Tarjoustuotteen loppuminen
Kuluttajilla on oikeus odottaa, että tuotetta on liikkeessä saatavilla, kun mainos on julkaistu. Mainostajan on etukäteen riittävästi varmistettava, että kampanjaerä todennäköisesti riittää koko tarjousajan.
Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää,
- asiakkaalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle.
- turhasta käynnistä liikkeen on korvattava matkakulut asiakkaalle. Yllättäviä tapahtumia voi aina sattua, joten liikkeen on näytettävä toimineensa asianmukaisesti, jotta se välttyisi turhan matkan korvaamiselta kuluttajille.
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa kuluttajalle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.