Battlefield V

Jotta ihmiset ei unohtas mikä BattleField on.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Varmaan aika kultaa muistot. 2000 luvun alkupuoliskolla ei ollut pahemmin valinnan varaa isomman luokan FPS peleistä. Silloin ei vielä osattu valittaa kun kaikki oli niin uutta ja hienoa.

Onneksi nykyään ei tarvitse kävellä 10 minuuttia täysin avoimella aavikolla seuraavalle lipulle :D
 
Varmaan aika kultaa muistot. 2000 luvun alkupuoliskolla ei ollut pahemmin valinnan varaa isomman luokan FPS peleistä. Silloin ei vielä osattu valittaa kun kaikki oli niin uutta ja hienoa.

Onneksi nykyään ei tarvitse kävellä 10 minuuttia täysin avoimella aavikolla seuraavalle lipulle :D
Kyllähän ne BF1942 modit varsinkin on pelattavuudeltaan paljon hauskempaa. Mielellään sitä Desert combatiakin hakkasi vielä 2012, kun originissa toimi hetken ilmaisena ja kaikki pelasi.

Enemmänhän näissä uusissa joutuu kävelemään kun mapit on suunniteltu käytännössä inffimätöiksi, eikä sitä combined armsia.
 
Beta ohitse, ja noin 10 tuntia ehti pelailemaan. Ja fiilikset mitä tästä jäi käteen on hieman tyhjät. Bugeja oli ja ne betaan kuuluu, mutta niistä välittämättä peli ei ihan ollut sitä mitä odotin. Kartat oli jotenkin tylsiä ja mitäänsanomattomia ja sitten se todella epätoimiva UI (PC:llä) joka on tehty erittäin typerästi ja epäkäytännöllisesti. Myös aseet / ajoneuvot oli jotenkin munattomia. Plussana mainittakoon audiovisuaalinen ulosanti, joka on kunnossa ja näyttää / kuulostaa hienolta. Ja toimii heikoimmillakin kokoonpanoilla loistavasti.

Ei tästä nyt pidempää tule kirjoitettua, mutta näillä näytöillä ei kyllä valitettavasti pysty ostamaan. Sekin kuitenkin kertoo jotain, että juuri äsken menin ottamaan erän nelosessa, ja se oli edelleen 500h jälkeen hemmetisti viihdyttävämpää kuin tämän betan pelaaminen. Jotenkin sääli kyllä kun odotukset oli paljon korkeammalla.
 
Mutta hauskaa on toi akan ulina ja muiitenkin ukeleitten kuolin äänet. Ja hämäs kivasti tuo selällään olo ja vähän niinkö mahallaan olevat kuolletten vieressä makoilevat jannut. Muutaman kerran koittivat tahallaan jäähä pötköttään valekuolleena. Oishan tuo hauska valitä omaan ukkoon noita valinnaisia ääniä joita vois muokata ja samotenkun omaa ukeliakin.
 
Tossa kun haavottuu kuolettavasti, niin ois kiva jos vähän edes pystyis ryömiin tulesta pois makaamasta suojaan (en ainakaan huomannu että ois ollu)? Olikohan Six Siegessä joku tommonen? Meinaan helpottas vähän medicin hommiakin etteivät ryntää siihen samaan sniperin tulitukseen kuolemaan kun sinä itse. Onhan niillä savut mutta aika vähän näky käytettävän. Tai sitten medicci/mosu vois raahata/kantaa ukkoa vähän sivummalle hiukka nopeammin lääkitsemistä varten. No tää vaatis kai pelaajilta vähän liikaa paneutumista?
 
Se raahaushan pitäs tulla julkaisussa.. Toki ois parempi tuo, että vois itsekin hieman ryömiä riippuen toki vammasta. Myös knockattu vihu olisi kiva pystyä lopettaa tarvittaessa.
 
Se raahaushan pitäs tulla julkaisussa.. Toki ois parempi tuo, että vois itsekin hieman ryömiä riippuen toki vammasta. Myös knockattu vihu olisi kiva pystyä lopettaa tarvittaessa.

Raahaus taidettiin lykätä post-launch, kun eivät ehdi saamaan tuota kuntoon. Betan model-systeemien ja ragdollien bugisuus antaa hiukan viitteitä siitä miten kesken tuokin on.
 
Jeps, just katoin Westien videon....
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Samoten huolestuttaa toi, että ei taaskaan saada kunnollisia vuokraservereitä...
 
Varmaan aika kultaa muistot. 2000 luvun alkupuoliskolla ei ollut pahemmin valinnan varaa isomman luokan FPS peleistä. Silloin ei vielä osattu valittaa kun kaikki oli niin uutta ja hienoa.

Onneksi nykyään ei tarvitse kävellä 10 minuuttia täysin avoimella aavikolla seuraavalle lipulle :D

Eihän tuossa ollut kuin nopeasti hatusta vedettynä CS, DoD ja CoD lähimmät vaihtoehdot. Ennen ei valitettu, koska Battlefield ei edes yrittänyt olla mikään noista, vaan teki omaa juttuaan, jonka ympärille muodostui käyttäjäkuntansa.

En sanoisi että aika kultaa muistot, vaan ennemminkin kun on päässyt joskus hyvän makuun, niin tämmöisen kitkerän paskan, kuten BF5, nieleminen voi tuntua pahalta :D
 
Kyllähän tuo BFV puutteineenkin ja betana vitutti merkittävästi vähemmän kuin BF1 parhaimmillaankin.

Silti pelaaminen vain vahvisti aikaisempaa päätöstä jättää tämä ostamatta heti D-dayksi.
Katsellaan miten se launchi sujuu, jos sieltä tulee taas höyryävä kasa bugeja ja katteettomia lupauksia niinkuin ykkösen kohdalla kävi, voi lykätä ostosta kunnes hinta laskeutuu tuotteen tasolle... jos siinä vaiheessa kukaan sitä enää edes pelaa.
 
Itelle jäi kyllä vähän sekavat tunnelmat betasts. BF1:n verrattuna ollaan menty oikean suuntaan ja ampumismekaniikkojen ja liikkumisen kanssa. Inffi kombatti tuntui hyvälle, mitä nyt ammuksia olisi pikkasen enemmän saanu olla heti spawnatessa.

Muuten tästä kyllä edelleen puuttuu se BF:n "eeppisyys". Mapit oli liian pieniä ja ajoneuvot ihan paskoja. No olihan BF3:n betassa pelkästään Operation Metro, joten voihan tuossa lopullisessa pelissä olla isojakin karttoja. Ajoneuvojen paskuudelle ei tosin heti ole mitään parannusta tulossa.

Se aseiden uograde systeemi ihmetyttää edelleen. Mitään järkeä tommosessa systeemissä, missä aseet vaan mystisesti paranee, ilman mitään lisäpalikoita. Tähän kun päälle lisää vielä kaikki SJW paskeet ja hirveet valikot, niin ei hyvälle tunnu kyllä kokonaisuus.

Saa nähdä mitä tästä tulee. Mitään ennakkotilausta en kyllä edes harkitse.
 
Tuo "eeppisyys" tai sen puuttuminen sekä yleinen sekavuus tympi itseäni eniten tässä Battlefieldissä. Tuossa Worth a Buy:n videossa kerrotaankin hyvin se mikä pelissä vaivaa. Kun kartat ja välimatkat on noin pieniä niin pelaaminen on vähän tuollaista "juokse kuolemaan" - meininkiä mistä itse en tykkää. Tuossa Norjan - mapissa tuo sekavuus on vielä enemmän läsnä kun kartan toisesta päästä voi ampua toiseen päähän, korkealta voi ampua minne haluat kartalta ja liput on nipussa niin ei ole mitään rotia mistä voi vihollinen tulla/ampua. Mistään et voi kiertää mihinkään koska olet kuitenkin kaikkien näkyvillä.

Sotasormea kuitenkin syyhyttää sen verran, että pitäisi jotain multia päästä taas pelailemaan. Pitää katsoa miltä tuo Blopsi vaikuttaa. Siinä ainakin suoraan tiedän mihinkä paskaan olen ryhtymässä. Pitää katella julkkarin jälkeen mitä bäfässä on tarjolla ja minkälaisen vastaanoton se saa.
 
Hyvin vähän ehdin itse pelaamaan, kun betalle pyhitettynä päivänä eli perjantaina ei toiminut kaverilista. Yksin ei sitten jaksanut pelailla.
Rutistin kuitenkin eilen vähän peliä ennen betan loppumista ihan soolona.

Sanotaanko että suhteellisen positiivisesti yllättynyt olin tuntumasta inffinä. Inffinä kuitenkin tulee pelkästään pelattuna joten tärkein asia omalla kohdalla.
Odotin kuitenkin jotain erittäin BF1 kaltaista, ja ei se kyllä tunnu sitä olevan mikä on hyvä asia imho.
Siitä olen kyllä samaa mieltä kuten joku yllä totesi, että kyllä kuteja on jo vähän liiankin nihkeästi kun spawnaa. Ei se kuitenkaan kauheasti muuta sitä, että niitä tarvitsee sitten jostain hakea. Nyt tuntu vaan siltä että ne loppu lähes heti.

Assault ja medic oli ne mitä ehti tyyppailla. Ei se sen suurempaa mielipidettä classeista syntynyt, kun ei tuossa juuri ehtinyt mitään unlockaa.

Ei niinkään ole pelillinen asia, joten painoarvo kyseenalainen, mutta noi valikot ärsyttää suunnattomasti. On suoraastaan epämielekästä käyttää niitä. En vain pääse yli siitä. :D
Siellä on UI suunnittelua mikä ainakin omalla kohdalla aiheutti suoraan sen, etten tajua mikä jokin asia on tai miten se toimii. Joo, noihan toki oppii varmaan suhteellisen nopeasti eikä se enää niin häiritse mutta silti.

Jos julkaisussa tulee pelattua, niin alkuun lähtee Access Premier tilaus. Voi sitten suhteellisen halvalla pelitellä kuukauden. Jos kuukauden päästä vielä kiinnostaa, niin tarvii varmaan ihan peli ostaa.
Aivan ekoina päivinä en tosin edes jaksa yrittää, jos siellä taas prakaa kaverilistat tai on muita ongelmia.

Mulla on kyllä vähän kutina että tässä saattaa vielä tulla toinen rundi open betaa. Hyvä jos niin kävisi.
EDIT: Joku muukin sitä mieltä, aivan videon alussa:

"We're supposedly getting one more beta before the final game launches".

En tosin tiedä mihin kommentti perustuu.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo ihan loogiselta vaikuttaisi, että tulisi toinen beta etenkin nyt kun julkaisu venähti. Ihan fiksua olisi heittää toinen sessio jossain noin kuukauden päästä. Vähän lisää taas hiontaa ja sisältöä -> ihmisille jää ehkä parempi kuva pelistä kuin mitä tässä betassa jäi. Ja samallahan tuota kautta saa hieman medianäkyvyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Voisihan tämän siirtää suoraan vuodella eteenpäin ja julkaista sitten kaikella sillä lisäsisällöllä mitä lupailevat julkaisun jälkeen lisäävänsä.
 
Miten tää nyt on pelaajia halveksinut? Ei mua ainakaan yhtään mitenkään.
Chätti hommaan en ota mitään kantaa, koska ymmärrän sensuurin ja ymmärrän myös sen et se on automatiikan takana joka ei toimi vielä kunnolla.
Chättiin en ota muutenkaan kantaa, koska ihan rehellisesti en tiennyt 2018 pelien enää moista ominaisuutta edes omaavan, saati kenenkään enää käyttävän kun kaikilla on mikit.

Noin muutoin en myöskään ymmärrä sanaa tekohengittää, kun peli otti todella isoja harppauksia eri suuntaan kuin BF1 ja vieläpä todella hyvällä tavalla, eikä tunnu yhtään samalta peliltä.
Ja lähinnä on tullut vain perustelut ”huono” jne, mutta mitä tässä pitäisi olla et kelpais.

Lisäksi näin konsolilla pelaavana niin mitä muita siellä nyt niin maagisen monta on tarjolla, kun bäfät unohdetaan? Nimenomaan siis ison mittakaavan (vähintään 32vs32 matseja) räiskintää ja vieläpä sellainen mikä ei sijoitu nykyaikaan, tai tulevaisuuteen. Vaan johonkin oikeaan aikakauteen (ww1&2, Vietnam tms). Ja mikä sisältää jalkaväen, ilmasodan, että ajoneuvot.

Linkittämäsi pelikin on tarjolla vain Pc:lle toistaiseksi. Toki tulee konsolille ostettua aikanaan ja vaikka unohdettaisiin esim. tuo mittakaava joka siinä on selvästi pienempi. Niin on hyvinkin eri genren räiskintä ja ainakin itsellä ne ei kilpaile keskenään, vaan molemmille löytyy hyvinkin paikkansa.

En mä pidä esim Mario Karttia ja Assetto Corsaakaan uhkana toisilleen, tai haluaisi toisesta enemmän toisen kaltaista. Ovat hyvin eri tyyppisiä pelejä joille on oma paikkansa pelimaailmassa.
 
Kai tässä harmittaa se kuinka ne aiemmat bäfät olivat parempia, miksi pitää kehittää huonompaan suuntaan.
 
Kai tässä harmittaa se kuinka ne aiemmat bäfät olivat parempia, miksi pitää kehittää huonompaan suuntaan.

Miten ne oli parempia? BF1 alkuhuuman seurauksena ostin BF4:n ja se oli niin kuraa ettei viitsinyt kauaa pelata, BF1 oli pitkän aikaa kivaa, mutta monia isoja ongelmia, kuten munaravi, sooloilu, medicin nopeus, pelin yleinen nopeus, lentokoneiden tehokkuus jne.
Tässä ne on kaikki korjattu ja näistä kolmesta bäfästä ihan heittämällä se paras.

Bad company 1/2 ja 1943 löytyy EA Accesista, eikä niitä kyllä näiden rinnalla jaksa pelata laisinkaan.
 
Päätin pyörtää päätökseni koskien betan pelaamista. Kolmisen päivää tuota tuli pelailtua ja tarkasteltua mahdollisimman no bias-lasien läpi. Yllättäen peli tuntuikin todella nautinnolliselta ja virkistävältä kokemukselta. Paljon hyvää, mutta paljon huonoakin. Bäfältähän tämä ei oikein enää tunnu, mutta en tiedä onko se välttämättä huono asia. Tässä pieniä plussia ja miinuksia:

+ Aseet ja ampuminen kokeneet todella miellyttäviä uudistuksia.

+ Mahtava kokemus kavereiden kanssa pelatessa.

+ Joukkuepelaamista painotettu

+ Poista asennus - nappi toimii erittäin hyvin


-Äänimaailma tyhjä.

- Ammusten määrä ja uusi health-systeemi.

- Lentokoneet hyödyttömiä.

- Immersion täydellinen puuttuminen.

- Q:n spämmääminen vaihtunut E:n spämmäämiseen

- UI kuraa

- Aseiden kehitys


Olisin paljon plussia ja miinuksia voinut luetella lisääkin, mutta tuossa ne isoimmat. Pelihän on bugisin betassa pelaamani Battlefield ja ymmärrän nyt miksi julkaisua venytettiin, en vain jaksa uskoa tämän tason ongelmien korjaantuvan näin lyhyessä ajassa. Pelissä huomasin esim. omien/vihollisten aseiden ääniefektien täydellisen puuttumisen. Tämän huomasi jatkuvasti ja oli omiaan ottamaan pois tuosta immersiosta. Puhumattakaan yhtäkkiä ruutuun ilmaantuvasta aasialaisesta naisesta ja piloteista lääkintämiehinä.

Kavereiden kanssa pelattunahan tämä on mitä parhainta viihdettä ja mahtava kokemus. Joukkueeseen voi ottaa lääkintämiestä ja supporttia, jotta nuo laatikoilla ramppaamiset voi jättää vähemmälle. Noilla laatikoilla healthin ja ammusten perässä juokseminen hidastaa peliä aivan liikaa ja en edes halua kuvitella isompia mappeja. Yksinpelatessminut nostettiin lääkintämiehen toimesta ylös alle kymmenen kertaa. Mitä useampi random pelaaja tämän pelin ostaa niin sitä vähemmän tuota tiimityöskentelyä esiintyy.

Tykkään ampumismekaniikasta tässä Battlefieldissä erityisen paljon. Aseet ovat pienellä totuttelulla erittäin hyvin hallittavissa. Aseet tappavat sopivan nopeasti enkä ole kokenut olleeni alakynnessä missään vaiheessa jotain tiettyä asetta vastaan eli asetasapaino tuntuu hyvältä. Ehkä STG ja Sten erottuvat edukseen, mutta eivät ole millään tavalla ylivoimaisia. Aseiden kehityssysteemi pilaakin sitten yllättävän paljon. Battlefield on nyt yllättäen siirtynyt CoDeista tutumpaan systeemiin, josta puuttuu syvyys aivan täysin.

Lentokoneet tuntuvat tällä hetkellä täysin turhilta. En kuollut kertaakaan betan aikana lentokoneen takia ja itse niitä kokeillessani tappojen saanti oli luvattoman hankalaa ottaen sen huomioon, että puhutaan Battlefieldeissa aina isossa roolissa olleista lentokoneista. Tankit tuntuvat taasen loistavilta, enää ne eivät ole muovisia. Nyt tankit eivät räjähdä välittömästi vaan niillä voi todella dominoida matseja. Enemmän vaan saisi olla kartalla noita pisteitä, joista ammuksia tankkeihin saa lisää.

Se, että peli ei enää tunnu Battlefieldilta on varmasti joidenkin makuun. Omasta mielestäni Battlefield V yrittää olla liian monta asiaa ja miellyttää liian monta erilaista tyyppiä. Nyt se on valtava sekasotku, josta ei välttämättä koskaan tule valmista. Pelistä puuttuvat itselle tärkeät eeppiset "only in Battlefield"-hetket ja se on vain kerta kaikkiaan tylsä ja mauton. En ymmärrä mikä järki oli jättää suuret ja tunnetut taistelut pelin ulkopuolelle tai ainakin julkaisusta. Trailerit Normandian maihinnoususta ja sen kaaoksesta uusimmalla Frostbitella olisivat taanneet käsittämättömän hypen. Tuohon päälle klassinen Battlefield 1942 teemamusiikki niin jo olisi ennakkotilaukset katosta läpi.

Tähän päälle lisätään pelikehittäjien huono asenne kritiikkiin, pelaajien nimittely sekä aliarviointi ja selvä poliittinen agenda. Eipä itsellä ole tänä vuonna Battlefieldiin koskemista. Harmi sinänsä, koska tämä olisi voinut olla täydellinen läpilyönti Dicelle/EAlle.
 
Eniten ärsyttää se, että jätetään entistä enemmän tärkeitä ominaisuuksia pois ja pienennetään karttoja. Lisäksi tekijöiden asenne pelaajia kohtaan on aika ylimielinen.
 
Tuossa olisi jotain bugeja mitä tuli muutaman päivän aikana vastaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Sinä nyt tunnut "rakastavan" sitä umpipaskaa Bf onea. Ei kai siitä pökäleestä enään huonompaa saa. Porukka yleensä kuitenkin odottaa vihdoin Battlefield nimen arvoista seuraajaa 3:lle ja 4:lle. Sitä nyt ei vaan tunnu DICE saavan aikaiseksi.

En todellakaan rakasta ykköstä, siinä oli paljonkin korjattavaa ja vitonen korjasi lähes kaiken siitä ja muutti pelin juuri siihen suuntaan mihin pitikin.

Mutta mikä siinä ykkösessä niin massiivisesti huonoa sit oli? Kun esim nelonen oli aivan järkyttävää ja ehkä huonoimpia ostoksia hetkeen. Varsinkin kun peliseuraa oli tarjolla lähinnä yhteen mappiin missä toinen joukkue kämppi yhdessä kohdassa ja toinen toisessa ja koko erä sitä.

No vaikka se onneton vuokraserveri systeemi. Platoonit ei taida olla mukana?
No vuokraservuista en tiedä kun ei tälläinen massaan hukkuva casuaali pelaaja ole sellaisesta kiinnostunut, muutenkin tarkoituksella etsinyt puhtaasti dicen virallisia servuja. Toki harmi jos se on huono juttu, mutta kokonaiskuvassa massalle tuo ei ole ”tärkeä” ominaisuus.

Platoon on aika jees ominaisuus, mutta ei mun maailma ainakaan kaadu jos sitä ei ole mukana. Onko se vahvistettu ettei ole ollenkaan, tai julkaisussa?
 
Originista lunttasin että Bf3 8 tuntia, Bf4 15 tuntia ja Bfv beta 10 tuntia. Ykköstä kokeilin eikä napannut kyllä yhtään. Kyllä tässä taitaa itselle olla ensimmäinen Bäfä mitä tulee saletisti pelailtua enemmänkin. Sjw sotkut ei haittaa kun ne ei varsinaisesti peliä huononna eikä mitkään poliittiset "pakkosyöttö" agendat koska politiikka (myös irl) ei kiinnosta pätkän vertaa.
On muuten toinen peli minkä olen elämäni aikana ennakkotilannut.
 
Mikä niistä 3:sta ja 4:sta tekee niin järkyttävän hyviä? Pelannut itse molempia, enkä muista, että olisivat jotenkin jumalaisia olleet.

Onko niitä nyt kukaan jumalaisiksi kehunut. Vikansa niissäkin oli, mutta onhan ne ihan eri sarjassa näihin viimeisimpiin verrattuna. V nyt sentään jo parempi ku one, mutta ei tässäköön betan perusteella ole sitä samaa "vapauden" ja isouden tuntua, mitä aiemmissa oli. Tuntuu enemmän codilta vähön isommilla kentillä ja muutamalla ajoneuvolla nämä uudemmat. Tässä sentään tuo ampminen on hyvin tehty ja vauhti pikkasen laskenut siitä aivan aivottomasts Bf one menosta. Silti 3:n ja 4:n oli temmoltaan vieläkin rauhallisempia.
 
Tuo "eeppisyys" tai sen puuttuminen sekä yleinen sekavuus tympi itseäni eniten tässä Battlefieldissä. Tuossa Worth a Buy:n videossa kerrotaankin hyvin se mikä pelissä vaivaa. Kun kartat ja välimatkat on noin pieniä niin pelaaminen on vähän tuollaista "juokse kuolemaan" - meininkiä mistä itse en tykkää. Tuossa Norjan - mapissa tuo sekavuus on vielä enemmän läsnä kun kartan toisesta päästä voi ampua toiseen päähän, korkealta voi ampua minne haluat kartalta ja liput on nipussa niin ei ole mitään rotia mistä voi vihollinen tulla/ampua. Mistään et voi kiertää mihinkään koska olet kuitenkin kaikkien näkyvillä.

Sotasormea kuitenkin syyhyttää sen verran, että pitäisi jotain multia päästä taas pelailemaan. Pitää katsoa miltä tuo Blopsi vaikuttaa. Siinä ainakin suoraan tiedän mihinkä paskaan olen ryhtymässä. Pitää katella julkkarin jälkeen mitä bäfässä on tarjolla ja minkälaisen vastaanoton se saa.
En ole betaa pelannut, mutta tokikin katsellut arvostelut ja kun toiset pelaa ja tuli kyllä samat fiilikset. BF3 sitä Metroa oli välillä kiva hakata siis ihan vaan death matchina, mutta sitten mentiinkin jo aavikolla missä etäisyydet oli saatanallisia tukka hulmuten tankin kyydissä ja juosten olisi lipuille ollut minuuttien matka. Se oli ihan siitä kiinni mitä milloinkin halusi. Se koko pelisarjan juttu on aina ollut siinä että se tuntuu ja näyttää taistelukentälle. Nyt tämä on kuin CoD jonnejen death match peli missä puuttuu kaikki se laajuus ja bäfämäisyys. Joo, tuo gun play on Dicellä ollut aina hallussa, mutta ei näin, ei todellakaan näin.

Onneksi olen suosiolla skipannut tuon ykkösenkin, kun siinäkin vedettiin aseet ihan överiksi, olisi mennyt hermot sen jonneilu ADHD touhun kanssa. Bäfä on aina muistuttanut enemmän sitä mitä PUBG on tänään, välillä vaan pitää juosta kaks minuuttia, että pääsee ampumaan ja kuolemaan tai ottaa se kyyti. Sillon se kuoleminen vituttaa, sitä on skarppina, tuntuu että omalla elämällä on merkitystä ja se vihu ei ole heti siinä takaisin. Vaikka itse taistelu onkin nopeatempoista ja tehokasta, varsinkin HC modeissa, niin se juttu oli aina siinä nimellisessä rauhallisuudessa ennen taistelua. Sillon ne taistelutkin tuntui tärkeämmiltä kun tiesi että se vihollinen ei tuu takas ihan äkkiä ja sitä syö kuoleminen samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
En todellakaan rakasta ykköstä, siinä oli paljonkin korjattavaa ja vitonen korjasi lähes kaiken siitä ja muutti pelin juuri siihen suuntaan mihin pitikin.

Mutta mikä siinä ykkösessä niin massiivisesti huonoa sit oli? Kun esim nelonen oli aivan järkyttävää ja ehkä huonoimpia ostoksia hetkeen. Varsinkin kun peliseuraa oli tarjolla lähinnä yhteen mappiin missä toinen joukkue kämppi yhdessä kohdassa ja toinen toisessa ja koko erä sitä.


No vuokraservuista en tiedä kun ei tälläinen massaan hukkuva casuaali pelaaja ole sellaisesta kiinnostunut, muutenkin tarkoituksella etsinyt puhtaasti dicen virallisia servuja. Toki harmi jos se on huono juttu, mutta kokonaiskuvassa massalle tuo ei ole ”tärkeä” ominaisuus.

Platoon on aika jees ominaisuus, mutta ei mun maailma ainakaan kaadu jos sitä ei ole mukana. Onko se vahvistettu ettei ole ollenkaan, tai julkaisussa?

No on varmaan huono kokemus, jis ei ole pelaajia. Ite en ole nelosta pelannut 3 vuoteen, niin paha sanoa nukymenosta. Ja varmana tuntuu 4 huonolle, jis tykkää onen aivottomasta munaraviryynämisestä, joissa kaikki juoksee kovempaa ku usain bolt.
3:ssa ja 4:ssa pysty paljon enemmän taktikoimaan ja tekemään erilaisia juttuja jopa yksin. Nää uudemmat on enemmän semmoista: "juokse squadin kanssa lipulta toisille" tyyppistä touhua. V:ssä ji sentään onnistuu välillä Flankkailukin mutta ainakaan betan mapit ei hirveesti antanu siihen mahiksia.

Ja mapit oli onessa ihan hirveitä. Hirveetä tasasta peltoa tai clusterfukeja ja ei tainnu 3:n ja 4:n ikinä konsolipuolella paljoa pelaajia kerätä, kun ei ilmeisesti ollu tarpeeksi nopeeta ja suoraviivaista toimintaa. One oli vaan omasta mielestä ihan saatanan tylsää aivotonta rushaamista.
 
Juuri siitä munaravista en tykkää ja sen vitonen korjaa.

Nelosen se metro tms oli aivan kaaosta ja adhd menoa ja kaikki jumitti koko erän siinä samois mestois.
 
Juuri siitä munaravista en tykkää ja sen vitonen korjaa.

Nelosen se metro tms oli aivan kaaosta ja adhd menoa ja kaikki jumitti koko erän siinä samois mestois.

Juu kyllähän se kannattaa vetää nelosen ahtain ADHD mappi vertailuun... Metro oli melkein oma pelinsä Bäfä 3:n ja 4:n sisällä ja en todellakaan sitä jaksanu ite pelata.
 
Juu kyllähän se kannattaa vetää nelosen ahtain ADHD mappi vertailuun... Metro oli melkein oma pelinsä Bäfä 3:n ja 4:n sisällä ja en todellakaan sitä jaksanu ite pelata.

No kuten todettu, ainoat servut missä pelaajia oli. Mitään muuta mappia ei pelattu mitä välillä kävin katsomassa.
 
No kuten todettu, ainoat servut missä pelaajia oli. Mitään muuta mappia ei pelattu mitä välillä kävin katsomassa.

No se on sääli. Toisaalta en ihmettele, kun konsoli alustana. Metro varmaan harvoja mapoeja, joka jollain tavalla vetoaa konsolipelaajiin. Kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, niin 3 ja 4 ei ikinä ollu konsoleilla suosittuja ja suuri syy siihen oli se, että suurin massa konsolipelaajista tykkää juuri tommosesta aivottomasta metron tyylisestä menosta.

One lähti ihan selvästi kalastelemnaan konsolipelaajia ja siinä ilmeisesti aika hyvin onnistuikin. Jotenki tuntuu, että 4:n jälkeen DICE lähti juuri konsolimassojen perään... Ehkä EA:lla oli tähän osansa. V on askel parempaan suuntaan, mutta saa nähdä minkälainen lopoutuotos sieltä tulee.
 
3 ja 4 jatkavat samaa ADHD-menoa jonka BC2 aloitti (PC:lla, paskat nakkaan konsoleista).

V on pitkästä aikaa lähempänä PC-peliä, tehtynä PC:n ehdoilla. Paljon nykyaikaistettu, mutta silti tuntuu olevan lähempänä niitä oikeasti timanttisia Battlefieldeja (2142 asti, sen jälkeen tullut kork. ok Battlefieldejä, random-räiskintänä erinomaisia toki).

Naurattaa nämä uuvatit jotka väittävät että peli menee johonkin CoD-suuntaan/kasuaaliksi kun sankarit itse pelanneet vain niitä todella paljon CoDista ammentavia Battlefieldeja. Missä peleissä oli regen, loppumattomat panokset tankeilla ja muuta paskaa? Kaikki tehtiin mahdollisimman helpon konsolipelattavuuden ehdoilla, samalla rampauttaen sen mikä teki bäfästä bäfän.

Minä muistan miltä 2 ja 2142 tuntuvat, olen molempia vuoden sisään pelannut (en nyt muista mikä se ohjelma oli jolla sai servuja noihin).

Ja sekin vielä, että devit itse sanoivat että pyssyttelyssä on tavoiteltu BF3:n fiilistä...
 
Kertoonee ihan hyvin tästä pelistä se että ostin ennemmin uuden CoDin kuin tämän. CoD on sentään rehellisesti sitä mitä on, nopeatempoista aivot narikkaan pumpumia, jossa suurimmassa osassa on refleksit ja aim, jossa on toimiva battle royale (jos sellaisesta välittää).

Tämä BF V on tällainen ihmeellinen väliinputoaja, joka ei kyllä saanut minun ostohousuja jalkaan ollenkaan. Jos se olisi ollut laajoilla mapeilla, etäisyyksillä ja kunnolla strategia painotteinen fps niin olisin sen ostanut. Pettymys oli.

En myöskään voi sanoa etten olisi pelissä pärjännyt, päinvastoin tuntui välillä jopa helpolta. Sääli että koittavat tehdä tästä uutta CoDia, antaisi sen pelisarjan olla vaan ja tekisivät ihan omaa juttuaan.
 
Mikä niistä 3:sta ja 4:sta tekee niin järkyttävän hyviä? Pelannut itse molempia, enkä muista, että olisivat jotenkin jumalaisia olleet.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
tätä systeemiä on ikävä.
 
3 ja 4 jatkavat samaa ADHD-menoa jonka BC2 aloitti (PC:lla, paskat nakkaan konsoleista).

V on pitkästä aikaa lähempänä PC-peliä, tehtynä PC:n ehdoilla. Paljon nykyaikaistettu, mutta silti tuntuu olevan lähempänä niitä oikeasti timanttisia Battlefieldeja (2142 asti, sen jälkeen tullut kork. ok Battlefieldejä, random-räiskintänä erinomaisia toki).

Naurattaa nämä uuvatit jotka väittävät että peli menee johonkin CoD-suuntaan/kasuaaliksi kun sankarit itse pelanneet vain niitä todella paljon CoDista ammentavia Battlefieldeja. Missä peleissä oli regen, loppumattomat panokset tankeilla ja muuta paskaa? Kaikki tehtiin mahdollisimman helpon konsolipelattavuuden ehdoilla, samalla rampauttaen sen mikä teki bäfästä bäfän.

Minä muistan miltä 2 ja 2142 tuntuvat, olen molempia vuoden sisään pelannut (en nyt muista mikä se ohjelma oli jolla sai servuja noihin).

Ja sekin vielä, että devit itse sanoivat että pyssyttelyssä on tavoiteltu BF3:n fiilistä...

No pyssyttely ja health regrn systeemi onkin parasta mitä tämä V tarjoaa. Ei minua loppumattomien ammusten puute haittaa, mutta ei tätä voi mitenkään kovin monipuoliseksi menoksi luonnehtia 3:n ja 4:n verrattuna.

Toivottavasti lopullisessa versiossa on hyviä mappeja kunnon vehicle combattiinkin. Ite en kerenny narvikissa tankkeja koittamaan, mutta Rotterdamissa eivät tuntuneet hyödyllisiltä.

Ite en ole 3:sta aiempia osia pelannu. Niiden muutaman 3:n tuodun vanhan klassikkomapin perusteella voisi kuitenkin sanoa, että ei nää V:n beta mspit ole lähelläkään sitä tasoatasoa/kokoa.
 
BF4 PC Server list Haluatko puhua lisää paskaa?

Miks mun tarvii puhua paskaa? Pleikkarilla koitin joulu, tammi, helmikuussa useamman kerran ja 0/64 oli kaikilla servuilla käytännössä.

Yleensä oli kaksi servua max missä oli jengiä. Niissä pelattiin pelkkää metro.

Kahdesti pääsin johonkin toiseen mappiin. Jossain vuoren sisällä ja toinen oli jossain armeijan alueella tms ja aivan kuraa nekin kentät.
Lisäksi kun silmät alkoi särkemään siitä grafiikasta ja kontrollit aivan kuraa niin poistin pelin.
 
Tuntuu että oon ainoa kenellä on oikeasti ihan hiton hyvät fiilikset vitosesta. Kivasti on pelin tempoa rauhotettu, ja muutenkin muutokset ovat monin tavoin omaan makuun sopivia. Pitää vaan säätää pelitapaa pelin mukaan, ja taas mennään. :)

Nimenomaan. Pelitapa täytyi muuttaa täysin ykkösestä ja on loistava peli vitonen
 
Tuota... miksi te jotka ette selvästi pidä tästä pelistä, jatkatte pelin haukkumista tässä ketjussa? Eikö tätä saisi muutkaan ostaa, jos te pahoititte mielenne jostain naisista ja n****reistä?
Tottakai mielipiteensä voi käydä täällä kertomassa, mutta on aika turhaa sen jälkeen jäädä tänne vänkäämään, että ei tästä muutkaan saa tykätä kun tämä on minun mielestä paska peli.
Niitä BF3 ja 4 voi tietääkseni edelleen pelata jos tykkää enemmän niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Naurattaa nämä uuvatit jotka väittävät että peli menee johonkin CoD-suuntaan/kasuaaliksi kun sankarit itse pelanneet vain niitä todella paljon CoDista ammentavia Battlefieldeja.

Täällä uuvatti, joka pelannut Battlefieldejä aivan ensimmäisestä asti. Pelannut jopa Codename Eagleä. Ja kyllä, tuo aseiden parantelu on melkein suoraan CoDista lainattu. Battlefield ei koskaan edes ole ollut kasuaalia räiskintää kummempaa, jos nyt Battlefield 2:sen modeja halua laskea mukaan. Kasuaalia räiskintää suhteellisen todellisella/uskottavalla asetelmalla kuitenkin sopivalla määrällä realismia. Nämä muiden tekijöiden kanssa ovat lisänneet immersiota (miksi käytän tätä sanaa??).

Tuota... miksi te jotka ette selvästi pidä tästä pelistä, jatkatte pelin haukkumista tässä ketjussa? Eikö tätä saisi muutkaan ostaa, jos te pahoititte mielenne jostain naisista ja n****reistä?
Tottakai mielipiteensä voi käydä täällä kertomassa, mutta on aika turhaa sen jälkeen jäädä tänne vänkäämään, että ei tästä muutkaan saa tykätä kun tämä on minun mielestä paska peli.

Ehkä sen takia, että tämä on foorumi ja keskustelualusta. Täällä on tarkoitus keskustella asioista. Vänkääminen erikseen, mutta kritiikkiä pelille kyllä saa antaa. Tosiaan nuo vänkäämiset ja "paska peli"- kommentit voi jättää huomiotta. Toivoisin, että peli korjaa ongelmansa ja lopputuotos olisi edes tyydyttävä. Tällöin sen ehkä voisin ostaa, mutta aika pahalta tällä hetkellä näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 936
Viestejä
5 057 299
Jäsenet
81 008
Uusin jäsen
karvaranne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom