Battlefield V

Mahtaakohan tämä tukea ps4:llä kippari ja rotta yhdistelmää natiivina? Ei nyt tekis mieli ostaa pc:tä parin räiskintäpelin takia ja tattien heiluttelusta ei tule mitään muuta kun paha mieli. Virtuaalikiekossa toimii..
 
22d244de-1.jpg
 
Miten tämä pyörii ihmisillä kaikki asetukset täysillä 3440x1440-resolla ja 4K:na? Omalla koneella 3440x1440-resolla siinä jossain harmahtavassa kaupunkikentässä, jossa romahtanut kirkko vain n. 60 fps :confused: BF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).

Asetus oli jokin future frame rendering; se lisää input lagia, joten ota se pois päältä.

Vastasit jo itse kysymykseesi. Future frame rendering = OFF ruudunpäivitys jää huonoksi, koska GPU:n käyttöaste droppaa, mutta input lag on pieni. Laita se ON, jos haluat lisää fps:sää. Täältä voi lueskella kilometrin pituisen, mutta hyvän selostuksen siitä, mitä tuo asetus oikeastaan tarkoittaa:
Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

Lyhyesti:
- future frame rendering = OFF, on sama asia, kuin pre-rendered frames 1 ajureista. Matalin input lag, matalin fps.
- future frame rendering = ON, on sama asia kuin pre-rendered frames 3 ajureista. Korkein input lag, korkein fps. (tai no oikeastaan myös asetus 4 on olemassa ajureissa)

Näille on olemassa myös välimuoto (pre rendered frames 2), jonka saa päälle myös konsolikomennolla "RenderDevice.RenderAheadLimit 2". Tätä voi kokeilla, jos hiiri tuntuu liian tahmealta future frame rendering =ON, mutta fps on liian matala future frame rendering =OFF.
 
Viimeksi muokattu:
Vastasit jo itse kysymykseesi. Future frame rendering = OFF ruudunpäivitys jää huonoksi, koska GPU:n käyttöaste droppaa, mutta input lag on pieni. Laita se ON, jos haluat lisää fps:sää. Täältä voi lueskella kilometrin pituisen, mutta hyvän selostuksen siitä, mitä tuo asetus oikeastaan tarkoittaa:
Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

Lyhyesti:
- future frame rendering = OFF, on sama asia, kuin pre-rendered frames 1 ajureista. Matalin input lag, matalin fps.
- future frame rendering = ON, on sama asia kuin pre-rendered frames 3 ajureista. Korkein input lag, korkein fps. (tai no oikeastaan myös asetus 4 on olemassa ajureissa)

Näille on olemassa myös välimuoto (pre rendered frames 2), jonka saa päälle myös konsolikomennolla "RenderDevice.RenderAheadLimit 2". Tätä voi kokeilla, jos hiiri tuntuu liian tahmealta future frame rendering =ON, mutta fps on liian matala future frame rendering =OFF.

Kiitos selvennyksestä,

Onko tuo future frame rendering sitten jotenkin rikki BF5:ssa, koska vaikuttaa niin suuresti tuohon GPU:n käyttöön, että fps on puolet huonompi mitä ON - tilassa? Ei käynyt tuosta linkin sepustuksesta selväksi.


Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?

Vaikka meni mulla plussalle tuo niin en myöskään ymmärrä miksi se näin on tehty. Yleisesti on hyvä ettei samaa tankkiraiskausta tule mitä joskus on bäföissä nähty (siksi plussa siitä), mutta nuo muut muutokset olisi kyllä korjannut asian eikä tuohon tykin damageen inffiä vastaan olisi tarvinut puuttua.
 
Miten se vaikuttaa näin dramaattisesti tässä pelissä? Ei BF1:ssä ole läheskään samaa ongelmaa eikä missään muussakaan pelissä vaikka ko. asetusta ei käyttäisi/ole käytössä.
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.
 
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.


Totta joo,

Meneehän tossa kaikki rikki, kukat heiluu ja heinäsirkat sirittää eli sinäänsä ymmärrettävää. No se inputlagi sadan pinnassa on pienempi ffr päällä mitä ilman kun pyöritään alle 60fps:n. Kyllä se hiiri on vaan herkkä eläin. Tattia vatkaamalla tuota ei olisi edes huomannut.
 
Mahtaakohan tämä tukea ps4:llä kippari ja rotta yhdistelmää natiivina? Ei nyt tekis mieli ostaa pc:tä parin räiskintäpelin takia ja tattien heiluttelusta ei tule mitään muuta kun paha mieli. Virtuaalikiekossa toimii..

Väittäisin ilman mitään faktaa että ei. Ei haluta eriarvoiseen asemaan pelaajia ohjaustsvan suhteen.
 
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.
Älä nyt viitsi. Pyörii konsoleilla kuitenkin yli 30fps ja cpu-tehot vastaa tyyliin yhtä Intelin Skylaken jälkeistä ydintä 5GHz.
 
GPU käyttö on alhainen koska prossu on pullonkaulana.

On tuota DICEkin jossain jo kommentoinut, että tekevät jotain muutosta vielä tuohon future frame rendering off asetukseen.

Omalla 8700k+2080Ti combolla jos laitan tuon pois päältä, seilaa CPU:lla kaikki coret/threadit siinä 40-60% maastossa, samoin GPU. Eli kumpikin vetää ihan puolitehoilla ja fps on kaukana limitistä. Tuo päälle, niin alkaa pyörimään (CPU edelleen 40-60%, GPU 100%). Joka tapauksessa peli on selkeästi raskaampi kuin BF1, mutta onhan tuo taas askel eteenpäin myös grafiikan osalta. Ei heti tule mieleen paremman näköistä (tai kuuloista) peliä.
 
+ Kaikki voi nostaa kaatuneen... tosin yleensä makaat toisen jaloissa kuolemaasi asti vaikka suojan taakse haavoituit.

- Animaatiot... Ymmärrän kyllä mitä tällä on haettu, mutta nyt mennään hieman pelimekaniikan kustannuksella. Ongelma tässä on se, että pelaajan pitää odottaa jo aloitettu animaatio loppuun ennen kuin voi vaihtaa siihen animaatioon mikä pitää katsoa, jotta voit suorittaa toiminnon minkä haluaisit tehdä. Olet vaikka lataamassa asetta ja huomaat, että vihollinen tulee ja vaihdat pistooliin niin katselet ensin animaation siitä latauksen lopettamisesta ja sen jälkeen katselet animaation kun vaihdat asetta ja sen jälkeen katsotkin animaation kuinka kuolet. Pelaajaa joka tiedostaa ympärillä tapahtuvat asiat ja kerkeää niihin reagoimaan ei saa rankaista niin, että nopealla tilanteeseen reagoimisella ei ole merkitystä lopputulemaan. Bäfä on kuitenkin nopeatempoinen peli eikä mikään simulaatio niin tempoa hidastavat animaatiot ei vaan toimi sillä hetkellä kun tilanne on päällä. Se, että nostamisessa, könyämisessä yms. on animaatio on ok, koska eihän tämän kuitenkaan mikään codi tarvi olla, mutta välillä ukko käyttäytyy kuin marionettenukke ja kuolet siksi kun se ei tee heti sitä mitä haluat. Saatika sitten jos joku auto, lentokone, tankki tms. hurauttaa vierestä. Ihan turha sitä sinkoa on kaivaa esiin, koska ne meni jo ohi ennen kuin äijä on saanut kynsienlakkaamisen jälkeen singon olalle.
Kaikki ei voi nostaa kaatuneita, buddy revive toimii vain Squadin sisällä.
Animaatio asia taas omasta mielestä sopii tähän hyvin, battlefield on menny tempossaan viimevuosina koko ajan nopeammaksi ja tämä osaltaan hieman hidastaa sitä.

Mielestäni tää pitäs olla realistinen siinä että jos ampuu tankilla HE-ammuksia niin niissä pitäs olla selvä splash damage mutta huonompi AT-damage raskaita vaunuja vastaan. Sitten taas pitkäpiippusella tankilla AT-ammusten pitäisi tehdä hirveää vahinkoa vaunuille mutta ei yhtään splash damagea.
Mainitsemasi ammusten käyttäytyminen löytyy ajoneuvojen Upgradeista.

Kiitos selvennyksestä,

Onko tuo future frame rendering sitten jotenkin rikki BF5:ssa, koska vaikuttaa niin suuresti tuohon GPU:n käyttöön, että fps on puolet huonompi mitä ON - tilassa? Ei käynyt tuosta linkin sepustuksesta selväksi.
Lyhyesti, On. Koko asetus bugaa eikä toimi oikein.
Westie puhuu yhdessä videossa kuinka useilla pelaajilla on suorituskyky ongelmia pelin kanssa, liittyen useisiin asetuksiin. Esim ilmeisesti jotkin asetukset ovat päällä/pois riippumatta siitä miltä ne näyttävät menussa. Näihin ilmeisesti odotellaan korjausta siinä "Day One" pätsissä joka pitäisi kai tulla virallisen julkkarin yhteydessä give or take.
 
Mitä ihmettä täällä hehkutetaan Classicia jonain BF4-juttuna? Se oli vain uudelleenlämmittely vanhojen, oiekasti hyvien Battlefieldien perusmoodista...

Todella paljon porukkaa vissiin jotka eivät ole pelanneet Battlefieldiä ennen BC2:ta... Olette missanneet todella paljon. 2 on parempi kuin 3 ja 4, nelosesta tuli parempi kun ottivat featureita Hardlinesta (vaikka moni sitä inhoaakin, oli sen tulitaistelu hyvää).

Tämän normimoodi on kompromissi konsolijonneille ja PC-janareille. Konsolipuoleltahan nämä regenit ja muut helpotukset ovat tulleet, Battlefieldissä ei ollut noista tietoakaan ennen kasuaali-BC:a. Onneksi ei ole kolmosen ja nelosen tavalla enää, se oli todellista no brain -ammuskelua kun rämpytti eka Q:ta ja spottasi kaukaakin kaikki ja sitten vain laserpyssyllä (rynkyt) sohotti perään. Tai tankkikuskit raiskasivat miten lystäsivät kun paransivat itsestään. Tai helit etenkin, jestas kuinka vihaan niitä.


Kannattaa muuten sitten pelata sen classin vahvuuksien mukaan. Jotkut urputtavat ettei medicistä ole mitään hyötyä kun pyssyilläkään ei yllä pitkälle, no eihän sen classin tarkoitus olekaan leiriytyä johonkin kartan reunalle vaan olla keskellä äksöäniä parantamassa. Siihen tuollainen lähitaisteluase on omiaan. Ja joku Sten nyt ampuu tarkasti sataan metriin, ainakin itse kuolen sen verran usein pitkältä matkalta tuohon pyssyyn... Itsehän käytän vain Suomi-kp:ta jolla myös voi päräytellä pidemmällekin. Ja se on ihan ylikylän ase lähitaistelussa, huoneet tyhjenevät alta aikayksikön kun sillä päästelee. Kun vain saisi pian sen isomman lippaan niin olisi pysäyttämätön (betassa sain sen ja aika hyvin sai päästellä, tässä pyssyttely vielä kivempiaa kuin betassa niin...)

MG34 on mahtava, jos vain ehtii asettumaan johonkin ennen kuin pitäisi ampua. Tarkka ja saa ampua pitkään kun valitsee ison vyön siihen. Sarrrrja, sarrrrja, sarrrrja... Ja ukkoa lakoaa. Tosi paljon tulee pääosumia myös, kun tähtää vyötäröön, rekyyli nostaa sillä lailla kivasti.
 
Ray tracing pitäisi tulla Battlefield V Deluxe Edition päivityksessä, elikkäs Torstaina. Ketkä sitä kaipasivat.
 
Älä nyt viitsi. Pyörii konsoleilla kuitenkin yli 30fps ja cpu-tehot vastaa tyyliin yhtä Intelin Skylaken jälkeistä ydintä 5GHz.
Lähinnä olen muodostanut käsitykseni sen pohjalta mitä devaajat itse ovat asiasta sanoneet, eli että ffr off on erittäin raskas prosessorille.

Ehkäpä konsoleilla ffr päällä ja muutenkin kevyemmät asetukset prosessorille. En tiedä kun ei konsolit juuri kiinnosta.
 
Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?

On kyllä todella perseestä, jos tankilla ei saa inffiä hengiltä tehokkaasti. Sama olis sitten jättää kokonaan poi kun ei niillä ole muuten mitään käyttötarkoitusta. Vai onko se siistiä, että pelin sisällä on oma "minipeli", missä tankit vaan ampuilee toisiaan...

Kyllä tankin pitäisi niittää inffiä tehokkaasti, varsinkin nyt, kun ammuksetkin on rajalliset ja torni kääntyy hitaammin ym.
On tankeilla kuitenkin KK, jolla voi niittää jalkaväkeä. Mahdollisesti myös gunneri tai 2 apuna ampumassa. Tästä huolimatta tankkien balansointi on jäänyt pahasti kesken. Aiemmissa Bäfissä tuli tankilla vedettyä kohtuu koviakin pelejä, mutta tässä ei ole vielä kiinnostanut kuin muutaman minuutin kokeilu.

Tankit on hitaita, torni kääntyy hitaasti, panokset rajalliset, korjaaminen rajoitettu, animaatiot tankin sisään ja ulos menoon, ammukset hitaita jne. Jos tätä edellisiin osiin vertaa niin nuo on ihan leluja :D Voi sieltä toki unlockkien avuilla jotain helpotuksia tulla.
Kaikilta vehkeiltä 3p pois, niin tasottaa sopivasti inf vs. vehicle voimasuhteita.
Ja hidastetaan vielä tornin kääntyvyyttä lisää, ettei tankki kuskilla ole mitään mahdollisuutta yhtä assaulttia vastaan :vihellys:
Mitä ihmettä täällä hehkutetaan Classicia jonain BF4-juttuna? Se oli vain uudelleenlämmittely vanhojen, oiekasti hyvien Battlefieldien perusmoodista...

Todella paljon porukkaa vissiin jotka eivät ole pelanneet Battlefieldiä ennen BC2:ta... Olette missanneet todella paljon. 2 on parempi kuin 3 ja 4, nelosesta tuli parempi kun ottivat featureita Hardlinesta (vaikka moni sitä inhoaakin, oli sen tulitaistelu hyvää).
Ei näitä nykyisiä BF pelejä kannata vanhempiin enää verrata. Niin kauas on tultu niin hyvässä kuin pahassakin. Uskon että monikin on noita pelannut, muttei näe tarvetta mainita sitä kommenteissaan.
 
Miksi naisia pitää survoa nykyisin väkisin sotapeleihin? Ei tämä kyllä muutenkaan vakuuta, streamien perusteella. Bf1 löytyy, mutta eipä sitäkään tullut juurikaan pelattua. Eli, jos tulee himo roiskia, niin asentaa Bf1:n. Harmi, koska WWII kiinnostaa paljon aiheena.
 
Kannattaa muuten sitten pelata sen classin vahvuuksien mukaan. Jotkut urputtavat ettei medicistä ole mitään hyötyä kun pyssyilläkään ei yllä pitkälle, no eihän sen classin tarkoitus olekaan leiriytyä johonkin kartan reunalle vaan olla keskellä äksöäniä parantamassa. Siihen tuollainen lähitaisteluase on omiaan. Ja joku Sten nyt ampuu tarkasti sataan metriin, ainakin itse kuolen sen verran usein pitkältä matkalta tuohon pyssyyn... Itsehän käytän vain Suomi-kp:ta jolla myös voi päräytellä pidemmällekin. Ja se on ihan ylikylän ase lähitaistelussa, huoneet tyhjenevät alta aikayksikön kun sillä päästelee. Kun vain saisi pian sen isomman lippaan niin olisi pysäyttämätön (betassa sain sen ja aika hyvin sai päästellä, tässä pyssyttely vielä kivempiaa kuin betassa niin...)

MG34 on mahtava, jos vain ehtii asettumaan johonkin ennen kuin pitäisi ampua. Tarkka ja saa ampua pitkään kun valitsee ison vyön siihen. Sarrrrja, sarrrrja, sarrrrja... Ja ukkoa lakoaa. Tosi paljon tulee pääosumia myös, kun tähtää vyötäröön, rekyyli nostaa sillä lailla kivasti.
Suomi KP on kyllä mahtava lähietäisyydeltä. Varsinkin tuon lipaspäivityksen jälkeen sillä selviää monesti voittajana 1vsX tilanteista, joissa jonkin toisen aseen kanssa olisi käynyt huonosti, joko hitaamman tulinopeuden tai lippaan loppumisen takia. Eilen illalla 44/4 erä KP:llä Devastationissa :)
Suurin osa noista "ase x on surkea" tai "ase y on liian hyvä" valituksista tuntuu johtuvan juuri siitä, että yritetään käyttää väärää työkalua väärään tehtävään ja sitten itketään kun sillä ruuvimeisselillä olikin ihan paska hakata nauloja.
 
Suomi KP on kyllä mahtava lähietäisyydeltä. Varsinkin tuon lipaspäivityksen jälkeen sillä selviää monesti voittajana 1vsX tilanteista, joissa jonkin toisen aseen kanssa olisi käynyt huonosti, joko hitaamman tulinopeuden tai lippaan loppumisen takia. Eilen illalla 44/4 erä KP:llä Devastationissa :)
Suurin osa noista "ase x on surkea" tai "ase y on liian hyvä" valituksista tuntuu johtuvan juuri siitä, että yritetään käyttää väärää työkalua väärään tehtävään ja sitten itketään kun sillä ruuvimeisselillä olikin ihan paska hakata nauloja.
missäs vaiheessa tohon saa sen lipaspäivityksen?
 
On tankeilla kuitenkin KK, jolla voi niittää jalkaväkeä. Mahdollisesti myös gunneri tai 2 apuna ampumassa. Tästä huolimatta tankkien balansointi on jäänyt pahasti kesken. Aiemmissa Bäfissä tuli tankilla vedettyä kohtuu koviakin pelejä, mutta tässä ei ole vielä kiinnostanut kuin muutaman minuutin kokeilu.

Tankit on hitaita, torni kääntyy hitaasti, panokset rajalliset, korjaaminen rajoitettu, animaatiot tankin sisään ja ulos menoon, ammukset hitaita jne. Jos tätä edellisiin osiin vertaa niin nuo on ihan leluja :D Voi sieltä toki unlockkien avuilla jotain helpotuksia tulla.

Ja hidastetaan vielä tornin kääntyvyyttä lisää, ettei tankki kuskilla ole mitään mahdollisuutta yhtä assaulttia vastaan :vihellys:

Ei näitä nykyisiä BF pelejä kannata vanhempiin enää verrata. Niin kauas on tultu niin hyvässä kuin pahassakin. Uskon että monikin on noita pelannut, muttei näe tarvetta mainita sitä kommenteissaan.

Eli ihan paskaa kun ei voi enää huorata tankeilla 124-0 :facepalm:
 
Eli ihan paskaa kun ei voi enää huorata tankeilla 124-0 :facepalm:
En tainnut puhua mistään 124-0 huorauksista. Reilu 10h olen pelannut ja en ole kertaakaan nähnyt tankkittajaa kärkikahinoissa pisteitten osalta. Enkä ole nähnyt edes 30-0 matseja. Voi olla ettei vain ole sattunut kohdalle. Nerffataan samalla kaikki, ettei kukaan vain ole liian hyvä, eikä kukaan pahoita mieltään.

Sen sijaan olen nähnyt inffi pelaajan vetävän ~70 tapon matsin ja pommikoneen lentäjä sai ~80 tappoa. Nämä siis perus conquestissa.
 
Tankkien kuulat sais lentää nopeammin eikä mitään tuommosia roikkuja. 300 metrin matkalle pitää ottaa sen verran koroa mitä otettas 3km laukaukselle. Muuten tankit on ihan ok balanssissa.
 
Saako TAA:n pois päältä jollain kikalla? Betassa onnistui, mutta tässä ilmeisesti ei.

Edit. Tais onnistua
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä tullut vastaan esim operationsissa, että matsien / mappien välissä jää vaan jauhamaan pimeään ruutuun ja musiikki kuuluu taustalla? Itse päässyt vain pois noista tilanteista alt+f4:llä.
 
Onko teillä tullut vastaan esim operationsissa, että matsien / mappien välissä jää vaan jauhamaan pimeään ruutuun ja musiikki kuuluu taustalla? Itse päässyt vain pois noista tilanteista alt+f4:llä.
Ei oo bäfä 5 tullut vielä vastaan, mutta bf1 samankaltainen vika korjaantui alt+enteriä pari kertaa. Eli muuttaa pelin ikkunaan ja takasin fullscreeniin.
 
Yksi kierros tuli pelattua ja 4790k + gtx770 ja ei oikein pyöri. Low asetuksilla fps 35-45 1080p ja eihän se oikein riitä.

Seuraavaksi sit "uutta" näytönohjainta ostamaan että saa jonkinlaista nautintoa pelaamiseen. Nopeasti arvioituna tykkäsin kyllä ja paljon parempi fiilis kuin BF1:sen jälkeen.
 
Onko teillä tullut vastaan esim operationsissa, että matsien / mappien välissä jää vaan jauhamaan pimeään ruutuun ja musiikki kuuluu taustalla? Itse päässyt vain pois noista tilanteista alt+f4:llä.
Nyt launchiversiossa ei, mutta betassa kyllä.
Pari kertaa on myös käynyt niin, että esim Assignmentteja kesken pelin vilkaistessa koko UI häviää (chattia lukuunottamatta) ja takaisin peliin tai edes pois ei pääse muuten kun Alt+F4.
Ärsyttävästi myös matsin päättyessä joskus se Scoreyhteenveto häviää alle 5sec ja alkaa vaan ladata uutta mappia =/

Muuten on kyllä maistunut ja isosti. Spitfire 8x konssulla on kyllä jotain aivan mahtavaa air vs air ;)
 
Hyper Threading ahistaa pelissä. Toki jos on 4c8t prossu tai vähemmän oikeita ytimiä niin kannattaa pitää päällä HT.

6 ydintä tai enemmän ja HT disabled ainaki 1080 resolla antaa yli 10% lisää potkua.

bf5_cpu-1.png

Eli 6 ydintä riittää täysin pelille eikä lisää irtoa lisä ytimillä/säikeillä.

Battlefield V: PC graphics performance benchmarks
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän pitäisi säätää kun fps pyörii siinä 75-85 paikkeilla koko ajan, mutta ei silti tunnu sulavalta? V-sync pelistä on pois, Nvidian ajureista pakotettu fast sync päälle.
1440p ja kaikki mediumilla. V-syncin kanssa ainakin BF1 oli sulavampi mutta sehän tunnetusti lisää input lagia niin ei viitsisi sitä käyttää.

i5-6500 ja 1060 6gb (kelloja nostettu).
 
Dolby atmos headphones:
Valikosta 3d headphones vai pelkkä headphones? (Surroundilla?)
 
Tässä illan pelailuiden jälkeen pohdiskelin, että pystyisikö tuon future frame rendering bugin ohittaa asettamalla nvidia controll panelista max pre rendered frames = 1? Omaan silmään (ja käteen) tuntui paremmalta ilman mainittavaa fps droppia, mutta en tiedä oliko nyt sitten pelkkä plaseboefekti. Jos joku asiasta enemmän tietää niin kertokoon toki.:D
 
ADS -senssi tuntuu jotenki liian suurelta. Ei tunnu samalta kuin Battlefield 1:ssä, onko muut huomannu samaa ?
 
Mitähän pitäisi säätää kun fps pyörii siinä 75-85 paikkeilla koko ajan, mutta ei silti tunnu sulavalta? V-sync pelistä on pois, Nvidian ajureista pakotettu fast sync päälle.
1440p ja kaikki mediumilla. V-syncin kanssa ainakin BF1 oli sulavampi mutta sehän tunnetusti lisää input lagia niin ei viitsisi sitä käyttää.

i5-6500 ja 1060 6gb (kelloja nostettu).

Monitorissa pitäisi olla G-sync niin on smoothi.
 
Mitähän pitäisi säätää kun fps pyörii siinä 75-85 paikkeilla koko ajan, mutta ei silti tunnu sulavalta?
Monitorissa pitäisi olla G-sync niin on smoothi.

Ei auta G-sync, jotain hieman outoa tässä on minunkin mielestä. Vaikka fps olisi korkealla ja afterburner näyttää että frametimetkin ovat hyvin tasaiset, silti paljaalla silmällä näyttää että kuva ei ole täysin sulava kuten monissa muissa peleissä. Toinen probleema on tuo hiiren lievä tahmaisuuden tuntu tähdätessä. Ei nämä omista asetuksista ole kiinni, vaan peli kaipaa vielä suorituskyky pätsiä joka ilmeisesti on lähiaikoina tulossa.
 
Jahas nyt iskee hackerit, eilen tais olla ensimmäinen selvä tapaus joka tuli vastaan itsellä. Tämän päivän ekat pelit (about 50min) niin kahdessa pelissä tullut vastaan, toisessa grand operationissa tais olla peräti enemmän kuin yksi scoreboardista päättelen. Itse kerkesin vain kohdata ja kuolla pari kertaa yhdelle tyyppille, toinen kerta olikin tahalla uudestaan piti vielä varmistaa että hakkerihän se.


Onko tuossa lainkaan reportointi mahdollisuutta pelin sisällä? En ole itse nähnyt :beye:
 
Nyt alkaa pyöriä peli vähän paremmin kun päivitin gtx770 -> gtx980ti. Prossuna edelleen 4790k. Oma näyttö kun on 1080p 60Hz niin nyt pysyy ultralla (pari asetusta high) fps koko ajan 60 johon sen myös cappasin.

Ilman v-syncciä huomasin että tulee kuvan repeilyä ja jos yhtään on näyttistä kellotettu niin flickeriä tulee deployment ruudussa oikein urakalla. Kellot vakioksi ja ongelmat hävisi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 073
Viestejä
5 061 903
Jäsenet
81 024
Uusin jäsen
RoosaTheGangster

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom