Battlefield V

Se siitä sit. :tdown: Ei tuu koskaan. :beye:
Ei se nyt sentään ihan niin yksiselitteistä ole, mutta pahalta kieltämättä näyttää. Ainoa selitys tuolle seuraavan bäfän WW2-valinnalle olisi siinä, että tuttuun tapaan siinä voidaan kierrättää suurin osa BF1:n koodista, äänistä ja tekstuureista jne.

Jos taas DICE LA on tosiaan laitettu asialle BC3:n kanssa, niin se tarkoittaa samalla että laatua sieltä ei tarvitse odotella.
 
Juu u. Eipä tarvitse siis vielä seuraavaakaan osaa ostaa. Eipä siinä, BC2 asennukseen -> :D
 
Jos taas DICE LA on tosiaan laitettu asialle BC3:n kanssa, niin se tarkoittaa samalla että laatua sieltä ei tarvitse odotella.
En nyt ihan noinkaan sanoisi. Dice LA kuitenkin korjasi BF4:n, kun ruotsin studio julkaisi bugisen kökkäreen. Toivat peliin aivan järkyttävän määrän korjauksia ja uusia ominaisuuksia.
 
WW2 asetelma kiinnostaisi kyllä kanssa vaikka tietysti se on aika lähellä tätä nykyistä peliä, kiitos sen lukuisten protoaseiden jne. jotka tekevät siitä aseellisesti melko WW2-meiningin. WW2-asetelman kannalta taas periaatteessa on kaksi vaihtoehtoa, 1) pysytellään tälläkertaa enemmän realistisuudessa, jolloin peli jää melko BF1 tyyliseksi eikä saada esim. sitä aseiden kustomointia mitä moni toivoo tai 2) tehdään WW2:sesta samanlainen protoasepeli kuin BF1:sestä niin periaatteesa päästään jo lähelle nykyaikaa kaikenmaailman nightvision jne. protoilla. Onpahan WW2 edes hieman eri asetelma kuin nykyinen, joten jonkunlaista eroa lienee nähtävissä toisin kuin BF3->BF4 jotka jakoivat huomattavasti enemmän sisältöä ainakin aseiden suhteen. WW2 peliä olen kyllä odottanut mutta toki tuo BC3:n olisi voinut tulla tähän väliin, jotta olisi kahden peräkkäisen pelin välillä rajumpaa eroa.

Noh, toivottavasti BF WW2 ottaa nykyisen hyviä puolia ja karsii huonoja puolia. Kyllähän tuolla on potentiaalia, jos keskittyvät tällä kertaa nimenomaan siihen pelikokemukseen kun perusasiat ovat ehkä jossain määrin valmiina BF1:sen myötä.

Sinänsä tuo kuulostaa ihan loogiselta muutenkin, että haluavat edetä nykypäivään pikkuhiljaa. BF WW1 --> BF WW2 --> BC3 Vietnam/Cold War/Korean --> nykypäivä(?) todellisia nykykonflikteja (tuskin) tai perus USA/Kiina/Venäjä kuviteltu sota --> tulevaisuus(?) jos uskaltavat mennä sinne, onhan tulevaisuuteen perustuvaa osaa kuitenkin odoteltu ja tuolloin CODikin on jo irti siitä niin ehkä uskaltavat?
 
Viimeksi muokattu:
Mikäköhän tuon uuden pelin nimi tulee olemaan kun battlefield 2 on jo kertaalleen käytetty.
 
Muistakaa se, että jos DICE toimii samoin kuten BF1:n kanssa, että käydään eri rintamia historian valossa läpi niin seuraavassa Battlefieldissa on mahdollisesti Suomi mukana talvisotineen. :smoke:

Aina saa toivoa jne...

Olisihan se kiva jos naapuri muistaisi meitä ja olisihan se mahdollistakin mutta saas nähdä. Veikkaisin peruspelin keskittyvän Euroopassa tapahtuneisiin suurimpien maiden taisteluihin: Saksa vs. Britit/USA/Neuvostoliitto. Japani vs. USA tuodaan varmaan lisurina BF1 Ranskan/Venäjän tyyliin, ainakin kuulostaisi ihan järkevältä tuoda siitä erillinen isompi lisäosa. Vähän voi sinänsä siis jäädä jatko/talvisota nihkeäksi, kun tuskin mahdutaan pääpeliin mutta tuskin saataisiin kokonaista lisäosaa. Aika näyttää.

Mikäköhän tuon uuden pelin nimi tulee olemaan kun battlefield 2 on jo kertaalleen käytetty.

Vahvin ehdokas on varmaan "Battlefield 1944". Battlefield 2 ei tosiaan toimi, menee sekaisin vanhan kanssa vaikka lisäisi jotain tarkennuksiakin. Battlefield WW2 olisi simppeli ratkaisu mutta hieman liikaa tulee ainakin itselläni uusimman CODin nimeäminen mieleen. Battlefield World War 2 olisi kanssa selkeä ja erottuisi edes hieman enemmän CODista, toisaalta meneekö liian pitkäksi ilman tuota lyhennystä.. Tämän nykyisenkin välillä taidettiin aikanaan pohtia olisiko se Battlefield 1 vai BF 1918. Olisivat menneet jälkimmäisellä niin BF 1944 olisi ollut loogisempi jatkumo (tai nimenneet tämän BF WW1 niin seuraava olisi taas loogisesti WW2). Voisihan se tietysti olla myös Battlefield 5 mutta tuo nyt on ehkä se huonoin vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Ea/dice pelit on mulla mustalla listalla, ostetaan sitten kun korjaavat asenteensa.
 
Mikäs asenne DICElla on?
Oma veli ei ainakaan pelaa Battlefieldejä pelkästään DLC:n takia. Onhan se periaatteessa paskaa, että aluksi julkaistaan emopeli ja puolen vuoden päästä maksullisilla lisäosilla on luotu kaksinkertainen määrä sisältöä. Näin ei kovinkaan moni muu pelisarja menettele.
 
hBcvUdh.png


Battlefield 2018 will be releasing in October 2018
 
Toivottavasti toi julkaisun siirto ei tarkoita että sieltä tulee rushattu copypastejob.

Mun mielestä DICEn tulisi huolellisesti miettiä jokaisen Battlefield-pelin vahvoja ja huonoja puolia pullakahveilla ruotsalaiseen tyyliin. Samat hölmöydet ovat olleet läsnä aika pitkään, ja niitä olisi nyt korkea aika karsia pois. Pelimoottoripuolen vahvuudet toki tiedetään, mutta pelimekaniikat ja balance on aika usein ollut täysin hakusessa.
 
Toivottavasti toi julkaisun siirto ei tarkoita että sieltä tulee rushattu copypastejob.

Viimeisimpien EA:n tuottosten perusteella en yhtään ihmettelisi jos sieltä tulisi casino-peli Battlefieldin teemalla.
 
Sinänsähän jos tulee BF WW2 niin BF1:n joitain juttuja voi uudelleenkäyttää, jolloin ehkä aikaa säästyi. Toisaalta BF4:n piti olla BF3 kopio ja sen julkaisu meni miten meni.. Vähän huolestuttaa tuo julkaisun ajankohta, voisi olla myöhemminkin että saavat rauhassa tehtyä. Kiirehtimisellä ei ole yleensä ollut pelaajien tai DICE:n kannalta hyviä tuloksia. Mieluummin otan valmiin pelin x-kk myöhemmin kuin pelaan 2*x-kk bugitäytteistä peliä odottaen siihen korjauksia.

Toivottavasti tosiaan saisivat tähän noita aiempien pelien hyviä puolia ja karsisivat huonoja. Esim. BF1:n osalta saisivat tuoda, ja varmasti tuovatkin, tuon operationssin mutta voisivat tällä kertaa tehdä suoraan jonkun välimallin tuon imo hieman liian pienen 40p ja hieman liian ison 64p väliltä. Vaikka 25v25 voisi olla hyvä. Muutenkin saisivat suhteuttaa pelimoodien koot jälleen noihin squadien kokoon (max pelaajat/squadin koko pitäisi aina olla kokonaisluku, luulisi tämän olevan perusjuttuja). Toisaalta taas reviven skippausta ainakaan nykyisessä muodossaan en todellakaan kaipaisi seuraavaan. Toivottavasti jättävät pois myös tuon valmiiden asevarianttien mallin. Ärsyttää tässä kakkosessa, kun haluaisi käyttää rautatähtäimiä mutta yleensä nuo "red dot" aseet ovat ADS-statseiltaan parempia (esim. MP18 trench vs. MP18 optical). Periaatteessa tuolla WW2-teemallakin voisivat tuoda nuo BF3/4 tyyliset asekustomoinnit takaisin. Realistista peliä kun tuosta ei millään tule niin eiköhän WW2:n osalta löydy jo hyvä määrä kaikkea "experimental" kustomointia.
 
Itse olen BF3:sta asti toivonut sitä BF2143:sta. BF2142 oli futuristisuudellaan paljon maltillisempi kuin Battlefrontit tai nämä Codipaskeet, joten sopisi ihan hyvin tähänkin kohtaan. Kaikki rakettireppukikkaroinnit voi jättää pois ja rehtiä bäfää 2142 tyyliin niin minä olisin myyty.

Mitä WW2:seen tulee niin todennäköisesti homma menee vain enemmän överimpään suuntaan mitä BF1. WW1:stä ei ehkä olisi saanut tarpeeksi sisältöä vetämättä protoaseita ja muita mukaan, mutta perusrehti WW2-mättö pitäisi mielestäni pysyäkin sellaisena. Jos talvi/jatkosodan saisivat jotenkin mukaan niin kaikki muu unohtuu ja pelataan munat huurussa :hungry:
 
Itse olen BF3:sta asti toivonut sitä BF2143:sta. BF2142 oli futuristisuudellaan paljon maltillisempi kuin Battlefrontit tai nämä Codipaskeet, joten sopisi ihan hyvin tähänkin kohtaan. Kaikki rakettireppukikkaroinnit voi jättää pois ja rehtiä bäfää 2142 tyyliin niin minä olisin myyty.

En usko että futuristista (tyyliin BF2142) nähdään pitkään aikaan. EA:lla on jo futuristihommaan tuo Battlefrontti ja myös Titanfall sekä siihen päälle CODin saama viha tulevaisuussodista niin vaikea nähdä EA:ta hyväksymässä tuollaista vähään aikaan. Saattaa muutenkin olla, että tässä kuljetaan nyt pikkuhiljaa WW1:stä nykypäivään ja ehkä sen jälkeen aikaisintaan tuo tulevaisuus-BF, jos sellaista siis tulee. WW1 -> WW2 -> BC Vietnam/Cold War -> nykyaika -> ehkä 2143.

Mitä WW2:seen tulee niin todennäköisesti homma menee vain enemmän överimpään suuntaan mitä BF1. WW1:stä ei ehkä olisi saanut tarpeeksi sisältöä vetämättä protoaseita ja muita mukaan, mutta perusrehti WW2-mättö pitäisi mielestäni pysyäkin sellaisena. Jos talvi/jatkosodan saisivat jotenkin mukaan niin kaikki muu unohtuu ja pelataan munat huurussa :hungry:

Taisivat jo vahvistaa, että samalla tyylillä mennään kuin BF1 eli protoja luvassa. Sääli sinänsä, kun WW2:sta saisi tosissaan jo "realistisemman" otteen ihan todellisuudessakin käytetyillä varusteilla. Toisaalta peli olisi ehkä liiankin lähellä BF1:stä jos mentäisiin realistisella setillä. Bolt-actionit tismalleen samaa kuin BF1:sessä, MP18 = MP40, Hellriegel = ppsh, semi-autot = svt/m1 garand/m1 carbine/g43 ja LMG:tkin ovat hyvin samantyylisiä. Toivottavasti se protohomma ei niinkään tulisi noissa aseissa (tyyliin Hellriegelin kaltaisia superprotoja) vaan ennemmin varusteluissa, jotta saataisiin BF1:stä parempaa kustomointia. Todellisia aseita pitäisi kuitenkin olla vaikka kuinka paljon.
 
Mielestäni WW2 pelissä olisi parempi että saksalaiset käyttäisivät saksalaisten aseita ja vice versa COD2 tyyliin. Ärsyttää semmonen sotkeminen mitä noissa uudemmissa peleissä harrastetaan. Jos joku ase on liian OP niin sitten nerffataan.
 
Mielestäni WW2 pelissä olisi parempi että saksalaiset käyttäisivät saksalaisten aseita ja vice versa COD2 tyyliin. Ärsyttää semmonen sotkeminen mitä noissa uudemmissa peleissä harrastetaan. Jos joku ase on liian OP niin sitten nerffataan.

Tämä olisi kyllä hienoa mutta ei tule millään toteutumaan ainakaan täydessä mittakaavassa. Toivottavasti toteuttaisivat tuota edes pienessä mittakaavassa BF3 (ja oliko kanssa BF4?) tyylillä, että aloitusaseet olisivat eri puolilla omat. Esim. saksalaisilla ensimmäinen SMG olisi MP40, jenkeillä Thompson ja venäläisillä PPSh. Samoin sitten jokaiselle alkuun omat pulttilukkokiväärinsä jne.
 
Mielestäni WW2 pelissä olisi parempi että saksalaiset käyttäisivät saksalaisten aseita ja vice versa COD2 tyyliin. Ärsyttää semmonen sotkeminen mitä noissa uudemmissa peleissä harrastetaan. Jos joku ase on liian OP niin sitten nerffataan.
Tämä ja vielä ku ne aseet tasapainotettais vähän silleen että ei olis pakko olla joku lisäraketinheitin Mauserin Kar98K:ssa että se on yhtää järkevä valinta sen silencer 4x scope Mp44 drum mag aseen sijaan. Toisin sanoen jätettäis ne hemmetin modernien aseiden hifistelyt pois ja tasapainotettais sitä peliä muuten, vaikka sit kenttäsuunnittelulla, CS-tyyppisellä ostamisella yms.

BFBC2 tykkäsin siitä, että toki siinäkin näitä aseita pysty päivittelemään, mutta että suurin osa aseista oli ihan käypiä vempeleitä sillonkin kun halus olla listakärjessä. Toki siellä oli ne susipskat alkuperäisaseet, mutta pian sen jälkee joka aseella oli joku erikoisuus joka teki siitä enemmän ku päivityksen. Ja se erikoisuus ei ollu mikään överijuttu, vaan lähinnä just jotain akselilla dmg/accuracy/rateoffire.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ja vielä ku ne aseet tasapainotettais vähän silleen että ei olis pakko olla joku lisäraketinheitin Mauserin Kar98K:ssa että se on yhtää järkevä valinta sen silencer 4x scope Mp44 drum mag aseen sijaan. Toisin sanoen jätettäis ne hemmetin modernien aseiden hifistelyt pois ja tasapainotettais sitä peliä muuten, vaikka sit kenttäsuunnittelulla, CS-tyyppisellä ostamisella yms.

BFBC2 tykkäsin siitä, että toki siinäkin näitä aseita pysty päivittelemään, mutta että suurin osa aseista oli ihan käypiä vempeleitä sillonkin kun halus olla listakärjessä. Toki siellä oli ne susipskat alkuperäisaseet, mutta pian sen jälkee joka aseella oli joku erikoisuus joka teki siitä enemmän ku päivityksen. Ja se erikoisuus ei ollu mikään överijuttu, vaan lähinnä just jotain akselilla dmg/accuracy/rateoffire.
Eihän yksikään defaultaseista (AEK, 9A-91, PKM, M24) ollut sysipaska. Huonompia aseita oli toki unlockattavissa, parempia toki myös (M60 ja AN-94 tulee ekana mieleen), mutta uusi pelaaja ei aseiden puolesta ollut mitenkään jäljessä muita magnum ammoa lukuunottamatta.
 
tämäkin myy sen 10-11 miljoona kpl

money money money :cigar:

Sais myydä enemmänkin tai olla muuten vaan kiinnostavampi, niin riittäisi pelaajia näin 1,5 vuoden jälkeen :D Yöllä kun yritin pelata BF1, niin PC:llä onlinessa 5000-10 000. Noistakaan ei varmaan suurella osalla ole premiumia. Servuilla puolet pelaajista EU:n ulkopuolelta ja pingit +150 ms. Toivottavasti ensi pelissä lisämapit kuuluisi peruspelin hintaan, mutta epäilen vahvasti.
 
Sais myydä enemmänkin tai olla muuten vaan kiinnostavampi, niin riittäisi pelaajia näin 1,5 vuoden jälkeen :D Yöllä kun yritin pelata BF1, niin PC:llä onlinessa 5000-10 000. Noistakaan ei varmaan suurella osalla ole premiumia. Servuilla puolet pelaajista EU:n ulkopuolelta ja pingit +150 ms. Toivottavasti ensi pelissä lisämapit kuuluisi peruspelin hintaan, mutta epäilen vahvasti.

nämä FPS pelit kuolleita 3 kuukauden jälkeen :D
 
Onhan bf1 aika rahastusta, jos miettii, että hyvällä konseptilla saadaan pelejä myytyä miljoonia, mutta suurin osa pelaajista saadaan kadotettua jo muutaman kuukauden kuluttua pelin toimivuuden takia. Aloin bf4 pelaamaan vasta vuosi ennen bf1 ja omasta mielestä aivan loistava peli, mutta pelaajia suhteellisen vähän... :tdown:
 
Onhan bf1 aika rahastusta, jos miettii, että hyvällä konseptilla saadaan pelejä myytyä miljoonia, mutta suurin osa pelaajista saadaan kadotettua jo muutaman kuukauden kuluttua pelin toimivuuden takia.

Eikös tuo peli toiminut ihan kohtuullisesti. Lähinnä pelaajat kyllästyivät itse peliin. Pelistä sai kuitenkin mielestäni aika hyvä kuvan jo esim. Originin 10h kokeimulla. BF4 se vasta olikin kuraa julkaisussa tai siis tarkemmin sanottina täysin toimimaton ja keskeneräinen.

Battlefield-pelit kehittyvät ja muuttuvat aika paljon elinkaarensa aikana (toisin kuin esim. Codit). Jopa perusmekaniikkoja muutetaan, esim. nyt ykkösessä tuo weapon balace/TTK2.0. Sinänsä on aika epäreilua BF1:selle, että moni on sitä alusta asti verrannut elinkaarensa loppuun päässeeseen BF4:seen joka on saanut kaikki lisäosansa ja jonka mekaniikkoja on hiottu vaikka kuinka.
 
Viimeisimpien bäfien kohdalla on kyllä huomannut kuinka ne paranevat vanhetessaan. Nelonen tosiaan hiottiin oikein hyväksi peliksi reilun vuoden aikana :D
Myös BF1 on mennyt huomattavasti parempaan suuntaan. Itselläkin oli reilu 9kk tauko, mutta nykyään maistuu ihan hyvältä.
Toki tästä pääsee siihen jotopäätökseen, että ehkä ne pelit voisi julkaista valmiina niin pelaajamäärät ei tippuisi niin nopeasti ensimmäisinä kuukausina.
 
Eikös tuo peli toiminut ihan kohtuullisesti. Lähinnä pelaajat kyllästyivät itse peliin. Pelistä sai kuitenkin mielestäni aika hyvä kuvan jo esim. Originin 10h kokeimulla. BF4 se vasta olikin kuraa julkaisussa tai siis tarkemmin sanottina täysin toimimaton ja keskeneräinen.

Battlefield-pelit kehittyvät ja muuttuvat aika paljon elinkaarensa aikana (toisin kuin esim. Codit). Jopa perusmekaniikkoja muutetaan, esim. nyt ykkösessä tuo weapon balace/TTK2.0. Sinänsä on aika epäreilua BF1:selle, että moni on sitä alusta asti verrannut elinkaarensa loppuun päässeeseen BF4:seen joka on saanut kaikki lisäosansa ja jonka mekaniikkoja on hiottu vaikka kuinka.
Joo, vähän tuli teksti vääränlaisena ulos. Tarkoitin siis, että siinä vaiheessa, kun bf4 aloin pelaamaan, oli se jo täydellisessä kunnossa. Bf1 oli julkaisussa aika buginen ja oli välillä vaikea päästä edes peliin, koska heitti niin usein vain mustaa ruutua. Kyllähän bf1 tykkään ihan sikana, mutta EU HC servuja saisi olla tarjolla. Jos löytyy, ei se ikinä ole premium. Alustana XBONE.

Bf4 oli paljon vuokrattuja servuja, mutta bf1 näitä on harvassa hyvillä säännöillä.
 
WW2 mätötkin niin nähty jo. Ne oli hyviä Medal of Honorin aikaan, enää ei kyl jaksais kiinnostaa :btooth:
Ostoon menee anyways, niinkun jokanen muukin Bäfä mennyt.

Onks tää muuten nyt "lukittu" juttu, vai vaan ns. luotettavilta lähteiltä levinnyttä huhua vieläkin?
 
Onks tää muuten nyt "lukittu" juttu, vai vaan ns. luotettavilta lähteiltä levinnyttä huhua vieläkin?

Ei ole käsittääkseni mitään virallista. Aika varma homma tuo WW2 kumminkin. Westiekin sattumoisin latasi Youtubeen useamman BC2 videon WW2-aseilla (ja varmasti tietää seuraavan pelin teeman).
 
Melkein ihan sama minkälainen sieltä tulee, kunhan saisivat siihen BF4 mukaisen Hardcoren. BF1 hardcore oli jo nimittäin liian hardcore kun edes omien tiimiläisten päällä ei ollut nimiä. Tuli muuten aika monta team killiä vedettyä kun yhden kerran kokeilin.
 
Melkein ihan sama minkälainen sieltä tulee, kunhan saisivat siihen BF4 mukaisen Hardcoren. BF1 hardcore oli jo nimittäin liian hardcore kun edes omien tiimiläisten päällä ei ollut nimiä. Tuli muuten aika monta team killiä vedettyä kun yhden kerran kokeilin.

Olen muutaman conquest pelin pelannut hardcorella (pelaan pääasiassa normaali pelejä). Näytti siltä että oman puolen pelaajien tunnukset ilmestyvät näkyviin silloin kun tähtää.
 
Olen muutaman conquest pelin pelannut hardcorella (pelaan pääasiassa normaali pelejä). Näytti siltä että oman puolen pelaajien tunnukset ilmestyvät näkyviin silloin kun tähtää.
Saman huomasin itsekin. Kaipaisin kuitenkin sitä, että omien nimi näkyisi aina niin erottaminen olisi hieman helpompaa. Nykysysteemi teki mm. Scoutilla quickscopeemisesta mahdotonta.
 
Nämä kun lisäävät:

Battlelog
Battlescreen
Commander ( not god like, like in bf2 when commander was on foot on field )
Test range
Procon support
Real RSP ( sniperlimit, all admin tools what now are missing etc. )

niin take my money.
 
Nämä kun lisäävät:

Battlelog
Battlescreen
Commander ( not god like, like in bf2 when commander was on foot on field )
Test range
Procon support
Real RSP ( sniperlimit, all admin tools what now are missing etc. )

niin take my money.
Ihan uskomatonta, ettei näitä saada sisällytettyä jokaiseen sarjan peliin...
 
Siis vittu noi sniperlimitit ärsytti henk. koht. BF3ssa, varsinkin kun ne oli monesti TDMssä jotain kahden luokkaa. Tavallaan ymmärrän pointin, ettei koko tiimi istu jossain samassa paikkaa sniputtelemassa, mut ikinä ei itelle kyl koitunu ongelmaks tommoset? Kävi nappaamassa pois vaan.
 
Kyllä tää tulee varmaan hankittua kun bf1:kin keräs hyvin pelitunteja.
Itellä ei noi nykyaikaan sijoitetut ole kiinnostanut ollenkaan, joko historiallinen tai sit reilusti tulevaisuuteen niin kiinnostaa enemmän.
 
Siis vittu noi sniperlimitit ärsytti henk. koht. BF3ssa, varsinkin kun ne oli monesti TDMssä jotain kahden luokkaa. Tavallaan ymmärrän pointin, ettei koko tiimi istu jossain samassa paikkaa sniputtelemassa, mut ikinä ei itelle kyl koitunu ongelmaks tommoset? Kävi nappaamassa pois vaan.
Tämä tässä näin. Lisäksi sniperilla voi pelata monella eri tapaa, BF4 hardcoressa juoksin GOLin kanssa 6x zoomilla pointille ja quickscopesin kaiken liikkuvan, sillä yksi kuti vartaloon oli tappava. Harmillisen moni sniperi on tosiaankin mallia puskajussi, jolloin hyöty omalle tiimille on häviävän pieni.
 
joko historiallinen tai sit reilusti tulevaisuuteen niin kiinnostaa enemmän

Jep. Ja muutenkin noita nykyaikaisia tuli aika monta jo putkeen; BC2 -> BF3 -> BF4. Näissä kaikissa taitaa olla vielä pelaajakuntaa ja kaikki ovat hyviä pelejä, joten ei oikein olisi järkeä tehdä vielä neljättä modernia. Ehkä sitten myöhemmin, jos rakentaisivat tästä WW1:sestä pikkuhiljaa askel kerrallaan nykypäivään ja kenties sitten jopa tulevaisuuteen, jos aika ja muut tuotokset sallivat (ei ole Titanfalleja tai muuta päällekäin myyvää). WW1 ja WW2 peleistä voi kuitenkin saada melko erilaiset, vaikka tämä nykyinen onkin varsin prototäytteinen. Esim. jo ajoneuvoilla saadaan eroja, kuten myös aseistuksessa jos tässä WW2-pelissä tehdään BF3/4 tyylistä kustomointia mikä voisi periaatteessa olla mahdollista (toivottavasti ei kuitenkaan mitään älyttömiä ylilyöntejä luokkaa äänenvaimentimia pulttilukkoihin ja night visioneita konepistooleihin).


Siis vittu noi sniperlimitit ärsytti henk. koht. BF3ssa, varsinkin kun ne oli monesti TDMssä jotain kahden luokkaa. Tavallaan ymmärrän pointin, ettei koko tiimi istu jossain samassa paikkaa sniputtelemassa, mut ikinä ei itelle kyl koitunu ongelmaks tommoset? Kävi nappaamassa pois vaan.
Tämä tässä näin. Lisäksi sniperilla voi pelata monella eri tapaa, BF4 hardcoressa juoksin GOLin kanssa 6x zoomilla pointille ja quickscopesin kaiken liikkuvan, sillä yksi kuti vartaloon oli tappava. Harmillisen moni sniperi on tosiaankin mallia puskajussi, jolloin hyöty omalle tiimille on häviävän pieni.

Itse taas olin ihan tyytyväinen noihin sniper limitteihin. Saisi BF1:sessäkin olla jotain sellaista, edes noille marksman/sniper variantin aseille (rautatähtäimiä toki kaikille). Ei noissa reconeissa/snipereissa sinänsä vikaa jos pelaavat kunnolla (=osaavat oikeasti sniputtaa ja osuvat tärkeisiin kohteisiin tai ovat aggressiivisia) mutta kun yli puolet niistä on aivan kädettömiä ja kykkivät vain siellä kaukana napsimassa 1 tapon viiteen minuuttiin. Esimerkiksi BF1 operationeissa tuloslistan pohja käytännössä aina koostuu näistä sankareista ja noita kun on se ~10 niin periaatteessa ratkaisevat pelin sen joukkueen tappioksi, missä ovat.

Hardcoressa nuo ovat vielä pahempia, kun tappavat johonkin varpaaseenkin yhdestä iskusta. Kaikki tähtäyskyvyttömät wannabe-sniperit menevät sitten tuonne hardcore-servuille keräämään helppoja tappoja kun eivät päähän osu. Käytännössä nuo tarkkuuskiväärit ovat pilanneet itselleni aina BC2:sta eteenpäin hardcoren. Battlefield 1:ssä tämä korostui vielä sillä, että sniput ovat muutenkin tehokkaampia kuin aiemmissa ja sitten vastaavasti muut aseet huonompia. Esimerkiksi Assaultin ottamisessa HC:ssa ei ole mitään järkeä. Tai no periaatteessa minkään muun aseen ottamisessa, kuin Gewehr 95:ssä ei ole. Jos BF1:sessä olisi 200% dmg-kerroin kaikelle paitsi snipuille ja 125% snipuille niin tuo olisi varmaan ihan toimiva. Näin medic-pyssyt voisivat tappaa yhdestä päähän, reconin aseet yhdestä torsoon ja SMG:t/LMG:t sitten 2-4 osumalla.

IMO servun ylläpitäjällä pitäisi olla oikeus päättää oman servunsa säännöt. Ihmisillä kun on mahdollisuus valita menevätkö sinne servulle vai ei. Nykyisessä BF1:sessä kun on kuitenkin esimerkiksi mahdollisuus mennä Dicen omille servuilla, jossa on vakioasetukset ja ei kieltoja.
 
Snipuista voisi tehdä sellaisia kuin oli sarjassa bf2 asti, eli lähes hyödyttömiä.
 
IMO servun ylläpitäjällä pitäisi olla oikeus päättää oman servunsa säännöt.

Juu, tuen tätä kyl täysin. Kyllähän ne kuitenkin siitä servusta maksaakin niin miksei sais sitä päättää? Ite aloin PC:llä vaan pelaamaan BF3 niin että se oli jo aika kuollut, ja niistä TDM servuista mistä en ollu saanu banneja niin oli just joko 100 tickettiä tai sit jotain tommosta sniperlimittihömpötyksiä. Enkä ite ajattele snipujen olevan haitaks, mut en kenenkään päätä vadillekkaan siitä vaadi. Uutta servua koukkuun vaan.
 
Olisi kyllä hienoa jos ea:kin tarjoaisi sniputtomia kenttiä, tai tyyliin 1-2/per peli.
 
Olisi kyllä hienoa jos ea:kin tarjoaisi sniputtomia kenttiä, tai tyyliin 1-2/per peli.

Tai pitäis olla jotain hahmokohtaisia objekteja ja jos et tee niitä objekteja, ni sut siirretään assaultiks tms rivisotilaaks.
Esim medicin tehtävä on helaa ja revivee ja jos et tee sitä, ni sit -> assault.
Tai jos et supporttina heitä panoksia ni -> assault.
Tai jos et scouttina spottaile tms ni -> assault.

Yks mikä ois kanssa hyvä, että jos et tee hahmokohtaisia objekteja ni kick.

Battlefield ykkösessä on saanu aika pitkään juosta mediccien tai supporttien perässä, että ne heittää apuja ja se on raivostuttavaa.
 
No toi on kyl jo ihan liiottelua... :D Ymmärrän turhautumisen ettei omat revaa yms mut ei toikaan kyl kovin suurelta yleisöltä suosiota sais.
 
Tai pitäis olla jotain hahmokohtaisia objekteja ja jos et tee niitä objekteja, ni sut siirretään assaultiks tms rivisotilaaks.
Esim medicin tehtävä on helaa ja revivee ja jos et tee sitä, ni sit -> assault.
Tai jos et supporttina heitä panoksia ni -> assault.
Tai jos et scouttina spottaile tms ni -> assault.

Yks mikä ois kanssa hyvä, että jos et tee hahmokohtaisia objekteja ni kick.

Battlefield ykkösessä on saanu aika pitkään juosta mediccien tai supporttien perässä, että ne heittää apuja ja se on raivostuttavaa.
Mitäs sit jos pelaa muutenki oikeestaan vaan assaultilla?
 
En ymmärrä miksei voi tuoda niitä toimiva juttuja edellisistä Battlefieldeistä. Hardlinen tyyli, jossa voi itse ottaa medpackin/ammoa, BF4:n conquestin pisteiden laskenta ja spawnisysteemi(ymmärrän, että sopii paremmin moderniin aikaan, mutta ei tämä muutenkaan niin realistinen ole).
 
Millon viimeks dice on tehnyt oikeesti hyvän pelin? En pidättelis hengitystä että sieltä mitään hyvää tulis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom