Kiva huomata miten eritavalla eri pelaajat tän pelin kokee. Omat mietteet aika päinvastaiset:
-Jotenkin peli on liian "CoD" tai CS. Sellaista aivan *itullista ADHD:ta. Jokapuolelta rynnii vihuja, koska suuret kartat ja tilaa niin jengi hiippailee / juoksee / hyppii kokoajan lentokoneista mille tahansa lipulle ja squad spawnaa squadinsa sinne. Mitään yhtenäistä "taistelusuuntaa" ei ole vaan saatanallinen sekamelska. En tykkää yhtään. Toki tätä tapahtui myös BF1:ssä, mutta paljon vähemmän. Paino sanalla paljon.
Tässä nimenomaan meno on paljon rauhallisempaa ja ne jotka edelleen pelaa BF1 tyyliin munaravia on helppo tappaa. Kun rauhottaa omaa peliä, puolustaa välillä lippua jne. Niin tämä on juurikin todella paljon vähemmän älytöntä ADHD:ta kuin BF1 joka oli pelkkää munaravia, etkä pystynyt itse edes pelaamaan rauhassa. Tässä pystyy.
Lisäksi kun itse pidät huolen, että sulla on omat liput basesta katsottuna hallinnassa, niin ihan selkeä taistelulinja on kokoajan.
Toki operationissa tämä toteutuu jo idealtaankin paremmin ja niin sen kuuluu ollakin.
-Jo aiemmin itkemäni sniputtelujonneilu. Aivan kaikkiin aseisiin saa kiikarin kiinni, vielä siis teleskoopin, ei mitään ujoa "AGOC":a. Niin mikäs siinä on maata täysin upgreidatun LMG:n kanssa jossain kivenkolossa 4x teleskoopin kanssa itse itseään täydentäen (ammuksia) tai semiautolla tiputella jengiä jemamsta vitun kaukaa. Tää on aivan täyttä paskaa vrt. BF1 jossa parilla hassulla tarkalla LMG:llä pystyi kiikaroimaan kaukaa, paino sanalla kaukaa, ei 100m päästä. Ei puhettakaan että normaaliin assaultin konepistooliin olisi saanut mielinmäärin erilaisia teleskooppeja kiinni.
Snipuista ei tässä pelissä ole tarvinnut ärsyyntyä vielä kertaakaan. Korkeintaan tekee damagea ja ehkä kerran erässä kuolee.
Muiden aseiden osalta tilanne on se, että assault/medic aseilla ei noista hyödy käytännössä yhtään, koska zoomaus/aseen teho ei ole balanssissa.
Sit taas supporttina BF1:ssä ei tulituesta ollut mitään hyötyä, eikä siinä ollut järkeä. Nyt saat annettu juuri sitä tulitukea mitä tarvitseekin. Fiksut pelaajat jotka liikkuu suojissa saa vain damagea. Jälleen nämä adhd munaravin juoksijat jotka jatkaa BF1 säntäilyä kärsii, kun menevät avoimissa paikoissa. Hyvä vaan. Tämä on todella hyvä uudistus.
-Ylipäätään tämä aseiden tehokkuuden ja osien "tuunaaminen", VMP.
Tämä on ehkä parhaimpia uudistuksia.
Aseisiin joutuu totuttelemaan, kun tottuu niistä ei halua luopua. Asekohtaiset assigmentit vielä korostaa tätä. Jokainen saa omanlaiseksi aseen. Äärimmäisen hyvä uudistus.
-Miksi BF1 -tyyppinen "kolme loadouttia per class" on otettu pois? Nyt joudut jokaikiseen karttaan erikseen hieromaan ukkosi varusteita riippuen vaikkapa siitä mitä "achievementtia" yrität saada läpi. BF1:n systeemi oli mielestäni paljon fiksumpi.
Eiköhän tälläinen saada pätseillä, tuo oli hyvä ominaisuus BF1:ssä.
-Ukot kestää vähemmän osumaa kuin BF1:ssä tai sitten tämä vain johtuu näistä millenial ihmejonneista, jotka vetää lonkalta kiikarin naamalle 0,01 sekunnissa ja tempaisee sua heti 1-2-3 osumaa pään alueelle.
TTK tosiaan on pienempi ja sitä taidettiin jopa kasvattaa betasta, mikä ei ole hyvä juttu. Saisi vieläkin nopeammin kuolla ja esim kranaatinheitin tekee damagea noin 80 pojoa 3m päästä vaikka jalkoihin ammut. Aika tehottomia todella monet sivujutut ainakin.
-Kaikenkaikkiaan paljon vähemmän viihdyttävä / hauska / aivot narikkaan peli kuin BF1 ja sen kymmenet erilaiset huvittavat sekoilut. Tämä on paljon ... olisiko termi "kilpapelimaisempi" edes lähellä, tai "tosikkomaisempi"? Ja juuri tälläistä itse en vain jaksa.
BF V on eka moninpeli mitä on hauska vetää jopa yksin. BF1 oli hauskaa vain kavereiden kanssa, usein ei silloinkaan. Niin päätöntä munaravia ilman medicejä.
Jos BF1 oli heti alusta itselle 5/5p "hauska jonne FPS" niin tämä BF5 on kyllä korkeintaan 2/5 mitä tulee mielenkiintoon pelailla yhtään pidempiä kuin parin-kolmen conquest matsin sessioita.
Bf1 oli hyvä, todella moni asia kyllä ärsytti. Ehkä 3,5/5 ja Bf V nyt 4,5/5, muuttunee 5/5:ksi kun materiaalia tulee lisää kuukausien kuluessa.