Battlefield V

Sniperithän ärsyttää vain kun niitä on liikaa omalla puolella, jolloin peli hävitään kun ei riitä äijää objektiiveille. Vastapuolella niitä saa mun puolesta olla vaikka koko tiimi täynnä.
 
Tuo sniperlimit on vähän kaksipiippuinen juttu, toisaalta se vähentää puskajusseja mutta toisaalta se vie niiltä harvoilta mahdollisuuden pelata aggressive reconia. Toinen tapa ratkaista ongelma on toimiva kenttäsuunnittelu. Nämä vanilla BF1 kentät ovat aivan liian avoimia, jolloin vastapuoli vaikuttaa koostuvan vähintään 50 pinnaa noista helvetin puskapelleistä.
 
Olisi kyllä hienoa jos ea:kin tarjoaisi sniputtomia kenttiä, tai tyyliin 1-2/per peli.
EA:n pitäisi vaan antaa kunnon tuki community servuille kuten nelosessa. Tämän jälkeen pelaajat voivat pyörittää servuja omilla säännöillään (esim. snipu limit) ja dice tarjoaisi official servuja ilman plugareita ja muita erikoisia sääntöjä.

En ymmärrä miksei voi tuoda niitä toimiva juttuja edellisistä Battlefieldeistä. Hardlinen tyyli, jossa voi itse ottaa medpackin/ammoa, BF4:n conquestin pisteiden laskenta ja spawnisysteemi(ymmärrän, että sopii paremmin moderniin aikaan, mutta ei tämä muutenkaan niin realistinen ole).
Ei peliä saa yksinkertaistaa liikaa. Kohta kukaan enää heitä ammo/heal boxeja, koska jokainen voi hakea niitä itse. Mielummin opettaisivat pelaajille tiimityöskentelyä kunnon tutoriaalin avulla. Oma pakollinen tutoriaali jokaiselle hahmoluokalle ennen multiplayerin puolelle päästämistä.

Millon viimeks dice on tehnyt oikeesti hyvän pelin? En pidättelis hengitystä että sieltä mitään hyvää tulis.
BF4 high tickrate päivityksen jälkeen.
 
Ei peliä saa yksinkertaistaa liikaa. Kohta kukaan enää heitä ammo/heal boxeja, koska jokainen voi hakea niitä itse. Mielummin opettaisivat pelaajille tiimityöskentelyä kunnon tutoriaalin avulla. Oma pakollinen tutoriaali jokaiselle hahmoluokalle ennen multiplayerin puolelle päästämistä.

Eikö tuo aika yksinkertaista ole jo? Toki pelaajia tulisi kannustaa pisteillä tai millä lie unlokckeilla aktiiviseen ammo/med boxien kylvämiseen ym., mutta se on eri asia kiinnostaako se monia.
 
Eikö tuo aika yksinkertaista ole jo? Toki pelaajia tulisi kannustaa pisteillä tai millä lie unlokckeilla aktiiviseen ammo/med boxien kylvämiseen ym., mutta se on eri asia kiinnostaako se monia.
Hardlinea pelasin vain betassa, joten voihan tuo oikeasti olla ihan hyväkin ominaisuus. En edes tarkalleen tiedä kuinka se siinä toimi, saiko pisteitä jos joku tuli ottamaan panoksia?
 
Tai pitäis olla jotain hahmokohtaisia objekteja ja jos et tee niitä objekteja, ni sut siirretään assaultiks tms rivisotilaaks.
Esim medicin tehtävä on helaa ja revivee ja jos et tee sitä, ni sit -> assault.
Tai jos et supporttina heitä panoksia ni -> assault.
Tai jos et scouttina spottaile tms ni -> assault.

Yks mikä ois kanssa hyvä, että jos et tee hahmokohtaisia objekteja ni kick.

Battlefield ykkösessä on saanu aika pitkään juosta mediccien tai supporttien perässä, että ne heittää apuja ja se on raivostuttavaa.
nin "pitäisi"

poistettiin turhina.

hauskempi juoksennella edestakaisin lippujen välillä :)
 
Omat turhat toiveet:
-classit pois ja battlefront1/flashpoint tyyppinen varustevalinta
-aseiden järkeistäminen realistisempaan suuntaan. Esim. Dmg suoraan kaliberin, nopeuden ja ammuksen tyypin perusteella. Eikä mitään paskaa että hitaampi tulinopeus tarkoittaa aina tehokkaampia osumia ja kaikkein tehokkain on se 9mm pistooli.
-sniperitkin korjaantuisi ehkä realistisuuden lisäämisellä. Huojuntaa reippaasti lisää paitsi tuelta ja ehkä lisää viivettä kiikarin käyttöön.
 
Kauankohan tota traileria saa odotella vai tarkottaako toi, että näillä näppäimillä ois tulossa?
 
Kauankohan tota traileria saa odotella vai tarkottaako toi, että näillä näppäimillä ois tulossa?

Veikkaisin, että ensiviikolla tulee. Vaikka eihän tuosta tietty mitään varmaksi voi sanoa mutta hölmöltä tuntuisi tuollaista postailla, jos menisi kauemmin. Erikoisen aikaisin tuntuisi kuitenkin tulevan, viimevuonna kuitenkin reveal trailer tuli vasta toukokuussa ja esim. BF1:n vika DLC vasta julkaistiin.
 
Veikkaisin, että ensiviikolla tulee. Vaikka eihän tuosta tietty mitään varmaksi voi sanoa mutta hölmöltä tuntuisi tuollaista postailla, jos menisi kauemmin. Erikoisen aikaisin tuntuisi kuitenkin tulevan, viimevuonna kuitenkin reveal trailer tuli vasta toukokuussa ja esim. BF1:n vika DLC vasta julkaistiin.
Tätä puntaroin tässä myös, että nytkö jo tulee raileria eikä tosiaan olisi mitään järkeä yli kuukautta aikaisemmin "tiisata" jollain twiitillä.
 
Toivottavasti sieltä ww2 teemainen bf putkahtaa, itselle maistuisi kyllä kovasti :tup:
 
Toivottavasti nimeksi ei jää mikään Battlefield V. Luulisi että se on jo jollekin ulkopuoliselle pelaajallekin hieman sekavaa, että eka tulee BF3, BF4, sitten yhtäkkiä BF1 ja tämän jälkeen BFV (ei edes BF5). No jaa, eipä tuolla tietty sen suurempaa väliä.

Tässä jotain videota BF 2018 perusasioista (leak/spekulaatio):


Suurin osa tietty itsestäänselvyyksiä ja vaikea kanssa sanoa onko asia faktaa vai veikkauksia. Varienttien katoaminen ja attachmenttien tuleminen olisi kyllä todella hyvä. Nuo variantit ovat ehkä yksi hölmöimmistä asioista BF1:sessa tai ainakaan itse en pidä niistä. Esimerkiksi optical variantit ovat yleensä parempia tähdättyinä kuin perusversiot mutta henk. koht. en millään haluaisi käyttää noita BF1:n red dotteja. Elite classien ja behemottien paluu ei oikein napostele. Random bullet deviationin kokonaan poistaminen olisi siinä ja siinä, kyllähän tuo välillä ärsyttää että luodit eivät mene mihin tähtää mutta COD-tyyliset laserpyssytkään eivät kyllä ole hyvä asia. Saas nähdä kuinka käy.

Ehkä eniten mietityttää se, että miten meinaavat toteuttaa assaultin niin, että sillä on oikeasti rynnäkkökiväärit (jos engineer saisi SMG:t). Itselläni tulee mieleen vain kaksi asetta, MP44 ja FG42. WW2:sessa on kuitenkin jo niin paljon oikeasti käytettyä aseistusta (muutakin kuin pulttilukkoja), että jonkun 10 proto-AR:n ja AK47:n väkisin heittäminen tuonne tuntuisi hölmöltä. (Spekulaationa siis otan tuon videon mutta en yllättyisi vaikka tekisivät noin. Silti jotenkin hyväksyn herkemmin nuo protoaseet BF1:sessä kuin tällaisessä WW2:sessa, kun WW1:ssä ei oikein voi muuta kuin laittaa protoja pelattavuuden vuoksi.)
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti nimeksi ei jää mikään Battlefield V. Luulisi että se on jo jollekin ulkopuoliselle pelaajallekin hieman sekavaa, että eka tulee BF3, BF4, sitten yhtäkkiä BF1 ja tämän jälkeen BFV (ei edes BF5). No jaa, eipä tuolla tietty sen suurempaa väliä.

Tässä jotain videota BF 2018 perusasioista (leak/spekulaatio):


Suurin osa tietty itsestäänselvyyksiä ja vaikea kanssa sanoa onko asia faktaa vai veikkauksia. Varienttien katoaminen ja attachmenttien tuleminen olisi kyllä todella hyvä. Nuo variantit ovat ehkä yksi hölmöimmistä asioista BF1:sessa tai ainakaan itse en pidä niistä. Esimerkiksi optical variantit ovat yleensä parempia tähdättyinä kuin perusversiot mutta henk. koht. en millään haluaisi käyttää noita BF1:n red dotteja. Elite classien ja behemottien paluu ei oikein napostele. Random bullet deviationin kokonaan poistaminen olisi siinä ja siinä, kyllähän tuo välillä ärsyttää että luodit eivät mene mihin tähtää mutta COD-tyyliset laserpyssytkään eivät kyllä ole hyvä asia. Saas nähdä kuinka käy.

Ehkä eniten mietityttää se, että miten meinaavat toteuttaa assaultin niin, että sillä on oikeasti rynnäkkökiväärit (jos engineer saisi SMG:t). Itselläni tulee mieleen vain kaksi asetta, MP44 ja FG42. WW2:sessa on kuitenkin jo niin paljon oikeasti käytettyä aseistusta (muutakin kuin pulttilukkoja), että jonkun 10 proto-AR:n ja AK47:n väkisin heittäminen tuonne tuntuisi hölmöltä.

Samaa mieltä noista varianteista. Paljon helpompaa olisi ollut ykkösessäkin toteuttaa nuo variantit vaan muutamalla attachmentillä. Esim. optinen tähtäin tms lisäkilkkeeksi, joka sitten muokkaa aseen statseja sen verran mitä balanssin puolesta katsotaan tarpeelliseksi.

Kyllä ne rynkkyjä WW2:sesta keksii kun WW1:seenkin saatiin hirveä liuta kaiken maailman protoasetta.

Toivotaan, että elite classit ja behemotit pysyisi pois, mutta lienee turha toivo. Joku paskehan tähän pitää lisämausteeksi saada, ettei vahingossa tule liian hyvä peli.
 
Kyllä ne rynkkyjä WW2:sesta keksii kun WW1:seenkin saatiin hirveä liuta kaiken maailman protoasetta.

Varmasti keksivätkin. Sääli vaan sinänsä, kun WW2 sijoittuvasta pelistä voisi saada ihan realistisillakin asioilla monipuolisen. WW1 osalta se ei oikein onnistu, kun ei bäfästä mitään Verduniakaan voi tehdä. Tietty tuossa kusee se, että realistinen WW2 olisi aikalailla vain se reskin tästä proto-WW1:stä. Käytännössä joku Hellriegel = PPSh, Ribey = MP44, SMG08 = MP40, Selb 1906 = M1 garand jne.. Ajoneuvoissa tietty sitten taas olisi jo ihan eri meininki.
 
Mä tuun niin pettymään, eivät kuitenkaan lisää kaikkia juttuja mitä oli aiemmissa peleissä.
 
Vois varauksella lähtee kyl sillä asenteella et paskaa sieltä taas tulee, niin ei ainakaan pääse pettymään. :cigar2:
 
Eiköhän sieltä BF1 tule taas eri skineillä, uusilla mapeilla ja bugeilla. Eli samanlaista kurapaskaa kuin tämä BF1.
 
Eiköhän sieltä BF1 tule taas eri skineillä, uusilla mapeilla ja bugeilla. Eli samanlaista kurapaskaa kuin tämä BF1.
Sitä itsekkin pelkään, ja jos niin käy niin ostamatta jää. Toivotaan kuitenkin että olemme väärässä ja tämä yllättää :cigar2:
 
Toivottavasti tulee BF1 tyylistä kuraa, on nimittäin se kura maistunut jo 560 tuntia :drool:
Tääkin ois itelle parempi kuin mitä parit viimebäfät nyt ollut, kun yhteensä en oo BF4, BFH ja BF1 ees pelannu tota 560h, kun taas BF3 on tullut vajaan 7 vuoden elinkaarensa aikana hakattua yhteensä 2000+h.

Haluis just jotain tommosta mitä saa oikeesti tauotta hakattua, vituttaa niin maan saatanasti mut pakko pelata koska joku siinä silti vetää puoleensa. BF3 kanssa ollut tämmönen viha-rakkaussuhde vuodesta 2012, nyt en ole kyllä viimeiseen 9kk mitenkään aktiivisesti pelannut.

Oikein toteutettuna tää peli voi olla hyvä, mut ei omaan makuun loistava. Mikä on tosi sääli, koska sit joutuu sitä seuraavaa bäfää venaamaan taas pari vuotta :/
 
Oikein toteutettuna tää peli voi olla hyvä, mut ei omaan makuun loistava. Mikä on tosi sääli, koska sit joutuu sitä seuraavaa bäfää venaamaan taas pari vuotta :/
Mutta eikös sieltä joidenkin spekulaatioiden mukaan tulisi aika pian myös Bad Company 3, siinä voi olla kans potentiaalia. Itselle se kakkonen maistui ainakin tosi mukavasti.
 
Kai ne voi julkaista minkälaista paskaa tahansa, jos ensimmäisen trailerin jälkeen porukka ennakkotilaa maksimit :think:

Itse siis ihan tykkään BF1, toki aiemmat oli parempia.
 
Eiköhän sieltä BF1 tule taas eri skineillä, uusilla mapeilla ja bugeilla. Eli samanlaista kurapaskaa kuin tämä BF1.

Mielenkiinnosta, mikä teistä sitten on sitä kuraa BF1:ssä ja mitä muuttaisitte? Itselleni esim. BF1 on maistunut yllättävän hyvin. Ja en muutoin pelaa juuri näitä kasuaalimpia fps-pelejä, esim. Red Orchestrat ja Rising Stormit maistuvat todella hyvin mutta nyky-CODit eivät.
 
Joo ei kyllä ittelleki on BF1 maistunu yllättävän hyvin. Oikeestaan muuta toivosi ku että muuttasivat vähän hidastempoisemmaksi tulevaa bäfää.
 
Joo ei kyllä ittelleki on BF1 maistunu yllättävän hyvin. Oikeestaan muuta toivosi ku että muuttasivat vähän hidastempoisemmaksi tulevaa bäfää.

Bf1:stä on tullut pelattua noin 460 tuntia. Eli ei ollenkaan huono peli.

BF3:sta tuli pelattua noin 800 tuntia ja BF4:sta noin 1200 tuntia. BF4 oli ehkä noista paras varsinkin sitten kun saivat bugit korjattua.
 
Mutta eikös sieltä joidenkin spekulaatioiden mukaan tulisi aika pian myös Bad Company 3, siinä voi olla kans potentiaalia. Itselle se kakkonen maistui ainakin tosi mukavasti.

BC3 vissiin on jo tyrmätty. Valitettavasti. Se on kyllä harmi, koska itsellekin se maistuisi kummasti taas.
 
battlefield-v.jpg


Battlefield V follows Call of Duty back to World War II this year (updated) | VentureBeat
 
Hehe jokos se BF1 on saanut kaiken sisällön ulos? Onkin ylläri että taas paukahtaa uutta paskaa ennen kuin on edes edellinen saatu kunnolla pihalle. Kuka näitä enää ees jaksaa? Samaa paskaa ja vähän muutettu grafiikoita paremmiksi ja laitettu uudet skinit. Sitten vaan miljoona DLC:tä ja ostakaa ostakaa ja seuraava tuleekin heti kun peli on saatu pätchättyä edes alustavasti toimivaksi. No näköjään moni jaksaa edelleen ostaa ja pelata näitä.
 
Hehe jokos se BF1 on saanut kaiken sisällön ulos?

Viimeviikolla tiistaina lykkäsivät viimeisen Premium-jäsenyyteen kuuluvan DLC:n ulos. Aika kiirehdittyähän kuraahan tuo oli, DLC mm. rikkoi pelin joiltakin ihan huolella lag-ongelmilla ja esimerkiksi tämän pelin uusi lippulaivamoodi Operations ei saanut yhtäkään uutta pelattavaa karttaa. Muutenkin sisällön määrä oli selkeästi pienempää kuin aiemmilla, vähemmän inffikarttoja, ei uusia ajoneuvoja jne... Moni pelaaja jopa ihmetteli miksi tämä vika DLC tuli niin tolkuttoman nopeasti edellisen jäljeen ja toivoi, että sitä oltaisiin lykätty vaikka kuukausi jotta saadaan enemmän karttoja ja uusi operationssi.
 
Viimeviikolla tiistaina lykkäsivät viimeisen Premium-jäsenyyteen kuuluvan DLC:n ulos. Aika kiirehdittyähän kuraahan tuo oli, DLC mm. rikkoi pelin joiltakin ihan huolella lag-ongelmilla ja esimerkiksi tämän pelin uusi lippulaivamoodi Operations ei saanut yhtäkään uutta pelattavaa karttaa. Muutenkin sisällön määrä oli selkeästi pienempää kuin aiemmilla, vähemmän inffikarttoja, ei uusia ajoneuvoja jne... Moni pelaaja jopa ihmetteli miksi tämä vika DLC tuli niin tolkuttoman nopeasti edellisen jäljeen ja toivoi, että sitä oltaisiin lykätty vaikka kuukausi jotta saadaan enemmän karttoja ja uusi operationssi.
No eipäs taas yllättänyt että sieltä ollaan jo puskemassa seuraavaa peliä pihalle ennen kuin edellinen edes valmis. Minä lopetin tässä narussa juoksemisen jo BF3 jälkeen. Ei vaan enää jaksanut kun kaikki aiemmat olin aina ostanut ja ei ehtinyt edes viimeistä DLC:tä kunnolla pelaamaan ja saamaan patchatyksi kun tuli jo seuraava peli.

Mitenköhän kauan ne meinaa tuolla kaavallaan jatkaa? Alkaa olemaan jo vähän nähty nämä kaikki vaihtoehdot. Vaatisi pikkuisen pidempää miettimistä ja tuumaustaukoa koko touhu. Pitäisivät pari vuotta taukoa, keksisivät vähän enemmänkin kuin vanhan kaavan kopiointia uusilla skineillä, niin voisi porukalle maistua ihan eri tavalla tuo touhu.
 
Mitenköhän kauan ne meinaa tuolla kaavallaan jatkaa? Alkaa olemaan jo vähän nähty nämä kaikki vaihtoehdot. Vaatisi pikkuisen pidempää miettimistä ja tuumaustaukoa koko touhu. Pitäisivät pari vuotta taukoa, keksisivät vähän enemmänkin kuin vanhan kaavan kopiointia uusilla skineillä, niin voisi porukalle maistua ihan eri tavalla tuo touhu.

Vähintään niin kauan kun määräysvaltaa käyttää EA ja tuloja arvostetaan enemmän kuin tuotteen laatua. Tietysti fiksua bisnestähän tuo on, jos näin saa hyvin rahaa. Eikös BF1 ole kuitenkin parhaiten myynyt bäfä? Eihän tämä nyt kuitenkaan ole vielä mitään esim. CODiin verrattuna, joka tahkoaa ihan naurettavaa tulosta eikä ole kehittynyt mihinkään. Meno muuttuu siinä vaiheessa kun rahan lisäksi yrityksellä on intohimoa ja kunnianhimoa tuottaa myös äärimmäisen laadukkaita tuotteita. Kyllä mä uskoisin, että DICE itse olisi käyttänyt enemmän aikaa esim. tähän vikaan DLC:hen mutta EA varmaan painosti melkoisesti sen nopeaan julkaisuun.

Mitä muuten EA:n ja DICE:n pitäisi tehdä tämän sarjan kanssa? Väkisinkinhän nämä ovat hieman toistensa kopiota ja BF1 oli jopa melko erilainen asetelmaltaan. Ideana kun on loppupeleissä se, että kartalla on tiettyjä taktisia pointteja ja ihmiset valtaavat niitä aseiden ja ajoneuvojen kera. Classitkin ovat tietyiltä perusteiltaan (medkit, ammo crate, revive) niin ikonisia, että ei niitäkään pahemmin muutella. Perusmekaniikka on väkisinkin melko samaa, jos sitä muutetaan liikaa niin sitten valitetaan taas siitä, että peli ei ole bäfä.
 
Kyllä WW2 kelpaa, mutta mieluiten näkisin uuden modernin aikakauden bäfän, jossa pelaaminen tehty yhtä helpoksi kuin näissä viimeisimmissä. Tarkoitan siis esim. Operations-moodia, johon voi hypätä nappia painamalla mukaan ilman mitään serverilistan plaraamista tmv. kasuaalipelaajalle turhaa.

Eniten tosin pelkään, että aseet muuttuu BF1 tyylisiksi, että joka tähtäinversio on oma aseensa jne. Lisäosien pulttaaminen ja hahmon tuunaaminen on iso osa modernien pelien "sotapornoa" ja sitä ei mielestäni pitäisi muuttaa miksikään.
 
Kyllä WW2 kelpaa, mutta mieluiten näkisin uuden modernin aikakauden bäfän, jossa pelaaminen tehty yhtä helpoksi kuin näissä viimeisimmissä. Tarkoitan siis esim. Operations-moodia, johon voi hypätä nappia painamalla mukaan ilman mitään serverilistan plaraamista tmv. kasuaalipelaajalle turhaa.

Eniten tosin pelkään, että aseet muuttuu BF1 tyylisiksi, että joka tähtäinversio on oma aseensa jne. Lisäosien pulttaaminen ja hahmon tuunaaminen on iso osa modernien pelien "sotapornoa" ja sitä ei mielestäni pitäisi muuttaa miksikään.

Eivät varmasti jatka tuota asevarianttitouhua vaan tuovat takaisin tuon kustomoinnin. Niin moni pelaaja on halunnut sitä, niin vahvoja huhuja kustomatisaation paluusta tuohon WW2 peliinkin on ollut ja DICEkin on vissiin väläytellyt, että haluavat tehdä enemmän BF4-tyyppisen pelin. Tää varianttitouhu oli varmaan vaan joku kokeilu tai sitten haluttiin tietoisesti rajoittaa kustomointia huomioiden BF1:n aikakausi. Joskin ihan hyvin olisi voinut tässäkin olla 1 ja sama ase ja valita sitten siihen tuon optisen tähtäimen, foregripin tai ei mitään niinkuin varianteissakin on.

Eikös BF4:sessa ollut kanssa joku quickmatchmaking? Ei siinä muistaakseni server browser ollut pakollinen. Ennemmin BF1:n ongelma oli se, että esim. Operationssille ei alunperin ollut edes server browseria ja se browser on vieläkin varsin puutteellinen, ei esim. kerro onko operations just alkanut vai joinaatko johonkin vika yritys, 100 tikettiä jäljellä persraiskaukseen.

Pakko sanoa, että BF1:n yksi hyvistä mekaniikoista oli tuo, että aseen ampuminen ei spottaa sua minimapille. Toivottavasti tämä nyt pysyisi trendinä eikä muutu taas sellaiseksi, että ilman silua kaikki näkee sut minimapilta. Ilman silua pelaamisen negatiivisen puolen pitäisi perustua siihen, että sut kuulee eikä siihen että näyt jollain minimapilla. BF3 betassaham tämä oli kanssa aikanaan näin mutta sitten saivat älynväläyksen iskeä tuon instaspottaamisen täysversioon..
 
Ihmettelen jos ei tule vuorokauden vaihtelut ja sää ilmiöt, sitten oltais taas askel edenpänä.

WOW keksinpä tässä just täysin uuden idean jota ei ole tehty missää aikaisemmin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ja silusta ne typerät /epärealistiset nerffit damageen ja muzzle velocityyn pois. BF3:ssa ja 4:ssa ne oli pelimekaanisesti perusteltuja, kun silu antoi niin ison edun, mutta jos minimappispotti on muutenkin pois, niin noissa ei ole mitään järkeä.
 
Koskahan saavat sen trailerin pihalle.. Johan siitä on kuukausi, kun hypettelivät sen tekemistä.


Ja silusta ne typerät /epärealistiset nerffit damageen ja muzzle velocityyn pois. BF3:ssa ja 4:ssa ne oli pelimekaanisesti perusteltuja, kun silu antoi niin ison edun, mutta jos minimappispotti on muutenkin pois, niin noissa ei ole mitään järkeä.

Niin. Ja toivottavasti eivät ole tuomassa takaisin tuota minimapspottia ammuttaessa. Typerä mekaniikka, kun pelissä on kuitenkin ihan erikseen tapoja spotata. Eivät nuo toivottavasti kuitenkaan ihan kaikkiin aseisiin noita silujakaan ole tuomassa. Tai itse ainakin toivon, että pelissä ei tulla näkemään esim. siluilla varusteltuja MG42:sia.

Silun voisi hoitaa siten, että se ei vaikuta statseihin ollenkaan. Vaimentaa vain ääntä, kuten kuuluisikin. Muut mahdolliset varusteet, esim. flash hider, voisi poistaa suuliekkiä mutta sitten parantaa hieman hallintaa, jotta siinä olisi joku järki vs. silu.
 
iin. Ja toivottavasti eivät ole tuomassa takaisin tuota minimapspottia ammuttaessa. Typerä mekaniikka, kun pelissä on kuitenkin ihan erikseen tapoja spotata.
Kysyn nyt täysin provosoimatta, mitä vikaa tossa ominaisuudessa on/oli? Itse ainakaan nähnyt siinä mitään vikaa BF3 tai BF4, jota pelannut yhteensä jotain 2500+h. :bored:
 
Kysyn nyt täysin provosoimatta, mitä vikaa tossa ominaisuudessa on/oli? Itse ainakaan nähnyt siinä mitään vikaa BF3 tai BF4, jota pelannut yhteensä jotain 2500+h. :bored:

No jos mietitään asiaa toisinpäin niin tuoko se mekaniikka jotain hyvää peliin? Itse en ainakaan näe mitään hyvää siinä, että kun ammut aseella niin välähdät heti ruudun alakulmaan punaisena pisteenä. BF1:stäkin haukutaan kokoajan kasuaalista linjastaan mutta eikös tuo nyt ole sitä kasuaalisuutta, että joku simppeli minimap kertoo heti lähistöllä olevat viholliset ja niiden tarkan sijainnin kun ne ampuvat? IMO vihollisen ampuessa vaimentamatonta asetta (=äänekästä toimintaa) se vihollisen suunnan ja sijainnin havainnoinnin pitäisi tapahtua kuulon (ja ehkä suuliekin) avulla eikä mitään minimappia tuijottamalla. Lisäksi tuon automaattisen minimappispotin poissaolo korostaa aktiivisen spottaamisen (näe vihollinen -> spottaa Q:lla) merkitystä sekä noiden spottausgadgettien kuten BF1:sen spotting flaren tärkeyttä.

En vain näe tuossa mekaniikassa henk. koht. mitään positiivista puolta minkä perusteella sitä tarvittaisiin tai kaivattaisiin näihin peleihin. Enkä ymmärrä miksi DICE toi sen tähän pelisarjaan BF3:n Betan jälkeen. Muistaakseni sitä ei tuon pelin aikanaan vielä Betassa ollut, kun varsinaisessa pelissä asiasta tuli sanomista. Ymmärrän tuon mekaniikan CODeissa mutta en näe sille tarvetta tässä sarjassa. (Siis kyllä se mekaniikka saa mun puolestani olla pelissä custom servuja varten mutta defaulttina pitäisi olla pois päältä, kuten tässä BF1:sessä.)


Tuossa jotain kommentteja Jackfragsilta BF2018 liittyen. Lähinnä ominaisuuksia joiden haluaisi muuttuvan ja säilyvän suhteessa BF1:seen. Muistaakseni oli ihan hyviä pointteja enimmäkseen, hetki toki jo siitä kun nuo katsoin niin en kaikkea sisältöä tarkkaan muista.



 
Viimeksi muokattu:
Pelasin todella monta sataa tuntia BF3ssa TDM Noshahr Canalsissa, joka on verrattavissa codimappeihin, niin tossa oli ainakin ihan kiva lisä tietää missä niitä vihuja on. Siis ihan esim. mihin niitä alkaa taas spawnaamaan, jos joku istuu kulmassa (mitä usein tehdään) ymsyms.
Kuitenkin sama juttu näkyy kaikille, mikä ei tee siitä yhtään epäreilua tai mitään vastaavaa. Tiedän, et niin sanonutkaan mutta jotenkin sain itse henk. koht. semmoisen kuvan ettet tykkää tästä ominaisuudesta koska itse kuolet sen takia? Taaskaan en nyt koita mitenkään provota, tämmöinen olo vain tuli. :D

Mut kun miettii sitä sun kannalta, niin ei se mikään ihan välttämätön ominaisuus ole. Itse vaan en nää siinä mitään vikaa, joten jos joku toimii miksi sen poistaa -ajatusmaailmalla meen. En kuitenkaan pelihousujani revi vaikkei sitä tosta uudesta pelistä löydy.

Mitä mieltä oot sitten esim. proximity scanneista? Tuskin tullaan edes näkemään tässä(kään) pelissä, mut ihan mielenkiinnosta kyselen. Se kuitenkin spottaa automaattisesti minimappiin lähellä olevia vihuja eikä sitä voi mitenkään estää.
 
Pelasin todella monta sataa tuntia BF3ssa TDM Noshahr Canalsissa, joka on verrattavissa codimappeihin, niin tossa oli ainakin ihan kiva lisä tietää missä niitä vihuja on. Siis ihan esim. mihin niitä alkaa taas spawnaamaan, jos joku istuu kulmassa (mitä usein tehdään) ymsyms.
Kuitenkin sama juttu näkyy kaikille, mikä ei tee siitä yhtään epäreilua tai mitään vastaavaa. Tiedän, et niin sanonutkaan mutta jotenkin sain itse henk. koht. semmoisen kuvan ettet tykkää tästä ominaisuudesta koska itse kuolet sen takia? Taaskaan en nyt koita mitenkään provota, tämmöinen olo vain tuli. :D

En halua sitä pois sen takia, että kuolisin sen vuoksi. Ja tosiaan onhan se tasapuolinen mutta kuten sanoin niin se vähentää tarvetta käyttää silmiä ja korvia, kun kaikki tieto ilmoitetaan ilman mitään vaivaa jollain minimapilla. Tuo ominaisuus vähentää pelaajalta vaadittuja havainnointikykyjä ja heikentää mahdollisuuksia taktikointiin (flankit lipulle jne). Ehkä tuo jossain TDM:ssä on vielä ihan hyvä, unohtui ihan kokonaan että tässä pelisarjassa porukka pelaa tuota tappohippaa. (Vähän samalla logiikalla kuin nuo sun "kuolet sen takia" voisin sanoa, että tykkäät tuosta kun et jaksa seurata sitä ympäristöä itse vaan tarvitset apua tuolta hölmöltä mekaniikalta, joka ei alunperin ole edes kuulunutkaan tähän sarjaan.)

Mut kun miettii sitä sun kannalta, niin ei se mikään ihan välttämätön ominaisuus ole. Itse vaan en nää siinä mitään vikaa, joten jos joku toimii miksi sen poistaa -ajatusmaailmalla meen. En kuitenkaan pelihousujani revi vaikkei sitä tosta uudesta pelistä löydy.

No kun ei se toimi, ei ainakaan peliä parantavaan suntaan. Ja tuolla logiikalla sitä ominaisuutta ei olisi koskaan pitänyt tuodakaan, kun ei sitä yhdessä aiemmassakaan ollut ennen BF3:sta.

Mitä mieltä oot sitten esim. proximity scanneista? Tuskin tullaan edes näkemään tässä(kään) pelissä, mut ihan mielenkiinnosta kyselen. Se kuitenkin spottaa automaattisesti minimappiin lähellä olevia vihuja eikä sitä voi mitenkään estää.

En tiedä onko tuo edes verrattavissa tuohon automaattiseen minimap-spottiin. Tuohan on erillinen lisä, minkä ottaminen vie sitten taas jonkun toisen kyvyn pois. Ei mua varsinaisesti haittaa vaikka tuollainen löytyisikin, ei noita taida kaikki edes käyttää kun tilalle voi saada jotain muutakin.
 
Minulle "riittäisi" kun peli tuntuisi BF neloselta, tuhottavaa olisi kuin Bad Company kakkosessa ja grafiikat tosiaan WW2. BF-sarja on mennyt tietyllä tapaa julkaisu julkaisulta lähemmäs CODia mutta vain isommilla kartoilla ja paremmalla "realismilla". Tykkään kuitenkin sarjasta, en napise.
 
Joo eipä tässä valittaa voi kun BF-sarjaan olen upottanut moninkertaisesti enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun räiskintäpelisarjaan ja hauskaahan tuo on ollut. Aina voi jostain asioista kitistä, mutta pitää muistaa, että tämä on AAA franchise ja siinä ei ole varaa tehdä mitään nicheratkaisuja vaan pelin pitää olla mahdollisimman suurta yleisöä kosiskeleva. Mitään kovin suuria muutoksia siis tuskin on BF1 verrattuna tulossa. Keskiössä lienee edelleen 64 pelaajan Conquest ajoneuvojen kera ja sen päälle kasa muita pelimuotoja.

Jos jotain muutosta BF1 verrattuna haluaisi niin aseet ja modit saisivat unlockautua erikseen kuten moderneissa bäföissä, mutta veikkaan ettei näin ole, koska tuohon aikaan ei vissiin aseita juuri modattu muuten kuin lipaskoon osalta. Universaalit railit aseisiin tuli vasta kylmän sodan aikana.
 
Kunhan sieltä tulis BF4 pelimekaniikalla varustettu peli joka tarjoaa custom servut ja toisen maailmansodan mapit niin mukana ollaan.

BF4:sta on pelattu lähes 1000 tuntia. BF1 premium myös ostettuna mutta kokonaispeliaika alle 50h ja edellisestä pelikerrasta yli 6kk. Ei vaan toimi.
 
Mikä siinä BF1 ei toimi? Itse olen sitä pelannut enemmän kuin BF4:ää (koska oli vähän BF3 ähkyä).
 
Mikä siinä BF1 ei toimi? Itse olen sitä pelannut enemmän kuin BF4:ää (koska oli vähän BF3 ähkyä).

Koko tuo WW1 maailma on jotenkin sellainen ettei toimi, se tuntuu "hitaalta" verrattuna neloseen ja muutenkin siinä on sellainen juostaan -> kuollaan -> toistetaan meno
 
Koko tuo WW1 maailma on jotenkin sellainen ettei toimi, se tuntuu "hitaalta" verrattuna neloseen ja muutenkin siinä on sellainen juostaan -> kuollaan -> toistetaan meno

Ok eli enemmänkin makuasia. Itse pidän tuosta WW1 rauhallisemmasta tahdista ja yleisesti ottaen lyhyemmistä kohtausetäisyyksistä, mitä nyt LMG:t tuntuvat edelleen olevan turhan tehokkaita pitkältäkin matkalta.

Jotenkin veikkaan, että jos teema on uudessa bäfässä WW2 se tulee olemaan tempoltaan lähempänä BF1 kuin BF4. BF4 tyylistä odottavat joutunevat venaamaan sitä Bad Company kolmosta.
 
Omasta mielestä ihan positiivinen asia, että ovat erilaisia pelejä, mutta mielestäni nuo pelin taustajutut olivat bf4 ihan omalla tasollaan. Ja tällä tarkoitan palvelinvalikoita jne. Ihan kuin jälkimmäistä olisi tyhmennetty reilulla kädellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom