Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Lol. Eihän pelistä ollut kuin open betat, 10h triali julkaisun yhteydessä eikä oikein kellään ole ollut pelistä mitään hyvää sanottavaa. Omaa tyhmyyttä jos meni ostamaan, täysin turhaa tässä vaiheessa mitään refundia alkaa enää kinuumaan.
Mitä noita lueskellut, niin moni pelannut peliä yli sata tuntia ja sen jälkeen valittaa kuinka ei saa Steamistäkään enää rahoja takaisin:rolleyes:
 
Lol. Eihän pelistä ollut kuin open betat, 10h triali julkaisun yhteydessä eikä oikein kellään ole ollut pelistä mitään hyvää sanottavaa. Omaa tyhmyyttä jos meni ostamaan, täysin turhaa tässä vaiheessa mitään refundia alkaa enää kinuumaan.
Taitaa olla moni pelin ostanut pettynyt suuresti tuohon uuden sisällön puutteeseen ja viivästymiseen. Peli on ollut toki kaikin aiemmin mainituin keinoin paska betasta saakka mutta tuo jatkuva asioiden lykkääminen minusta kyllä oikeuttaa refundiin.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla moni pelin ostanut pettynyt suuresti tuohon uuden sisällön puutteeseen ja viivästymiseen. Peli on ollut toki kaikin aiemmin mainituin keinoin paska betasta saakka mutta tuo jatkuva asioiden lykkääminen minusta kyllä oikeuttaa refundiin.
Pelejä pitäisi ostaa nykyisen sisällön perusteella, ei tulevien odotuksien, eikä siitä ole mitään takuita täytetäänkö niitä odotuksia ikinä vai ei. What you see is what you get.

Etenkin tuo on naurettavaa, että käytetään kymmeniä tunteja peliin ja sitten vaaditaan rahat takaisin. Ymmärtäisin, jos peli ei vaikka yhtäkkiä enää toimisi ollenkaan.
 
Pelejä pitäisi ostaa nykyisen sisällön perusteella, ei tulevien odotuksien, eikä siitä ole mitään takuita täytetäänkö niitä odotuksia ikinä vai ei. What you see is what you get.

Etenkin tuo on naurettavaa, että käytetään kymmeniä tunteja peliin ja sitten vaaditaan rahat takaisin. Ymmärtäisin, jos peli ei vaikka yhtäkkiä enää toimisi ollenkaan.
Niinhän sitä pitäisi mutta näin ei valitettavasti ole. Jos launchissa luvataan x-määrä kontenttia year one tms. passilla niin oletuksena myös on että sitä kontenttia tulisi edes lähelle samaa tahtia kuin aiemmissa sarjan tekeleissä.
Silloin kun porukka on alkanut pelata launchin aikaan niin ovat vielä olleet toiveikkaita että esim uusia karttoja jne olisi luvassa ja samalla jatkaneet pelaamista. Marraskuussa olisi tämä nyt tapahtunut osata ennustaa, lopettaa pelaaminen ja vaatia rahat takaisin?
 
Niinhän sitä pitäisi mutta näin ei valitettavasti ole. Jos launchissa luvataan x-määrä kontenttia year one tms. passilla niin oletuksena myös on että sitä kontenttia tulisi edes lähelle samaa tahtia kuin aiemmissa sarjan tekeleissä.
Silloin kun porukka on alkanut pelata launchin aikaan niin ovat vielä olleet toiveikkaita että esim uusia karttoja jne olisi luvassa ja samalla jatkaneet pelaamista. Marraskuussa olisi tämä nyt tapahtunut osata ennustaa, lopettaa pelaaminen ja vaatia rahat takaisin?
Peliin ei kuitenkaan myyty mitään erillistä Season Passia tms. Jos näin oltaisiin tehty, niin pelaajat olisivat täysin oikeutettuja saamaan korvauksen kyseisen Season Passin hinnasta. Mutta peruspelin hinta muodostuu siitä mitä tällä hetkellä on tarjolla, kaikki lisäsisältö on vain "Hei, me suunnittelemme tuovamme nämä asiat ensi vuoden aikana." Mitään extraa tästä "luvatusta" lisäsisällöstä ei kuitenkaan ole maksettu. Kaikki pelistä maksaneet tiesivät pelin aseiden ja karttojen lukumäärän olevan vähäinen ja, jos peli on maistunut jo 100-200 tunnin edestä niin ovat varmasti saaneet rahoilleen vastinetta.
 
Joo itsekkään en tuota refund kitinää ymmärrä enää tässä vaiheessa. Itselläni 120h mittarissa ja peli meni tauolle siihen asti, kunnes kesällä tulee lisää sisältöä. Jos ei tule niin pelin pariin en enää palaa. Tuolla tuntimäärällä sain jo aivan riittävästi vastinetta rahalle. Ennakkotilasin pelin, mutta voin luvata että enää en tämän pelisarjan kanssa sitä virhettä tee.
 
Peliin ei kuitenkaan myyty mitään erillistä Season Passia tms. Jos näin oltaisiin tehty, niin pelaajat olisivat täysin oikeutettuja saamaan korvauksen kyseisen Season Passin hinnasta. Mutta peruspelin hinta muodostuu siitä mitä tällä hetkellä on tarjolla, kaikki lisäsisältö on vain "Hei, me suunnittelemme tuovamme nämä asiat ensi vuoden aikana." Mitään extraa tästä "luvatusta" lisäsisällöstä ei kuitenkaan ole maksettu. Kaikki pelistä maksaneet tiesivät pelin aseiden ja karttojen lukumäärän olevan vähäinen ja, jos peli on maistunut jo 100-200 tunnin edestä niin ovat varmasti saaneet rahoilleen vastinetta.
Ai ei myyty?
1644479054900.png
 
Ei kappas. No ehkä sitten ovat mielestäni oikeutettuja Gold Editionin ja normipelin hintaerotukseen. Vai mainittiinko missään tarkalleen, mitä Year 1 Pass pitää sisällään & koska tämä sisältö julkaistaan? Koska vaikka kesäkuuhun on aikaa, on siitäkin silti vielä toiset 5 kuukautta että ensimmäinen kalenterivuosi julkaisusta on täynnä. Jos vaikka kesäkuussa julkaistaan isompi päivitys, jossa on osa tästä sisällöstä ja lokakuussa toinen mokoma, niin eikös tuossa Year 1 Passin ehdot täyty?

Täysin idioottimaista muutenkin tuo Season Passien ostaminen ennakkoon, oli kyse mistä tahansa pelistä. Kaikki jotka noihin rahaa laittavat, ostavat sian säkissä ja saavat syyttää vain itseään huonosta rahojen käytöstä jos julkaistu sisältö ei olekaan sitä mitä toivottiin.

E: Steamistähän se löytyi: Year 1 Pass: 4 uutta spesialistia (1 per kausi), 4 Battle Passia (1 per kausi) ja 3 eeppistä skinipakettia (Blistered Earth, Tempest ja Cold Blood). Ellei vuotuisten kausien lukumäärää ole etukäteen vahvistettu, niin tuonhan ehdot täyttyvät jos kesällä julkaistaan könttänä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
Ellei vuotuisten kausien lukumäärää ole etukäteen vahvistettu, niin tuonhan ehdot täyttyvät jos kesällä julkaistaan könttänä kaikki.

Ei se näin mene. Tuo vuosi alkaa siitä ensimmäisestä seasonista, joten year 1 on alkukesä 2022 - alkukesä 2023.
 
Kuulostaa vähän siltä, että specialistit muokataan class-systeemin tyyliseksi. Noh, eipähän tartte odottaa, että tästä pelistä hyvä tulisi, jos pelin ainoa hyvä puoli päätetään tuhota ilman mitään syytä.
 
EA pomojen mietteitä siitä että missä meni pieleen: EXCLUSIVE: EA acknowledges Battlefield 2042 failure with Town Hall post-mortem

Esim. Halo: Infinite multiplayerin julkaisu samoihin aikoihin yllätti heidät :hmm:
"The game's poor Steam reviews were put down to PC players having a performance cap, which players on Steam found "upsetting". "

Siis oliko tässä alun perin joku rajoitettu FPS ihan PC:lläkin? Aika tuloksettoman kokouksen pitivät. Haiskahtaa koko uutinen siltä ettei siellä johtoasemissa olevat heput tajua ollenkaan mistä aidosti kiikastaa, tai sitten eivät sitä julkisesti sano.
Kuten Henderson sanoo, minkään ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä.;
"I've said it time and time again, all of the issues that players have with Battlefield 2042 were not only brought up during the Battlefield 2042 Beta, but during the Play Test that leaked online. Over three months after launch, none of those issues have been addressed, which could still indicate problems with the new and improved Frostbite engine. "
 
"The game's poor Steam reviews were put down to PC players having a performance cap, which players on Steam found "upsetting". "

Siis oliko tässä alun perin joku rajoitettu FPS ihan PC:lläkin? Aika tuloksettoman kokouksen pitivät. Haiskahtaa koko uutinen siltä ettei siellä johtoasemissa olevat heput tajua ollenkaan mistä aidosti kiikastaa, tai sitten eivät sitä julkisesti sano.
Kuten Henderson sanoo, minkään ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä.;
"I've said it time and time again, all of the issues that players have with Battlefield 2042 were not only brought up during the Battlefield 2042 Beta, but during the Play Test that leaked online. Over three months after launch, none of those issues have been addressed, which could still indicate problems with the new and improved Frostbite engine. "

Itse käsitän tuon ennemminkin niin että pc pelaajat yleisesti kärsivät vaan paskasta suorituskyvystä, nykimisestä ja pätkimisestä vaikka alla olisi ollut mitä rautaa. Ei kai siinä mitään fps rajoitinta ole ollut.
 
"Miele acknowledged that player expectations have changed when it comes to live service games and that it wasn't the right choice to remain anchored to the company's standards in comparison to previous DICE games."

Ei helvetti, tragikoomista ettei nämä tyypit tajua yhtään mitään omista tuotteistaan. Muutenkin koko lauseesta tulee mieleen vaan että on pitänyt pyöritellä jotain sanoja, jolla ei ole mitään merkitystä jotta voi jatkaa iloisesti palkannostamista suojatyöpaikastaan.
 
"EA execs spent over 20 minutes discussing what went wrong with the launch, and also how the company sees the future of both Battlefield 2042 and the Battlefield franchise going forward." :lol:

Ai että ihan kokonaiset 20 minuuttia pukupellet on työaikaa tähän aiheeseen uhrannut? No nyt voidaan huokaista helpotuksesta koska pelisarja on pelastettu, Hallelujah!
 
EA pomojen mietteitä siitä että missä meni pieleen: EXCLUSIVE: EA acknowledges Battlefield 2042 failure with Town Hall post-mortem

Esim. Halo: Infinite multiplayerin julkaisu samoihin aikoihin yllätti heidät :hmm:
Olisikohan kyse sittenkin tästä? :hmm:

r/battlefield2042 - "Messiest company I've ever worked for" read employee reviews about DICE and suddenly everything about BF2042 makes sense

Joitakin kertomuksia:

"The horrible management and decision-making is abysmal. I have almost 20 years of experience and I've never worked in such a disorganized place where we redo the same thing over and over again due to a lack of vision and effective decision making. This contributed to the worst work-life balance I had in my career so far."
- February 2022

"Too often middle management and company leadership is bottlenecking production with vague ideas or goals. Some decisions make zero sense and hurt the overall production and no one is held responsible if it doesn't work."
- September 2019

"The game studio is divided in siloes that don't share the same goals. This leads to dysfunctional communication, lack of progress, as well as a lack of a clear vision. Strong presence of office politics; persuade the right people, "play the game", and pretend like any issues are non-existent to maintain a facade amongst people."

Mutua tai ei, vahvasti viittaa juuri siihen mitä tässäkin ketjussa aikoinaan postasin, liittyen huonoon johtamiseen ja siihen ettei itsekään tiedetä mitä halutaan.

Tässä olisi EA:lle aika täydellinen tilaisuus omallekin kasvojen pesulle, ottamalla DICE:n tilanteen haltuun ja uudistamalla koko yrityskultuurin alkaen yrityksen johdosta. EA on luultavasti DICE:n johdon pahin pelko muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä pelaako tätä enää kukaan muu, mut bugaako toi viikkotehtävä kellää muulla? Mulla kun ei näy toi resupply tehtäväpalkki ollenkaan ja vaikka kuinka oon viskonu ammuksii, nii ei se tehtäväkää tuu valmiiks..
 
Pientä infoa tihkuu suunnitteilla olevista muutoksista. Ei tarkempaa aikataulua, muuta kuin että muutosten pitäisi saapua Kaleidoscopeen ensimmäisenä Season 1:n aikana ja muihin karttoihin myöhemmin (toivottavasti myös season 1:n aikana...).

Tldr;
  • Huomattu, että basesta kestää liian kauan kävellä toiminnan luokse. Suunnitelmissa siirtää sekä alun spawneja sekä lähimpänä basea olevia lippuja.
  • Pelin kaaosmaisuutta pyritään vähentämään. Harkitaan kannattaisiko Breakthroughn pelaajamäärää laskea pysyvästi 128 pelaajasta 64 pelaajaan, vai auttaisiko vain ajoneuvojen lukumäärän vähentäminen tms. pienemmät muutokset.
  • Kartat ovat liian avoimia ja lipuilta näkee suoraan toiselle. Ymmärsin tämän niin, että pyritään lippujen siirtämisellä vähentämään suoraa näköyhteyttä muihin lippuihin
  • Pyritään lisäämään "polkuja" joita pitkin pelaajat osaisivat siirtyä lipulta toiselle, vähentäen haahuilemista ja helpottaen lippujen puolustamista/lipuille hyökkäämistä
  • Liittyen karttojen avoimuuteen, pyritään jossain määrin lisäämään suojaisia paikkoja, jotta pääsee turvallisesti siirtymään ilman jatkuvaa huolta sniputtajista yms. kämppereistä


Too little, too late?
 
Viimeksi muokattu:
Voipi olla hankala saada pelaajia tuohon enää houkuteltua takaisin. Steamin tilastot kertovat karuja lukuja, että koko viikon pelaajamäärä on pysynyt alle 2000 pelaajaa päivisin ja yöllä se on tippunut 1500 pelaajaan tai sen alle.
Nyt perjantain ja liekkö tuon uutisen vuoksi pelaajia on peliin eksynyt jopa ~2050.

 
Harkitaan kannattaisiko Breakthroughn pelaajamäärää laskea pysyvästi 128 pelaajasta 64 pelaajaan, vai auttaisiko vain ajoneuvojen lukumäärän vähentäminen tms. pienemmät muutokset.

Meh, 64 pelaajaa tuntui tosi tylsältä. 128 pelaajaa on paljon hauskempi ja ainoat ärsytykset on tosiaan se ajoneuvojen järkyttävä määrä sekä miten ne mapit on tehty.
 
Tänään tuli ostettua kyseinen peli ja täytyy myöntää että olen tyytyväinen BF2042.
BF V tuli pelattua liian kauan tänään poistin vasta kyseisen peli tilaa viemästä..
Jospa tätä 2042 saa takoa yhtä kauan kuin V:tä.
 
Kuukauden verran ollut jo taukoa pelistä. 150h jaksoi, sitten iski kyllästyminen sisällönpuutteen vuoksi. Ja lisää tulossa vasta kesällä. Ei hyvää päivää. Ei silloin ole varmaan enää yhtään pelaajiakaan.
 
Kuukauden verran ollut jo taukoa pelistä. 150h jaksoi, sitten iski kyllästyminen sisällönpuutteen vuoksi. Ja lisää tulossa vasta kesällä. Ei hyvää päivää. Ei silloin ole varmaan enää yhtään pelaajiakaan.
Minä pelaan yksityis-servereillä.. omat säännöt jne.. ea omat serverit oli tyhjänä 6 pelaajaa löytyi kun kävin läpi ne...
Mutta yksityisillä oli sakkia..
 
Server browser????
Rundin jälkeen pysytään samalla servulla????
Voit vaihtaa teamiä???
Battlelog????
Battlescreen????
Procon tuki????

Onhan tää peli ihan ripulia eikä tätä enää pelasteta ainakaan Dicen avulla.
 
Server browser????
Rundin jälkeen pysytään samalla servulla????
Voit vaihtaa teamiä???
Battlelog????
Battlescreen????
Procon tuki????

Onhan tää peli ihan ripulia eikä tätä enää pelasteta ainakaan Dicen avulla.
Omalla kohdalla menisi ihan täydestä, jos pelin kannessa lukisi jonkin muun pelisarjan nimi. Kansa haluaa bäfän, ei mitään tällaista...
 
Pientä infoa tihkuu suunnitteilla olevista muutoksista. Ei tarkempaa aikataulua, muuta kuin että muutosten pitäisi saapua Kaleidoscopeen ensimmäisenä Season 1:n aikana ja muihin karttoihin myöhemmin (toivottavasti myös season 1:n aikana...).

Tldr;
  • Huomattu, että basesta kestää liian kauan kävellä toiminnan luokse. Suunnitelmissa siirtää sekä alun spawneja sekä lähimpänä basea olevia lippuja.
  • Pelin kaaosmaisuutta pyritään vähentämään. Harkitaan kannattaisiko Breakthroughn pelaajamäärää laskea pysyvästi 128 pelaajasta 64 pelaajaan, vai auttaisiko vain ajoneuvojen lukumäärän vähentäminen tms. pienemmät muutokset.
  • Kartat ovat liian avoimia ja lipuilta näkee suoraan toiselle. Ymmärsin tämän niin, että pyritään lippujen siirtämisellä vähentämään suoraa näköyhteyttä muihin lippuihin
  • Pyritään lisäämään "polkuja" joita pitkin pelaajat osaisivat siirtyä lipulta toiselle, vähentäen haahuilemista ja helpottaen lippujen puolustamista/lipuille hyökkäämistä
  • Liittyen karttojen avoimuuteen, pyritään jossain määrin lisäämään suojaisia paikkoja, jotta pääsee turvallisesti siirtymään ilman jatkuvaa huolta sniputtajista yms. kämppereistä

Too little, too late?

No todella. Kylläpä tässä ne tunnit mitä ehtii mp shoottereita pelaamaan menee muissa peleissä. Apex Legends on ihan pirtsakka taas, vaikka eihän se sama kokemus ole. Launchissa tais tulla joku 4-5h ja siihen jäi.

Edit: varmaan tässä lähinnä nyt yrittävät jotain pientä fiksailua ja sisältöä, että ei menis maine ihan vituiksi senkin osalta, mutta kyllähän tämä floppasi ihan järkyttävällä tavalla. Saapa nähdä toipuuko koko sarja kahdesta massiivisesta flopista putkeen.
 
Voipi olla hankala saada pelaajia tuohon enää houkuteltua takaisin. Steamin tilastot kertovat karuja lukuja, että koko viikon pelaajamäärä on pysynyt alle 2000 pelaajaa päivisin ja yöllä se on tippunut 1500 pelaajaan tai sen alle.
Nyt perjantain ja liekkö tuon uutisen vuoksi pelaajia on peliin eksynyt jopa ~2050.

Huomioon ottaen niin bfv viimeiset 3kk ollut 20k luokkaa.
 
Jotain tässä ”nettikoodissa” on erilaista verrattuna edellisiin. Nyt kun 4G jäi ainoana käyttöön niin tuntuu että tämä peli meni aivan pelikelvottomaksi samalla. Esim. eilen pitkästä aikaa yksi erä:
-stinger ei näytä että lukittuisi mutta antaa silti ampua
-stingerin ohjukset lähtee välillä suoraa ylös jonnekin taivaisiin
-itselle kun laittaa armoria niin ei aina mene vaikka animaatio meni
-välillä ei pysty vaihtamaan asetta
-1v1 todella hankalia kun ak sarjatuli tuntuu pätkivän ja välillä vihollinen ampuu jotain 90 astetta eri suuntaan mutta silti kuolen

BFV tämä on paremmin piilotettu tai sitten se kestää paremmin lagipiikkejä.
 
Voipi olla hankala saada pelaajia tuohon enää houkuteltua takaisin. Steamin tilastot kertovat karuja lukuja, että koko viikon pelaajamäärä on pysynyt alle 2000 pelaajaa päivisin ja yöllä se on tippunut 1500 pelaajaan tai sen alle.
Nyt perjantain ja liekkö tuon uutisen vuoksi pelaajia on peliin eksynyt jopa ~2050.


Paljonkohan pelaajia originin kautta?
 
Paljonkohan pelaajia originin kautta?
Jos Battlefield Agencyn pelaajalukuihin voi luottaa ja jos voi mitään päätellä BF1 ja BFV pelaajamääristä, niin ~70% - 85% PC-pelaajista pelaa Steamin kautta (ihan vain vertaamalla Steam Charts vs. Agency). Toki BF2042:sta saattaa yhä useampi pelata EA Playn kautta, kuin näitä vanhempia pelejä.
E: Battlefield Agencyn pitäisi laskea pelaajamäärät suoraan pelien server browsereista.
 
10h triali riittä täällä toteamaan, että tässä kunnossa ei kannata tätä pelata. Kesään asti jos katsoisi ja pysyisi bf v parissa kun tähän tulee uutta contenttia.
 
Huhujen mukaan, ainakin osa DICE:n kehittäjistä on jo siirtynyt seuraavan Battlefield-pelin tekemiseen:


Loput jatkavat luvatun Battlefield 2042-sisällön parissa.
 
Tämäkin vielä 80% kesken ja tehdään jo seuraavaa? Täysin järjetöntä jos noin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 328
Viestejä
4 547 523
Jäsenet
74 973
Uusin jäsen
Internaut

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom