Battlefield V

Miks mun tarvii puhua paskaa? Pleikkarilla koitin joulu, tammi, helmikuussa useamman kerran ja 0/64 oli kaikilla servuilla käytännössä.

Yleensä oli kaksi servua max missä oli jengiä. Niissä pelattiin pelkkää metro.

Kahdesti pääsin johonkin toiseen mappiin. Jossain vuoren sisällä ja toinen oli jossain armeijan alueella tms ja aivan kuraa nekin kentät.
Lisäksi kun silmät alkoi särkemään siitä grafiikasta ja kontrollit aivan kuraa niin poistin pelin.
No se ei ole meidän muiden vika että pelaat jollain jonnejen alustalla. Minä tuossa laitoin linkin missä oli servereitä BF4:ssä tälläkin hetkellä, porukkaa vaikka ja kuinka ja mappeja ihan laidasta laitaan. Sillon sun väitteesi että BF4 olisi muka vain Metroa ja muuta ei pelata, on paskapuhetta. Sä voit aina vaihtaa alustaa. Se että tuomitset pelin paskaksi sen takia että jollain pleikkarilla Jonnet pelaa vaan metroa ei tee siitä pelistä paskaa, vaan kertoo enemmän siitä että sinä et edes tiedä mitään koko pelistä, saati pelisarjasta.

Tänne tuntuu nyt pesiytyneen melkonen lauma sellasia jotka lähinnä pelaanneet BF1:stä kehumaan kuinka BF5 on parempi. Ne jotka pelanneet aiemmat osat, taas kiroaa kuinka se oikea Bäfä on menetetty, kun taas yksi CoD versio putkeen.
 
No se ei ole meidän muiden vika että pelaat jollain jonnejen alustalla. Minä tuossa laitoin linkin missä oli servereitä BF4:ssä tälläkin hetkellä, porukkaa vaikka ja kuinka ja mappeja ihan laidasta laitaan. Sillon sun väitteesi että BF4 olisi muka vain Metroa ja muuta ei pelata, on paskapuhetta. Sä voit aina vaihtaa alustaa. Se että tuomitset pelin paskaksi sen takia että jollain pleikkarilla Jonnet pelaa vaan metroa ei tee siitä pelistä paskaa, vaan kertoo enemmän siitä että sinä et edes tiedä mitään koko pelistä.

Miten se on paskapuhetta jos servuja ja pelaajia ei ole silloin ollut kun minä sitä olen koittanut?
Ja keskustelu voidaan päättää jo tähän kun aloit vetämään jotain pc ylivertaisuus sontaa keskusteluun..
Olen yli 15v sitten pc puolelta pois päässyt, eikä ole tarvetta sinne palata. Ja kun ei järkevää sanottavaa ole, niin johan keskusteluun vedetään jotain jonne pelaamista sun muuta..

Kontrollit, pelimekaniikka, ne muutkin mapit ja kaikki muu oli niin huonoa ettei minua kiinnostanut. BF1 oli huomattavasti parempi ja vitonen vielä parempi, jotenki mun ole tarvetta pelata nelosta.
On siinä peliseuraa tai ei, se on pelinä huonompi alustasta riippumatta..
 
No se ei ole meidän muiden vika että pelaat jollain jonnejen alustalla. Minä tuossa laitoin linkin missä oli servereitä BF4:ssä tälläkin hetkellä, porukkaa vaikka ja kuinka ja mappeja ihan laidasta laitaan. Sillon sun väitteesi että BF4 olisi muka vain Metroa ja muuta ei pelata, on paskapuhetta. Sä voit aina vaihtaa alustaa. Se että tuomitset pelin paskaksi sen takia että jollain pleikkarilla Jonnet pelaa vaan metroa ei tee siitä pelistä paskaa, vaan kertoo enemmän siitä että sinä et edes tiedä mitään koko pelistä, saati pelisarjasta.

Nyt on kyllä niin laadukasta tekstiä ja argumentointia että jopa PC-pelaajana voi todeta: :facepalm:

Onhan se väite ihan tosi koskien sitä kyseistä alustaa mutta sen alustan olisi voinut toki alusta asti mainita. Tuo konsolipelaajien jonnettelu taas on ihan naurettavan lapsellista. Muutenkin tuon koko PC vs konsoli väännön voi suoraan heittää johonkin toiseen ketjuun.
 
Tuota... miksi te jotka ette selvästi pidä tästä pelistä, jatkatte pelin haukkumista tässä ketjussa? Eikö tätä saisi muutkaan ostaa, jos te pahoititte mielenne jostain naisista ja n****reistä?
Tottakai mielipiteensä voi käydä täällä kertomassa, mutta on aika turhaa sen jälkeen jäädä tänne vänkäämään, että ei tästä muutkaan saa tykätä kun tämä on minun mielestä paska peli.

Tuota... Tässähän onkin ihan hirveästi puhuttu viime viesteissä naisista ja nekkereistä... :facepalm:

On taas mielensäpahoittaja liikkeellä, kun ei saisi perusteltua kritiikkikään esittää...

Peli on oneen verrattuna hyvä, mutta varsinkaan 3:n ja 4:n fanien mielestä tästä puuttuu silti se tietty vapaus/"eeppisyys" betan perusteella. Toki se, mitä pitää tärkeimpänä, vaikuttaa suuresti miten hyvälle tämä tuntuu. Jos pelaa pelkkää inffiä ja gunplay on kaikki kaikessa, niin täähön on varmasti parasta bäfää aikoihin, mutta itselle se ei kuitenkaan ole se The juttu ollu Battlefieldissä.

Kyllä tulee seuraavaakin betaa varmasti kokeiltua ja mielenkiinnolla julkasua seuraan, mutta ennakkotilausta en edes harkitse.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä niin laadukasta tekstiä ja argumentointia että jopa PC-pelaajana voi todeta: :facepalm:

Onhan se väite ihan tosi koskien sitä kyseistä alustaa mutta sen alustan olisi voinut toki alusta asti mainita. Tuo konsolipelaajien jonnettelu taas on ihan naurettavan lapsellista. Muutenkin tuon koko PC vs konsoli väännön voi suoraan heittää johonkin toiseen ketjuun.
Jos tuomitsee pelin vain sillä perusteella että pleikkarilla Jonnet pelaa bäfää kuin CoD:ia, niin kyllä niitä silloin voi kutsua jonneiksi. ADHD meno liittyy asiaan hyvin vahvasti. Kyse ei ole mistään mikä on parempi pelialusta, vaan siitä että en minäkään mene tuomitsemaan jotain peliä kokonaisuutena sen mukaan miten se vaikka pyörii jollain XBOX:illa, tai miten sillä löytyy peliseuraa.
 
Jos tuomitsee pelin vain sillä perusteella että pleikkarilla Jonnet pelaa bäfää kuin CoD:ia, niin kyllä niitä silloin voi kutsua jonneiksi. ADHD meno liittyy asiaan hyvin vahvasti. Kyse ei ole mistään mikä on parempi pelialusta, vaan siitä että en minäkään mene tuomitsemaan jotain peliä kokonaisuutena sen mukaan miten se vaikka pyörii jollain XBOX:illa, tai miten sillä löytyy peliseuraa.

No tottakai peliä arvostellaan sen alustan mukaan millä itse pelaa. Miksi mua kiinnostais jonkun pelin peliseura toisella alustalla?
Ja kun bf4 oli ne pari muutakin mappia aivan kuraa ja Bf1 vie sitä ihan mitenpäin vain ja siinäkin on isoja ongelmia. Nyt Vitonen korjasi ne ongelmat ja rauhoitti peliä sopivasti.
 
No tottakai peliä arvostellaan sen alustan mukaan millä itse pelaa. Miksi mua kiinnostais jonkun pelin peliseura toisella alustalla?
Ja kun bf4 oli ne pari muutakin mappia aivan kuraa ja Bf1 vie sitä ihan mitenpäin vain ja siinäkin on isoja ongelmia. Nyt Vitonen korjasi ne ongelmat ja rauhoitti peliä sopivasti.
Et sinä arvostellut sen alustan mukaan millä pelasit, vaan sen mukaan miten muut sillä alustalla pelasi.
 
Et sinä arvostellut sen alustan mukaan millä pelasit, vaan sen mukaan miten muut sillä alustalla pelasi.

Öö en?
Esim se metro mappi on itsessään sellainen että siinä pelataan väkisinkin päin persettä. Täysin samalta vaikutti ne muutama muukin mappi. Kävin myös muutamaan tutustumassa yksin ja aivan yhtä huonoilta vaikutti.
Liikkuminen, tähtäys jne oli huonompaa, aseet ja ampuminen huonompaa jne.

Mä en löydä yhtä ainutta osa-aluetta joka ois siinä ollu paremmin kuin ykkösessä.
Ykkösen huonot puolet taas korjattiin jo vitosen betaan, joten miksi pelaisin nelosta kun se on kaikinpuolin vanhahtava ja huonompi.
 
Miten se on paskapuhetta jos servuja ja pelaajia ei ole silloin ollut kun minä sitä olen koittanut?
Ja keskustelu voidaan päättää jo tähän kun aloit vetämään jotain pc ylivertaisuus sontaa keskusteluun..
Olen yli 15v sitten pc puolelta pois päässyt, eikä ole tarvetta sinne palata. Ja kun ei järkevää sanottavaa ole, niin johan keskusteluun vedetään jotain jonne pelaamista sun muuta..

Kontrollit, pelimekaniikka, ne muutkin mapit ja kaikki muu oli niin huonoa ettei minua kiinnostanut. BF1 oli huomattavasti parempi ja vitonen vielä parempi, jotenki mun ole tarvetta pelata nelosta.
On siinä peliseuraa tai ei, se on pelinä huonompi alustasta riippumatta..

Toi nyt on aikamoinen väite... Eli jos pelin konsoliversio on huono, niin se ei voi olla hyvä PC:lläkään... :think:

Kontrollit ja FPS oli tosiaan myös kritiikin kohteena noissa 3:n ja 4:n konsoliversioissa,
mutta ethän sinä mitenkään voi tuomita PC-versiota, kun et ole sitä edes kokeillut...

Varmasti BF1 on tekniseltä kantilta huomattavasti parempi kun 4 konsoleilla, kun BF1 on alusta asti suunniteltu konsoleille...
 
Tuota... miksi te jotka ette selvästi pidä tästä pelistä, jatkatte pelin haukkumista tässä ketjussa? Eikö tätä saisi muutkaan ostaa, jos te pahoititte mielenne jostain naisista ja n****reistä?
Tottakai mielipiteensä voi käydä täällä kertomassa, mutta on aika turhaa sen jälkeen jäädä tänne vänkäämään, että ei tästä muutkaan saa tykätä kun tämä on minun mielestä paska peli.
Niitä BF3 ja 4 voi tietääkseni edelleen pelata jos tykkää enemmän niistä.

Aiheena on Battlefield 5 ja mielestäni täällä tulee kertoa kaikki mielipiteet pelistä. Jos ette halua negatiivisia mielipiteitä, niin tehkää uusi BF5 ketju "BF5 (vain positiiviset mielipiteet)" tai "BF5-fanien rinkirunkku" tjsp. :D
 
Tuota... Tässähän onkin ihan hirveästi puhuttu viime viesteissä naisista ja nekkereistä... :facepalm:

On taas mielensäpahoittaja liikkeellä, kun ei saisi perusteltua kritiikkikään esittää...

Miksi ei saa mainita asiaa että omaan silmiin hämmentävän negatiivista palaute pelistä, vaikka itselle tuntuu nimenomaan maistuvan? En koe sitä juurikaan mielenipahoittamiseksi, kummasteluksi vain. Siitä kyllä vähän meinasin pahoittaa mieleni, että pahoitit mielesi siitä että kuvittelit minun pahoittaneen mieleni.


Tänne tuntuu nyt pesiytyneen melkonen lauma sellasia jotka lähinnä pelaanneet BF1:stä kehumaan kuinka BF5 on parempi.

Itse olen ainakin tahkonnut pelisarjaa ihan alusta asti, ja nimeomaan juuri sillä mielellä ajatellen V on betan perusteella omaan makuun enempi. Taidat itse olla näitä vasta 3 ja 4 aikaan pelisarjaan tutustuneita? Toivottavasti tulee vielä jokunen oikeasti isohko kenttä vitoseen niin saattaa olla aika maukasta hupia. Itse en välittänyt mitenkään älyttömästi 3:sta ja 4:sta kun ne tuntui nimenomaan siltä COD meiningiltä huomattavasti enemmän kuin vanhat bäfät. Kyllä niitäkin tuli pelattua, kun ei muutakaan ollut. BF1 oli jo teemallisesti hyppy parempaan minun silmissäni, pelkästään tuo teema auttaa ihan hitosti.. minua ei ikinä oikein modernit meiningit ole räiskinnöissä kiinnostaneet. (BF2142 oli kyllä nannaa!)

Sen todellisuuden femmasta kyllä taitaa sitten nähdä vasta julkkarissa, kun on kaikki lelut ja vermeet käytössä ja selkeämpi käsitys karttavalikoimasta. Betaa tahkosin 15 tuntia ja lisää olisi halunnut, vaan kun ei sitä kerkiä pelkästään pelamaan. Sooloilu on vitosessa hankalampaa, sniputtelu vaatii enempi taitoa, tempoa pienennetty.. ihan kelpo yhdistelmä oli.

EDIT:Tärkein meinasi unohtua.. pelisarjan ylivoimaisesti pahimman syövän 3d-spottaamisen poistuminen on jo melkoisen juhlan paikka.
 
Viimeksi muokattu:
Toi nyt on aikamoinen väite... Eli jos pelin konsoliversio on huono, niin se ei voi olla hyvä PC:lläkään... :think:

Kontrollit ja FPS oli tosiaan myös kritiikin kohteena noissa 3:n ja 4:n konsoliversioissa,
mutta ethän sinä mitenkään voi tuomita PC-versiota, kun et ole sitä edes kokeillut...

Varmasti BF1 on tekniseltä kantilta huomattavasti parempi kun 4 konsoleilla, kun BF1 on alusta asti suunniteltu konsoleille...

Miten alustan vaihtu muuttaa mappeja tai pelimekaniikkaa yllättäen toiseksi? Kun ne on huonoja, niin ne on huonoja alustasta riippumatta..
 
Öö en?
Esim se metro mappi on itsessään sellainen että siinä pelataan väkisinkin päin persettä. Täysin samalta vaikutti ne muutama muukin mappi. Kävin myös muutamaan tutustumassa yksin ja aivan yhtä huonoilta vaikutti.
Liikkuminen, tähtäys jne oli huonompaa, aseet ja ampuminen huonompaa jne.

Mä en löydä yhtä ainutta osa-aluetta joka ois siinä ollu paremmin kuin ykkösessä.
Ykkösen huonot puolet taas korjattiin jo vitosen betaan, joten miksi pelaisin nelosta kun se on kaikinpuolin vanhahtava ja huonompi.

Niin sinä tuomitset pelin kaikilla alustoilla, kun olet pelannut paskaa ps4 versiota, jossa ei ole pelaajia, kun pelin paskimmssa mapissa.

Ja ihmettelen, että tykkäät V:n gun playsta, vaikka Onessa se oli mielestäsi parempi kun 4:ssa. En tiedä mitä ne sille 4:n gunplaylle sitte konsoliversioissa tehny, mutta one on se mikä nousta juuti eniten poikkeaa.

Onessahan oli se todella realistinen systeemi, että rekyyli pienenee mitä kauemmin pitää nappia pohjassa... Eli kaikki ampu koko ajan sarjaa nappi pohjassa ja random spread arpoi voittajan... :rofl:
 
En mielestäni oli varsinaisesti rekyylistä tms puhunut mitään, vaan että nelosessa ampuminen itsessään oli paskaa. Aseet huonoja jne.
 
Miten alustan vaihtu muuttaa mappeja tai pelimekaniikkaa yllättäen toiseksi? Kun ne on huonoja, niin ne on huonoja alustasta riippumatta..

Pääsit varmaan tosi hyvin sisään pelimekaniikkaan ja mappeihin pelaamalla ADHD 64p metros ja samoilemalla tyhjissö mapeissa.. :facepalm:

Mapit oli nimenomaan paljon parempia ku onessa.
 
Ite eniten tykänny 1942, vietnam, 2142 ja bf1. Toi bäfä V beta maistui kanssa.
Vähiten tykänny tosiaa noista 3 ja 4.
Ja iha puuceellä pelaan.
 
No nyt tuli kunnon "analyysia".

Ei tähän voi enää sanoa mitään... :D

No ihan samalla tasolla kuin ”ykkönen ja vitonen on paskaa”

Mulla on 7kk kun viimeksi edes olen koskenut koko peliin, niin kauhean syväluotaavaa analyysiä en voi antaa. Sen muistan että joka kerta kun pelaamaan pääsi kaikki about oli aivan jäätävää kuraa mun makuun. Älytöntä juoksemista, minkä jälkeen oltiin paikallaan.
Avoimemmat mapit taas noin vanhalla pelimoottorilla näytti aivan jäätävältä ja ne oli yksinkertaisesti huonoja mappeja. Ja ei, en enää muista miksi kun en ole ajatuksia uhrannut sille pelille.
Ei uponnut ni ei uponnut.
Bf1 oli kivaa kavereiden kanssa kunnolla pelaten ilman munaravia, randomeiden kanssa ei kivaa.

Vitosen mapit oli hyviä, hela/ammus systeemi, revive systeemi jne.
 
No ihan samalla tasolla kuin ”ykkönen ja vitonen on paskaa”

Mulla on 7kk kun viimeksi edes olen koskenut koko peliin, niin kauhean syväluotaavaa analyysiä en voi antaa. Sen muistan että joka kerta kun pelaamaan pääsi kaikki about oli aivan jäätävää kuraa mun makuun. Älytöntä juoksemista, minkä jälkeen oltiin paikallaan.
Avoimemmat mapit taas noin vanhalla pelimoottorilla näytti aivan jäätävältä ja ne oli yksinkertaisesti huonoja mappeja. Ja ei, en enää muista miksi kun en ole ajatuksia uhrannut sille pelille.
Ei uponnut ni ei uponnut.
Bf1 oli kivaa kavereiden kanssa kunnolla pelaten ilman munaravia, randomeiden kanssa ei kivaa.

Vitosen mapit oli hyviä, hela/ammus systeemi, revive systeemi jne.

Niin enhän mä mitään perusteluja kirjottanutkaan...

Ja en ole V missäön vaiheessa sanonut paskaksi.

BF4:n PC-versio on edelleen ihan hyvän nökönen ja teknisesti todella toimiva. Kontrollit on hyvät, vaikka toki näissä uudemmissa äijein liikkuminen on parempaa ja sulavampaa. Ei voi puhua mistään vanhentuneesta pelimoottorists. PS4 versio vaan on paska.

Eli juoksentelut tyhjissä mapeissa lipulta toiselle... Olis siellä ollu niita ajoneuvojaki useita joka lipulla (riippuu toki vähön mapista), mutta mukaavaahan se on tyhjillä servuilla juoksennella lipulta toiselle...
 
Aika paljon kommentteja "paskaa, poistoon meni". Noilla kommenteilla ei kyllä ole itselle ainakaan mitään painoarvoa. Olisi kiva kuulla jotain perustelujakin aiheeseen.
 
Miksi ei saa mainita asiaa että omaan silmiin hämmentävän negatiivista palaute pelistä, vaikka itselle tuntuu nimenomaan maistuvan? En koe sitä juurikaan mielenipahoittamiseksi, kummasteluksi vain. Siitä kyllä vähän meinasin pahoittaa mieleni, että pahoitit mielesi siitä että kuvittelit minun pahoittaneen mieleni

No kyllä se Tukkeuman kommetti viittasi hyvin paljon siihen, että naisita ja värillisistä suuttuneet vaan jotenkin jatkaa pelin arvostelua, vaikka keskusteltiin ihan muista aiheista.

Ja miksi ei saisi arvostella asioita, joista ei pelissä pidä. Ei minulle tulisi mieleenkään mennä kieltämään tai "ihmettelemään" jonkun muun kritisointia, varsinkaan ilman mitään järkevää pointtia tai vasta argumenttia kritiikin kohteeksi joutunutta asiaa kohtaan .
 
Aika paljon kommentteja "paskaa, poistoon meni". Noilla kommenteilla ei kyllä ole itselle ainakaan mitään painoarvoa. Olisi kiva kuulla jotain perustelujakin aiheeseen.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Osa kirjoittajista on vielä kertonut, että aiempia pelejä tuli myös pelattua vain 10h tai muuta nimellistä.

Miksi siitä pitää tulla tänne erikseen kertomaan, että ostamatta jää? En minäkään joka pelin kohdalla käy foorumissa kirjoittamassa, että eipä voisi tämä peli vähempää kiinnostaa ja muutenkin tuntui huonolta... Hohhoi... :)
 
Ei minulle tulisi mieleenkään mennä kieltämään tai "ihmettelemään" jonkun muun kritisointia
Silti tartut mielipuolisen paatoksellisesti (ja tahallaan väärin ymmärtäen) minun sivuhuomautukseeni siitä, miten minua kummastutti miksei ole enemmän porukkaa kenelle tämä peli on selkeä askel parempaan? :D Ei mua kiinnosta jos porukka ei pelistä pidä, ei kai se minulta ole pois? Mulla on silti ihan yhtä hauskaa. Mieluusti toki kyllä lukisin sitä positiivistakin ajatusta muilta betasta tykänneiltä. :)
 
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Osa kirjoittajista on vielä kertonut, että aiempia pelejä tuli myös pelattua vain 10h tai muuta nimellistä.

Miksi siitä pitää tulla tänne erikseen kertomaan, että ostamatta jää? En minäkään joka pelin kohdalla käy foorumissa kirjoittamassa, että eipä voisi tämä peli vähempää kiinnostaa ja muutenkin tuntui huonolta... Hohhoi... :)

Se on sitä lähimmäisenrakkautta, että kun on työntänyt kätensä paskaan, niin varoittaa muita kanssaihmisiä, että tuosta saattaa alkaa käsi haisemaan :)
 
Beta oli vitun hyvä mielestäni, paria muutosta vaan kaipaa. Harmi vaan että Codin Blackout vie varmaan aika paljon peliaikaa tulevaisuudessa.
 
Silti tartut mielipuolisen paatoksellisesti (ja tahallaan väärin ymmärtäen) minun sivuhuomautukseeni siitä, miten minua kummastutti miksei ole enemmän porukkaa kenelle tämä peli on selkeä askel parempaan? :D Ei mua kiinnosta jos porukka ei pelistä pidä, ei kai se minulta ole pois? Mulla on silti ihan yhtä hauskaa. Mieluusti toki kyllä lukisin sitä positiivistakin ajatusta muilta betasta tykänneiltä. :)

Aloin ihmettelemään, kun en ollu sun kommenttia omasta mielestä lainannu... Sitte huomasin, että siinä oli sunkin kommentin alku missä olin tukkeumaa lainannu... Se oli puhdas vahinko eikä ollut siis mitään sun kommenttia vastaan.

Se "mielipuolinen paatos" oli siis vaan siihen tukkeuman viestiin . :D
 
Aloin ihmettelemään, kun en ollu sun kommenttia omasta mielestä lainannu... Sitte huomasin, että siinä oli sunkin kommentin alku missä olin tukkeumaa lainannu... Se oli puhdas vahinko eikä ollut siis mitään sun kommenttia vastaan.

Se "mielipuolinen paatos" oli siis vaan siihen tukkeuman viestiin . :D

Kaikkea sattuu.. :D
 
Se on sitä lähimmäisenrakkautta, että kun on työntänyt kätensä paskaan, niin varoittaa muita kanssaihmisiä, että tuosta saattaa alkaa käsi haisemaan :)

Ei se ikävä kyllä ihan noin mene. Jos ei tykkää niin ei tykkää, aika moni muu kuitenin tykkää kovinkin paljon.
 
Ei se ikävä kyllä ihan noin mene. Jos ei tykkää niin ei tykkää, aika moni muu kuitenin tykkää kovinkin paljon.

Joo mutta kyse onkin odotuksien täyttymisestä, kun geneeristä CoD-kopiota myydään Battlefieldinä. :tdown:
 
Bäfä on aina muistuttanut enemmän sitä mitä PUBG on tänään, välillä vaan pitää juosta kaks minuuttia, että pääsee ampumaan ja kuolemaan tai ottaa se kyyti. Sillon se kuoleminen vituttaa, sitä on skarppina, tuntuu että omalla elämällä on merkitystä ja se vihu ei ole heti siinä takaisin. Vaikka itse taistelu onkin nopeatempoista ja tehokasta, varsinkin HC modeissa, niin se juttu oli aina siinä nimellisessä rauhallisuudessa ennen taistelua. Sillon ne taistelutkin tuntui tärkeämmiltä kun tiesi että se vihollinen ei tuu takas ihan äkkiä ja sitä syö kuoleminen samalla tavalla.

Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
 
Täytyy kyllä sanoo, että mun mielestä Battlefieldeissä on hyvin suuri ero CODeihin...

No pari väsynyttä tankkia, särkyvät talot taikka typerät animaatiot ei tee riittävän suurta eroa COD:iin jos peruspelaaminen on run and gunia. COD:ssa sentään kentät on järkevämmät tähän touhuun niin ei vituta ihan niin paljon pelata kun pystyt jotenkin hahmottamaan ja hallitsemaan tilannetta.
 
Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
Ei mikään ihme että jengi häviää jos tuolla menttaliteetillä pelaa. Jokainen kuolema on tiketti pois omalta tiimiltä ja kun niitä on tarpeeksi mennyt niin peli on pelattu :)
 
No pari väsynyttä tankkia, särkyvät talot taikka typerät animaatiot ei tee riittävän suurta eroa COD:iin jos peruspelaaminen on run and gunia. COD:ssa sentään kentät on järkevämmät tähän touhuun niin ei vituta ihan niin paljon pelata kun pystyt jotenkin hahmottamaan ja hallitsemaan tilannetta.
Tähän sellainen välihuomio, että uusimmassa codissa on myös PUBG:sta ja monesta muusta nykypelistä tuttu battle royale -pelimuoto ja juuri meneillään olevan betan perusteella pirun toimiva sellainen kaiken lisäksi. Se tulee varmasti verottamaan bäfän pelaajakuntaa osaltaan.
 
Ei mikään ihme että jengi häviää jos tuolla menttaliteetillä pelaa. Jokainen kuolema on tiketti pois omalta tiimiltä ja kun niitä on tarpeeksi mennyt niin peli on pelattu :)

No itse pyrin välttämään noin pelaamista, mutta onhan se nyt ihan selkeää, että näin pelataan koska peli itsessään ei rankaise siitä tarpeeksi. Luuletko, että jonnet laskee tikettejä pelatessaan? Eihän tuolla muuta tehdäkkään kun sniputellaan kentän toiselle puolelle, juostaan aukeiden läpi yms. muuta shaibaa. Yrität itse kiertää johokin niin squadilainen spawnaa sinuun ja lähtee juoksemaan kohti pauketta samalla itse ilmaan ampuen. Tänks, oon ryöminyt viimeiset 5min....

Tähän sellainen välihuomio, että uusimmassa codissa on myös PUBG:sta ja monesta muusta nykypelistä tuttu battle royale -pelimuoto ja juuri meneillään olevan betan perusteella pirun toimiva sellainen kaiken lisäksi. Se tulee varmasti verottamaan bäfän pelaajakuntaa osaltaan.

Tulee viemään pelaajia bäfältä ja itsekkin aion tsekata COD:in Blackoutin betan. PUBG:n en ole pelannut, eikä aikomus ole sitä pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Veit kirjaimet näppäimistöltäni,

Ajattelin itse tuota samaa kun kirjoittelin fiiliksiä nykyisistä bäföistä, että ennen bäfät oli vähän kuin PUBG nykyään. Varsinkin Bäfä2 aikaan ja sen modeissa ennemminkin välttelit ampumista jos tilanne ei itsellesi/squadille vaikuttanut suotuisalta. Monta kertaa vaan piiloteltiin ja toivottiin ettei tankki/heko/isompi ryhmä nää sinua tai ryhmääsi. Piti ollan sen verran tilannetajua ettei ruvennut räiskimään "turhaan". Nyt bäfässä on ihan sama vaikka koitat ampua sitä kaukana näkyvää yksittäistä hahmoa kun sillä ole mitään merkitystä kuoletko kun paljastat itsesi. Eikä paljoa tarvitse perääntyä taistelusta, sitäkin joutui vanhoissa bäföissä tekemään, että squadleaderi pysyisi hengissä. Jännä sinäänsä, että tähän suuntaan on menty vaikka PUBG nauttii melkoista suosiota ja tämmöiselle "sodalle" olisi senkin valossa tilausta.
Osittain totta joo, mutta kun tarkemmin ajattelee niin ainakin itse pelaan aika samalla tyylillä tätä kuin esim BC2:stakin. Eli koko ajan liikkeellä valtaamassa lippuja ja/tai aiheuttamassa häiriötä vastustajalle. BC2 tuli monesti veljen kanssa pelatessa hypättyä mönkkäriin ja kaasuteltua täysillä etulinjan läpi lipulle, kyydistä ulos ja jostain ikkunasta sisään "turvaan". Ja tämä vaikka lipun ympäristö olisikin täynnä vihollisia, sen hauskempaahan se on. Oikein ajoitettuna tällaiset iskut kääntää pelin päälaelleen kun lipun puolustamisen sijaan vastapuoli keskittyykin ihan johonkin muuhun. Mun mielestä juuri nämä jutut saavat itselle paremman mielen kuin K/D ration kyttääminen, jolla ei loppujen lopuksi ole paskankaan väliä bäfissä, vaan oman tiimin voitto. Mulle on ihan sama onko K/D 1:10 vai 10:1, kunhan saa olla touhuamassa ja vaikuttamassa pelin kulkuun.

Ja tuossa mielestäni V on onnistunut juurikin tiimipelaamisen painottamisella. Ihan helvetin nautinnollista juosta medicillä porukan tukena hyökkäyksissä, syöksyä ikkunoista sisään ja ulos, heittää savukranaattia tulituksen keskelle ja käydä nostamassa sieltä keskeltä tiimiläinen henkiin, jne jne. Liikkuminen on sujuvaa ja tuntuu luontevalta, sekä välimatkat sopivia siihen että koko ajan on tekemistä oli se sitten omien auttamista, vihujen tappamista tai lippujen valtaamista. Ja mikä tärkeitä, on olo että voi ihan yksinkin vaikuttaa taistelun etenemiseen omilla teoillaan, eikä vaan olla pelkästään tappamassa muita tai juosta snipujen ruokana.

Mitä sitten tulee siihen eeppisyyteen, niin ehkei ihan päästä samaan kuin esim BC2 (tai sitten aika on kullannut muistot), mutta omat hetkensä tässä vitosen betassakin oli. En nyt muista missä muussa pelissä olisi tankki tullut seinästä sisään kun itse on mökissä sisällä, tai joutunut olemaan hetken sokkona betonipölypilvessä kun kerrostalon kulma on sortunut niskaan tulituksen seurauksena. Äänimaailmaa vielä hieman paremmaksi niin en kyllä keksi valittamista.
 
Osittain totta joo, mutta kun tarkemmin ajattelee niin ainakin itse pelaan aika samalla tyylillä tätä kuin esim BC2:stakin. Eli koko ajan liikkeellä valtaamassa lippuja ja/tai aiheuttamassa häiriötä vastustajalle. BC2 tuli monesti veljen kanssa pelatessa hypättyä mönkkäriin ja kaasuteltua täysillä etulinjan läpi lipulle, kyydistä ulos ja jostain ikkunasta sisään "turvaan". Ja tämä vaikka lipun ympäristö olisikin täynnä vihollisia, sen hauskempaahan se on. Oikein ajoitettuna tällaiset iskut kääntää pelin päälaelleen kun lipun puolustamisen sijaan vastapuoli keskittyykin ihan johonkin muuhun. Mun mielestä juuri nämä jutut saavat itselle paremman mielen kuin K/D ration kyttääminen, jolla ei loppujen lopuksi ole paskankaan väliä bäfissä, vaan oman tiimin voitto. Mulle on ihan sama onko K/D 1:10 vai 10:1, kunhan saa olla touhuamassa ja vaikuttamassa pelin kulkuun.

Ja tuossa mielestäni V on onnistunut juurikin tiimipelaamisen painottamisella. Ihan helvetin nautinnollista juosta medicillä porukan tukena hyökkäyksissä, syöksyä ikkunoista sisään ja ulos, heittää savukranaattia tulituksen keskelle ja käydä nostamassa sieltä keskeltä tiimiläinen henkiin, jne jne. Liikkuminen on sujuvaa ja tuntuu luontevalta, sekä välimatkat sopivia siihen että koko ajan on tekemistä oli se sitten omien auttamista, vihujen tappamista tai lippujen valtaamista. Ja mikä tärkeitä, on olo että voi ihan yksinkin vaikuttaa taistelun etenemiseen omilla teoillaan, eikä vaan olla pelkästään tappamassa muita tai juosta snipujen ruokana.

Mitä sitten tulee siihen eeppisyyteen, niin ehkei ihan päästä samaan kuin esim BC2 (tai sitten aika on kullannut muistot), mutta omat hetkensä tässä vitosen betassakin oli. En nyt muista missä muussa pelissä olisi tankki tullut seinästä sisään kun itse on mökissä sisällä, tai joutunut olemaan hetken sokkona betonipölypilvessä kun kerrostalon kulma on sortunut niskaan tulituksen seurauksena. Äänimaailmaa vielä hieman paremmaksi niin en kyllä keksi valittamista.

Itse olen sattunut niille servuille missä vajukit snaippaa menemään ja omia autetaan sen verran, että jäädään kaatuneen viereen snaippaaman. Ei paljoa HC medikit hyppinyt ikkunoista sisään nostelemaan.
 
Loistava peli tulossa kunhan eivät tee BF1 virhettä ja eivät tuo 32.sia servuja cq pelimuotoon.. Tuo 64 meinaa olla liian ahdh.ta omaan makuun
 
Paljon hyviä mietteitä Battle(non)sense:ltä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toivottavasti tulisi se toinen beta, tekisi mieli päästä kokeilmaan lisää ennen julkaisua.
 
Joo mutta kyse onkin odotuksien täyttymisestä, kun geneeristä CoD-kopiota myydään Battlefieldinä. :tdown:
Siis mikä tuosta tekee CoD kopion?
CoDit on aina ollut päätöntä juoksemista, yksikään BF ei ole ollut samanlaista ravaamista.
 
Se huvittaa kun ihmiset tästä ovat valittaneet että adhd meininkiä kun samalla muistuu mieleen se että BF4 pasautetaan singolla helikopteri paskaksi ja hypätään heti perään kerrostalosta nakellen c4:ia alas ja räiskien kyväärillä samalla... :D
 
Ja kyllä, tuo aseiden parantelu on melkein suoraan CoDista lainattu. Battlefield ei koskaan edes ole ollut kasuaalia räiskintää kummempaa, jos nyt Battlefield 2:sen modeja halua laskea mukaan. Kasuaalia räiskintää suhteellisen todellisella/uskottavalla asetelmalla kuitenkin sopivalla määrällä realismia. Nämä muiden tekijöiden kanssa ovat lisänneet immersiota (miksi käytän tätä sanaa??).

Itsekään en tykkää aseiden parantelusta, typerää kikkailua. En tykkää 3 ja 4 meiningistäkään, kakkosessa oli parempi. Unlockasit muutaman pyssyn ja se siitä. Ei se kummempaa vaatinut. Ja BF on omasta mielestä sellainen SC-peli (semicore). Ei ihan kasuaalein konsoliräiskintä muttei mikään ArmA tai Red Orchestrakaan. Juuri sopiva balanssi minulle.

V:ssä on hyvää se, että aseen lisäosat eivät muokkaa sen performanssia eli ovat täysin kosmeettisia. Saisi pysyäkin niin, niin voisivat käyttää niitäkin mikromaksuihin.

Upgrade-systeemin saisivat poistaa kokonaan. Tekee muutamasta aseesta naurettavan ylivoimaisen.


Ja ne jotka tykkäsivät nelosen pyssyttelystä tykkäävät hernepyssyistä. Niissä aseissa ei ollut rekyyliä, ne eivät eronneet mitenkään toisistaan. Ja jollain pirun rynkyllä pystyi tappamaan tuosta vain kaukanakin olevat sniput. Sekö sitten on hyvä? Muokkasivat siinä yhdessä vikoista isoista pätseista hieman paremmaksi, se jossa tuli isohertsiset servut ynnä muuta kivaa meille PC-pelaajille.

Ykkösessä on sentään selvät erot aseissa, toki lisäksi joitain aivan päättömiä kikkailuja lisäksi.

Ja Battlefieldistä puhuttaessa pääalustan tulisi olla PC, tämä sarja on ollut PC:n kruununjalokivi CoDin ollessa se konsoliräiskintä. Harmittaa vieläkin että puskivat BC2:n PC:lle, meni väärään suuntaan tämä sarja (juurikin CoDin apinointiin, tämä vitonen erottaa taas BF:n ja CoDin).



Ja tähän on tulossa isompia karttoja, julkaisussa ainakin yksi iso ajoneuvokartta ja toinen hieman pienempi. Sitten näitä inffi-mappeja. Varmasti julkkarin jälkeen tulee lisää ajoneuvoille tarkoitettuja.
 
Paljon hyviä mietteitä Battle(non)sense:ltä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toivottavasti tulisi se toinen beta, tekisi mieli päästä kokeilmaan lisää ennen julkaisua.

Täysin samoilla linjoilla Battlenonsensen kanssa.
Eipä tosiaan yksikään Frostbite engine BF ole tarjonnut yhtä paljon tiimipeliin panostavaa gameplayta mitä BFV.
 
No se on sääli. Toisaalta en ihmettele, kun konsoli alustana. Metro varmaan harvoja mapoeja, joka jollain tavalla vetoaa konsolipelaajiin. Kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, niin 3 ja 4 ei ikinä ollu konsoleilla suosittuja ja suuri syy siihen oli se, että suurin massa konsolipelaajista tykkää juuri tommosesta aivottomasta metron tyylisestä menosta.

One lähti ihan selvästi kalastelemnaan konsolipelaajia ja siinä ilmeisesti aika hyvin onnistuikin. Jotenki tuntuu, että 4:n jälkeen DICE lähti juuri konsolimassojen perään... Ehkä EA:lla oli tähän osansa. V on askel parempaan suuntaan, mutta saa nähdä minkälainen lopoutuotos sieltä tulee.

Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...

Paras tapa on äänestää näitä pelejä lompakolla ja johan se on nähnyt jo pitkään kuinka kuraa EA:n alla olleet pelit ovat olleet Dicen Frostbite enginellä jota tungetaan joka ikiseen peliin ja näyttävät myös samalta. Starwars Battlefrontit kuraa, BF1 ja BF V myös kuraa. BF3 ja BF4 ei kuitenkaa mitään täydellisiä olleet PC:en BF2:en jälkeen.

BF3 / BF4:essa olleet BF2 mapit (Karkand jne) eivät vain olleet samoja enää kaiken ylimääräisen roskan takia.

Meillä ei ole ollut kunnon commanderiakaan BF2:en jälkeen enää joka pystyi ohjaamaan ja edes teoriassa mahdollisti strategisemmman pelin nykyisen päättömän lippujuoksun tai jopa squad leaderin paremmat komennot tai voicella ohjaamiset. BF3:essa tätä yritettiin mutta ratkaisu oli todella heikkoa. Positiivinen puoli oli että PC:llä pääsi olemaan konsoleidenkin commanderina. Sekin siis olisi toiminut konsoleilla, jos olisi haluttu se paremmin tehdä koko peliin.

BF2:en jälkeen pelistä tai useasta mapista on puuttunut strateginen lippupuolustus eli esimerkiksi se, että tietyltä lipulta sai tankin tai kopterin. Nykyään tuo kaikki rauta löytyy basesta niin on lähes yhdentekevää lipuilla ja peliä sekoittaa jatkuva rautajono.

Karkand ei nyt ehkä ole paras mappi strategiseen commanderin toimintaan sen puollonkaulan takia ja yhtä aivoton tuokin oli jo tuolloin, mutta esimerkkinä mitä commanderin työ on ollut kun Battlefield eli kulta-aikojaan:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


P.S. BF V:en (beta) ohjauskin inputlageineen on ihan saatanasta vs. BF4 (konsolilla), joten alaspäin on menty tästäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...

No mapit on toki samat, mutta ihan turha väittää, että BF3 ja 4 eivät olisi olleet huomattavasti parempia PC:llä kaikilta muilta osin.

One oli aivan totaalisesti eri peli, mitä BF3 ja 4. Ajoneuvojen rooli aivan mitätön ja taktinen eteneminen / koukkaukset melkein mahdottomia ja vihuja koko ajan selustassa, kun mappien suunnittelu tuntui jääneen ihan puoilitiehen. Melkein joka paikasta näki joka paikkaan ja sniputuksen ez mode teki sen, että snipuhelvetti oli 100x vs BF3 / 4.
Ampuminen ihan naurattavaa nappi pohjassa menoa, vaikka eihän se 3:ssa ja 4:ssakaan mitään kummosta skilliä vaatinu. Niissä kuitenkin piti vähän pidemmällä matkalla sentään burstittaa.

Kyllä tuo one oli nimenomaan samaa sarjaa Battlefrontien kanssa. Suunniteltu inffi juoksuun munat vaahdossa ja nappi pohjassa.

V on sentään huomattavasti paremman tuntunen kun one, varsinkin temmon, ampumisen ja tiimipelin osalta. Kunhan siihen tulisi vielä kunnon isoja vehicle mappeja ja tankkeja saisi vähän ketterämmäksi/nopemamiksi ja tornin nopeammin kääntyväksi. Tankin ylägunnerillekin joku suojautumismekanismi olisi pakko saada, kun eihän sinne kukaan mene, kun on heti kuula kallossa. Nyt tankin takapuoli on täysin ilman vartiointia/suojaa.

Betan mapit ei itteä hirveesti innostanu. Rotterdam inffinä ihan jees, mutta narvik oli jotenkin tylsä. Ainoastaa siellä siltalipulla oli hyviä vääntöjä.
 
Se huvittaa kun ihmiset tästä ovat valittaneet että adhd meininkiä kun samalla muistuu mieleen se että BF4 pasautetaan singolla helikopteri paskaksi ja hypätään heti perään kerrostalosta nakellen c4:ia alas ja räiskien kyväärillä samalla... :D

Ei tuo ole sitä, mitä esim. minä tarkoitan ADHD menolla Ehkä parmepi sana olisi aivoton meno, sillä sitä esim. juuri one on. Ei tartte miettiä mitään ku juoksee vaan muiden mukana. BF3:ssa ja 4:ssa oli juuri tuollaisia rambo hetkiä ja ne oli ihan ("Only in Battlefield" TM) parhautta siinä. Tommosia ei juuri Onessa koe ja sen voi todeta ihan vaan vertailemalla onesta ja 4:sta tehtyjä epic moments videoita. Noiden vastapainoksi 3:ssa 4:ssa oli sitten rauhallisiakin hetkiä. Edettiin suojasta suojaan kohti seuraavaa lippua tai sitten otettiin ajoneuvo alle jolla mentiin seuraavalle lipulle tai jäätiin puolustamaan sitä vallattua lippua. 3:ssa ja 4:ssa niistä lipuista oli oikeesti jotain hyötyäkin, kun niiltä sai lisää ajoneuvoja ja joissain kartoissa vain tietyltä lipulta sai jonkun tietyn ajoneuvon.

Onessa mennään kun kanat laumassa lipulta lipulle ja vihuja spawnaa vähän väliä selustaan. Ihan turha edes kuvitella, että yksin tai kaverin kanssa pääsisi huomaamatta mihinkään koukkamaan. Eipähän tarvii miettiä... 3:ssa ja 4:ssa ne taistelut monesti keskittyi niille tärkeille lipuille jolloin tappiolla ollessa saattoi mukavasti päästä valtaamaan syrjäsempiä lippuja ja sieltä sai sitten ajoneuvoja, joilla pääsi auttamaan omaa tiimiä avainlippujen takaisin valtaamisessa. Tämmöisiä mahdollisuuksia erilaisiin lähestymistapoihin itse kaipaisin batllefieldiin takaisin, mutta se ei välttis vielä V:nkään kohdalla ainakaan täysin tule tapahtumaan, sillä tuo 3:n ja 4:n vapaus pohjautui hyvin pitkälti monipuolisiin/tehokkaisiin ajoneuvoihin ja gadgetteihin, joita pystyy hyödyntämään aika mielikuvituksellisillä tavoilla.

3:n ja 4:n jälkeen one tuntui aivan uskomattoman tylsälle ja yksinkertaiselle. Kaikki pärjääminen pohjautui reaktiuonopeuteen ja tähtäyksen tarkkuuteen. Itse aseen hallinta ei onessa vaadi mitään taitoa.

Tuosta systeemistä, missä vain spwan ruudusta pääsee ajoneuvoihin, en tykkää kyllä yhtään. Itellä jää senkin takiua ajoneuvojen käyttö paljon vähemmälle, ku ei jaksa kökkiä jossain spawn ruudussa minuuttitolkulla.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni tälläiset konsolipelaaja vs. PC pelaajat vastakkainasettelut voisi jättää pois. Ei ne mapit tai peli siitä parane oli sitten mikä alusta tahansa. Battlefield on ollut alaspäin menossa PC:en BF2:en jälkeen joka oli vielä Dicen peli ilman EAta vaikka EA olikin julkaisijana. Konsolit ei ole vieneet esim. pelaajamääriä pois vaan PC:llä on ollut 64 pelaajan servut aina vaikka konsoleilla vähemmän. Dice on peliinsä tunkenut tuota ylimääräistä sälää eikä konsolipelaajat. One mitään lähtenyt kalastelemaan konsolipelaajia, kun samaa huttua se on ollut BF3:estakin lähtien.

Metrot sekä esim tuo BF V:en kaupunkikenttä kun ei vain edusta mitään Battefieldiä itsessään, mutta ymmärrän kyllä miksi halutaan vaihtelua ja aseisiin tappoja...

Paras tapa on äänestää näitä pelejä lompakolla ja johan se on nähnyt jo pitkään kuinka kuraa EA:n alla olleet pelit ovat olleet Dicen Frostbite enginellä jota tungetaan joka ikiseen peliin ja näyttävät myös samalta. Starwars Battlefrontit kuraa, BF1 ja BF V myös kuraa. BF3 ja BF4 ei kuitenkaa mitään täydellisiä olleet PC:en BF2:en jälkeen.

BF3 / BF4:essa olleet BF2 mapit (Karkand jne) eivät vain olleet samoja enää kaiken ylimääräisen roskan takia.

Meillä ei ole ollut kunnon commanderiakaan BF2:en jälkeen enää joka pystyi ohjaamaan ja edes teoriassa mahdollisti strategisemmman pelin nykyisen päättömän lippujuoksun tai jopa squad leaderin paremmat komennot tai voicella ohjaamiset. BF3:essa tätä yritettiin mutta ratkaisu oli todella heikkoa. Positiivinen puoli oli että PC:llä pääsi olemaan konsoleidenkin commanderina. Sekin siis olisi toiminut konsoleilla, jos olisi haluttu se paremmin tehdä koko peliin.

BF2:en jälkeen pelistä tai useasta mapista on puuttunut strateginen lippupuolustus eli esimerkiksi se, että tietyltä lipulta sai tankin tai kopterin. Nykyään tuo kaikki rauta löytyy basesta niin on lähes yhdentekevää lipuilla ja peliä sekoittaa jatkuva rautajono.

Karkand ei nyt ehkä ole paras mappi strategiseen commanderin toimintaan sen puollonkaulan takia ja yhtä aivoton tuokin oli jo tuolloin, mutta esimerkkinä mitä commanderin työ on ollut kun Battlefield eli kulta-aikojaan:

P.S. BF V:en (beta) ohjauskin inputlageineen on ihan saatanasta vs. BF4 (konsolilla), joten alaspäin on menty tästäkin.
Frostbite engine nyt vaan sattuu olemaan yksi parhaista pelimoottoreista isomman pelaajamäärän fps peleihin. Miksi eivät siis käyttäisi sitä? :confused:

Henkilökohtaisesti en commanderia enää haluaisi. Nelosessa sitä kokeiltiin ja peli olisi ollut parempi ilman. Peruspelaajan taidot eivät riitä tiimipelaamiseen, niin miksi jonkun pitäisi olla ohjaamassa samassa läjässä liikkuvaa tiimiä :D

Peli kaipaisi kunnon opastusta pelaajille ja pakollisia tutoriaaleja.

Ajoneuvojen rooli aivan mitätön ja taktinen eteneminen / koukkaukset melkein mahdottomia
On totta ettei BF1 ajoneuvot ole yhtä kovia tappokoneita kuin BF3/4, mutta kyllä yksi hyvä tankki pystyi silti pelin kääntämään. Eli rooli kaikkea muuta kuin mitätön.

Ampuminen ihan naurattavaa nappi pohjassa menoa, vaikka eihän se 3:ssa ja 4:ssakaan mitään kummosta skilliä vaatinu. Niissä kuitenkin piti vähän pidemmällä matkalla sentään burstittaa.
Ei varmaa olla pelattu samaa peliä? Jokaisella BF1 classilla on optimi taisteluetäisyys. Et todellakaan ammu assaultin aseilla medium matkaa pidemmälle ilman lyhyitä bursteja. Medic on ainut luokka jolla voi taistella jokaisella matkalla, mutta se on myös haastavin käyttää, koska se ei dominoi mitään matkaa. Lisäksi aseiden joukossa on kunnon skill kanuunoita, joita perus pelaaja ei hallitse yhtään, mutta parhaimmat voivat dominoida niillä.

BF 3&4 assault/medic vie melkein jokaisella matkalla ja aseet on helppoja käyttää. Kävin hetki sitten nelosta pelaamassa ja parin matsin jälkeen aseet tuntuivat laser pyssyiltä :D

Kaikki pärjääminen pohjautui reaktiuonopeuteen ja tähtäyksen tarkkuuteen. Itse aseen hallinta ei onessa vaadi mitään taitoa.
:facepalm:

E: Tykkäsin myös kolmosesta ja nelosesta enemmän. Se ei silti tee ykkösestä täyttä ripulia,vaikka onkin pelisarjan huonoin (tai ehkä tylsin osa).

Ettei ole ihan offtopic niin, BFV aseet tuntuvat ehkä parhaimmilta koko pelisarjan aikana. Toivottavasti eivät rupea vähentämään rekyyliä yms turhaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 073
Viestejä
5 061 923
Jäsenet
81 024
Uusin jäsen
RoosaTheGangster

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom