Battlefield V

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Tänään tuli pari conquestia pelattua, mukavan tiukkoja matseja ja oma leveli nous kutoseen ja assaultin leveli vitoseen. Ehkä tässä vanhemmiten ei enää nii tosissaan näitä pelejä ota nii ei harmita vaikka kuolee 5 kertaa putkeen.
Kokeilepa tässä Vitosessa liikkua vähän varovaisemmin. Aika helposti nimittäin lähtee spawnin jälkeen henki, jos suoraa päätä ryntäilee mähinöiden sekaan.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Kokeilepa tässä Vitosessa liikkua vähän varovaisemmin. Aika helposti nimittäin lähtee spawnin jälkeen henki, jos suoraa päätä ryntäilee mähinöiden sekaan.
Joo olis ehkä pitäny kirjottaa "vaikka kuolis", ei ihan viittä kertaa putkeen tullu kuoltua. On vielä niin hakusessa nuo mapit nii ei välillä yhtään tiedä mistä suunnasta vihollista voi edes tulla. Parempi ehkä olettaa, että on koko ajan keskellä vihollista :think: Tuli noissa parissa matsissa kuitenki oltua puolessa väliä score tablea ja K/D ratioki oli plussan puolella
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
En ole vähään aikaan mainostanut, mutta meidän discord servulle saa liittyä jos kaipaa peliseuraa. Meillä on ok aktiivista porukkaa, mutta ei haittaisi vaikka porukkaa olisi enemmänkin linjoilla. Meillä on tosiaan kaiken tasoisia pelaajia porukassa. Myös platooniin saa liittyä, vaikkei voipissa olo kiinnostaisikaan.

Kutsulinkki: https://discord.gg/vUKjams


Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.
Näistä vinkeistä saattaa olla apua yleiseen 1vs1 tilanteeseen. Eli vaikka et olisikaan paras ampuja, voit silti päihittää vihollisen muilla osa-alueilla.

- Korppikuninkaalla oli hyvänä vinkkinä tuo tähtäinlinjan pitäminen pään korkeudella. Tällä tavoin paniikkitilanteissa saattaa ihan vahingossakin ampua vihollista päähän.

- Kannattaa opetelle pysymään liikkeessä myös ampumisen aikana. Tee itsestäsi mahdollisimman vaikeasti ammuttava kohde niin vastaantuleva pro pelaaja ei osu päähän. Yleensä paras keino on näpyttää ad ad edestakaisin. Myös kyykkyyn meneminen toimii. Monesti näkee huonompia pelaajia jotka pysähtyvät aina ampumisen ajaksi. Pysähtyminen kannattaa silloin jos vihollinen ei ole vielä nähnyt sinua.

- Kannattaa olla ennalta arvaamaton. Eli jos ammut vaikka suojan takaa välillä käyden kyykyssä, niin ei kannata nousta aina samasta kohdasta ylös. Vihollinen kyllä huomaa tämän ja laittaa seuraavaksi tähtäimen valmiiksi pään kohdalle. Samoin jos olet vaikka puun takana, silloinkin kannattaa ampua molemmilta puolilta.

- Tämähän on tiimipeli, joten squadin kanssa liikkuessa taisteluiden voittaminen on huomattavasti helpompaa ;)

Ja sit ku makaat itse jossain et hieman voi päätä pilkottaa, toinen juoksee kulman takaa.
Itsellä tähtäin valmiina ja alkaa ampumaan varmaan sekunnin ennen vihua.
Siitä huolimatta ne vetää aseella kuin aseella juostessa headshotin heti.
En vain tajua..
Käsittääkseni pelissä on pienoinen "peekers advantage". Eli se joka tulee juosten nurkan takaa pystyy näkemään nurkassa kämppivän pelaajan aikaisemmin.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
64
Älytön grindaus festi tulee tuosta tulevasta tides of war viikosta. Sen verran monta näyttää olevan noita breakthrought kohtia. Tämä pelimoodi kun tuntuu aina kestävän sen 30-45min ainakin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 034
Älytön grindaus festi tulee tuosta tulevasta tides of war viikosta. Sen verran monta näyttää olevan noita breakthrought kohtia. Tämä pelimoodi kun tuntuu aina kestävän sen 30-45min ainakin.
Eka, jossa pitää pelata kolme rundia, on ainakin helppo kunhan joinaa browserista loppumaisillaan oleviin peleihin. Ainakin jossain aiemmissa suoritukseen riitti että spawnasi ja oli läsnä kun erä loppui. Eli helpoimmillaan meni ihan hetkessä.

Mutta joo, on tuolla kyllä ihan haastaviakin tehtäviä joukossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Eilen tuli ensimmäinen kerta kun tuntui varmasti, että huijari vastapuolella. Siihen malliin snap shottaili squad conquestissa kaukaa mg:llä, että leavasin pelistä ensimmäisen 5 minuutin jälkeen.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Onko pätsi jo ladattavissa? Kuinkas iso lataus kyseessä?


Eli ei ole vielä ladattavissa.

EDIT: Itselläni latauksen koko on 20.60 GB, katsotaan antaako Origin edes 10% kaistasta...

EDIT2: 8 min "preparing" jälkeen latauksen koko onkin vain 4.05 GB. Tällä kertaa tulee jopa täyttä kaistaa alaspäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 364
Itsellekin tuli tuo 4.05 gb tuossa yhdentoista nurkilla. Ei kyllä ladannut lähellekään täysillä vaan jäi johonkin 18MB/s nurkille gigaisella kaistalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Itsellekin tuli tuo 4.05 gb tuossa yhdentoista nurkilla. Ei kyllä ladannut lähellekään täysillä vaan jäi johonkin 18MB/s nurkille gigaisella kaistalla.
Joo siksi vähän tiedustelinkin, että millainen könttä olisi taas ladattava kun alla vaan nuhainen 10/1 tällä hetkellä. Ehkä tulevaisuudessa taloyhtiöön saadaan kuitu niin sitten kulkee kovempaa :)
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Itsellä nopeutta ihan OK eli about 100M, mutta jostain syystä Origin on ihan urpo latamaan pelejä tai niiden päivityksiä.

Ainakin BFV pätsin sekä Anthem demon kohdalla latausnopeus tippuu nollaan muutaman minuutin välein ja sitten se taas nousee. Käytännössä tuo tahtoo tuplata latausajat.
Ongelmaa kyllä Googlannut, mutta yhtään järkevää juttua en ole löytänyt. Steam sen sijaan rullaa non-stop aina sen mitä kaistaa löytyy.
Tässä ei pitäisi edes olla kyse siitä, että Origin aina tekisi jotain tuossa välissä kuten että purkaisi pakettia tai asentaisi osissa. Tuossa tippuu Originin disk/network usage nollaan samalla.
Rasittavaa, mutta onneksi Originissa vain se 2-3 peliä mitä pelaa niin harvoin tarvitsee kärsiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Itsellä nopeutta ihan OK eli about 100M, mutta jostain syystä Origin on ihan urpo latamaan pelejä tai niiden päivityksiä.

Ainakin BFV pätsin sekä Anthem demon kohdalla latausnopeus tippuu nollaan muutaman minuutin välein ja sitten se taas nousee. Käytännössä tuo tahtoo tuplata latausajat.
Ongelmaa kyllä Googlannut, mutta yhtään järkevää juttua en ole löytänyt. Steam sen sijaan rullaa non-stop aina sen mitä kaistaa löytyy.
Tässä ei pitäisi edes olla kyse siitä, että Origin aina tekisi jotain tuossa välissä kuten että purkaisi pakettia tai asentaisi osissa. Tuossa tippuu Originin disk/network usage nollaan samalla.
Rasittavaa, mutta onneksi Originissa vain se 2-3 peliä mitä pelaa niin harvoin tarvitsee kärsiä.
Minä olen myös tämän huomannut 100/10 kuidun kanssa kuten myös kaverini. En nyt muista oliko edellinen pätsi joka valui tiputtelemalla ja maksimissaankin reilua 1MBs vaikka normisti tulisi kymmenkertaista nopeutta. Steam kyllä toimii ok.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Joo, ihan sairaan raivostuttava bugi kyseessä, ja tosiaan olen myös kavereilta kuullut vastaavista tapauksista.

Mulla se kyllä useimmiten nousee sinne lähemmäs oman linjan maksimia, mutta noita 0B/s "taukoja" on oikeasti muutaman minuutin välein. Ne myös kestävät jopa useamman minuutin. Eli siis käytännössä kuten totesin niin latausaika helposti tuplaantuu.
Anthem demon lataaminen (44GB) kesti tasan 3 tuntia. Mulla Origin nopeudet, kun se jopa lataa, ovat jotain luokkaa 9-12MB/s.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
187
Tuli tää ongelma vastaan viime perjantaina ekaa kertaa - latasi päävalikkoon ja peliin pirun hitaasti. Ja fps sahasi 0-144 välillä menussa / pelissä. Piti vielä erikseen laittaa peli Onlineen, joka sekin vei aikansa. Ongelmaa ei ollut vielä pari viikkoa takaperin. Ajattelin alkuun että liittyisi jotenkin itsellä käytössä olevaan ReShade:en, kun se latasi hitaasti, mutta samaa ongelmaa oli poistonkin jälkeen. Pitää tänään katsella, jos olisi ollut jotain väliaikaista ongelmaa EA yhteydessä.
Tutkin tätä tarkemmin vielä eilen. Ongelmaan itselläni auttoi Originin uudelleenasennus & cache folderin poisto. Herjasikin jo jonkun aikaa että oli jotain content pätsiä tarjolla, mutta itse update-namiska ei tehnyt mitään, vaan tuli aina uudelleen. Uhkaili myös että jotkut pelit ei välttämättä toimi poiston jälkeen, mutta itsellä ainakin automaattisesti löysi kaikki Origin-pelit. Tosin kaikki asetukset sai sitten laittaa uusiksi.

Jos joku vielä paini tämän ongelman kanssa..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D
Samanlaisesta häxistä oon nähny videota jo b1:ssä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Eikös joskus muinoin porukka käyttäny Origin R&D modea latausnopeuksien nostamiseen? Ei varmaan toimi enää? Itse ei ole tarvinnut värkätä kun yhteys muutenkin sen verran hidas :D

Tyhjensin ssd:n lopuista pätkistä. Alkuun panzerfaustilla ammuskelua, sitte sniputtelua ja lopuksi gewehr 1-5 räiskimistä. Viime videosta tosiaan reilu viikko, joten toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään liiallisesta spämmistä :beye:

Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D
Myös pelikaverilla oli omassa tiimissä samanlainen hakkeri. Kaiken lisäksi vihollisilla oli aimbottaaja. Tiedä vaikka tekivät jotain yhteistyötä, eli aimbottaajalla olisi enemmän ammuttavaa kun porukka ei pysy kuolleena kovin kauaa.

Mutta omalla kohdalla kohtuu selviä hakkereita tullut joku 10 kappaletta vastaan. Ei mitenkään kauhean paljon kun tunteja kertynyt reilu 150.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Kartan lukemisen lisäksi tankkien tuhoaminen taitaa olla jotenkin mahdoton tehtävä joillekkin.

Taas oli muutamassa kartassa tilanne, että vihollisten tankki sai ihan vapaasti pyöriä siellä ympyrää ja omat assaultit ampuu rynkyllä sitä.
Sit "taas pitää ite tehä kaikki", ni sai tuhottua niitten tankkeja.

Varsinkin jos se tankki on jossain vähän kauempana, ni pelaajat jotenkin lamaantuu siihen.

Oma ennätys yhdessä conquest pelissä on seitsemän tankkia assaultilla, kun omilla ei ne singot ja miinat oikeen osunu käteen taaskaan.

Itseasiassa tässä kun miettii b1 ja b5 pelejä, ni aloitekyky monilla pelaajilla on tasan nolla.

Mut toisaalta hyvin meni taas kun porukalla pelas. Viis (kuus?) peliä ja kaikki voitettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
On kyllä älyttömän OP oloinen tuo Valentine AA tankki sillä shotgun shell päivityksellä. Tuo siis muuttaa sen AA-tykin käytännössä automaattitoimiseksi haulikoksi. Spreadia tuolla on jonkun verran mutta piipusta lähtee kyllä kohtuullinen määrä noita hauleja ja yksi tekee 50 damagea. Toisin sanottuna siis pistää laakista kumoon lähietäisyydellä ja pidemmälläkin matkalla tappaa yhdestä pääosumasta. Ampuu myös niitä kuteja samaan tahtiin kuin se perusversio, joten tuolla pistää parissa sekunnissa kokonaisen squadin kumoon. Ihme ja kumma ettei tuota ole vielä nerffattu ja en edes ymmärrä kenen pelisuunnittelijan mielestä tuo oli edes etäisesti tasapainotettu nykyisellään. En ole edelleenkään keksinyt syytä miksi pelata millään muulla tankilla kuin Valentinella, tuo on hyvä kaikessa. Niittää inffiä ongelmitta, pärjää toisille tankeille ja pystyy tuhoamaan lentokoneitakin.. (Niin ja siis tuo haulikkopäivitys ei tule sen perustykin tilalle vaan ylimääräisenä ammustyyppinä niiden peruskutien lisäksi.)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Kartan lukemisen lisäksi tankkien tuhoaminen taitaa olla jotenkin mahdoton tehtävä joillekkin.

Taas oli muutamassa kartassa tilanne, että vihollisten tankki sai ihan vapaasti pyöriä siellä ympyrää ja omat assaultit ampuu rynkyllä sitä.
Sit "taas pitää ite tehä kaikki", ni sai tuhottua niitten tankkeja.

Varsinkin jos se tankki on jossain vähän kauempana, ni pelaajat jotenkin lamaantuu siihen.

Oma ennätys yhdessä conquest pelissä on seitsemän tankkia assaultilla, kun omilla ei ne singot ja miinat oikeen osunu käteen taaskaan.

Itseasiassa tässä kun miettii b1 ja b5 pelejä, ni aloitekyky monilla pelaajilla on tasan nolla.

Mut toisaalta hyvin meni taas kun porukalla pelas. Viis (kuus?) peliä ja kaikki voitettiin.
Jos se tankkikuski tietää edes jossain määrin mitä tekee, eli yksinkertaisesti pysyy hiukan kauempana, niin ei sille yleensä kukaan taneleista mitään voi. Vaikka tänäänkin välillä koko tiimi ampuu singoilla Churchilliä juuri stickyn ulottuman ulkopuolelta niin tankki vaan pakittaa lievästi savuttaen vittuun eikä voi kuin katsoa. Pystyy kyllä koko vuoden ottamaan vastaan niitä 15 dmg panzerfausteja varsinkin jos supportti on piilossa tankin peräreiässä.

Itse en usko että pääsen vitosessa ikinä kiinni ajoneuvojen tuhoamiseen assaultin keinoilla, kun jokainen ajoneuvossa istuva tuntuu olevan maailman tarkin ja ovelin kuski yli-inhimillisine vaistoineen. Eikä asiaa auta sekään, että tuo dynamiitti on jostain syystä uskomattoman epäluotettava lämäntekijä. Välillä saa lyötyä kolme kasaa tankin kylkeen kiinni ja tuloksena on joku 41 dmg tai ei räjähdystä lainkaan.

Seuraavaa pätchiä odottelenkin sitten ainakin itse innolla, siihen on nimittäin nettikoodikorjauksia tulossa. Nettikoodi kun on se ylivoimaisesti suurin harmin aihe edelleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Valentine AA paras tankki pelissä. Useasti tulee pelattua 60+ tapon pelejä conquestissa joissa 0- 3 kuolemaa. Eilenkin tais tulla peli 78 - 1 Aorodomessa. C lipun vieressä kukkulan päällä on niin hyvä istua siinä repair paikan yläpuolella niin olet käytännössä voittamaton siinä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Tuli eilen tehtyä muutamia pikku säätöjä, koska joka pelissä tuntui olevan ärsyttävää mikro nykimistä, vaikka pingit olivat 40 tuntumassa ja Originin oma FPS mittari näytti kaikki ultralla 80-100 FPS.



Tein tuon youtube videon säädöt koskien virranhallintaa sekä NVidia control panelia ja sitten pelin sisältä pistin tuon "Max fps" asetuksen "Monitor refresh rate". Ennen tuossa oli arvona 200. Tiedä sitten mikä näistä vaikutti parhaiten vai oliko kaikki mutta seuraavassa Hamadan conquest pelissä FPS kokoajan 90-100 kaikki ultralla ja ei ollut yhtään sellaista mikro nykimistä huomattavissa kuin ennen noita säätöjä. Koneena prossun osalta i7-4770K ja näyttiksenä 2080 RTX. Mitään tuollaisia filuja en alkanut latailemaan vaan tosiaan tein nuo muutamat säädöt ja parani huomattavasti pelattavuus.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
254
^tuon herran guideja tullu jonku verran katseltua ja läppärille sain Rocket Leaguen toimimaan oikein hyvin hänen guidellaan, mutta pääkoneella tuntuu vaan huonontavan laatua ja jossain pelissä tuli myös ihme input lagia/nykimistä. Aika erikoisia konsteja käyttää ja joka videolla mukana tämä kuuluisa "Core parking" softa millä ei omasta mielestä AMD FX prossujen jälkeen ole ollut minkäänlaista käyttöä/hyötyä. Kyllähän tuolla nuo perus peliasetukset sun muut voi laitella mutta ihan kaikkea en lähtisi tekemään, conffi filutkin välillä tekee mitä sattuu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Varsinkin kun ei edes oikeastaan selitetä mitään noista tweakeistä tai asetuksista. Sitten kun tekee osan tai kaikki noista neuvoista, ei voi tietää mikä vaikutti mihin suuntaan ja minkä verran. Core parkingin ei pitäisi enää kympissä vaikuttaa, vaikka kuulemma joillain sekin stutteria parantaa.
Se yksi asia mikä varsinkin jostain syystä korjaa monella stutteria on kyllä tuolla videolla mainittu High DPI Scaling Override -asetus. Taas user.cfg -filu, jonka tyyppi on koonnut, on aikas mielenkiintoinen kokoelma kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia.

Kukaan ei vissiin ole vielä testaillut paljonko tuo uusi FX Amount -asetus vaikuttaa bäfässä? Eli pitäisi asettaa kuinka suureen osaan objekteista määritetään täydet efektit. Itse en ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä tai graafisesti, mutta suuremmissa mähinöissähän tuo varmaan alkaa vasta vaikuttamaan?
Tullut tahkottua jostain perverssistä syystä pelkästään squad conquestia pätchin jälkeen, joten suuremmista efektitilanteista ei ole vielä kokemusta.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
205
Ei ne tuota rakentelua näytä saavan toimimaan. Onko sitä nyt kaksi vai kolme kertaa päivitetty ja edelleen veivaa lapio-vasara-lapio ja mitään ei tapahdu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Tämä se on herkkua maksavalle aasiakkaalle...
Odotappa vaan kun perjantaina ei toimi taas mikään EA:n serveri. Todennäköisesti tulee koko viikonlopun olemaan ongelmaa kaikissa ea:n palveluissa, koska Anthem open demo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Varsinkin kun ei edes oikeastaan selitetä mitään noista tweakeistä tai asetuksista. Sitten kun tekee osan tai kaikki noista neuvoista, ei voi tietää mikä vaikutti mihin suuntaan ja minkä verran. Core parkingin ei pitäisi enää kympissä vaikuttaa, vaikka kuulemma joillain sekin stutteria parantaa.
Se yksi asia mikä varsinkin jostain syystä korjaa monella stutteria on kyllä tuolla videolla mainittu High DPI Scaling Override -asetus. Taas user.cfg -filu, jonka tyyppi on koonnut, on aikas mielenkiintoinen kokoelma kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia.

Kukaan ei vissiin ole vielä testaillut paljonko tuo uusi FX Amount -asetus vaikuttaa bäfässä? Eli pitäisi asettaa kuinka suureen osaan objekteista määritetään täydet efektit. Itse en ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä tai graafisesti, mutta suuremmissa mähinöissähän tuo varmaan alkaa vasta vaikuttamaan?
Tullut tahkottua jostain perverssistä syystä pelkästään squad conquestia pätchin jälkeen, joten suuremmista efektitilanteista ei ole vielä kokemusta.
Joo harmi kun ei itse tullut testattua ensin yhtä asetusta ja sitten toista. Mulla on sellainen kutina, että jos toi max fps arvo on yli näytön virkistystaajuuden niin sitten voi tulla tuollaista mikro nykimistä mitä itsellä esiintyi. Kannattaa testata ensin sillä. Itsellä 100Hz 34" Predator näyttö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Mikäs siinä on vikana?
Vaikea tuosta on yhtä asiaa osoittaa. Yleisellä tasolla tökkii lujaa vastaan. Voisi olla parempi jos pelissä kaikki karttasuunnittelusta alkaen ei kannustaisi killihuoraamaan pronecamppien. Tässä se korostuu entisestään kun hyökkääjän etenemissuunta on aina suunnilleen tiedossa. Jos ei satu olemaan medicejä syytämässä savuja niin aika turhauttavaa on hyökkääjänä. Puolustajana taas menee helpolla turhan passiiviseksi omaan makuun.

E: Joskin rehellisyyden nimissä täytyy todeta että tuon viimeisen päivityksen jälkeen koko peli on tuntunut muutenkin tekevän kaikkensa vitutuksen maksimoimiseksi. Jo lupaavasti kaikonneet äkkikuolemat tuntuvat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ja ihan kuin hitreg olisi päin seiniä. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun mm. Suomi-KP:lla hävinnyt kohtaamisen MAS 44:lle, vieläpä vaikka itse ehtinyt ampumaan ensin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Itse tykkään breakthroughsta, muistuttaa kivasti RO2:n territoriesia. Ongelmana tosin tuo, että kartat eivät anna tarpeeksi flankkausmahiksia. Osittaisratkaisuna tähän toimisi savujen järkevä käyttö mutta eihän noita käytä kuin joku 1% pelaajista. Keskivertopelaaja valitsee mieluummin norminaatin ja ottaa sillä mieluummin sen 1-3 tappoa kuin valtaa lipun savuilla. Toinen ongelma ehkä se, että mielestäni noissa breakthroughn kartoissa on yleisesti ottaen liian vähän ajoneuvoja (niin maalla kuin ilmassa).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Valentine AA paras tankki pelissä. Useasti tulee pelattua 60+ tapon pelejä conquestissa joissa 0- 3 kuolemaa. Eilenkin tais tulla peli 78 - 1 Aorodomessa. C lipun vieressä kukkulan päällä on niin hyvä istua siinä repair paikan yläpuolella niin olet käytännössä voittamaton siinä.
Tämä kertoo aika hyvin kuinka huonosti tankeilla pelaaminen on suunniteltu, kun tehokkain tapa tankittaa on istua repair paikan vieressä AA-tankilla ja vielä kentässä jossa ei ole edes lentokoneita :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ongelmana tosin tuo, että kartat eivät anna tarpeeksi flankkausmahiksia.
Bf1 parasta antia oli operaatiot. Niissä ei kukaan tullut koskaan selkään, vaan oltiin kokoajan kasvotusten ja oli todella mukavaa.

Tässä taas Breaktrough on kasa sitä itseään juuri sen vuoksi, kun kaiken järjen mukaan sodassa oltais vastakkain ja nyt joka mapissa saattaa jopa kymmenen äijää tulla yks kaks selkään. 360 asteeseen pitäis olla silmät kokoajan, joka ei sovellu tähän pelimuotoon yhtään.
Eli tässä nimenomaan on ihan liikaa flankkauasta mikä pilaa koko pelimuodon idean.
Päinvastoin sitä pitäis rajottaa ja tuoda lisää rakennettavia ja valmiita suojia, juoksuhautoja jne.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Breakthroughssa ärsyttää myös se, että vihollisen vallatessa objectivet, huomaat että se alue missä olit muuttuu yhtäkkiä sellaiseksi jossa ei saa olla. Usein ei ehdi juoksemaan pelialueelle ja tulee fiilis, että joku mystinen näkymätön voima tappaa. En vaan käsitä tommosia keinotekoisia rajoitteita, tuntuu olevan sen takia että hyökkääjät saa sitten vapaasti ilman vaaraa kanalaumana juosta kohti seuraavia lippuja. Olis mukavaa jos kerran jää linjan taakse jumiin, niin voisi edes vihollista hieman hidastaa ja viedä jokusen sielun mukanaan.

Lisäksi PS4:lla kävi tänään pari kertaa semmoinen bugi, että yhtäkkiä ei toiminut revive, ei saanut panoksia otettua, ja omat ampumat kuulat ei tehneet mitään vahinkoa vihollisiin. Siinä oli pakko sitten tehdä itsemurha joka korjasi tilanteen. Meni kyllä maku tälle illalle, mieluummin Netflixiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Bf1 parasta antia oli operaatiot. Niissä ei kukaan tullut koskaan selkään, vaan oltiin kokoajan kasvotusten ja oli todella mukavaa.

Tässä taas Breaktrough on kasa sitä itseään juuri sen vuoksi, kun kaiken järjen mukaan sodassa oltais vastakkain ja nyt joka mapissa saattaa jopa kymmenen äijää tulla yks kaks selkään. 360 asteeseen pitäis olla silmät kokoajan, joka ei sovellu tähän pelimuotoon yhtään.
Eli tässä nimenomaan on ihan liikaa flankkauasta mikä pilaa koko pelimuodon idean.
Päinvastoin sitä pitäis rajottaa ja tuoda lisää rakennettavia ja valmiita suojia, juoksuhautoja jne.
En nyt millään pysty samaistumaan tähän. Voisikohan olla jotain ongelmaa myös omassa päädyssä mikäli tuollaista pääsee tapahtumaan kovin usein? Eipä ainakaan itselläni juurikaan tule äijiä selkään tässä pelimuodossa. Toisaalta koitan kyllä pysyä valppaana, kuunnella ääniä ja katsella laajemmin ympäristöä enkä vain tuijottaa suoraan eteenpäin putkikatseella.

Siitä kyllä olen samaa mieltä, että jostain syystä kuitenkaan tämä BFV:n Breakthrough ei kyllä ole ykkösen operationssin veroinen. Mutta käytännössä ihan samanlaiset flankkausmahikset siinä ykkösessäkin kyllä mielestäni oli kuin tässä. Ehkä siinä oli vain sen verran matalemman taitotason pelaajia, että ne eivät hyödyntäneet niitä edes sitäkään vähää mitä tässä pelissä. Ja en nyt oikein lähtisi tuolle "oikeassa sodassa" linjalle, meinaatko että sielläkään ei koskaan koukattu tai käytetty mitään taktiikoita? Aivan varmasti juostiin tietoisesti aina mahdollisimman avointa reittiä suoraan päin kk:ta ja muuta pään seinään hakkaamista mitä keskivertopelaajat näissä fps-peleissä tekee.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joku gallipoli tai argonne forrest, en muista et sieltä puolet vastustajan joukkueesta ois mitenkään selkään tullut 4-5 suunnasta. Siinä tiesi tasan tarkkaan mistä tulee ja joitain yksittäisiä saattoi tulla tiettyjä reittejä pitkin, mut harvassa ne oli.

Tänään vedin 6h Tides of Warin parissa putkeen kyseistä pelimuotoa ja Rotterdam oli melkeinpä ainut missä ei ollut kyllä mitään hajua mistä vihu tulee. Tai no sen tietää että edestä ne ei tule koskaan.

Ja juu koukattiin oikeassa sodassa, mutta se oli hiukan toisenlaista kuin tässä.
Esim hamadassa et oikeastaan voi olla kuin bunkkerissa ja jokapuolella vihu pääsee menemään täysin suojissa ihan mihin kohtaan haluaa. Ei ole mitään 1-2 reittiä, ei 4-5 reittiä, vaan ne voi tulla 360 asteen alueelta ihan mistä vain.
Sama juttu arrasin kylä, ihan älytön ja pelaajamäärä aivan liian iso tuollaiseen.

Frontlines on koko pelissä ainut järkevä ja toimiva pelimuoto ja ainut mikä tuntuu taistelulta, koska siinä voit korjata virheesi, tai menettää ylimielisyyttäsi koko pelin viime hetkillä.

Nuo mapit ei tuollaisenaan todellakaan sovi breaktrough pelimuotoon yhtään, se on sama pelata konkkaa jos haluaa päätään pyörittää kuin pöllö. Breaktrough nimi jo kertoo mikä pelimuodon idea on. Ei se että laitetaan keskelle karttaa törkeän pieni alue jossa joko ei ole mitään suojaa minnekään, tai se suoja on kuoppa maassa mäen päällä ettet voi nähdä mitä tulee ja jos pään nostaa ni snipu tulee.

Esim just gallipoli oli ihan puhtaasti sitä naamat vastakkain menoa ja kumpi tahansa saattoi koska vain voittaa. Samalla pelaajamäärä siinä tuntui hyvältä, meininki oli todella hyvää ja homma toimi. Tässä ei.

Tosin eipä tässä noi mapit sovi ylipäätään yhtään mihinkään muuhun pelimuotoon kuin frontlinesiin. Pitäis aika rankalla kädellä uusia esim just breaktrough muotoon. Enkä ymmärrä sitä et osassa mapeista on vaikkapa just juoksuhautoja..sit breaktrough muodossa niitä ei oo juuri yhtään ja ne mitkä on, on typerissä kohdissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Joku gallipoli tai argonne forrest, en muista et sieltä puolet vastustajan joukkueesta ois mitenkään selkään tullut 4-5 suunnasta. Siinä tiesi tasan tarkkaan mistä tulee ja joitain yksittäisiä saattoi tulla tiettyjä reittejä pitkin, mut harvassa ne oli.
....
Esim just gallipoli oli ihan puhtaasti sitä naamat vastakkain menoa ja kumpi tahansa saattoi koska vain voittaa. Samalla pelaajamäärä siinä tuntui hyvältä, meininki oli todella hyvää ja homma toimi. Tässä ei.
Nämä nyt ehkä olivatkin kyseisen pelin syöpäisimpiä meatgrindereitä, samaa kastia kuin Metrot yms. Kunnon antibäfää imo, eihän noissa ole edes ajoneuvoja (eli niitä asioita mitkä tekee bäfästä bäfän). Bäfän kuuluisi olla niitä kohtuullisen avoimia kenttiä joissa yhdistyy all-out-warfare ajoneuvoineen ja kaikkineen, ei noita jalkaväen clusterfuckeja CoDimaisine chokepointteineen. Noissa mapeissa puolustajien voitto oli käytännössä taattu elleivät ole ihan totaalisen avuttomia (tai vaihtoehtoisesti jos hyökkääjissä ei ollut poikkeuksellisen hyviä pelaajia). Yleisesti ottaen ykkösen paras opsi oli Kaiserschlacht ja olen aika varma, että tämä on myös communityn ylivoimainen suosikki. (Btw, Gallipoli ei käsittääkseni ole edes mappi vaan ops joka koostui Cape Hellesistä ja Achi Babasta. Cape oli vielä kohtuu pelattava ja avoin mappi, Achi Baba taas sitä aivotonta yksinkertaistettua taktiikatonta CoDimenoa.)
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Gallipoli ei todellakaan ollut mikään varma puolustajien voitto. Itse en ainakaan ole mikään ”hyvä” pelaaja ja kunhan tiiminä pelasi omalla squadilla niin voittoja tuli hyökkääjinäkin ihan yhtä hyvin ja se oli tuhat kertaa enemmän bäfää, kuin breaktrough missään mapissa. Vitosessa kun jokaisessa mapissa on pelkkää kaaosta ilman ajoneuvoja ja kaikki voi tulla mistä vain kokoajan.

Siksi juurikin frontlines on se paras. On ajoneuvot, sota menee järkevästi yhtä linjaa edestakaisin, linjan taakse jääneet jää linjan taakse jos niitä ei hoideta pois, pelaajamäärän ansiosta mitään pullonkauloja ei tule missään mapissa. Lisäksi suojat on fiksusti sijoitettuja ja jokainen lippu vain toimii hyvin jokaiselle pelityylille.
Grand Operationissa huomaa miten kyseinen pelimuoto ei taas enää sovikaan yhtään 64 pelaajalle ja se on aivan typerää touhua.

Sanoisin että sekä breaktrough, että frontlines olisi parhaimmillaan noin 40 pelaajan voimin, minkä lisäksi breaktrough tarvitsisi ehdottomasti niitä rakennus mahdollisuuksia ja lippujen sijainnit uusiksi.

Lisäksi jokainen pelimuoto kaipaisi rajoitettua määrää snipuja/”assault snipuja”, sama juttu tiettyjen support aseiden kanssa. Okei, jokainen ei saa pelata sit enää mitä itse haluaa, mutta olisi isomman pelaajamäärän pelitkin huomattavasti nautinnollisempia kun olisi fiksu balansointi hahmoilla/aseilla.

Mut summa summarum, tänään tosiaan klo 12-18.30 vedin yhtäjaksoisesti ilman taukoja breaktrough muotoa yhteensä 5-6 eri servulla (peli jumitti pariin kertaan ja sit vaihtelin assigmentteja).
Osa matseista voitettiin, osa hävittiin. Osa oli toisen yli juoksua ja osassa väännettiin voitto viimeisen miehen tai viimeisen sekunnin aikana. Siitä huolimatta fiilikset on, että vitosessa tämä pelimuoto on aivan kamalaa kuraa.
Päällimmäiset muistikuvat on älytön kaaos, eikä mitenkään hyvällä ”sota on kaaosta” tavalla. Ja toinen mielikuva on se, että ”joko voi vaihtaa frontlinesiin ja nauttia yhdestä tän hetken parhaasta pelistä ja jättää tää kurapeli hyllyyn”.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Tämä kertoo aika hyvin kuinka huonosti tankeilla pelaaminen on suunniteltu, kun tehokkain tapa tankittaa on istua repair paikan vieressä AA-tankilla ja vielä kentässä jossa ei ole edes lentokoneita :D
Tällä kertaa mä liikuin :tup: ja tää oli hamada Breaktrough
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Bf1 parasta antia oli operaatiot. Niissä ei kukaan tullut koskaan selkään, vaan oltiin kokoajan kasvotusten ja oli todella mukavaa.

Tässä taas Breaktrough on kasa sitä itseään juuri sen vuoksi, kun kaiken järjen mukaan sodassa oltais vastakkain ja nyt joka mapissa saattaa jopa kymmenen äijää tulla yks kaks selkään. 360 asteeseen pitäis olla silmät kokoajan, joka ei sovellu tähän pelimuotoon yhtään.
Eli tässä nimenomaan on ihan liikaa flankkauasta mikä pilaa koko pelimuodon idean.
Päinvastoin sitä pitäis rajottaa ja tuoda lisää rakennettavia ja valmiita suojia, juoksuhautoja jne.
Oma veikkaus että Dice on tehnyt tuosta tarkoituksella avoimempaa. Puolustajalla on aina etu tälläisissä game modeissa ja vitosessa tuo etu korostuu attrition systeemin takia. Puolustaja voi hakea lipuilta lisää panoksia ja helaa. Lisäksi puolustajat ovat yleisesti lähempänä toisiaan joten tiimityö muiden kanssa on helpompaa.

Breaktrough pelimuoto on joskus ihan ok vaihtelua. En edes haluaisi nähdä minkälaista tuo olisi BF1 mapeissa vitosen pelimekaanikoilla :D

Tällä kertaa mä liikuin :tup: ja tää oli hamada Breaktrough
Veikkaisin että Valentinella tuokin ja 99% tapoista jalkaväestä?:D
Ei mitää sulta pois, mutta BFV tarjoaa omasta mielestä huonointa ajoneuvo peliä mitä BF-sarjassa on nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Älytön grindaus festi tulee tuosta tulevasta tides of war viikosta. Sen verran monta näyttää olevan noita breakthrought kohtia. Tämä pelimoodi kun tuntuu aina kestävän sen 30-45min ainakin.
Luulin itsekin, että tätä viikkoa grindataan ja menee ihan loppumetreille suoritus mutta napsahtikin menikin eilen nätisti jo läpi. Yhteensä peliaikana varmaan joku 4-5h taukoja välillä pitäen.

Breakthrousta pelimuotona sen verran, että aikamoista kaaosta oli paikoitellen. Vaikkakin on flankkimahdollisuuksia niin yleensä jengi vaan puski edes takaisin capture pointien lähettyvillä ja siinä sitten mitattiin, että kumpi osasi tähdätä paremmin. Sitten kun pelasi sellaisen tiimin kanssa, joka flankkasi niin olihan se hieno nähdä miten isketään kylkeen/selustaan. Vastaanottavana osapuolenakin tuli oltua tällaisissa skenaarioissa ja se kun olet ainoa joka siihen reagoi pisti turhauttamaan vahvasti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Hemmetti, nyt kun tuli yhtenä rypistyksenä pelattua Recon lvl5 -> lvl 20 jotta sai hianon hatun niin ei enää meinaa muut classit sujua :D Assaultilla on puhdasta hakemista tuo lähikähinä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
462
Hemmetti, nyt kun tuli yhtenä rypistyksenä pelattua Recon lvl5 -> lvl 20 jotta sai hianon hatun niin ei enää meinaa muut classit sujua :D Assaultilla on puhdasta hakemista tuo lähikähinä.
Itsellä juurikin päinvastoin :D Pelannut muita classeja ja reconin jos ottaa niin menee kuulat ihan minne sattuu. On jotenkin niin nopeeta tuo vihujen ja ukkojen liikkeen yleensä, että kerkiä ristikolla perään :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Hemmetti, nyt kun tuli yhtenä rypistyksenä pelattua Recon lvl5 -> lvl 20 jotta sai hianon hatun niin ei enää meinaa muut classit sujua :D Assaultilla on puhdasta hakemista tuo lähikähinä.
Itsellä oli kans kaik muut jo 20:ssä ja lähti samalla tavalla tuntuma kaikkiin muihin luokkiin samanlaisen rypistyksen jälkeen.
Nyt saanu jo taas tuntuman kahteen aseeseen, mutta ei suju enää snipuilu yhtään. :D

Oli kyllä järkytys kun äsken huomasin et pelikellossa aikaa 222h.m ja tuossa ei ole kuitenkaan beta mukana. Bf1 sai 1,5 vuodessa 269h, joten hiukan eri tasolla menty tän kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 881
Viestejä
4 212 152
Jäsenet
70 970
Uusin jäsen
3lias5itkia

Hinta.fi

Ylös Bottom