Onko siis mielestäsi fiksua erkaannuttaa se vanha uskollinen ydinpelaajakunta? Välillä noista viesteistäsi saa sen kuvan. Kaikkia ei voi tosiaan miellyttää mutta mitäs sitten siinä tapauksessa, kun onnistutaan "pääsemään eroon" siitä vanhasta ydinpelaajakunnasta ja sitten nämä CoD/Fortnite/Overwatch pelaajat joita kosiskellaan eivät pidäkään tästä? Tai pelaavat tätä pari kuukautta ja palaavat oman sarjansa pariin?
Kaikkia ei voi tosiaan miellyttää mutta vähän tästä jää silti semmoinen vaikutelma, että koitetaan revetä sarjan kanssa kaikkialle. Samaa on moni muukin kommentoinut. Traileri ei todellakaan vakuuttanut pitkänlinjan BF-pelaajia mutta ilmeisesti upposi ulkopuolisiin pelaajiin. Nuo listatut muutokset taas miellyttävät varmasti niitä kunnon BF-pelaajia mutta mitä mieltä muiden sarjojen pelaajat ovat? Ainakin CoD on ollut jo pitkään sellainen aivot narikkaan peli, jota ei pelata taktisuuden ja tiimityön vuoksi. Kyllä sillä pelillä joku oma identiteetti ja kohderyhmä pitäisi olla.
Tuo muutoslista vaikuttaa hyvältä ja itse peli voikin olla hyvä. Trailerin ja muutosten perusteella on vaikea sanoa vielä lopputulosta. Se selviää vasta pelatessa lopullista tuotosta tai betaa. Kuitenkin on vähän sellainen tunne, että pitäisi päättää millaista kohderyhmää tällä nyt koitetaan tavoitella. Jos koitetaan kosiskella vanhoja BF-pelaajia ja mennä sinne alun taktisempaan suuntaan kuten devit koittavat haastatteluissa selittää niin tuo traileri ei ainakaan antanut hyvää lähtökohtaa sille tielle. Pitää kuitenkin muistaa ensivaikutelman tärkeys.
Miksei olisi fiksua jos pelitalo tekee voittoa sillä, että muuttaa pelejään erilaisiksi ajan myötä, enemmistön suuntaan. Tietenkään tämä ei ole kaikkien makuun.
Minäkin tykkäsin codeista silloin kun ne oli vielä maanläheisimpiä, esimerkiksi WAW- on yksi suosikkejani. Nyt jätin 2 uusinta ostamatta, kun sielu kateissa koko touhusta.
Mutta se onkin vain oma mielipiteeni ja pelit kuuluu myyvän silti kuin häkä.
Bf1 tosiaan yhdisteli cod-maista vauhtia, mutta bäfämäisillä isoilla ja tuhoutuvilla mapeilla ja laittaa vielä ajoneuvot sekaan.
Minusta ihan fiksu veto yhdistellä arcademaisuutta ja battlefieldin parhaita puolia. Olen siis edelleen eri mieltä siitä, etteikö DICE tasan tarkkaan tiedä mihin välimaastoon
pelinsä tekee. Tämä marina suunnattomuudesta tulee vain menneisyyttä haikailevien suusta, jotka eivät pysty hyväksymään sitä että monet isot pelitalot eivät tee pelejä
enää sen "klassisen" historian pohjalta. Toisaalta marisin minä itsekin, kun Cod ww2 ilmestyi. pelaajille luvattiin jotain mahtavaa, ja saatiinkin taas sitä samaa, uusilla vaatteilla,
pienissä staattisisssa labyrintti-mapeissa. Ei tankkeja, ei verta, laajoja mappeja ynm mitä kuvittelin tulevan. Ainakaan siinä itselleni tärkeässä moninpelissä.
Traileri olisi voinut olla paljon parempikin, siitä olen samaa mieltä kyllä. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla, reilu 700h vietin Bf1:sen parissa.