- Liittynyt
- 28.12.2021
- Viestejä
- 45
Niinkin paljon kuin tämä korpeaa niin kuten joku tuolla aikasemminkin mainitsi: ei ole parempaa Battlefield-kokemusta markkinoilla. Eniten tässä kirvelee se, että vaikka Bäfien on tiennyt olevan aika hit&miss-toteutuksia ennen pitkää pätsäysrumbaa, niin tämän kanssa kyllä mentiin niin metsään että rytisi. Promomatskut oli valhetta eikä ymmärretty ollenkaan mitä BF-pelaajat halusivat. Tehtiin vaan dollarikiimoissa ensin battle royalea sitten arena shooteria, sekä unohdettiin Battlefield.Eikös Gamepassin 10h trial toimi koska tahansa? Ja eihän tuohon ole tullut julkaisun jälkeen mitään muuta kuin bugifixejä ja pikku twiikkauksia, eivät ne itse peliä miksikään muuta. (Ja miksipä sitä tarvitsisi peliä pelata muodostaakseen mielipiteensä jos bugit ovat se nimenomainen huolenaihe, kun niistä löytyy ihan ajan tasaista videomatskua netin täydeltä. Esimerkkinä tuo whiskeyjackin linkkaama video.)
Sen tämä osa tosiaan sai aikaiseksi, että en osta yhtäkään BF-peliä ennen kuin se saa kauttaaltaan ylistäviä arvosteluita sarjan ystäviltä.
Bugeja kyllä löytyy, joista Manifest-kartan warppailu ja Breakawayn kartan läpi putoaminen ovat karuimpia. Bugeja enemmän pelistä löytyy hemmetisti korjattavaa asioista, jotka ovat ihan perusjuttuja. Helikoptereiden ollessa se jalkamiesten riesa katkaisee ohuinkin heinänkorsi tai heiluva oksa Anti-Aircraft singon kohdennuksen. Se ei pelkästään siis tauota kohdentumista vaan peruuttaa sen siten, että saavutettu tarkennus menetetään. Aika paljon omituisuuksia löytyy mitkä pistää suoraan sanottuna vituttamaan, jonka seurauksena helikopterit saavat myllätä taistelukenttää, koska kukaan ei jaksa yrittää niitä ampua. Tässä asiassa vaikuttaa mitä suuremmin monille pelaajille se, että et saa assisteja helikopteri/tankki/lentokone-tapoista.
Ei ole kovin suuri motivaatio tyhjentää vaivalla kaikki singonpanokset hirveän eloonjäämistaistelun kanssa tankkiin vain seurataksesi kun joku muu ampuu yhden ja sen viimeisen laukauksen siihen, vieden pisteet. Tämä assistien saaminen toimii kuitenkin perusjalkaväen listimisessä, joten miksi ei tässä kun vielä huomioidaan, että kuinka veemäistä noiden härveleiden niittäminen on. Ei ole vaikea ymmärtää miksi valtaosa ei viitsi ruveta näiden härveleiden kimpussa häärimään. Omakohtaisesti jättänyt M5 Recoillesin kokonaan pois loadouteista ja ainoastaan C5:n kanssa jaksan edes ajatella tankkien rankomista.
Bugeista puheenollen tuli eilen uusi vastaan: tiimiläinen jähmettyi ruudulla, mutta kulki kuitenkin näkymättömänä perässä. Tuon kuoleman jälkeen kun menin härkkimään tuota freezetystä näkymätön kaveri vielä revivetti Kartalla ei myöskään näkynyt perinteistä kolmiota kaverissa, vaikka kuitenkin se spawnauksen lukituskehä näkyihin - eikä voinut spawnata.
Nuo freezaavat viholliset on ehkä omakohtaisesti yksi suurimpia vitutuksenaiheita. Ne on oppinut tunnistamaan nopeasti, mutta erityisesti alkuun tuli avattua niihin tuli, josta seurasi lähes poikkeuksetta se, että niiden tiimiläiset näkivät mistä ammut ja suolestivat sinut. Harvinaisempi feature näissä jähmettyineissä vihuissa on se, että hetken päästä alkavat ns. liikkua - tuossa ylempänä näkyy tämä. Tätä onneksi on osunut omalle kohdalle harvemmin, mutta intternetseissä on nähnyt aika monta pätkää jossa joku ampuu tuollaista mikä ei kuole, mutta joka hetken päästä ampuukin sinut. Video on vertikaalissa tuupin #shortsin vuoksi.
Hell Let Loose periaatteessa kiinnostaa, mutta tuota ajanjaksoa on jauhanut viimeiset pari vuotta aika intensiivisesti. Voihan se olla hyvä peli ei siinä, mutta tavallaan tämä Battlefield 2042 menee jokaisessa pätsissä oikeaan suuntaan ja sinne mitä sen julkaisussa olisi pitänyt olla. Koska tykkään olla rehellinen niin jokainen pätsi on kyllä sitten tuonut myös uudenlaisia ongelmia. Maaliskuuhun mennessä pitäisi tapahtua jotain isompaa joten sitä odottelen ihan mielenkiinnolla. Suuresti kuitenkaan uskoa ole, mutta aina sitä on mukava yllättyä positiivisesti!
Ei Battlefield 2042:ää voi kenellekään suositella, ELLEI ole aktiivista kaveriporukkaa. Yhdessä se paskakin maistuu vähemmän paskalle ja kyllä tämä hyviä hetkiä myös tarjoilee. Enemmän tässä ongelmana on monilla se, ettei tätä voi pelata oikein samalla tavalla kuin näitä pelejä yleensä. Suuret etäisyydet pakottaa miettimään omaa liikkumista objektiivien välillä sekä yleisesti sisäistämään sen, että suuret etäisyydet tarjoavat myös paljon mahdollisuuksia voittaa matseja kun pelataan yhteen. Aika paljon näkee sitä, että jengi pyörii samojen pisteiden ympärillä aivan turhaan, samalla kun voisivat tiiminä hakea niitä objektiiveja joita ei aktiivisesti puolusteta ja monesti ovat täysin ilman puolustajia.
Outo peli. 10h trialin jälkeen pidin peliä paskana.
Ostin kuitenkin alennuksesta koko pelin kun ei muutakaan pelattavaa ole.
Noin 60h takana ja alkanut maistumaan paremmalta mitä enemmän pelannut. Sama mäppien kanssa. Aluks tuntui ihan hirveiltä, mut ajan kanssa alkanut maistumaan.
Vaatinee tosiaan sen, että peliä oppii ajattelemaan eri tavoin. En omakohtasesti pidä 128 pelaajan kaaosta lähtökohtaisesti huonona ajatuksena, mikä netissä tuntui olevan pintapuolisin valituksenaihe launchin jälkeen. Se, mikä asiasta tekee ongelmallisen johtuu
ihan suunnittelupuolesta, eikä niinkään pelaajien määrästä.
Edes spesialistit ei suoranaisesti häiritse (poislukien se matsienvälinen ulina) - paitsi suunniteluopuoleltaan, sillä muutaman hyöty tiimille ja joukkueelle on valtava, siinä missä useimmat eivät tuo matsiin ns. mitään yleishyödyllistä. Kävin näitä läpi aika pieteetillä ja selkeästi heikoimpiin kuuluvalla Raolla on suuri potentiaali, mutta hakkerointi on aivan liian rajoitettua sekä etäisyyden, että siihen vaadittavan ajan puolesta. Suurinta hupia Raolla oli tämä kikkailu, sillä hakkeroidut maakulkupelit lähtevät lähes satarosenttisesti peruuttamaan:
Viimeksi muokattu: