Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

No pakko myöntää, että nyt tuntuu siltä, että dice/EA yrittää oikein tappaa pelin. Eilen alko matchmaking-ongelmat ja ei löydy enää täysiä servuja ollenkaan (vaikka pelaajia on esim. tänään jopa enemmän kuin tiistaina, jolloin matchmaking toimi vielä täysin normaalisti ja joka matsi oli automaattisesti täynnä) ja servujen suorituskyky on kyllä niin paskaa, ettei vois ees pelata, jos haluaisi AI:ta vastaan vetää.
 
Nyt kun ollut saikulla niin huomasi kyllä pelaajakadon. Noin puoleltapäivin ja ilta yhdestätoista eteenpäin ehtinyt pelailemaan hieman normaalia enemmän, ja karusti servuilla on botteja todella paljon koska ihmispelaajia ei vaan riitä. Ja pelaan ainoastaan 128 pelaajan conquestia mikä tekee asiasta vielä huolestuttavamman.

120h nyt mittarissa ja laitoin tauolle odottamaan parempia aikoja jos niitä on tullakseen. Asentelin vitosen takaisin ja siellä on aina pelaajia vaikka kuinka paljon kellonajasta riippumatta. Ja maistuu kyllä edelleen 500h jälkeen todella hyvin.

Tämä kaikki PS5:lla ja uudemmassa en crossplayta käytä enkä tule käyttämään.
 
Nyt kun ollut saikulla niin huomasi kyllä pelaajakadon.

Taitaa oikeesti kyseessä olla joko rikkinäinen matchmaking tai jotain muuta. Itsellä tiistaina löytyi vielä täysin normaalisti täysiä pelejä, mutta sen jälkeen pelkkää botti-enemmistöä. Ja pelaajamäärähän ei oo yhtäkkiä lopahtanut, vaan roikkuvat edelleen samoissa lukemissa.
 
Nyt kun ollut saikulla niin huomasi kyllä pelaajakadon. Noin puoleltapäivin ja ilta yhdestätoista eteenpäin ehtinyt pelailemaan hieman normaalia enemmän, ja karusti servuilla on botteja todella paljon koska ihmispelaajia ei vaan riitä. Ja pelaan ainoastaan 128 pelaajan conquestia mikä tekee asiasta vielä huolestuttavamman.

120h nyt mittarissa ja laitoin tauolle odottamaan parempia aikoja jos niitä on tullakseen. Asentelin vitosen takaisin ja siellä on aina pelaajia vaikka kuinka paljon kellonajasta riippumatta. Ja maistuu kyllä edelleen 500h jälkeen todella hyvin.

Tämä kaikki PS5:lla ja uudemmassa en crossplayta käytä enkä tule käyttämään.
Muutama päivä sitte käviin itekki Bfv pelailee. Oli positiivinen yllätys 2042 kuran jälkeen. Kyllä puhtaana fps pelinä V on parempi. "Vakavampi" taktinen.
Noh, katotaan tulevaisuudessa siirrytäänkö aktiiviseksi osapuoleksi takas 2042 pariin, jos pelistä saadaan toimiva.
 
Väitän että 64p puolella on enemmän pelaajia?

Noh, eipä se sitä muuta että pelaajamäärät on kamalat.
Saattaapi olla. Sinne puolelle en ole kurkannut.
Taitaa oikeesti kyseessä olla joko rikkinäinen matchmaking tai jotain muuta. Itsellä tiistaina löytyi vielä täysin normaalisti täysiä pelejä, mutta sen jälkeen pelkkää botti-enemmistöä. Ja pelaajamäärähän ei oo yhtäkkiä lopahtanut, vaan roikkuvat edelleen samoissa lukemissa.

Melkoisen pahalta kuulostaa, jos jo valmiiksi pienillä pelaajamäärillä vielä tuokin kusee. Karkottaa ne loputkin pelaajat.
 
Oksettava koko matchmaking systeemi. Server browser tai ei mitään. Niin mukavaa pelaillessa nähdä servun säännöt, modifierit ja kartat sekä niiden järjestys ennen servulle liittymistä.
(Ok, matchmaking toimii esim. areenamätöissä kuten Halot ja muut pienen mittakaavan ottelut)
 
Taitaa oikeesti kyseessä olla joko rikkinäinen matchmaking tai jotain muuta. Itsellä tiistaina löytyi vielä täysin normaalisti täysiä pelejä, mutta sen jälkeen pelkkää botti-enemmistöä. Ja pelaajamäärähän ei oo yhtäkkiä lopahtanut, vaan roikkuvat edelleen samoissa lukemissa.
Onko tässä siis normi matchmakingissa botteja? Eli pystyy periaatteessa niitä vastaan grindaamaan noita aseita ja specialisteja esim breakthroughssa?
 
Onko tässä siis normi matchmakingissa botteja? Eli pystyy periaatteessa niitä vastaan grindaamaan noita aseita ja specialisteja esim breakthroughssa?

Jos ei oo täyttä servua, niin botit vie loput slotit, kunnes tulee lisää pelaajia. Pahimmillaan tossa oli nyt 17v17 matsi 128p breakthroughssa, joten 47 bottia siis per puoli.

Ennen tuota potentiaalista matchmakingin rikkoontumista, matsit täyttyi pelaajista viimeistään minuutin kuluessa alusta (ne harvat, joissa siis oli botteja). Nyt tuntuu menevän loppuun asti aika vajaalla miehityksellä, joten botteja riittää.
 
Oksettava koko matchmaking systeemi. Server browser tai ei mitään. Niin mukavaa pelaillessa nähdä servun säännöt, modifierit ja kartat sekä niiden järjestys ennen servulle liittymistä.
(Ok, matchmaking toimii esim. areenamätöissä kuten Halot ja muut pienen mittakaavan ottelut)

Offtopic

Ihan yhtä perseestä se matchmaking on esimerkiksi tuossa Halo Infinitessäkin. Meni peli poistoon noin tunnin kokeilun jälkeen, kun jokaisen kartan jälkeen joudut hakemaan uuden pelin, olet pakotettu pelaamaan pelimuotoja ja karttoja jotka ei voisi vähempää kiinnostaa jne.
 
En ihan heti voi tajuta, että minkä helvetin takia tämmöset perusjutut kustaan huolella isoissa julkaisuissa. Takavuosien selainpohjainen Battlefieldin pelivalinta ja ryhmänkasaushässäkkä oli parasta ikinä :(
 
Jos ei oo täyttä servua, niin botit vie loput slotit, kunnes tulee lisää pelaajia. Pahimmillaan tossa oli nyt 17v17 matsi 128p breakthroughssa, joten 47 bottia siis per puoli.
Kertoo myös pelintekijöiden luotosta (tai oikeastaan sen puutteesta) omaan peliinsä, kun ovat lisänneet "ominaisuudeksi" tuon että botteja on myös ns. aidossa moninpelissä.. Sen ymmärtäisi, että botteja vastaan on kokonaan omat pelimuotonsa (mallia Insurgency Sandstorm). Ehkä se on vain minussa, mutta tuo botit & ihmispelaajat sekaisin on vain luotaan työntävää pelissä. Mitä vikaa siinä on jos matsi täyttyy pikkuhiljaa pelaajista, ei kai sitä tarvitse keinotekoisesti yrittää saada vaikutelmaa että servu olisi täynnä.
Offtopic

Ihan yhtä perseestä se matchmaking on esimerkiksi tuossa Halo Infinitessäkin. Meni peli poistoon noin tunnin kokeilun jälkeen, kun jokaisen kartan jälkeen joudut hakemaan uuden pelin, olet pakotettu pelaamaan pelimuotoja ja karttoja jotka ei voisi vähempää kiinnostaa jne.
Totta tuokin. Olen Haloja pelanneena tottunut tuohon uuden pelin hakemiseen, mutta pelilistoja on kyllä liian vähän ja samaa mieltä että sitä paskaa tulee kyllä liikaa vastaan. Mielummin olisi MCC:n tyyppiset pelilistat (Objective only, slayer only, hupimuodot only, jne).
 
En ihan heti voi tajuta, että minkä helvetin takia tämmöset perusjutut kustaan huolella isoissa julkaisuissa. Takavuosien selainpohjainen Battlefieldin pelivalinta ja ryhmänkasaushässäkkä oli parasta ikinä :(
Vaikka itsekin Battlelogia alkuun aikanaan mollasin niin hyvin äkkiä kyllä aloin tykkäämään. Siinä oli kunnon filtterit, kaikkeen pääsi käsiksi pelin aikanakin alt tabittamalla, kakkosnäytölle sai kokonaisen kartan siitä ja Better Battlelog plugarilla parani filtterointi entisestään.
 
Sitten kun käyttöön tottui ja selainplugari lopetti sekoilun sekä lopullta poistui kokonaan, niin olihan Battlelog parasta.
Noh, siihen voisi löydä varmaan talon pantiksi että tuollaista ei enää nähdä.

BF1 alkaen saikin sitten PC pelaajanakin "nauttia" konsolivalikoista.
 
Kertoo myös pelintekijöiden luotosta (tai oikeastaan sen puutteesta) omaan peliinsä, kun ovat lisänneet "ominaisuudeksi" tuon että botteja on myös ns. aidossa moninpelissä.. Sen ymmärtäisi, että botteja vastaan on kokonaan omat pelimuotonsa (mallia Insurgency Sandstorm). Ehkä se on vain minussa, mutta tuo botit & ihmispelaajat sekaisin on vain luotaan työntävää pelissä. Mitä vikaa siinä on jos matsi täyttyy pikkuhiljaa pelaajista, ei kai sitä tarvitse keinotekoisesti yrittää saada vaikutelmaa että servu olisi täynnä.

Totta tuokin. Olen Haloja pelanneena tottunut tuohon uuden pelin hakemiseen, mutta pelilistoja on kyllä liian vähän ja samaa mieltä että sitä paskaa tulee kyllä liikaa vastaan. Mielummin olisi MCC:n tyyppiset pelilistat (Objective only, slayer only, hupimuodot only, jne).
Mitä tuota servun täyttymistä tuli odoteltua bf4 aikoina niin se oli kyllä semmosta sontaa oikeasti odotella niitä pelaajia. Piti rajoittaa omaa pelaamista ettei porukka lähde heti ja se tunnin perseily siinä odotellessa ei ollut kovin hauskaa. Kyllä ainakin itse mielummin ottaisin ne filleri botit siihen kuin odotan tunnin että serveri täyttyy.
 
Saas nähdä tuleeko palattua enää tämän pariin. Muutaman illan taasen vitosta pelannut ja kyllähän se vaan toimii kokonaisuutena monin verroin paremmin. Kenttädesign, pelimekaniikat (aseet, ampuminen yms) ja yleinen taistelun tuntu on paljon parempaa. Ja tietysti squadihommelit mikä pilattiin uusimmassa. Hemmetti, graafisestikkin vitonen näyttää paremmalta. Johtunee siitä että mapeissa on muutakin kuin tasaista maata ja korkeita neliötaloja.
 
Mitä tuota servun täyttymistä tuli odoteltua bf4 aikoina niin se oli kyllä semmosta sontaa oikeasti odotella niitä pelaajia. Piti rajoittaa omaa pelaamista ettei porukka lähde heti ja se tunnin perseily siinä odotellessa ei ollut kovin hauskaa. Kyllä ainakin itse mielummin ottaisin ne filleri botit siihen kuin odotan tunnin että serveri täyttyy.
Eipä ole tuommoista ongelmaa koskaan tullut vastaan. Aina ollut ja on vakiservut mihin liittyä, joissa on populaa jatkuvasti. Jos täytyisi tunti odotella että servu täyttyy niin senkus etsii uuden servun. Toki aina pelaajia lähtee kun roundi loppuu ja seuraava alkaa, mutta 64 pelaajan serverillä pelatessa puhutaan maksimissaan ~10-20 hengen poistumisesta ja moisen pelaajavajeen paikkaamisessa menee kymmenisen minuuttia jos sitäkään.

(Matchmakingissä ei tietenkään voi vaihtaa täydempään serveriin, kun on sattuman kauppaa joudutko tyhjään vai täyteen peliin.)

E: Ahaa taisin ymmärtää asian ihan väärin. Jos asia on niin kuin TML sanoo niin totta, onhan noista boteista hyötyä ja varmasti apua serverin starttaamisessa. Mutta voisiko tähän sitten implementoida, että botit katoavat kun serveri on esim. 50% - 75% täynnä? Itseäni siis pelatessa ärsyttäisi, kun lippua vallatessasi katsot minimapista "Nohyvä, meikäläisellä on neljä tiimiläistä täällä apuna ja he näköjään varmistavat selustani" ja sitten paljastuukin että kaikki ovat hyödyttömiä botteja ja valtaus kusee.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärsin että Markkees puhui oman peliporukan serverin starttaamisesta, joka lienee usein pienen työn takana siinä ennen suosituimpia peliaikoja.
 
Eipä ole tuommoista ongelmaa koskaan tullut vastaan. Aina ollut ja on vakiservut mihin liittyä, joissa on populaa jatkuvasti. Jos täytyisi tunti odotella että servu täyttyy niin senkus etsii uuden servun. Toki aina pelaajia lähtee kun roundi loppuu ja seuraava alkaa, mutta 64 pelaajan serverillä pelatessa puhutaan maksimissaan ~10-20 hengen poistumisesta ja moisen pelaajavajeen paikkaamisessa menee kymmenisen minuuttia jos sitäkään.

(Matchmakingissä ei tietenkään voi vaihtaa täydempään serveriin, kun on sattuman kauppaa joudutko tyhjään vai täyteen peliin.)

E: Ahaa taisin ymmärtää asian ihan väärin. Jos asia on niin kuin TML sanoo niin totta, onhan noista boteista hyötyä ja varmasti apua serverin starttaamisessa. Mutta voisiko tähän sitten implementoida, että botit katoavat kun serveri on esim. 50% - 75% täynnä? Itseäni siis pelatessa ärsyttäisi, kun lippua vallatessasi katsot minimapista "Nohyvä, meikäläisellä on neljä tiimiläistä täällä apuna ja he näköjään varmistavat selustani" ja sitten paljastuukin että kaikki ovat hyödyttömiä botteja ja valtaus kusee.
Juurikin miten TML sanoi. Omalla kohdalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin luoda tuo peliporukan oma serveri koska muut olemassa olevat oli joko säännöillä pilattu tai sitten heittivät banaanisaarille heti kättelyssä koska statiikat liian hyvät tai ihan simppelisti adminilla meni tunteisiin ottaa turpiin.
Tuossa kyllä samaa mieltä että kun tarpeeksi ihmisiä niin ei niitä botteja enään tarvita.
 
Jaahas, uusi virstanpylväs saavutettu ja ensimmäiset yhtäjaksoiset 24 tuntia joissa pelaajamäärä pysyttelee alle viiden tuhannen (Steamissä). Peliliikkeitä kyllä kaivattaisiin, bugeja ei toki taikuudella korjata ja aikaa se vie mutta radiohiljaisuus olisi kiva saada rikottua.
1643695641352.png
Tänään on ilmeisesti EA:n vuosineljänneksen sijoittajapalaveri (vai miten 'quarterly earnings call' kääntykään suomeksi), toivottavasti siellä tulee hieman painetta niskaan.

On myös mukavaa, miten kielletään ihmisiltä XP:n ja progression saaminen Portalissa, jos käytössä on modifierit kuten Hardcore-servereillä, mutta samaan aikaan kehittäjätiimi kyllä mainostaa Hardcorea ja sallii sen pelaamisen, kunhan se on heidän tekosiaan :) Onko se nyt tuon Live Service-mallin syytä, että kaiken pitää olla "Limited Time only" että saadaan illuusio jatkuvasta uuden sisällön syötöstä?

 
Tekisi mieli sanoa, että pelibisnes saa tästä mallikauhuesimerkin siitä, että miten hommaa ei kannata hoitaa miltään kantilta: kehitys + jälkihoito + tiedottaminen. Toisaalta sitten taas pelitalot tuntuvat elävän omissa poteroissaan eikä tähänkään mennessä muiden virheistä ole opittu yhtään mitään. Viimeksi seurailin tuota New Worldin launchia ja olihan se taas yksi hieno ripulinäytelmä. Eihän näitä mömmöjä olekaan tehty kohta kuin 20 vuotta ja vielä kun miettii, ettei Amazonilla ainakaan pitäisi olla mitään palvelinkapasiteettiongelmaa.

Kiinnostaa toki miten BF2042:n käy, mutta toisaalta sitten taas tuntuu siltä, että pitäisi käytännössä tehdä peli uudestaan lähes kokonaan, että tuon oman ylempänä olevan videon asioita saisi siihen jamaan ettei harmittaisi pelata. Vaikka FFXIV tähän menikin ja onnistui upeasti, niin tuskin tässä tilanteessa mahdollista.
 
Kiinnostaa toki miten BF2042:n käy, mutta toisaalta sitten taas tuntuu siltä, että pitäisi käytännössä tehdä peli uudestaan lähes kokonaan, että tuon oman ylempänä olevan videon asioita saisi siihen jamaan ettei harmittaisi pelata. Vaikka FFXIV tähän menikin ja onnistui upeasti, niin tuskin tässä tilanteessa mahdollista.

Ja vaikka lähtisivätkin perusteelliseen remonttiin niin sekin tulee epäonnistumaan niin kauan kuin DICE on puikoissa. Riippumatta siitä johtuuko kyvyttömästä managementtiportaasta vai yleisestä aivovuodosta vai mistä, kylmä fakta on että nykyisellä DICEllä ei ole nimen lisäksi juurikaan yhteistä sen vanhan DICEn kanssa jonka käsissä ne vanhat hyvät Battlefieldit syntyivät.

Ehkä jos toteuttajaksi otetaan joku kyvykkäämpi studio. Silloinkin lienee helpompi lähteä kokonaan alusta.
 
Eilen ajattelin silleen ennakkoluulottomasti että "hei nyt voiskin pelata bäfää". No yhden kokonaisen konkka-matsin jaksoin ja sit suljin pleikan. Sen jälkeen ei napannut enää pelata mitään muutakaan. Hyvin söi mitivaation kun ei tuo vaan napostele ei. Pitänee suosiolla siirtää noi fps-tarpeet siihen Hell let loosen puolelle vaikka hyvä tiimipelaaminen siellä on välillä aika haaste. HLL sentään tuntuu joltain! :D
 
mutta toisaalta sitten taas tuntuu siltä, että pitäisi käytännössä tehdä peli uudestaan lähes kokonaan

Omasta mielestä ei tartte mitään tämmöstä. Korjaa vaan ne tekniset ongelmat (suorituskyky, isot bugit, hitreg yms) ja lisää mappeihin edes vähän suojaa, niin peli on jo huomattavasti parempi.

Siinä oot kyllä oikeessa, että tää on malliesimerkki siitä, miten asioita ei kannata hoitaa. Paska launch nyt oli odotettavissa, se ei yllätä nykyaikana yhtään, varsinkaan battlefieldin kohdalla. Mutta tää radiohiljaisuus ja hitaasti valuvat patchit ei kyllä luottamusta herätä pelin tulevaisuuden suhteen.
 
Jostain syystä tää peli maistuu mulle. +100h nyt takana ja lähes ainoa asia mitä kaipaan on uutta kontenttia. Hiomalla saadaan kyllä bugit kuntoon kuukausien aikana.

Mäppeihin tosiaan sais tehdä pieniä muutoksia laittamalla suojaa infantrylle lippujen väleille ja close quarters mäppejä sais tulla.

Kävin vitosta koittamassa pitkästä aikaa ja jotenkin ei enää sen pelimekaniikka nappaa 2042:n jälkeen. Vitostakin tuli paljon hakattua ja siitä kyllä pidin paljon silloin. Kai siihenkin taas tottuis jos jaksais pelata.

Specialistit ei itseäni juurikaan häiritse. Saattaisi olla jopa vielä tylsempi peli ilman niiden abilityjä. Koskaan ei ole häirinnyt, jos olen kuollut esim. Boriksen sentryn takia.

Ei noi Hell let loose tyyliset, jossa juokseminen on ku mudassa juoksis, nykyään nappaa.
 
Tänään kello 00:00 pitäisi alkaa earnings call, koittakaapa joku rekisteröityä ja mennä seuraamaan jos ylimääräistä aikaa löytyy. Huomenna saa kuitenkin kuulla vain valitut palat kolmansilta osapuolilta, olisi mielenkiintoista kuulla suoraan onko minkäänlaista painetta sijoittajien suunnalta vai olivatko myyntiluvut tarpeeksi tyydyttävät.


E: Törmäsin siis tähän reddit-lankaan, johon oli poimittu edellisen, ennen julkaisua tapahtuneen kokouksen sijoittajille sanottuja puheita.

 
Season 1 alkaa siis n. 7-8kk julkaisun jälkeen. Legendaarista. Tsemppiä niille jotka jaksavat tällä contentin määrällä grindailla kesään asti.

Itseäni ei hirveästi edes haittaa spesialistit ja pelin yleinen keskeneräisyys, mutta jos mapit on suolesta ja uuden sisällön tuottaminen kestää noin kauan, niin ei sitten pelata.

Scoreboardin, VOIPin ja career profilen puutekkaan ei ole haitannut, mutta se että tuollaisia ominaisuuksia hehkutetaan kertoo paljon..
No onneks saadaan sentään pari skiniä ja player card. :cigar:
 
Season 1 tulee vasta alkukesästä:


Eipä tarvi vähään aikaan tämän pariin palata sitten.
Oikea päätös sentään. Mutta on kyllä huvittavaa ja lähes naurettavaa, että niinkin yksinkertainen asia kuin scoreboard on nyt jotain mikä tulee "kehittymään ajan kanssa." Noin yksinkertaisen asian pitäisi kyllä olla kerrasta valmis, eikä vaatia mitään useampia iteraatioita joita pusketaan ulos pikkupäivitys kerrallaan.

"This will be an ongoing evolution from what was shown in the work in progress we shared recently. We have heard your feedback around including two tables and separating your own team versus the enemy, and are working on incorporating that for the release. K/D scoring and End of Round reporting will also be coming in a future update. "
 
Alkukesästä?! Huh-huh. :rofl:

Noh, ainakin nyt on tieto että vielä tulee uutta, alkoi sitä jo vähän itsekin epäilemään miten pelin käy.
Silti, ihan vähintään joku 4 kuukautta ennen mitään uutta sisältöä? :sick:

Kyllähän sitä varmasti seasonin alkaessa aika iso könttä pelaajia tulee ainakin hetkeksi takaisin, mutta tässä välissä taitaa peli lähes kokonaan kuolla.
 
Oikea päätös sentään.

Onhan se tavallaan oikea päätös, mutta toisaalta ei. Mun mielestä se alkuperäinen arvio, että maaliskuussa alkaa, oli se järkevä aloitusaika. Tarpeeksi aikaa korjata/minimoida isoimpia ongelmia, muttei liian kauan, että porukka kyllästyy.

Hyvä pelihän tää omasta mielestä on teknisten ongelmien ja mappien alla, mutta tästä on niin paljon paskaa liikkeellä, ettei pelaajat varmaan kovin helpolla takaisin tule, niin on myös tuon "viivästyksen" takia sitten sitäkin isommat paineet saada peli kondikseen.
 
Jos tosiaan menee kesään ennenkuin lisää sisältöä tulee, on peli melko varmasti menetetty ja pelaajat siirtyneet muiden nimikkeiden pariin. Mitä EA/Dicen suunnalla oikein liikkuu päässä?
 
Ja vaikka lähtisivätkin perusteelliseen remonttiin niin sekin tulee epäonnistumaan niin kauan kuin DICE on puikoissa. Riippumatta siitä johtuuko kyvyttömästä managementtiportaasta vai yleisestä aivovuodosta vai mistä, kylmä fakta on että nykyisellä DICEllä ei ole nimen lisäksi juurikaan yhteistä sen vanhan DICEn kanssa jonka käsissä ne vanhat hyvät Battlefieldit syntyivät.

Ehkä jos toteuttajaksi otetaan joku kyvykkäämpi studio. Silloinkin lienee helpompi lähteä kokonaan alusta.

Eikös ne entiset perustanut Embarkin?
 
Omasta mielestä ei tartte mitään tämmöstä. Korjaa vaan ne tekniset ongelmat (suorituskyky, isot bugit, hitreg yms) ja lisää mappeihin edes vähän suojaa, niin peli on jo huomattavasti parempi.

Siinä oot kyllä oikeessa, että tää on malliesimerkki siitä, miten asioita ei kannata hoitaa. Paska launch nyt oli odotettavissa, se ei yllätä nykyaikana yhtään, varsinkaan battlefieldin kohdalla. Mutta tää radiohiljaisuus ja hitaasti valuvat patchit ei kyllä luottamusta herätä pelin tulevaisuuden suhteen.

Noi tekniset jutut korjaavat kyllä jossain vaiheessa, mutta mites ne kaikki hienot ominaisuudet mitä oli esim. bf4?
 
Pidemmän aikaa sarjaa pelanneena näinkään raju launchi ei sinällään yllättänyt. Vielä jaksaa peli itseä viehättää, mutta samalla community on täysin tappanut itsensä. Ennenkin kaiken valituksen välistä löysi itse pelaamiseen liittyvää keskustelua, mutta enään ei itsekkään jaksa seurata muuta kuin tätä keskustelua. Surullisinta lieneen, että tämä negatiivisuus alkaa itseenkin tarttua, vaikka itse peliä vielä jaksaisi varmasti pelata jokusen aikaa.
 
Ainakin DICEn entinen CEO Söderlund on Embarkilla CEO:na. Sitähän ei tiedä onko siellä ex-DICE devareitakin. Mutta tuskin pääsevät BF:n kimppuun vaikka haluaisivatkin, ellei EA osta Embarkia :tongue:
Viime vuoden lopulla se Henderson julkaisi tekemäänsä listaa pitkän linjan kehittäjistä ja minä vuonna & mihin yhtiöön he poistuivat DICEltä, sen perusteella vaikutti että puhutaan kymmenistä ihmisistä jotka ovat siirtyneet Embarkille.
Noi tekniset jutut korjaavat kyllä jossain vaiheessa, mutta mites ne kaikki hienot ominaisuudet mitä oli esim. bf4?
Voiko niitä edes kutsua "hienoiksi ominaisuuksiksi"?:D Enneminkin perusominaisuuksia, joita olisi tässäkin voinut odottaa.
 
Viime vuoden lopulla se Henderson julkaisi tekemäänsä listaa pitkän linjan kehittäjistä ja minä vuonna & mihin yhtiöön he poistuivat DICEltä, sen perusteella vaikutti että puhutaan kymmenistä ihmisistä jotka ovat siirtyneet Embarkille.

Äh, hukkasin näköjään ajatuksen kirjoittaessani. Tarkoitin siis sanoa että ex-Battlefield devareita eikä mitä tahansa DICEllä olleita.
 
Oikea päätös sentään. Mutta on kyllä huvittavaa ja lähes naurettavaa, että niinkin yksinkertainen asia kuin scoreboard on nyt jotain mikä tulee "kehittymään ajan kanssa." Noin yksinkertaisen asian pitäisi kyllä olla kerrasta valmis, eikä vaatia mitään useampia iteraatioita joita pusketaan ulos pikkupäivitys kerrallaan.

"This will be an ongoing evolution from what was shown in the work in progress we shared recently. We have heard your feedback around including two tables and separating your own team versus the enemy, and are working on incorporating that for the release. K/D scoring and End of Round reporting will also be coming in a future update. "

Juuri samaan kiinnitin ekana huomion. Maaliskuun updaten hehkutetuin kontentti on scoreboard-muutokset. Perinteisesti scoreboard on tarkoittanut kaksiulotteista taulukkoa, jossa on pelaajien nimet ja pisteet järjestyksessä. Tiimipeleissä, kuten BF:ssä se on jaettu yleensä kahtia joukkuettain. Tästä puutteesta on tullut palautetta 2042:lle julkaisusta asti ja edelleen tekijät miettivät isolla foorumilla ääneen, josko ja miten tuo toteutetaan, miten pidetään community luupissa, otetaan feedbackiä jatkuvasti ja arvotaan miten se sitten lopulta tehdään.

Jatkuva vatulointi on tulehduttanut suhteet communityyn pahasti. Palaute puutteista on tullut jo moneen kertaan ja välillä jopa asialliseen ja perusteltuun tyyliin. Kovasti hehkutetaan, miten nyt keskitytään heidän mielestä tärkeimpiin asioihin, jaetaan tietoa mitä on tulossa ja miten homma etenee, kerätään taas feedbackia, ehdotetaan uutta, vaihdetaan suuntaa jne. Mielestäni tällainen luoviminen on omiaan aiheuttamaan vain lisää tuskaa ja kommunikaatio ulospäin ei edelleenkään toimi.

Voisivat nyt vaan itse päättää ja julkaista sen roadmäpin pidemmällä tähtäimellä ja keskittyä siihen rauhassa. Kitinää tulee valtavasti joka tapauksessa, mutta olisi ainakin selkeä tie mitä seurata. Season ykkösen siirtäminen oli iso ja luultavasti hyvä päätös, mutta tiedotteen mukaan sama epämääräinen säätäminen tulee jatkumaan. "New feedback loop", voi jestas! Nyt he luovat uuden prosessin, millä saadaan kehittäjien työlistat uusiksi tasaiseen tahtiin, jollointyöteho sekä motivaatio laskee ja ovet alkavat ennen pitkää käymään. Eipä käy kateeksi DICE:llä työskentely tällä hetkellä.
 
Olisivat vaan julkaisseet koko pelin vasta alkukesästä valmiina. Olisi paljolta paskalta säästynyt ja kaikki olisivat olleet tyytyväisempiä.
Mahdollisesti koko pelisarjaa ollaan kuoppaamassa.


Tästä tuli peli jota kukaan ei ole halunut, ei BF-yhteisö, ei DICE (kiitos stressaavan kehitysjakson), eikä näemmä myös EA:kaan. Lopputuloksena tuli sekamelska, joka on jo aikalailla flopanut korjaamattomalle tasolle.

Mahdollisesti yrittävät lypsätä viimeisetkin rahat julkaisemalla muutaman uudelleenlämmityksen (remasterin).

Sääli sinänsä. Tästä pelisarjasta olisi voinut saada vaikka minkälaisia julkaisuja. Medal of Honor olisi voinut jatkossakin olla suora kilpailija Call of Dutylle. APEX olisi saanut jäädä EA:n BattleRoyale-peliksi ja Fortniten yms kilpailijaksi.

EA:n toimitusjohtaja kiteytti asian hyvin, toteamalla että Battlefield 2042 on loistavassa kunnossa ja peli on valmiina jo pitkään ennen julkaisua. Jokainen päättäkööt, onko tuo puhdasta typeryyttä, pihalla olemista, vai tahallista valehtelemista.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tuli peli jota kukaan ei ole halunut, ei BF-yhteisö, ei DICE (kiitos stressaavan kehitysjakson), eikä näemmä myös EA:kaan. Lopputuloksena tuli sekamelska joka on jo aikalailla flopanut korjaamattomalle tasolle.
Muuhun spekulointiin en niin osaa kommentoida mutta pakko todeta että ei tämä räpellys mielestäni enää vastaa sitä mitä "AAA-peliltä" voisi odottaa. :thumbsup:
 
Eikös myös BF5 kuopattu etuajassa ja osa luvatuista tai suunnitelluista sisällöistä jäi tulematta. On kyllä aika erikoista jos 2042 kuopataan jo nyt, mutta minkäs teet, jos ei ole enää osaavaa tai motivoitunutta väkeäkään talossa.

Harmi sinänsä, koska vajaan 3 vkon tauon jälkeen on pelit maistunut itselläni erittäin hyvin. Ainoastaan muutamia bugifixejä ja lisäsisältöä kaipaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 380
Viestejä
4 549 125
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom