Virallinen Black Week / Black Friday / Cyber Monday 2019 -keskusteluketju tarjouksista ym

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Asiointilomake kuluttaja-asioissa (Kilpailu- ja kuluttajavirasto)

Siis tälläisethän on täyttä hepreää normaaleille kuluttajille. Että en usko että kukaan osaa näitä täytellä oikein :D



Itse en ainakaan jaksa arvailla mitä mihinkin kohtaan pitäisi kirjoitella
No tähdellä merkitty on pakollinen. Muut tiedot ovat vain vapaaehtoisia. Eli ylimpään Elisa ja loppuihin sitten tietoja jos löytyy.

Ei tarvitse arvailla jos vähänkään osaa käyttää googlea.
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
37
Elisan M509-tarjouksen uhri. Otin yhteyttä chatin kautta ja ohjasivat minut heidän sopimusasiantuntijalle. Soittelevat mulle tämän päivän aikana. Veikkauksia mitä sieltä tulee?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 290
Elisan tuotesivut on kyllä muutenkin sekaisin. Esim Acer Swift 3:a myydään neliydin prossulla, vaikka kaksi niitä ytimiä taitaa vaan olla. Muuten tuo Acer vaikuttas ihan passelilta tuon M509:n tilalle (näyttö FHD ips).
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
94
Tilasin myös tuon Elisan läppärin ja maksoin luottokortilla. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin torstaina klo 23:55 ja nyt siis tieto peruutuksesta. Oli itselle heräteostos pojalle, mutta nyt kun totuin ajatukseen että sieltä se läppäri tulee niin kyllähän se hiukan harmittaa. Tuskin kuitenkaan jaksan alkaa vääntämään Elisan kanssa vaikka perusteita olisikin. Pojalla on edelleen vanha läppäri jolla pärjää (Minecraft pyörii) ja pukin kontissa on jo muita kovia paketteja :)
Erikoista, minulle tuli tilausvahvistus perjantaina 00:25 eikä ainakaan vielä ole peruttu. Odotellaan...
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Argh..Tämä oli lähellä lähtä viikonloppuna mukaan, mutta jäi kuitenkin hyllyyn. Oliko tuo Cashback-kampanja mainittu aikaisemmin täällä kun on mennyt ohi?

Edit.. Näköjään eilisestä voimassa cashback-tarjous. Ilmeisesti eilen vielä oli Black friday hinta voimassa kun nyt on pompannut takas 249:een euroon?
Cashback kampanja alkanut vasta eilen. Tilattiin tuo imuri perjantaina. Eilen oli hinta vielä 149e. Ois vissiin pitänyt tilata uudelleen... Just jonotan Gigantin chattiin kysyäkseni tuosta, onhan tuo nyt ihan perseestä jos jää 50e saamatta takaisin.

edit: Ei kuulemma onnistu kuten arvelinkin, koska kamppis on valmistajan eikä Gigantin. Vittu kun ei tullut eilen tilattua uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
88
Laittelin itselle tuollaisen Lenovon Thinkpad e495 koneen.
  • Ryzen 3500u
  • 2x8gb 2400MHz
  • 256gb nvme ssd
  • 14" FullHD IPS paneeli
  • Ei Windowsia
Hintaa jäi kaikkien tarjouksien jälkeen 446€. Ihan hyvä hinta ja 5.29 kernelillä kaiken pitäisi toimia suoraan paketista. Osteliko muut ja millaisia mietteitä jäi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Tuote: Lenovo ThinkPad E595, 15" IPS, 8GB RAM, 256GB PCIe NVMe SSD, ***Ei käyttöjärjestelmää***
Hinta: 421.90e
Kauppa: Lenovo Store
Linkki: ThinkPad E595 | 20NFCTO1WWENFI0 | Lenovo FI
Kommentti:
  • Lenovon Cybermonday tarjoukset vielä toistaiseksi voimassa.
  • Kustomoi Lenovon sivulta yo. konfiguraatio ja hinta on 421.90e. Vaatii Windows 10 lisenssin ja asennuksen omasta takaa (vaihtoehtoisesti pakettiin voi lisätä Windows 10 Home:n +85.01e eli yht. 506.91e)
  • Tämä voi olla hyvä kone myös Linux käyttöön, esim. Ubuntulle, mutta asennus saattaa vaatia Linux-tuntemusta ja säätämistä. Linuxissa sleep-moden kanssa voi olla ongelmaa (ja akun kestosta ei tietoa).
  • Muutama review (huom. ei välttämättä täsmälleen sama konfiguraatio):
    Lenovo ThinkPad E595 laptop review: AMD laptop better than its Intel counterpart?
    Lenovo E595 Ryzen 3700U Review and Linux
  • Toimitusajaksi mainittu 2-3vk..
Juurikin tuo konfiguraatio tuli tilattua sunnuntaina vanhemmille korvaamaan ikäloppu HP. Windows-lisenssin saan Microsoft friends&family -tunnareilla edullisesti tuohon, niin oli hyvä että Lenovon sivuilla sen sai ruksittua pois.
Verkkiksellä tuo oli BF/CM tarjouksessa 599€ käyttiksen kanssa ja nyt 730€. Takuu suoraan Lenovolta tosin vain 1v depot/carry-in (virhevastuu sitten tietysti pidempi) ja pidempää ei saanut ruksittua ainakaan sunnuntaina mukaan.

E495:n saa tosiaan R3 3200U prossulla 371€ tai R5 3500U 413€, jos pienempi koko ilman numpadia hakusessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Noita Lenovoja conffatessa kannattaa huomata että siellä on tosiaan "floor price", eli ottamalla "kaikki pois" ei saa hintaa pudotettua tuon alle ja saattaa olla järkevämpää ottaa se isompi M2-levy tai muisti muutamalla kympillä yli tuon pohjahinnan.

Esim. tuossa halvemmassa jossa pohjahinta on 371 eur, ei muistin vaihto 16 gigaan tuo kuin ~40 euroa lisähintaa jos muuten on valittu kaikki muut "pois".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Kiva olisi jos Elisan tarjousläppäri tulisi ennen joulua.
Ei tule ollenkaan. Tuli peruutus eikä edes mitään hyvitystä tai vaihtoehtoa.

Ainoastaan linkki niiden kauppaan, jossa halvin vastaava kone olisi about 600€ ja sekin vain Intelin prossulla, ei Ryzenilla.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
155
Pakko sanoa kun näitä juttuja lukee niin erittäin huonoa palvelua Elisalta, miten voi verkkokauppa noin toimia, ymmärrän tekniset viat ja viiveet mutta tuntuu kuin nyt olisi ihan tietoisesti myyty "ei oo"ta. Black fridayta hypetetty paljon, yllättyikö Elisa että hyvällä tarjouksella oleva tuote myi? Erikoisinta tässä vielä tämä ettei vastaavalla hinnalla tarjota mitään vaihtoehtoista tai anneta edes jonkinlaista hyvitystä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
564
Elisan sivuilta kun katsoo omaa tilausta, niin se on yhä käsittelyssä. Itsekö se pitäisi perua. Eihän minua sinänsä harmita, jos läppäriä ei tule, kun oikeasti haluaisin 14-tuumaisen IPS-näytöllä. Mutta kun oli niin halpa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Edit.. Näköjään eilisestä voimassa cashback-tarjous. Ilmeisesti eilen vielä oli Black friday hinta voimassa kun nyt on pompannut takas 249:een euroon?
Joo. Itse en olisi 149€ vielä ostanut, mutta 149-50€ + 35€ varustepaketti lähti tulemaan.

Jos tuo ei mielytä itseäni tai etenkään puolisoa niin katson palautanko vai katsonko josko joku täällä kaipaa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 157
Pakko sanoa kun näitä juttuja lukee niin erittäin huonoa palvelua Elisalta, miten voi verkkokauppa noin toimia, ymmärrän tekniset viat ja viiveet mutta tuntuu kuin nyt olisi ihan tietoisesti myyty "ei oo"ta. Black fridayta hypetetty paljon, yllättyikö Elisa että hyvällä tarjouksella oleva tuote myi? Erikoisinta tässä vielä tämä ettei vastaavalla hinnalla tarjota mitään vaihtoehtoista tai anneta edes jonkinlaista hyvitystä.
Se en monen elektroniikan kanssa helppoa tehdä noin, kun seuraamuksia ei tule ja jos kuluttajaviranomainen sattuisikin valitusprosessin päätteeksi ärähtämään, niin prosessiin menee lähemmäs vuosi, jolloin on helppoa tarjota "vastaava tuote", jopa parempaa voittoa tehden, kun sen hinta tulee vuodessa reilusti alas.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
460
Tuote: Lenovo ThinkPad E595, 15.6" IPS, 8GB RAM, 256GB PCIe NVMe SSD, ***Ei käyttöjärjestelmää***
Hinta: 421.90e
Kauppa: Lenovo Store
Linkki: ThinkPad E595 | 20NFCTO1WWENFI0 | Lenovo FI
Kommentti:
  • Lenovon Cybermonday tarjoukset vielä toistaiseksi voimassa.
  • Kustomoi Lenovon sivulta yo. konfiguraatio ja hinta on 421.90e. Vaatii Windows 10 lisenssin ja asennuksen omasta takaa (vaihtoehtoisesti pakettiin voi lisätä esim. Windows 10 Home:n +85.01e eli yht. 506.91e)
  • Tämä voi olla hyvä kone myös Linux käyttöön, esim. Ubuntulle, mutta asennus saattaa vaatia Linux-tuntemusta ja säätämistä. Linuxissa sleep-moden kanssa voi olla ongelmaa (ja akun kestosta ei tietoa), myös muut kommervenkit ovat mahdollisia.
  • Reviewien perusteella näytön väritoisto ei ainakaan teknisesti mitattuna ole kovinkaan hyvä (lähinnä hieman kriittisempää fotoilua / kuvankäsittelyä ajatellen), muuten näyttö asiallinen. Näyttö käyttää PWM:ää kirkkauden säätöön, joitakin se voi häiritä..
  • Muutama review (huom. ei välttämättä täsmälleen sama konfiguraatio):
    Lenovo ThinkPad E595 laptop review: AMD laptop better than its Intel counterpart?
    Lenovo E595 Ryzen 3700U Review and Linux
  • Laajennusvarana vapaana toinen RAM muistipaikka ja yksi 2.5" levypaikka.
  • Laadukas näppäimistö (niin kuin Lenovoissa yleensä).
  • Toimitusajaksi mainittu 2-3vk (jos tilaus menee sisään, ei varmasti lopu kesken)
Tämä ilmeisesti umpeutui juuri? Mulle antaa hinnaksi tolle combolle 496,36€
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Soitin kuluttaja-asiamiehelle. Koska olen maksanut ja saanut tilausvahvistuksen läppäristä, heidän tulee tilata se läppäri mulle. Jos ei suostu ni mulla on oikeus ostaa muualta ja reklamaatiolla pyytää Elisalta se erotus hinnasta mitä jouduin maksamaan.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
159
Soitin kuluttaja-asiamiehelle. Koska olen maksanut ja saanut tilausvahvistuksen läppäristä, heidän tulee tilata se läppäri mulle. Jos ei suostu ni mulla on oikeus ostaa muualta ja reklamaatiolla pyytää Elisalta se erotus hinnasta mitä jouduin maksamaan.
Oliko tämä mitä kuluttaja-asiamies sanoi, vai sinun henkilökohtainen mielipitesi?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Itse ostin tuon E495 windowsilla 512 gb 16g ram ja ryzen 7:lla. Luulisi olevan jotenkin edes tehoa opiskeluun. Tietysti ois päässy ilman windowsia halvemmalla mutta nooh. Ostin myös tuon 999e i7 taittoläppärin Gigantista, mutta se lähtee palautukseen kun kattelinn ja vertailin sitä r7 3700u:un.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
176
Onkos jollain tullut jo Datatronicista tilattua RTX2070 Superia?

Onko millainen putiikki yleensäkä edes?
Ei ole vielä tullut, tosin tais toinen yrittäjistä itse kommentoida tähän lankaan, et hyllyssä olleet meni about heti ja ilmeisesti tänään tiistaina ois tukkurilta tulossa seuraava erä.
Vois kuvitella loppuviikosta saapuvan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Tämä ilmeisesti umpeutui juuri? Mulle antaa hinnaksi tolle combolle 496,36€
Tuo Lenovon sivu hieman sekoilee, sillä virallisesti tarjous on kait loppu, mutta järjestelmä silti hyväksyy alennuskoodin.
Testasin juuri ja ainakin uudessa incognito-ikkunassa manuaalisesti ostoskorissa kirjoittamalla CYBERMONDAY koodi alennus edelleen toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 508
Kuluttaja-asiamies sanoi näin. Että reklamaation kautta mulla on oikeus vaatia tuo erotus saada Elisalta, mikäli Elisa ei suostu tilaamaan itse.
Mutta ei tällä sanomisella mitään lainvoimaa ole. Mulla oli keväällä vastaavanlainen tapaus ja yritys ei siihen suostunut,eli kuluttajariitalautakuntaan meni.
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
181
Laittelin itselle tuollaisen Lenovon Thinkpad e495 koneen.
  • Ryzen 3500u
  • 2x8gb 2400MHz
  • 256gb nvme ssd
  • 14" FullHD IPS paneeli
  • Ei Windowsia
Hintaa jäi kaikkien tarjouksien jälkeen 446€. Ihan hyvä hinta ja 5.29 kernelillä kaiken pitäisi toimia suoraan paketista. Osteliko muut ja millaisia mietteitä jäi?
Minkä kautta sait tuon windowsin pois tuosta E495 -mallista? Tai siis, itse en löytänyt mahdollisuutta tiputtaa pois windowsia..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Minkä kautta sait tuon windowsin pois tuosta E495 -mallista? Tai siis, itse en löytänyt mahdollisuutta tiputtaa pois windowsia..
Pitää valita se kaikkein karvalakein R3 3200U malli konfiguraattoriin, jotta Windowsin voi tiputtaa pois.
 
  • Tykkää
Reactions: ted

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mutta ei tällä sanomisella mitään lainvoimaa ole. Mulla oli keväällä vastaavanlainen tapaus ja yritys ei siihen suostunut,eli kuluttajariitalautakuntaan meni.
Toki, mutta jaksaako Elisa tapella asiasta on toinen juttu. Mulla on vähän periaate tässä nyt kyseessä, kun tunti mun oston jälkeen sitä oli myynnissä ”reilusti saatavilla”.
Usein toi kuluttaja-asiamies sanana keskustelussa saa reagointia firman päästä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Tuli oikein itsekin sorruttua cyber mondayn tarjoukseen ja ostettua viisi (5) ukulelen nettikurssia hintaan 7 dollaria. Normaali hinta noille viidelle kurssille 268 dollaria, eli ihan kelpo tarjous.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Täälä kans Asuksen läppäri roikkuu tilauksissa mutta peruutustekstari tuli ja ehtihän tuosta tulla tilauspdf yms... noh vaimo saa tyytyä satisfyeriin ja alkostoren punkkutilaukseen, ei sitä läppäri ois kiinnostanu kummiskaan mutta meinas saaha halvalla... ;)
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
486
Hei! Odotamme edelleen ohjeistusta kuinka näiden Asus koneiden tilauksen kanssa edetään. Olen heti yhteydessä kun asia selviää. Pahoittelen asian käsittelyn viivästymistä. T: Anne/ Elisa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Täällä kanssa peruuntui Elisan läppäri. Tilausvahvistus tuli 28. marrask. 23.40.
Elisalta sanoivat soittavansa huomenna.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
132
Hyvää USB C -portilla varustettua ulkoista kovalevyä hakusessa. Gigantilta löytyi Samsungin 500 GB tarjouksesta, onko mistään kotoisin?

Samsung T5 kannettava SSD-muisti 500 GB (sininen) - Kovalevyt, SSD ja verkkotallennus (NAS)
Itsellä ollut aiemmin erillisiä msata-asemia usb-koteloissa niin kyllästyin niiden kanssa rassaamiseen ja ostin tuon keväällä satasella. Löysin tuosta silloin suurimmaksi osaksi vain positiivisia arvoteluja ja kommentteja ja niihin on helppo yhtyä. Itsellä toiminut juuri niin kuin pitää ja ilman mitään ongelmia. Salaussysteemi toimmii hyvin sekä windowsilla, että androilla.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
64
Tiedoksi kaikille Thinkpadeja tilaaville, ainakin viime vuonna Lenovon joulualet olivat huomattavasti paremmat kuin black friday/cyber mondayn. Ei voi tietenkään sanoa, että tänä vuonna käy samoin. Viime vuonna lähetin jo saamani black friday läppärin takaisin, sillä 60 eurolla halvemmalla sain 256 gigaa tilaa 128 gigan sijasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Ei toimi enää Lenovon alennus. Myös virheilmoitus on kuvaava :darra:

Avasin ihan Edgen, jotta varmasti olisi cache tyhjä jne., niin kyllä edelleen hyväksyy CYBERMONDAY koodin ostoskorissa, joten kannattaa kokeilla incognito-tilaa, toista selainta tai tyhjentää välimuisti.

Microsoft Edge 3.12.2019 14.31.47.png

Edit: Pelkällä 128GB SSD:llä tosiaan heittää erroria, koska hinta alle pohjahinnan, eli 256GB SSD tuohon kannattaa vähintään ottaa.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
267
Tiedoksi kaikille Thinkpadeja tilaaville, ainakin viime vuonna Lenovon joulualet olivat huomattavasti paremmat kuin black friday/cyber mondayn. Ei voi tietenkään sanoa, että tänä vuonna käy samoin. Viime vuonna lähetin jo saamani black friday läppärin takaisin, sillä 60 eurolla halvemmalla sain 256 gigaa tilaa 128 gigan sijasta.
Koska tarkalleen? Ennen joulua, jouluna vai joulun jälkeen? @ThierryLe
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 095
Jumittaakohan oma gigantin paketti nyt jossain, kun 29.11 perjantaina tuli jo seurantakoodi ja nyt 3.12 tiistainakaan ei ole mitään muutosta tapahtunut, arvioitu toimitusaika 2-3 arkipäivää kuitenkin tuolla matkahuolto premiumilla, asiaa ei toki auta sekään, että olen hätähousu :D.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
Moni ilmoittanut että Elisan läppäritilaus on peruttu, mutta onko joku onnistunut saamaan kyseistä läppäriä (tai edes tilaus edennyt vahvistuksesta toimitukseen tms)?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Jumittaakohan oma gigantin paketti nyt jossain, kun 29.11 perjantaina tuli jo seurantakoodi ja nyt 3.12 tiistainakaan ei ole mitään muutosta tapahtunut, arvioitu toimitusaika 2-3 arkipäivää kuitenkin tuolla matkahuolto premiumilla, asiaa ei toki auta sekään, että olen hätähousu :D.
Itselle black friday -tilaus (näyttis) saapui tänne Pohjois-Suomeen eilen iltapäivällä. Poikkeuksellisen nopea toimitus Gigantilta, kun yleensä sieltä tavarassa on mennyt viikko tai vähän yli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 095
Itselle black friday -tilaus (näyttis) saapui tänne Pohjois-Suomeen eilen iltapäivällä. Poikkeuksellisen nopea toimitus Gigantilta, kun yleensä sieltä tavarassa on mennyt viikko tai vähän yli.
No sitä minäkin, että kyllä ton pitäis pikkuhiljaan olemaan noudettavissa, mikäli tarkoitus on pysyä tuossa 2-3 arkipäivässä. Lukee vain: Odotamme lähetystä kuljetettavaksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom