Battlefield V

Huomasin tuossa kun roplasin DX12 <-> DX11 välillä niin DX12 päällä peli ilmoittaa että missing online access eikä kampanjaakaan pysty pelaamaan kuin lyhyen pätkän. DX11 pääsee myös moninpeliin :darra:
Tuo taitaa olla trialin "ominaisuus". Vai onko Deluxe versio kyseessä?
 
Huomautus
6DFBA3A2-FB04-4561-B916-5169584EB9BB.jpeg


Ideoita, kun rotterdam näyttää tältä?

Smoke less weed.
 
Pieniä mietteitä nyt eilisen muutaman tunnin pelailun jälkeen:

Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka ovat ensi puraisujen jälkeen todennut että kakkia on verrattaen bf1 tai aikaisempiin. Samanlaiset fiilikset oli itselläkin, vaikka tosiaan betasta nautin. Ihmettelin kaverin kanssa, että miten on nyt onnistuttu kusemaan tämä jotenkin näin. Kaveri, jolla bf1 tunteja on varmaan lähempänänä 1000h kuin 500h (pelasi myös pienen hetken jossain "puoliammattilais" porukassa, ei todellakaan esporst redi, mutta että tosiaan oli sotajumala ainakun pelattiin) totesi samaa, että jo kaduttaa preorderit ja deluxe pakettien ostamiset.

Alkuun revivet tympi, Grand Operations tuntu tyhmältä verrattuna omaan suosikkiin Operationsseihin bf1:stä, tuntu että kokoajan häviää 1v1 stg äijille, tähtääminen ei suju kun pakko pitää tuota future frame asetusta päällä että fps olisi edes säädyllinen, pahoja miehiä ei nähny koska ihmeellinen höttö joka kentässä ruudulla jnejne.

Kuitenkin, siinä kun puoli väkisin sen pari tuntia pelattiin, niin yhtäkkiä alkoi maistumaan. En tiedä johtuiko siitä, että aukesi noita "parempia" pyssyjä vai mistä, mutta yhtäkkiä alkoi peli maistumaan. Ei ollu ees keppanoita alla. Buddy revive systeemi olikin 5/5, mediceiltä sai "pöllittyä" medpäkkejä kovassa hädässä, 1v1 alko tulemaa voittoja kun alku kankeuden jälkeen löyty aimit kohdilleen.

Kaverille tuo sniperin spottaus vekotin käteen ja ite gehwerillä naputtelee, on aika ylivoimainen olo kun tietää ettei pahatmiehet pysty heti näkemään doritosta pään yläpuolella ja päästämään vaan sarjalla. Oli vähän sellane teurastaja fiilis jo siinä.

Tuolla trial koodilla kun on nyt pelattu se 4h tai jotain, niin nyt aamulla tuli oikein olo että perskules, pitääkö sittenkin vaan ostaa nyt heti. Olin jo ajatellut että odottais rauhassa kuukauden ja kattois josko ois peli parantunu, mutta kyllä tä nyt vaan hauskaa on ollut sittenki.

Toivottavasti fiilikset pysyy samoina. BF ollut aina niitä go to pelejä koneella kuitenkin, ja BF1 en halua takaisin enään palata.
 
Eka voitto tuli :tup:

Hyvä että bleed-outtia voi nyt nopeuttaa. Betassa meni ikä ja terveys kun odotteli että ukko kuolee.
 
Eka voitto tuli :tup:

Hyvä että bleed-outtia voi nyt nopeuttaa. Betassa meni ikä ja terveys kun odotteli että ukko kuolee.
Parempi olis ettei vois nopeuttaa ettei tarvis aina viereen asti turhaan runnoo kun ukoilla niin kova kiire spawnaus ruutuun kele.
 
Ärsyttävästi julkaisupäivä osuu vasta tiistaille, olisi viikonloppupaukuttelut maistunut :itku:

Itellä vähän sama, mutta ei vihti kyllä maksella 30€ enemmän fyysiseen versioon nähden, että pääsee muutamaa päivää ennen vääntämään. Eiköhän tuota jouda myöhemminki sitten jokusen viikonlopun paukutella. :cool:
 
Erikoista, mulla on voittoprosentti yli 50... toistaiseksi.

Mutta tässä sääöohjetta grafiikka-asetuksiin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tai sitten laittaa try hard asetukset :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
njoo jackfrags tryhard tl;dr FOV 74, Brightness 70, Scaling 100%, kaikki muut off tai low... kuinka yllätttävää :lol:
 
Tän päivän matsit 49% win ratella, 3,5 k/d ja vajaa 600 spm. Broidin kanssa squadissa ei riittänyt voittoihin.

Ja toi dx12 ei edelleenkään toimi kunnolla. Vissiin näytönohjain (GTX980) liian huono. Rupee aina jossain välissä rundia nykimään pahasti. Dx11 mentävä kunnes pätsi korjaa tai tulee vaihdettua näytönohjain.

Ihan jees peli, paitsi aseiden balanssi kustu aika pahasti tähän alkuun, sekä medic tuntuu vähä muita huonommalta.

Ja time to kill tuntuu välillä siltä, että instana kuolee.

Ainiin, tähän lisäten. Aggressiivinen pelityyli ei sovi tässä jos oma tiimi ei oo mukana. Saa vaa jatkuvasti kuolemia. Toisinsanoen pitää pelata fiksummin tiimin kanssa. BF1 tyylinen ramboilu on historiaa.
 
Kuitenkin, siinä kun puoli väkisin sen pari tuntia pelattiin, niin yhtäkkiä alkoi maistumaan. En tiedä johtuiko siitä, että aukesi noita "parempia" pyssyjä vai mistä, mutta yhtäkkiä alkoi peli maistumaan.

Johtuu ihan siitä että tässä on mekaniikat ampumisesta lähtien erilaiset kun hetkeen bäfässä. Kestää tottua niihin, harmi vain jotkut eivät edes yritä vaan sanovat olevan (liki) pelaamatta paskaa...

Tuo time to kill on jännä, kun itsellä ei tullut kertaakaan 10h aikana sellaista "insta killiä". Koskaan ei ole tuntunut oma kuolema epäreilulta, vaan itse tiedostanut tehneensä virheen. Voi toki olla että johtuu pelityylistäni (mieluummin ammun selkään, yleensä kuolen kun useampi vihu samaan aikaan pelmahtaa jostain puskasta).


Tämä on kyllä parasta bäfää sen jälkeen kun lähdettiin hakoteille BC:n kanssa. Tämä tuntuu siltä mihin Battlefieldin evoluution olisi pitänyt viedä 2142 jälkeen. Siis pelillisesti, tuolla miljööllä nyt ei niin kovin väliä, kunhan välteltäisiin tuota jenkkien sotilasonanointia (nykyaikaan sijoittuvat tappelukset). Haaveissa olisi aikanaan 2143, Titan Assault on paras pelimuoto heti Conquestin jälkeen. Jestas oli hauskaa launch podilla hypätä Titaanin katolle ja sitten taistella tiensä corelle. Tai puolustaa konekiväärin kanssa ja porukkaa lakosi.
 
Parempi olis ettei vois nopeuttaa ettei tarvis aina viereen asti turhaan runnoo kun ukoilla niin kova kiire spawnaus ruutuun kele.
Nykyään tuon näkee siitä kuvakkeesta, jos se on pienehkö (oliko harmaa vielä?) niin sillon tyyppi painaa Skippiä, jos se on iso ja vihreä silloin tyyppi yrittää roikkua hengissä (eli painaa sitä stop bleeding nappia).

Erikoista, mulla on voittoprosentti yli 50... toistaiseksi.

Mutta tässä sääöohjetta grafiikka-asetuksiin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Jees toi HUB asetuskombo toimii tällain vanhalla kokoonpanolla ihan mukavasti, pari kolme matsia vedin ja ei tainu kertaakaa pudota alle 60 ja näyttää "mahd" hienolta.

Tuo time to kill on jännä, kun itsellä ei tullut kertaakaan 10h aikana sellaista "insta killiä". Koskaan ei ole tuntunut oma kuolema epäreilulta, vaan itse tiedostanut tehneensä virheen.
Muutamia on tullu vastaan, yks vaihtoehtohan noihin on että jos otat 2-3 tyypiltä kuulaa yhtäaikaa niin ei siinä vaan kerkeä huomaamaan kun sen instakillin.
Tosin välillä tuntuu että servu heittää epäsynkkiin tjsp ja tulee niitä Delayed kuolemia seinän taakse, insta kuolemia ja outoja ukkoja jotka sun ruudulla "ampuu jo ennen kun näät sen" kun tulee kulman takaa vastaan. Tosin täytyy koputtaa puuta, noita ei oo nyt tullu pariin päivään enää vastaan.
 
Yritän mennä pelailemaan näin SU aamupäivästä niin serverilistassa ei ole kuin non-EU servuja pystyssä, kaikkiin pingi jotain 150+ ??
 
Kyllä mulla euro servuja tuolla näky.
Taitaa bugata välillä toi serveri haku vaan, ku hakkaa refresh ni välillä ei muka yhtään servoo ja sit yhtäkkiä pamahtaa monta.
 
Eilen oli aika jännä bugi yhdellä servulla kun mulla ja monella muulla pelaajalla hävis hudi kokonaan kesken kierroksen. Korjaantui respawnilla.
 
Joo noinhan se oli. Sammutin pelin, itkin täällä ja restarttasin niin johan löytyi.

Lisähuomioita alla (pelimoodina conquest):

-Jotenkin peli on liian "CoD" tai CS. Sellaista aivan *itullista ADHD:ta. Jokapuolelta rynnii vihuja, koska suuret kartat ja tilaa niin jengi hiippailee / juoksee / hyppii kokoajan lentokoneista mille tahansa lipulle ja squad spawnaa squadinsa sinne. Mitään yhtenäistä "taistelusuuntaa" ei ole vaan saatanallinen sekamelska. En tykkää yhtään. Toki tätä tapahtui myös BF1:ssä, mutta paljon vähemmän. Paino sanalla paljon.

-Jo aiemmin itkemäni sniputtelujonneilu. Aivan kaikkiin aseisiin saa kiikarin kiinni, vielä siis teleskoopin, ei mitään ujoa "AGOC":a. Niin mikäs siinä on maata täysin upgreidatun LMG:n kanssa jossain kivenkolossa 4x teleskoopin kanssa itse itseään täydentäen (ammuksia) tai semiautolla tiputella jengiä jemamsta vitun kaukaa. Tää on aivan täyttä paskaa vrt. BF1 jossa parilla hassulla tarkalla LMG:llä pystyi kiikaroimaan kaukaa, paino sanalla kaukaa, ei 100m päästä. Ei puhettakaan että normaaliin assaultin konepistooliin olisi saanut mielinmäärin erilaisia teleskooppeja kiinni.

-Ylipäätään tämä aseiden tehokkuuden ja osien "tuunaaminen", VMP.

-Miksi BF1 -tyyppinen "kolme loadouttia per class" on otettu pois? Nyt joudut jokaikiseen karttaan erikseen hieromaan ukkosi varusteita riippuen vaikkapa siitä mitä "achievementtia" yrität saada läpi. BF1:n systeemi oli mielestäni paljon fiksumpi.

-Ukot kestää vähemmän osumaa kuin BF1:ssä tai sitten tämä vain johtuu näistä millenial ihmejonneista, jotka vetää lonkalta kiikarin naamalle 0,01 sekunnissa ja tempaisee sua heti 1-2-3 osumaa pään alueelle.

-Kaikenkaikkiaan paljon vähemmän viihdyttävä / hauska / aivot narikkaan peli kuin BF1 ja sen kymmenet erilaiset huvittavat sekoilut. Tämä on paljon ... olisiko termi "kilpapelimaisempi" edes lähellä, tai "tosikkomaisempi"? Ja juuri tälläistä itse en vain jaksa.

Jos BF1 oli heti alusta itselle 5/5p "hauska jonne FPS" niin tämä BF5 on kyllä korkeintaan 2/5 mitä tulee mielenkiintoon pelailla yhtään pidempiä kuin parin-kolmen conquest matsin sessioita.

:tdown:
 
Kiva huomata miten eritavalla eri pelaajat tän pelin kokee. Omat mietteet aika päinvastaiset:

-Jotenkin peli on liian "CoD" tai CS. Sellaista aivan *itullista ADHD:ta. Jokapuolelta rynnii vihuja, koska suuret kartat ja tilaa niin jengi hiippailee / juoksee / hyppii kokoajan lentokoneista mille tahansa lipulle ja squad spawnaa squadinsa sinne. Mitään yhtenäistä "taistelusuuntaa" ei ole vaan saatanallinen sekamelska. En tykkää yhtään. Toki tätä tapahtui myös BF1:ssä, mutta paljon vähemmän. Paino sanalla paljon.
Tässä nimenomaan meno on paljon rauhallisempaa ja ne jotka edelleen pelaa BF1 tyyliin munaravia on helppo tappaa. Kun rauhottaa omaa peliä, puolustaa välillä lippua jne. Niin tämä on juurikin todella paljon vähemmän älytöntä ADHD:ta kuin BF1 joka oli pelkkää munaravia, etkä pystynyt itse edes pelaamaan rauhassa. Tässä pystyy.
Lisäksi kun itse pidät huolen, että sulla on omat liput basesta katsottuna hallinnassa, niin ihan selkeä taistelulinja on kokoajan.
Toki operationissa tämä toteutuu jo idealtaankin paremmin ja niin sen kuuluu ollakin.

-Jo aiemmin itkemäni sniputtelujonneilu. Aivan kaikkiin aseisiin saa kiikarin kiinni, vielä siis teleskoopin, ei mitään ujoa "AGOC":a. Niin mikäs siinä on maata täysin upgreidatun LMG:n kanssa jossain kivenkolossa 4x teleskoopin kanssa itse itseään täydentäen (ammuksia) tai semiautolla tiputella jengiä jemamsta vitun kaukaa. Tää on aivan täyttä paskaa vrt. BF1 jossa parilla hassulla tarkalla LMG:llä pystyi kiikaroimaan kaukaa, paino sanalla kaukaa, ei 100m päästä. Ei puhettakaan että normaaliin assaultin konepistooliin olisi saanut mielinmäärin erilaisia teleskooppeja kiinni.
Snipuista ei tässä pelissä ole tarvinnut ärsyyntyä vielä kertaakaan. Korkeintaan tekee damagea ja ehkä kerran erässä kuolee.
Muiden aseiden osalta tilanne on se, että assault/medic aseilla ei noista hyödy käytännössä yhtään, koska zoomaus/aseen teho ei ole balanssissa.

Sit taas supporttina BF1:ssä ei tulituesta ollut mitään hyötyä, eikä siinä ollut järkeä. Nyt saat annettu juuri sitä tulitukea mitä tarvitseekin. Fiksut pelaajat jotka liikkuu suojissa saa vain damagea. Jälleen nämä adhd munaravin juoksijat jotka jatkaa BF1 säntäilyä kärsii, kun menevät avoimissa paikoissa. Hyvä vaan. Tämä on todella hyvä uudistus.

-Ylipäätään tämä aseiden tehokkuuden ja osien "tuunaaminen", VMP.
Tämä on ehkä parhaimpia uudistuksia.
Aseisiin joutuu totuttelemaan, kun tottuu niistä ei halua luopua. Asekohtaiset assigmentit vielä korostaa tätä. Jokainen saa omanlaiseksi aseen. Äärimmäisen hyvä uudistus.

-Miksi BF1 -tyyppinen "kolme loadouttia per class" on otettu pois? Nyt joudut jokaikiseen karttaan erikseen hieromaan ukkosi varusteita riippuen vaikkapa siitä mitä "achievementtia" yrität saada läpi. BF1:n systeemi oli mielestäni paljon fiksumpi.
Eiköhän tälläinen saada pätseillä, tuo oli hyvä ominaisuus BF1:ssä.

-Ukot kestää vähemmän osumaa kuin BF1:ssä tai sitten tämä vain johtuu näistä millenial ihmejonneista, jotka vetää lonkalta kiikarin naamalle 0,01 sekunnissa ja tempaisee sua heti 1-2-3 osumaa pään alueelle.
TTK tosiaan on pienempi ja sitä taidettiin jopa kasvattaa betasta, mikä ei ole hyvä juttu. Saisi vieläkin nopeammin kuolla ja esim kranaatinheitin tekee damagea noin 80 pojoa 3m päästä vaikka jalkoihin ammut. Aika tehottomia todella monet sivujutut ainakin.

-Kaikenkaikkiaan paljon vähemmän viihdyttävä / hauska / aivot narikkaan peli kuin BF1 ja sen kymmenet erilaiset huvittavat sekoilut. Tämä on paljon ... olisiko termi "kilpapelimaisempi" edes lähellä, tai "tosikkomaisempi"? Ja juuri tälläistä itse en vain jaksa.
BF V on eka moninpeli mitä on hauska vetää jopa yksin. BF1 oli hauskaa vain kavereiden kanssa, usein ei silloinkaan. Niin päätöntä munaravia ilman medicejä.

Jos BF1 oli heti alusta itselle 5/5p "hauska jonne FPS" niin tämä BF5 on kyllä korkeintaan 2/5 mitä tulee mielenkiintoon pelailla yhtään pidempiä kuin parin-kolmen conquest matsin sessioita.

:tdown:
Bf1 oli hyvä, todella moni asia kyllä ärsytti. Ehkä 3,5/5 ja Bf V nyt 4,5/5, muuttunee 5/5:ksi kun materiaalia tulee lisää kuukausien kuluessa.
 
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.
 
Minustakin BF1 oli hauskempi, mutta tämä on tavallaan tyydyttävämpi. Tämä gunplay korvaa vähän noita pelin muita puutteita. Jotenkin tämä tuntuu nopeampitempoiselta kuin beta. Välillä ei juuri BF1:stä erota. Kyllä tämä varmaan ostoon menee, jos tätä vielä parin viikon sisällä kukaan pelaa. Pitäisi vielä päättää pc:n ja ps4:n väillä. Itsellä pc pelaaminen menee helposti hikiseksi väkisinvääntämiseksi. Tässä sniput on niin tuhnuja, ettei ehkä harmittaisi hiiren ja näppiksen puuttuminen :D
 
muilla yhteysongelmia tuon origin:n kanssa ? Eilen tilasin tuon premier accessin ja heti seuraavana päivänä alhaalla. :facepalm:
 
Sen verran kommentoin yllä oleviin, että asebalanssi on joo hieman ketuillaan, vaikka ne pitääkin saada upattua eka. Ainaki supportin eka ase on täysin laserkanuuna ilman huonoja puolia. Verrataan tätä vaikka mp40 (vaikka nyt onkin eri classien aseet), mun ei varmaan edes tarvitse mainita sen enempää. Supportin pyssy vie tuota jo duelissakin.

Kaikki tuntuu käyttävän niitä samoja meta-aseita, koska joka classilla on se 1-2 hyvää, loput on vain huonompia.
 
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.

Ymmärsit ehkä vähän väärin. En todellakaan tykkää bäfä ykkösestäkään hc servuilla. Ei missään nimessä.
Mutta normi bf1 on ihan liian isolla TTK:lla varustettu ja tässä se olisi paikoitellen todella hyvä, mutta tietyillä varusteilla ihan liian iso.

Tuo 2-3 kutia on todella jees, sitä enemmän menee jo hankalaksi kun ei ole 3D spottausta. Kestää nyt jo yksittäinen roundi todella kauan.
Eli en todellakaan hae realismia. Siksi on siege, mutta bf1:ssä tuo oli liian iso. Nyt keskimäärin oikein hyvä eikä missään nimessä isontaa saisi.

Ja juurikin tämän balanssin vuoksi BF V on hauskinta pitkään aikaan. Juurikin erittäin kevyttä räiskintää josta voi vain nauttia sen ihmeemmin yrittämättä.
Bf1 ei ollu tän osalta alkuunkaan kivaa, kun sai tyhjentää lippaallisen per äijä. Tässä vielä ammuksia vähemmän, et näe niitä kunnolla ja pitäisi kestää enemmän damagea? Juu ei todellakaan.
 
Tässä olisi kyllä dicellä ”hieman” mietittävää.
Ensin pistetään daily assigmentteja, sit kyseisessä (eikä kahdessa muussakaan) pelimuodossa ole yhtään ainutta serveriä..
14e7aad7c53f94a3e9664c7a34dfb1fe.jpg

Ymmärtäisin jos ois jotain itse määritettäviä, mutta kun ei. Olis edes tyhjiä servuja jos kukaan ei pelaa ni pääsis ite häröilee vaikka kaverin kanssa ja tappais toisiaan 1000pisteen edestä tms..
 
Juu niitä pitää kummallisesti räpälätä noita servu asetuksia ja hakuehtoja, niin löytyy..ainahan tuo on vain paskemmaksi mennyt.kyllä se selain servu systeemi on parempi, kun voi toisella näytöllä tekee ahkuja ja säätöjä samalla kun pelailee. Ja samoten ei tarvi olla pelinpäällä kun kattelee statseja ja säätelee aseita.
 
Noin 15h takana, maistuu vaan aina paremmin.

Pikkuviilauksia varmasti tulee noihin asebalansseihin ja ehkä jopa aseisiin varmasti, joten en niistä vielä jaksa paljoa stressata tässä vaiheessa. Beta kakkonenhan tässä on vielä menossa ja julkaisupäivä lähestyy. :)
 
Juu niitä pitää kummallisesti räpälätä noita servu asetuksia ja hakuehtoja, niin löytyy..ainahan tuo on vain paskemmaksi mennyt.kyllä se selain servu systeemi on parempi, kun voi toisella näytöllä tekee ahkuja ja säätöjä samalla kun pelailee. Ja samoten ei tarvi olla pelinpäällä kun kattelee statseja ja säätelee aseita.

En ole torstaista asti kertaakaan löytänyt noihin kolmeen pelimuotoon servun servua.
Operation+conquest on +100 servua ollu kyl kokoajan, eikä tyhjää näytä missään muussa.
 
En ole torstaista asti kertaakaan löytänyt noihin kolmeen pelimuotoon servun servua.
Operation+conquest on +100 servua ollu kyl kokoajan, eikä tyhjää näytä missään muussa.

Koetas mennä sieltä infranty pelilistan kautta, sieltä noita löytyy. Huomaa myös että TDM, Frontlines, Domination ja olikohan joku muu vielä samassa kierrossa servereillä että niitä tulee sekaisin siellä
 
Kiitokset jollekin tässä ketjussa testaukoodista.

Betaa jaksoi 2h ja suurinpiirtein samat tätä. Nopeahko eri pelimuotojen testaus ja ei vaan synny mitään mielenkiintoa palata pelin pariin. Valitettavasti nuo battle royalet on se mun juttu ja tähän se tulee mielestäni ihan liian myöhään.
 
Millä kirkkaus asetuksella pelaatte? Tuntuu että kun sääti sen alun kuvakkeen mukaan että on barely visible niin kaikki on sellaista superaurinkoa että ei kestä katsoa.
 
Millä kirkkaus asetuksella pelaatte? Tuntuu että kun sääti sen alun kuvakkeen mukaan että on barely visible niin kaikki on sellaista superaurinkoa että ei kestä katsoa.

Mulla on ollu pelin kirkkausasetus 50% ja sama juttu että tuntuu kaikki todella kirkkaalta.
 
Ite oon aivan koukussa tähän bäfään, vasta tuo 10 tunnin triali menossa mutta pakko se on ennakkotilata ennen 20. päivää. Hemmetin hyvältä tuntuu ampuminen ja kohennettu tiimi peli.

Edit. Vaikka pyöriikin suht hyvin nuhasella rx580 kortilla ultra asetuksilla @1440p, tulee tilanteita joissa toivoo että olisi em. RX Vega 64 koneessa. Pakko seurailla jos musta perjantaina olisi vaikka hyvässä alessa, ihan suomessa.
 
Ite oon aivan koukussa tähän bäfään, vasta tuo 10 tunnin triali menossa mutta pakko se on ennakkotilata ennen 20. päivää. Hemmetin hyvältä tuntuu ampuminen ja kohennettu tiimi peli.

Edit. Vaikka pyöriikin suht hyvin nuhasella rx580 kortilla ultra asetuksilla @1440p, tulee tilanteita joissa toivoo että olisi em. RX Vega 64 koneessa. Pakko seurailla jos musta perjantaina olisi vaikka hyvässä alessa, ihan suomessa.

Jos et jo kokeillut, niin kokeilepa noita edellisen tai aiemman sivun tweakkausohjeita. Ei niistä kovin paljoa pitäisi laatuvaikutelma pudota kuitenkaan.
 
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.


Et vissiin bäfää pelannut silloin ennen konsolisaatiota (BC)?


Tämä peli tuntuu suoralta jatkumolta siihen aikaan kun Battlefield oli selvästi oma juttunsa, juuri sopiva sekoitus kaaosta ja "realismia" eli vähän taitoakin vaativaa pelaamista.

Ei oo varmaan sitten 2142 ollut tällaista tunnetta pelatessa Battlefieldia.

Ja joku ykkönen nyt on varmaan paskin BC2 jälkeen. En tarkoita että olisivat huonoja pelejä, minulle nyt huonoa bäfää ole olemassakaan, mutta heikoimpia ovat selvästi, juuri sen ultra-kasuaalin otteen takia.

Tämä vitonen tarjoaa jälleen Battlefieldiin taitoon perustuvaa tappelua, hieman haastetta ja silti saman vanhan kaaoksen josta BF tunnetaan.

Mutta kuvaa asennettasi aika hyvin tuo BF:n haukkuminen bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnäksi... Se ei ole koskaan ollut Battlefieldin se juttu. Vaikka viime peleissä flirttaillut sillä onkin.
 
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.

Et oo selvästi pelannu 2 ensimmäistä bäfää:wtf:
 
Moni kirjoittanut täällä korostetusta tiimipelistä. Joo, ihan hyvä juttu. Ja niitä hyviä tiimejä on myös tullutkin.

Mutta todellisuus ja suurin osa peleistä on ollut aika paljon sitä muuta, suurin osa peleistä häviöö. Tiimi hädin tuskin antaa ammoja ja nostaminen on sitäkin harvinaisempaa. Joko 1/3 tiimistä hakkaa vasaralla pitkin mappia, tai kukaan ei rakenna mitään. Välillä tuntuu, että tulee teurastetuksi kun vihun tiimin täydet tryhard squadit repii sut palasiksi. Ei auta siinä soolotaidot tai kaverin kanssa minisquadit.

Siltikin tykkään tästä pelistä ja on vähintään BF4 tasoa. Mutta BF1 oli helpompaa soolona.

Mapit on ok, ärsyttää joissakin mapeissa ei vaan tunnu näkevän mitään, ja liikaa "piiloja".

Tää on ensimmäinen bäfä jossa en jaksa statseja kyylätä samalla tavalla, varsinkaan k/d ratioo, on sen verran tiimipelipainotteinen ja taktisempi. Se on niin paljon rundista kiinni miten paljon pääsee tekemään ja toteuttaa asioita. BF1 sai pelin kulkemaan häviäjä tiimilläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
 
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.

Alphassahan tuo Gewehr 43 oli medicin ase ja ilmeisesti muiden vastaavien piti mennä medicille. Ei olisi välttämättä ollut yhtään huono ratkaisu ja en oikein ymmärrä miksi tuo muutettiin. Olisivat vaikka poikkeuksellisesti antaneet nuo jotkut kertatulelliset molemmille (medicille ja assaultille).
 
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.

Kovin kaksipiippuinen juttu.. kieltämättä aukeammilla alueilla Medicillä tulee aavistuksen avuton olo, mutta toisaalta kertatuli ja squadin tulituki mukana, niin kait sitä niilläkin lotkoilla jotakin niittää kauempaakin. Ehkä pari kompromissipyssyä joka classin saataville vois olla ok. Pitäisi olla sellaisia keskitason tappovälineitä, ettei olisi joka kartassa itsestäänselvä valinta mutta antaisi lisää joustoa valikoimaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 893
Viestejä
5 055 251
Jäsenet
80 998
Uusin jäsen
Houzei

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom