Battlefield V

Koko tuo WW1 maailma on jotenkin sellainen ettei toimi, se tuntuu "hitaalta" verrattuna neloseen ja muutenkin siinä on sellainen juostaan -> kuollaan -> toistetaan meno

Makuasioitahan nämä. Jos olet pelisarjan ensimmäisiä pelejä pelannut niin niihin verrattuna tämä BF1 on temmoltaan ihan quakea, ja hyvin toimi. Edelleen tuo ensimmäinen(BF1942) on mun makuun kokonaisuutena sarjan paras peli.
Jos mielensä mukaan saisi vanhojen battlefieldien parhaat puolet yhdistellä tähän seuraavaan peliin niin oma toivomuslista olisi jotakin tähän suuntaan:
- Map design enempi bf2 tyyliä. Bf1:ssä ihmeen ahtaalta ovat saaneet noinkin isot mapit tuntumaan.
- Ajoneuvoissa mallia BF42:sta. Etenkin lentokoneet tässä uusimmassa ovat omaan makuun jo aivan liian arcadeleluja ohjattavuudeltaan.
- Aseiden tuntuman kun saisi edes lähelle Bad Company 2:sta.
- Battlepackit ja muut turhuudet voisi mielellään työntää jonnekin... Käyttäisivät niihinkin kuluvan ajan johonkin hyödylliseen. Ehkä sitten julkaisuaikaan asiakkaan ei tällä kertaa tarvitsisi maksaa pääsystä betatestaajaksi.

Lienee turhia toiveita, enkä odota dicen toteuttavan näistä ainuttakaan :beye:
 
- Battlepackit ja muut turhuudet voisi mielellään työntää jonnekin... Käyttäisivät niihinkin kuluvan ajan johonkin hyödylliseen. Ehkä sitten julkaisuaikaan asiakkaan ei tällä kertaa tarvitsisi maksaa pääsystä betatestaajaksi.

Näiden määrä todennäköisesti vain lisääntyy, etenkin jos kokeilevat tätä BF 2018:sta ilman Premiumia. Tuosta on välillä ollut aina jotain juttua. Enpä itse sinänsä näe noissa battlepackeissa BF1:sessä mitään ongelmaa, antavat vain kosmeettisia skinejä millä ei loppupeleissä tee mitään (->eli niiden battlepackien kerääminen ei auta pelissä).
 
Näiden määrä todennäköisesti vain lisääntyy, etenkin jos kokeilevat tätä BF 2018:sta ilman Premiumia. Tuosta on välillä ollut aina jotain juttua. Enpä itse sinänsä näe noissa battlepackeissa BF1:sessä mitään ongelmaa, antavat vain kosmeettisia skinejä millä ei loppupeleissä tee mitään (->eli niiden battlepackien kerääminen ei auta pelissä).
Näinhän siinä todennäiköisemmin tulee käymään. Toivottavasti jatkossakin pitäytyvät tuossa, että packeista saa ainoastaan noita skinejä. En minäkään noissa sinänsä ongelmaa näe, vaikka pelin kannalta turhina pidänkin.
 
BF4 battlelog sisälsi aika reippaasti ominaisuuksia joita ei ykkösestä enää löytynyt:
- Platooneilla oma chätti, enemmän pelaajia (max 200), mahdollisuus kirjoittaa kunnolliset esittelyt platoonin omalle sivulle ja viestitellä muiden platoonien kanssa.
- Servujen tilannetta pystyi seuraamaan livenä. Tapot, pisteet ja yhteenväliin myös lipputilanne.
- Tilastot ja statsit oli paljon paremmin nähtävissä. Esim pelin aikana pystyi alt tabilla katsomaan mitä tehtäviä pitikään tehdä.
- Battlelogia pystyi muokkaamaan omanlaisekseen plugineiden avulla.
- Battlelogin chätti. Originia tai peliä ei tarvinnut koneella pitääkseen yhteyttä pelikavereihin.
- Servujen linkkaaminen
- Toisten pelaajien etsiminen oli helppoa ja omalle profiili sivulle pystyi kirjoittamaan esittelyn.
- Ja varmasti paljon lisää.

Siinä muutamia ominaisuuksia mitä nelosessa oli ja ykkösessä ei. Battlelogin kuoppaaminen on ihan ok, mutta voisivat edes yrittää lisätä ainakin osan siinä olevista ominaisuuksista. BF1 valikot on suoraan konsoleille suunniteltu.
 
Ite viimeksi pelannut BF2 ja silloin tykkäsin kyllä kovasti sen temmosta ja kentistä. Onhan siitä tosin jo kymmenisen vuotta aikaakin, että voi olla aika kullannut muistot.
Onko nää uudemman sukupolven BF:t millään tapaa samanlaista meininkiä vai oliko ennen vaan kaikki paremmin? Lähinnä tuo tempo huolestuttaa, kun nykyään tuntuu joka pelissä olevan älytön vauhti päällä ja säntäillään sinne tänne Quake-tyyliin.
 
Ite viimeksi pelannut BF2 ja silloin tykkäsin kyllä kovasti sen temmosta ja kentistä. Onhan siitä tosin jo kymmenisen vuotta aikaakin, että voi olla aika kullannut muistot.
Onko nää uudemman sukupolven BF:t millään tapaa samanlaista meininkiä vai oliko ennen vaan kaikki paremmin? Lähinnä tuo tempo huolestuttaa, kun nykyään tuntuu joka pelissä olevan älytön vauhti päällä ja säntäillään sinne tänne Quake-tyyliin.

Kyllä BF1:ssä parhaillaankin hengissäpysymisaika mitataan minuuteissa, jos nyt ei tarkoituksella spawnaa jonnekin syrjemmälle ja pelaa passiivisesti. Itse pelaan agressiivisesti jalkamiehenä ja kuolemia tulee helposti toistakymmentä per matsi, jos toki tappojakin sitten paljon. Poikkeuksena on toki sitten hyvät tankki/lentokonekuskit vs. kädetön vastustajajoukkue, jolloin saattaa pysyä hengissä vaikka koko kierroksen.
 
BF4 battlelog sisälsi aika reippaasti ominaisuuksia joita ei ykkösestä enää löytynyt:
- Platooneilla oma chätti, enemmän pelaajia (max 200), mahdollisuus kirjoittaa kunnolliset esittelyt platoonin omalle sivulle ja viestitellä muiden platoonien kanssa.
- Servujen tilannetta pystyi seuraamaan livenä. Tapot, pisteet ja yhteenväliin myös lipputilanne.
- Tilastot ja statsit oli paljon paremmin nähtävissä. Esim pelin aikana pystyi alt tabilla katsomaan mitä tehtäviä pitikään tehdä.
- Battlelogia pystyi muokkaamaan omanlaisekseen plugineiden avulla.
- Battlelogin chätti. Originia tai peliä ei tarvinnut koneella pitääkseen yhteyttä pelikavereihin.
- Servujen linkkaaminen
- Toisten pelaajien etsiminen oli helppoa ja omalle profiili sivulle pystyi kirjoittamaan esittelyn.
- Ja varmasti paljon lisää.

Siinä muutamia ominaisuuksia mitä nelosessa oli ja ykkösessä ei. Battlelogin kuoppaaminen on ihan ok, mutta voisivat edes yrittää lisätä ainakin osan siinä olevista ominaisuuksista. BF1 valikot on suoraan konsoleille suunniteltu.

Foorumilla oon ehdotellut että ottavat battlelogin takaisin käytöön, parille devillekin asiasta maininnut.
 
Modernimpaa toivon. Kesällä se oletettavasti selviää viimeistään. Viimeeksi se oli toukokuun alussa pelin omassa tapahtumassa.

Toisaalta vähän pelkään sitä että pelin teemalla ei ole kauheasti väliä, eli että se modernikaan ei olisi omaan makuun.
Eli vähän luulen että jatkavat BF1 aloittamalla tiellä, joka hyvin karrikoidusti on ns. "konsolimpi". PC versiosta kun puhutaan.
En tiedä palaako pelisarja enää lainkaan suuntaan mikä loppui BF4 kohdalla. :(
Ainoa toivo olisi jos DICE ja LA DICE tekisi erikseen erilaiset Battlefieldit missä julkaisujen välissä vuosi. DICE Tukholmassa vääntää jonkun jatkon BF1:lle, ja DICE LA tekee enemmänkin PC pelaajille suunnatun i.e. BF4 ja aiemmat.
Tästäkin on huhuttu jossain välissä, mutta ei se ehkä oikein markkinoinnillisesti ole järkevää. Muutenkin kuulostaa lähinnä oudolta.

Noh, odotellaan. :)
Varmasti avoin beta on jossain kohtaa, niin pitää se toki testaa.
BF1 kohdalla tuli betassa enemmän tunteja kuin julkaisussa. :rofl:
 
BF1 myi vissiin luokkaa "vitusti enemmän" kuin BF4, joten kultamunia munivaa hanhea tuskin lähdetään tappamaan...
 
Puhunkin toki PC pelaajan näkökantista.
Sehän tässä onkin se juttu, että PC pelaajan näkökulmasta harmillista että pelisaja meni BF1 eteenpäin konsolit edellä. Konsolit myy. Minkäs teet. :)
Ei ole siitä kyse etteikö syyt moiseen olisi selvät.

PC:llä myös saattoi BF1 myydä enemmän, mutta pelaajakannassa se ei näy. Se on tällä hetkellä suunnilleen tasoissa BF4 kanssa, ikä peleillä vaan vähän eri.
 
Puhunkin toki PC pelaajan näkökantista.
Sehän tässä onkin se juttu, että PC pelaajan näkökulmasta harmillista että pelisaja meni BF1 eteenpäin konsolit edellä. Konsolit myy. Minkäs teet. :)
Ei ole siitä kyse etteikö syyt moiseen olisi selvät.

PC:llä myös saattoi BF1 myydä enemmän, mutta pelaajakannassa se ei näy. Se on tällä hetkellä suunnilleen tasoissa BF4 kanssa, ikä peleillä vaan vähän eri.

Suurin ero tosin siinä, että BF4 tuntuu joutuvan pelaamaan jollain adminin mielestään hyviksi virittämillään säännöillä ja heidän kickiensä armoilla, kun official (non-HC) servuilla ei tunnu olevan porukkaa kuin prime timen maissa.

BF1 voi napsautaa alkuruudusta Conquest All Maps ja pääsee heti alkavaan tai täyteen peliin vakiosäännöillä ja ilman pelkoa siitä, että kun tapat adminin niin saat monoa.
 
Toi on kyllä melko olematon ongelma omasta mielestä. Ei nykyään enää pelata kuin niitä omia suosikkeja. Joskus harvoin etsii pelin muuten.
Ei se BF1 server mallikaan pelkästään hyvä ole.
 
Olen tykännyt niin BC2, BF3 kuin BF4, kaikki omalla tavallaan hyviä, mutten tykännyt siirrosta ensimmäiseen maailman sotaan. Minusta moderni sota on mielenkiintoisinta edistyksellisen tekniikkansa ansiosta.

Battlefield 1 typisti karttojen monimutkaisuutta ja hahmoluokkien välisijä eroja, mistä en alkuunkaan pitänyt. Hyvänä puolena aseissa oli mukavasti rekyyliä ja liikkuminen oli jouhevaa, mutta minulle Battlefield on eri roolien täyttämistä, välineiden hyödyntämistä, tiimityötä ja rauhallista etenemistä.

Kuten oikeassa sodassa, pitää mielestäni BF:ssä edetä rauhassa ja pitää pää piilossa, mitä BF1 vähensi ja alkoi tuntumaan enempi säntäilyräiskinnältä. BC2 oli siitä hauska että hahmo oli paljon jäykempi, mikä vaati sitä että tähtäin on valmiina ja itse pitää olla suojassa.

Luulen että BC3 on nyt markkinointistuntti, ottaen huomioon miten suosittu oli BC2 ja miten paljon lokaa on tullut BF1 myötä, vaikka aluksi ylistettiinkin. Silti peli voi olla vaikka DICEn paras ikinä, mutta olen skeptinen vain siksi, että peli tulee ulos niin nopealla aikataululla.

Selkeys ja suoraviivaisuus taitaa monia viihdyttää, mitä BC2 myös oli ja ei itselläkään mitään ongelmaa tämän kanssa. Minulle tärkeintä on että pelillä on joku visio mitä kohti mennään, eikä toimita kuten BF1 kohdalla, että poimitaan vähän sieltä täältä asioita mitkä miellyttävät massoja ja lopulta kokonaisuus on aika bliisu.

En usko että EA on tässä hapuilussa mitenkään takana, vaan DICE yksinkertaisesti on paisunut niin isoksi studioksi ja tekevät niin nopeasti uusia pelejä, että laaduntarkkailu ja organisointi kärsii väkisinkin. Tämän vuoksi BF1:kin sai pikku hiljaa lisää ominaisuuksia mitä alussa kaipailtiin, eli välittävät peleistänsä, mutta tekevät tyhmiä ratkaisuja.
 
Viimeksi muokattu:
Toi on kyllä melko olematon ongelma omasta mielestä. Ei nykyään enää pelata kuin niitä omia suosikkeja. Joskus harvoin etsii pelin muuten.
Ei se BF1 server mallikaan pelkästään hyvä ole.

Itse taas kypsyn todella nopeasti mikäli koko ajan jauhetaan sitä samaa kolmea kenttää läpi. Ei vaan jaksa.

BF1 serverimallissa on toki omat ongelmansa, mutta pidän niitä pienempinä kuin BF4:n nykyisessä tilassaan. Pelaan aina official servuilla all maps jos vain valita voi. Toki mapvotejen takia BF1:ssäkin niitä tiettyjä kenttiä saa tahkota muita enemmän, mutta välillä sentään tarjolle tulee kaksi vähemmän suosittua kenttää jolloin saa vähän vaihtelua.

Mutta makuasioita tietty. Onneksi löytyy pelaajia vielä hyvin molempiin peleihin niin ei tarvitse väkisin pelata sitä peliä mistä ei tykkää :)

Luulen että BC3 on nyt markkinointistuntti, ottaen huomioon miten suosittu oli BC2 ja miten paljon lokaa on tullut BF1 myötä, vaikka aluksi ylistettiinkin. Silti peli voi olla vaikka DICEn paras ikinä, mutta olen skeptinen vain siksi, että peli tulee ulos niin nopealla aikataululla.

Käsittääkseni BC3:a ei ole vahvistettu tulevan vielä. Ainoa mikä on vahvistettu, on että tänä vuonna tuleva BF ei ole BC3.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Breaking news! BF 2018 on battle royale peli!

No ei vaan, toisaalta ihmettelen jos ei oo sellaista pelimuotoa :D
 
Frostbite enginen puolesta DICE voisi hyvin tuollaisen tehdä, kun kerta 64p pyörii jopa todella korkealla tasaisella tickratella.
Eiköhän siinä ilman tankkeja, lentokoneita, yms härpäkkeitä saisi helposti venytettyä jopa 100 pelaajaan.
Tosin miksi se ei voisi olla 64p, kartan koon katsoo sopivaksi yms.

Joo, mutta tämä nyt ei liity tähän ketjuun mitenkään. :D

Noh, kesän/syksyn betaa odotellessa. Eiköhän sieltä sellainen tule, ja BF1 reveal jälkeen taisi tulla aika nopeasti se rajoitettu beta? Sille en nyt löytänyt päivämäärää. Avoin beta alkoi 31.8.
 
Se olisi kyllä missed opportunity EA:lta jos uuteen bäfään ei tule BR pelimuotoa. Saapa nähdä.
 
Käy mulle.
Toki sehän on vain ylimääräisenä moodina, varsinainen peli on nykyinen kaava.
 
Kaipa sitä BR-pelimuotoa tulisi testattua mutta vaikea nähdä, että siitä tulisi jotain hittiä bäfässä. Kukaan tuskin hankkii Battlefieldejä jonkun BR:n takia. Hieman pelottaa muutenkin, että riittääkö pelaajamäärä tuollaiselle pelimoodille. Noh mikäs siinä jos tulee extrana ja ei syö resursseja varsinaisesta pääpelistä. Tuo se ehkä isoin huoli on, että EA käskee panostamaan tuollaiseen ja sitten CQ/Operations jäävät vajaiksi.

Saisivatpa jo sitä traileria ulos, eihän tuosta olekaan kuin jo 2kk kun sitä mainostelivat ekaa kertaa..
 
Kukkulan kuningas meininki ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta paljoa. Red Dead Redemption 2:ssa se voi olla siisti, kun kenttä on niin iso ja mekaniikat eri laiset, mutta loppujen lopuksi parhaiten toimii niissä peleissä, joiden ydin on tämä pelimuoto.

Outoa jos firmat eivät tajua pelaajien olevan sen verran fiksuja, etteivät osta pelejä sen perusteella paljonko niissä on eri pelimuotoja tai muuta sisältöä. Ydin on tärkein ja tuollaisen kukkulan kuningas muodon suunnittelussa menee aikaa ja paljon rahaakin, mikä on välittömästi pois pelin muusta suunnittelusta.

Tuo ei muutenkaan, kuten mainittu, helposti toimi Battlefieldin mekaniikoilla. Ensinnäkin ampuminen on liian helppoa ja energiaa todella vähän. Melkein oma pelinsä syntyy tässäkin tapauksessa, kun pitää lähteä niin montaa eri asiaa muokkaamaan ydin peliin nähden.

Nyt vain se peruspeli kuntoon huolellisesti kaikilla höysteillä niin minä ainakin ostan. Riittää henkilökohtaisesti että Rush ja Conquest toimivat mahdollisimman hyvin ja ovat jollain tavalla älyä vaativia pelimuotoja. Toisistaan selvästi eri laiset hahmoluokat, dedikoidut muokattavat serverit, jossain määrin kompleksit kartat, informatiivinen käyttöliittymä ja painotus tiimipelaamiselle kapteenin roolia korostamalla. Mielellään myös modernit tankit, hävittäjät ja monipuoliset varusteet jalkaväelle.
 
Mua vähän epäilyttää tuo BR:n lisääminen joka peliin. Miten esim. yhdistetään kokonaan kahden erilaisen pelimuodon pelimekaniikat yhteen. Tuleeko Bäfäänkin inventoryt mitä noissa BR:ssa yleisesti käytetään. Vähän tuntuu siltä että yritetään nyt ratsastaa suositulla pelimuodolla ja liitetään se sitten kiirellä peliin. Riittääkö aika? Kärsiikö perus bäfä? Saa nähdä mitä tulee. Toisaalta olis hyvä jos tuon BR:n ansiosta bäfään saataisiin suuremmat kartat.
 
Mun mielestä BR pelimoodi toimisi myös ihan niin, että loadout valittu jo alkuun perinteiseen Battlefield tapaan. Jos tuo juttu nyt pitää paikkansa, niin noin veikkaisin sen olevan.
Gunmaster tyyppinen ei kyllä pelittäisi tässä. Saattaisi "vähän" mennä kuppi nurin kun et vaan pääse pislasta yli. :D
BF3:n scavenger ehkä, mutta pitäisi olla laajemmin samoja aseita ympäriinsä. Tuohan nyt oli aika lähellä jo, toki mukana respawnit mitä ei tietenkään voi olla.
Eipä tuo BR mode varmaan kovin paha nakki ole noille toteuttaa.
 
Gungame olisi kyllä sellainen minkä mielelläni itse näkisin. Imo ihan hauska pelimoodi joskin aiemmissa Battlefieldeissä tuo oli hölmösti toteutettu TDM-tyylillä eikä DM:llä, joka olisi pelimuodolle huomattavasti luontevampi.
 
32720204_1738970709521626_8630167470512013312_n.jpg


Saa nähdä mitä sieltä tulee.
 
Saas nähdä.

Alla vielä YouTube video missä livestriimi sitten on.

 
Sanonu aikaisemminkin, mutta tuun niin pettymään. Seuraavat tullee puuttumaan:

Kunnon vuokraserverit
Procon tuki
Komentaja
Battlelog ja battlescreen ja mitähän vielä.
 
Vaikka Battlelog onkin ollu yks vittusaatana tän ~7 vuotta kun oon sitä käyttäny, niin todellakin haluaisin sen takas. :oops: Peukut pystyssä toivotaan ettei oo WW2
 
Luulisi, että vuokraservereiden tilanne olisi parempi kuin BF1:ssä. Komentaja nyt varmaan tuleekin puuttumaan mutta en osaa ainakaan itse sellaista kaivata. UI:kin pysyy varmaan nykyisenään pelin sisäisenä. Battlelog oli ihan näppärä mutta tämä BF1:n systeemi on keskivertojannulle yksinkertaisempi ja yhtä toimiva.

Itse uskon edelleen vahvasti, että tämä BFV on WW2. Jos ei ole WW2 niin sitten Korea/Vietnam/yleisesti kylmäsota. Moderni on hyvin epätodennäköinen ja futuristista pitäisin tällä hetkellä käytännössä mahdottomana vaihtoehtona.

E: Toki tämän blogin Battlefield V Live Reveal: Ten Things You Don’t Want to Miss tekstistä voisi ehkä jopa ymmärtää, että ei tule olemaan WW2.
Esim. tämä "2. …in a New Setting
Battlefield 1 gave players the definitive World War 1 experience that brought the dawn of all-out war to life. But the next Battlefield happens on another frontline." Viittaisi mielestäni vahvasti siihen, että BFV olisi Euroopan ulkopuolella (=another frontline?)

Toisaalta taas esim. tämä "Discover the new challenges that will change war forever." voisi viitata toiseen mailmansotaan, jos siis puhutaan siitä sodasta joka muutti maailmaa eikä tämän pelin sisällöstä ja mekaniikoista. Ja esim. se aiempi PPSh render viittaisi WW2 peliin, kuten myös BF1:n pelitiedoistoista löytyneet WW2 aseet (WW2 BAR ja Mosin-Nagant).

Ja jos nyt lähdetään ylitulkitsemaan tuota Battlefield V nimeä niin tuo V voisi viitata joko Vietnamiin tai Churchillin WW2 aikaiseen victory-merkkiin. Tai sitten se on vain järjestysnumero, joskin olisi vaikea ymmärtää miksi se on V eikä 5, kun aiemmatkin pelit on merkitty perusnumeroilla (BF2, 3, 4, 1..V?).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
On May 23, join comedian Trevor Noah and members of the DICE team as they present the Battlefield™ V Live Reveal. As the live stream draws near, we’ve compiled the top ten things to look forward to.

1. A New Battlefield…

It’s a brand-new experience and still everything you love about Battlefield – where every fight is different and brought to life across unexpected theatres of war. Discover the new challenges that will change war forever.

2. …in a New Setting

Battlefield 1 gave players the definitive World War 1 experience that brought the dawn of all-out war to life. But the next Battlefield happens on another frontline. The live reveal will give players the first look at DICE’s immersive portrayal of the new setting.

3. Info Straight from the Developers Behind Battlefield V

Come for Trevor Noah, stay for the developers. Hear from DICE team members Oskar Gabrielson, the head of DICE Stockholm, Andreas Morell, senior producer, Lars Gustavsson, creative director, and Daniel Berlin, design director, as they fill you in on their Battlefield V vision.

4. Unseen Multiplayer Moments

You can of course expect large-scale multiplayer in the next Battlefield – but Battlefield V takes it to the next level. Prepare for multiplayer that spans multiple maps and modes, meaning you’ll experience more varied and exciting Battlefield moments.

5. Unmatched Sights and Sounds

Battlefield has always been about high-fidelity immersion, and Battlefield V isn’t any different. Tune in, and you’ll be among the first to hear and see the stunning environments that you’ll soon be playing within.

6. New Modes and Experiences

A player-favorite from Battlefield 1, Operations have given you the chance to take epic journeys across several maps. Will this teamplay-focused experience be in the next Battlefield? You’ll know if you watch the live reveal!

7. Gameplay Changes

While we don’t want to scoop our own reveal, you can bet your favorite Battlefield 1 weapon that exciting gameplay changes are coming. Because of this, we suggest not even blinking during the Battlefield V Live Reveal.

8. Trevor Noah

The comedian and host of the The Daily Show is not only a gamer, but a defender of video gaming. Funny, smart, and loves video games? We couldn’t think of a better person to host our live reveal then this South African legend.

9. The Return of War Stories

DICE believes in both all-out multiplayer and single player, and the live reveal will have more info on the returning fan-favorite War Stories. Prepare for untold, compelling narratives in a new setting.

10. Answers to All the Speculation

The recent Battlefield Easter Egg chase has turned much of the community into sleepless sleuths. Is your whiteboard covered in Morse code? Is your search history full of white horses? How close were you to the truth of Battlefield V? It’s time to find out.

Battlefield V Live Reveal: Ten Things You Don’t Want to Miss
 
Toivottavasti ei ainakaan ole sitä modernia sotaa. Eihän niitä ollutkaan kuin mitä 4 peräjälkeen (BC, BC2, BF3, BF4)

En ole varsinaisesti ymmärtänyt missään vaiheessa, että miksi ihmiset niin janoavat sitä modernia. Sitähän tulee joka tuutista ja sarjassakin on ollut noita modernin sodan pelejä varmaan yhteensä enemmän, kuin mitään muita asetelmia yhteensä. Ja tuohon mainitsemaasi putkeen voisi periaatteessa laskea myös Hardlinen, joka sijoittui kanssa nykypäivään vaikkei perinteisempi Bäfä ollutkaan.

Osittain tietysti tuo modernin janoaminen saattaa johtua esim. tuosta BF4 -> BF1 muutoksesta, jossa asetelman muutos vaikutti aika rajusti aseiden kustomointiin ja tietyllä tapaa pelitapoihin. Kyllä minustakin olisi tavallaan kiva saada kustomoida aseita hieman vaikka en ihan BF4 kaltaista sotkua kaipaa, jossa hyvin samankaltaisia varusteita on ties kuinka paljon (tähtäimet ovat fine mutta esim. noita grippejä oli samantyylisin ominaisuuksin muistaakseni aika paljon). Kyllähän nyt kuitenkin tuota kustomatisaatiota saa ihan hyvin johonkin Vietnam/Korea/futuristinen tyylisiin peleihin. Ja huomioiden, että BF1 WW1:ssä oli jo melko yleisimmät tähtäintyypit (iron sight, 1-2x RDS, 2-4x optiikka, 4-8x optiikka) ja aseista löytyi grippejä jne. niin WW2 peliin samalla tyylillä noita kustomointeja saanee vaikka kuinka.

Siis periaatteessa BF1 tyylillä tuonne WW2 peliin voi iskeä jo yökiikareita jne.. Taitavat olla jopa lähempänä todellisuutta kuin esim. Hellriegel. WW2 oli kuitenkin selkeästi modernimpi sota niin varusteluiltaan kuin taktiikoiltaan kuin WW1.
vampir_zpsr0nmxitp.jpg
 
Eikait se pointti koskaan ole se, etteikö noita voisi olla, vaan se, ettei niitä juuri ollut. Vähän samaan tapaan kuin ei joka jampalla ollut sturmgewehriä niin vielä harvemmalla oli mitää erikoista tähtäintä niihin. Hyvä jos oli muutama kiikari divisioonaa kohden. Vähän samaan tapaan kun varmasti kritisoitais peliä jos jokainen tankki olis mallia Maus. Se on lopulta ihan sama olla siel modernissa ajassa jos siihen pitää ne modernin ajan vermeet kuitenki sit ympätä. Ei ne pelkät univormut toista maailmansotaa tee.
 
Saisi tulla futuristista tyyliin 2142, tai sitten tosiaan BC2 henkinen jatkaja. Joku WW2 aikakauteen sijoittuva tai vastaavasti BF4:n moderniin aikakauteen sijoittuva jos tulee, niin ei jaksa enää kiinnostua.
 
@perato Näinhän se tietysti on. Kunhan olen vain realistinen, ei Dice tule tekemään tästä "aitoa" WW2:sta vaikka asetelmana olisi WW2. Samalla tavalla tuolla tulee olemaan protoviritelmiä ja muuta kuin BF1:ssä. Eli melko pitkälti modernihko peli WW2-skineillä miinus lock-onit. Muuten peleistä tulee vain yksinkertaisesti liian samanlaiset, koska BF1 on protoineen jo melko pitkälti WW2 tyylinen. Tosin eihän WW2:ssakaan automaattiaseet olleet vielä mikään laajasti yleinen asia, ryhmässä perinteisemmin ryhmänjohtajalla (saksalaisilla) oli ehkä konepistooli ja lopuilla käytännössä pulttilukot sekä ryhmällä tietysti 1 KK. Ja kiikareita tottakai lähinnä tarkka-ampujilla. (Ja siis ei tietenkään esim. tuo Vampir ollut mikään yleinen väline vaan päinvastoin mutta sitä ilmeisesti sentään käytettiin vähän jopa oikeissa tilanteissa toisin kuin esim. Hellriegeliä, jonka protosta ei ole kuin pari valokuvaa.)

german-infantry-squad.jpg

Noh, onneksi Red Orchestra 2/Rising Storm 1 tarjoaa hieman autenttisemman WW2 kokemuksen niin en sellaista oikeastaan edes kaippaa Battlefieldilta. Sinänsä tykkäisin tuollaisesta BF1 tyylisestä WW2 pelistä, kunhan peli noin muuten olisi hieman vähemmän kasuaali. Esim. sniputtaminen voisi olla vaikeampaa (mallia BF3/4) ja tuon ajoneuvojen korjaamisen niiden sisältä voisi poistaa. Ja enemmän painotusta ADS:lle sekä hipfireä epätarkemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisillä hyökkäysjoukoilla on aseet ja seuraavat poimii sitten kaatuneilta mutkat!
 
DICE teases Battlefield V details: War Stories, new Battlefield in a new setting, gameplay changes and more | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

In order to further hype the official reveal of Battlefield V, DICE has teased some new details about this new Battlefield game. In a series of tweets, the official BF Twitter account shared things that may interest Battlefield fans.

DICE claims that Battlefield 5 will be a new Battlefield in a new setting. It will be a brand new experience however it will still retain everything that people loved about Battlefield.

1. A New Battlefield in a New Setting. It’s a brand-new experience and still everything you love about Battlefield – where every fight is different and brought to life across unexpected theaters of war.

— V (@Battlefield) May 19, 2018

Moreover, and contrary to Call of Duty Black Ops 4, Battlefield 5 will feature a single-player campaign and we finally got some details about it. DICE confirmed that the single-player campaign – War Stories – will be similar to that of the latest BF games, featuring multiple stories with different characters.

3. The Return of War Stories. DICE believes in both all-out multiplayer and single player, and the live reveal will have more info on the returning fan-favorite War Stories. Prepare for untold, compelling narratives in a new setting.

— V (@Battlefield) May 19, 2018

Last but not least, DICE stated that Battlefield V will feature new modes and experiences, and that there will be gameplay changes. These gameplay changes will be revealed at the official event on May 23rd, so stay tuned for more!

V. Gameplay Changes. While we don’t want to scoop our own reveal, you can bet exciting gameplay changes are coming. Let’s just say you might want to avoid blinking during the Battlefield V Live Reveal.

Ready for battle? Learn more: https://t.co/kH1xaK98cC

— V (@Battlefield) May 19, 2018
 
Ei taida olla tulossa WW2: "DICE claims that Battlefield 5 will be a new Battlefield in a new setting. It will be a brand new experience however it will still retain everything that people loved about Battlefield."

Sinänsä harmi, sillä BF 1942 oli sarjan ylivoimaisesti hauskin peli pelata. Jos tähän on tulossa joku ihan uusi aikakausi, niin BF ... Pirates?
 
Kyllähän "new setting" antaa myöten vielä WW2, mutta toivotaan ettei se sitä olisi.
 
En jaksa uskoa että uskaltavat tämän brändin kanssa lähteä sooloilemaan minnekään täysin uuteen suuntaan, joten eiköhän sieltä jotain copy/paste WW2-settiä pukkaa, vaikka mitä vakuuttelisivat. Oli miten oli, yllättävän hyvin ovat saaneet pidettyä kehityksen piilossa.

Edit.
Niin, ja nämä "uudet jännittävät pelimekaniikat" ovat arvatenkin jotain battle royale -kamaa.
 
Futuristinen peli olisi puhdasta typeryyttä EA:lta. EA kilpailee kuitenkin osittain samasta pelaajayleisöstä, tykkäsitte tai ette, kuin COD ja kyseinen sarja lyntättiin jo fanienkin toimesta aivan pystyyn noista jatkuvista futuristisista jutuista. Lisäksi modernia sotaa kaivataan näemmä jossain määrin mutta toisaalta tässä pelisarjassa oli jo ties kuinka monta modernia peliä putkeen (BC1 -> BC2 -> BF3 -> BF4 -> Hardline) ja esim. BF4 on vielä ihan pelattava ja siellä on pelaajiakin hyvä määrä.

Tämä on aivan varmasti joko WW2, Vietnam tai Korea. Tai joku hybridi näistä kylmän sodan aikana olleista sodista WW2:n ja nykypäivän välillä. Ja nuo jutut nyt eivät varsinaisesti estä WW2:n mahdollisuutta, on se uusi asetelma verrattuna entiseen peliin. Itse pitäisin ihan loogisena, että Dice aloitti BF1:n kanssa ns. alusta, sieltä mistä kaikki tavallaan alkoi, kuten itsekin totesivat ja nyt sitten rakentavat pelejä pikkuhiljaa nykypäivään. Eli tämä BF V on WW2 (= Victory = Churchill WW2) ja tämän jälkeen tulee BC3, joka asettuu Vietnamiin. Siis aika pitkälti uskoisin noihin vuotoihin mitä on pyörinyt netissä.

Toisekseen EA:lla on ollut jo futuristista sotimista Star Warsien ja Titanfallin kanssa... Kumpikaan ei lopulta ollut menestys mutta syynä ei toki välttämättä ollut asetelma. Kuitenkin ideana se, että miksi EA lähtisi samantyyliseen meininkiin vielä menestyneimmällään FPS-pelisarjalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on nykypäivään sijoittunut ja seuraavana on sitten vuorossa Battlefield 2 (huomaa ei roomalainen numero) joka on toiseen maailmansotaan sijoittuva.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom