Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Joo ei siinä mitää jos mappi tuli servulla sillon tällön, mut en ite ikinä ymmärtäny noita Metro 24/7 servuja missä porukka hakkaa KD:ta ylös päin / istuu ranut / noobtubet kädessä , E-penis pystyssä.
Osa pelasi noita jo sen takia ettei niissä tarvinnut juurikaan ajatella tai tehdä mitään ylimääräistä. Täysin ymmärrettävä tilanne esim raskaan koulu-/työpäivän jälkeen, taikka niin että toisessa kädessä imetetään lasta jne, jne. "Meitä on moneen junaan."

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi...

Noin 90 000 Steam-version pelaajaa hylkäsi 2042:n alle kahdessa kuukaudessa pelin julkaisusta:

1641307116486.png
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
jospa tähän sais kaikki vanhat hyvät jutut mukaa

Mitähän nää vanhat hyvät jutut ees mahtaa olla? Jos ne tuo takaisin classit, niin meitsi lopettaa ainakin välittömästi. Ei oo halua palata siihen huonoon systeemiin enää sen jälkeen, kun on päässy pelaamaan tällä uudella hyvällä systeemillä.

Koska classien puute on nimenomaan se näiden "bf veteraanien" suurin valitus.
 
Mitähän nää vanhat hyvät jutut ees mahtaa olla? Jos ne tuo takaisin classit, niin meitsi lopettaa ainakin välittömästi. Ei oo halua palata siihen huonoon systeemiin enää sen jälkeen, kun on päässy pelaamaan tällä uudella hyvällä systeemillä.

Koska classien puute on nimenomaan se näiden "bf veteraanien" suurin valitus.
Tervemenoa sinne CoDiin/Overwatchiin pelleilemään heroilla. Battlefield on sotapeli ja armeijoissa on eri aselajeja.
 
@Snydenthur kattele tosta:

Core Features
  • No single-player story/campaign mode
  • No standard server browser
  • Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)
  • No standard hardcore mode
  • No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)
  • No class system
  • Less character customization options (than BF5)
  • No profile progress/stats page in the menu
  • No battle log/stats tracker for other players
  • No global leader boards
  • No dog tags (they still sort of exist I guess?)
  • No custom emblems
  • No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)
  • No spectator mode
  • No permanent community servers (would be useful for clans and events)
  • No Central US servers
  • No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)
Infantry Gameplay
  • Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)
  • Fewer infantry gadgets
  • No manual leaning
  • No diving while swimming
  • No moving during prone ADS
  • No high wall vaulting
  • No crouch sprinting
  • No backwards prone
  • No explosion knockback
  • No rolling after falling from heights
  • No ammo or health pickup off teammates
  • No scope zeroing
  • No tiered reloads/paused reloads
  • No thermal optics
  • No indirect fire gadgets
  • Less anti-tank launchers (Come on man only one?)
  • No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)
  • No AP mines/claymores
  • No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)
  • No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)
Vehicles
  • Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)
  • No naval vehicles (Except I guess the hovercraft technically)
  • Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.
  • No vehicle gunner direction indicator
  • No lock on direction indicator
  • No unoccupied seat indicator on friendly vehicles
  • No vehicle enter/exit animations
  • Less vehicle driver/pilot customization options
  • No tank zoom customization options
  • No heli gunner secondary weapons
  • No separate heli/fixed-wing controls
  • No rocket impact reticle for helictopters
  • No option to toggle tank turret decoupling
  • No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)
  • No joystick/non-generic gamepad support
  • General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.
Scoring System
  • No squad wipe scoring
  • No player damage points
  • No vehicle damage points
  • No vehicle kill assist points
  • No laser designation kill assist points
  • No headshot bonus
  • No long-range kill/ marksman bonus (coming soonTM)
  • No assist counts as kill bonus
  • No multi-kill bonus
  • No killstreak stopped bonus
  • No comeback bonus
  • No squad objective play bonus
  • Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)
Squad and Teamwork
  • No commander
  • No special squad call-in abilities
  • No squad field upgrades
  • No in-game VOIP (coming soonTM)
  • Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)
  • No cross-team chat
  • No team changing
  • No "create new squad" option
  • No option to switch squads
  • No self promote to squad lead using "request order"
  • No clans/platoons (coming soonTM)
  • No view of squadmates while in the spawn screen
  • Smaller squad size
  • No "Medic incoming" indicator in downed state (coming soonTM) Added!
  • No rank names/icons, just a number.
Maps
  • Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)
  • Fewer base game maps (not including portal maps)
  • No static weapon emplacements
  • Fewer destructible buildings
  • Very poor balance between vehicle and infantry gameplay
  • No infantry focused maps
  • No game changing levolution
  • Absolutely zero cover between capture zones
  • Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)
  • No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)
  • Fewer urban areas
  • No naval maps
UI and Quality of Life
  • Less control customization options
  • Less UI customization options
  • No HUD/icon opacity customization
  • No HUD scaling customization options
  • No mini-map zoom scale
  • No elevation difference indication for enemies on mini map
  • No gunsight reticle customization options
  • No network performance graph
  • No individual player scoreboard
  • No ability to zoom in on the spawn map
  • Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)
  • Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm
  • Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!
  • No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!
Audio
  • General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.
  • 3D soundscape is almost non-exsistent
  • Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)
  • End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)
  • End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)
 

Noh, aika moni noista on kyllä semmosia, ettei mikään muutu vaikka lisättäis ja vain muutamia oikeita ongelmia mainittuna. Mitä jos nyt ensin vaikka saatais peli korjattua ennenku lähetään vetämään QoL-juttuja kuntoon?

Oma lista siitä, miksi peli ei oo tällä hetkellä hyvä: paska suorituskyky, hiiri-input tuntuu oudolta, mapit (mutta näitä nyt ei ees korjata), paska hitreg + nettikoodi ja isot, selkeät bugit, jotka oikeesti haittaa pelaamista. Vähän erilainen lista kuin "menumusiikki on tylsää" -tyylinen lista.
 
QoL? Siis ihan perusominaisuuksia aijemmista peleistä. Ei mitään "no nämä olisi kivoja joskus saada".
No EA on kyllä tyytyväinen, kun jatkossa voi lyödä vähemmän tunteja pelin kehittämiseen ja silti ottaa saman rahan irti.
 
Tervemenoa sinne CoDiin/Overwatchiin pelleilemään heroilla. Battlefield on sotapeli ja armeijoissa on eri aselajeja.

Itsekkin olin hieman skeptinen kun vanhat kunnon, kunnon vanhat classit puuttui mutta on tämäkin mukavaa. Nyt saa pelata millä aseella haluaa ja samalla korjata tai parantaa omia.

Battlefield veteraani täällä ja bad company 2 aikaan meno muuttui omasta mielestä melko casuaaliksi, joten joss aselajeja kaipaat niin tervemenoa sinne squad/armaan :poop:
 
vain muutamia oikeita ongelmia mainittuna.
Tajuttiin jo, ei pelin sisällöllä väliä kunhan on pum-pum:D Vitsit vitsinä.

Classien puuttumisella ei olisi edes väliä, jos saisi normaalin serverbrowserin niin voisi pelata vain servuilla joissa vain tietyt spesialistit ovat poissa käytöstä (kuten esimerkiksi se pikkulasten wallhack tyyppi).
Osa pelasi noita jo sen takia ettei niissä tarvinnut juurikaan ajatella tai tehdä mitään ylimääräistä. Täysin ymmärrettävä tilanne esim raskaan koulu-/työpäivän jälkeen, taikka niin että toisessa kädessä imetetään lasta jne, jne. "Meitä on moneen junaan."

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi...

Noin 90 000 Steam-version pelaajaa hylkäsi 2042:n alle kahdessa kuukaudessa pelin julkaisusta:

1641307116486.png
Hieman huvittavaa, kun BFV:ssä käy päivittäin 25 tuhannessa pelaajamäärä, vrt. BF2042 noin 17 tuhanteen.

Steam Charts näyttää tuon ilmaisviikonlopun vähän tarkemmin. Eipä se näytä paljon uusia pelaajia houkutelleen:
1641321821233.png



E: Huvin vuoksi ruksailin tuosta Dualramin listasta jotain asioita, jotka itsestäni olisivat itsestäänselvyyksiä tässä pelissä ja joiden puutetta/huonoa toteutusta ihmettelen. Kursivoituna asiat, jotka lähes otin pois listalta, mutta päätin että olisihan ne "ihan kiva" saada (karttojen lukumäärä kursivoituna, koska niitä tulee kuitenkin lisää). Paino sanalla itsestäänselvyyksiä: peli pärjäisi kyllä ilman osaa listatuista asioista, mutta ne ovat niin perusasioita että niiden puutetta ei selitä kuin laiskuus sekä ajan puute.
Core Features
  • No standard server browser
  • Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)
  • No standard hardcore mode
  • No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)
  • No class system
  • No permanent community servers (would be useful for clans and events)
Infantry Gameplay
  • No manual leaning
  • No diving while swimming
  • No backwards prone
  • No AP mines/claymores
  • No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)
Vehicles
  • Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)
  • Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.
  • No vehicle gunner direction indicator
  • No unoccupied seat indicator on friendly vehicles
  • No heli gunner secondary weapons
  • No separate heli/fixed-wing controls
  • No rocket impact reticle for helictopters
  • No option to toggle tank turret decoupling
  • No joystick/non-generic gamepad support
  • General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are a step down from BF4.
Scoring System
  • No squad wipe scoring
  • No player damage points
  • No vehicle damage points
  • No vehicle kill assist points
  • No laser designation kill assist points
  • No headshot bonus
  • No assist counts as kill bonus
  • No multi-kill bonus
  • No killstreak stopped bonus
  • No comeback bonus
  • No squad objective play bonus
  • Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)
Squad and Teamwork
  • No commander
  • No in-game VOIP (coming soonTM)
  • No cross-team chat
  • No team changing
  • No "create new squad" option
  • No option to switch squads
  • No self promote to squad lead using "request order"
  • Smaller squad size
Maps
  • Lack of persistent servers means poor map rotation (I played for 10 hours and never saw Kaleidescope, Orbital, or Breakaway)
  • Fewer base game maps (not including portal maps)
  • Fewer destructible buildings
  • Very poor balance between vehicle and infantry gameplay
  • Absolutely zero cover between capture zones
  • Fewer urban areas
  • No naval maps
UI and Quality of Life
  • Less UI customization options
  • No HUD/icon opacity customization
  • No HUD scaling customization options
  • No mini-map zoom scale
  • No individual player scoreboard
  • No ability to zoom in on the spawn map
Audio
  • End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)
  • End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin olin hieman skeptinen kun vanhat kunnon, kunnon vanhat classit puuttui mutta on tämäkin mukavaa. Nyt saa pelata millä aseella haluaa ja samalla korjata tai parantaa omia.

Battlefield veteraani täällä ja bad company 2 aikaan meno muuttui omasta mielestä melko casuaaliksi, joten joss aselajeja kaipaat niin tervemenoa sinne squad/armaan :poop:
Squad/Arma on autismihinkkausta.
 
Onneksi en ostanut tätä pasketta.

Kaikki hype oli taas sitä itseään. Testasin EA:n kautta ja refundasin asap.
Jännä juttu kun BF3 pelaan vieläkin ihan mieluusti välillä, mutta BF4 eteenpän ei tee mieli edes pelata uudestaan.

Bad Company 2 Vietnam lisäosa on viimeisiä loistavia pelikokemuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Mitähän nää vanhat hyvät jutut ees mahtaa olla? Jos ne tuo takaisin classit, niin meitsi lopettaa ainakin välittömästi. Ei oo halua palata siihen huonoon systeemiin enää sen jälkeen, kun on päässy pelaamaan tällä uudella hyvällä systeemillä.

Koska classien puute on nimenomaan se näiden "bf veteraanien" suurin valitus.
Jos nyt vaikka lähetää ihan niinki yksinkertasesta liikkeelle ku Squadien hallinta / isommat koot, Community servut tai edes mahollisuus valita mitä mappia pelaa ja sit vaikka se scoreboard minkä puute tuntuu olevan monelle iso ongelma, parempi UI, koska toi nykynen on suunniteltu konsoleille / hyvin huonosti.
Poistettavaks vois mennä muutama hero, lähinnä se auto spot / wallhack / lähellä olevien varotus ja tutkapallo poistoon kans.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol

Siellä o onneks pelin uus "pääjehu" tietonen asioista ja yrittää korjaa/selvittää asiat, jospa tähän sais kaikki vanhat hyvät jutut mukaa ni ois kaikille jotaa / sais vanhat pelaajat takasin tän parii.
1641308912810.png

Juuei. Lehdon tehtävänkuvaus on "maailmanrakentaminen" ja "poikkimediallinen tarinallistaminen". Mikään ei viittaa siihen, että tämä olisi asemassa korjata yhtään mitään - paitsi tietysti jos joidenkin mielestä 2042:n suurin ongelma on tarinankerronta ja yksinpelin puute. Lehdon tehtävänkuvaus minusta viittaa nimenomaan siihen, että näiden "herojen" eli spesialistien kulmaan panostetaan erilaisella tuotteistuksella.

“injecting more storytelling into the Battlefield universe”

Nyt ollaan siis "korjaamassa" asiaa, jolla ei minusta ole mitään tekemistä alkujaankaan sen kanssa mitä bäfät ovat aikaisemmin olleet. EA:lla on halu luoda "connected Battlefield universe" for more monies.
 
Juuei. Lehdon tehtävänkuvaus on "maailmanrakentaminen" ja "poikkimediallinen tarinallistaminen". Mikään ei viittaa siihen, että tämä olisi asemassa korjata yhtään mitään - paitsi tietysti jos joidenkin mielestä 2042:n suurin ongelma on tarinankerronta ja yksinpelin puute. Lehdon tehtävänkuvaus minusta viittaa nimenomaan siihen, että näiden "herojen" eli spesialistien kulmaan panostetaan erilaisella tuotteistuksella.

“injecting more storytelling into the Battlefield universe”

Nyt ollaan siis "korjaamassa" asiaa, jolla ei minusta ole mitään tekemistä alkujaankaan sen kanssa mitä bäfät ovat aikaisemmin olleet. EA:lla on halu luoda "connected Battlefield universe" for more monies.
Siis eikös toi Lehto o nimenomaa Game Director työnimikkeeltää täl hetkellä , eli kutakuinki vastaa pelistä kokonaisuudessaan(grafiikka,äänet,ohjelmointi,pelintoiminta, ym pitäs olla ton nimikkeen alla)... toki eri pelifrimoissa vähä eri tehtävät tolla nimikkeellä.
Mut niinku sanottu, toi ite twiittas et meinaa selvittää ja korjaa asioita.
1641366716600.png
 
Osa pelasi noita jo sen takia ettei niissä tarvinnut juurikaan ajatella tai tehdä mitään ylimääräistä. Täysin ymmärrettävä tilanne esim raskaan koulu-/työpäivän jälkeen, taikka niin että toisessa kädessä imetetään lasta jne, jne. "Meitä on moneen junaan."

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi...

Noin 90 000 Steam-version pelaajaa hylkäsi 2042:n alle kahdessa kuukaudessa pelin julkaisusta:

1641307116486.png
Ja Portalissakin tilanne näyttää jo näin kuolleelta?

Oon kyllä vaan ilonen, jos tämä peli floppaa ja kunnolla. Toivottavasti antaa viestin, ettei ihmiset osta mitä tahansa paskaa vain siksi että on tuttu IP tai ei ymmärrä paremmasta.
 
Siis eikös toi Lehto o nimenomaa Game Director työnimikkeeltää täl hetkellä , eli kutakuinki vastaa pelistä kokonaisuudessaan(grafiikka,äänet,ohjelmointi,pelintoiminta, ym pitäs olla ton nimikkeen alla)... toki eri pelifrimoissa vähä eri tehtävät tolla nimikkeellä.
1641366716600.png
Kyse on minusta puhtaasti sisältöjohtajasta, jonka pöydällä painavimpana on ansainta ja bisnesmahdollisuudet. Ei tekniset asiat.

Toki jos siellä joku on oikeasti asioita oikomassa niin aina vaan parempi. Tuo Lehdon kommentti oli minusta vaan hemmetin outo kun noita uutisia nimityksistä ja tehtäväalueista luin.
 
Kyse on minusta puhtaasti sisältöjohtajasta, jonka pöydällä painavimpana on ansainta ja bisnesmahdollisuudet. Ei tekniset asiat.

Toki jos siellä joku on oikeasti asioita oikomassa niin aina vaan parempi. Tuo Lehdon kommentti oli minusta vaan hemmetin outo kun noita uutisia nimityksistä ja tehtäväalueista luin.
Noh pitää kattoo saako vanhan pelitutun kiinni / pelaileeko se vielä, sen pitäs olla EA:lla duunissa jenkeissä jollei o lähten sieltä jo ni pitää kysyy siltä et mitä kuuluu tehtävän alle niille(ei o ollu suunnittelemassa mitää BF sarjaa se) :)
 
Joo ei siinä mitää jos mappi tuli servulla sillon tällön, mut en ite ikinä ymmärtäny noita Metro 24/7 servuja missä porukka hakkaa KD:ta ylös päin / istuu ranut / noobtubet kädessä , E-penis pystyssä.

Vaikka nyt en ole 2042:sta pelannut betaa pidemmälle, niin silti pitkän linjan Battlefield -pelisarjan ystävänä mun on pakko tähän kommentoida, että mun mielestä on juuri hyvä, että näitä Metro / Locker 24/7 servuja. Vaikka se meno siellä nyt on mitä on, niin se silti luo mielestäni valinnan vapauden pelaajalle: Jos haluat mennä pelaamaan 3000 ticketin Metroa aivot narikkaan rankan päivän jälkeen -> Onnistuu. Jos haluat mennä pelaamaan Golmud Railwayta Conquestina vaunukuskina -> onnistuu. Jos haluat jotain tältä väliltä -> Onnistuu. Hetken tuumauksella tulin siihen tulokseen, että näillä Metro / Locker -seteillä DICE yritti selkeästi kosiskella codin pelaajia bäfän pariin ja siinä onnistuttiin selkeästi paremmin kuin siinä, että parin vuoden takaisessa codissa ground warissa oli ajoneuvot.

Ite olen tosiaan Lockerin suuri ystävä, mutta rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että välillä kaipaa jotain muutakin kuin sitä asemasotaa joka ei välillä etene yhtään mihinkään. Siksi onneksi esim. Bäfä nelkussa sitä valinnanvaraa vielä on, eli jokaiselle jotakin.

Sekin on totta, että Bad Company kakkosen jälkeen Battlefield -pelisarja lähti vähän eri suuntaan, mitä esim. BF2 oli. Ainakin mun osumatarkkuus aseilla (rynkyt, karbiinit, you name it) on parantunut helvetisti siitä, kun Bäfä kakkosessa en osunut edes ladon seinään, vaikka olin ladon sisällä.
 
Ja Portalissakin tilanne näyttää jo näin kuolleelta?

Oon kyllä vaan ilonen, jos tämä peli floppaa ja kunnolla. Toivottavasti antaa viestin, ettei ihmiset osta mitä tahansa paskaa vain siksi että on tuttu IP tai ei ymmärrä paremmasta.
Aloin tuota reddittiä huvin vuoksi selailemaan ja osui aikamoinen helmi silmään:D
Pelkkä kuva:
1641368533234.png
 
Olen pitkän linjan Bäfä-veteraani, joten oikeastaan mikään tässä touhussa ei jaksa enää yllättää ja kun tätä pelisarjan koko 20 vuoden historiaa katsoo, niin tasaisesti etenevä yksinkertaistaminen, tyhmentäminen ja EA:n harrastama pilipalisointi on vaan lisääntynyt osa osalta. Harmi kyllä sinänsä, koska kyllähän Bäfä-pelit on aina tarjonneet jotain vähän sellaista mitä mikään muu peli ei ole tarjonnut ja olisi ollut siistiä päästä pelaamaan vihdoin 128 pelaajan karttoja. Tähän en kuitenkaan koske pitkällä tikullakaan.
 
Olen pitkän linjan Bäfä-veteraani, joten oikeastaan mikään tässä touhussa ei jaksa enää yllättää ja kun tätä pelisarjan koko 20 vuoden historiaa katsoo, niin tasaisesti etenevä yksinkertaistaminen, tyhmentäminen ja EA:n harrastama pilipalisointi on vaan lisääntynyt osa osalta.
Ei o pelkästää BF sarja, EA tekee tota ihan samaa muillekki pelisarjoille.. Eikä toi oikeestaa o ees EA ongelma pelkästää, tuntuu olevan sama kohtalo muillaki firmoilla / pelisarjoilla.
 
Olen pitkän linjan Bäfä-veteraani, joten oikeastaan mikään tässä touhussa ei jaksa enää yllättää ja kun tätä pelisarjan koko 20 vuoden historiaa katsoo, niin tasaisesti etenevä yksinkertaistaminen, tyhmentäminen ja EA:n harrastama pilipalisointi on vaan lisääntynyt osa osalta. Harmi kyllä sinänsä, koska kyllähän Bäfä-pelit on aina tarjonneet jotain vähän sellaista mitä mikään muu peli ei ole tarjonnut ja olisi ollut siistiä päästä pelaamaan vihdoin 128 pelaajan karttoja. Tähän en kuitenkaan koske pitkällä tikullakaan.

BF2 oli melkein täydellinen peli, mutta niin buginen ja vanha että se ei ihan rokannut 100%
Sitten tuli BF3 ja se oli niin kuin mielestäni ns. kiilotettu ja täysin valmis peli.

Välillä vielä hyppään BF3 -> Wake Islandiin, otan kopterin ja lentelen verestäen BF2 ja BF3 muistoja. Ja on aivan helvetin hauskaa :D
 
Nyt kun näistä muista Battlefieldeistä ollut puhetta, niin tässä melko hyvä yhteenveto pelisarjasta.
Sen verran pitkä, 4h20m (sattumaako?), että piti neljässä pätkässä katsoa mutta kannatti.

Ainoa melko iso miinus tulee tuosta BF2042 osiosta, tuntuu olevan melkeinpä suoraan EA:n markkinoinnin käsikirjoittama. Toisaalta noi kaikki muut aiemmat osiot kiinnostaa muutenkin enemmän, että väliäkö tuolla.
Niin, ja ehkä pisti silmiin kuinka vähän BF4 CTE:stä puhuttiin, vaikka se käytännössä mullisti koko pelin.

Joka tapauksessa pitkän linjan BF pelaajille lämmin suositus. :thumbsup:




Melko järjetön homma ollut tuo pätkä tehdä.



 
Nyt kun näistä muista Battlefieldeistä ollut puhetta, niin tässä melko hyvä yhteenveto pelisarjasta.
Sen verran pitkä, 4h20m (sattumaako?), että piti neljässä pätkässä katsoa mutta kannatti.

Ainoa melko iso miinus tulee tuosta BF2042 osiosta, tuntuu olevan melkeinpä suoraan EA:n markkinoinnin käsikirjoittama. Toisaalta noi kaikki muut aiemmat osiot kiinnostaa muutenkin enemmän, että väliäkö tuolla.
Niin, ja ehkä pisti silmiin kuinka vähän BF4 CTE:stä puhuttiin, vaikka se käytännössä mullisti koko pelin.

Joka tapauksessa pitkän linjan BF pelaajille lämmin suositus. :thumbsup:
Tuli "nopeesti" kattotua läpi(vajaa 2h), ei kyl mitää nostalgia fiiliksiä tullu mistää / päässä pyörii vaa et ohan noi hirveen näkösiä tekeleitä ja aika kultaa aina muistot pelissä ku pelissä on se sit BF / CS / COD sarja tai mitä ikinä sarjaa nyt ootkaa sattun pelaa 10-20v sitte.
BF heroes(olin jo unohtan tän) sai hymyn huulille, sen kanssa oli vähän aikaa hauskaa ja tunnari varmaan on seuraavan 2 viikkoa soimassa taas päässä.
Sieltä tuli ne vahvistukset myös tolle BF4 launchin paskuudelle mistä muutaman kerran täällä maininnu(vaikkakin jotku sanonu ettei se ollu niin paska), kuin myös mainittii et moni BF launchi ollu kans hankala.

Joo oli kyl aika kämänen toi BF2042 osia tosta, ei mitää pelaaja haastatteluita ym :)
 
Kyllä tässä meno onkin erilaista kun laittaa crossplayn päälle ja pelaa pc pelaajien kanssa. Olevinaan enemmän tiimipelaajia pelissä. Taidan pitää päällä :)
 
Enpä ole edes ajatellut koko crossplay asiaa, PC:llä pelataan ja ollut päällä alusta asti. Pitäisikö sitä ihan mielenkiinnosta kokeilla mimmoset on matsit ilman. :hmm:

Löytyykö matsit kuitenkin ihan hyvin?
 
Suurin osa taitaa olla kyllästyny ku yleensä peleissä vedetää Aim assist ihan överiks, jos pelataa PC pelaajia vastaa.. tässä nyt onneks ei o ainakaa vielä niin tehty.
En ole kyllä tälläistä huomannut missään pelissä itse.
 
En oo kertaakaan huomannu että koko aim assist edes toimis :rolleyes:
No mitä katellu videoita ni ohjaimella on ainaki pienempi rekyyli verrattuna hiiri/näppis.. jollaa tubettajalla oli video siintä.

En ole kyllä tälläistä huomannut missään pelissä itse.
Ei niitä kaikki pelaajat huomaa, eikä o kaikissa peleissä vedetty överiksi se.. naurettavin mitä ikinä nähny oli Fortnitessä yhessä vaiheessa, silmät kiinni pysty tappaa ukkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti aika kovia säätöjä jotku konsolitubettajat tehneet. Tästä pelistä ei hajua mut ainakin vanhemmissa codeissa pleikassa tähtäys snäppäs päähän. Oli aika aimbot menoa kun pelas, mut oli tosiaan jotain ps3 aikaa.
 
Ilmeisesti aika kovia säätöjä jotku konsolitubettajat tehneet. Tästä pelistä ei hajua mut ainakin vanhemmissa codeissa pleikassa tähtäys snäppäs päähän. Oli aika aimbot menoa kun pelas, mut oli tosiaan jotain ps3 aikaa.
Codeissa ollu aika kova Aim assist aina.. mw2,mw3 ja ww2 tuli pelailtua 8+ weekly kd:lla ohjaimella ps3/4 :)
 
Viimeksi muokattu:
No mitä katellu videoita ni ohjaimella on ainaki pienempi rekyyli verrattuna hiiri/näppis.. jollaa tubettajalla oli video siintä.


Ei niitä kaikki pelaajat huomaa, eikä o kaikissa peleissä vedetty överiksi se.. naurettavin mitä ikinä nähny oli Fortnitessä yhessä vaiheessa, silmät kiinni pysty tappaa ukkoja.
Paha sanoa kun ei oo koneella pelannu tätä. Mutta on tää tähtäily jokatapauksessa haastavaa ku elämänsä pelannu tietokoneella ja nyt onkin vaan pleikkarin kapula kädessä :rolleyes:
 
Paha sanoa kun ei oo koneella pelannu tätä. Mutta on tää tähtäily jokatapauksessa haastavaa ku elämänsä pelannu tietokoneella ja nyt onkin vaan pleikkarin kapula kädessä :rolleyes:
Tiedän tunteen.. itelläki tulee noita 2-5v taukoja välillä ohjaimella(2017 pelan viimeks taas ohjaimella tota ww2) ni se o aina opeteltava kaikki uudestaa kutakuinki, pari viikkoa siinä menee ni sit alkaa olee homma hallussa. :giggle:
 
Tiedän tunteen.. itelläki tulee noita 2-5v taukoja välillä ohjaimella(2017 pelan viimeks taas ohjaimella tota ww2) ni se o aina opeteltava kaikki uudestaa kutakuinki, pari viikkoa siinä menee ni sit alkaa olee homma hallussa. :giggle:
Itse en ole 5,5 vuodessa, jonka Xboxin omistanut, oppinut pelaamaan padilla.
 
Ilmeisesti aika kovia säätöjä jotku konsolitubettajat tehneet. Tästä pelistä ei hajua mut ainakin vanhemmissa codeissa pleikassa tähtäys snäppäs päähän. Oli aika aimbot menoa kun pelas, mut oli tosiaan jotain ps3 aikaa.
Codeissa ollu aika kova Aim assist aina.. mw2,mw3 ja ww2 tuli pelailtua 8+ weekly kd:lla ohjaimella ps3/4 :)

Jotkut näistäkin striimaajista vetää surutta jollain strike packilla yms. yhjaimen lisärillä, johon ympätty recoil modit, aim modit sun muut kikkareet. Helpottaahan se huomattavasti jos ohjain tähtää 90% sun puolesta kunhan saat äijän hollille, ja voit päästää tatti pohjassa vailla huolta kun recoil modi pitää huolen että osut kahvilautasen kokoselle alueelle aseella kuin aseella.
 
Pelin virallista subredittiä /r/Battlefield2042 uhkaa sulku.


Syitä toksisuuteen voimme vain miettiä
 
Tää on kyllä oikeastaan vaan hyvä asia. Jos kaikki aiheellinenkin kritiikki vaimennetaan ja/tai leimataan "toksiseksi", niin ehkä vihdoin koko paskasana kärsii totaalisen inflaation, menettää merkityksensä ja pääsemme siitä eroon kokonaan.

Bold move.
 
Ihan oikein, sulkis vaa, jos ei osata keskustella oikeaoppisesti / tappelematta.
Se on kiva aina huudella ruudun takaa ja leikkiä forumwarrioria, kun 99% ei oikeessa maailmassa uskalla sanoa missää muualla ku snagari jonossa hirveessä kännissä klo 04 yöllä kun on 20 kaveria takana :D
 
Tää on vaan hyvä asia. Ei siellä voi käydä mitään asiallista keskustelua, joten koko subreddit on täysin turha.
Toisaalta jos toi subreddit suljetaan niin se rage saattaa siirtyä sellaisiin paikkoihin, joissa tällä hetkellä monipuolinen keskustelu on vielä mahdollista, esim. r/battlefield subredditiin. Noiden kahden subredditin välillä on valtava ero tällä hetkellä.
 
DICE:llähän olisi jo valmis ratkaisu tuohon, profanity filter. Botti korvaisi ikävät sanat ja ei-toivotut postaukset tähdillä.
Tarvittaessa ratkaisua voitaisiin viedä vielä askeleen pidemmälle ja laittaa tähtien tilalle emojeja, positiivisia lauseita ja vaikkapa mainoksia pian myyntiin tulossa olevista skineistä. That would be something, right?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 462
Viestejä
4 552 065
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom