Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Millainen mahtaa steamin osuus olla? Veikkaan että ea apin kautta pelaavia on pc:llä moninkertaisesti.
Originin/EA kikkareen kautta varmaan pelailevat ne ketkä pelaavat peliä EA Play subscriptionin kautta. Steam varmasti dominoi pelin kopion ostaneiden keskuudessa. Ottaen myös huomioon, että Battlefield V saapui Steamiin vasta kaksi vuotta julkaisunsa jälkeen ja BF 1 neljä vuotta julkaisunsa jälkeen, joten varmasti näilläkin peleillä on vastaavanlainen osuus pelaajista Steamin ulkopuolella.
 
Näinhän se on.

1702978350616.png


E: Battlefield 1 saapui tosiaan Steamiin neljä vuotta ja Battlefield V kaksi vuotta julkaisunsa jälkeen, joten Steamin ulkopuolella on näillä kahdellakin pelillä pelaajia.
Hyviä pelejähän nuo 1 & V on, tuli niihin upotettua älyttömästi tunteja aikoinaan...Mutta ei noita mappeja määräänsä enempää jaksa ja koko teema alkoi vähän kyllästyttää. Varmaan osa sakista vaan tykkää noista WW1/2 teemoista. Miksen itsekin joskus vielä...

Harmi ettei sitä rakentelua ole tässä 2042:ssa, oli huippua tehdä itselle oma hiekkasäkkibunkkeri ja jäädä KK:n kanssa sinne kytikseen...

Edit: Mikähän muuten tuon BF V älyttömän 30pv kasvun oikein selittää? En ole seuraillut noita enää yhtään, ihme jos jotain uutta kontenttia vielä tulee.
 
Hyviä pelejähän nuo 1 & V on, tuli niihin upotettua älyttömästi tunteja aikoinaan...Mutta ei noita mappeja määräänsä enempää jaksa ja koko teema alkoi vähän kyllästyttää. Varmaan osa sakista vaan tykkää noista WW1/2 teemoista. Miksen itsekin joskus vielä...

Harmi ettei sitä rakentelua ole tässä 2042:ssa, oli huippua tehdä itselle oma hiekkasäkkibunkkeri ja jäädä KK:n kanssa sinne kytikseen...

Edit: Mikähän muuten tuon BF V älyttömän 30pv kasvun oikein selittää? En ole seuraillut noita enää yhtään, ihme jos jotain uutta kontenttia vielä tulee.
Ainakin vitosen anticheatti sai päivityksen. Tuohan oli PC:llä täysin pelikelvoton ennen sitä, kun joka matsissa oli pelkkiä cheattereita kaikki. Nyt tilanne ilmeisesti radikaalisti parempi ja se selittäisi osaltaan.
 
Miten tässä saa squadin lukkoon niin, että kaverit pääsee liittymään squadiin, mutta tuntemattomat ei?
Tai en tiedä mitä tein väärin, mutta laitoin squadin lukkoon, niin aina seuraavan pelin alussa squadi oli auki ja siellä oli joku random.

Entä mikä logiikka siinä on, kun kaveri liittyi squadiin kesken pelin, niin seuraavassa pelissä kaveri oli vastustajan puolella?
 
Viimeksi muokattu:
En nyt osaa suurien massojen puolesta puhua mutta itse olen kyllä ostanut pelin suoraan EA:seen. Täysin mutuna mutta jotenkiin tuntuu että porukka yliarvioi kaikenkaikkiaan tuon steamin ja ainoastaan sille alustalle hankitut pelit.
 
Ei voi kyllä ymmärtää miten voi pelillä olla näin pahat käynnistysvaikeudet. Välillä jää splash screeniin, välillä EA Anti Cheat sekoilee, välillä kaatuu kesken rundin. Joka aamu alkaa pelin repair:lla että saa edes pelin käyntiin. :D Harmi, koska Hazard Zone on kyllä mukavaa viihdettä kun on samaan hiileen puhaltava squad. EA:n kautta hankittu. Steamin kautta hankittu ei suostunut käynnistymään ollenkaan ja siitä sain refundin.

Aiempien Battlefieldien kanssa ei mitään ongelmaa. Battlefield V toimii hienosti.
 
Itellä oli joskus 2kk sitä black screen ongelmaa ja se katos päivityksen myötä. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia pelissä. Origin versio. 1362h pelejä takana. :lol: Aina pelkkää Rush HC:eeta.
 
Seuraavassa päivityksessä tulossa hieman dedikoituja servereitä muistuttavat pysyvät serverit ("persistent servers"). Aika tietenkin näyttää, ovatko ihmiset enää innostuneita tekemään tähän omia palvelimiaan näin pitkän ajan jälkeen julkaisusta, moni servuja ylläpitävä yhteisö on varmaan siirtynyt jo muiden pelien pariin tässä muutaman vuoden aikana. Mutta jos edes pari perinteistä HC-serveriä tulisi pystyyn niin tästähän pelistä saattaa jopa tulla ostamisen arvoinen.
Jos aina pelin käynnistäessä tietäisi, että pelistä löytyy 64 pelaajan servu ilman killcamia ja ajoneuvojen 3. persoonan kuvakulmaa, niin se riittäisi varmaan tämän ostamiseen.


"A Persistent Server means your Server remains visible within the Server Browser even without active players. This will enable communities to stay together across their favorite servers, without needing to wait for the Server Owner to come online and activate the Server. [...] a Persistent Server will remain visible in the Server Browser for up to 7 days from any last player activity on the Server."
 
Seuraavassa päivityksessä tulossa hieman dedikoituja servereitä muistuttavat pysyvät serverit ("persistent servers")...
Josko tämä olisi askel parempaan ja tarjottaisiin enemmän niitä legacy featureita.
Who can create Persistent Servers?
Starting with Update 2.2, owners of the Premium Battle Pass can select a Persistent Server option when Hosting a Server.

How many Servers can you Host?
Premium Battle Pass owners can host 1 Persistent Server per account. Individuals that do not own the Premium Battle Pass can host 1 Server per account. At any point in time, the maximum amount of Servers you can host is set to 1.

For how long will Persistent Servers remain visible?
Our intent for Persistent Servers is to help nurture active Communities while also making it easy to find active Servers to play on. This means that a Persistent Server will remain visible in the Server Browser for up to 7 days from any last player activity on the Server. We’re able to adjust this value if we see room to improve that experience.

What functionality comes with Persistent Servers?
Existing functionality for hosting a server within Battlefield Portal remains unchanged. That means when you host a Server you’ll still have access to:
  • Enabling Cross-Play
  • Allowing players to follow a Server
  • Setting a welcome and match message
  • Password protecting a Server
  • Admin features for the Host
 
Viimeksi muokattu:
Pienimuotoinen päivitys tänään julkaistu. Alla logia.
  • The YUV-2 Pondhawk is now available from the Light Ground Transport Vehicle list for Custom Conquest, Air Superiority and Ground Superiority Custom Experiences in Battlefield Portal.
  • The YUV-2 Pondhawk should no longer spawn under the map when deploying on it within Breakthrough > Flashpoint as the attacking side, during the final sector.
  • Attachments for the RM68 will now correctly display the Charon Weapon Skin colors rather than appear as factory standard items.
  • Soldiers will now be able to successfully spawn on Capture Point A4 whilst it is being contested by the enemy team on Control > Breakaway.
  • Fixed an issue on F-35E Panther changing its flying characteristics after activating VTOL while using mouse and keyboard peripherals.
  • F-35E Panther and SU-57 Felon should now have similar flight sensitivity while using mouse and keyboard peripherals.
  • Further improvements have been made to sticky input while using mouse and keyboard peripherals.
 
Pienimuotoinen päivitys tänään julkaistu. Alla logia.
  • The YUV-2 Pondhawk is now available from the Light Ground Transport Vehicle list for Custom Conquest, Air Superiority and Ground Superiority Custom Experiences in Battlefield Portal.
  • The YUV-2 Pondhawk should no longer spawn under the map when deploying on it within Breakthrough > Flashpoint as the attacking side, during the final sector.
  • Attachments for the RM68 will now correctly display the Charon Weapon Skin colors rather than appear as factory standard items.
  • Soldiers will now be able to successfully spawn on Capture Point A4 whilst it is being contested by the enemy team on Control > Breakaway.
  • Fixed an issue on F-35E Panther changing its flying characteristics after activating VTOL while using mouse and keyboard peripherals.
  • F-35E Panther and SU-57 Felon should now have similar flight sensitivity while using mouse and keyboard peripherals.
  • Further improvements have been made to sticky input while using mouse and keyboard peripherals.
Paljon lentämiseen liittyvää, mutta peli ei taida vieläkään tukea joystickia tai muita lento-ohjaimia :rolleyes:
 
Onko pelin harrastajia? Itse olen tykännyt paljon ja tullutkin satoja tunteja tahkottua. Oikeastaan ainut peli jota "aktiivisesti" naputtelen. Hienoa että peliä vielä kehitetään ja ainakin S7 tulossa. Toivottavasti jotain vielä sen jälkeenkin.
 
Onhan sitä muutama peliminuutti on kerinnyt tulla, tän seasonin sain taputeltua kasaan edellispäivänä. Siitä kiitos uudelle kartalle jossa on vähän enemmän actionia kuin isommissa.
 
Aina välillä tulee pelattua. Enemmänkin voisi, mutta mulla on sellainen positiivinen ongelma, että niitä pelattavia pelejä on aika paljon ja kaikkea tekisi mieli samaan aikaan pelata.

Kyllähän tää ihan hyvä peli on ja onneksi saatiin toi uusi kartta. Tosin kyllä nää seasonien kentät ovat melkein kaikki parempia kuin peruspelin kartat.
 
Viimeksi muokattu:
Battle pass saatu lvl100 jo muutama viikko sitten joten seuraavaa seasonia odotellessa pelaan muita pelejä. Ihan liikaa pelattavaa ja liian vähän aikaa :)
 
Ihan hauskaa räiskintää tämä on ollut mutta vähän sama asia vituttaa kuin muissakin moderneissa battlefieldeissä eli tankit ja lentohärvelit on helvetisti liian voimakkaita. Ja kun countermeasuret latautuu nopeasti ja vehkeet korjaa itseään niin hiton vaikea noille on tehdä mitään tehokkaasti. Yleensä saa maks. osuman tai kaksi helikopteriin ja sitten se mulkvisti painuu korjaamaan itsensä jonnekin mäen taakse ja kohta on taas härväämässä. AT/AA-roolin pelaaminen on yleensä suosikkihommaa mutta nyt lähinnä vituttaa.

Minusta on ihan hyvä että noita on mukana matseissa mutta prkl vähän voisi joko tehostaa torjuntamahdollisuuksia tai heikentää muuten noiden ylivoimaisuutta.
 
Ihan hauskaa räiskintää tämä on ollut mutta vähän sama asia vituttaa kuin muissakin moderneissa battlefieldeissä eli tankit ja lentohärvelit on helvetisti liian voimakkaita.
Battlefield V:ssä oli hyvä kun pystyi valitsemaan server browserista mapin, jossa noi vehiclet ei dominoi liikaa, esim. Rotterdamin tai Devastationin. Rotterdamia tulikin varmasti ylivoimaisesti eniten siinä pelattua.

BF 2042:n isoin miinus on mulle juurikin tuo server browserin puute. Ei ole tullut pelattua kymmenystäkään siitä tuntimäärästä mikä BFV:hen upposi, kun itselle mieluisien mappien pelaaminen on tehty niin saatanan vaikeaksi.
 
Ihan hauskaa räiskintää tämä on ollut mutta vähän sama asia vituttaa kuin muissakin moderneissa battlefieldeissä eli tankit ja lentohärvelit on helvetisti liian voimakkaita. Ja kun countermeasuret latautuu nopeasti ja vehkeet korjaa itseään niin hiton vaikea noille on tehdä mitään tehokkaasti. Yleensä saa maks. osuman tai kaksi helikopteriin ja sitten se mulkvisti painuu korjaamaan itsensä jonnekin mäen taakse ja kohta on taas härväämässä. AT/AA-roolin pelaaminen on yleensä suosikkihommaa mutta nyt lähinnä vituttaa.

Minusta on ihan hyvä että noita on mukana matseissa mutta prkl vähän voisi joko tehostaa torjuntamahdollisuuksia tai heikentää muuten noiden ylivoimaisuutta.
Ei niitä yksin ole tarkoitus pystyä tuhoamaankaan. Ei ole missään Battlefieldissä ollut. Eihän siinä mitään järkeä olisi jos yksi sinkomies vastaisi tankkia/helikopteria.
 
Tätä tulee nyt pelattua taas ja peliseuraa kaipailisin Origin nick: Utopian_news CQ 64 tai 128 enimmäkseen. Joskus Redacted CQ ennenku menee hermo ja palaa taas normi karttoihin
 
Ei niitä yksin ole tarkoitus pystyä tuhoamaankaan. Ei ole missään Battlefieldissä ollut. Eihän siinä mitään järkeä olisi jos yksi sinkomies vastaisi tankkia/helikopteria.
Juurikin näin. Satoja tunteja tuli aikaisemmissa peleissä lenneltyä sekä koptereilla että jeteillä ja ovathan ne osaavissa käsissä melkoisia tuhokoneita. Mutta vastapainona, jos vastustajan tiimissä löytyy edes muutamalta henkilöltä motivaatiota pelata AA-roolia (mikä ei ole paljoa vaadittu 32 hengen tiimistä), niin ihan yhtä tyhjän kanssa yrittää lennellä. Saman tien kun poistut spawnialueelta, alkaa hälytykset soida, joudut käyttämään soihdut ja palaamaan suojaan. Tuon toistuessa tarpeeksi monta kertaa, niin kyllähän siinä mielummin spawnaa jalkamiehenä ja jättää koptereilla pelailun seuraavaan otteluun.

Sääli, ettei kehittäjätiimillä löytynyt joko osaamista tai halua tuoda 2042:een tukea joystickeille, tuki joka on ainakin BF2:sta asti ollut mukana. Ei siinä, että sekään olisi taannut mukavaa lentokokemusta, sen verran kömpelöltä vaikutti 2042:n pelimoottori(/koodaus/peli) lentämisen osalta.
 
Mutta vastapainona, jos vastustajan tiimissä löytyy edes muutamalta henkilöltä motivaatiota pelata AA-roolia (mikä ei ole paljoa vaadittu 32 hengen tiimistä)

Kyllä tuo on pääsääntöisesti aika hitosti vaadittu. Valtaosan ajasta sitä tuntuu olevan yksinään tuota yrittämässä ja sitten sitä luovuttaa itsekin kun hädin tuskin saa edes häirittyä vihollista.
 
Battle pass saatu lvl100 jo muutama viikko sitten joten seuraavaa seasonia odotellessa pelaan muita pelejä. Ihan liikaa pelattavaa ja liian vähän aikaa :)
Sama vaiva, mutta silti tykkään tehdä viikkotehtävät alta pois. Sen verran tykännyt, että 418 tuntia tullut pelattua vaikka kova koneella kökkijä en olekaan. :comp2:
 
Kyllä tuo on pääsääntöisesti aika hitosti vaadittu. Valtaosan ajasta sitä tuntuu olevan yksinään tuota yrittämässä ja sitten sitä luovuttaa itsekin kun hädin tuskin saa edes häirittyä vihollista.
Voi myös olla, että 2042:ssa löytyy enemmän ihmisiä, jotka haluavat lentää noilla ja tätä myötä osaavia pilotteja tulee useammin vastaan, eikä näistä jokaista vastaan jaksa vaihtaa spawnatessa AA-ohjusta. Koska onhan tässä pelissä lentämisen oppimiskäyrä vedetty täysin matalaksi aikaisempiin titteleihin verrattuna ja jopa surkean pilotin on vaikeaa epäonnistua.
 
Voi myös olla, että 2042:ssa löytyy enemmän ihmisiä, jotka haluavat lentää noilla ja tätä myötä osaavia pilotteja tulee useammin vastaan, eikä näistä jokaista vastaan jaksa vaihtaa spawnatessa AA-ohjusta. Koska onhan tässä pelissä lentämisen oppimiskäyrä vedetty täysin matalaksi aikaisempiin titteleihin verrattuna ja jopa surkean pilotin on vaikeaa epäonnistua.


Sitten kun joku käy riittävästi muiden pelaajien hermoille, voi käydä näin:


Australialainen pelaaja ja tuohon aikaan oceaniassa oli ehkä 2 serveriä kerrallaan auki -> isot chanssit siihen että streameri farmas just _sua_ koko matsin ajan. Loppupeleissä porukka vittuuntu tuohon jantteriin sen verran pahasti että lopputulos näkyy videolla.
 
Voi myös olla, että 2042:ssa löytyy enemmän ihmisiä, jotka haluavat lentää noilla ja tätä myötä osaavia pilotteja tulee useammin vastaan, eikä näistä jokaista vastaan jaksa vaihtaa spawnatessa AA-ohjusta. Koska onhan tässä pelissä lentämisen oppimiskäyrä vedetty täysin matalaksi aikaisempiin titteleihin verrattuna ja jopa surkean pilotin on vaikeaa epäonnistua.
Omalla kohdalla lentovehkeillä saanut paljon huonommin mitään aikaan tässä kuin aiemmissa. Tuntuu ettei mikään osu mihinkään tai tee vahinkoa.
 
Tietokoneen kokoonpano muuttui ensin Ryzen 7 2700X & RTX 2070 -> Ryzen 7 5700X & RTX 2070. Ei ongelmia. Nyt viimeisimmässä kokoonpanossa Ryzen 7 5700X & RX 7800 XT ilmenee noin 10 sekunnin välein CPU-piikkejä ja frame jäätyy sekunnin murto-osaksi. perfoverlay.drawgraph:lla nähtävissä selvästi CPU-piikit. Mistä voisi johtua? CPU:lle ja muistille kokeiltu pienempiä kelloja, näyttiksen ajurit poistettu ja asennettu uudelleen, ilman adrenalinia. Ei tunnu auttavan.
 
Tietokoneen kokoonpano muuttui ensin Ryzen 7 2700X & RTX 2070 -> Ryzen 7 5700X & RTX 2070. Ei ongelmia. Nyt viimeisimmässä kokoonpanossa Ryzen 7 5700X & RX 7800 XT ilmenee noin 10 sekunnin välein CPU-piikkejä ja frame jäätyy sekunnin murto-osaksi. perfoverlay.drawgraph:lla nähtävissä selvästi CPU-piikit. Mistä voisi johtua? CPU:lle ja muistille kokeiltu pienempiä kelloja, näyttiksen ajurit poistettu ja asennettu uudelleen, ilman adrenalinia. Ei tunnu auttavan.
Onko Smart Access Memory päällä? Sitä voisi kokeilla ellei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Smart Access Memory päällä? Sitä voisi kokeilla ellei ole.
Täytyypä tänään tarkistaa. Resize Bar on ainakin ollut RTX:n kanssa päällä, mutta tarkistan onko se mennyt pois päältä. CSM:ään en ole koskenut, tarkistan senkin.

Resize Bar oli mennyt pois päältä, mutta laitoin sen nyt päälle. Sillä ei kuitenkaan tuntunut olevan vaikutusta.

1707406403704.png
 
Tietokoneen kokoonpano muuttui ensin Ryzen 7 2700X & RTX 2070 -> Ryzen 7 5700X & RTX 2070. Ei ongelmia. Nyt viimeisimmässä kokoonpanossa Ryzen 7 5700X & RX 7800 XT ilmenee noin 10 sekunnin välein CPU-piikkejä ja frame jäätyy sekunnin murto-osaksi. perfoverlay.drawgraph:lla nähtävissä selvästi CPU-piikit. Mistä voisi johtua? CPU:lle ja muistille kokeiltu pienempiä kelloja, näyttiksen ajurit poistettu ja asennettu uudelleen, ilman adrenalinia. Ei tunnu auttavan.

Mulla oli vähän tuontapaista ongelmaa myös ja yllättäen bios resetointi auttoi.
edit: eri alusta kyllä eli prossuna 13600kf (ja 7900xt)
 
Tietokoneen kokoonpano muuttui ensin Ryzen 7 2700X & RTX 2070 -> Ryzen 7 5700X & RTX 2070. Ei ongelmia. Nyt viimeisimmässä kokoonpanossa Ryzen 7 5700X & RX 7800 XT ilmenee noin 10 sekunnin välein CPU-piikkejä ja frame jäätyy sekunnin murto-osaksi. perfoverlay.drawgraph:lla nähtävissä selvästi CPU-piikit. Mistä voisi johtua? CPU:lle ja muistille kokeiltu pienempiä kelloja, näyttiksen ajurit poistettu ja asennettu uudelleen, ilman adrenalinia. Ei tunnu auttavan.
Ootko ladannut nvidian uusimmat hotfix ajurit jotka korjaa stutterin?
 
Ei taida Nvidian ajurit auttaa AMD:n korttiin.


Tuli mieleen vielä sellainen että ajoitko DDU:lla vanhat Nvidian ajurit pois järjestelmästä?
Ajoin DDU:lla Nvidian roskat pois. Tällainen loitsu löytyi, millä asia merkittävästi parantui. Ei tosin poistunut kokonaan, mutta on nyt pelattavissa. Eli user.cfg-tiedosto luodaan pelin juurihakemistoon ja siihen tiedostoon nuo alla näkyvät rivit.

user.cfg:
Koodi:
Thread.ProcessorCount 8
Thread.MaxProcessorCount 8
Thread.MinFreeProcessorCount 0
Thread.JobThreadPriority 0
GstRender.Thread.MaxProcessorCount 16
 
Kinguinista mitä tää oli jotain 11€, pyörii hyvin ja on kunnon mätkettä.
 
Annoin mahdollisuuden taas tälle pelille. Miten vitussa tää on voitu sössiä näin pahasti? Pelaaminen yhtä vitun puuroa edelleen. Ihan hirveetä paskaa.
 
Annoin mahdollisuuden taas tälle pelille. Miten vitussa tää on voitu sössiä näin pahasti? Pelaaminen yhtä vitun puuroa edelleen. Ihan hirveetä paskaa.
Olipa rakentava viesti :) Paljon tietoa mikä mättää jne.
 
Olipa rakentava viesti :) Paljon tietoa mikä mättää jne.

Ole hyvä. Ei tämä tästä arvostelemalla parane. Pitänee löytää uusi pelisarja. Tämä oli tässä. Aika helvetin monta tuntia pelannut edellisiä osia.
 
Itsekin tätä muutaman kaverin kanssa silloin tällöin pelaillaan, ja kohtuu hyvin on maistunut.
Muutama asia saisi kyllä olla toisin omasta mielestäni:
- kopterit saisi tippua helpommin, tai edes rampautua pahemmin ekasta osumasta
-koptereiden ohjukset/pommit yms ei pitäisi olla ns. loputtomia. Pitäisi joutua käymään basessa hakemassa lisäammuksia. Rajoittaisi jatkuvan rumputulen, ja ehkä laittaisi kuskeja miettimään, ampuuko koko laidallisen ohjuksia yhteen jalkaväkiukkoon (voisi koskea myös tankkeja?)
-kaikkien kulkupelien (kuten myös jalkaväen) self heal saisi loistaa poissaolollaan
 
Mä vaan haluisin fortificationit ja kunnon tuhoutumisen takasin BF5:stä.
 
Sitten kun joku käy riittävästi muiden pelaajien hermoille, voi käydä näin:


Australialainen pelaaja ja tuohon aikaan oceaniassa oli ehkä 2 serveriä kerrallaan auki -> isot chanssit siihen että streameri farmas just _sua_ koko matsin ajan. Loppupeleissä porukka vittuuntu tuohon jantteriin sen verran pahasti että lopputulos näkyy videolla.

Onpa naurettavan näköistä tuo lentäminen, tonnin painoinen helikopteri vispaa ja kääntyilee kuin joku drone.
 
-kaikkien kulkupelien (kuten myös jalkaväen) self heal saisi loistaa poissaolollaan
Tuo pakotettu self-heal on kyllä suurin rikos tässä pelissä. Saas nähdä onko pelisarjan seuraava osa samanlainen yhtä kaavaa pakottava matchmaking helvetti, vai saadaanko serverit takaisin niin tuon saisi toglattua pois päältä.
 
Tuo pakotettu self-heal on kyllä suurin rikos tässä pelissä. Saas nähdä onko pelisarjan seuraava osa samanlainen yhtä kaavaa pakottava matchmaking helvetti, vai saadaanko serverit takaisin niin tuon saisi toglattua pois päältä.
Tämähän nyt on ollut Battlefieldeissä Bad Companyistä lähtien eli ei todellakaan mikään uusi juttu. Tässäkin pelissä voit Portal puolelle perustaa serverin jossa ei ole tuota käytössä jos haluat niin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 499 130
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom