Battlefield V

.. tä?
AA toimii lentäviin vehkeisiin, AT pääsääntöisesti kaikkiin ajoneuvoihin riippumatta väliaineesta kunhan käyttäjä vaan osuu, ja loput sitten jalkaväkeen. Ei tämä nyt mitään kivi-paperi-sakset-lisko-spockia ole..

Näin tämä menee, mutta ei tuossa silti logiikkaa ole, ettei metrin päästä raketti tee mitään vahinkoa tankkiin, jos se kuitenkin tiputtaa lentokoneen lähes yhdestä.

Toisaalta saat itse olla rakennuksen takana, kallion takana ja tankki saa sut silti tapettua ilman ongelmia. :D
 
Näin tämä menee, mutta ei tuossa silti logiikkaa ole, ettei metrin päästä raketti tee mitään vahinkoa tankkiin, jos se kuitenkin tiputtaa lentokoneen lähes yhdestä.
Siis mitä ihmettä? Tuollaisen 20mm raketin panssarinläpäisykyky on aivan olematon. Lentokoneeseen ampuu oikeasti reikiä vaikka pistoolilla, joten kummoisempaa läpäisykykyä ei tarvitse myöskään ilmatorjunta-aseilta.
 
Siis mitä ihmettä? Tuollaisen 20mm raketin panssarinläpäisykyky on aivan olematon. Lentokoneeseen ampuu oikeasti reikiä vaikka pistoolilla, joten kummoisempaa läpäisykykyä ei tarvitse myöskään ilmatorjunta-aseilta.

Voin melkein väittää, että esim telat ottaa damagea oikeassa elämässä jos 20m päästä tuollaisen ammut.
 
Voin melkein väittää, että esim telat ottaa damagea oikeassa elämässä jos 20m päästä tuollaisen ammut.
Ai nyt puhutaankin telaketjuista? Rohkenen epäillä tuotakin. Samaa kaliiperia olevien panssarintorjuntakiväärien ammusten lähtönopeus on 3x tuohon fliegerfaustiin verrattuna ja niilläkin täytyisi jo osua onnekkaasti.
Pelin logiikka on edelleen aivan oikein.
 
Lisäksi tasapainon säilyttämiseksi on vain järkevää, ettei se tee vahinkoa muihin, kuin lentokoneisiin, mitä vastaan sitten pitääkin olla tehokas. Nyt joutuu tekemään valinnan haluaako härpättimen millä ampua lentokoneita vai enemmän maalla kulkijoita.
 
Lisäksi tasapainon säilyttämiseksi on vain järkevää, ettei se tee vahinkoa muihin, kuin lentokoneisiin, mitä vastaan sitten pitääkin olla tehokas. Nyt joutuu tekemään valinnan haluaako härpättimen millä ampua lentokoneita vai enemmän maalla kulkijoita.

Tästä ei ollutkaan kyse. Eikä siitä, etteikö olisi täysin selvää mikä tekee minnekin vahinkoa. Ne on kerrottu kyllä. Nutta kyllä bäfässäkin on monen asian suhteen tehty ihan puhtaasti pelillisiä juttuja, jotkut aivan älyttömiä. Kuten esimerkiksi tuo miten tankit ampuu talojen läpi ilman että talot hajoaa, tai että talossa kukaan ottaa damagea, mutta talon takana jengiä kuolee. Tai kun olet kallion/kummun takana, niin sieltä se porautuu läpi ja tappaa, vaikka ei ole mitään näköyhteyttä.
 
Kaikkihan varmasti tietävät legendaarisen "kasikasin"... Ilmatorjuntatykki, jolla mossauteltiin sitten aika onnistuneesti liittouneiden tankkeja.
 
Jos nyt muistetaan 88 vs fliegerfaust tankkeja vastaan onkin sitten kohtalaisen turha keskustelu...

Itseäni ei niin häiritse että tuo fliegerfaust ei tee tankkeihin mitään, kiva että on selvä tollanen anti-air vekotin, kun tuntuu ettei ne itse AA tykit riitä noille lentsikoille (ehtii lentsikat yleensä karkuun ennenkun menee rikki).

Enemmän kylläkin on häirinny noissa Japani mapeissa nuo tankit. Kun tuolla nykysellä singolla tekee sen max 20 damagea tollaseen tankkiin, ja kun ne tankit istuu vielä mäpin reunalla breakthroughssa niin eipä niille mitään yksin mahda. Ainoa keino kun yksin tai kaksin on saada noita panssareita rikki on heitellä miinat kylkeen, jysäyttää ne antitank naatilla ja singolla vielä hyvällä lykyllä perään... Omasta mielestä kaipaisi joko tuo sinko buffia tai tankit nerffiä, vähän sellane fiilis kun bf1 oli, ettei noille oikeen mahda mitään jos on yhtään osaavampi kuski/kämpperi.
 
Jos nyt muistetaan 88 vs fliegerfaust tankkeja vastaan onkin sitten kohtalaisen turha keskustelu...

Itseäni ei niin häiritse että tuo fliegerfaust ei tee tankkeihin mitään, kiva että on selvä tollanen anti-air vekotin, kun tuntuu ettei ne itse AA tykit riitä noille lentsikoille (ehtii lentsikat yleensä karkuun ennenkun menee rikki).

Enemmän kylläkin on häirinny noissa Japani mapeissa nuo tankit. Kun tuolla nykysellä singolla tekee sen max 20 damagea tollaseen tankkiin, ja kun ne tankit istuu vielä mäpin reunalla breakthroughssa niin eipä niille mitään yksin mahda. Ainoa keino kun yksin tai kaksin on saada noita panssareita rikki on heitellä miinat kylkeen, jysäyttää ne antitank naatilla ja singolla vielä hyvällä lykyllä perään... Omasta mielestä kaipaisi joko tuo sinko buffia tai tankit nerffiä, vähän sellane fiilis kun bf1 oli, ettei noille oikeen mahda mitään jos on yhtään osaavampi kuski/kämpperi.

Juu ymmärrän kyllä miten päin tuo menee. Vissiin kuitenkin Bäfässä jos ase tuhoaa tankin niin se tuhoaa kyllä lentokoneenkin, jos vaan osuu. En ainakaan muista olisiko jotain poikkeuksia tuohon.
 
ei taida 3 panzerfaustia riittää tuhoamaan mitään tankkia vaikka mihin ampuisi? yrittänyt vaikka mihin, dmg eroaa osumakohdista toki mutta ei tuhoudu. oisha se kiva että yksin sais sen tuhottua. pitäs vaan tarkasti osua perseeseen kriittiseen kohtaan. moottoriakaan ei saa kokonaan disabloitua niin että siitä tulis istuva ankka? sitten miinoilla tai dynyllä kimppuun.
 
ei taida 3 panzerfaustia riittää tuhoamaan mitään tankkia vaikka mihin ampuisi? yrittänyt vaikka mihin, dmg eroaa osumakohdista toki mutta ei tuhoudu. oisha se kiva että yksin sais sen tuhottua. pitäs vaan tarkasti osua perseeseen kriittiseen kohtaan. moottoriakaan ei saa kokonaan disabloitua niin että siitä tulis istuva ankka? sitten miinoilla tai dynyllä kimppuun.


Itse tehnyt niin jos takaa pääsen yllättämään tankin että heitän miinat siihen taakse ja singolla perään niin saa kertalaakilla tankin tuhottua.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Itse tehnyt niin jos takaa pääsen yllättämään tankin että heitän miinat siihen taakse ja singolla perään niin saa kertalaakilla tankin tuhottua.

Juu tai dynat+singot.

Tosin aivan typerää, että vakio panosmäärä ei riitä yhteen tankkiin. Pakko olla haettuna täydennys.
 
Itse tehnyt niin jos takaa pääsen yllättämään tankin että heitän miinat siihen taakse ja singolla perään niin saa kertalaakilla tankin tuhottua.
joo tää toki onnistuu joskus, usein ne vaan huomaa sen kun olet lähellä, kenties pelaavat 3rd näkymässä.

pitäs varmaan opetella käyttämään dynyä avaisi mahdollisuuksia. faust ja miinat combolla menty.
 
Suurin ongelma tuossa nimenomaan on se, että siellä tankin takana tuppaa olemaan aina joku hemmo hitsailemassa. Ehkä mieluummin tuohon korjaamiseen nopeuteen jotain nerffiä kuin tankkien kestävyyteen. Toki singossakin voisi olla hieman suurempi damage. Tankki vs tankki on aika läppä varsinkin jos molempia korjataan samaan aikaan.

Yksi mikä myös tuli mieleen niin voisihan tuota muokata niin, että se mihin kohtaan on tullut osumaa vaatisi sitä hitsaamista, eikä niin että vaikka keulaan osuu nii hitsari pystyy siellä tankin takana piilotella :geek:
 
Bundle-kranulla heittää moottorin päälle niin tulee aika helposti engine disable, jonka jälkeen se tankki ei karkaa mihinkään.
Sit vaan joko heittelee dynyjä tai jos tykkää ajella noilla vehkeillä niin odottaa että jos kuski vaikka hyppäis ulos...parhaiten tankin varastaminen onnistuu jos on joku kaveri heittämässä savuja, tosi monet kuskit panikoi kun tankki ei liiku eikä näe ympärilleen.

Toi bundle on kans sellainen juttu joka on oikeastaan pakko olla jos haluaa yksin tuhota tankin ilman että käy ensin ammoboksilla. Joku churchill on silti parempi unohtaa jos ei ole yhtään damagea pohjilla.
 
nyt on muuten tullut conquestikin pelattavaksi vain näillä uusilla mapeilla! hienoa

Eipä vaan nämäkään sovi pätkääkään konkkaan. Eikä kyl oikeastaan mikään mappi vitosessa, mutta ei varsinkaan nää älyttömän isot. Pari roundia jaksoi ja sit vaihtui takaisin breaktroughiin, vaikka sekin on kuraa, mutta kun ainoaa hyvää pelimuotoa ei enää ole niin mentävä sillä.
 
Tuuheaa pätkimistä uusissa kentissä. Ei väliä mitkä asetukset päällä.
Mulla oli pätkimistä ensimmäisessä matsissa. Samoin metrossa pari ensimmäistä peliä lagas ja sen jälkeen toimi sulavasti. Ihmeellistä....
En tarkkaan tiedä mistä tässä kyse mutta itseä on aina battlefieldeissä ärsyttänyt tuo että aina pitää opetella mikä tehoaa mihinkin kun varsinaista logiikkaa ei ole.
Bäfä ei ole koskaan ollut hyvä selittämään omia pelimekaniikkoja. Yksinpelissä opetetaan liikkumaan ja ampumaan, mutta ei siellä kerrota parhaita tapoja tankin tiputtamiseen jne.
ei taida 3 panzerfaustia riittää tuhoamaan mitään tankkia vaikka mihin ampuisi? yrittänyt vaikka mihin, dmg eroaa osumakohdista toki mutta ei tuhoudu. oisha se kiva että yksin sais sen tuhottua. pitäs vaan tarkasti osua perseeseen kriittiseen kohtaan. moottoriakaan ei saa kokonaan disabloitua niin että siitä tulis istuva ankka? sitten miinoilla tai dynyllä kimppuun.
Panzerfaust + dynyt + AT-kranaatti omasta mielestä paras combo assaultille. Panzerfaustilla pyrkii ampumaan kohtisuoria osumia tankkiin, ja mieluusti takaa tai sivusta. Varmaan jokaisen tankin tiputtaa yksin, jos pääsee takaa yllättämään.
 
Tankeista puheenollen, äsken breakthrough moodissa Pacific Storm kartassa oli vihollisen kaks tankkia keskellä siteä eikä omat tehny niille yhtään mitään. Siinä ne tappo ja omat seiso tykinruokana.

Ihmisille taitaa olla tankit ylivoimasia vaan sen takia koska ne on niin saatanan tyhmiä, ettei ne ees osaa tehä niille mitään. Niin ja rynkyllä sitä tankkia ei vaan saa tuhottua. Jotkut ei ymmärrä sitäkään ja ampuu tankkia rynkyllä niin kauan kunnes se tankki ampuu sen.

Noi ihmiset on varmaan niitä jotka kävelee lasiovea päin, kun se ovi on kiinni.

Katoin taas sitä touhua servulla jotain 4 minuuttia ja lähin menee. Miten tollasia onnistuu olee sit mun puolella? Jos mä otan tankin ni siellä on vastassa jotain sinkosnipoja jotka ampuu kulman taakke ja kilometrin päähän.

edit: sit toi fliegerfaust ase. Eilen pelasin kans tota pacific stormia ja A:lla puolusti äijä joka koko sen ajan mitä seurasin yritti ampua lentokoneita enkä nähny, että se olis kertaakaan osunu. Jäin ihan seuraa sitä että mitä se oikeen tekee.

Se reppana tais tähtää kokoajan suoraan siihen kohtaan missä se lentokone lensi ja aina ne panokset jäi jälkeen.

Jos neljännentoista kerran ampuu ohi samalla tavalla, ni luulis nyt jossain kohtaa kellojen soivan, että vois vähän ennakkoon ampua... mutta ei... sama jatku. Upeaa toimintaa. :tup:

edit2: ja se fliegerfaust on aikas kova ase. Ei hirveesti koneet häiritse ku sillä pudottaa niitä.

edit3: nyt iwo jimassa tokavikalla sektorilla noi omat yrittää puskee kokoajan samasta kolosta sisään onnistumatta siitä. Aivan jäätäviä idiootteja.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän on kun ukko syttyy välillä tuleen itsekseen, lähettyvillä ei ole mitään palavaa ja leimahtaa vaan?
 
Eipä vaan nämäkään sovi pätkääkään konkkaan. Eikä kyl oikeastaan mikään mappi vitosessa, mutta ei varsinkaan nää älyttömän isot. Pari roundia jaksoi ja sit vaihtui takaisin breaktroughiin, vaikka sekin on kuraa, mutta kun ainoaa hyvää pelimuotoa ei enää ole niin mentävä sillä.

Joo, ei nämä pacific mäpit toimi konkassa ollenkaan mielestäni. Breakthroughssa olin ensiksi monta peliä koko ajan hyökkääjien puolella, sittemmin aina tuntuu heittävän vain puolustajien puolelle. Lisäksi tuntuu että aika helpolla tuntuu Jenkit aina voittavan, tarkoituksellista?
 
Joo, ei nämä pacific mäpit toimi konkassa ollenkaan mielestäni. Breakthroughssa olin ensiksi monta peliä koko ajan hyökkääjien puolella, sittemmin aina tuntuu heittävän vain puolustajien puolelle. Lisäksi tuntuu että aika helpolla tuntuu Jenkit aina voittavan, tarkoituksellista?

Siinä breaktrough servussahan menee molemmat mapit niin, että olet hyökkääjä, puolustaja, mapin vaihto, hyökkääjä, puolustaja ja taas uusiksi. Eli on aina vuorotellen.
 
Mulla oli pätkimistä ensimmäisessä matsissa. Samoin metrossa pari ensimmäistä peliä lagas ja sen jälkeen toimi sulavasti. Ihmeellistä....

-----

Panzerfaust + dynyt + AT-kranaatti omasta mielestä paras combo assaultille. Panzerfaustilla pyrkii ampumaan kohtisuoria osumia tankkiin, ja mieluusti takaa tai sivusta. Varmaan jokaisen tankin tiputtaa yksin, jos pääsee takaa yllättämään.

Joo, sama homma. Uusien kenttien kanssa on aina eritoten ensimmäisen kerran ongelmia. Jostain syystä uudelle alueelle meneminen lyö pätkimiset tulille. Kun alue on tullut sotilasukkelille tutuksi, lagimiset loppuu.

PST-taktiikkana ylivoimainen on dynyt tankin perään/kylkeen -> AT-kranaatilla räjäyttää dynyt -> PIAT/panzerfaust perään viimeistelemään työ. Tätä olen itse käyttänyt aina, jos pääsen kylkeen tai taakse. Aika toivotontahan se on pelkästään Panzerfaustilla tuhota yksin raskaampia vaunuja, mutta sissihiippailulla voi tankin saada tuhottua yksinkin.
 
Siinä breaktrough servussahan menee molemmat mapit niin, että olet hyökkääjä, puolustaja, mapin vaihto, hyökkääjä, puolustaja ja taas uusiksi. Eli on aina vuorotellen.

Voi olla, usein en ehdi pelaamaan montaa mappia putkeen, vaan tulee aina 1-2 max. putkeen pelattua.
 
Siinä breaktrough servussahan menee molemmat mapit niin, että olet hyökkääjä, puolustaja, mapin vaihto, hyökkääjä, puolustaja ja taas uusiksi. Eli on aina vuorotellen.

Olispa se tolleen johdonmukaisesti, mutta me kun pelataan, niin

Iwo jimassa ollaan eka hyökkääjiä ja sitten hyökkääjiä.
Pacific stormissa ollaan eka puolustajia ja sitten puolustajia, mutta joskus hyökkääjiä. Useimmin puolustetaan.

Enkä ees vitsaile, ollaan porukalla alusta asti pelattu ja kerran vaan ollaan puolustettu tossa iwo jimassa.
Aina hyökkääjänä ja sitten taas hyökkääjänä. :oops:
 
Olispa se tolleen johdonmukaisesti, mutta me kun pelataan, niin

Iwo jimassa ollaan eka hyökkääjiä ja sitten hyökkääjiä.
Pacific stormissa ollaan eka puolustajia ja sitten puolustajia, mutta joskus hyökkääjiä. Useimmin puolustetaan.

Enkä ees vitsaile, ollaan porukalla alusta asti pelattu ja kerran vaan ollaan puolustettu tossa iwo jimassa.
Aina hyökkääjänä ja sitten taas hyökkääjänä. :oops:

Aika jännä. Oon nyt neljänä päivänä pelannut tota ja noin 3-5h kerrallaan. Joka kerta mennyt täysin säännönmukaisesti koko squadilla näin, vaikka ollaan oltu parhaita ja joskus jopa varmaan huonoimpia, eli ei oo balansoinutkaan meitä ainakaan.
 
Aika jännä. Oon nyt neljänä päivänä pelannut tota ja noin 3-5h kerrallaan. Joka kerta mennyt täysin säännönmukaisesti koko squadilla näin, vaikka ollaan oltu parhaita ja joskus jopa varmaan huonoimpia, eli ei oo balansoinutkaan meitä ainakaan.

Me ollaan pohdittu, että me rikotaan ton pelin algoritmit jotenkin totaalisesti :lol:
 
Tankeista puheenollen, äsken breakthrough moodissa Pacific Storm kartassa oli vihollisen kaks tankkia keskellä siteä eikä omat tehny niille yhtään mitään. Siinä ne tappo ja omat seiso tykinruokana.

Ihmisille taitaa olla tankit ylivoimasia vaan sen takia koska ne on niin saatanan tyhmiä, ettei ne ees osaa tehä niille mitään. Niin ja rynkyllä sitä tankkia ei vaan saa tuhottua. Jotkut ei ymmärrä sitäkään ja ampuu tankkia rynkyllä niin kauan kunnes se tankki ampuu sen.

Noi ihmiset on varmaan niitä jotka kävelee lasiovea päin, kun se ovi on kiinni.

Katoin taas sitä touhua servulla jotain 4 minuuttia ja lähin menee. Miten tollasia onnistuu olee sit mun puolella? Jos mä otan tankin ni siellä on vastassa jotain sinkosnipoja jotka ampuu kulman taakke ja kilometrin päähän.

edit: sit toi fliegerfaust ase. Eilen pelasin kans tota pacific stormia ja A:lla puolusti äijä joka koko sen ajan mitä seurasin yritti ampua lentokoneita enkä nähny, että se olis kertaakaan osunu. Jäin ihan seuraa sitä että mitä se oikeen tekee.

Se reppana tais tähtää kokoajan suoraan siihen kohtaan missä se lentokone lensi ja aina ne panokset jäi jälkeen.

Jos neljännentoista kerran ampuu ohi samalla tavalla, ni luulis nyt jossain kohtaa kellojen soivan, että vois vähän ennakkoon ampua... mutta ei... sama jatku. Upeaa toimintaa. :tup:

edit2: ja se fliegerfaust on aikas kova ase. Ei hirveesti koneet häiritse ku sillä pudottaa niitä.

edit3: nyt iwo jimassa tokavikalla sektorilla noi omat yrittää puskee kokoajan samasta kolosta sisään onnistumatta siitä. Aivan jäätäviä idiootteja.

Mun mielestä yksi tämän pelin "suolista" (suola .. eli positiivisista asioista) on pelaajien touhuaminen seuraaminen. Ja nimenomaan dorkien. Tästä saa välillä ihan jäätäviä nauruja sekä voi mennä trollailemaan niitä, itse useimmiten annan tankkini jollekulle joka jaksaa sitä korjata. Useimmiten ne ensin toljottaa mua, sitten tankkia ja vielä mua. Jotkut hyppää torni kk-ampujiksi yhä toljotellen mua. Sitten juoksen KP kainalossa kohti auringonlaskua niin meitsin entinen tankki vihdoin liikkuu. Tottakai huutelen chattiin kaikkea kannustavaa kuten "sori siitä loppu bensa" tai "im feeling claustrophobic" tai jotain muuta yhtä tyhmää.

Tosiaan parasta tää peli antaa kun ei *ittuakaan välitä jostain pentujen KD-ratiosta tai siitä miten omalla tiimillä menee vaan adaptoituu tilanteeseen A, B tai C yrittäen saada siitä eniten huvia irti ja unohtaa kaikenlaisen saatanan totisen kilpapelaajana muiden toheloinnista rageemisen. Tämä on paljon viihdyttävämpää kuin PUBG tms. janarimaiset KILPA/TOURNAMENT -tyyppiset pelit.

Siitä tää 5:n eroaa 1:stä, että jälkimmäisessä pystyi niittämään ylivoimaista vihutiimia meleeaseilla as fuck kun jengi tunsi olevansa voittamattomia ja juoksi vain kaikkien puskien ohi ja savujen läpi joista niitä oli hyvä niittää. Tässä on aivan liikaa nopea sarjatulimaista automaattiasepaskaa.

BF1 oli kokonaisvaltaisesti paljon viihdyttävämpi, tämä 5 uudempine aseineen jälleen asteen liian kilpapelaaminen ja uudemmat, moderniin aikaan sijoittuvat jälleen astetta tylsempiä, monotonisempia.
 
Mun mielestä yksi tämän pelin "suolista" (suola .. eli positiivisista asioista) on pelaajien touhuaminen seuraaminen. Ja nimenomaan dorkien. Tästä saa välillä ihan jäätäviä nauruja sekä voi mennä trollailemaan niitä, itse useimmiten annan tankkini jollekulle joka jaksaa sitä korjata. Useimmiten ne ensin toljottaa mua, sitten tankkia ja vielä mua. Jotkut hyppää torni kk-ampujiksi yhä toljotellen mua. Sitten juoksen KP kainalossa kohti auringonlaskua niin meitsin entinen tankki vihdoin liikkuu. Tottakai huutelen chattiin kaikkea kannustavaa kuten "sori siitä loppu bensa" tai "im feeling claustrophobic" tai jotain muuta yhtä tyhmää.

Tosiaan parasta tää peli antaa kun ei *ittuakaan välitä jostain pentujen KD-ratiosta tai siitä miten omalla tiimillä menee vaan adaptoituu tilanteeseen A, B tai C yrittäen saada siitä eniten huvia irti ja unohtaa kaikenlaisen saatanan totisen kilpapelaajana muiden toheloinnista rageemisen. Tämä on paljon viihdyttävämpää kuin PUBG tms. janarimaiset KILPA/TOURNAMENT -tyyppiset pelit.
Täysin samaa mieltä. Ja usein(kin) kun pikku kaljoissa pelailee - porukalla tai ilman - usein naurattaa myös sekin tieto, että on näitä "Korppikuninkaita" joilla kasetti hajoaa totaalisesti, kun ei joku "pelaa tosissaan, byääh" ja menevät sitten jonnekin foorumeille avautumaan "tyhmistä pelaajista". :happy:

Suurin osa tässä (kuten edellisissäkin) kuitenkin juoksee kanalaumana lipuilta toiselle, vaikka vaihtoehto on myös puolustaa lippuja vihollisen flankkausyrityksiltä. Parhaita fiiliksiä itse asiassa saanut joskus kun on barrikadit kasassa ja KK asemissa, vihollinen ilmestyy tähtäimeen siinä uskossa, että tulee helppo capture. KK:n nakutus on musiikkia korville. :drool:


PS4-puolella on aika läjä tallessa noita klippejä, mitä näissä on tapahtunut tässä vuosien saatossa. Varsinkin jotkut bugit on ihan priceless-tavaraa kun on ollut leijuvia tankkeja tai ragdoll-fysiikat menneet ihan vihkoon yms. Edit: Myös lentokoneella seikkailuista saisi jo oman kollaasinsa.
 
Heh, on kadenlaisia pelaajia. Ne jotka tietää mitä tekee ja ne joilla ei ole mitään hajua mitä pitäs tehdä.

Ei mua haittaa ne jotka tietää mitä tekee, mutta ei pelaa tosissaan vaan ne, jotka pelaa tosissaan eikä tiedä mitä tekee.

En usko, että ne jotka tietää mitä tekee yritä änkeä samasta kolosta 10 minuuttia onnistumatta siinä ja kuitenkin jatkaa sitä epäonnistuen joka kerta. Tai juoksee samassa kasassa käpäten yks lippu kerrallaan samalla häviten muut liput. Tai muita esimerkejä mitä täällä olen maininnnut.

Tyhmät pelaajat ärsyttää. Hämmästyttää vaan miten paljon niitäkin on.

Onneks suomalaiset joita on tullu vastaan sentään osaa pelaa. :tup:

edit: eikä näihin mun avautumisiin tarvii reagoida, se on vaan tapa lievittää ärsytystä tyhmiä pelaajia kohtaan :p
 
Viimeksi muokattu:
On tuo EA/Dicen logiikka jotain käsittämätöntä, pelin chatissa ei saa rumaa sanaa sanoa mutta huijarit saa tehdä ihan mitä lystää ja nauraa vaan jos joku raportoi. Jannulla oli metrossa rapiat 100 tappoa ja yksi kuolema ja ihan häpeilemättä laulatti menemään ja oma tiimikin jo sanoi hänelle että lähde nyt menemään.
 
Karsee stutteri alussa jokusia minuutteja vaikka fps on kohdillaan. Uusissa mapeissa tuntuu tankit raiskaavan kohtuu paljon.
Liekinheitin oli kanssa kiva uutuus mihin sain tutustua pari kertaa, tuntus tehokkaalta kun ei ehtiny paljon vastaan sanoa, mistähän tuon sais itelle.
Ihan komeeta menoahan se muuten taas oli, tankin tappaja squadin kun sais niin olis varmaan pariks iltaa tekemistä.
 
samaa itekki ihmettelin. Myös luodit lentävät välillä nurkan takaa portaat alaspäin, sekä joskus luodit myös löytävät suoraan perille kahden smokeverhon takaa ja tänään ne myös tekivät 90 asteen käännöksen nurkan taakse tai vallihautaan.
Tuleen syttymistä en ole huomannut, mutta savuverhon läpi luodit nyt löytävät perille ainakin siksi, että reconin flaret spottaa squadeilla pelaajat (punainen merkki vihun yllä) savunkin läpi. Tämä on toisinaan aika ylivoimaista eikä mielestäni ollenkaan miellyttävää, vaikka tokihan sitä tulee käytettyä kun siihen mahdollisuus on. Kaiken lisäksi flaret nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen pysyvät pidempään kartalla, joten tämä vain korostuu.

Tuohan on myös pelin ”ominaisuus”, että kuolet vaikka olet jo jonkin metrin seinän tai muun esteen takana kun vastustaja on ehtinyt ampua sinut ”omalla ruudullaan”, mutta tämä rekisteröityy sinulle itsellesi ”jäljessä” vaikka luulet päässeesi pakoon. Kuin myös ärsyttävää, mutta näihin on jo tottunut.

Pacific silti maistuu ja peli sai mukavan tuoreen henkäyksen uutta. Tahmeasta alusta ei ole enää helppo monenkaan kokemusta kääntää kun alkujaankin ehti pian kyllästyä bugiseen ja vajaasisältöiseen peliin. Jostain syystä tämä kuitenkin on itselleni maistunut, varmaankin ihan siitä syystä että ”peruspeli” on tässä ihan toimivaa, ja siten tätä jaksaa kavereiden kanssa tahkota. Yleensä toki enemmän tai vähemmän päätöntä menoa, ja kaikenlaisia idiootteja aina tulee vastaan, mutta parhaimmillaan hyvin sattuessa tasaiset puolet, tarjoaa tämä miellyttäviä kokemuksia aina viimeisiin sektoreihin saakka. Varianssi pelaajissa on niin suurta, että toisinaan tuntuu täydeltä ajanhukalta katsella kollektiivista perseilyä, mutta sitten nämä muutamat illan hyvät roundit saa aina palaamaan uudestaan pelin pariin.
 
Nyt sitten häviää peliäänet yht äkkiä. Se mikä tässä on outoa niin se tapahtuu aina loppupuolella matsia, kun on noin 100 tickettiä jommallakummalla puolella jäljellä niin kun tulee iso räjähdys lähellä niin pelin äänet häviää mutta esimerkiksi discord kuuluu edelleen. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
 
Nyt sitten häviää peliäänet yht äkkiä. Se mikä tässä on outoa niin se tapahtuu aina loppupuolella matsia, kun on noin 100 tickettiä jommallakummalla puolella jäljellä niin kun tulee iso räjähdys lähellä niin pelin äänet häviää mutta esimerkiksi discord kuuluu edelleen. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

Mulla on äänet hävinneet jo kun loggaan peliin. Tehnyt pari kertaa tämän Tyynenmerenpätsin jälkeen. Kaikki ääniasetukset kunnossa mutta peli kun latautuu niin ei mitään.

Käytössä emolevyn (Gigabyte Z170 tms) audio, mikä lie Realtek ja Razerin kuulokkeet sillä Razerin headset ajurisysteemillä, Razer Synapse (tms.)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on äänet hävinneet jo kun loggaan peliin. Tehnyt pari kertaa tämän Tyynenmerenpätsin jälkeen. Kaikki ääniasetukset kunnossa mutta peli kun latautuu niin ei mitään.

Käytössä emolevyn (Gigabyte Z170 tms) audio, mikä lie Realtek ja Razerin kuulokkeet sillä Razerin jollain systeemillä.

Sama täällä, ennen tätä pacific-päivitystä ei ollut mitään ongelmaa. Logitechin g933 kuulokkeet käytössä ja nyt on asennettu logitechin softa uudelleen ja ei auttanut, otettu surround pois käytöstä ja pelistä 3d headphones päälle ja ei auttanut. Nyt asensin pelin uudestaan, pitää testata auttoiko se.
 
Nyt kun tuli Pacificin myötä palattua pelaamaan tätä niin nousi taas mieleen joitain häiritseviä asioita tuosta pelin balansoinnista. En tiedä miten muut kokevat asian mutta mielestäni tuo skill tree systeemi noissa aseissa ja ajoneuvoissa on jokseenkin hölmö, kun kaikki päivitykset tuovat lähinnä plussia. Aseissa se nyt ei ole sinänsä paha, kun sen skilltreen saa täytettyä hyvin nopeasti ja siinä harvemmin tulee mitään erittäin suuria parannuksia. Sen sijaan ajoneuvoissa ja mielestäni erityisesti lentokoneissa tuo on hieman typerä systeemi, kun tuppaavat saamaan perusmuotoon nähden melkoisen tehonlisäyksen.

Tuossa Pacificissakin huomaa nyt taas hyvin tuon lentokoneiden kehityskaaren. Julkaisun yhteydessä jalkaväen pelaajana ei oikeastaan edes huomannut noita lentokoneita kun ne eivät oikein voineet tehdä jalkaväelle juuri mitään. Itsekin kun lensin noita default-lentokoneita niin tuntuivat ihan onnettomilta, dogfightit onnistuvat kyllä juu mutta ne raketit/pommit eivät meinaa saada täsmäiskulla edes yksittäistä sotilasta kuoliaaksi. Nyt taas tuntuu, että puolet kuolemista tulee noista lentokoneista, kun nuo 24/7 lentävät tyypit ovat saaneet koneensa kehitettyä maksimiin ja ovat saaneet ne lopun hyvät kamppeet (jotain tulipommeja ja räjähtäviä ammuksia tms). Olisi välillä kiva pelata itsekin lentokoneillakin mutta ei oikein nappaa, kun pitää eka grindata se kone maksimiin ennenkuin sillä tekee mitään ja tuo vie ikuisuuden, kun ne hc-pilotit tiputtaa aina minuutissa. Sitten kun vielä tuo lentokoneiden kehittäminen vaatii käytännössä niiden hc-pilottien tiputtamista, kun pisteitä ei paljoa muulla saa kerättyä, niin ei hommasta oikein tule mitään.. Tankeilla kehittäminen on sentään kohtuullista, kun voi vallata lippuja ja tiputtaa jalkaväkeä kk:lla. Toisaalta sitten taas nämä tappiinsa kehitetyt tuppaavat olemaan kaikinpuolin parempia tankkien välisessä taistossa, joten tuollaisia kannattaa melkein suosiolla välttää ennenkuin saa paremmat kanuunat yms.
 
Mulla on äänet hävinneet jo kun loggaan peliin. Tehnyt pari kertaa tämän Tyynenmerenpätsin jälkeen. Kaikki ääniasetukset kunnossa mutta peli kun latautuu niin ei mitään.

Käytössä emolevyn (Gigabyte Z170 tms) audio, mikä lie Realtek ja Razerin kuulokkeet sillä Razerin headset ajurisysteemillä, Razer Synapse (tms.)


Nyt löytyi ratkaisu tuohon äänien katoamiseen, vaihdoin emosta performance moden auto:lle niin enää ei äänet häviä. Emona on Asus TUF B360-plus gaming.
 
Uutta pelimuotoa ilmeisesti tekeillä:

8zxgr7pqj9x31.jpg


Mielenkiintoinen idea. Toivottavasti onnistuvat toteutuksessa.
 
Tuossa Pacificissakin huomaa nyt taas hyvin tuon lentokoneiden kehityskaaren. Julkaisun yhteydessä jalkaväen pelaajana ei oikeastaan edes huomannut noita lentokoneita kun ne eivät oikein voineet tehdä jalkaväelle juuri mitään. Itsekin kun lensin noita default-lentokoneita niin tuntuivat ihan onnettomilta, dogfightit onnistuvat kyllä juu mutta ne raketit/pommit eivät meinaa saada täsmäiskulla edes yksittäistä sotilasta kuoliaaksi. Nyt taas tuntuu, että puolet kuolemista tulee noista lentokoneista, kun nuo 24/7 lentävät tyypit ovat saaneet koneensa kehitettyä maksimiin ja ovat saaneet ne lopun hyvät kamppeet (jotain tulipommeja ja räjähtäviä ammuksia tms).

Fliegerfaust oli kyllä parrain lisäys peliin pitkästä aikaa, ei ole sen jälkeen paljon lentäjät häirinneet menoa. Toivottavasti eivät nerffaa sitä pilalle :nb:
 
Fliegerfaust oli kyllä parrain lisäys peliin pitkästä aikaa, ei ole sen jälkeen paljon lentäjät häirinneet menoa. Toivottavasti eivät nerffaa sitä pilalle :nb:

Vaikken juuri lennä niin tuo Fliegerfaust on kyllä ihan liian tehokas ja vaatii nerffiä. Peli kyllä kaipasi jotain AA-asetta jalkaväelle mutta tuo on jo lähinnä huvittava tehokkuudeltaan. Flieger ei kuitenkaan vaadi juuri mitään taitoa tai suurempaa tarkkuutta ja pystyy tuhoamaan lentokoneen jopa yhdestä laakista, jos saa kunnolla osumaan. Mielestäni tuon lentopuolen osalta niitä alun lentokoneita voisi buffata, tiettyjä perkkejä nerffata hieman (nuo räjähtävät kudit + se mikälie tulipommi) ja fliegeriä nerffata hieman. Loppupeleissä ajoneuvojen on kuitenkin tarkoitus olla tehokkaita enkä ymmärrä miksi yhden pelaajan pitäisi yksinään helposti pystyä torjumaan mikä tahansa ajoneuvo. Tämä siis viitaten esim. siihen, kun täällä jotkut valittelivat ettei yhden pelaajan sinkopanosmäärä riitä tankin tuhoamiseen vaikka kyllä assault pystyy nykyiselläänkin tuhoamaan tankin yksinään melko helposti. Oma mielikuvani ainakin on, että nuo tankit ovat tässä pelissä heikompia kuin muutamassa edellisessä bäfässä ja silti niistä valitetaan.
 
No kyllä pitäisi pystyä yksin tuhoamaan tankki mistä suunnasta vain. Mieti nyt mikä määrä ammuksia: 3 dynyä, 3 sinkoa ja sit at kranu vielä päälle. Kyllä se on sen verran iso määrä rajua aseistustsa, että pitäisi tuhoutua ihan mitä vain.
Enemmän siinä pitäisi jotenkin kannustaa suojelemaan omia tankkeja ja korjaamaan.
Sama homma lentokoneisiin, osaavat kuskit kyllä pystyy lentämään niin, ettei todellakaan yhdestä saa tuhottua. Yksin on taas usein todella vaikea ehtiä ampumaan sitä toista.
 
No kyllä pitäisi pystyä yksin tuhoamaan tankki mistä suunnasta vain. Mieti nyt mikä määrä ammuksia: 3 dynyä, 3 sinkoa ja sit at kranu vielä päälle. Kyllä se on sen verran iso määrä rajua aseistustsa, että pitäisi tuhoutua ihan mitä vain.
Enemmän siinä pitäisi jotenkin kannustaa suojelemaan omia tankkeja ja korjaamaan.
Sama homma lentokoneisiin, osaavat kuskit kyllä pystyy lentämään niin, ettei todellakaan yhdestä saa tuhottua. Yksin on taas usein todella vaikea ehtiä ampumaan sitä toista.

tässä v:a on alkuajoista asti huomannu miten rauhassa saa tankkia härnätä dynamiitilla ja kasapanoksilla. Oman onnesa nojassa yleensä pyörivät tuolla. Onessa v****** suunnattomasti ku joka tankin ympärillä kuhisi metrin parin päässä vihollisia.
 
tässä v:a on alkuajoista asti huomannu miten rauhassa saa tankkia härnätä dynamiitilla ja kasapanoksilla. Oman onnesa nojassa yleensä pyörivät tuolla. Onessa v****** suunnattomasti ku joka tankin ympärillä kuhisi metrin parin päässä vihollisia.

Saa kai, kun peli ei motivoi mitenkään suojelemaan tankkia ja kun oikeasti hyvät tankkikuskit on samalla servulla kerran puoleen vuoteen.
99% tankeista on tasan kaksi toimintamallia:
1: Ole kartan ulkopuolella vihun tavoittamattomissa, mielummin korjauspisteessä kiinni. Ammu kauas ja saa tappoja sillointällöin. Ärsyynny, kun vihut heittää savuja eteesi.
2: Ole totaali amatööri ja aja yksin keskelle lippua, jossa on 32 vihollisesta vähintään 25, eikä kukaan oma ole ehtinyt edes alueen reunoille. Tuhoudu noin nanosekunnissa ja valita miten perseestä tankit tässä pelissä on.
 
Kaikista huvittavinta on tuo, että kaikki tykkäävät kyllä valittaa camppaavista tankeista mutta kukaan ei halua puskea tankkien kanssa. Koita siinä sitten pelata vähänkään aggressiivisemmin tankin kanssa, kun kukaan ei korjaa ja kukaan ei auta kun puolet vihollisjoukkueesta syöksyy kimppuun dynamiittien ja telamiinojen kanssa.

Saa kai, kun peli ei motivoi mitenkään suojelemaan tankkia ja kun oikeasti hyvät tankkikuskit on samalla servulla kerran puoleen vuoteen.
99% tankeista on tasan kaksi toimintamallia:
1: Ole kartan ulkopuolella vihun tavoittamattomissa, mielummin korjauspisteessä kiinni. Ammu kauas ja saa tappoja sillointällöin. Ärsyynny, kun vihut heittää savuja eteesi.
2: Ole totaali amatööri ja aja yksin keskelle lippua, jossa on 32 vihollisesta vähintään 25, eikä kukaan oma ole ehtinyt edes alueen reunoille. Tuhoudu noin nanosekunnissa ja valita miten perseestä tankit tässä pelissä on.

Miten sitä tankkia pitäisi pelata tässä pelissä? Harvemmin oikeasti jää paljoa muita vaihtoehtoja kuin tuo 1, kun ammukset on kuitenkin melko rajalliset ja juuri kukaan ei puske sen tankin kanssa. Joo, toki voi aina seurata niitä omia mutta tuntuu ettei pelaajia silti kiinnosta suojella sitä ja melko helposti pääsee läpi yllättämään sen telamiinoilla. Kyllä itseäni ainakin motivoi kulkea sen aggressiivisemman tankin mukana lipuille, kun se kuitenkin antaa suojaa samalla minulle.
 
Sitä just tarkoitan, kun peli ei kauheasti motivoi suojaamaan tankkia. Jos olet yksin siinä lähellä, niin henki siinä menee. Eri juttu jos sinne ne muutkin älyäisi tulla suojelemaan ja korjaamaan.

Aika ajoin näkee mielettömiä kuskeja jotka liikkuu siinä lippualueen ulkopuolella, tai juuri alueella ja käyttää niitä omia hyväksi jotka ei oikeasti kuitenkaan suojaa. Ja tukkii alueelle sisääntuloreitit. Niitä on hieno katsoa ja hattu nousee päästä. Ne on ne hetket kun itse vaihdan supportiin ja menen vain korjailemaan näitä kuskeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 921
Viestejä
5 056 370
Jäsenet
81 005
Uusin jäsen
veikko123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom