Battlefield V

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Rushihan julkaistaan ens vuoden Q1 yms, seuraava isompi päivitys tulee marras/joulukuun tienoilla jossa tulee enemmän sisältöä.
Kenttiä tuskin on sitä varten alusta asti suunniteltu, varsinkaan kun se ei ollut julkaisussa valmiina. BF1 ja BF4 ovat jo todistaneet, että pääasiassa Conquestia varten suunnitellut kentät eivät toimi. Pitää sitten katsella, miltä se näyttää, mutta en pidä odotuksiani korkealla.

Oletteko Frontlinesia kokeilleet? Rushin tyyliin edetään lippu kerrallaan ja viimeisessä vaiheessa täytyy räjäyttää objectivet. Erona Rushiin tosin se, että pelimuoto toimii kahteen suuntaan, eli kun puolustaja onnistuu pysäyttämään hyökkäyksen, pääsee itse hyökkäämään karttaa toiseen suuntaan. Harmi vaan, että Frontlinesille ei ainakaan vielä ole omia servereitä vaan pyörivät mixed mode servereillä ja seuraava mappi saattaakin olla jotain tdm:ää.
Pari kertaa kokeilin. Oli server browserissa vain kahta kenttää tarjolla, joista toinen oli tuttu Betasta (ja oli siinä mielestäni ihan surkea). Uudessa kentässä pommipaikkojen ympärillä oli aakeeta laakeeta ja seuraava kenttä oli nimenomaan tuota TDM:ia.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Onkoham tuohon joku ihan oikea syy että miksi asetta ei saa kustomoitua kesken pelin vaan joutuu häipymään servulta jos haluaa esim. isomman lippaan kiinni?
Vai olenko vain puusilmä enkä löydä oikeaa täppää tuolta valikkohelvetistä?
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Onkoham tuohon joku ihan oikea syy että miksi asetta ei saa kustomoitua kesken pelin vaan joutuu häipymään servulta jos haluaa esim. isomman lippaan kiinni?
Vai olenko vain puusilmä enkä löydä oikeaa täppää tuolta valikkohelvetistä?

Tulossa myöhemmin tuo. Samaten liuta muita uudistuksia jotka tekevät menuista käytettävän. Joku DICEn janari kävi läpi noita Twitterissä. Korjaamassa ovat ainakin oikeastaan kaikki omat valituksen aiheeni tuohon liittyen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Kukahan täällä paskaa puhuu :D Nelonen on periaatteessa korjattu versio kolmosesta. BF4 takana 1500h julkaisusta lähtien ja pelinä se on loistava. BF4 oli julkaisussa surkea, netcode paskaa ja bugeja paljon enemmän mitä tässä.

On tätä paljon enemmän muutettu mitä BF3->4.
Panoksien rajallisuus, auto heal rajoitettu, 3d spottauksen puute jne. Gameplaytä muuttavia ominaisuuksia on vaikka kuinka.
Kerrotkos millä tapaa nuo on jotain uusia ominaisuuksia kun vastaavat oli jo nelosen Classicissa? Paremminhan se itseasiassa siinä oli toteutettu kun medic oli ainoa class jolta onnistui revive ja helan takaisin saaminen vaati medkitin. Oikeastaan ainoa selvä uudistus on panosten rajaaminen alussa, jolloin supporttia tarvitaan selvästi enemmän. Ilmeisesti BF1:n tyhmennyksien jälkeen näiden perusominaisuuksien palautus on sitten jotain uutta ja mullistavaa? :think:

Kuten jo totesin BF4 oli todella raakile julkaisussa, mutta siitä saatiin patcheilla tällä hetkellä pelisarjan nautittavin versio. BF V:ssä ollaan jo menty selvästi parempaan suuntaan mitä BF1 tarjosi, mutta vielä on paljon parannettavaa.

Jos kirjoittaa pelkkää kritiikkiä, kannattaa varautua itsekkin siihen kritiikkiin. Se kun tuo mielipiteensä esittäminen on kaikille sallittu.
Peli on pikaisella mutuilulla ihan mukava tapaus, tämän parissa viihtyy varmasti paremmin kuin Bäfä 1 kanssa.
Mikäs siinä kun asialinjalla mennään, mielipiteitä on monia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Kerrotkos millä tapaa nuo on jotain uusia ominaisuuksia kun vastaavat oli jo nelosen Classicissa? Paremminhan se itseasiassa siinä oli toteutettu kun medic oli ainoa class jolta onnistui revive ja helan takaisin saaminen vaati medkitin. Oikeastaan ainoa selvä uudistus on panosten rajaaminen alussa, jolloin supporttia tarvitaan selvästi enemmän. Ilmeisesti BF1:n tyhmennyksien jälkeen näiden perusominaisuuksien palautus on sitten jotain uutta ja mullistavaa? :think:

Kuten jo totesin BF4 oli todella raakile julkaisussa, mutta siitä saatiin patcheilla tällä hetkellä pelisarjan nautittavin versio. BF V:ssä ollaan jo menty selvästi parempaan suuntaan mitä BF1 tarjosi, mutta vielä on paljon parannettavaa.
Niin ja neloseen classic game mode tuli ehkä vuoden julkaisun jälkeen? Nyt suurin piirtein samat asetukset löytyy ihan vakiona heti julkaisussa. Nelosen classic oli ihan hyvää viihdettä, mutta servuja siihen ei ollut omasta mielestä tarpeeksi, koska koko preset julkaistiin liian myöhään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Niin ja neloseen classic game mode tuli ehkä vuoden julkaisun jälkeen? Nyt suurin piirtein samat asetukset löytyy ihan vakiona heti julkaisussa. Nelosen classic oli ihan hyvää viihdettä, mutta servuja siihen ei ollut omasta mielestä tarpeeksi, koska koko preset julkaistiin liian myöhään.
Niin juuri tätähän alkuperäisessä viestissäni kritisoin, miksi Dice LA:n hyvän työn hedelmiä ei haluttu hyödyntää BF1:ssä tai BF5:ssa vaan piti mennä perse edellä puuhun? Mutta hienoa että edes osa näistä ominaisuuksista on saatu BFV:n julkaisuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Niin juuri tätähän alkuperäisessä viestissäni kritisoin, miksi Dice LA:n hyvän työn hedelmiä ei haluttu hyödyntää BF1:ssä tai BF5:ssa vaan piti mennä perse edellä puuhun? Mutta hienoa että edes osa näistä ominaisuuksista on saatu BFV:n julkaisuun.
Alkuperäinen väittely taisi koskea BF3->4 muutoksia verrattuna BF1->V. ;) Harmittaa tuo sama asia minuakin, koska Dice LA teki hyvää työtä nelosen kanssa. Ykkönen oli sarjan huonoin osa, mutta nyt näyttää taas paremmalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Alkuperäinen väittely taisi koskea BF3->4 muutoksia verrattuna BF1->V. ;) Harmittaa tuo sama asia minuakin, koska Dice LA teki hyvää työtä nelosen kanssa. Ykkönen oli sarjan huonoin osa, mutta nyt näyttää taas paremmalta.
Niinpä ja edelleen mielipiteeni pysyy samana, BF4 oli loppujen lopuksi melkoinen harppaus eteenpäin BF3:sta vaikka alkuun vikistiin skinipäivityksestä. :D BF5 on edelleen BF4:sta jäljessä, vaikka BF4:n classic moden julkaisusta on jo neljä vuotta. Osa BF V:n "uudistusten" hehkutuksesta onkin seurausta siitä kuinka jäätävän paska viritys BF1 oli, ilmeisesti pelimoottorin päivitykseltä ei jää nyt aikaa pelin tekoon kun niin monta asiaa karsittiin pois. Lyhyt on pelaajien muisti näemmä.

Nyt alkaa olla pelimoottori tosiaan kunnossa, jospa tästäkin saataisiin kunnon peli muutaman pätsin jälkeen? :think: Nyt en ihan periaatteestakaan vielä ala täyttä hintaa tästä räpellyksestä maksamaan.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Miten tämä pyörii ihmisillä kaikki asetukset täysillä 3440x1440-resolla ja 4K:na? Omalla koneella 3440x1440-resolla siinä jossain harmahtavassa kaupunkikentässä, jossa romahtanut kirkko vain n. 60 fps :confused: BF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 272
Miten tämä pyörii ihmisillä kaikki asetukset täysillä 3440x1440-resolla ja 4K:na? Omalla koneella 3440x1440-resolla siinä jossain harmahtavassa kaupunkikentässä, jossa romahtanut kirkko vain n. 60 fps :confused: BF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).
Taitaa prosessori rajoittaa menoa. Millaista käyttöastetta sillä?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Nyt on tullut viikonloppu pelattua ja nörttien sanoin "bäfän meta on ruvennut aukeamaan". Ensimmäisen illan jälkeen fiilis oli todella huono ja olin jo sitä mieltä ettei tästä pelistä ole mihinkään ja tästä tulee Battlefield 2 jälkeen toinen bäfä mitä en osta Hardlinen ohella, mutta toisen illan jälkeen fiilis pelistä ei ollut niin paska. Tässä omat plussat ja miinukset.

Plussat:

+ Aseet ja ampumisen tuntuma. Ampuminen on rekyyleineen taitoon perustuvaa ja todella palkitsevaa kun hallitset jonkun aseen hyvin.
+ 3D spottaus on pois. Tämä on paras muutos takaisin vanhaan sitten koskaan. Tämä tuo takaisin suojasta suojaan liikkumisen merkityksen. Omalla järkevällä liikkumisella on enemmän merkitystä nyt kun et ole punaisena porkkana muiden ruudulla. En ymmärrä miksi tuo spottaus koskaan tähän sarjaan edes tuotiin.
+ Kentistä löytyy kyllä puskaa, kiveä, ojaa yms. Ei tarvi suoraan aukealla juosta kuolemaan.
+ Pitää itse "hiilata" itsensä kun healtti ei nouse itsekseen + jos jää alle puoleen niin on alle puolet kunnes medikki korjaa sinut kokonaan. Tähän samaan myös ammusten rajallisuus.
+ Snipereitä ei toistaiseksi ole ollut raivostuttavan paljon.
+ Noobtoobit sopivan tehottomia inffiä vastaan. Ei ole op.
+ Rakentelu, hyvän teltan saat kyllä pystyyn jos haluat. Tuo vaihtelua kenttiin ja taktista elementtiä, ihan kiva lisä peliin. Rakentelulla pystyy hyvin viivyttämään hyökkääjien läpimurtoa vaikka olisi vähemmän pelaajia pitämässä paikkaa.
+ Tankit ei pääse "raiskaamaan", koska panokset loppuu ja tykki ei tee vahinkoa jalkaväkeen. Jalkaväki saa myös korkattua tankin riittävän helposti jos yhdessä päättävän sen korkata.
+ Kaikki voi nostaa kaatuneen... tosin yleensä makaat toisen jaloissa kuolemaasi asti vaikka suojan taakse haavoituit.
+ Grafiikka ja optimointi on tuttua Dice - laatua... Kaikkine prossun käyttöineen.

Miinukset:

- Kentät. Mikään kenttä ei noussut kyllä mitenkään suosikiksi erinomaisuudellaan ja se vuoristo kenttä on kyllä surkea. Jos olis pelkkä inffi ilman lentokoneita niin menisi. En tiedä kuka on lähtenyt Diceltä pois kenttäsuunnittelusta kun ei oikeen ole osunut viimeisimmissä bäföissä kentät nyt kohdilleen.
- Animaatiot... Ymmärrän kyllä mitä tällä on haettu, mutta nyt mennään hieman pelimekaniikan kustannuksella. Ongelma tässä on se, että pelaajan pitää odottaa jo aloitettu animaatio loppuun ennen kuin voi vaihtaa siihen animaatioon mikä pitää katsoa, jotta voit suorittaa toiminnon minkä haluaisit tehdä. Olet vaikka lataamassa asetta ja huomaat, että vihollinen tulee ja vaihdat pistooliin niin katselet ensin animaation siitä latauksen lopettamisesta ja sen jälkeen katselet animaation kun vaihdat asetta ja sen jälkeen katsotkin animaation kuinka kuolet. Pelaajaa joka tiedostaa ympärillä tapahtuvat asiat ja kerkeää niihin reagoimaan ei saa rankaista niin, että nopealla tilanteeseen reagoimisella ei ole merkitystä lopputulemaan. Bäfä on kuitenkin nopeatempoinen peli eikä mikään simulaatio niin tempoa hidastavat animaatiot ei vaan toimi sillä hetkellä kun tilanne on päällä. Se, että nostamisessa, könyämisessä yms. on animaatio on ok, koska eihän tämän kuitenkaan mikään codi tarvi olla, mutta välillä ukko käyttäytyy kuin marionettenukke ja kuolet siksi kun se ei tee heti sitä mitä haluat. Saatika sitten jos joku auto, lentokone, tankki tms. hurauttaa vierestä. Ihan turha sitä sinkoa on kaivaa esiin, koska ne meni jo ohi ennen kuin äijä on saanut kynsienlakkaamisen jälkeen singon olalle.
- Uusi pelimuoto kaipaa hieman tiivistämistä. Räjäytettäviä paikkoja on liikaa ja pelit venyy turhan pitkäksi ja on liian levällään kentällä. Pelimuoto ei vaikuta myöskään niin hauskalta mitä aikaisemmat Rush, Obliteration ja Operations ovat olleet. Conquestina nämä kentät ei oikein toiminut mitä tässä pelissä on.
- Sisällön puute niin kenttien kuin pelimuotojenkin osalta.
`
- Hiiri tuntuu tahmaiselle. Pitäisi olla melko sulava 144Hz näytöllä vaikka fps siellä sadan pinnassa huitelisi. Onko tietoa mistä johtuu ja miten korjata?

En tiedä, kyllä se core siellä hyvä on, mutta sitten kun vähän kaikki muut on nyt vinksallaan niin jää valjuksi itse peli. En tiedä miten saavat tuotua lisää lihaa tämän coren ympärille kun tuntuu jääneen nyt julkkarista sisältö todella vajaavaiseksi. Minulla on nyt tuo 15e premier maksettuna niin katson tuleeko tässä pelattua bäfää lisää ja sen jälkeen ostan jos jää sellainen fiilis, että tätä haluaisi pelata lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
- Hiiri tuntuu tahmaiselle. Pitäisi olla melko sulava 144Hz näytöllä vaikka fps siellä sadan pinnassa huitelisi. Onko tietoa mistä johtuu ja miten korjata?
Asetus oli jokin future frame rendering; se lisää input lagia, joten ota se pois päältä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Pitää tarkastaa illalla. BF1 tosiaan pyörii paljon paremmin. Onko muut huomanneet vastaavaa samalla prossulla?
Tämän vitosen prossuoptimointi on todella huono. Oma 7700K 5ghz kellotaajuudella tuntuu jäävän pullonkaulaksi 1440p resoluutiolla pelattuna 1080 kaverina, kirjoitin jo aikaisemmin kun kaverini i5-7600 ei pysty pelaamaan tätä peliä kun fps 1080p resoluutiolla 40-60.

Tuntuu jokin olevan pielessä, koska jo valikoissa itselläni huitelee välillä 30-50% prosessorin käyttö pelkällä pelillä, toisinaan vain 18%.

Mitä itse peliin vielä tulee, niin nyt on 13h pelaamista takana. Haluaisin kovin pitää tästä pelistä, mutta nuo kartat ja pelin sisällön puute saa kyllä vähän harmitusta osakseen. En edelleenkään väitä tätä huonoksi peliksi kuten edellisellä sivulla kirjoitin, mutta sellaista omistamisen halua ja pelaamisen intoa tämä ei oikein tuota itselleni. Voi olla että muut pelit syrjäyttää tämän pelaamisen äkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Pian tosiaan uudistettu dx12 tuki, toivottavasti se on suuri parannus nykyiseen tilanteeseen.

@shakal prosessorin käyttö oli muuten jo bf1ssä todella korkea menussa
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Tämän vitosen prossuoptimointi on todella huono. Oma 7700K 5ghz kellotaajuudella tuntuu jäävän pullonkaulaksi 1440p resoluutiolla pelattuna 1080 kaverina, kirjoitin jo aikaisemmin kun kaverini i5-7600 ei pysty pelaamaan tätä peliä kun fps 1080p resoluutiolla 40-60.

Tuntuu jokin olevan pielessä, koska jo valikoissa itselläni huitelee välillä 30-50% prosessorin käyttö pelkällä pelillä, toisinaan vain 18%.

Mitä itse peliin vielä tulee, niin nyt on 13h pelaamista takana. Haluaisin kovin pitää tästä pelistä, mutta nuo kartat ja pelin sisällön puute saa kyllä vähän harmitusta osakseen. En edelleenkään väitä tätä huonoksi peliksi kuten edellisellä sivulla kirjoitin, mutta sellaista omistamisen halua ja pelaamisen intoa tämä ei oikein tuota itselleni. Voi olla että muut pelit syrjäyttää tämän pelaamisen äkkiä.

Täysin sama fiilis itsellä. Ennemin ehkä käyn sitten kuitenkin räiskimässä satunnaisesti BF1:stä silloin kun bäfättää. Ei huono välttämättä, mutta ei tullut pakko ostaa fiilistä.

Tohon CPU:n käyttöön. En nyt muista ulkoa asetuksia, mutta siellähän on näitä asetuksia jotka koskee kasvillisuutta yms. Nämähän on CPU:ta syövää, joten niitä kannattanee laskea ultralta high:lle.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Tankit ei pääse "raiskaamaan", koska panokset loppuu ja tykki ei tee vahinkoa jalkaväkeen. Jalkaväki saa myös korkattua tankin riittävän helposti jos yhdessä päättävän sen korkata.
Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?

On kyllä todella perseestä, jos tankilla ei saa inffiä hengiltä tehokkaasti. Sama olis sitten jättää kokonaan poi kun ei niillä ole muuten mitään käyttötarkoitusta. Vai onko se siistiä, että pelin sisällä on oma "minipeli", missä tankit vaan ampuilee toisiaan...

Kyllä tankin pitäisi niittää inffiä tehokkaasti, varsinkin nyt, kun ammuksetkin on rajalliset ja torni kääntyy hitaammin ym.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Ajoneuvot on kyllä surkeita verrattuna Bf 4, ei paljoa niillä tee mieli ajella. Tankki ampuu vissiin jotain ilmapalloja kun paukuttaa ihmisiin... Ja sitt ei vieläkään tähän saatu yhtään sen enemmän kuljetusajoneuvoja... En ymmärrä miksi ei voi siellä täällä olla perus auto jossa ei aseita.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?

On kyllä todella perseestä, jos tankilla ei saa inffiä hengiltä tehokkaasti. Sama olis sitten jättää kokonaan poi kun ei niillä ole muuten mitään käyttötarkoitusta. Vai onko se siistiä, että pelin sisällä on oma metapeli, missä tankit vaan ampuilee toisiaan...

Kyllä tankin pitäisi niittää inffiä tehokkaasti, varsinkin nyt, kun ammuksetkin on rajalliset.
Mielestäni tää pitäs olla realistinen siinä että jos ampuu tankilla HE-ammuksia niin niissä pitäs olla selvä splash damage mutta huonompi AT-damage raskaita vaunuja vastaan. Sitten taas pitkäpiippusella tankilla AT-ammusten pitäisi tehdä hirveää vahinkoa vaunuille mutta ei yhtään splash damagea.

Se on mun mielestä ihan fine ettei tankin torni käänny 360 astetta alle sekunnissa mutta tankin ammusten pitäisi olla realistisia ja myös huomattavasti nopeampia varsinkin jostain tigerin tykistä. Nyt on hitaampia kuin jotku pistoolin ammukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 448
Tuo on juuri hyvä, että torni ei käänny valonnopeudella. Tekee inffin sijouttumisesta tankkiin nähden huomattavasti tärkeämpää. Aiemmin ei hirveästi ollut väliä vaikka olit tankin takana, kun se piippu kääntyi sinne hetkessä. Nyt siellä voi olla melko rauhassa ja tankkia tuhotessa kannattaakin hakeutua sinne tornin toiselle puolelle.

Mutta tuosta samaa mieltä, että tankit saisivat olla tehokkaampia. Noita on kuitenkin nerffattu monessa mielessä, tornin nopeus, ammukset, korjaaminen jne. vs. vaikka se BF1 mutta samalla yleisesti ottaen ne tankit tuntuvat tekevän heikommin vahinkoa. Enemmän nopeutta ammuksille ja enemmän tehoa niihin. Kyllä sen tankin kuuluukin dominoida jalkaväkeä, jos ne eivät pelaa fiksusti sitä tankkia vastaan tai toimi tiiminä. Mitäs järkeä siinä on, että tankkeja ei tarvitse edes pelätä ja keskiverrompikin pelaaja saa tankin kumoon yksinään. En oikein missään vaiheessa sarjaa ole ymmärtänyt valitusta siitä, että "ajoneuvot on op" kun niiden tavallaan olisi tarkoituskin olla hyvän pelaajan käsissä. Ei nyt siis siten, että ne takaavat automaattisesti 100-0 KD:n mutta jostain syystä tuntuu, että tiettyjen pelaajien mielestä tankit ja muut ajoneuvot pitäisi saada helposti soolona kumoon eivätkä ne saisi vaikuttaa pelin kulkuun..
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Mahtaakohan tämä tukea ps4:llä kippari ja rotta yhdistelmää natiivina? Ei nyt tekis mieli ostaa pc:tä parin räiskintäpelin takia ja tattien heiluttelusta ei tule mitään muuta kun paha mieli. Virtuaalikiekossa toimii..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Miten tämä pyörii ihmisillä kaikki asetukset täysillä 3440x1440-resolla ja 4K:na? Omalla koneella 3440x1440-resolla siinä jossain harmahtavassa kaupunkikentässä, jossa romahtanut kirkko vain n. 60 fps :confused: BF1:n fps hakkaa rajoittimeen (97 fps, 100 Hz:n näyttö).
Asetus oli jokin future frame rendering; se lisää input lagia, joten ota se pois päältä.
Vastasit jo itse kysymykseesi. Future frame rendering = OFF ruudunpäivitys jää huonoksi, koska GPU:n käyttöaste droppaa, mutta input lag on pieni. Laita se ON, jos haluat lisää fps:sää. Täältä voi lueskella kilometrin pituisen, mutta hyvän selostuksen siitä, mitä tuo asetus oikeastaan tarkoittaa:
Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

Lyhyesti:
- future frame rendering = OFF, on sama asia, kuin pre-rendered frames 1 ajureista. Matalin input lag, matalin fps.
- future frame rendering = ON, on sama asia kuin pre-rendered frames 3 ajureista. Korkein input lag, korkein fps. (tai no oikeastaan myös asetus 4 on olemassa ajureissa)

Näille on olemassa myös välimuoto (pre rendered frames 2), jonka saa päälle myös konsolikomennolla "RenderDevice.RenderAheadLimit 2". Tätä voi kokeilla, jos hiiri tuntuu liian tahmealta future frame rendering =ON, mutta fps on liian matala future frame rendering =OFF.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Vastasit jo itse kysymykseesi. Future frame rendering = OFF ruudunpäivitys jää huonoksi, koska GPU:n käyttöaste droppaa, mutta input lag on pieni. Laita se ON, jos haluat lisää fps:sää. Täältä voi lueskella kilometrin pituisen, mutta hyvän selostuksen siitä, mitä tuo asetus oikeastaan tarkoittaa:
Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

Lyhyesti:
- future frame rendering = OFF, on sama asia, kuin pre-rendered frames 1 ajureista. Matalin input lag, matalin fps.
- future frame rendering = ON, on sama asia kuin pre-rendered frames 3 ajureista. Korkein input lag, korkein fps. (tai no oikeastaan myös asetus 4 on olemassa ajureissa)

Näille on olemassa myös välimuoto (pre rendered frames 2), jonka saa päälle myös konsolikomennolla "RenderDevice.RenderAheadLimit 2". Tätä voi kokeilla, jos hiiri tuntuu liian tahmealta future frame rendering =ON, mutta fps on liian matala future frame rendering =OFF.
Kiitos selvennyksestä,

Onko tuo future frame rendering sitten jotenkin rikki BF5:ssa, koska vaikuttaa niin suuresti tuohon GPU:n käyttöön, että fps on puolet huonompi mitä ON - tilassa? Ei käynyt tuosta linkin sepustuksesta selväksi.


Tätä en ymmärrä... Miksi tankit ei saa tehdä inffiin vahinkoa? Mikä virka niillä sitten edes on?
Vaikka meni mulla plussalle tuo niin en myöskään ymmärrä miksi se näin on tehty. Yleisesti on hyvä ettei samaa tankkiraiskausta tule mitä joskus on bäföissä nähty (siksi plussa siitä), mutta nuo muut muutokset olisi kyllä korjannut asian eikä tuohon tykin damageen inffiä vastaan olisi tarvinut puuttua.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Miten se vaikuttaa näin dramaattisesti tässä pelissä? Ei BF1:ssä ole läheskään samaa ongelmaa eikä missään muussakaan pelissä vaikka ko. asetusta ei käyttäisi/ole käytössä.
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.

Totta joo,

Meneehän tossa kaikki rikki, kukat heiluu ja heinäsirkat sirittää eli sinäänsä ymmärrettävää. No se inputlagi sadan pinnassa on pienempi ffr päällä mitä ilman kun pyöritään alle 60fps:n. Kyllä se hiiri on vaan herkkä eläin. Tattia vatkaamalla tuota ei olisi edes huomannut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mahtaakohan tämä tukea ps4:llä kippari ja rotta yhdistelmää natiivina? Ei nyt tekis mieli ostaa pc:tä parin räiskintäpelin takia ja tattien heiluttelusta ei tule mitään muuta kun paha mieli. Virtuaalikiekossa toimii..
Väittäisin ilman mitään faktaa että ei. Ei haluta eriarvoiseen asemaan pelaajia ohjaustsvan suhteen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Varmaan lisätty vielä kuormaa prossulle tähän verrattuna bf1. Enemmän destructionia jne.

BF1ssä muuten bf-devaajan mukaan ffr päällä oletuksena. Itse tuolla asetuksella joskus myös leikin mutten enää muista miten vaikutti framerateen.

Mutta tosiaan optimointia tulossa sekä dx11 että dx12 seuraavassa patchissa, että eipä vielä kande kamalasti tätä stressata.
Älä nyt viitsi. Pyörii konsoleilla kuitenkin yli 30fps ja cpu-tehot vastaa tyyliin yhtä Intelin Skylaken jälkeistä ydintä 5GHz.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
GPU käyttö on alhainen koska prossu on pullonkaulana.
On tuota DICEkin jossain jo kommentoinut, että tekevät jotain muutosta vielä tuohon future frame rendering off asetukseen.

Omalla 8700k+2080Ti combolla jos laitan tuon pois päältä, seilaa CPU:lla kaikki coret/threadit siinä 40-60% maastossa, samoin GPU. Eli kumpikin vetää ihan puolitehoilla ja fps on kaukana limitistä. Tuo päälle, niin alkaa pyörimään (CPU edelleen 40-60%, GPU 100%). Joka tapauksessa peli on selkeästi raskaampi kuin BF1, mutta onhan tuo taas askel eteenpäin myös grafiikan osalta. Ei heti tule mieleen paremman näköistä (tai kuuloista) peliä.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
84
+ Kaikki voi nostaa kaatuneen... tosin yleensä makaat toisen jaloissa kuolemaasi asti vaikka suojan taakse haavoituit.

- Animaatiot... Ymmärrän kyllä mitä tällä on haettu, mutta nyt mennään hieman pelimekaniikan kustannuksella. Ongelma tässä on se, että pelaajan pitää odottaa jo aloitettu animaatio loppuun ennen kuin voi vaihtaa siihen animaatioon mikä pitää katsoa, jotta voit suorittaa toiminnon minkä haluaisit tehdä. Olet vaikka lataamassa asetta ja huomaat, että vihollinen tulee ja vaihdat pistooliin niin katselet ensin animaation siitä latauksen lopettamisesta ja sen jälkeen katselet animaation kun vaihdat asetta ja sen jälkeen katsotkin animaation kuinka kuolet. Pelaajaa joka tiedostaa ympärillä tapahtuvat asiat ja kerkeää niihin reagoimaan ei saa rankaista niin, että nopealla tilanteeseen reagoimisella ei ole merkitystä lopputulemaan. Bäfä on kuitenkin nopeatempoinen peli eikä mikään simulaatio niin tempoa hidastavat animaatiot ei vaan toimi sillä hetkellä kun tilanne on päällä. Se, että nostamisessa, könyämisessä yms. on animaatio on ok, koska eihän tämän kuitenkaan mikään codi tarvi olla, mutta välillä ukko käyttäytyy kuin marionettenukke ja kuolet siksi kun se ei tee heti sitä mitä haluat. Saatika sitten jos joku auto, lentokone, tankki tms. hurauttaa vierestä. Ihan turha sitä sinkoa on kaivaa esiin, koska ne meni jo ohi ennen kuin äijä on saanut kynsienlakkaamisen jälkeen singon olalle.
Kaikki ei voi nostaa kaatuneita, buddy revive toimii vain Squadin sisällä.
Animaatio asia taas omasta mielestä sopii tähän hyvin, battlefield on menny tempossaan viimevuosina koko ajan nopeammaksi ja tämä osaltaan hieman hidastaa sitä.

Mielestäni tää pitäs olla realistinen siinä että jos ampuu tankilla HE-ammuksia niin niissä pitäs olla selvä splash damage mutta huonompi AT-damage raskaita vaunuja vastaan. Sitten taas pitkäpiippusella tankilla AT-ammusten pitäisi tehdä hirveää vahinkoa vaunuille mutta ei yhtään splash damagea.
Mainitsemasi ammusten käyttäytyminen löytyy ajoneuvojen Upgradeista.

Kiitos selvennyksestä,

Onko tuo future frame rendering sitten jotenkin rikki BF5:ssa, koska vaikuttaa niin suuresti tuohon GPU:n käyttöön, että fps on puolet huonompi mitä ON - tilassa? Ei käynyt tuosta linkin sepustuksesta selväksi.
Lyhyesti, On. Koko asetus bugaa eikä toimi oikein.
Westie puhuu yhdessä videossa kuinka useilla pelaajilla on suorituskyky ongelmia pelin kanssa, liittyen useisiin asetuksiin. Esim ilmeisesti jotkin asetukset ovat päällä/pois riippumatta siitä miltä ne näyttävät menussa. Näihin ilmeisesti odotellaan korjausta siinä "Day One" pätsissä joka pitäisi kai tulla virallisen julkkarin yhteydessä give or take.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Mitä ihmettä täällä hehkutetaan Classicia jonain BF4-juttuna? Se oli vain uudelleenlämmittely vanhojen, oiekasti hyvien Battlefieldien perusmoodista...

Todella paljon porukkaa vissiin jotka eivät ole pelanneet Battlefieldiä ennen BC2:ta... Olette missanneet todella paljon. 2 on parempi kuin 3 ja 4, nelosesta tuli parempi kun ottivat featureita Hardlinesta (vaikka moni sitä inhoaakin, oli sen tulitaistelu hyvää).

Tämän normimoodi on kompromissi konsolijonneille ja PC-janareille. Konsolipuoleltahan nämä regenit ja muut helpotukset ovat tulleet, Battlefieldissä ei ollut noista tietoakaan ennen kasuaali-BC:a. Onneksi ei ole kolmosen ja nelosen tavalla enää, se oli todellista no brain -ammuskelua kun rämpytti eka Q:ta ja spottasi kaukaakin kaikki ja sitten vain laserpyssyllä (rynkyt) sohotti perään. Tai tankkikuskit raiskasivat miten lystäsivät kun paransivat itsestään. Tai helit etenkin, jestas kuinka vihaan niitä.


Kannattaa muuten sitten pelata sen classin vahvuuksien mukaan. Jotkut urputtavat ettei medicistä ole mitään hyötyä kun pyssyilläkään ei yllä pitkälle, no eihän sen classin tarkoitus olekaan leiriytyä johonkin kartan reunalle vaan olla keskellä äksöäniä parantamassa. Siihen tuollainen lähitaisteluase on omiaan. Ja joku Sten nyt ampuu tarkasti sataan metriin, ainakin itse kuolen sen verran usein pitkältä matkalta tuohon pyssyyn... Itsehän käytän vain Suomi-kp:ta jolla myös voi päräytellä pidemmällekin. Ja se on ihan ylikylän ase lähitaistelussa, huoneet tyhjenevät alta aikayksikön kun sillä päästelee. Kun vain saisi pian sen isomman lippaan niin olisi pysäyttämätön (betassa sain sen ja aika hyvin sai päästellä, tässä pyssyttely vielä kivempiaa kuin betassa niin...)

MG34 on mahtava, jos vain ehtii asettumaan johonkin ennen kuin pitäisi ampua. Tarkka ja saa ampua pitkään kun valitsee ison vyön siihen. Sarrrrja, sarrrrja, sarrrrja... Ja ukkoa lakoaa. Tosi paljon tulee pääosumia myös, kun tähtää vyötäröön, rekyyli nostaa sillä lailla kivasti.
 

dea

Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
256
Ray tracing pitäisi tulla Battlefield V Deluxe Edition päivityksessä, elikkäs Torstaina. Ketkä sitä kaipasivat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 948
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom