Battlefield V

Äsken kokeilin pelailla niin tuli vastaan kunnon cheattari.
SemperWinHD_YT_1 paukutti headshottia niin saatanasti. Ei meinannu osua oikein kiikarikiväärillä kun tähtäs, lonkalta napsu sitten hedaria koko ajan.
Kävin nauhoittelemaan eikä se ollut siintä moksiskaan, hullummaks meni vaan.
Minnehän vois latailla noita videonpätkiä jos joku haluais katella?

Sehän tässä onkin härskiä että nämä huijarit ei edes yritä piilotella touhuaan koska EA/DICE ei välitä pätkääkään mitä pelissä tapahtuu. Yhtenä iltana eräs sankari chatissa leuhki että nyt lähtee cheatit päälle ja äkkiä herralla olikin 100 tappoa 0 kuolemaa.
 
Onko muilla ollut sellaista, että kun pelin käynnistää, niin jopa päävalikko latautuu aivan helvetin hitaasti (kaverilla siis näin)? Ja kun liitytään kaverin kanssa peliin, niin minä pääsen nopeasti, mutta kaverilla kestää latausikkuna ikuisuuden ja kun lopulta pääsee peliin, niin peli onki jo täynnä. BF1:ssä ei ollut tällaista ongelmaa. Kaverilla on i5 6600K, myös fps-ongelmia on ainakin noissa 64:n pelaajan peleissä, mutta johtuu varmaan tuosta i5:stä.
 
Ekat tuntumat moniinpeliin otettu. Ei menny pahastikaan hermot ja vähän vaan alko vituttaan 4 tappion putki parin voiton jälkeen. Viimeksi FPS moninpeliä tainnu pelata ekan COD Black Opsin aikoihin ja silloin meni moti pahemman kerran kun kaikilla vihuilla oli täyteen pimpatut aseet yms. Kyllähän tätä varmaan pieninä annoksina jaksaa pelata
 
Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.
 
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
Ja sit ku makaat itse jossain et hieman voi päätä pilkottaa, toinen juoksee kulman takaa.
Itsellä tähtäin valmiina ja alkaa ampumaan varmaan sekunnin ennen vihua.
Siitä huolimatta ne vetää aseella kuin aseella juostessa headshotin heti.
En vain tajua..
 
Ja sit ku makaat itse jossain et hieman voi päätä pilkottaa, toinen juoksee kulman takaa.
Itsellä tähtäin valmiina ja alkaa ampumaan varmaan sekunnin ennen vihua.
Siitä huolimatta ne vetää aseella kuin aseella juostessa headshotin heti.
En vain tajua..

Tätä on joskus miettinyt, että tullut itse vanhaksi. Toisaalta oma näyttökin aika vanha PVA kohtuu korkealla input lagilla jos se nyt siihen vaikuttaa. Se toinen kyllä saattaa tulla sieltä pitkään hierotun lihasmuistin kanssa ja tähtää valmiiksi siihen kohtaan missä yleensä joku napottaa menemään.
 
Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.

Huijareita pelissä pilvin pimein. Siirryin jo takaisin vanhoihin bäfiin sekä WW3. Jos tuntuu et ikä painaa, niin käykääs kokeileen bf4 tai bf1 niin yllättäen on listoilla kärjessä. Huijarit ton vitosen pilaa. Ps. Itsellä ikää 50.
 
Tuli tuosta mieleen, että itsekin sain osaksi huijari-huutelua eilen Rotterdamissa squad conquestissa kun istuin sillan alla ammo-laatikon takana ja heittelin sticky dynamitea vihollisten niskaan lipulle. Jostain syystä ne juoksi aina sinne samaan paikkaan piiloon. :D
 
Ja sit ku makaat itse jossain et hieman voi päätä pilkottaa, toinen juoksee kulman takaa.
Itsellä tähtäin valmiina ja alkaa ampumaan varmaan sekunnin ennen vihua.
Siitä huolimatta ne vetää aseella kuin aseella juostessa headshotin heti.
En vain tajua..

Omasta mielestä paikallaan olevat vihut on vaan todella paljon helpompia tappaa, lähes joka tilanteesta saa kyllä tapon kun itse juoksee nurkan takaa ja toinen odottaa siinä, mikäli siis molemmat huomaa toisensa samaan aikaan.
Tämän selittää mielestäni suurelta osin se, että kun pysyt liikkeessä on vireystila aivan eri luokkaa kun paikoillaan kämppiessä, itse en saa juurikaan tappoja jos jään odottelemaan, mutta kun pysyy aktiivisesti liikkeessä tuleekin sitten tulosta.

Tässä pelissä, pelaajien taitotaso on kyllä mielestäni melko huono, ei tuota mitään ongelmia päästä lähes joka pelissä 3 parhaan joukkoon.

Kuvan peli dominationissa ja mappina aerodrome, aseena gewehr 1-5, yleensä mitä huonompi oma teamin, sen enemmän tulee tappoja kun joutuu sitten itse sykkimään koko ajan..

IMG_20190113_173545.jpg
 
Omasta mielestä paikallaan olevat vihut on vaan todella paljon helpompia tappaa, lähes joka tilanteesta saa kyllä tapon kun itse juoksee nurkan takaa ja toinen odottaa siinä, mikäli siis molemmat huomaa toisensa samaan aikaan.
Tämän selittää mielestäni suurelta osin se, että kun pysyt liikkeessä on vireystila aivan eri luokkaa kun paikoillaan kämppiessä, itse en saa juurikaan tappoja jos jään odottelemaan, mutta kun pysyy aktiivisesti liikkeessä tuleekin sitten tulosta.

Tässä pelissä, pelaajien taitotaso on kyllä mielestäni melko huono, ei tuota mitään ongelmia päästä lähes joka pelissä 3 parhaan joukkoon.

Kuvan peli dominationissa ja mappina aerodrome, aseena gewehr 1-5, yleensä mitä huonompi oma teamin, sen enemmän tulee tappoja kun joutuu sitten itse sykkimään koko ajan..

Kyllä itsekin juoksen paljon, mutta esim Devastationin kirkko.
Kuulee et äijä tulee, niin jään odottamaan. Siinä on seinustalla sisällä paikkaa, että kun toinen tulee niin voi olla oikealla/vasemmalla, lähellä seinää tai kaukana seinää.
Ei vain mene mun järkeen mitenkään, että uusituilla äänillä tiedän tasan tarkkaan koska äijä siitä tulee ja mun ruudulla en mitenkään normaalisti enemmän ammu edes ohi.
Toinen saattaa ehtiä tähtäämään ja ampumaan ja silti olen saanut häneen damagea huonoimmillaan 50%.

Joku perus Rotterdamin talo missä on aina samassa paikassa äijä ni on vähän eri juttu, mutta noi missä alue on 50x50m missä voi toinen maata.

Itse kun juoksen vastaavaan kohtaan ja aavistelen missä voi olla porukkaa, niin ei toivoakaan et ehdin edes erottamaan vihua ennen kuin olen jo kuollut.

Ja tosiaan helposti tässä pärjää. Jopa mun taidoilla top 3 joukkoon pääsy on enempi sääntö kuin poikkeus.
 
Omasta mielestä paikallaan olevat vihut on vaan todella paljon helpompia tappaa, lähes joka tilanteesta saa kyllä tapon kun itse juoksee nurkan takaa ja toinen odottaa siinä, mikäli siis molemmat huomaa toisensa samaan aikaan.
Tämän selittää mielestäni suurelta osin se, että kun pysyt liikkeessä on vireystila aivan eri luokkaa kun paikoillaan kämppiessä, itse en saa juurikaan tappoja jos jään odottelemaan, mutta kun pysyy aktiivisesti liikkeessä tuleekin sitten tulosta.

Tässä pelissä, pelaajien taitotaso on kyllä mielestäni melko huono, ei tuota mitään ongelmia päästä lähes joka pelissä 3 parhaan joukkoon.

Itselläni on peliä pelattuna hieman alle 10h, mutta tämän lyhyen kokemuksen perusteella osut kyllä täysin oikeaan. Kuten muissakin ammuntapeleissä, liikeessä pysyminen nostaa vireystilaa verrattuna pitkään makoiluun. Toki, makoilijan pitäisi voittaa jos tähtäin on täysin siellä mistä vihollinen tulee. Usein liikkeessä oleva pystyy palaamaan takaisin suojaan, tähtäämään jo valmiiksi makoilijaan ja prefirettämään hänet.

Pelaajien taitotaso on myös oikeasti aika huono, naureskelin monta kertaa kun kaverit iskevät lyijyä selkään, käännyn ympäri ja tapan heidät helposti. Oikeasti osaavat kaverit kyllä erottuvat pelistä, heitä ei usein tule vastaan. Valitettavasti kauhean moni omalta puolelta ei yleensä tajua, että pelin jujuna on PTFO!
 
Itse parikymmentä vuotta näitä pelaillut, en satoja/tuhansia tunteja mutta muutamia kymmeniä kutakin, niin pääsääntöisesti saan pari tappoa/erä. Ehkä vuosien varrella kerran pari saanut yli 10 tms, silloinkin oikeastaan tietämättä itse tyyliin "oho, useampi meni peräkkäin".

Suurin ongelma on havainnoiminen, missä nykyään en huonontunut näkö auta kun ei erota paskaakaan(yleensä kuolee eikä hajuakaan mistä ammuttu), plus nopeassa tilanteessa itseltä vaan menee kauan arpoa onko oma vai vihollinen jos vaikka pahki juoksee. Toki sekin ettei mihinkään osu vaikka lippaita tyhjentää.

No, ajopelit onkin ollut aina se oma juttu, näitä aina välillä käy vähän kokeilemassa ja turhautumassa.
 
Onkohan tuota sattunut sitten hyvä tuuri vai mikä kun ei ole selvää huijaria tullut vastaan kertaakaan. Tai sitten sellainen on kenties ollut samassa tiimissä ja kun en chatin ikkunaa pidä näkyvillä niin ei meuhkaaminenkaan siellä pistä silmään. Rank on jotain yli 40, mutta rauhassa on noilta saanut pelata alusta asti. Kai tässä voi koputella puuta...
 
Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.
Näiden ja varsinkin tuon kolmannen kohdan takia päädyin Insurgency: Sandstormiin.
 
Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.

Itse olen kanssa tätä vanhempaa porukkaa ja hyvin pärjään siellä. Toisaalta olen Wolfensteinista lähtien pelannut fps-pelejä, joten perusasiat on hanskassa.

1. Noissa kaikissa aseissahan on oma rekyylikuvio ja äkkiähän sen oppii, kun näkee mihin ne luodit lentää ja sen mukaan voi hiirtä liikuttaa.

2. Mihin tähtäät kun liikut? Sen mitä oon spectannu pelaajia, ni suurin osa kattelee lattialle, kun ne juoksee. Mä juoksen tähtäin aina pään kohdalla ja voitan lähes aina lähitaistelut, koska mulla on jo etulyöntiasema siinä, että eka laukaus osuu "aina" päähän.

3. Pelaan suurimman osaa aikaa scouttina ja monesti ne lähitaistelut menee reaktiolla (silmä-käsi-koordinaatiolla, oikee senssi) ja jos tähtäin on päässä ni se on aina kill. Monet tapot läheltä on myös sellasia ettei ees tähtää, vaan ampuu siihen mihin se öö zoomaamaton tähtäin näyttää.

Monet tapot läheltä on myös kuulon perusteella, että arvioin missä kohtaa se vihollinen on juoksuäänien avulla ja sit tuurilla ammun päähän, kun se tulee kulman takaa.
 
Onko muilla ollut sellaista, että kun pelin käynnistää, niin jopa päävalikko latautuu aivan helvetin hitaasti (kaverilla siis näin)? Ja kun liitytään kaverin kanssa peliin, niin minä pääsen nopeasti, mutta kaverilla kestää latausikkuna ikuisuuden ja kun lopulta pääsee peliin, niin peli onki jo täynnä. BF1:ssä ei ollut tällaista ongelmaa. Kaverilla on i5 6600K, myös fps-ongelmia on ainakin noissa 64:n pelaajan peleissä, mutta johtuu varmaan tuosta i5:stä.

Tuli tää ongelma vastaan viime perjantaina ekaa kertaa - latasi päävalikkoon ja peliin pirun hitaasti. Ja fps sahasi 0-144 välillä menussa / pelissä. Piti vielä erikseen laittaa peli Onlineen, joka sekin vei aikansa. Ongelmaa ei ollut vielä pari viikkoa takaperin. Ajattelin alkuun että liittyisi jotenkin itsellä käytössä olevaan ReShade:en, kun se latasi hitaasti, mutta samaa ongelmaa oli poistonkin jälkeen. Pitää tänään katsella, jos olisi ollut jotain väliaikaista ongelmaa EA yhteydessä.
 
Tänään tuli pari conquestia pelattua, mukavan tiukkoja matseja ja oma leveli nous kutoseen ja assaultin leveli vitoseen. Ehkä tässä vanhemmiten ei enää nii tosissaan näitä pelejä ota nii ei harmita vaikka kuolee 5 kertaa putkeen.
Onko tuosta tides of warin grindaamisesta jotaki hyötyä vai onko pelkkää kosmetiikkaa ja mainetta luvassa?
 
Tänään tuli pari conquestia pelattua, mukavan tiukkoja matseja ja oma leveli nous kutoseen ja assaultin leveli vitoseen. Ehkä tässä vanhemmiten ei enää nii tosissaan näitä pelejä ota nii ei harmita vaikka kuolee 5 kertaa putkeen.

Kokeilepa tässä Vitosessa liikkua vähän varovaisemmin. Aika helposti nimittäin lähtee spawnin jälkeen henki, jos suoraa päätä ryntäilee mähinöiden sekaan.
 
Kokeilepa tässä Vitosessa liikkua vähän varovaisemmin. Aika helposti nimittäin lähtee spawnin jälkeen henki, jos suoraa päätä ryntäilee mähinöiden sekaan.
Joo olis ehkä pitäny kirjottaa "vaikka kuolis", ei ihan viittä kertaa putkeen tullu kuoltua. On vielä niin hakusessa nuo mapit nii ei välillä yhtään tiedä mistä suunnasta vihollista voi edes tulla. Parempi ehkä olettaa, että on koko ajan keskellä vihollista :think: Tuli noissa parissa matsissa kuitenki oltua puolessa väliä score tablea ja K/D ratioki oli plussan puolella
 
En ole vähään aikaan mainostanut, mutta meidän discord servulle saa liittyä jos kaipaa peliseuraa. Meillä on ok aktiivista porukkaa, mutta ei haittaisi vaikka porukkaa olisi enemmänkin linjoilla. Meillä on tosiaan kaiken tasoisia pelaajia porukassa. Myös platooniin saa liittyä, vaikkei voipissa olo kiinnostaisikaan.

Kutsulinkki: https://discord.gg/vUKjams


Itse olen tullut siihen tulokseen, että on vaan parasta tunnustaa oma paskuus. Ehkä ikä tekee tehtävänsä ja se, ettei kerkeä niin paljon pelaamaan, mutta ei vaan pärjää millään parhaiden kanssa. Näitä asioita joudun joka kerta ihmettelemään ja miettimään, miten ei itse vaan pysty:

1. Muiden rekyylin hallinta. Miten ihmeessä pystyvät ampumaan sarjoja niin, ettei näytä olevan rekyyliä lainkaan ja kudit osuu pienelle alueelle.
2. Jos tulee lähitaistelu one-to-one tilanteita, niin todella usein jään kakkoseksi, vaikka vihulla on vain pistooli ja itse vedän sarjan kiväärillä.
3. Sniperit jotka pystyvät kävellessä kohottamaan aseensa ja nopeasti ampumaan headshotin, ts. Sniperit lähitaistelussa ihmettyttää.

Ja kai niitä muitakin asioita on, missä häviää, mutta noi nyt eniten tuottaa hankaluuksia.

Näistä vinkeistä saattaa olla apua yleiseen 1vs1 tilanteeseen. Eli vaikka et olisikaan paras ampuja, voit silti päihittää vihollisen muilla osa-alueilla.

- Korppikuninkaalla oli hyvänä vinkkinä tuo tähtäinlinjan pitäminen pään korkeudella. Tällä tavoin paniikkitilanteissa saattaa ihan vahingossakin ampua vihollista päähän.

- Kannattaa opetelle pysymään liikkeessä myös ampumisen aikana. Tee itsestäsi mahdollisimman vaikeasti ammuttava kohde niin vastaantuleva pro pelaaja ei osu päähän. Yleensä paras keino on näpyttää ad ad edestakaisin. Myös kyykkyyn meneminen toimii. Monesti näkee huonompia pelaajia jotka pysähtyvät aina ampumisen ajaksi. Pysähtyminen kannattaa silloin jos vihollinen ei ole vielä nähnyt sinua.

- Kannattaa olla ennalta arvaamaton. Eli jos ammut vaikka suojan takaa välillä käyden kyykyssä, niin ei kannata nousta aina samasta kohdasta ylös. Vihollinen kyllä huomaa tämän ja laittaa seuraavaksi tähtäimen valmiiksi pään kohdalle. Samoin jos olet vaikka puun takana, silloinkin kannattaa ampua molemmilta puolilta.

- Tämähän on tiimipeli, joten squadin kanssa liikkuessa taisteluiden voittaminen on huomattavasti helpompaa ;)

Ja sit ku makaat itse jossain et hieman voi päätä pilkottaa, toinen juoksee kulman takaa.
Itsellä tähtäin valmiina ja alkaa ampumaan varmaan sekunnin ennen vihua.
Siitä huolimatta ne vetää aseella kuin aseella juostessa headshotin heti.
En vain tajua..

Käsittääkseni pelissä on pienoinen "peekers advantage". Eli se joka tulee juosten nurkan takaa pystyy näkemään nurkassa kämppivän pelaajan aikaisemmin.
 
Älytön grindaus festi tulee tuosta tulevasta tides of war viikosta. Sen verran monta näyttää olevan noita breakthrought kohtia. Tämä pelimoodi kun tuntuu aina kestävän sen 30-45min ainakin.
 
Älytön grindaus festi tulee tuosta tulevasta tides of war viikosta. Sen verran monta näyttää olevan noita breakthrought kohtia. Tämä pelimoodi kun tuntuu aina kestävän sen 30-45min ainakin.
Eka, jossa pitää pelata kolme rundia, on ainakin helppo kunhan joinaa browserista loppumaisillaan oleviin peleihin. Ainakin jossain aiemmissa suoritukseen riitti että spawnasi ja oli läsnä kun erä loppui. Eli helpoimmillaan meni ihan hetkessä.

Mutta joo, on tuolla kyllä ihan haastaviakin tehtäviä joukossa.
 
Eilen tuli ensimmäinen kerta kun tuntui varmasti, että huijari vastapuolella. Siihen malliin snap shottaili squad conquestissa kaukaa mg:llä, että leavasin pelistä ensimmäisen 5 minuutin jälkeen.
 
Onko pätsi jo ladattavissa? Kuinkas iso lataus kyseessä?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Eli ei ole vielä ladattavissa.

EDIT: Itselläni latauksen koko on 20.60 GB, katsotaan antaako Origin edes 10% kaistasta...

EDIT2: 8 min "preparing" jälkeen latauksen koko onkin vain 4.05 GB. Tällä kertaa tulee jopa täyttä kaistaa alaspäin.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellekin tuli tuo 4.05 gb tuossa yhdentoista nurkilla. Ei kyllä ladannut lähellekään täysillä vaan jäi johonkin 18MB/s nurkille gigaisella kaistalla.
 
Itsellekin tuli tuo 4.05 gb tuossa yhdentoista nurkilla. Ei kyllä ladannut lähellekään täysillä vaan jäi johonkin 18MB/s nurkille gigaisella kaistalla.
Joo siksi vähän tiedustelinkin, että millainen könttä olisi taas ladattava kun alla vaan nuhainen 10/1 tällä hetkellä. Ehkä tulevaisuudessa taloyhtiöön saadaan kuitu niin sitten kulkee kovempaa :)
 
Itsellä nopeutta ihan OK eli about 100M, mutta jostain syystä Origin on ihan urpo latamaan pelejä tai niiden päivityksiä.

Ainakin BFV pätsin sekä Anthem demon kohdalla latausnopeus tippuu nollaan muutaman minuutin välein ja sitten se taas nousee. Käytännössä tuo tahtoo tuplata latausajat.
Ongelmaa kyllä Googlannut, mutta yhtään järkevää juttua en ole löytänyt. Steam sen sijaan rullaa non-stop aina sen mitä kaistaa löytyy.
Tässä ei pitäisi edes olla kyse siitä, että Origin aina tekisi jotain tuossa välissä kuten että purkaisi pakettia tai asentaisi osissa. Tuossa tippuu Originin disk/network usage nollaan samalla.
Rasittavaa, mutta onneksi Originissa vain se 2-3 peliä mitä pelaa niin harvoin tarvitsee kärsiä.
 
Itsellä nopeutta ihan OK eli about 100M, mutta jostain syystä Origin on ihan urpo latamaan pelejä tai niiden päivityksiä.

Ainakin BFV pätsin sekä Anthem demon kohdalla latausnopeus tippuu nollaan muutaman minuutin välein ja sitten se taas nousee. Käytännössä tuo tahtoo tuplata latausajat.
Ongelmaa kyllä Googlannut, mutta yhtään järkevää juttua en ole löytänyt. Steam sen sijaan rullaa non-stop aina sen mitä kaistaa löytyy.
Tässä ei pitäisi edes olla kyse siitä, että Origin aina tekisi jotain tuossa välissä kuten että purkaisi pakettia tai asentaisi osissa. Tuossa tippuu Originin disk/network usage nollaan samalla.
Rasittavaa, mutta onneksi Originissa vain se 2-3 peliä mitä pelaa niin harvoin tarvitsee kärsiä.
Minä olen myös tämän huomannut 100/10 kuidun kanssa kuten myös kaverini. En nyt muista oliko edellinen pätsi joka valui tiputtelemalla ja maksimissaankin reilua 1MBs vaikka normisti tulisi kymmenkertaista nopeutta. Steam kyllä toimii ok.
 
Joo, ihan sairaan raivostuttava bugi kyseessä, ja tosiaan olen myös kavereilta kuullut vastaavista tapauksista.

Mulla se kyllä useimmiten nousee sinne lähemmäs oman linjan maksimia, mutta noita 0B/s "taukoja" on oikeasti muutaman minuutin välein. Ne myös kestävät jopa useamman minuutin. Eli siis käytännössä kuten totesin niin latausaika helposti tuplaantuu.
Anthem demon lataaminen (44GB) kesti tasan 3 tuntia. Mulla Origin nopeudet, kun se jopa lataa, ovat jotain luokkaa 9-12MB/s.
 
Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D
 
Tuli tää ongelma vastaan viime perjantaina ekaa kertaa - latasi päävalikkoon ja peliin pirun hitaasti. Ja fps sahasi 0-144 välillä menussa / pelissä. Piti vielä erikseen laittaa peli Onlineen, joka sekin vei aikansa. Ongelmaa ei ollut vielä pari viikkoa takaperin. Ajattelin alkuun että liittyisi jotenkin itsellä käytössä olevaan ReShade:en, kun se latasi hitaasti, mutta samaa ongelmaa oli poistonkin jälkeen. Pitää tänään katsella, jos olisi ollut jotain väliaikaista ongelmaa EA yhteydessä.

Tutkin tätä tarkemmin vielä eilen. Ongelmaan itselläni auttoi Originin uudelleenasennus & cache folderin poisto. Herjasikin jo jonkun aikaa että oli jotain content pätsiä tarjolla, mutta itse update-namiska ei tehnyt mitään, vaan tuli aina uudelleen. Uhkaili myös että jotkut pelit ei välttämättä toimi poiston jälkeen, mutta itsellä ainakin automaattisesti löysi kaikki Origin-pelit. Tosin kaikki asetukset sai sitten laittaa uusiksi.

Jos joku vielä paini tämän ongelman kanssa..
 
Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D

Samanlaisesta häxistä oon nähny videota jo b1:ssä.
 
Eikös joskus muinoin porukka käyttäny Origin R&D modea latausnopeuksien nostamiseen? Ei varmaan toimi enää? Itse ei ole tarvinnut värkätä kun yhteys muutenkin sen verran hidas :D

Tyhjensin ssd:n lopuista pätkistä. Alkuun panzerfaustilla ammuskelua, sitte sniputtelua ja lopuksi gewehr 1-5 räiskimistä. Viime videosta tosiaan reilu viikko, joten toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään liiallisesta spämmistä :beye:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Nyt tuli vastaan hakkeri, joka herätti omassa tiimissä kaikki kuolleet henkiin heti kun kuolit. Revive animaatio hyppäs aina jonnekkin ihan muualle, kuin sinne missä kuolit, mutta heräsit sieltä mihin kuolit. Hiukan aluks ihmetytti, et onpas joku nopee aina nostamaan ylös :D
Myös pelikaverilla oli omassa tiimissä samanlainen hakkeri. Kaiken lisäksi vihollisilla oli aimbottaaja. Tiedä vaikka tekivät jotain yhteistyötä, eli aimbottaajalla olisi enemmän ammuttavaa kun porukka ei pysy kuolleena kovin kauaa.

Mutta omalla kohdalla kohtuu selviä hakkereita tullut joku 10 kappaletta vastaan. Ei mitenkään kauhean paljon kun tunteja kertynyt reilu 150.
 
Kartan lukemisen lisäksi tankkien tuhoaminen taitaa olla jotenkin mahdoton tehtävä joillekkin.

Taas oli muutamassa kartassa tilanne, että vihollisten tankki sai ihan vapaasti pyöriä siellä ympyrää ja omat assaultit ampuu rynkyllä sitä.
Sit "taas pitää ite tehä kaikki", ni sai tuhottua niitten tankkeja.

Varsinkin jos se tankki on jossain vähän kauempana, ni pelaajat jotenkin lamaantuu siihen.

Oma ennätys yhdessä conquest pelissä on seitsemän tankkia assaultilla, kun omilla ei ne singot ja miinat oikeen osunu käteen taaskaan.

Itseasiassa tässä kun miettii b1 ja b5 pelejä, ni aloitekyky monilla pelaajilla on tasan nolla.

Mut toisaalta hyvin meni taas kun porukalla pelas. Viis (kuus?) peliä ja kaikki voitettiin.
 
On kyllä älyttömän OP oloinen tuo Valentine AA tankki sillä shotgun shell päivityksellä. Tuo siis muuttaa sen AA-tykin käytännössä automaattitoimiseksi haulikoksi. Spreadia tuolla on jonkun verran mutta piipusta lähtee kyllä kohtuullinen määrä noita hauleja ja yksi tekee 50 damagea. Toisin sanottuna siis pistää laakista kumoon lähietäisyydellä ja pidemmälläkin matkalla tappaa yhdestä pääosumasta. Ampuu myös niitä kuteja samaan tahtiin kuin se perusversio, joten tuolla pistää parissa sekunnissa kokonaisen squadin kumoon. Ihme ja kumma ettei tuota ole vielä nerffattu ja en edes ymmärrä kenen pelisuunnittelijan mielestä tuo oli edes etäisesti tasapainotettu nykyisellään. En ole edelleenkään keksinyt syytä miksi pelata millään muulla tankilla kuin Valentinella, tuo on hyvä kaikessa. Niittää inffiä ongelmitta, pärjää toisille tankeille ja pystyy tuhoamaan lentokoneitakin.. (Niin ja siis tuo haulikkopäivitys ei tule sen perustykin tilalle vaan ylimääräisenä ammustyyppinä niiden peruskutien lisäksi.)
 
Kartan lukemisen lisäksi tankkien tuhoaminen taitaa olla jotenkin mahdoton tehtävä joillekkin.

Taas oli muutamassa kartassa tilanne, että vihollisten tankki sai ihan vapaasti pyöriä siellä ympyrää ja omat assaultit ampuu rynkyllä sitä.
Sit "taas pitää ite tehä kaikki", ni sai tuhottua niitten tankkeja.

Varsinkin jos se tankki on jossain vähän kauempana, ni pelaajat jotenkin lamaantuu siihen.

Oma ennätys yhdessä conquest pelissä on seitsemän tankkia assaultilla, kun omilla ei ne singot ja miinat oikeen osunu käteen taaskaan.

Itseasiassa tässä kun miettii b1 ja b5 pelejä, ni aloitekyky monilla pelaajilla on tasan nolla.

Mut toisaalta hyvin meni taas kun porukalla pelas. Viis (kuus?) peliä ja kaikki voitettiin.

Jos se tankkikuski tietää edes jossain määrin mitä tekee, eli yksinkertaisesti pysyy hiukan kauempana, niin ei sille yleensä kukaan taneleista mitään voi. Vaikka tänäänkin välillä koko tiimi ampuu singoilla Churchilliä juuri stickyn ulottuman ulkopuolelta niin tankki vaan pakittaa lievästi savuttaen vittuun eikä voi kuin katsoa. Pystyy kyllä koko vuoden ottamaan vastaan niitä 15 dmg panzerfausteja varsinkin jos supportti on piilossa tankin peräreiässä.

Itse en usko että pääsen vitosessa ikinä kiinni ajoneuvojen tuhoamiseen assaultin keinoilla, kun jokainen ajoneuvossa istuva tuntuu olevan maailman tarkin ja ovelin kuski yli-inhimillisine vaistoineen. Eikä asiaa auta sekään, että tuo dynamiitti on jostain syystä uskomattoman epäluotettava lämäntekijä. Välillä saa lyötyä kolme kasaa tankin kylkeen kiinni ja tuloksena on joku 41 dmg tai ei räjähdystä lainkaan.

Seuraavaa pätchiä odottelenkin sitten ainakin itse innolla, siihen on nimittäin nettikoodikorjauksia tulossa. Nettikoodi kun on se ylivoimaisesti suurin harmin aihe edelleen.
 
Valentine AA paras tankki pelissä. Useasti tulee pelattua 60+ tapon pelejä conquestissa joissa 0- 3 kuolemaa. Eilenkin tais tulla peli 78 - 1 Aorodomessa. C lipun vieressä kukkulan päällä on niin hyvä istua siinä repair paikan yläpuolella niin olet käytännössä voittamaton siinä.
 
Tuli eilen tehtyä muutamia pikku säätöjä, koska joka pelissä tuntui olevan ärsyttävää mikro nykimistä, vaikka pingit olivat 40 tuntumassa ja Originin oma FPS mittari näytti kaikki ultralla 80-100 FPS.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tein tuon youtube videon säädöt koskien virranhallintaa sekä NVidia control panelia ja sitten pelin sisältä pistin tuon "Max fps" asetuksen "Monitor refresh rate". Ennen tuossa oli arvona 200. Tiedä sitten mikä näistä vaikutti parhaiten vai oliko kaikki mutta seuraavassa Hamadan conquest pelissä FPS kokoajan 90-100 kaikki ultralla ja ei ollut yhtään sellaista mikro nykimistä huomattavissa kuin ennen noita säätöjä. Koneena prossun osalta i7-4770K ja näyttiksenä 2080 RTX. Mitään tuollaisia filuja en alkanut latailemaan vaan tosiaan tein nuo muutamat säädöt ja parani huomattavasti pelattavuus.
 
^tuon herran guideja tullu jonku verran katseltua ja läppärille sain Rocket Leaguen toimimaan oikein hyvin hänen guidellaan, mutta pääkoneella tuntuu vaan huonontavan laatua ja jossain pelissä tuli myös ihme input lagia/nykimistä. Aika erikoisia konsteja käyttää ja joka videolla mukana tämä kuuluisa "Core parking" softa millä ei omasta mielestä AMD FX prossujen jälkeen ole ollut minkäänlaista käyttöä/hyötyä. Kyllähän tuolla nuo perus peliasetukset sun muut voi laitella mutta ihan kaikkea en lähtisi tekemään, conffi filutkin välillä tekee mitä sattuu.
 
Varsinkin kun ei edes oikeastaan selitetä mitään noista tweakeistä tai asetuksista. Sitten kun tekee osan tai kaikki noista neuvoista, ei voi tietää mikä vaikutti mihin suuntaan ja minkä verran. Core parkingin ei pitäisi enää kympissä vaikuttaa, vaikka kuulemma joillain sekin stutteria parantaa.
Se yksi asia mikä varsinkin jostain syystä korjaa monella stutteria on kyllä tuolla videolla mainittu High DPI Scaling Override -asetus. Taas user.cfg -filu, jonka tyyppi on koonnut, on aikas mielenkiintoinen kokoelma kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia.

Kukaan ei vissiin ole vielä testaillut paljonko tuo uusi FX Amount -asetus vaikuttaa bäfässä? Eli pitäisi asettaa kuinka suureen osaan objekteista määritetään täydet efektit. Itse en ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä tai graafisesti, mutta suuremmissa mähinöissähän tuo varmaan alkaa vasta vaikuttamaan?
Tullut tahkottua jostain perverssistä syystä pelkästään squad conquestia pätchin jälkeen, joten suuremmista efektitilanteista ei ole vielä kokemusta.
 
Ei ne tuota rakentelua näytä saavan toimimaan. Onko sitä nyt kaksi vai kolme kertaa päivitetty ja edelleen veivaa lapio-vasara-lapio ja mitään ei tapahdu.
 
Varsinkin kun ei edes oikeastaan selitetä mitään noista tweakeistä tai asetuksista. Sitten kun tekee osan tai kaikki noista neuvoista, ei voi tietää mikä vaikutti mihin suuntaan ja minkä verran. Core parkingin ei pitäisi enää kympissä vaikuttaa, vaikka kuulemma joillain sekin stutteria parantaa.
Se yksi asia mikä varsinkin jostain syystä korjaa monella stutteria on kyllä tuolla videolla mainittu High DPI Scaling Override -asetus. Taas user.cfg -filu, jonka tyyppi on koonnut, on aikas mielenkiintoinen kokoelma kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia.

Kukaan ei vissiin ole vielä testaillut paljonko tuo uusi FX Amount -asetus vaikuttaa bäfässä? Eli pitäisi asettaa kuinka suureen osaan objekteista määritetään täydet efektit. Itse en ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä tai graafisesti, mutta suuremmissa mähinöissähän tuo varmaan alkaa vasta vaikuttamaan?
Tullut tahkottua jostain perverssistä syystä pelkästään squad conquestia pätchin jälkeen, joten suuremmista efektitilanteista ei ole vielä kokemusta.
Joo harmi kun ei itse tullut testattua ensin yhtä asetusta ja sitten toista. Mulla on sellainen kutina, että jos toi max fps arvo on yli näytön virkistystaajuuden niin sitten voi tulla tuollaista mikro nykimistä mitä itsellä esiintyi. Kannattaa testata ensin sillä. Itsellä 100Hz 34" Predator näyttö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 932
Viestejä
5 056 976
Jäsenet
81 006
Uusin jäsen
Evaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom