Battletech (PC)

Vikat vuorot oli kyllä aikatavalla parasta battletechia, kun vihujen käsipuoli Dragon ja oma käsipuoli Hunchback hakkasivat toisiaan turpaan vuorotellen raato- ja liekkimeren keskellä. Could have gone either way :D

Tää on kyllä parasta. Ei mitään xcomin esteiden takana kurkkimista vaan ensin seisotaan rakettisateessa, sitten ammutaan raajoja irti ja lopuksi pätkitään turpaan.
 
Jaahas, se ois kamppanja läpi ja kaksi priorityä piti ottaa uusiksi koko aikana, muuten ironmän.

Melko helposti loppuviimein meni kun vähän grindaili ja tajusi roolittaa mechit itelle sopivaan tyyliin, eli pari jamppaa lähitaisteluun (ac20, srm jne, täydet armorit eteen) ja kaksi jamppaa kauas (niin paljon lrm kyytiin kuin mahtumaan saa ja tarpeen tullen liiat armorit pois). Itellä tuo valikoitui tyyliksi medi/hevi taitteessa ja mechit toki tehtävän mukaan. Lrm setteihin hyviä on trebuchet, catapult, jägermechin lrm versio, victor ja highlander. Lähelle mitä käsillä on.

Jumpjetteille en myöskään löytänyt juuri käyttöä vaikka lähimiehillä niillä kai olisi voinut selkiä hakea. Helpompi paukuttaa lrm knockdown ja ampua jalat alta :D

Hauskaa oli ja kai se pitää lentelemään lähteä vielä ympäriinsä. Jospa ne tekis jotain dlc hässäköitä myös jatkossa noille eri alueille jne.
 
No Paradox on julkaisija ja Battletechin historiaa kirjoitettu tuosta pelin aikakaudesta "vain" yli tuhat vuotta eteenpäin, joten olisin aika luottavainen lisäsisältöön!
 
No Paradox on julkaisija ja Battletechin historiaa kirjoitettu tuosta pelin aikakaudesta "vain" yli tuhat vuotta eteenpäin, joten olisin aika luottavainen lisäsisältöön!
Ovat jo sanoneet ennakoivasti että lisäsisältöä on tulossa, eikä seuraava ole heti mikään CLAN's.
Kunhan pääsen kampanjan läpi, aion grindata mahdollisuuksien mukaan kaikki reputaatiot ylös. Ei ole onneksi mikään mahdoton tehtävä.
Eniten harmittaa tää kesä, kun tuli haittaamaan auringonpaisteellaan pelaamista. Pitääpä asennella pari heatsinkkiä seiniin, kun koppi on kuumempi kuin Atlas-reaktorissa. ;D
 
Kesän muotiasuste on toki jäähdytysliivit. Stay frosty!

uHVRmPp.jpg
 
Tämä vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Seuraava turn-based mikä tulee hankittua. Ehkäpä vasta syksyksi.
 
Tein viime yönä väsyneenä sen yhden extraction -kampanjatehtävän, jossa lopussa on se ikävä ylläri. Enempää spoilaamatta nyt on hieno Highlander tuhannen päreinä, uusia double heatsinkkejä ei löydy mistään (lostech) ja ajattelin piruuttani nyt myydä Highlanderin romuksi ja asentaa Gauss Riflen hunchbackiin kokeeksi.

Kaikki vähänkään kokeneemmat pilotit on 94 pv saikuilla tai haudassa. Tästä tulee jännää.
 
Ois siitä highlanderistä vielä ac20 + muulla vielä vermeen tehnyt.. Ite olen varjellut kuin kipiää persettä tota gaussia yms :vihellys:

Vähän jännityksellä oottelen minkälaisia dlc setit tulee olemaan, on aika vaikia nähä että ne vois suoraa "jatkoa" olla tällekkään kamppikselle. Tai jos on, niin vaikia nähdä miten saisivat täydelle assault lancelle vastusta järkevästi tekemättä uudistuksista tylsiä.

Ellei sitten tule jotain painorajoituksia droppeihin..

Ite toivoisin eniten ehkä "minikamppiksia" eli vois olla useamman tehtävän kokonaisuuksia semirandomgeneraattorin läpi vedettynä, esim. sut palkattais valloittamaan joku planeetta jne. ja ois 2-5 tehtävän kokonaisuuksia eri ryhmittymille. Ja toki toisia ryhmittymiä vastaan mainetta menettäen. "Tarinoiksi" riittäisi ihan läjä tekstiä taustoiksi. Tarpeeksi kun tekis noita niin tulis pelattavaa paljon.

Lieneeköhän tekevät euiv tyylisiä lisäreitä sitten mekaniikkamuutoksineen jne, en panisi tätäkään pahakseni. Toki jonkinlainen endgame saisi olla.
 
Jossain vaiheessa varmaan ryömivät kerenskylaiset klaanit tähänkin peliin ja sittenhän ihmeteltävää riittää, kun aluksi ovat aivan täysin OP.

Clans
 
Tää kaipais enempi elektronista sodankäyntiä, sensorien piiloleikkiä. Isompia karttoja jotta tiedustelua jne voisi ja pitäisi harrastaa.

Syvyyttä kiitos.
 
Tää kaipais enempi elektronista sodankäyntiä, sensorien piiloleikkiä. Isompia karttoja jotta tiedustelua jne voisi ja pitäisi harrastaa.

Syvyyttä kiitos.

Valitettavasti peli kun sijoittuu siihen aikaa jolloin ECM (se kunnollinen versio) on LosTechiä, Prototype ECM olisi, mutta... se kun on aika massiivinen moduli + ominaisuuksiltaan paska ku mikä. Kaiken lisäksi se on pirun harvinainen, käytännössä Peripheryssä siihen törmäämisen voisi verrastaa lottovoittoon, pari kertaa putkeen.
 
Jossain vaiheessa varmaan ryömivät kerenskylaiset klaanit tähänkin peliin ja sittenhän ihmeteltävää riittää, kun aluksi ovat aivan täysin OP.

Clans

No, ei ne klaanit niin ylivoimaisia kuitenkaan muiden pelien perusteella olleet. Ja vaikka olisivatkin, ei tuo juuri muuttaisi sitä ongelmaa että ainut järkevä ratkaisu olisi yritellä assault-lancella (jos siis peli jatkuu suoraan tästä "firman" tilasta mihin jäätiin) pistää kampoihin jos ei tulemekaniikka muutoksia tai droppipainoja rajoiteta. Se olisi sääli jos ei tulisi, koska on paljon medejä/heavyjä joilla olisi kiva pelata muutenkin kuin haasteen takia
 
Klaanit ovat täysin OP ja olivat tyhmin keksintö lautapeleissä siihen saakka, kunnes Games Workshop päätti tuhota Old Worldin ja Warhammer Fantasyn kokonaan... [/nerd]
 
Lautapeleistä en tiiä joo, kun ne ei kohille osuneet junnuna. Harmillista kyllä d&d oli se kova sana silloin :rolleyes:

Toisaalta vois olla hauskakin jos sieltä työnnettäis täysin op vastustaja ja painorajotukset droppeihin, vois olla hauskakin olla ottavalla puolella.
 
Vähän jännityksellä oottelen minkälaisia dlc setit tulee olemaan, on aika vaikia nähä että ne vois suoraa "jatkoa" olla tällekkään kamppikselle. Tai jos on, niin vaikia nähdä miten saisivat täydelle assault lancelle vastusta järkevästi tekemättä uudistuksista tylsiä.

Ellei sitten tule jotain painorajoituksia droppeihin..

Ite toivoisin eniten ehkä "minikamppiksia" eli vois olla useamman tehtävän kokonaisuuksia semirandomgeneraattorin läpi vedettynä, esim. sut palkattais valloittamaan joku planeetta jne. ja ois 2-5 tehtävän kokonaisuuksia eri ryhmittymille. Ja toki toisia ryhmittymiä vastaan mainetta menettäen. "Tarinoiksi" riittäisi ihan läjä tekstiä taustoiksi. Tarpeeksi kun tekis noita niin tulis pelattavaa paljon.

Lieneeköhän tekevät euiv tyylisiä lisäreitä sitten mekaniikkamuutoksineen jne, en panisi tätäkään pahakseni. Toki jonkinlainen endgame saisi olla.
Ei se nyt niin vaikeaa ole tehdä välianimaatiota jossa miehistöltä menevät sukset ristiin ja sinut dropataan yksin yhdessä light-mechissä jonnekin asumattomalle planeetalle. Tai avaruudessa sattuu jotain odottamatonta ja syöksytte planeetalle josta herätään roskakasasta mechit solmussa yksin / yhden kaverin kanssa ja koitetaan pelastautua.

Tai laitetaan vastaan mahdoton tehtävä jossa joudutaan kahden sotivan faktion väliin ja puolet tiimistä hyppää toiselle puolelle kuin sinä, riippumatta siitä mikä on oma valintasi jne.
 
Ei se nyt niin vaikeaa ole tehdä välianimaatiota jossa miehistöltä menevät sukset ristiin ja sinut dropataan yksin yhdessä light-mechissä jonnekin asumattomalle planeetalle. Tai avaruudessa sattuu jotain odottamatonta ja syöksytte planeetalle josta herätään roskakasasta mechit solmussa yksin / yhden kaverin kanssa ja koitetaan pelastautua.

Tai laitetaan vastaan mahdoton tehtävä jossa joudutaan kahden sotivan faktion väliin ja puolet tiimistä hyppää toiselle puolelle kuin sinä, riippumatta siitä mikä on oma valintasi jne.


Ei tietenkään ole, en minä sillä. Kunhan yleisesti pohdiskelin voiko dlct olla sellaisia ettei joutuisi "puhtaalta pöydältä" aloittamaan.
 
Yksi DLC idea voisi olla se komppanian kokoinen porukka (3 lancea eli 12 mech).

Vähän isompia rähinöitä. Tai sitten porukka jakaantuu eri missioneille, jotka tapahtuu yhtäaikaa. Argossa on tilaa siihen.

Isommat kartat, joissa vaaditaan light mechejä ja nopeutta jne. Xcom2 oli ihan erilainen kokemus kuin xcom2 + war of the chosen, joten aika mielellään varmaan pelaa battletechin uusiksi läpi, vaikka lisäkontentti olisikin keskellä peliä.
 
No, ei ne klaanit niin ylivoimaisia kuitenkaan muiden pelien perusteella olleet.

Loren perusteella olivat aivan kertakaikkisen. Klaanien hyökkäys pystyttiin pysäyttämään vain massiivisella Inner Spheren yhteistyöllä ja houkuttelemalla klaanit ansaan näiden kunniakäsityksiä hyödyntämällä. Tällöinkin saatiin aikaan vain rintamalinjojen pysähtyminen määräajaksi. Vastapalloon pystyttiin lyömään vain keskittämällä kaikki Inner Spheren liikenevät voimat yhtä ainoaa klaania vastaan, taas klaanien kunniakäsityksiä hyödyntäen, ja kauas selustaan yltäneellä erittäin mulkulla "kaikki munat yhdessä korissa" vastaiskulla.
-jok
 
Eniten ärsyttää, että klaanit pilasivat IMHO loren ja fluffin täysin, tuntuu kuin koko homma olisi ollut jonkun 11-vuotiaan käsikirjoittamaa. Todellisuudessahan tää oli FASA:n epätoivoinen yritys lisätä grimdark-edgyä menoa teineille, kahdehtivat GW:n 40K:n menestystä.
 
Alkuperiäinen Inner Sphere oli kyllä loistava universumi, kerrankin ilman hassuja alienrotuja ja sopivan low/high/80's tech, niin kuin parhaissa sci-fi universumeissa nyt tuppaa olemaan :D
 
Noniiiiiiiiiiiiin. Loppuviikosta sitten kohti PDXCONia, jossa onkin taas itte mech-miäs Jordan Weisman. Nyt riittääkin hänen kanssaan juteltavaa ja täältähän mä napsin kyssäreiksi esim. noi DLC-pulinat. Jos on viestejä tai kysymyksiä BattleTechistä (uudesta pelistä, yleisesti, spesiifisesti, lautapeleistä, jnejne mistä vaan), niin saa viskoa tähän, poimin sopivia. Saa kirjoittaa suoraan enkukskin, jos meinaa vaikeita kysellä.
-jok

 
Noniiiiiiiiiiiiin. Loppuviikosta sitten kohti PDXCONia, jossa onkin taas itte mech-miäs Jordan Weisman. Nyt riittääkin hänen kanssaan juteltavaa ja täältähän mä napsin kyssäreiksi esim. noi DLC-pulinat. Jos on viestejä tai kysymyksiä BattleTechistä (uudesta pelistä, yleisesti, spesiifisesti, lautapeleistä, jnejne mistä vaan), niin saa viskoa tähän, poimin sopivia. Saa kirjoittaa suoraan enkukskin, jos meinaa vaikeita kysellä.
-jok

1) Kun peli julkaistiin hieman kesken voimmeko odottaa ns. ilmaisena (niille ainakin jotka kickstarttasivat peliä) loppuja puuttuvia 5kpl origin storyja? Eli nyt meillä on tuo noble origin story mutta muut uupuvat täysin:
"
$1,200,000 - Player-Character Origin Stories: In BATTLETECH, you’ll create your own mercenary character to star in the story. If we hit this funding level, you'll be able to choose one of six origin stories for your mercenary commander's career. Are you the only heir of a once noble family that has since fallen from favor? The bastard child of a famous MechWarrior? You decide.
"

2) Olisiko mahdollista saada jotenkin sellainen moodi peliin missä aloitetaan (esim. yksi origin storiesta) light mechilla (esim. pelaajalla Urban ja muut ns. vielä kevyempiä) ja ehkä vielä tärkeämpää olisi sellainen lisäys että alhaisen tason (esim. ½ tähteä - 2 tähteä tms) taisteluun ei voisi ottaa (eikä vastustajalta tulisi, edes myöhemminkään) kuin kevyitä tai keskitason mechejä. Ei siis raskaita eikä assault vehkeitä ainakaan. Nythän saattaa tulla jopa 2 tähden tehtävässä (kun olet päätehtävissä vaan tarpeeksi pitkälle pelannut) jopa 2kpl 4 assault mechin ryhmää vastaan mikä (IMO) tuntuu hieman ikävältä. Eli se pakottaa pelaajan väkisinkin pelaamaan myös itse mahdollisimman raskailla mecheillä eikä voi pelin päätehtävien ulkopuolella pelata välistä kevyemmillä. Siten monet myöhemmin hankitut hieman kevyemmät mechit jäävät keräämään pölyjä eikä niitä tule käytettyä.
 
Ei taida tämä peli olla edes "virallista tarinaa" niin noitahan voisi tämän pelin tarpeisiin siinäkin mielessä vissiin kirjotella uusiksi
 
Onko tuossa digital deluxessa mitään pelattavaa lisää peliin vai onko se vaan kuvia ja musiikkia? Mietin jos viimein ostais tän pelin.
 
Onko tuossa digital deluxessa mitään pelattavaa lisää peliin vai onko se vaan kuvia ja musiikkia? Mietin jos viimein ostais tän pelin.

Taustakuvia, soundtrack, art book ja joku avatar paradoxin forumeille. Ei mielestäni lisähinnan arvoinen, mutta jotkut voivat arvostaa.
 
Onko tähän jotain korjausta kun peli sanoo "Unable to establish ComStar connection" yrittäessä kirjautua paradox tiliin pelissä?
 
No enhän minä mihinkään syksyyn malttanut odottaa tämän ostoa, deluxe tuli hankittua (toivottavasti hyviä delsuja tulee siis).
Tutorial/prologi vasta pelattuna, että ei oikein vielä päässyt kunnolla peliin sisään. Vaikuttaa kyllä monipuoliselta.
Itse en ole mechwarrior pelejä pelannut kun jotain yhtä... Ei siis kummempaa tunnetta tähän sarjaan. TB-naksu -hammasta alkoi kolottaa :cigar2:
 
Nyt tullut sellainen 8h pelattua, ja oon kyllä aivan myyty :)
Me like it a lot.

Tuota rahatilannetta ihmettelin, kun kaikki on sitä mieltä että ollaan ihan pohjalla, mutta taloushan näyttää ihan ok:lta. Laina kuitenkin vain ~70k€/kk, ja sehän on aika pikkuraha tuossa.
Toki en ole vielä pelannut kuin 0,5-1 pääkallon tehtäviä. 5 mechiä tallissa, 3 vähän isompaa ja 2 pientä.
Mukavasti vaihtelevia tehtäviä tähän asti ollut, seuraavana edessä olisi ensimmäinen pääjuonen tehtävä...
 
Nyt tullut sellainen 8h pelattua, ja oon kyllä aivan myyty :)
Me like it a lot.

Tuota rahatilannetta ihmettelin, kun kaikki on sitä mieltä että ollaan ihan pohjalla, mutta taloushan näyttää ihan ok:lta. Laina kuitenkin vain ~70k€/kk, ja sehän on aika pikkuraha tuossa.
Toki en ole vielä pelannut kuin 0,5-1 pääkallon tehtäviä. 5 mechiä tallissa, 3 vähän isompaa ja 2 pientä.
Mukavasti vaihtelevia tehtäviä tähän asti ollut, seuraavana edessä olisi ensimmäinen pääjuonen tehtävä...

Tuo vähän riippuu, jos toimii hitaasti ja vakaasti ei ole ongelmaa. Mutta jos ahnehtii ja lähtee nopeasti liikkeelle niiden pääjuonien kanssa voi tulla äkkiä tilanne missä itsellä ei ole kovin kummoisia mechejä, osa piloteista kuolleita tai sairaina kuukausia ja vastustajat liian kovia uusille värvätyille piloteille varsinkin jos ei ole kuin kevyttä tai keskiraskasta antaa alle ja vastassa raskasta tai jopa assault mechiä 8+ ryppäinä. Eli kun menot on päälle 500k /kk ja talous tiukilla jopa se 20 päivän korjaus tai 30+ päivän sairasloma varsinkin jos useammasta pilotista / mechistä puhutaan voi olla liikaa.
 
Onkos tässä kuinka paljon pelattavaa? Himottaisi ostella, mutta mietin että onko 40€ arvoinen vai odottelenko kesän steam alea.
 
Onkos tässä kuinka paljon pelattavaa? Himottaisi ostella, mutta mietin että onko 40€ arvoinen vai odottelenko kesän steam alea.

Se vähän riippuu, noita "random" tehtäviä on vissiin vaikka loputtomasti mutta se on eri asia jaksaako niitä kukanenkin miten paljon jauhaa.

Täällä alle 30e ainakin ja tuolta on tullut kaikenlaista osteltua, niin uskaltaa suositella.
 
Onkos tässä kuinka paljon pelattavaa? Himottaisi ostella, mutta mietin että onko 40€ arvoinen vai odottelenko kesän steam alea.
Steamista katsottuna yli 80h jo takana ja lisää varmasti tulee, noilla random missioneilla. Kampanja on ihan hyvä, mutta se on vain pieni osa pelistä ja suurimman roolin saa nämä missionit/taistelut itsessään.
PvPtä voi harrastaa muita pelaajia vastaan ja näyttää olevan singleplayer skirmish mahdollisuuskin, jossa voi tapella suoraan haluamillaan kokoonpanoilla tietokonetta vastaan.

Eli siis: Pelattavaa riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Oonkohan mä pelannut jotenki väärin kun kampanjan kahden ekan tehtävän jälkeen kaikki paitsi yksi pilotti lasaretissa jotain 80-110 päivää, mechit rikki. Sain kolmanteen tehtävään 20T mechin ja yhden pilotin mukaan mutta molemmat tuhoutu kun joku 2-3 kertaa isompi tuhos. Saikohan tässä ostettua pilotteja ja mechejä lisää vai miten tää pitäis aloittaa?
 
Oonkohan mä pelannut jotenki väärin kun kampanjan kahden ekan tehtävän jälkeen kaikki paitsi yksi pilotti lasaretissa jotain 80-110 päivää, mechit rikki. Sain kolmanteen tehtävään 20T mechin ja yhden pilotin mukaan mutta molemmat tuhoutu kun joku 2-3 kertaa isompi tuhos. Saikohan tässä ostettua pilotteja ja mechejä lisää vai miten tää pitäis aloittaa?

Aloita sillä että kattelet parit videot vaikka juutuubista..

Mutta lyhyesti:

- niitä kampanjatehtäviä ei ole pakko heti mennä tekemään..

-pilotteja voi värvätä about mistä vain hiring hallin kautta niin paljon kuin alukseen mahtuu

- mechejä saa koottua osista joita saa tehtävistä salvagena tai ostettua sieltä täältä. Tosin alukseen ei "taisteluvalmiudessa" niitä loputtomiin mahdu. "Varastoon" niitä voi laitella loputtomiin mutta kestää aikansa ottaa käyttöön

- jos tulee noin pahasti tehtävissä turpaan niin alottele ihan sillä että grindailet ja harjoittelet niitä puolen kallon tehtäviä aikansa kunnes opit hommat. ÄLÄ turhaan kiirehdi niitä kampanja tehtäviä.

- kato oikeasti parit vinkki videot jne.
 
Vaikuttaa parin videon perusteella kyllä mielenkiintoiselta, kaippa tuo täytyy ostella.

OT: Mitähän varten pitää puhelinnumeroa myöten antaa tuonne tietoja jos haluaa yhden pelin ostaa... Viittis ulkomaille tietoja paljoa levitellä.

Kas, näköjään tuonne ilmestynyt aika paljon lisää sitten vuodesta 2015. Itselläni esim. sellaisia pikkuseikkoja kuten nimi, puhelinnumero tai syntymäaika ei ole laitettu. Mutta osoite ja sähköposti kuitenkin. Kait tässä vuosien aikana on tullut lisää tietoturvajuttuja miksi vaaditaan tarkempia tietoja.

Edit: ja varmaan tämän takia kysyvät nykyisin sitä kännykkä numeroa: "
Mobile notifications settings" eli nykyisin "voi saada" myös kännykkään niiltä jotain mainoksia tms. itselle riittää että tuonne voi tehdä wish listin ja kun muistaa katsella onko hinnat tulleet alaspäin. Kait ehkä voi säätää myös ihan ilmoituksen sähköpostiin (en ole varma kun en ole koskaan testannut) että laittavat tietoa kun hinta menee tarpeeksi alas tms.

Kuitenkin itse kun käytän yleensä Steamin alustaa riittää että kerran saan sen koodin minkä syötän Steamiin. Mutta tuo tietysti säilyttää ne, joten ehkä sen takiakin jos joku kaappaa tunnuksesi tai sähköpostitilisi katoaa tms. voit saada tuon oman tilisi pelastettua kun sinulla on puhelin, osoite ja tiedot tuolla mitä voivat kysellä moisen tapauksen sattuessa?
 
Wingamestore ei muistaakseni numeroa kysellyt eikä spostiinkaan ole spammia alkanut valua. Jos siis hirvittää siinä mielessä, mitään kokemuksia ei tosta toisesta ole.
 
Oonkohan mä pelannut jotenki väärin kun kampanjan kahden ekan tehtävän jälkeen kaikki paitsi yksi pilotti lasaretissa jotain 80-110 päivää, mechit rikki. Sain kolmanteen tehtävään 20T mechin ja yhden pilotin mukaan mutta molemmat tuhoutu kun joku 2-3 kertaa isompi tuhos. Saikohan tässä ostettua pilotteja ja mechejä lisää vai miten tää pitäis aloittaa?

Et sinänsä väärin, kyllä noita tulee että on kaikki mechit paskana ja äijät kuolleita tai lasaretissa. Hiring hallista saa lisää nubupilotteja ja storesta voi ostaa (ei kannata, ellei ole ihan liikaa rahaa ja haluat just sen tietyn mechin) osia, joista kasaamalla 3 saat aina yhden valmiin mechin toimintakuntoon.

Suosittelen alussa ottamaan lähes aina maksimiosat / lootit missioneista rahan sijaan. Kun kasaa pikkumechejä ja sitten myy niitä, niistäkin saa rahaa jonkun verran. Tärkeintä että saa kuitenkin ehjiä mechejä listalle niin voi tehdä missioneja.

Priority missioneissa on käsittääkseni aina samat vastustajat, joten kun tietää mitä siellä on vastassa, niin voi varustaa sen mukaan.

Suositukseni on että alun priorityissä on aina vähintään kaikki 4 äijää mediumi mechejä ja joista yksi on LRM-vene (eli LRM10 x2 vähintään) ja yksi piloteista osaa käyttää scanning kykyä, jolla saa scannattua vihut tähtäimeen ilman että tarvii poistua suojasta. Sitten LRM-boat hoitelee kauempaa. Tämä taktiikka on suorastaan pakollinen myöhemmissä priorityissä, mutta muitakin taktiikoita on jotka toimii.
 
Oonkohan mä pelannut jotenki väärin kun kampanjan kahden ekan tehtävän jälkeen kaikki paitsi yksi pilotti lasaretissa jotain 80-110 päivää, mechit rikki. Sain kolmanteen tehtävään 20T mechin ja yhden pilotin mukaan mutta molemmat tuhoutu kun joku 2-3 kertaa isompi tuhos. Saikohan tässä ostettua pilotteja ja mechejä lisää vai miten tää pitäis aloittaa?

Aloituksesta:

Se ns. ensimmäinen tehtävä (harjoitustehtävien jälkeen, mihin hypätään heti etkä voi valita pilotteja tai mechejä) kannattaa yrittää tehdä varoen, sekä hitaasti. Sinulla ei ole mitään kiirettä. Hoitele ensin se turrettien virta-asema esim. menemällä ihan oikealta alhaalta ja huolehdi sitten mecheistä mitä tulee vastaan.

Kun pääset itse valitsemaan tehtäviä niin todellakin puolen kallon tehtävät alussa ovat oikein hyviä, ota alussa kuten ylempänäkin neuvotaan mechin osia (kun saat 3 niistä syntyy 1 valmis, aseineen kaikkineen, mech). Älä hötkyile, alussa menot ovat aika pienet joten voit hyvin liikkua planeetalta toiselle ja käyttää matkusteluajan siihen että pyrit korjaamaan kaikki mechit 100% kuntoon sekä parantelemaan pilotit myös.

Itse tehtävissä maltti on valttia. Eli toimi tarpeeksi hitaasti ja opettele jo varhaisessa vaiheessa itse muokkaamaan mechiesi aseistusta ja mikä vielä tärkeämpää haarniskointia.

Eli etupanssarointi kuntoon, pään haarniskointi täysille. Keski, vasen ja oikea torso panssaroinnista ylöspäin, myös jalat. Siirrä mahdolliset ammukset jalkoihin, muista tarkkailla lämpöjä ja helposti jo yhdenkin medium laaserin poisjättö merkitsee melkoisesti lisää haarniskointia mechissä. Kyky hypätä on hyödyllinen, sillä voit päästä esim. vihollisen taakse tai ainakin saada helposti huomattavan määrän lisäsuojausta mecheillesi. Tosin yleensä siinäkin riittää 4kpl jump jettejä millä pääsee jo jonkun isomman vuoren päälle / alas kohtuu nopeaan.

Opettele mitä mikin kyky tekee, myös koska ja miten niitä kannattaa käyttää. Esim. Bulwark auttaa vasta kun seisot paikallasi (eli jos liikuit tuo kyky ei auta vasta kuin seuraavalla kierroksella SEN JÄLKEEN kun olet ampunut ja pysynyt paikoillasi) ja vastustaja on edessä tai sivuilla. Mikäli viholliset keskittyvät tähän yhteen mechiin jonka olet pistänyt parkkiin sopivaan paikkaan (esim. metsään) voit muilla kiertää sivuille ja tuhota viholliset. Luonnollisesti bulwark kyvyn omaavalle pilotille kannattaa katsoa myös raskain (ja samalla ehkä myös hitain) mech alle.
 
Metsähän ei stackaa bulwarkin kanssa, kuten ei muutkaan damagea vähentävät maastot. Parhaat paikat bulwarkille ovatkin mineral field tai vesi/jäätikkö.

On vaan niin uskomattoman helppo peli että pitää keksiä keinotekoisia rajoittavia sääntöjä itselleen, että joskus edes vähän haastaisi. Moraaliabilityt kokonaan kieltoon ja kaikki +stability damage aseet samaan syssyyn, niin pahimmat pelinpilaajat on saatu karsittua.
 
Metsähän ei stackaa bulwarkin kanssa, kuten ei muutkaan damagea vähentävät maastot. Parhaat paikat bulwarkille ovatkin mineral field tai vesi/jäätikkö.

On vaan niin uskomattoman helppo peli että pitää keksiä keinotekoisia rajoittavia sääntöjä itselleen, että joskus edes vähän haastaisi. Moraaliabilityt kokonaan kieltoon ja kaikki +stability damage aseet samaan syssyyn, niin pahimmat pelinpilaajat on saatu karsittua.
Paljonko tunteja alla?
Itellä tuntuu et tossa 20h kohassa on hyvinkin vielä haastetta.
Ps. itellä tapana pelailla tosi rauhaksiin tän tyyppisiä...
 
Lähemmäs 100h tullut paukutettua. Yhtään pilottia en ole menettänyt. Yhden tehtävän hävisin koska painoin withdraw kun oma joukko oli hajautunut jontkan molemmin puolin suoraan spawnissa ja reinforcementit puski toisen taisteluparin kimppuun heti matsin alussa vierestä, enkä olisi kerennyt kiertää jontkaa niitä auttamaan.

Matsit menee suunnilleen niin, että kaikilta vihuilta called shotilla CT paskaksi. Moraalia puskee sellaista tahtia, että noita voi syytää joka vuorolla. Menee vähän idea useista osumakohdista kun kaikelta voi vaan porata CT:t pois ja muu mechi jää lähes koskemattomaksi kun kaikilla piloteilla on called shot mastery. Mikäli tuo ei onnistuisi, niin kuitenkin pari LRM-laivaa +stb damageilla ja joka vuorolla voi kaataa kaksi vihujen assault-mechiä. Pelin balanssi on ihan puutaheinää endgamessa. Onneksi modaajat ovat huomanneet asian ja monenlaisia korjausyrityksiä onkin jo saatavilla.
 
orukka (3 lancea eli 12 mech).

Lähemmäs 100h tullut paukutettua. Yhtään pilottia en ole menettänyt. Yhden tehtävän hävisin koska painoin withdraw kun oma joukko oli hajautunut jontkan molemmin puolin suoraan spawnissa ja reinforcementit puski toisen taisteluparin kimppuun heti matsin alussa vierestä, enkä olisi kerennyt kiertää jontkaa niitä auttamaan.

Matsit menee suunnilleen niin, että kaikilta vihuilta called shotilla CT paskaksi. Moraalia puskee sellaista tahtia, että noita voi syytää joka vuorolla. Menee vähän idea useista osumakohdista kun kaikelta voi vaan porata CT:t pois ja muu mechi jää lähes koskemattomaksi kun kaikilla piloteilla on called shot mastery. Mikäli tuo ei onnistuisi, niin kuitenkin pari LRM-laivaa +stb damageilla ja joka vuorolla voi kaataa kaksi vihujen assault-mechiä. Pelin balanssi on ihan puutaheinää endgamessa. Onneksi modaajat ovat huomanneet asian ja monenlaisia korjausyrityksiä onkin jo saatavilla.

Aika samanlaiset tuntemukset. 65h itselläni mittarissa, siihen sisältyy muutama missioni kampanjaa heti julkaisussa ja sitten myöhemmin kampanjan veto läpi uudella pelillä. Ja toki jonkun verran idlausta peli päällä ja bonuksia kuten noin 1/10 nopeudella suoritettu missioni kun jokin bugasi :D

Peli oli ihan ok, mutta olihan tuo hauskuuskäyrä laskeva. Siinä medium->heavy muutoksen tietämillä kaikki haaste hävisi. Parissa vikassa missionissa varmaan yhden käden sormilla pystyisi laskemaan kohti tulleet laukaukset. Oli tuolla joku tehtävä minkä otin uusiksi, ainakin se yksi priority mission jossa on aikarajallinen sivutehtävä. Se ei mennyt läpi vaikka aloitin alusta pari kertaa. Tehtävä itsessään kyllä, mutta ei minun mechien vauhti riittänyt lisätehtävään vaikka heti alusta pelkästään sprinttasin kohti kohdetta. Olisi pitänyt olla jotain nopeampaa, mutta eipä tuolla muuta väliä ole kuin 10 tai 20% lisää palkkioon.

Tosiaan light/medium -vaiheessa tuli tiukkoja tilanteita ja pari menetystä, myöhemmässä vaiheessa taisin tapattaa vain yhden pilotin. Se toki oli vihollisen eka laukaus kohti ja vielä tankilla, suoraan mechiltä pää pois. Ei cockpit mod ++ pelastanut :D

Peli vaatisi missioneihin jonkinlaisen (vaihtelevan) tonnage-rajan. Tulisi heti mielenkiintoisemaa ja se pakottaisi kokoamaan monipuolisemman lancen ja pitäisi tehdä valintoja usemman kevyemmän tai kenties vain parin raskaan mechin lähettämisen välillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 242
Viestejä
4 487 237
Jäsenet
74 188
Uusin jäsen
Lyziger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom