Battlefield V

Kranaattien heittämisen viive on tässä muuten suht ärsyttävä.

Ykkösessä se oli just hyvä, kun se heitti sen kranun sillon kun nappia paino ja niin sen pitää mennäkki.

Toivottavasti ne muuttaa sen sellaseks kun ykkösessä.

En väittänyt että sensuuri olisi hyvä asia, en vaan ymmärrä miksi ihmiset jaksavat uhriutua sellaisesta? "Muuten ostaisin, mutta kun ei saa puhua maaham muutosta"
Kuten sanoin jo edellisessä viestissä niin mulle henk koht on ihan sama mitä chatissa tapahtuu kun en sitä seuraa, sen ilmapiiri kun on aina myrkyllinen, filtterillä tai ilman.

TTK pelissä on lyhyt, joten se että olet sokea reviven ajan ja lukittuna animaatioon koituu ainakin omalla kohdallani turhan usein kuolemaksi. Aika ei ole se ongelma vaan se, että joudut tuijottelemaan sen toisen soltun naamaa. Toisaalta olen ollut melkein pari vuotta pelaamatta joten voi olla että tatsi verkkopelaamiseen vain on totaalisen hukassa vaikken ihan laput silmillä ruisku kädessä juoksekkaan. Ajoneuvojen kanssa noi animaatiot on kyllä ihan paikallaan.

En väittänyt että sensuuri olisi hyvä asia, en vaan ymmärrä miksi ihmiset jaksavat uhriutua sellaisesta? "Muuten ostaisin, mutta kun ei saa puhua maaham muutosta"
Kuten sanoin jo edellisessä viestissä niin mulle henk koht on ihan sama mitä chatissa tapahtuu kun en sitä seuraa, sen ilmapiiri kun on aina myrkyllinen, filtterillä tai ilman.

Mielestäsi sensuuri ei ole hyvä asia mutta sitä ei ilmeisesti kuitenkaan saisi kritisoida? Itseäni ainakin kiinnostaa tuo chatti ja sensuuri lähinnä vaikeuttaa siellä puhumista. Onhan tuo nyt ihan naurettavaa ettei voi esim. sanoa sanaa "DLC". Tuo filtteri sensuroi muutenkin sanoja ihan miten sattuu. Esimerkiksi sanaa "pistol" tai "pistols" se ei yksinään sensuroinut mutta kun kirjoitin chattiin lauseen "Pistols do more dmg than smgs" niin se sensuroi tuon ensimmäisen sanan. Koita nyt sitten keskustella siinä keskusteluun tarkoitetussa chatissa, kun K18 peliin implementoitu kirosanafiltteri blokkaa sanoja miten sattuu. Kertoo tuo muutenkin devien ja muiden arvomaailmasta, kun K18 peli suunnitellaan miellyttämään devien peruskouluikäisiä lapsia niin kustomoinnin kuin kielenkäytön kautta. Turhat filtterit ja kustomisaatiot tuntuvat välillä olevan kehittäjille tärkeämpiä asioita kuin itse pelattavuus..

TTK pelissä on lyhyt, joten se että olet sokea reviven ajan ja lukittuna animaatioon koituu ainakin omalla kohdallani turhan usein kuolemaksi.

Sen revive-animaation voi lopettaa painamalla E:tä uusiksi. On muuten todella hölmöä, että reviven aloitus ja lopetus on samassa painikkeessa ja sitten tulee vahingossa aika usein peruttua se. Tätä tapahtuu etenkin herkästi silloin, jos ei ota reviveä ekasta painalluksesta.

Lisäksi sille ruumiille voi tietysti heittää savuja ja lopullisessa pelissä pitäisi myös olla mahdollista vetää niitä maihin ammuttuja kavereita turvaan reviven ajaksi. Voisihan tuo tietysti olla ihan kiva, jos pystyisi hieman ympärilleen katselemaan tuon ajaksi mutta mielestäni nuo instant revivet olivat noin muuten vielä kehnompia. Lahtaat huoneesta squadillisen äijiä ja lataat aseen ennen sisään menoa --> medic onkin vetänyt jo koko squadin siinä parissa sekunnissa pystyyn ja kuolet sitten siihen.

Nyt tuli testattua tankilla ajelua. Churchill 90mm tykillä avattuna aikamoinen tappokone. Rakennuste sisätilat ja muut saa puhdistettua tehokkaasti. Mutta muuten esim. tikrun 88 tuhnu. Tulipa vastaan valentine, joka ampu kaksi kutia kerralla, ihan voittamaton.

Sturmtiger ei tee sitä läpsyä, jota odottaisi, vois buffata tykkiä ja sitten latausaika jotain 15 sekuntia. Nyt ampuu kuin mikä tahansa tankki.

Outo veto ottaa Churchill GC, sitä kun ei edes sodassa ollut

Siitä sensuroinnista tuli mieleen.

Battlefield V - Game Review

ESRB rating: M

MATURE

Content is generally suitable for ages 17 and up. May contain intense violence, blood and gore, sexual content and/or strong language.

En ymmärrä minkä takia tollasella ikärajalla olevaa peliä pitää ylipäätään sensuroida mitenkään.

Ihan hyvä välillä, ettei ne ajoneuvot omista koko peliä. Vaunun ja tornin hitaus on ihan jees, samoin 2. ampujan pieni sektori. Ei kait oikeastikaan voinut vaunulla keskelle kaupunkia ajella, vaan vaadittiin jalkaväki siihen rinnalle tsekkaamaan pimeät kulmat ja puhdistamaan sinkomiehet. Ilman tukea vaunu pitää välimatkan kujiin ja ampuu kaukaa. Kyllä siihen vaunuun kuolee, kun nyt ne talotkin sortuu suht helposti.

Mun puolesta tsätti saisi olla moderoimaton. Jokaisella on mahdollisuus disabloida se. Tai jos sinne joku filtteri laitetaan, niin jokaisen pitäisi pystyä se itse enabloimaan / disabloimaan. Ei ole DICE:n tehtävä päättää mitä sontaa tsätistä kukakin kestää.

Ihmetyttää kyllä tuo squadin ja joinaamisen bugisuus. Sehän on ollut olemassa jo SWBF1:stä lähtien. Miten se nyt yhtäkkiä kolmen pelin jälkeen hajosi?

Ihme tapahtui ja pelin menussa näkyy "Friend is playing, join game". Ihmetyttää vain, miksei tässä jonotellessa saa laittaa kittejä kohdilleen, määritellä assignmentit ja availla loottiboksit.

Edelleen olen sitä mieltä, että snipujen määrälle voisi laittaa katon. Vituttaa kuolla usein täysin ilman tappelua tai juoksennella ilman tiimiä, kun jengi makaa vuorilla.

Viimeksi muokattu:
Narvik ei toimi tuommoisenaan conquest mappina, Allied ottaa aina kuokkaan tuossa. Basesta ekoille lipuille ei ole juuri suojaa, kun Axisilla on rakennuksia yms. romua edessä. Panzerfaust ei tee damagea. Kuusi (6) laukausta panzer 3:sta vastaan antoi jokaisella kerralla 24 hittiä saamatta edes disablediksi, 6 x 24 = 144 hit eli 44 yli vaunun hipareiden, tä?

Server browserista joinaan serverille jossa 62/64 => game full queue 3...

Narvik ei toimi tuommoisenaan conquest mappina, Allied ottaa aina kuokkaan tuossa. Basesta ekoille lipuille ei ole juuri suojaa, kun Axisilla on rakennuksia yms. romua edessä. Panzerfaust ei tee damagea. Kuusi (6) laukausta panzer 3:sta vastaan antoi jokaisella kerralla 24 hittiä saamatta edes disablediksi, 6 x 24 = 144 hit eli 44 yli vaunun hipareiden, tä?

Vaunu voi korjata itseään, siksi tuo hp ero. Minusta tosi alitehoinen tuo panzerfaust ja sitä kautta ihan hyödytön. Ennemmin rushaan dynamiitin kanssa :D

En tiedä, kuinka älykäs panssarin/vaurionmallinnus pelissä on. Joskus tuntuu, että kimpoaa vihun panos jos huonossa kulmassa osuu. Samoin panzerfaust pitäisi olla niin, että jos osuu esim. Pz IV sivuissa oleviin levyihin, niin dama droppaa. En tiedä onko näin.

Toi sensurointi tuntuu todella oudolle. Sitä on viety vielä paljon pidemmälle edellisistä osista. Rumia sanoja ei saa sanoa K18 pelissä samalla kun suolestetaan tyyppejä puukolla. K18 peli jossa ei kiroilua sallita (tai mitään muitakaan sanoja, jotka ei vaan jotakuta nyt miellytä)

Eikös se EA-pamppu sanonut, että jos ette tykkää, niin älkää ostako. Teki ainakin mun ostopäätöksen helpoksi näiden muiden sekoilujen lisäksi. Ostamatta jää.

En tiedä, kuinka älykäs panssarin/vaurionmallinnus pelissä on. Joskus tuntuu, että kimpoaa vihun panos jos huonossa kulmassa osuu. Samoin panzerfaust pitäisi olla niin, että jos osuu esim. Pz IV sivuissa oleviin levyihin, niin dama droppaa. En tiedä onko näin.
Panzerfausthan on ontelo ammus (=shaped charge), joka osuessaan räjähtää. Ei siis pitäisi kimmota mihinkään, mutta eihän se tässä pelissä meinaa mitään.

Mitenkäs tuosta grand operations -pelimuodosta puuttuu kokonaan day 3? Nythän tuossa on vain kaksi. Ainakin jostain luin että olisi vielä kolmas päivä, jossa voittaja ratkaistaan ja siinä ei voi enää respawnata (?). Pidän kyllä tuosta pelimuodosta, kun siinä muodostuu selkeä rintamasuunta viholliseen päin. Esim. conquest on semmoinen outo häröpallo, jossa vihollisia tulee joka suunnalta. Ei kiva.

Mitenkäs tuosta grand operations -pelimuodosta puuttuu kokonaan day 3? Nythän tuossa on vain kaksi. Ainakin jostain luin että olisi vielä kolmas päivä, jossa voittaja ratkaistaan ja siinä ei voi enää respawnata (?). Pidän kyllä tuosta pelimuodosta, kun siinä muodostuu selkeä rintamasuunta viholliseen päin. Esim. conquest on semmoinen outo häröpallo, jossa vihollisia tulee joka suunnalta. Ei kiva.

Vai oliko peräti neljä päivää ja neljäs on se Last man standing.

Mut tuossa 99% voittaa hyökkääjät. En ole kertaakaan nähnyt puolustajien voittavan.
Ekan päivän tuloksella ei ole mitään väliä (10 äijää per tykki saa lisää..eli ei mitään vaikutusta), joten aivan typerää. Ja äijiä ihan liikaa hyökkääjillä.
Pitäis eka päivä vaikka sektoreiden määrään vaikuttaa.

Vai oliko peräti neljä päivää ja neljäs on se Last man standing.

Mut tuossa 99% voittaa hyökkääjät. En ole kertaakaan nähnyt puolustajien voittavan.
Ekan päivän tuloksella ei ole mitään väliä (10 äijää per tykki saa lisää..eli ei mitään vaikutusta), joten aivan typerää. Ja äijiä ihan liikaa hyökkääjillä.
Pitäis eka päivä vaikka sektoreiden määrään vaikuttaa.

Beta.... kyllä pelitasapainoa vielä hiotaan. Itse olen kyllä ollut pari kertaa voittamassa puolustavassa tiimissäkin.

Ekat 5 kertaa operationissa puolustamassa ja jokainen voitettiin, sen jälkeen ollut yli 5 kertaa hyökääjänä peräkkäin ja puolet vain voitettu.

No onpa typerää. Se määrä on ylipäätään todella iso ja ne mitä päivien välillä saa lisää on aika pieni määrä.
Olen pelannut ehkä 15 operaatiota, eikä kertaakaan puolustus ole ollut lähelläkään voittaa.

Tuo pitäis olla niin, että kunnon puolustuksella olisi esim enemmän sektoreita toisena päivänä tms.

Jotenkin muutenkaan itse en ainakaan osaa monesti edes ymmärtää, kumpi siinä oikeasti voittaa ennen kuin loppuruutu tulee. Varsinkin ekan päivän loppuyhteenveto on todella monesti ihan täysi yllätys.
Tuosta operationsista on vaan jotenkin nyt saatu paljon sekavamman tuntuinen, vaikkei se oikeasti paljoa monimutkaisempi olekaan.

Pari kertaa olen ollut kyllä voittamassa puolustuksessa, vaikkei se voittamiselta missään vaiheessa tuntunutkaan.

Kyllä mun lentokone ainakin tiputettiin AA:n toimesta toisena päivänä. En kyllä valitettavasti osaa sanoa missä se tarkalleenottaen on.

Täytyypä jatkaa etsimistä sitten. AA:n on pakko kai olla jossain A:n takana.

Toi sensurointi tuntuu todella oudolle. Sitä on viety vielä paljon pidemmälle edellisistä osista. Rumia sanoja ei saa sanoa K18 pelissä samalla kun suolestetaan tyyppejä puukolla. K18 peli jossa ei kiroilua sallita (tai mitään muitakaan sanoja, jotka ei vaan jotakuta nyt miellytä)

Toisaalta eipä niitä kiroiluja, rasismeja ja loukkaussanoja siinä chatissa kyllä tarvitakaan. Minua ei ainakaan noiden filtteröinti haittaa.
Katsotaan uudestaan sitten, jos aletaan tosissaan autoritaarista filtteröintiä harrastamaan.

Viimeksi muokattu:
Onko tässä lumikartassa mahdollista olla saksalaisten puolella?

Oon pelannu 32324324 peliä ja aina brittien puolella... ja aina hävinny pelin.

edit: pelataanko tässä betassa bottien kaa ihmispelaajia vastaan? Ja silleen että ne oman puolen botit on easy vaikeustasolla.

edit: voiko tossa vaihtaa puolta? Vai oonko tuomittu pelaamaan koko betan vaan sillä toisella puolella? Oon kaikki pelit pelannu aina vaan yhdellä puolella. Lumikentässä brittien puolella ja kaupunkikartassa saksalaisten puolella.
Haluisin kokeilla sitä toista puoltakin.

Viimeksi muokattu:
Jotenkin muutenkaan itse en ainakaan osaa monesti edes ymmärtää, kumpi siinä oikeasti voittaa ennen kuin loppuruutu tulee. Varsinkin ekan päivän loppuyhteenveto on todella monesti ihan täysi yllätys.
Tuosta operationsista on vaan jotenkin nyt saatu paljon sekavamman tuntuinen, vaikkei se oikeasti paljoa monimutkaisempi olekaan.
Joo, sama. Ei välillä hajuakaan kumpi voitti. Saiko tankkeihin lisää panoksia kun käy siellä tankin spawni-paikassa? Entäs onnistuuko tankin korjaus sataan prosenttiin vain jollain työkalulla?

Noniin, poliittinen korrektius näemmä levelillä: Sweden. Alkaa mennä tämä touhu pelin ympärillä niin naurettavaksi että taidan äänestää lompakolla ja jättää suosiolla kauppaan, eihän EA meidän kouluttamattomien rahoja kaipaa.

Juu, suunnilleen kaikki aikaisemmat battlefieldit löytyy hyllystä, mutta nyt saa kyllä jäädä kauppaan tämä tämmöinen mädätys ihan jo periaatteesta. Siis että oikein naiset rintamalla ja värilliset taistelee Wehrmachtissa. :wtf: Ei kyllä battlefieldiksi enää tunnista. Vituttaa kun kaiken maailman SJW:t istuvat nykyään joka oksalla nykyään päättämässä ja jälki on sitten tälläistä kusta ja paskaa. :facepalm:

Onko tässä lumikartassa mahdollista olla saksalaisten puolella?

Oon pelannu 32324324 peliä ja aina brittien puolella... ja aina hävinny pelin.

edit: pelataanko tässä betassa bottien kaa ihmispelaajia vastaan? Ja silleen että ne oman puolen botit on easy vaikeustasolla.

edit: voiko tossa vaihtaa puolta? Vai oonko tuomittu pelaamaan koko betan vaan sillä toisella puolella? Oon kaikki pelit pelannu aina vaan yhdellä puolella. Lumikentässä brittien puolella ja kaupunkikartassa saksalaisten puolella.
Haluisin kokeilla sitä toista puoltakin.

Kyllä siinä muuallekin pääsee, mut tuuria tuntuu olevan. Ite olen tuomittu saksalaisille.

Ja ei, ihmispelaajia ne kaikki on, botteja ei ole ollenkaan, kertoo paljon niiden tasosta [emoji23]

Joo, sama. Ei välillä hajuakaan kumpi voitti. Saiko tankkeihin lisää panoksia kun käy siellä tankin spawni-paikassa? Entäs onnistuuko tankin korjaus sataan prosenttiin vain jollain työkalulla?
Conquestissa on ainaki semmosia ammuslaatikoita, joiden lähellä voi korjata täyteen ja ottaa ammuksia X näppäintä pohjassa pitämällä.

Onko jotain patenttiratkaisua pelin sisällä kaikki äänet särisee musiikki sekä peliäänet. Äänikortti SoundBlasterX AE-5 headset käytössä, ei ongelmia muissa peleissä.
Koitappa alentaa SB:n näytteenottotaajuutta windowssin ääniohjauspaneelista (äänet - toistaminen - Sound Blaster - ominaisuudet - lisäasetukset). Sama kortti itsellä ja tuo auttoi. Oli pelin mielestä liian laadukkaat asetukset päällä :D Hassua kyllä kun missään muissa peleissä ei ole ongelmaa. Ainoastaan nämä uusimmat bäfät sekoilee.

Kannattaa myös varmuudeksi hiukan muokata pelin tekemää conffi tiedostoa. Sieltä kohta GstAudio.SoundSystemSize. Asettaa se joko 64 tai 128.

Meinasin kysyä että miksi Narvikissa grafiikassa horisontaaliset raidat, sellaiset ei niinkään pelaamista estävät vaan häiritsevät valoisuus/yms. Rotteradamissa ei ole.

Mutta selvisikin, kun 1440p niin ssao vaan aiheuttaa ne, ei kai voi mitään. Huono toisaalta jos joutuu sitä hbao:ta käyttämään kun alentaa fps:ää. Toki 1080p:lläkin voisi pelata, mutta sitten ei enää erota vihollisia...

Sitten kun vielä keksisi miten supportina antaisi itselle niitä panoksia.

Jokos on muut saanut Suomi KPn kehitettyä sen kehityspolun päähän missä tulee 2 hipfire päivitystä ja se suurempi lipas,itse sain juuri ja olihan se jo ennen tuota viimeistä upgradea aikas kova peli mennä hipfirellä.
Siis lonkalta tulee tuolla ammuttua pääosin,tapfirellä sitten keskipitkille matkoille ja pidemmillä matkoilla jätän suosiolla ampumatta kun en ole mikään Simo Häyhä,ei vaan osu.

Savukranaattia olen ruvennut taas käyttämään incendiaryn sijaan,ramborevivet onnistuu kivasti kun nakkaa savun suojaksi.Hauska sählätä ihan etulinjassa nostelemassa omia pystyyn kun on kunnon KP lähitaisteluun.

Kranaatteja en ole vielä heittänyt kun ei mitään hajua mistä napista(jep, en ole katsonut). Myöskin kaikki nuo kehitysjutut täyttä hepreaa itselle. Menen vaan ja ammun, ja kuolen siinä.

Koitappa alentaa SB:n näytteenottotaajuutta windowssin ääniohjauspaneelista (äänet - toistaminen - Sound Blaster - ominaisuudet - lisäasetukset). Sama kortti itsellä ja tuo auttoi. Oli pelin mielestä liian laadukkaat asetukset päällä :D Hassua kyllä kun missään muissa peleissä ei ole ongelmaa. Ainoastaan nämä uusimmat bäfät sekoilee.
Oon muuten jossain muussa asiassa törmännyt samaan ongelmaan. Tai siis tilanteeseen että "liian korkea" sample rate aiheutti ongelmia.

Ei ollut BF peli.
Eli piti tiputtaa oliko se nyt sitten 48kHz sillä kertaa.

Kiitoksia nyt lähti toimimaan. Sama homma muuten myös oli spotifyn kanssa se ei myöskään suostunut toimii jos toi taajuus oli liian hyvä.

Oon muuten jossain muussa asiassa törmännyt samaan ongelmaan. Tai siis tilanteeseen että "liian korkea" sample rate aiheutti ongelmia.

Ei ollut BF peli.
Kyllä, on varmasti muitakin pelejä/softia, joille tuo liian korkea sample rate ei sovi. Ja kun nyt jälkeenpäin miettii, niin Spotify ei suostunut itsellänikään toimimaan silloin kun oli parhaat asetukset päällä. En vain osannut sitä tähän silloin yhdistää.

Tästä tuli nyt täysin vasemmistolaisen propagandan väline: https://www.forbes.com/sites/erikka...ite-man-for-some-bizarre-reason/#55a0342467ec Eli WW2 sijoittuvassa pelissä ei saa sanoa esimerkiksi "Nazi" tai "White man".

Tossa yksi kehittäjä kertoo kuinka naiset pakotetaan tarkoituksella mukaan tähän peliin:
bfvagina.jpg

Olen nyt päivittäin pelannut. Olen alusta asti tykännyt uudistuksista todella paljon ja itse pelaamisestakin.
Mutta mistään ei ole mitään tullut. En vain ole osannut.
Tai no omaa roolia olen osannut pelata ja olen ollut sijoilla 2-10 käytännössä joka matsissa pisteissä. Mutta K/D ollut siellä 1 hujakoilla, aavistuksen yli.
Eikä siinä, mun taitoon nähden se on ollut täysin normaalia jo BF1:ssä, eikä tässäkään koskaan se turhauttanut.
Vedin koko viikon vähän kaikilla, paitsi snipulla. Halusin upgradettaa joka luokalle omaan käteen parhaimman aseen täysille. Tästä syystäkin varmaan oli vähän hakemista.

Mut sit eilen ja varsinkin tänään joku loksahti paikalleen. Support luokka, tappiinsa viritetty KE7 pienennetyllä rekyylillä ja miinoilla.
Ollut aivan huikeaa kokoajan. Muutama päivä sitten jo oppisin mihin kaikkialle bipodi ottaa kiinni, mutta nyt parina päivänä olen löytänyt molemmista mapeista ne parhaat paikat, asennot jne.

Supportin aseella ihan oikeasti kannattaa olla taustalla antamassa tukea ja mennä lipulle vasta peräss resuplaamaan. Sen kanssa pystyy snipujakin napsimaan todella kaukaa, kunhan on jalka jossain tukena.
Sit etenkin Rotterdamissa oppisin reitit mistä tankit menee 90% kerroista ja paikat mihin voin pistää jo ennakkoon miinat. Jos ei räjähdä, löytyy paikka mistä livahtaa heittämään tankin alle suoraan ne.

Yks kaks alkoi tulemaan 33-8 roundia ja useamman tankin tuhosin erän aikana ja sain eräästä tankkikuskista kyllä kunnon vastuksen useamman roundin ajaksi. Se oli todella nautittavaa peliä.
Muut valtaa lippuja ja mä annoin tukea taustalta/kadulla ja tuhosin tankit. 2-5 sijoilla pisteissä aina, vaikka oikeastaan lipun puolella en käynyt kauheasti. Ja paras supportti myös käytännössä aina.

Lisäksi mietin koko viikon miten typerä lisäys on se et autojen perään saa kiinni jotain kärryjä. Tai no ei typerä, mutta et eihän sitä oikeasti kukaan voi käyttää. Ja ei ole oikeastaan käyttänyt.
Mä sit vitsillä testasin ja otin tykin matkaan ja ajoin sinne B/D lippujen ranta osuudelle ja tykki irti ja ampumaan. Sain vissiin 20 äijää sen mapin aikana tapettua sieltä ja vaikka sillointällöin joku snipu tappoi, niin kukaan ei tuhonnut tykkiä ja pääsin aina uusiksi sinne. Käytännössä sen erän aikana näitä kahta lippua ei menetetty kokonaan kertaakaan, joten pari tollasta tykkiä ois oikeasti aika hyvä sinne rahaailla. Ne saa myös siten suojiin, että saa tankit ja pienemmät kulkupelit tuhottua ennen kuin tykki tuhotaan.
Tuo on siis oikeasti aika näppärä apuväline, kunhan porukka oppii joskus niitä käyttämään.
Mutta itselle siis tuo support luokka iskee nyt todella lujaa.
Sit taas esim operationissa ekassa päivässä ei tankkeja ole, niin voi käyttöö tripwireä ja sillä saakin helposti tappoja myös aikaan.

Sit koska nämä ei kuitenkaan siirry koko versioon, niin ajattelin haluta vaihtaa välillä luokkaa muuhunkin ja assigmentteja oli kivasti snipulle, joten piti sitä koittaa ja se aloitus ase maksimi upgradelle. Omaan makuun se on latauksesta huolimatta parempi, kuin kaksi muuta asetta. Ja ihan killeri pitkän matkan luodeilla ja bipodilla.
Mutta koska en todellakaan ole ikinä snipua osannut, niin yksinkertaisesti tein sitä mitä vihaan Bf1:ssä muiden osalta. Kämpin käytännössä Rotterdamin saksalaisten basessa ja tähtäsin E-lipulle päin. Kävin vetämässä sen tornin alaovelle molemmin puolin tripwiret, joten siihen kuoli aina 1-2 vihua ja ei mua sieltä suojien takaa saatu kertaakaan kun tähystelin sinne autotalliin. Välillä ku haki helaa sieltä E:ltä ni noutaja saatto tulla.
Siinä meni varmaan kymmenellä tyypillä hermot aivan totaalisesti. Vaikka niillä oli välillä kaikki liput valloittamatta, niiden ainut tavoite oli tappaa mut. Ja aivan käsittämättömästi ne ei siinä onnistunut, vaikka oli snipuja vastassa. Pystyin sen verran vaihtamaan piilossa paikkaa, ettei ne tiennyt mistä ammun ja sit kuolivat itse kun joutuivat olemaan siinä esillä.

Tiedän, tuo on ärsyttävintä ikinä, mutta täytyy sanoa et ekaa kertaa nautin itse sniputuksesta kun ase oli parhaimmillaan ja muita ärsytti, enkä itse kuollut Aina kun oli sauma, niin kaukoputkella spottailin muille vihuja ja kävin siinä E-n rampilla katselemassa brittien baseen päin ja E:n yläkertaan ja spottailin.

Lisäksi täytyy sanoa noista Assigmenteista, että aluksi en tajunnut niistä mitään, mutta nyt tykkään niistä. Todella hyvä, että esim aseita et saa auki, jos et pelaa rooliasi ja että täytyy opetella pelaamaan sillä aseella minkä haluat hyväksi. Sitä ei saa heti täydelliseksi. Siinä tulee selkeitä tavotteita ja siinä matkan varrella oikeasti kiintyy tiettyyn aseeseen ja sitä siinä kai on haettukin.
Ja ne assigmentit. Käytännössä ne on kaikki sellaisia, että sun on pelattava omaa rooliasi, tai käytettävä juuri sitä omaa asetta. Ja kun ne saa itse sieltä valita, tulee ekaa kertaa jotenkin kunnon tavoitteellisuutta peliin ja itse koukutuin niihin ihan hulluna ja myös niiden vuoksi haluan koittaa eri luokkia, jotta onnistun saamaan esim headshotin yli 100m päästä.
Nämä on kyllä todella mahtavia. Jostain syystä BF1:ssä en ikinä jaksanut availla aseita, kun taas tässä se on koko pelin suola.

Vielä kun on se Tides of War, niin tajusin että siitä pääsee aina sellaiselle servulle mistä voit suorittaa kyseisen vaatimuksen. Eli esim Rotterdamin tavoite heittää sut aina servulle missä ei pelata mitään muuta kuin rotterdamia. Joten ei tarvi narvikiin välillä pomppia. Näitä tavoitteitahan tulee myös jatkuvasti julkaisun jälkeen ja nyt kun pääsin jotenkin fiilikseen, niin odotan niitäkin ihan uskomattoman paljon.

Kaiken kaikkiaan peli on alkanut maistumaan todella hyvän sijasta aivan mielettömän hyvältä ja olen vihdoin tajunnut, että yksittäistä asetta on oikeasti hauska kehittää, rahaa on hauska kerätä uuteen tavoitteeseen ja sen, että tähtäimet ja muut kustomoinnit aukeaa niillä assigmenteilla mistä ei saa rahaa, niissä on eri kuvake.
Vielä kun koko versiossa voi upgradettaa kesken pelin, edes mapin loputtua, koska ärsyttää lähteä servulta.
Peli on myös todella paljon rauhallisempaa ja se munaravi on käytännössä kokonaan poissa, mutta silti ei tarvi tuolleen kämppiä kuin minä snipulla.
Supportillakin ravaan kolmen mapin väliä, mutta kuitennin rauhassa kaduilla suojissa napsien vihuja.

Ai että kun maistuu!!

Edit:
PS. Huomasin, että mitä lähempänä lippua on, sitä enemmän on siinä balanssi mittarissa voimaa. Eli jos lipulla on 3vs2 tilanne, niin lipun keskellä oleva kaksikko on vahvimmilla ja eivät menetä lippua.
Samoin jos toinen valtaa yli puolet lipuista, toinen joukkue menettää kokoajan respawneja, joten siksi välillä voi useamman sadan johto kutistua silmissä.

Olen nyt päivittäin pelannut. Olen alusta asti tykännyt uudistuksista todella paljon ja itse pelaamisestakin.
Mutta mistään ei ole mitään tullut. En vain ole osannut.
Tai no omaa roolia olen osannut pelata ja olen ollut sijoilla 2-10 käytännössä joka matsissa pisteissä. Mutta K/D ollut siellä 1 hujakoilla, aavistuksen yli.
Eikä siinä, mun taitoon nähden se on ollut täysin normaalia jo BF1:ssä, eikä tässäkään koskaan se turhauttanut.
Vedin koko viikon vähän kaikilla, paitsi snipulla. Halusin upgradettaa joka luokalle omaan käteen parhaimman aseen täysille. Tästä syystäkin varmaan oli vähän hakemista.

Mut sit eilen ja varsinkin tänään joku loksahti paikalleen. Support luokka, tappiinsa viritetty KE7 pienennetyllä rekyylillä ja miinoilla.
Ollut aivan huikeaa kokoajan. Muutama päivä sitten jo oppisin mihin kaikkialle bipodi ottaa kiinni, mutta nyt parina päivänä olen löytänyt molemmista mapeista ne parhaat paikat, asennot jne.

Supportin aseella ihan oikeasti kannattaa olla taustalla antamassa tukea ja mennä lipulle vasta peräss resuplaamaan. Sen kanssa pystyy snipujakin napsimaan todella kaukaa, kunhan on jalka jossain tukena.
Sit etenkin Rotterdamissa oppisin reitit mistä tankit menee 90% kerroista ja paikat mihin voin pistää jo ennakkoon miinat. Jos ei räjähdä, löytyy paikka mistä livahtaa heittämään tankin alle suoraan ne.

Yks kaks alkoi tulemaan 33-8 roundia ja useamman tankin tuhosin erän aikana ja sain eräästä tankkikuskista kyllä kunnon vastuksen useamman roundin ajaksi. Se oli todella nautittavaa peliä.
Muut valtaa lippuja ja mä annoin tukea taustalta/kadulla ja tuhosin tankit. 2-5 sijoilla pisteissä aina, vaikka oikeastaan lipun puolella en käynyt kauheasti. Ja paras supportti myös käytännössä aina.

Lisäksi mietin koko viikon miten typerä lisäys on se et autojen perään saa kiinni jotain kärryjä. Tai no ei typerä, mutta et eihän sitä oikeasti kukaan voi käyttää. Ja ei ole oikeastaan käyttänyt.
Mä sit vitsillä testasin ja otin tykin matkaan ja ajoin sinne B/D lippujen ranta osuudelle ja tykki irti ja ampumaan. Sain vissiin 20 äijää sen mapin aikana tapettua sieltä ja vaikka sillointällöin joku snipu tappoi, niin kukaan ei tuhonnut tykkiä ja pääsin aina uusiksi sinne. Käytännössä sen erän aikana näitä kahta lippua ei menetetty kokonaan kertaakaan, joten pari tollasta tykkiä ois oikeasti aika hyvä sinne rahaailla. Ne saa myös siten suojiin, että saa tankit ja pienemmät kulkupelit tuhottua ennen kuin tykki tuhotaan.
Tuo on siis oikeasti aika näppärä apuväline, kunhan porukka oppii joskus niitä käyttämään.
Mutta itselle siis tuo support luokka iskee nyt todella lujaa.
Sit taas esim operationissa ekassa päivässä ei tankkeja ole, niin voi käyttöö tripwireä ja sillä saakin helposti tappoja myös aikaan.

Sit koska nämä ei kuitenkaan siirry koko versioon, niin ajattelin haluta vaihtaa välillä luokkaa muuhunkin ja assigmentteja oli kivasti snipulle, joten piti sitä koittaa ja se aloitus ase maksimi upgradelle. Omaan makuun se on latauksesta huolimatta parempi, kuin kaksi muuta asetta. Ja ihan killeri pitkän matkan luodeilla ja bipodilla.
Mutta koska en todellakaan ole ikinä snipua osannut, niin yksinkertaisesti tein sitä mitä vihaan Bf1:ssä muiden osalta. Kämpin käytännössä Rotterdamin saksalaisten basessa ja tähtäsin E-lipulle päin. Kävin vetämässä sen tornin alaovelle molemmin puolin tripwiret, joten siihen kuoli aina 1-2 vihua ja ei mua sieltä suojien takaa saatu kertaakaan kun tähystelin sinne autotalliin. Välillä ku haki helaa sieltä E:ltä ni noutaja saatto tulla.
Siinä meni varmaan kymmenellä tyypillä hermot aivan totaalisesti. Vaikka niillä oli välillä kaikki liput valloittamatta, niiden ainut tavoite oli tappaa mut. Ja aivan käsittämättömästi ne ei siinä onnistunut, vaikka oli snipuja vastassa. Pystyin sen verran vaihtamaan piilossa paikkaa, ettei ne tiennyt mistä ammun ja sit kuolivat itse kun joutuivat olemaan siinä esillä.

Tiedän, tuo on ärsyttävintä ikinä, mutta täytyy sanoa et ekaa kertaa nautin itse sniputuksesta kun ase oli parhaimmillaan ja muita ärsytti, enkä itse kuollut Aina kun oli sauma, niin kaukoputkella spottailin muille vihuja ja kävin siinä E-n rampilla katselemassa brittien baseen päin ja E:n yläkertaan ja spottailin.

Lisäksi täytyy sanoa noista Assigmenteista, että aluksi en tajunnut niistä mitään, mutta nyt tykkään niistä. Todella hyvä, että esim aseita et saa auki, jos et pelaa rooliasi ja että täytyy opetella pelaamaan sillä aseella minkä haluat hyväksi. Sitä ei saa heti täydelliseksi. Siinä tulee selkeitä tavotteita ja siinä matkan varrella oikeasti kiintyy tiettyyn aseeseen ja sitä siinä kai on haettukin.
Ja ne assigmentit. Käytännössä ne on kaikki sellaisia, että sun on pelattava omaa rooliasi, tai käytettävä juuri sitä omaa asetta. Ja kun ne saa itse sieltä valita, tulee ekaa kertaa jotenkin kunnon tavoitteellisuutta peliin ja itse koukutuin niihin ihan hulluna ja myös niiden vuoksi haluan koittaa eri luokkia, jotta onnistun saamaan esim headshotin yli 100m päästä.
Nämä on kyllä todella mahtavia. Jostain syystä BF1:ssä en ikinä jaksanut availla aseita, kun taas tässä se on koko pelin suola.

Vielä kun on se Tides of War, niin tajusin että siitä pääsee aina sellaiselle servulle mistä voit suorittaa kyseisen vaatimuksen. Eli esim Rotterdamin tavoite heittää sut aina servulle missä ei pelata mitään muuta kuin rotterdamia. Joten ei tarvi narvikiin välillä pomppia. Näitä tavoitteitahan tulee myös jatkuvasti julkaisun jälkeen ja nyt kun pääsin jotenkin fiilikseen, niin odotan niitäkin ihan uskomattoman paljon.

Kaiken kaikkiaan peli on alkanut maistumaan todella hyvän sijasta aivan mielettömän hyvältä ja olen vihdoin tajunnut, että yksittäistä asetta on oikeasti hauska kehittää, rahaa on hauska kerätä uuteen tavoitteeseen ja sen, että tähtäimet ja muut kustomoinnit aukeaa niillä assigmenteilla mistä ei saa rahaa, niissä on eri kuvake.
Vielä kun koko versiossa voi upgradettaa kesken pelin, edes mapin loputtua, koska ärsyttää lähteä servulta.
Peli on myös todella paljon rauhallisempaa ja se munaravi on käytännössä kokonaan poissa, mutta silti ei tarvi tuolleen kämppiä kuin minä snipulla.
Supportillakin ravaan kolmen mapin väliä, mutta kuitennin rauhassa kaduilla suojissa napsien vihuja.

Ai että kun maistuu!!

Edit:
PS. Huomasin, että mitä lähempänä lippua on, sitä enemmän on siinä balanssi mittarissa voimaa. Eli jos lipulla on 3vs2 tilanne, niin lipun keskellä oleva kaksikko on vahvimmilla ja eivät menetä lippua.
Samoin jos toinen valtaa yli puolet lipuista, toinen joukkue menettää kokoajan respawneja, joten siksi välillä voi useamman sadan johto kutistua silmissä.

Oma arvosteluni on hieman lyhyempi: täyttä paskaa ja lähti poistoon. Battlefield on kuollut. :tdown:

Mä en o oikein tajunnut miten uusia aseita avataan. Riittääkö vaan et uppii classin leveliä?

Siinä on varmaan https Imgur kuvalinkki? Näkyy niille ketkä avannut kuvan muualla, eli ainakin uppaajalle. :)

EDIT: semmonen kuva sitten :rofl:

Viimeksi muokattu:

Ei ollut BF peli.

Rustissa olen itse tuollaisia ongelmia havainnut myös. Se ei näemmä tykkää liian korkeasta sample ratesta.

Rustissa olen itse tuollaisia ongelmia havainnut myös. Se ei näemmä tykkää liian korkeasta sample ratesta.
Nyt muistan sen keissin mikä tuli itselle vastaan, tai siis peliporukassa yhdelle.

Ainakin aikoinaan PUBG:issa oli ongelma joillain, että jos oli liian korkea sample rate niin äänet on oli melko hiljaiset. Ei siis ollut mahdollista saada ääniä ns. tarpeeksi kovalle.
Tiputti tuota sample ratea ja homma pelitti taas.

Eiköhän toki noi sample rate ongelmat saa korjattua pelien puolelta. Eihän sillä kai pitäisi sinänsä olla mitään väliä kuinka korkea se on Windowsin/äänikortin puolella... ?

Nyt muistan sen keissin mikä tuli itselle vastaan, tai siis peliporukassa yhdelle.

Ainakin aikoinaan PUBG:issa oli ongelma joillain, että jos oli liian korkea sample rate niin äänet on oli melko hiljaiset. Ei siis ollut mahdollista saada ääniä ns. tarpeeksi kovalle.
Tiputti tuota sample ratea ja homma pelitti taas.

Eiköhän toki noi sample rate ongelmat saa korjattua pelien puolelta. Eihän sillä kai pitäisi sinänsä olla mitään väliä kuinka korkea se on Windowsin/äänikortin puolella... ?

Joo muistanpa itsekin että tuo ongelma oli PUBG:ssakin. Mutta ainakaan vielä Huhtikuussa ei ollut Rust:sta korjattu tuota enkä muista että äänikorjauksia olisi tähän asti tulleissa päivityksissä tullut. Voi olla toki että on mennyt silmien ohi.

Voiko tuolle Narvikin Operationin toisessa päivässä olevalle Brittien pommi/hyökkäyslentokoneelle tehdä tässä betassa mitään? Käytin pitkän aikaa AA-tykkien tai minkä tahansa etsimiseen, mutta enpä niitä löytänyt. En löytänyt supportilla yhtään AA rakennussaittiakaan, joten niitäkään ei kai ole?

Kartan alalaidassa junavaunujen päässä on ainakin yksi paikka ja toinen taitaa olla jossain siinä mäen päällä bunkkerin vieressä.

Sen revive-animaation voi lopettaa painamalla E:tä uusiksi. On muuten todella hölmöä, että reviven aloitus ja lopetus on samassa painikkeessa ja sitten tulee vahingossa aika usein peruttua se. Tätä tapahtuu etenkin herkästi silloin, jos ei ota reviveä ekasta painalluksesta.

Itse pidän E:tä pohjassa koko reviven ajan niin ei tule vahinkoja.

Paina 3:sta pitkään pohjassa.

Itse olen käyttänyt 5:sta :confused:

Oma arvosteluni on hieman lyhyempi: täyttä paskaa ja lähti poistoon. Battlefield on kuollut. :tdown:

Sama, 13 vuoteen oNpi sitten ensimmäinen "bäfä" mikä jää ostamatta. Tai no, hardline jäi myös ostamatta. Tässä ei ole mitään mistä olen Battlefieldeissä tykännyt. Viimeinen niitti on tuo oman agendan väkisin syöttäminen. Varsinkin kun se tehdään noin selvällä asenteella.

Hupasaa ois nähä sellainen tankki mappi jossa pitää ajaa kilometrejä nuilla ryömintävaunuilla ;) Tahi kihunuttaa telamopoilla, sniput poimis aika nopsaa jannut. No ainut miten pääsis olis hypätä lenkarista ja kuolla ilmaan...No taitaa tulla vain kaupunki mappeja. Kuhan on noita säävaihteluita niin ei haittaa. Pikkusen juomaa ja porukalla voippiin fiilisteleen. Pittääkö sitä aina niin vakavasti ottaa ;)

Outua että ei vielä ollut yö mappia ja sekin ilman mitään valotehoste tähtäimiä, ainoastaan vois olla valopanokset eli soihdut. Silloin vois olla HDR ja RTX ja mitä niitä vielä on tossa IPS näytöllä aika pimeetä kun pitää jo nyt säätää valotuksia kirkkaammalle.

Tulta syöksevä tankki on aika kiva kuhan vaan pääsis kunnolla apajille piirittään?

FPS pyörii 70-100 hujakoilla ultra @ 1080p asetuksilla, yleensä 90 fpsn tuntumassa GTX 1070 Ti / Ryzen 2700X setillä. Ihan normaali?

Ihan OK peli mutta tiedä kyllä ostanko, ei oikein mitään hirveän uutta tarjoa. :think:

Ihan normaalit. Itellä oli samalla GTX 1070:lla sama.

Päivitin taas vaihteeks viikonloppuna 1080gtx ja 1440p näyttöön. Ultralla saan keskiarvolla n. 90 fps. Prossuna i5 8400 ja 16gb ram 3000mhz.

Rajotin rivatunerilla tosin fps:t 100, koska hyppi liikaa 120-> 70fps. CPU käyttö pelatessa pyörii siinä 65-85%, jos oikein muistan.

Löysin aika hyvät asetukset, jolla peli näyttää todella hyvältä mut silti fps saa enemmän n. 90-120 fps. Tosin pidän rajana tosiaan sitä 100 niin pyörii jatkuvasti siinä 85-100fps.

FOV 90

Texture Low
Post Processing Low
Mesh Low
Terrain medium/high
Undergrowth Low

Motion blur pois
V Sync pois

Ohjeissa oli myös shadow low, mut en löydä sellasta asetuksista.

En ite huomaa ultraan mitään eroa. Ehkä olen sokea tai amatööri tai molempia. :).

Viimeksi muokattu:
Löysin aika hyvät asetukset, jolla peli näyttää todella hyvältä mut silti fps saa enemmän n. 90-120 fps. Tosin pidän rajana tosiaan sitä 100 niin pyörii jatkuvasti siinä 85-100fps.

FOV 90

Texture Low
Post Processing Low
Mesh Low
Terrain medium/high
Undergrowth Low

Motion blur pois
V Sync pois

Ohjeissa oli myös shadow low, mut en löydä sellasta asetuksista.
Mielenkiintoista. Itse pidän kaikki HIGH paitsi lighting ja effects ULTRA, korttina 1060 6GB ja pyörii ihan mallikkaasti.

Ihan hauskat ilmaiset pelihetket tuli vedettyä, että kiitokset siitä EA:lle - vai kuka sen kunnian nyt haluaa ottaakaan. Alkoi tosin loppumetreillä tuntumaan jo niin puuduttavalta, että itse peli jää hankkimatta. En saanut mitään fiilistä pelin WW2-teemasta. Onhan siinä joo kalustoa yms. olevinaan kyseiseltä aikakaudelta, mutta koko homma hukkuu kaiken unlockattavan sekametelisopaksi.

Jos nykyisen sosiaalisen ilmapiirin takia on mahdoton tehdä peliä, jossa natsien riveissä ei taistele aasialaisia tai mustia kavereita (Euroopassa), niin eikö kannattaisi oikeasti jättää historia sikseen ja tehdä jatkoa 2142:lle? Reilun sadan vuoden kuluttua armeijaan hyväksytään ilolla ne taisteluhelikopteritkin. Tai tehdä kuten aikoinaan ja antaa kunkin kansallisuuden taistella oman maansa puolesta. Tällä saadaan erilaisia mielenkiintoisia skenaarioita ympäri maailmaa ja toki vaihtelevuutta aseistukseen. Niin ja melkein kaikki pääsevät tappamaan toisiaan ihonväristä riippumatta.

Tekeekös tässä muuten panzerfaust tankin persuksiin ammuttuna enemmän läpsykkää, kun esim keulaan ammuttuna? Ainakin BF3:ssa ja 4:ssa teki. Sai yhdellä RPG:n kudilla disbalen, jos pääsi suoraan perään ampumaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 006
Jäsenet
81 016
Uusin jäsen
jmap

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom