Battletech (PC)

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Vuoropohjainen mechiräimistely tekee, taas, uutta tulemistaan.
Tällä kertaa Harebrained Schemes LLC:n tekemänä. Tuttu mm. Shadowrun-peleistä ja julkaisijana toimii Paradox Interactive (Cities:Skylines, Europa Universalis, Mount&Blade)

Kickstarterin kautta ja tällä hetkellä vielä vahvasti kehityksen alla, backer beta käynnissä missä pääsee yksinpeliä simppeleissä 4v4 matseissa tuhertamaan.

Kun ei nyt vaan kävisi kuten edelliselle vuoropohjaiselle mechipelille jokunen vuosi sitten joka katosi kuin pieru saharaan.

BATTLETECH - Tactical 'Mech Combat Returns to the PC.


Julkaistu 24.4.2018

BattleTech



 
Viimeksi muokattu:
Ei ole onneksi sitä pelkoa että tämä projekti ei menisi loppuun asti, HBS kyllä toimittaa lupaamansa. Beta on aivan hulvattoman hauskaa menoa puutteistaankin huolimatta :)
 
Tämä siirtyi sitten ensi vuodelle:

Paradox Store | Paradox Interactive

BATTLETECH Will Release In 2018
BATTLETECH Will Release In 2018
Published: August 14, 2017 4:00:00 PM GMT+0300
Battletech-pressrelease-banner.jpg

STOCKHOLM - Aug. 14, 2017 - Paradox Interactive and Harebrained Schemes today announced that the release of BATTLETECH has been moved to early 2018. Initially planned for release later this year, the move will give the Harebrained Schemes team the time they need to deliver the type of quality experience the company is known for.

“Throughout development our Backers have been clear: ‘Don’t rush it, just make it great.’ and we have taken that advice to heart,” said Jordan Weisman, CEO of Harebrained Schemes and creator of the original board game and BattleTech universe. “HBS, Paradox, and our Backers all share a deeply personal attachment to this project and we are committed to delivering a game that not only meets the high expectations of our Backers and fans but introduces BattleTech to a new generation of players.”

“The feedback and enthusiasm from Beta participants has shown us just how great BATTLETECH can be, and rushing development to fit a timeline would be a disservice,” said Fredrik Wester, CEO of Paradox Interactive. “We believe in the Harebrained Schemes team, and want them to give the game the time and attention they need to create a turn-based game worthy of the name."

To help eager MechCommanders pass the time, Harebrained Schemes is again updating their Backer Beta this week to include a large number of improvements including gameplay changes, AI upgrades, balance changes, and interface enhancements based upon the reams of useful feedback they’ve received from their community. A subsequent update coming soon will also allow Backers to go head-to-head in PvP multiplayer allowing them to test their skills against human opponents. The Beta will last at least another month, so players interested in becoming Late Backers to gain access to the Beta should go to BATTLETECH - Tactical 'Mech Combat Returns to the PC. to get in on the action.
 
deluxe edition tuli napattua nyt ennakkoon Paradox storesta, toivottavasti tämä vastaa odotuksia
 
Kickstarter backer koodi saatu eilen, huomenissa latausta ja tiistaina peliä. :kippis:
 
Peli ostettu odottelemaan steamin kautta, fanipöksyni tutisevat jo innosta, vaikka Streamereita katsoessa harmitti AI:n tyhmyys ja avuttomuus. Kaippa se paranee itse releaseen.

SteinerScoutLance.jpg
 
Streamereita katsoessa harmitti AI:n tyhmyys ja avuttomuus

Alun ½ kallon tehtävät ovat helppoja totta, mutta ne ovat teoriassa vielä tutorialia. Myös se itse ohjeistus pelin sisällä on tavallaan huonosti tehty joten suosittelen lukemaan:
Steam Community :: Guide :: Eck's BattleTech Tactical Combat Guide
Tosin sitä en mene sanomaan (kun en ole nähnyt) tarjoaako sitten ne 5 kallon tehtävät oikeasti sellaista tunnetta että noin 50% mahdollisuudella koko oma lance tuhoutuu ja 50% mahdollisuudella tulee voitto kun edes muutama mech jää pystyyn.
 
Alun ½ kallon tehtävät ovat helppoja totta, mutta ne ovat teoriassa vielä tutorialia. Myös se itse ohjeistus pelin sisällä on tavallaan huonosti tehty joten suosittelen lukemaan:
Steam Community :: Guide :: Eck's BattleTech Tactical Combat Guide
Tosin sitä en mene sanomaan (kun en ole nähnyt) tarjoaako sitten ne 5 kallon tehtävät oikeasti sellaista tunnetta että noin 50% mahdollisuudella koko oma lance tuhoutuu ja 50% mahdollisuudella tulee voitto kun edes muutama mech jää pystyyn.

Mitään tactical combat guidea en lue ennenkuin olen kokeillut omat veteraanitaitoni pelissä, sen verran tuttu tuo Battletech on jo 90-luvun lautapeleistä lähtien. Tykkään tehdä asiat omin neuvoin, ilman että on joku valmis opaskirja siitä mikä on "oikein".
Kiitos kuitenkin linkistä.
Ja ongelmanahan ei ollut se että ne tehtävät olisi olleet helppoja, vaan se että AI oli tyhmä. Joku kerkesi jo ehdottamaan että AI:n reitinhakualgoritmi saa ne sekoilemaan ja sumputtamaan omat joukot yhdeksi klöntiksi, jos pelaajan mechit ei vielä ole näkösällä.

Edit: Ollut kuulemma bugi, joka on korjattu releaseen. Ei pitäisi AI:n toimia noin tyhmästi enää.
 
Viimeksi muokattu:
Paradox-tilillä ei vielä näy avainta (ostin siis suoraan Paradox-storesta) - toivottavasti linkittyy automaattisesti Steamiin, kun Ruotsissa herätään.
 
Paradox-tilillä ei vielä näy avainta (ostin siis suoraan Paradox-storesta) - toivottavasti linkittyy automaattisesti Steamiin, kun Ruotsissa herätään.
Eikös ne tule emailissa ne avaimet, josta sitten itse linkität steamiin. Näin taisi lukea FAQ-osiossa.
Edit: FAQ lukee "If I pre-order, when will I get my game key?
Keys will be sent through email on release day, a few hours before the official release."
 
Viimeksi muokattu:
No niin, hetki tätä on jo odoteltukin. Vielä löytyy Battletech pöytäpeli, Mechwarrior roolipeli mitä 80/90 luvuilla tuli enempi pelailtua. Päälle 3 vuotta tuli käytettyä MechForce peliin ja Battletech: Crescent Hawk's Inception myös Amigalla tuli pelattua. 2015 kickstartattu tätä peliä ja vihdoin alkoi pelin lataus Steamista.. :kippis:
 
Juu, lataus alko. 8,6gigaa vain ladattavaa, vaikka peli varas jotai 25gigaa kovolta, hyvin mahtu onneksi vaikka kovo näyttelee jo punaista tilan suhteen... :D

Samat pelit on tullut taottua läpi Amigalla, kuten myös lautapelit ja uudemmat mechwarrior ja mechwarrior online.

Aika kovaa iski nuoreen jannuun silloin aikoinaan koko Battletech buumi ja näyttää että iän myötä vaan pahenee... :)
 
Äh, yövuoroihin vois olla loistavaa kamaa tämä mutta ei toivoakaan nuhapumppuläppärillä. Pöytäkoneelle on liikaakin pelattavaa kun aika on kotosalla rajallinen :rolleyes:

Täytyy kuitenkin lyödä toivelistalle ja noukkia alesta, jos sitä joskus vaikka saisi laitettua paremman läppärin. Kiinnostaa peli kuitenkin, vaikkakin omat kokemukset mecheistä rajoittuu mech commandereihin ja mechwarrior 1-4
 
Samat pelit on tullut taottua läpi Amigalla, kuten myös lautapelit ja uudemmat mechwarrior ja mechwarrior online.

Aika kovaa iski nuoreen jannuun silloin aikoinaan koko Battletech buumi ja näyttää että iän myötä vaan pahenee... :)

Kultaisia muistoja :D Itsellä aika samanlaisia. Mechwarrior 1:stä tuli 286:lla pelattua vaikka kuinka helkkaristi. Sen verran nuori olin etten juuri tajunnu pelistä juuri mitään, mutta vanhemmiten tajunnu että sitähän ollaan oltu oikean asioiden äärellä jo naperona :tup:

Myöhemmin sitten Mechwarrior 2:sta kaverin koneella pelaillu (kun omalla ei pyörinyt). Uudemmista peleistä sitten Mechwarrior online on suhteellisen tuttu.

Ja koska aika kultaa muistot niin :rofl:
 
Eikös ne tule emailissa ne avaimet, josta sitten itse linkität steamiin. Näin taisi lukea FAQ-osiossa.
Edit: FAQ lukee "If I pre-order, when will I get my game key?
Keys will be sent through email on release day, a few hours before the official release."

Esiladattu, nyt vain odotellaan!
 
On tämä nyt, kun ihan samanlainen olo ku pikkupojalla joka odottaa joulua. :D Olen jo varotellut lähiympäristöä että ei ehkä näy eikä kuulu vähään aikaan kun pitää istua taistelurobotin ohjaamossa...
 
Kultaisia muistoja :D Itsellä aika samanlaisia. Mechwarrior 1:stä tuli 286:lla pelattua vaikka kuinka helkkaristi. Sen verran nuori olin etten juuri tajunnu pelistä juuri mitään, mutta vanhemmiten tajunnu että sitähän ollaan oltu oikean asioiden äärellä jo naperona :tup:

Myöhemmin sitten Mechwarrior 2:sta kaverin koneella pelaillu (kun omalla ei pyörinyt). Uudemmista peleistä sitten Mechwarrior online on suhteellisen tuttu.

Ja koska aika kultaa muistot niin :rofl:



kivat graffat kun nyt katsoo vanhempana.amigan näppiksen space oli ihan palasina ja aina toivoi headshottia kaukaa tai sitten jalka pois ja viereen ampumaan/lyömään/potkimaan/hyppimään päähän.Jossain tossa vaiheessahan ne alko huolestumaan pelien väkivaltaisuudesta jos oikein muistelen.:think::rofl::kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan ekoja kommentteja miltä peli vaikuttaa, kertokaahan kun saatte tunteja alle. Vanhana Amiga500 Mechforcen pelaajana tää kyl houkuttelis.
 
Tää on hemmetin köpö taktisesti , ainakin alkuun pärjää ku paukuttaa päin näköä. Ehkä se on ekan parin tehtävän synti. Katsotaan.

3D grafiikka on aika turha tässä, melko sotkuinen jotenkin yleisilme.

Ei oikein imaise mukaansa vielä.
 
Tää on hemmetin köpö taktisesti , ainakin alkuun pärjää ku paukuttaa päin näköä. Ehkä se on ekan parin tehtävän synti. Katsotaan.

3D grafiikka on aika turha tässä, melko sotkuinen jotenkin yleisilme.

Ei oikein imaise mukaansa vielä.
Ekat tehtävät eli tutoriaali ovat "half-skull rating", peli vaikeutuu huomattavasti, sitä mukaa kun universumi avautuu oma aluksen saatuasi. Tarjottavat tehtävät on siis rankattu 1-3 pääkalloa vaikeudeltaan - ja näihinkin sisältyy ikäviä ylläreitä - kannattaa käyttää sitä eject-nappia ja vetäytyä, jos tehtävästä saatava palkkio menee alle mechien korjauskustannuksien.

Itse pidän grafiikkaa funktionaalisena ja korkeuserot +LOS vaikuttavat huomattavasti. Tosin olen kyllä pöytäpelin fani ja diggaan muutenkin heksanaksutteluista.
 
'Tutoriaalin' eilen läpsyttelin ja ne tosiaan tuntuivat aika helpoilta, jo ensimmäisissä oikeissa tehtävissä sai vähän enemmän miettiä millä menee ja minne menee.

Ääninäyttely on mitä on mutta eipä tuo ole toistaiseksi päässyt hirveästi häiritsemään. SSD:lle olisi kai kannattanut asentaa, välillä tuntuu latailevan todella innokkaasti jopa kesken tehtävien. Pääpiirteittäin toimii sulavasti kunhan tehtävä on saatu ladattua mutta joissain animaatioissa kun siirtyy mechin lähelle yms. niin pykii vähän kummallisesti.
 
Pääpiirteittäin toimii sulavasti kunhan tehtävä on saatu ladattua mutta joissain animaatioissa kun siirtyy mechin lähelle yms. niin pykii vähän kummallisesti.

Samaa huomasin itsekkin. Unity-enginellä tehty ja samankaltaista jäätymistä myös Escape From tarkovissa, joka samalla moottorilla, sattumaa? ;)

Tutorialin pelasin itsekkin eilen ja vaikuttaa alkuun ihan pätevältä. Katotaan miten peli "laajenee" kun pääsee kunnolla vauhtiin.

Jotkut steamin arvosteluissa valitellu että peli olisi kaatuillut, itsellä ei kertaakaan.

Ensipurasun jälkeen vähän ärsytti nuo kamerazoomaukset aina kun teki jotain (ampui tai liikkui) => hidasti vuorojen kulkua aikalailla. Mutta jossain arvosteluvideossa oli mainittu että nää sais pois päältä? Täytyy tänään tutkia.
 
Ensimmäiset arvostelut pihalla:
BattleTech

Aika keskiverto-jees arvostelut, mutta ei maata mullistavaa.
 
Kyllä tässä varmaan useampia vuosia tulee tähänkin upotettua. Tunnistaa maailman ja pelimekaniikka toimii kuten pitääkin. Säädöistä voi ottaa (jos haluaa) joko kokonaan pois tai vähentää (tai lisätä) noita teatraalisia zoomauksia. Vielä ei ole haitannut näin rapian 11 tunnin jälkeen joten olkoon päällä vielä ainakin.

Huomasin että Unity ei oikein tykkää MSI Afterburnerista, muuten aika vakaa peli. Kaksi kertaa on peli kaatunut, manuaalisesti vaan tappaa sovelluksen ja käynnistää uudestaan niin taasen toimii ja automaattinen tallennus on aina jokaisen tehtävän jälkeen sekä ennen.

Mikäli pelaa varovaisesti varsinkaan alun tehtävissä ei ole hirmuisesti haastetta mutta tarinatehtävät ja ~2½+ kallon tehtävät alkavat olla hieman vaativampia. Toki alemmankin vaatimustason tehtävissä välistä tulee pientä korjattavaa rakenteeseen ja sattuman mukaan päähän osumaa varsinkin luoti/raketti pohjaisista ammuksista.
 
Huomasin että Unity ei oikein tykkää MSI Afterburnerista, muuten aika vakaa peli. Kaksi kertaa on peli kaatunut, manuaalisesti vaan tappaa sovelluksen ja käynnistää uudestaan niin taasen toimii ja automaattinen tallennus on aina jokaisen tehtävän jälkeen sekä ennen.
5h takana eikä ole kaatunut kertaakaan. Afterburner käytössä ja nvidian kortti.
Edit: Pelaan ikkunassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kaduta yhtään että Ennakkotilasin. 5/5 battletechpeli, sain mitä odotinkin ja vielä enemmän, tarina on hyvä ja turvallisen kliseinen, mutta onneksi se on vain pieni osa peliä. 2 päivää tuota on nyt hakattu ja ensimmäinen Heavy mech alla (Orion).

Talouden kanssa pitää rasittavasti tasapainotella, mutta onnistuin jo näin alussa tulemaan takaisin vielä peliin mukaan, vaikka kaikki mechit ja äijät wipes yhdessä missionissa. Kokemuksen puute pelimekaniikan ja talousjuttujen suhteen vielä.

Taistelut on hyvä kompromissi lautapelin ja tietokonepelimaailman kanssa ja vaikka alkuun tuntuu että voi lollotella menemään oneshottaillen oikealle ja vasemmalle, niin kyllä se siitä itkuksi muuttuu.

Viimeistään sitten kun omaa lanceasi vastaan tulee 2 lancea jotka jo yksittäin olisi tonnikkaampia kuin sinun omasi.

Tässä pelissä kannattaa opetella luovuttamaan ajoissa ja niellä kyyneleet ja häpeä, tai muuten laskut ja kustannukset kaatuu päälle.

Ei yhtään crashia pelatessa, mutta kun alt-tabbailin paljon, niin jossain vaiheessa peli jumitti. Ehkä odottelemalla olis päässyt, mutta 10min odottelu riitti ja sammutin clientin.

Ongelmana on myös vaikeustason määrittely. Olen tehnyt nyt useampia 2 Skull tehtäviä ja niiden vaikeustaso heittelee aivan järjettömästi, ei mitenkään voi arvioida tehtävää valitessa milloin tulee ylivoimainen vastus ja milloin ei. Tämän takia alussa kävikin huonosti kun luulin ymmärtäneeni sen kallojen tason ja en tajunnut lähtä karkuun "ohan nää ny ennenki menny".

Suosittelen peliä, kyllä tällä saa ajan hukkumaan.
 
Kerran kippasi eilen, tänään toiminut kaatumatta parin tunnin session. Afterburner & Nvitukka täälläkin.
 
Mielenkiinnolla odotan ekoja kommentteja miltä peli vaikuttaa, kertokaahan kun saatte tunteja alle. Vanhana Amiga500 Mechforcen pelaajana tää kyl houkuttelis.
Ei kannata odottaa enää hetkeäkään. Kyllä tässä pääsee Mechforce fiilikseen lujaa.
 
Ei kannata odottaa enää hetkeäkään. Kyllä tässä pääsee Mechforce fiilikseen lujaa.

Amigaveli.
Pelailin sitä tuossa jokin viikko sitten Amigalla mittaroiden ovatko mielikuvat vain harhamaa. Eivät ne olleet, vaikka UI-suunnittelu onkin noista ajoista kehittynyt. Pitää vain vielä kaivaa se vihoviimeinen MechCombat/tms-versio korpuilta ja toivoa, että sen saa vielä lameroitua digitaaliseksi. Kun MechForce/Combatin viimeiset versiot eivät enää olleet missään yleisessä jakelussa, kulkivat vain rekisteröityneille jampoille enkä ole nähnyt niitä missään jaossa.
-jok
 
Kaikenlainen jumittelu ja yleinen tuhruisuus animaatioissa loppui kun siirsi pelin SSDn puolelle.
Tuntui pahentuvan kun laittoi uusimmat NVIDIAn ajurit ja pari crashia lisää tullut.
 
Nyt yli 20h pelanneena muutama bugi on tullut eteen.

Se josta jo aiemminkin sanoin, eli AI sekoaa, jos se ei löydä reittiä sun mechien luo ja köntsääntyy yhteen joukoillaan ja sitten passiivisesti ottaa suuhun ja pyllyyn tekemättä mitään.

Tapoin juuri yhdessä missionissa 4x med mech LRM veneilläni vuoren huipulta, kun eivät osanneet tulla ahdasta vuoripolkua ylös vaan pyörivät pinpparallia alhaalla.

Piloteille voi jäädä pysyvät statusbuffit/debuffit päälle vaikka niissä lukee day 0. Tympeää jos sattuu debuff, eli haitta.

Pilotit ottaa vähän liian usein vahinkoa ja vaikka koen että se kuuluu peliin ja sitä voi kompensoida ostamalla lisää pilotteja, se kuulemma on "bugi". Nähtäväksi jää.

Peli myös alkaa pitkään pelatessa kai vuotaa muistia ja kaikki latausajat pitenee ja pitenee kunnes käy niin että edes 10min odotuksella ei missioni vaan ala. Siitä pääsee ohi restarttaamalla clientti ja jatkamalla savesta, koska peli onneksi tallentaa just ennen missionia.

Tää paranee vaan pelatessa.
 
Vakaasti olin päättänyt vähän seurata sivusta ja ehkä ostaa joskus myöhemmin alennusmyynneistä. Mutta sit henkinen selkäranka petti, koska camoon Mechejä! Nyt kun vielä löytys aikaa pelata =)
 
Piti aloittaa kampanja uudestaan, koska dunkkuun oli tullut sen verran, että eteneminen pysähtyi - pitää yrittää uudella kierroksella yrittää haalia alussa mahdollisimman paljon ehjiä vihollismechejä varastoon ja sniputella enemmän päälaukauksilla. Myös miehistön loukkaantumiset syövät pääomaa aika julmasti, pitää palkata heti enemmän kierräetettäviä tyyppejä yrittää kouluttaa näitä tasapuolisesti.

Yhä aivan koukussa, nyt kun vain saisi AC20:n ++version jostain
 
Kaikenlainen jumittelu ja yleinen tuhruisuus animaatioissa loppui kun siirsi pelin SSDn puolelle.
Tuntui pahentuvan kun laittoi uusimmat NVIDIAn ajurit ja pari crashia lisää tullut.
Raiskaa kyllä huolella gpu/cpu:ta tollaiseksi peliksi.:D:kahvi:
 
näyttäisi olevan joku bugi vsyncin kanssa, mutta kortin asetuksista rajoitin päivitystaajuuden 60Hz ja rullaa hyvin.
 
Ei taida olla "valmis" vielä kuten vähän arvelinkin.Alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus että näissä on jotain aivan typeriä bugeja jotka olisi pitänyt huomata ja korjata jo ennen pelin julkaisua.Patchia saa sitten odotella se >2vk.
 
Se josta jo aiemminkin sanoin, eli AI sekoaa, jos se ei löydä reittiä sun mechien luo ja köntsääntyy yhteen joukoillaan ja sitten passiivisesti ottaa suuhun ja pyllyyn tekemättä mitään.

Tapoin juuri yhdessä missionissa 4x med mech LRM veneilläni vuoren huipulta, kun eivät osanneet tulla ahdasta vuoripolkua ylös vaan pyörivät pinpparallia alhaalla.

Joo, tähän törmäsin itsekin eilen.
Jotain polkua pitkin niiden olisi pitänyt ylös lampsia mutta peruuttivat kaikki yhteen nurkkaan koskettelemaan toisiaan ja allied turretit ne lähinnä pisti romuksi kun itse tuijottelin menoa kukkulan laelta.

Törmäsin ensimmäiseen SRM-carrieriinkin, tulla tupsahti pusikosta lightin viereen ja siitä syntyi syvä viha kaikkia traktoreita, mopoautoja ja muita renkailla liikkuvia pikkusittiäisiä kohtaan.
Luulin ettei se lopeta koskaan ampumista.
 
Joo, tähän törmäsin itsekin eilen.
Jotain polkua pitkin niiden olisi pitänyt ylös lampsia mutta peruuttivat kaikki yhteen nurkkaan koskettelemaan toisiaan ja allied turretit ne lähinnä pisti romuksi kun itse tuijottelin menoa kukkulan laelta.

Törmäsin ensimmäiseen SRM-carrieriinkin, tulla tupsahti pusikosta lightin viereen ja siitä syntyi syvä viha kaikkia traktoreita, mopoautoja ja muita renkailla liikkuvia pikkusittiäisiä kohtaan.
Luulin ettei se lopeta koskaan ampumista.

Joo, mullaki Orion heavy mechi törmäs siihen SRM carrieriin lähietäisyydeltä ja kun sillä on kymmenen(10!) SRM-6 lavettia siinä, niin pahaahan se teki. Onneksi sen osumatarkkuus on aika heikko ja Sensor-skillillä sen saa paljastettua kaukaa, kun se vaan näkyy semmosena punasena merkkinä sensorirangen sisällä.

Itse jatkossa olen aina ottanut yhden light mechin, jossa pilotilla sensor tag kyky ja käyn juoksemassa etulinjassa, tägään yhden niistä punaisena näkyvistä targetiksi ja sitten kantamalla oleva LRM boat (Trebuchet 2xlrm15) pistää sen yhdellä volleylla hiljaiseksi.

srmcarrier.jpg
 
Perus locust on yllättävän hyvä, kun iskee siihen pelkkiä konekivääreitä ja käyttää sitä target lock spotterina - locustilla on myös hyvä siivota pikkuajoneuvot veks astumalla niiden päälle - on tarpeeksi nopea ja ehtii kärpäslätkimään tankeja. Konekivääreillä on myös hyvä pärrätä vähän pehmennettyjen mediumien takalistoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 566
Viestejä
4 540 393
Jäsenet
74 822
Uusin jäsen
Volvosimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom