Battlefield V

Battlefield-pelisarjassa on jo enemmän nykypäivään sijoittuvia pelejä kuin muiden asetelmien pelejä yhteensä. Tämä siis jos lasketaan vain maksulliset julkaisut ilman lisureita. En vaan millään ymmärrä miksi ihmeessä DICE tekisi taas modernin pelin.

Modernit:
- BF 2 (2005)
- BF BC1 (2008)
- BF BC 2 (2010)
- BF 3 (2011)
- BF 4 (2013)
- BF Hardline (2015)
--> yhteensä 6 suurta julkaisua

Muut:
- BF 1942 (2002)
- BF Vietnam (2003)
- BF 2142 (2006)
- BF 1943 (2009)
- BF 1 (2016)
--> yhteensä 4 suurta julkaisua ja 1 pienempi

Laskin näihin mukaan maksullisen BF 1943 vaikka se ei ollutkaan täysverinen suuri BF-julkaisu.
En laskenut mukaan lisureita kuten BF BC2 Vietnam enkä ilmaispelejä BF Heroes tai BF Play4Free.
 
Pelasin BF3:sta aikoinaan kuukauden ja siirryin Planetside 2:n pariin jota jaksoin vääntää vuosia. Sitten tuli pari vuotta fps-taukoa mutta syksyllä kun satuin ostamaan PUBG:n jäin sille tielle. 900h takana eikä kyllästymistä ole havaittavissa. Olen 99% varma että BFV hyppää battleroyalejunaan, mutta epäilen että tämä DICE:n versio jää paljon PUBG:in uniikista mikrovalintoja ja omaa päättelyä täynnä olevasta kokemuksesta. Pelaaminen on varmasti sulavaa eikä pelissä ole PUBG:sta tuttuja bugeja, mutta riittääkö se?

Innolla odotan 23. päivää!
 
2142 oli aivan järkyttävää paskaa, toivottavasti eivät enää koskaan tee samaa virhettä uudestaan!
No tulihan sieltä BF4, Hardline ja BF1 jotka ainakin osuvat tuohon "järkyttävää paskaa" -kategoriaan. :smoke: Saisivat olla toistamatta virheitään ja tuoda vaihteeksi isomman luokan scifi räiskintää.
 
BF4 oli ihan onnistunut tekele n. 2.5 vuotta pelin julkaisun jäkeen :rolleyes: Imo jokasessa noissa kuitenkin on jotain hyviä puolia, mitä esim BF3ssa jäi kaipaamaan. Näitä kun vähän yhdistelis niin tulis oikeesti hyvä peli.
 
Itselleni tavallaan ihan sama mikä aikakausi sieltä tulee. WW2 kiinnostaa eniten ja tulevaisuuden laasertuikuttimet vähiten. Eniten toivoisin uudelta bäfältä kunnollisia karttoja, pelimuotoja ja servereiden säätöjä.

Bäfä 1 on erittäin kauniin näköinen ja toimii sulavasti. Ongelma on vain siinä, että sitä on saakelin tylsä pelata. HC serverit periaatteessa tapettiin täysin tässä pelissä pois. Conquestin karttasuunnittelu on aivan luokattoman huonoa. Wanha rush pelimuoto tapettiin lähes täysin ja korvattiin periaatteessa Operatations pelimuodolla, jossa on paljon potentiaalia, mutta toteutus on ollut huono liian monella osa-alueella.

Toivotaan, että olisivat virheistään oppineet ja saataisi loistava peli, mutta koska EA niin... odotellaan ja katsotaan mitä sieltä tulee.
 
Futuristinen peli olisi puhdasta typeryyttä EA:lta. EA kilpailee kuitenkin osittain samasta pelaajayleisöstä, tykkäsitte tai ette, kuin COD ja kyseinen sarja lyntättiin jo fanienkin toimesta aivan pystyyn noista jatkuvista futuristisista jutuista. Lisäksi modernia sotaa kaivataan näemmä jossain määrin mutta toisaalta tässä pelisarjassa oli jo ties kuinka monta modernia peliä putkeen (BC1 -> BC2 -> BF3 -> BF4 -> Hardline) ja esim. BF4 on vielä ihan pelattava ja siellä on pelaajiakin hyvä määrä.

Sen takia ne lykättiin koska se codien futuristinen toteutus oli ihan paska. Sen voi myös tehdä kunnolla ja oikein. Toivottavasti tulee uusi 2142 muuten jää hyllyyn. Nämä ww1,2,3,4,5 ja nykyaika on jo niin läpitte koluttu, että siitä ei voi saada mielenkiintoista millään tapaa, joten ainut oikea ratkaisu olis juurikin uusi 2142.
 
Itselleni tavallaan ihan sama mikä aikakausi sieltä tulee. WW2 kiinnostaa eniten ja tulevaisuuden laasertuikuttimet vähiten. Eniten toivoisin uudelta bäfältä kunnollisia karttoja, pelimuotoja ja servereiden säätöjä.

Bäfä 1 on erittäin kauniin näköinen ja toimii sulavasti. Ongelma on vain siinä, että sitä on saakelin tylsä pelata. HC serverit periaatteessa tapettiin täysin tässä pelissä pois. Conquestin karttasuunnittelu on aivan luokattoman huonoa. Wanha rush pelimuoto tapettiin lähes täysin ja korvattiin periaatteessa Operatations pelimuodolla, jossa on paljon potentiaalia, mutta toteutus on ollut huono liian monella osa-alueella.

Toivotaan, että olisivat virheistään oppineet ja saataisi loistava peli, mutta koska EA niin... odotellaan ja katsotaan mitä sieltä tulee.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Jotenkin hävisi kaikki monipuolisuus täysin tässä BF Onessa. BF onen kartat, ajoneuvot, varusteet ei vaan tarjoa lähellekkään samantasoisia vaikutusmahdollisuuksia, kun pari aiempaa osaa tarjosivat.

Itselle on sinänsä sama, mihin aikakauteen tuo uusi Bäfä sijoittuu, kunhan saataisiin se hauskuus ja monipuolisuus takaisin.
 
Jokohan vihdoin pelaaja-max nousisi siitä iänikuisesta 64:stä(100:aan?, esimerkiksi).
 
Plus veikkaan että haluavat pitää kiinni 60Hz tickratesta, kun se on nyt kiitos BF4 CTE:n saatu 64p:lle niinkin korkealle. Eikö se BF1 ole ollut nyt se 60, näin ainakin kun viimeeksi katsoin?
100 pelaajalla putoaisi varmaan 30Hz.
 
Itselleni tavallaan ihan sama mikä aikakausi sieltä tulee. WW2 kiinnostaa eniten ja tulevaisuuden laasertuikuttimet vähiten. Eniten toivoisin uudelta bäfältä kunnollisia karttoja, pelimuotoja ja servereiden säätöjä.

Bäfä 1 on erittäin kauniin näköinen ja toimii sulavasti. Ongelma on vain siinä, että sitä on saakelin tylsä pelata. HC serverit periaatteessa tapettiin täysin tässä pelissä pois. Conquestin karttasuunnittelu on aivan luokattoman huonoa. Wanha rush pelimuoto tapettiin lähes täysin ja korvattiin periaatteessa Operatations pelimuodolla, jossa on paljon potentiaalia, mutta toteutus on ollut huono liian monella osa-alueella.

Toivotaan, että olisivat virheistään oppineet ja saataisi loistava peli, mutta koska EA niin... odotellaan ja katsotaan mitä sieltä tulee.

Tämähän se onkin se jännä tilanne. BF1 taisi olla sarjan menestynein peli myynnillisesti mutta vastaavasti pelaajakato taisi iskeä myös suhteellisen aikaisin verrattuna edeltäjiin. Jotain siis tehtiin oikein, kun myytiin hyvin mutta väärin kun pelaajat katosivat. Miten sitten EA tulkitsee asian on kokonaan eri homma, jatketaanko COD-väen kosiskelua entistä kasuaalimmalla menolla, jotta myynnit ovat korkeat vai mennäänkö enemmän perinteisempään Battlefield-suuntaan, jolloin ehkä pelin pelaajakunta pysyy pelin parissa pidempään. BF:llä on kuitenkin kohtuullisen vakaa oma yhteisönsä mutta jos suunta kasuaalimpaan jatkuu entistä rajummin niin kysymys lienee lähinnä kauanko tuo ydinpoppoo seuraa menoa.

Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää. Esim. huvittavaa on välillä seurata tuota touhua noiden tarkkuuskiväärien sweetspot-hommien kanssa. Pidempiaikaiset BF-pelaajat haluaisivat vanhan systeemin takaisin, jossa vain päästä tekee 100+ vahinkoa. Osa taas pitää tuota nykysysteemiäkin ihan hyvänä. Sitten löytyy vielä nämä oletettavat COD-pelaajat, joiden mielestä osuman rintaan pitäisi tappaa aina kanssa kerrasta. Tuollainenhan rikkoisi pelinkulun varmaan ihan totaalisesti ja tuloksena olisi vielä enemmän COD:n tyylinen snipuhippa.

Sen takia ne lykättiin koska se codien futuristinen toteutus oli ihan paska. Sen voi myös tehdä kunnolla ja oikein. Toivottavasti tulee uusi 2142 muuten jää hyllyyn. Nämä ww1,2,3,4,5 ja nykyaika on jo niin läpitte koluttu, että siitä ei voi saada mielenkiintoista millään tapaa, joten ainut oikea ratkaisu olis juurikin uusi 2142.

Toteutus oli toki surkea, kuten kaikissa CODeissa on ollut jo pitkään. Siitä huolimatta monelle on jäänyt p*ska maku suuhun noista peleistä ja pelkkä sana "futuristinen FPS" aiheuttaa monille jo huonoja ennakkoluuloja. Lisäksi EA:lla on ollut jo monia muita isoja futuristisia titteleitä, joten ei BF:n tällä hetkellä kannata mennä tuollaiseen suuntaan. Ja en tiedä miten WW2 on bäfässä läpikoluttu, kun sarjassa on ollut käytännössä vain yksi kunnon WW2 peli ja se oli sarjan ensimmäinen eli BF1942 vuonna 2002... Toinen on sitten toki pikkuinen BF1943 mutta väittäisin, että aika harva PC-pelaaja on tuota edes kokeillut. (Ja jos sitten puhutaan pelialasta yleensä niin on sitä futuristisuuttakin käsitelty monissa peleissä. Harvinaisempaa olisi sitten jo nämä kylmän sodan touhut.)

Toisekseen eiköhän nuo Dicen "War Stories" hommat pohjaudu edes jossain määrin tosielämään. Vaikea nähdä mitään vuoden 2143 avaruushippaan pohjautuvaa tarinaa. Ennemmin se on joku WW2:n D-day, Stalingrad, El Alamein tai muu jossain määrin todellisista taisteluista/henkilöistä ammentava tarina. Sääli, että WW2 pohjaisessa pelissä tuskin saadaan saksalaisten (/japanilaisten) näkövinkkeliä. Tämä on sellainen asia, mitä ei ainakaan yksinpelikampanjoissa ole suuremmin läpikoluttu. Aina siirrytään suoraan Neuvostoliiton, Amerikan ja Brittien ylistystarinoihin..
 
Sata pelaajaa koska pitää saada uusi pääpelimuoto battle royale :kahvi: No toivottavasti ei. Olisi kyllä ihan hauska jos olisi sellainenkin pelimuoto vaikka sitten 64p.
 
kysymys lienee lähinnä kauanko tuo ydinpoppoo seuraa menoa
Etenkin kun melko huomattava määrä katosi jo tässä BF4 > BF1 vaihdossa. PC pelaajista toki puhutaan.
Muutenkin taitaa pelin kovin suosio ja myynti olla konsoleilla, sekä nykyinen pelaajakanta?

Sata pelaajaa koska pitää saada uusi pääpelimuoto battle royale :kahvi: No toivottavasti ei. Olisi kyllä ihan hauska jos olisi sellainenkin pelimuoto vaikka sitten 64p.
Kyllähän tuo 64p toimisi vielä varsin kivasti, kartan koosta se kuitenkin lähinnä on kiinni.
Plus PUBG:in puolella toi +36 pelaajaa kyykkää hyvin nopeasti rundin alussa, ja varsinaiset kunnon pelivaiheet käydään jo alle tuon 64p määrän.

Sinänsä ihan mielenkiintoista jos tuollaisen pelimoodin tekevät, mutta en sitä kyllä mitenkään erityisemmin odota. Sellaisen tekeminen varmaan kuitenkin aloitettu ihan aikaisintaan vuosi sitten, ja peli varmasti jo hyvä matkaa kehitteillä? Eli onko väkisin vähän päälle liimattua kamaa.
Ei siinä, kyllä mä mielellään ottaisin Frostbite enginellä tehdyn BR pelin.......
 
Kylmän sodan aika olisi kyllä omaan makuun paras vaihtoehto. Esim. Battlenonsensen kuvailema BF1982 olisi aivan mahtava aikakausi ()
 
Kyllähän tuo 64p toimisi vielä varsin kivasti, kartan koosta se kuitenkin lähinnä on kiinni.
Plus PUBG:in puolella toi +36 pelaajaa kyykkää hyvin nopeasti rundin alussa, ja varsinaiset kunnon pelivaiheet käydään jo alle tuon 64p määrän.

Sinänsä ihan mielenkiintoista jos tuollaisen pelimoodin tekevät, mutta en sitä kyllä mitenkään erityisemmin odota. Sellaisen tekeminen varmaan kuitenkin aloitettu ihan aikaisintaan vuosi sitten, ja peli varmasti jo hyvä matkaa kehitteillä? Eli onko väkisin vähän päälle liimattua kamaa.
Ei siinä, kyllä mä mielellään ottaisin Frostbite enginellä tehdyn BR pelin.......

No periaatteessa jos miettii niin jotkut bäfän isommat kartat vois melkein toimia battle royaleen ja siihen päälle ei oikeestaa muuta tarvii ku inventory systeemin (ei edes niin "monimutkaista" kuin pubgissa välttämättä), ja sitten jollain tavalla sulkeutuvan alueen ja muut mekaniikat. Eli eiköhän se jollain tavalla onnistuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kylmän sodan aika olisi kyllä omaan makuun paras vaihtoehto. Esim. Battlenonsensen kuvailema BF1982 olisi aivan mahtava aikakausi ()


Tämmöistä mietin itsekin. Esim world in conflict tyyppinen "kolmas maailmansota"
 


Eiköhän se WWII ole.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti palauttavat kaikki ajoneuvot sellaisiksi, että niihin voi nousta pelin tiimellyksessä, eikä vaan spawnata suoraan. Esim. BF1942 lentokoneet, joilla pystyi paitsi nousemaan kiitoradalta/tukialukselta, myös laskeutumaan.

1942:n tankit ja lentokoneet oli mahtavia pelattavia. Helppoja oppia, mutta vaikeita käyttää hyvin.
 
Viimeksi muokattu:


Eiköhän se WWII ole.

Mulla ei Chromella toimi yhtään toi Twitter videon upotus, vaikka hard refreshin teki. Tästä linkkinä.
EDIT: No nyt se toimi, ei ymmärrä. :D

Joo, ei toi ihan kamalasti jätä tulkinnanvaraa, ellei nyt hypätä johonkin ihan ihmeelliseen fiktiiviseen asetelmaan.

upload_2018-5-21_17-26-36.png
 
Kelpaa toinen maailmansotakin, kunhan on tarpeeksi vempelettä aseissa ja eri tapoja pelata. Hahmoluokat myös pitää olla tarpeeksi erottuvat ja lentokoneet ärhäköitä. Grafiikat näyttävät jo tuostakin kuvasta häkellyttävän hyviltä, mutta ne eivät mitään auta jos EA on päättänyt pelisarjan täydellisesti kosauttaa niin kyseinen firma sen myös tekee.

Kuten muutkin niin toivoisin jotain vähemmän käytettyä vinkkeliä toisesta maailmansodasta, kuten Japanin taistot tai minkä tahansa muun kuin USA:n, Britannian, Saksan tai Neuvostoliiton.
 
Toivottavasti palauttavat kaikki ajoneuvot sellaisiksi, että niihin voi nousta pelin tiimellyksessä, eikä vaan spawnata suoraan. Esim. BF1942 lentokoneet, joilla pystyi paitsi nousemaan kiitoradalta/tukialukselta, myös laskeutumaan.
Jep! Voisivat muutenkin ottaa lentokoneissa mallia BF1942:sta. BF1:ssä lentely ei huvita ollenkaan, kun on niin arcadea ja ohjattavuus selvästi tehty konsoleiden padien ehdoilla.
Olihan tuo ilmataistelu 42:ssa huomattavasti palkitsevampaa kun nykyään. Kaikki hävittäjät olivat erilaisia ja vaativat oikeasti erilaista lentotapaa jos ilmassa meinasi osaavia pilotteja vastaan pärjätä. Aloittelijat eivät monesti päässeet edes kiitoradalta ilmaan törmäämättä puihin ja kovempia lentäjiä ei alas saanut muut kuin toinen saman tasoinen. Good times :)
 
Eiköhän tuo tosissaan viimeistään varmista pelin olevan WW2. Tai sitten Dice trollaa huolella. Jokatapauksessa itseäni kiinnitti eniten huomio tuosta, että kohtaus näyttää aivan yksinpelin cutsceneltä mutta UI on kuitenkin selkeästi moninpelistä. Moninpelistä ei kuitenkaan pitäisi tehdä ihan liian teatraalista, joten hieman pelottaa.. Oletan, että tuo UI ei ole läheskään valmis. Jokseenkin tylyn näköinen, etenkin tuo HP-palkki.

Ja olenko ainoa jolla tuli hahmosta mieleen COD WaW:n Reznov?

Toivottavasti palauttavat kaikki ajoneuvot sellaisiksi, että niihin voi nousta pelin tiimellyksessä, eikä vaan spawnata suoraan. Esim. BF1942 lentokoneet, joilla pystyi paitsi nousemaan kiitoradalta/tukialukselta, myös laskeutumaan.

Tämä on yksi noista muutoksista mihin en oikein itse osaa sanoa kumpi on parempi. Tavallaan tykkään nykyisesti siinä mielessä, että spawnaa suoraan tiettyyn classiin (tanker/pilot). Tuo varmistaa sen, että sillä ohjaajalla on korjaustyökalu ja lisäksi estää esim. sen, että tankin tuhouduttua lähdet lahtaamaan jengiä suoraan jonain assaultina. Tavallaan myös kiva, että niitä spawnissa lojuvia ajoneuvoja ei voi tällä mekaniikalla tuhota tai niille ei voi tehdä sinänsä mitään källejä. Toisaalta en kyllä tykkää siitä, että jengi vartoilee noita tankkeja sun muita spawniruudussa. Ja BF1:n osalta en tykkää siitä, että kaikki lentokoneet ja tankit on asetettu samaan spawnikategoriaan. Olisi kiva, että edes esimerkiksi nuo kunnon tankit ja arty truckit olisi eroteltu toisistaan ja samoin pommikoneet muista lentokoneista. Näin noita ajoneuvoja olisi monipuolisemmin pelissä ja ei tulisi sitä paskamyrskyä, kun ei valkkaa heavy tank/st chamond/ilya, koska ne yksinkertaisesti ovat monissa tilanteissa ainoat järkevät vaihtoehdot.
 
Itse olen kyllä pre-BF1 ajoneuvomekaniikan kannalla. Se että kuka vaan, missä vaan, milloin vaan voi hypätä ainakin veneisiin ja maalla kulkeviin tuo mun mielestä dynamiikkaa peleihin.
Ymmärrän kyllä toisenkin näkökantin.
 
Nyt vaan jännittämään että miten hyvin tämäkin on saatu pilattua SJW fiktio pakotuksella.
Ainankin DICEn ruotsalaisilla ammattianteeksipyytelijöillä on nyt oiva mahdollisuus propagandaan mojovan nazzi razizmi mehuttelun kautta. Ai että tulloo hyvä jos pääsee ampumaan hirveitä nazzeja mustana naisena normandiassa :tup:
 
Toivottavasti ei tule mitään SJW meininkiä. Voisi tehdä kerrankin ihan historiallisesti pätevän teoksen ja esittää saksalaisetkin normaaleina ihmisinä, eikä minään SS-natseina. Olisi kiva nähdä esim. single playerin War Storyissa kampanjoita kaikkien silmistä. Myös saksalaisten ja japanilaisten. Mihinkään hakaristeihin mulla ei ole pakkomiellettä mutta olisi myös kiva, että historiaa ei aleta sensuroimaan vaan esitetään se sellaisena kuin se oli. (Tiedän toki, että esim. Saksan lainsäädäntö on todella tiukka näitä kohtaan. Hieman hölmöäkin toki, että laki pakottaa sensuroimaan historiaa. Voisivat jo päästä yli menneisyydestään.)

Eksyitkö väärään ketjuun?

Tuskin. IMO tuo on ihan aiheellinen pelko, kun tehdään isoa AAA-titteliä jossa käsitellään Hitlerin Saksaa. Moninpeliin nyt ei toki mitään puolueellisuutta ängetä mutta hieman mietityttää millaisia liittoutuneiden sankaristooreja tuonne yksinpeliin saadaan. Tuota "kaikki WW2-saksalaiset oli natseja" touhua ei tarttis lietsoa yhtään enempää. Tässä olisi kuitenkin hyvä mahis inhimillistää myös "vihollista" mutta saas nähdä.
 
Ihan vitun sama tuon SJW-paskeen osalta, kunhan pelattavuus on rautaa. BF1 oli pelattavuuden osalta selvä askel taaksepäin BF4:een verrattuna kun squadplay-mekaniikatkin oli pitänyt tyhmentää. Ei näitä ennenkään ole pelattu todenmukaisen historiallisen sisältönsä vuoksi.
 
Toivoisin kyllä että aseisiin ei saisi mitään höpöhöpö punapisteitä kuten BF1 vaan mentäis ton kustomoinnin osalta edes vähän realistisempaan suuntaan. Siis jos WWII.

Battlefield cold war ois kyllä enemmänkin mun toiveissa. Siinä vois olla joko eri konflikteja (neukku afga, vietnam ym..) tai sitten kuvitteellinen WWIII jostain 80 luvulta.
 
Toivoisin kyllä että aseisiin ei saisi mitään höpöhöpö punapisteitä kuten BF1 vaan mentäis ton kustomoinnin osalta edes vähän realistisempaan suuntaan.

Tämä toive tuskin tulee toteutumaan. Ehkä lisäävät vielä custom skinit peliin (Thompson liekkikuviolla, how cool is that!?).
Day of Infamyssä on toteutettu mielestäni hyvin aseiden kustomointi.
Pähkinänkuoressa: jokaisella pelaajalla on X määrä pisteitä ja kun lisäät aseen/kranaatin tai parannuksen aseeseen nämä pisteet vähenevät. Ja tietysti kaikki extra kama on realistista eikä mitään CoD tyylistä fantasiaa.

Mutta rehellisesti sanoen toiveikkaana täällä ollaan. WW2 on sellainen miljöö minkä takia voisi maksaakin vähän Swedinistanin pojille siitä että pääsisi vihdoin moderneilla grafiikoilla ja huippuluokan toteutuksella olevaa maailmansota meininkiä koittamaan.
Tosin mikäli meininki on samanlaista fiktiivistä SJW pakotusta kuin BF1 jää peli hyllyyn (edellinen ostamani Battlefield oli Battlefield 2 vuodelta 2005) ja tyydyn pelaamaan muita pelejä. Realismiahan tässä on turha odottaa kuitenkaan vaan arcadella mennään.
 
@TML Thänks. Pistinkin itelle muistutuksen tuosta tapahtumasta, niin ei mene ohi sitten lahon pään takia. Mielenkiinnolla odottelen, että mitä tuleman pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Tuubi näyttäs että lähetys alkaa 22.00, pidetään peukkuja kunnon ww2 mätöille:tup:
 
Oispa hienoa jos nostaisivat maksimi pelaajamäärän sataan tms. Ei tosin taida onnistua koska konsolit räjähtäisivät naamoille.
 
Tuubi näyttäs että lähetys alkaa 22.00
Varmaan jauhavat muuta asiaa 22-23, kun ainakin ensimmäisen reveal ilmoituksen mukaan itse julkistus on 22:00 CET eli 23:00.
Noh, kympiltä kytikselle jos onkin jo silloin. :D
 
En kyllä ymmärrä mikä olisi parempaa sadan pelaajan matseissa verrattuna 64p. Dice on BF4 aikoina testannut isompia pelaajamääriä eivätkä pitäneet niitä järkevinä.
 
Jos nyt oikeasti halutaan tehdä sotapelejä joissa olisi tarkoitus olla autenttisuuden tuntu, ensimäinen asia on pelaajamäärät mitkä pitäisi saada suuremmiksi,
vastaamaan paremmin reaalista taistelutilannetta. Oikeassa taistelussa on tuhansia tai kymmeniä tuhansia kentällä samaan aikaan eikä vain parikymmentä.

Sata, kaksi sataa yms on kehityssuunta jonka on pakko tapahtuman, on aika kornia että peleissä on osa-alue joka ei ole kehittynyt 15 vuoteen.
 
En kyllä ymmärrä mikä olisi parempaa sadan pelaajan matseissa verrattuna 64p. Dice on BF4 aikoina testannut isompia pelaajamääriä eivätkä pitäneet niitä järkevinä.
Jos samalla kartan koko suurenisi niin etenkin ilmataisteluiden luonne muuttuisi hyvin toisenlaiseksi kun koneita mahtuisi ilmaan enemmän.

Varmaan sopisi joihinkin pelimuotoihin paremmin kuin toisiin. Vaikea kuvitella että muutos olisi pelkästään huonompaan päin kaikkien mielestä kaikissa olosuhteissa.

Edit: Dicellä voi hyvinkin olla sellaisia syitä olla kasvattamatta pelaajamääriä joita eivät julkisuuteen yhtä innokkaasti kerro. Esim juuri tekniset haasteet konsolien kanssa jne
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä ymmärrä mikä olisi parempaa sadan pelaajan matseissa verrattuna 64p. Dice on BF4 aikoina testannut isompia pelaajamääriä eivätkä pitäneet niitä järkevinä.

Testattiinko niitä muuten kuin että karttojen toimivuuden osalta 100 pelaajaa ei ainakaan toiminut?

Minulle kyllä kelpaisi toiminnan puolesta hiukan enemmän pelaajia, miksei myös 50 vs 50, mutta sitten karttojen pitäisi olla paremmin suunniteltuja kuin tähän asti. Julmetun iso, aukea aavikkokartta ei yleensä ole hyvä.
 
Testattiinko niitä muuten kuin että karttojen toimivuuden osalta 100 pelaajaa ei ainakaan toiminut?

Minulle kyllä kelpaisi toiminnan puolesta hiukan enemmän pelaajia, miksei myös 50 vs 50, mutta sitten karttojen pitäisi olla paremmin suunniteltuja kuin tähän asti. Julmetun iso, aukea aavikkokartta ei yleensä ole hyvä.
Jep testattiin ihan perus kartoilla ja se vanha 30hz tickrate riitti siihen. Mutta isompii karttoihin ja samalla isompaan pelaajamäärään panostaminen on aika vaikeaa. Pidän mielummin 60hz servut. Toki dice voisi olla edelläkävijä tässä. 100p 60hz servut, epäilen :)
 
En kyllä ymmärrä mikä olisi parempaa sadan pelaajan matseissa verrattuna 64p. Dice on BF4 aikoina testannut isompia pelaajamääriä eivätkä pitäneet niitä järkevinä.

Ite oon tässä vähän samoilla linjoilla. Sei ei ainakaan suoraan mene silleen, että enempi on parempi ja autenttisempi. Mutta ihan hyviä pointteja jengillä puolesta kans. Sama kans itellä, että mieluummin 60hz servut. Ja se että karttoihin on oikeasti panostettu. Mitä isommaksi menee, niin sitä vaikeammaksi menee luultavasti mappien suunnittelu yms. En siis väitä ettei onnistuisi tuolla pelaajamäärällä, mutta olen hieman skeptinen kuitenkin.
 
Jep testattiin ihan perus kartoilla ja se vanha 30hz tickrate riitti siihen. Mutta isompii karttoihin ja samalla isompaan pelaajamäärään panostaminen on aika vaikeaa. Pidän mielummin 60hz servut. Toki dice voisi olla edelläkävijä tässä. 100p 60hz servut, epäilen :)
Toki jos noin on, ettei tekninen kapasiteetti riitä niin samaa mieltä että mieluummin korkea tickrate.
 
Jep testattiin ihan perus kartoilla ja se vanha 30hz tickrate riitti siihen. Mutta isompii karttoihin ja samalla isompaan pelaajamäärään panostaminen on aika vaikeaa. Pidän mielummin 60hz servut. Toki dice voisi olla edelläkävijä tässä. 100p 60hz servut, epäilen :)

Ja konsoleihinhan tuo viimeistään kosahtaa, elleivät sitten tekisi ensiksi vaikka jotain superkekseliästä high-frequency bubblensa kanssa.
Kaikkihan varmasti on mahdollista, mutta se vaatisi vähintään BF4CTE-tason omaa tiimiä huippuideoineen.
 
Kunhan ei ole jälleen kerran amerikkalaiset Normandiassa, niin olen tyytyväinen. Joku Monte Cassino voisi olla hyvä.
 
No ainakin WWII on nyt 100% confirmed.
Vilahti äsken teksti että traileri 21 minuutin päästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom