Battlefield V

Niin kyllähän sen näin kuuluu ollakin. Support on antamassa tulitukea siellä assaultien ja medicien takana, eikä niiden kuulukaan olla assaultin kohdatessa voittaja.
Ongelma tässä pelissä onkin siinä, ettei kukaan pelaa kuten omaa roolia kuuluisi. Kukaan ei myöskään puolusta, joten ei ole tarvetta hyökkäykseenkään.
Silloin kaikki meneekin miten sattuu.

Operaatioissa (sekä tykkien tuhoamisessa, että sektorin valtauksessa) on ainut tilanne missä tulee puolustus/hyökkäys asetelmia. Siinäkään ei kukaan muu toimi edes osittain oikein kuin assault ja recon.

Tätä peliä olis hieno pelata, jos edes puolet omasta joukkueesta ja 3/4 squadissa yrittäisi sitä mitä kuuluisi. Vaikka olis tosi huonoja pelaajia, mutta tekis mitä kuuluu. Sillä voittaa mappeja helpohkosti.
Tässä tuntuu et vain korostuu verrattuna bf1:een jossa pystyit yksin räpeltämään. Tässä ei se toimi.

Tai ku edes joskus joku yrittäis puolustaa ja hyödyntää rakennettavia suojia..mutta ku ei..
Hyvin huomaa taas kun Deluxe pelaajat on linjoilla, niin pelataan ihan samalla tavalla kuin bf1:stä ja lopputulos on jommalle kummalle 1-0.
Sit oli yks roundi siten, että oma puoli pelasi about kuten kuuluis, vastapuoli pelasi ”bf1:stä”. Lopputulos meille 289-0.


Tämä juuri. Itse pelaan lähinnä pelkästään medicillä tai supportilla koska olen huono ampumaan ja noilla kahdella classilla voin auttaa tiimiä vaikkei saisikaan miestä kaatumaan kuin heinää ja en menetä yöuniani siitä että matsissa kertyy kuolemia enemmän kuin tappoja. Huomaa hyvin jos olen itse squad leaderina ja annan käskyn jäädä puolustamaan valloitettua lippua jos on niin hyvä tuuri että joku omasta squadista on vaivautunut samalle lipulle niin kyllä se muu squad lähes poikkeuksetta painelee jo lähimmälle lipulle kun pisteet kilahtaa kassaan vaikka valloitetulla lipulla olisi edelleen vihollisia.
 
Tämä juuri. Itse pelaan lähinnä pelkästään medicillä tai supportilla koska olen huono ampumaan ja noilla kahdella classilla voin auttaa tiimiä vaikkei saisikaan miestä kaatumaan kuin heinää ja en menetä yöuniani siitä että matsissa kertyy kuolemia enemmän kuin tappoja. Huomaa hyvin jos olen itse squad leaderina ja annan käskyn jäädä puolustamaan valloitettua lippua jos on niin hyvä tuuri että joku omasta squadista on vaivautunut samalle lipulle niin kyllä se muu squad lähes poikkeuksetta painelee jo lähimmälle lipulle kun pisteet kilahtaa kassaan vaikka valloitetulla lipulla olisi edelleen vihollisia.

Ja jos leaderina yrität sopeutua muiden touhuun, niin kun lähdetään juoksemaan kahden lipun ”väliin”.
Asetat vaikka A lipun käskyksi, niin käytännössä kaikki juoksee B:lle. Tai sit ne hajaantuu molemmille.
Vaikka ei muuten tekisi roolia tms ni luulisi kiinnostavan revaukset ja ammukset niiltä jotka pelaa kunnolla. En ymmärrä sitä ajatusmallia et mennään tapot edellä ja silti mennään yksin siten, että juurikin kuollaan turhaan.
 
Betassa pleikalla ja xboxilla kuolin ehkä 7/10 kerrasta Steniin. Nyt tuntuu et koko versiossa lukema on 9/10.
Kuolen ihan koska vaan, niin mut tappaa Sten. Tuntuu itestä et se on ihan ylivertainen.

No hyvä että en ole ainoa, betassa ja nyt trialin aikana aika voimakkaasti tuntunut samalta, PC:llä tosin.



Sain täältä tuon referralin ja viikonloppuna ensimmäiset 5 tuntia tuntui ihan hyvältä.

Sitten oli pari päivää muita kiireitä eikä ehtinyt pelaamaan lainkaan. Parina päivänä pelasin sen ~4h yhteensä, näiden päivien aikana tuntui siltä pääasiallinen kuolinsyy on Sten. Paitsi Fjell-plaaplaa kartassa lähinnä pommikoneet.
Lisäksi välissä olin jo varma että yläpuolellani kummittelee se ykkösen synkkä oranssi Dorito, sen verran useasti muka suojassa edetessä äkkikuolema tuli sellaiselta viholliselta joka ei edes ollut itselleni näkyvissä. Meni hetki jos toinenkin, aloin olla varma että se oli vaan tuurilaukaus ja kuvittelen. Mutta sitten kopsahtaa taas. Tuo kuvio alkoi jo tuossa ajassa toistua liikaa. Ja muutenkin alkoi tökkimään vastaan enemmän kuin sietokyky antaa myöten.

Ehkä en vaan osaa, ehkä BF1 mädätti sen vähän mitä joskus on osannut. Ykköseenkään ei tee silti mieli palata. Peruin kuitenkin preorderin, mutta luultavasti annan pahimman pettymyksen unohtua ja otan sitten kuukaudeksi tuon Origin Premiumin. Jos senkin jälkeen vielä tuntuu että vituttaa liikaa niin säästi edes 45e...
 
Onhan siellä se rooli millä ammuttaessa spottaat vihut, kyllähän se toimii haulikollakin. Ei sen roolin kanssa korjailla tms.
Supressatessa. En sitten tiedä riittääkö yksi kuti suppressaamaan haulikolla. Jos riittää niin ehkäpä sillä voi sitten kokeilla räiskytellä vihuja vähän kauempaakin spottien toivossa.

Oli miten oli, en näe oikein järkeväksi tuotakaan combat rolea kun haulikon kanssa olisi tarkoitus päästä lähelle ja tuo spottaaminen on hyödyllisintä sellaisissa kaukotaisteluhommissa esim sniperillä.
 
Supressatessa. En sitten tiedä riittääkö yksi kuti suppressaamaan haulikolla. Jos riittää niin ehkäpä sillä voi sitten kokeilla räiskytellä vihuja vähän kauempaakin spottien toivossa.

Oli miten oli, en näe oikein järkeväksi tuotakaan combat rolea kun haulikon kanssa olisi tarkoitus päästä lähelle ja tuo spottaaminen on hyödyllisintä sellaisissa kaukotaisteluhommissa esim sniperillä.

Aukeaako noita enemmän kuin kaks per luokka? Tai onko tulossa lisää muun sisällön myötä?

Koska se haavoittuneen raahaus tulee?
 
Täytyy myöntää että hyvältä näyttää nuo pienemmät operationsit, ei niin ADHD menoa vaan taktisempaa.

Harmi vaan, että tullee myöhemmin häviämään kuten Battlefield 1:sta 40 pelaajan operationsit, joten en aio senttiäkään pistää ennenkuin näen jossain ettei poisteta.

Tuo video on käsittääkseni ihan normaalista Frontlines -pelimuodosta eikä operationssista. Tai no vitosessahan ei edes varsinaista BF1 tyylistä operationssia ole vaan se on "Grand Operations", joka yhdistelee eri pelimuotoja. Ihan samanlaisena tuo sama Frontlines -pelimuoto löytyy ykkösestä, 32 pelaajan servut eli 16v16. Ei tässä vitosessa käsittääkseni ole samoja pelimuotoja erilaisissa kokoluokissa (tuohon 40p vs 64p operations tyyliin).
 
Tuo video on käsittääkseni ihan normaalista Frontlines -pelimuodosta eikä operationssista. Tai no vitosessahan ei edes varsinaista BF1 tyylistä operationssia ole vaan se on "Grand Operations", joka yhdistelee eri pelimuotoja. Ihan samanlaisena tuo sama Frontlines -pelimuoto löytyy ykkösestä, 32 pelaajan servut eli 16v16. Ei tässä vitosessa käsittääkseni ole samoja pelimuotoja erilaisissa kokoluokissa (tuohon 40p vs 64p operations tyyliin).
Olisin kokeillut mutta 0 pelaajaa :D Ilmeisesti BFV filtterit ja servujen etsintä on samanlaista roskaa vieläkin, ettei näihin mielenkiintoisempiin muotoihin löydy mitenkään pelaajia pidemmäksi aikaa?
 
Olisin kokeillut mutta 0 pelaajaa :D Ilmeisesti BFV filtterit ja servujen etsintä on samanlaista roskaa vieläkin, ettei näihin mielenkiintoisempiin muotoihin löydy mitenkään pelaajia pidemmäksi aikaa?
Ootkohan ettinyt tyhjiä servuja? :D Kyllä tuolla 10 täyttä Frontlines servua näyttää nytkin olevan jo pelkästään Saksassa.
 
Ootkohan ettinyt tyhjiä servuja? :D Kyllä tuolla 10 täyttä Frontlines servua näyttää nytkin olevan jo pelkästään Saksassa.
Puhuin siis BF1:stä. 10 servua tässä vaiheessa julkaisua BFV:ssä ei kyllä enteile hyvää tulevaisuutta.
 
Olisin kokeillut mutta 0 pelaajaa :D Ilmeisesti BFV filtterit ja servujen etsintä on samanlaista roskaa vieläkin, ettei näihin mielenkiintoisempiin muotoihin löydy mitenkään pelaajia pidemmäksi aikaa?

Tuo server browser elää vissiin ihan omaa elämäänsä. Löytää vähän miten sattuu noita servuja. Ja eihän tuolla toki vielä ole muutenkaan niin paljoa pelaajia, kun varsinainen julkaisu on vasta 20. päivä. Kyllä noita frontlines servuja oli silti ihan hyvä määrä joku päivä.
 
Puhuin siis BF1:stä. 10 servua tässä vaiheessa julkaisua BFV:ssä ei kyllä enteile hyvää tulevaisuutta.
Otas nyt huomioon että pelaamassa ovat *ainoastaan* Ennakko versioiden omistajat tällä hetkellä (Origin acces/deluxe versioiden omistajat), jotka ovat kuitenkin marginaali väestöä kokonais pelaajamäärissä.
 
Otas nyt huomioon että pelaamassa ovat *ainoastaan* Ennakko versioiden omistajat tällä hetkellä (Origin acces/deluxe versioiden omistajat), jotka ovat kuitenkin marginaali väestöä kokonais pelaajamäärissä.
Ja aika iso kasa ilmaiskokeilijoita niinkuin allekirjoittanutkin.
 
Peli heittää randomilla mustaa ruutua hetkeksi ja lennät ulos serveriltä. Samoin peli saattaa vain sammua kesken kaiken? Mitähän hittoa. Mitään koneen komponenttiä ei ole kelloteltu, lämmöt eivät nouse ja sitä rataa.
 
Mites RTX vaikuttaa fps:ään 1440p resolla?

BF V yksinpeliä 1440p kaikki ultralla. ainoot mitä pois päältä on nää film grainit jne ja future time rendering.

5-11-2018, 16:45:58 bfv.exe benchmark completed, 39301 frames rendered in 504.891 s
Average framerate : 77.8 FPS
Minimum framerate : 0.9 FPS
Maximum framerate : 104.6 FPS
1% low framerate : 55.9 FPS
0.1% low framerate : 0.9 FPS

Noi 0.9 dopit tais tulla kun alko välivideo niin siinä tökkäs enkä ihan siihen kerenny pysäyttää.

Edit: tässä siis DXR päällä
 
Viimeksi muokattu:
Omia huomioita pelistä näin muutaman kymmenen pelitunnin testailun jälkeen (CQ).
Assault-kitti M1907:lla vaikuttaa omaan käteen aika ylivoimaisesti sopivimmalta. Muita kittejä ei tule enää juuri käytettyä koska ammoa ja laastareita saa lipuilta ja randomeita jeesiessä pääsee vain hengestään.
Niin ja toivottavasti kaikki pommikonepilotit saavat kivessyövän.

Ja tässä vielä kolmelle tyypille koodit:

Koodi:
http://www.origin.com/store/origin-access/refer-a-friend/redeem/UjMrQTJmcz0jTSMxMDAwMDAyNTU2Njk5
 
BF V yksinpeliä 1440p kaikki ultralla. ainoot mitä pois päältä on nää film grainit jne ja future time rendering.

5-11-2018, 16:45:58 bfv.exe benchmark completed, 39301 frames rendered in 504.891 s
Average framerate : 77.8 FPS
Minimum framerate : 0.9 FPS
Maximum framerate : 104.6 FPS
1% low framerate : 55.9 FPS
0.1% low framerate : 0.9 FPS

Noi 0.9 dopit tais tulla kun alko välivideo niin siinä tökkäs enkä ihan siihen kerenny pysäyttää.
Eikös tuo future frame rendering tuonut aika hyvän boostin fps:ään?
 
Eikös tuo future frame rendering tuonut aika hyvän boostin fps:ään?

En ainakaan itse huomannut merkittävää eroa. Tosin tuo taisi bugittaa joillakin. Muutenkin fps määrät olivat hyvin vaihtelevia ja tuntuivat tosi alhaisilta. 1080Ti ja 3440x1440 antoi low asetuksilla joissain mapeissa 40-70fps ja toisissa 70-100fps. Esimerkiksi siinä tuhoutuneessa Rotterdamin kartassa fps oli aivan järkyttävä. Hamadassa taas pyöri paremmin. En kyllä oikein muutenkaan ymmärrä miten tuo oma fps oli niin heikkoa, kun GPU:lle raskaammalla 4K resolla tehdyt benchmarkit netissä antavat ultrallakin 60+ fps.
 
Ne benchmarkit on otettu siitä single player kampanjasta. Sehän on ihan eri, kuin itse multiplayer.
 
Nojoo, toki noin. Silti oletin vähän parempaa suorituskykyä. Onko muilla kokemusta 3440x1440 ja 1080Ti tästä pelistä? Mitä nyt kyselin tuolle pelatessa niin moni kehui, että pyörii hyvin ja käsittääkseni oli jopa yhtä hyvää tai parempaa suorituskykyä kuin ykkösessä. Itselläni taas selkeästi heikompaa.
 
Oisko jollain jäänyt refulinkkiä käyttämättä? Kiinnostaisi testailla pelailua vuosien jälkeen kun sain koneenkin kasaan tänään. :D
 
Helvetin raivostuttavaa pelata tuota twisted steeliä kun porukka istuu vaan sillalla eikä cappaa yhtään lippua...
 
Taitaa olla RTX off ainakin tällä hetkellä :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Helvetin raivostuttavaa pelata tuota twisted steeliä kun porukka istuu vaan sillalla eikä cappaa yhtään lippua...

Sen mitä mä oon sitä pelannu ni muuta ei tehdäkään kuin sahataan sillan lippuja edestakas ja saa rauhassa ottaa haltuun kaikkia muita lippuja.
 
Taitaa olla RTX off ainakin tällä hetkellä :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Mä en oo kyllä yrittämälläkään saanut vielä noin alhaisia 1440p tuloksia.
Täytyypä pelailla huvikseen noi kaikki päällä yksinpeli läpi ja vähän moninpelia ja seurailla tuloksia.
Normisti kyllä moninpelissa ei oo noi mitkään päällä :D
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Hmm oonko mä hulluksi tulossa vai juokseeko tää mun ukko tökkivästi??
Ihan ku se nykäsis aina välillä.

Jos näin on, niin mistähän voisi etsiä onkelmaa?

HT on/off ei vaikuttanut mitenkään asiaan.

PUBG ei mitään ongelmia.
Rising Storm 2 oli saman tyylinen ongelma, mutta sitten jossain pelin päivityksessä se korjaantui itsestään.

7700k @ 4.9
2080ti
16gb @ 2500mhz
 
Nyt on bäfä korkattu asetuksien säädöllä. Törmäsin semmoseen ilmiöön, että DX11 päällä future frame rendering (FFR) off ei toimi kunnolla eli fps on ~60. DX11 ja FFR on -> fps nousee yli 120 ja input lag nousee tietysti. Testasin sitten DX12 FFR off ja näyttäis toimivan yli 120 fps. Jotakin mätää on tuossa DX11 ja future frame rendering off kombinaatiossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Näyttääkö tämä muilla perkeleen kirkkaalta? Tuntuu, että joka mapissa saa olla säätämässä brightnessia.
 
Näyttääkö tämä muilla perkeleen kirkkaalta? Tuntuu, että joka mapissa saa olla säätämässä brightnessia.

Onhan noissa mapeissa melkoista eroa, kun toiset ovat melko tummanpuhuvianja toisissa tosi räikeitä ja kirkkaita värejä. Itseäni nyt ei hirveesti ole tosin häirinnyt mutta kyllä joku tuolla BF-foorumilla valitteli samaa säätötarvetta.
 
100 meganen kiinteä. Voi tosian johtua siitä jotenkin, koska edellisessä kämpässä CSGO ei ongelmia, tässä kämpässä lagaan kuulemma (en pelaa enää tosin).
Mutta PUBG ei ole mitään ongelmia lagin suhteen, ja PUBG kun katsoo network stats niin ei ole lossia jne.
Blackout ei myöskään ongelmia.

Kokeilin nyt single playerii BF5 eikä ongelmaa ole, joten jotain nettiin liittyvää se nyt sitten on.

En pääse käsiks modeemin asetuksiin ite, pitänee kysästä vuokraisännältä josko vois säätää asetuksia / port forward, josko se auttais.
Insurgencyssä oli tosiaan sama ongelma, juostessa lagas tuollalailla myös, mutta se korjaantu ihan itekseen.
 
Nyt on bäfä korkattu asetuksien säädöllä. Törmäsin semmoseen ilmiöön, että DX11 päällä future frame rendering (FFR) off ei toimi kunnolla eli fps on ~60. DX11 ja FFR on -> fps nousee yli 120 ja input lag nousee tietysti. Testasin sitten DX12 FFR off ja näyttäis toimivan yli 120 fps. Jotakin mätää on tuossa DX11 ja future frame rendering off kombinaatiossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
Täällä bingo!
Mulla on 1080Ti ja 8700k. FPS pyörii 70 - 95 ja gpu usage 60-80% DX11 ja Future frame rendering off.
 
Kylläpä on Rotterdam aivan helvetin kaunis RTX päällä! FPS oli vaan alimmillaan 3440x1440-resolla 35 ja DX12-nykimisillä höystettynä aika pelikelvoton kokemus :D Mutta tästä se ray tracingin aikakausi peleissä lähtee, parempaa luvassa ja sitä odotellessa :geek:
 
Itse en pääse dx12 testaamaan moninpelissä koska se on jostain syystä estetty trialissa. Toimiiko siinä tosiaan paremmin tuo ffr off kuten @luujauho sanoi?

edit: ilmeisesti myös resetera foorumilla pari käyttäjää testaillut että dx12/FFRoff > dx11/FFRoff
 
Nojoo, toki noin. Silti oletin vähän parempaa suorituskykyä. Onko muilla kokemusta 3440x1440 ja 1080Ti tästä pelistä? Mitä nyt kyselin tuolle pelatessa niin moni kehui, että pyörii hyvin ja käsittääkseni oli jopa yhtä hyvää tai parempaa suorituskykyä kuin ykkösessä. Itselläni taas selkeästi heikompaa.

Eilisen päivityksen ja uusimman Nvidia ajurin jälkeen fps pyörii satasen paremmalla puolella dx12:lla, ffr off.
upload_2018-11-15_20-59-52.png
 
Siinä erä multiplayer Rotterdamia 1440p kaikki ultralla ja dxr päällä.

15-11-2018, 21:33:19 bfv.exe benchmark completed, 90084 frames rendered in 1569.234 s
Average framerate : 57.4 FPS
Minimum framerate : 19.7 FPS
Maximum framerate : 95.5 FPS
1% low framerate : 34.1 FPS
0.1% low framerate : 1.9 FPS
 
Siinä erä multiplayer Rotterdamia 1440p kaikki ultralla ja dxr päällä.

15-11-2018, 21:33:19 bfv.exe benchmark completed, 90084 frames rendered in 1569.234 s
Average framerate : 57.4 FPS
Minimum framerate : 19.7 FPS
Maximum framerate : 95.5 FPS
1% low framerate : 34.1 FPS
0.1% low framerate : 1.9 FPS
About samaa tasoa itsellä 3440x1440 resoluutiolla, nuo satunnaiset dibit ne tekee pelaamisen vaikeaksi. Sikäli mikäli DLSS tuo about tuon 36% parannuksen kuten tuossa ekassa testissä vaikuttaa niin tuohan on jo miltei pelattava G-Syncin kanssa.
 
Jännä: FFR ei tosiaan tee mitään eroa ruudunpäivitykseen DX12 + RTX ON. En kyllä huomaa mitään input lagia DX11:llä kun FFR on päällä; fps keikkuu 3440x1440-resolla 125 % resolution scalella välillä 80-100. Ilman FFR:ää fps on DX11:llä välillä alle 60. Kaikissa testeissä kaikki asetukset ultralla.
 
Hamadassa helvetin paljon korkeampi fps kuin Rotterdamissa DXR päällä. Johtuu varmaan siitä ettei siellä aavikolla ole mitään heijastavia pintoja :D
 
Onko muilla ongelmia pelin käynnistyksessä? Ite kun käynnistän pelin originista, niin kerran välähtää ruutu ja sit se on taas siinä samassa kohtaa missä olikin ku yritti käynnistää peliä... Bäfä versio on deluxe.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 932
Viestejä
5 056 976
Jäsenet
81 006
Uusin jäsen
Evaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom