julan 300m2 malli.

Oli tullut yön aikana satanen lisää :)
Näköjään on ollut lyhyt Ke-Su tarjous tuo 100€ ale.
Sivumennen, tuossa on tietojen mukaan 2cm kapeampi leikkuuleveys kuin näissä muissa. Johtuu ehkä siitä että "akseliväli" taitaa olla myös lyhyempi, onhan tuo muutenkin aikalailla erilainen rakenteeltaan

Statistiikka

Viestiketjuista
278 813
Jäsenet
77 824
Uusin jäsen
Seppos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom