Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on nyt RM501 hoitamassa noin 1250 m2 aluetta jatkuvassa ajossa, eli heti kun akku on taas ladannut täyteen niin lähtee uudelle kierrokselle.
Hienosti se toimii, ei valittamista.
Mutta olen rajalankaa ja kiinnitystappeja tilannut Amazonista lisää, että noin suureen alueeseen on päästy.

Jos nyt uutta kuitenkin olet hommaamassa, niin suosittelisin tuota suurempaa mallia noista luetelluista syistä johtuen. Kyllä sille 225 € saa myös vastinetta.
Näiden reilusti "ylikokoisten" aluiden suunnittelussa kannattaa muistaa myös ainakin rm501:n max 30min kotiinpaluuaika rajoitus. Eli ison alueen pitkä ja/tai mutkainen raja, mahdollisesti saarekkeineen, voi olla ongelma vaikka samankokoinen selkeänmuotoinen onnistuisi hienosti.

Jaaha Rm501 lopetti leikkaamisen E11 vikakoodiin ja telakassa vilkkuu punainen valo.

Lyhyellä testilangalla paloi virheä valo telakassa eli telakan pitäisi olla ehjä.
Grimsholmin testerin mukaan rajalanka ehjä ja selvä ääni kuuluu rajalangan loppupäästäkin tuolla testerillä. Ilmeisesti jossain liitoksessa jotain pientä haittaa, jonka vuoksi leikkuri ei suostu leikkaamaan ?

Mitenkähän tuota vikakohtaa alkaisi selvittämään ? Vai vedänkö suosiolla kokonaan uuden rajalangan.

Jaaha Rm501 lopetti leikkaamisen E11 vikakoodiin ja telakassa vilkkuu punainen valo.

Lyhyellä testilangalla paloi virheä valo telakassa eli telakan pitäisi olla ehjä.
Grimsholmin testerin mukaan rajalanka ehjä ja selvä ääni kuuluu rajalangan loppupäästäkin tuolla testerillä. Ilmeisesti jossain liitoksessa jotain pientä haittaa, jonka vuoksi leikkuri ei suostu leikkaamaan ?

Mitenkähän tuota vikakohtaa alkaisi selvittämään ? Vai vedänkö suosiolla kokonaan uuden rajalangan.
Minä olen pari kertaa paikantanut talven vauriot puolitusmenetelmällä. Telakalta toisesta rajalankaliittimestä irto johto rajalangan puoliväliin - jolloin selviää onko vika alku vai loppupäässä. Sitten sen puoliskon puoliväliin jne. Kosketus irtojohdosta rajalankaan tekemällä siihen pieni kuorinta - se paikka johdosta tietty kannattaa sitten suojata jollain. Koska minulla on aika paljon maahan haudattua rajalankaa, tämä on minusta ollut helpompaa kuin kokonaan uuden veto. Jos johdossa on tiedossa olevia jatkoksia, niitä voi kannattaa hyödyntää testipisteinä tiukan puolittamisen sijasta.

Robottileikkuri Scheppach BRMR300 nyt 249 €

Manuaalista päätellen on samaa sarjaa, kuin nämä.
Taitaa olla sama, kuin tämä Julan 300m2 malli. Itsellä oli tuo Julan 300m2 malli ja nyt siis Brucken RM501. Tuohon Julan malliin ei saanut sovellusta toimimaan. RM501 mallissa telakan kiertää kaapelia, jonka avulla robotti osuu paremmin telakkkaan. Tuosta Julan 300m2 mallista kiertävät kaapelit puuttuivat telakan alta ja robotti onnistui hyvin harvoin palaamaan telakkaan. Usemmitin joutui kantamaan sen itse telakkaan. Elikkä itse jättäisin tuon leikkurin kauppaan, jos on sama kuin Julan 300m2 malli.

Oli tullut yön aikana satanen lisää :)
Näköjään on ollut lyhyt Ke-Su tarjous tuo 100€ ale.
Sivumennen, tuossa on tietojen mukaan 2cm kapeampi leikkuuleveys kuin näissä muissa. Johtuu ehkä siitä että "akseliväli" taitaa olla myös lyhyempi, onhan tuo muutenkin aikalailla erilainen rakenteeltaan

BTW ei näihin apin kautta kysymyksiin mitään vastauksia tule .. En kyllä kauheasti odotellutkaan.
Vedetääs sana takasin, vastasivat, tosin tanskan kielellä :D Mutta laittoivat linkin jossa näkyy että asetettavissa on neljä zonea ? Miskiköhän meillä ei näy kuin kaksi ?

Taitaa olla sama, kuin tämä Julan 300m2 malli. Itsellä oli tuo Julan 300m2 malli ja nyt siis Brucken RM501. Tuohon Julan malliin ei saanut sovellusta toimimaan. RM501 mallissa telakan kiertää kaapelia, jonka avulla robotti osuu paremmin telakkkaan. Tuosta Julan 300m2 mallista kiertävät kaapelit puuttuivat telakan alta ja robotti onnistui hyvin harvoin palaamaan telakkaan. Usemmitin joutui kantamaan sen itse telakkaan. Elikkä itse jättäisin tuon leikkurin kauppaan, jos on sama kuin Julan 300m2 malli.
Tämä näyttäisi olevan sama kuin tuo Julan malli ja eroaa ominaisuuksiltaan aika merkittävästi Brücken ja Grouwn (Sunseekerin kalliimmista) malleista. Esim törmäysanturit perustuvat pyörien pyörimisnopeutta/vastusta mittaavaan ”älyyn” vs. oikea törmäysanturi. Ei vain toimi yhtä hyvin ja raapii sitten pyörillä enemmän nurmikkoa. Lisäksi etuvetoinen, joten jää aika helposti jumiin esim. puita vasten jos juuret pinnalla. Itsellä oli Julan 300m2 halppismalli jumissa joka päivä eri puuta vasten. Keula nousi hieman runkoa vasten ja pyörät jäivät lopulta ilmaan, kun oli raapinut maat alta.

Mikä johto on poikki ? 1. Pistorasia-laturimötikkä, 2. laturimötikkä-asennettaessa kytketty jatkoliitin, 3 jatkoliitin-telakka
Minä korjaisin johdon itse jos kyse on 2 tai 3. Joka tapauksessa Julasta saa noita myös varaosina
3 : https://www.jula.fi/catalog/varaosa...it/kaapelit/virtajohto-latausasemaan-r030312/ -tämän asennus taitaa vaatia että avaa telakkaa vähän.
1 ja 2: Verkkosovitin 1A ajoleikkuriin | No brand | Jula tai Verkkosovitin 3A robottiruohonleikkuriin | No brand | Jula

Kiitos, laitoin Julalta tilaukseen. On kyllä hyvä värkki kun varaosia saa ja itse pystyy vaihtamaan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 844
Jäsenet
77 834
Uusin jäsen
antti86-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom