Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Itellä nyt 60h takana, peli paranee pelatessa.. bugeja mitä nyt tulee päivittäin vastaa vielä on tuo tähtäimen toimimattomuus kerran päivässä, ressu bugit kun oot seinän takana puoliks, servuille ei pääse aina yhistää, hitreg kusee välillä edellee,memoryleak(sammuu peli ilman erroria ym).. siinäpä ne ja noi bugit on ne mitkä vähiten häiritsee tossa pelissä.

- UI on ihan perseestä, varmaan paskin mitä ikinä nähny peleissä.
- Mapit on ihan hirveitä ja ihan liian lentävä/ajoneuvo painotteisia / avoimia.
- Vitun tutkapallot pois pelistä heti.
- Se alun video on ihan vitun typerä niinku on suoraa ajoneuvoihin spawnaaminen, vanha tyyli takasin vaa missä juossaa vehkeisii, nyt jossaa mapeissa lentävät on jo farmaas toisen basessa juoksevia ukkoja kun ei o kerenny pois sieltä.
- Aseiden puute.
- Omat servut takasin ni saa valita missä pelaa / millä säännöillä ja kenen kanssa.. ei o PC puolelle tarkotettu tommoset systeemit mitä nyt on.
- party / group koko liian pieniä / ei pysty muokkaamaa omia grouppeja pelin sisällä / menee vaikeeks päässä samalle servulle jos enemmän ku 4 pelaajaa.

Silti hauskaa tuolla on ollu, eikä tässä nyt oikeen muutakaa parempaa pelattavaa oo ollu.
99% sama kokemus täällä. Kyllähän tätä pelailee vaikka ongelmia on. Nyt kyllä jäänyt viimeisen patchin jälkeen vähemmälle, kun tietää että seuraava pätsi tulee joskus tammikuussa kun ansaitut lomat on lusittu jööttepörissä.

Mutta kun katsoo videoita aikaisemmista peleistä, niin tajuaa kuinka huono tekele tämä on.

Esim. tämä video BF4 julkkarista, joka tosiaan oli buginen. Heti tajuaa, kuinka umpisurkeat mapit ja UI tässä on. Jumalauta miten voi 8 vuotta sitten julkaistu peli näyttää (huom! julkkarissa) noin paljon paremmalta joka aspektissa?

 
Mutta kun katsoo videoita aikaisemmista peleistä, niin tajuaa kuinka huono tekele tämä on.
No emt.. en voi kyl ihan täysin yhtyy tohon ite, käytii meinaa pelailees BF4 tässä 3kk sitte ni joo ikäseksee oli hyvä peli, mut auttamatta vanhuus paisto läpi joka asiassa ja samoihin asioihin meni hermo samantien mihin meni sillon ku sitä pelas enemmän.. AKA. supression ja spottaus.
Ihan ok peliltä se näytti, kaikki vaa näytti silti vanhahtavalle.. se mikä sai bf3/4 näyttämää paremmalta ku mitä oikeesti oli, oli tuo bloomin määrä / värimaailma minkä ne teki siihen.. :)

Kyllä ite mieluummin pelaan bf2042 ku noita enää :D
 
No emt.. en voi kyl ihan täysin yhtyy tohon ite, käytii meinaa pelailees BF4 tässä 3kk sitte ni joo ikäseksee oli hyvä peli, mut auttamatta vanhuus paisto läpi joka asiassa ja samoihin asioihin meni hermo samantien mihin meni sillon ku sitä pelas enemmän.. AKA. supression ja spottaus.
Spottauksesta pääsee helposti eroon, sen kun menee servulle jossa se on disabloitu (noita löytyy). Itse tykkään tuosta suppressionista, oli mielestäni yksi parhaimmista BF3:n mukana tulleista uudistuksista. Teki Support-luokasta LMG:ineen hyödyllisemmän, kun pystyi oikeasti antamaan suojatulta tiimiläisille:thumbsup: Välillä tulee BF4:sta yhä pelailtua ja maistuu, hermo menee vain tietyissä mapeissa (kuten se yksi lumikenttä, jossa on mahdotonta pärjätä ilman ajoneuvoa alla).
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Spottauksesta pääsee helposti eroon, sen kun menee servulle jossa se on disabloitu (noita löytyy). Itse tykkään tuosta suppressionista, oli mielestäni yksi parhaimmista BF3:n mukana tulleista uudistuksista. Teki Support-luokasta LMG:ineen hyödyllisemmän, kun pystyi oikeasti antamaan suojatulta tiimiläisille:thumbsup: Välillä tulee BF4:sta yhä pelailtua ja maistuu, hermo menee vain tietyissä mapeissa (kuten se yksi lumikenttä, jossa on mahdotonta pärjätä ilman ajoneuvoa alla).
Oot vissii ainoo kuka tykkää supressionista.. kyl kaikki kaverit ja kaikki ketä tiiän, vihas sitä yli kaiken.. varsinki sillo ku pelattii BF3 ku se oli pahempi siinä JA VARSINKI BF3 alussa enneku se nerffattii, nähny yhtää mitää eteepäin.
 
Hyvin harvoin siitä supressionista suurtakaan haittaa oli. Ei siellä kukaan sokkona LMG:n kanssa antanut tulitukea johonkin metsänreunaan.
 
Hyvin harvoin siitä supressionista suurtakaan haittaa oli. Ei siellä kukaan sokkona LMG:n kanssa antanut tulitukea johonkin metsänreunaan.
Joka kerta kun joku ampui noin viiden metrin säteelle susta. Tuohan siis BF3:ssa tuli ihan riippumatta millä aseella ammuttiin niin ruutu oli täydessä blurrissa eikä hahmo osunut tähdätyllä laukauksella mihinkään.
 
Molemmat on hyviä mekaniikkoja. Toista vaan haukutaan epärealistiseksi ja toista koska se on liian realistinen.
 
Mielenkiintoista ois kyllä kuunnella mikä tekee hyvän ominaisuudesta joka antaa mahdollisuuden pysyä hetken pidempään hengissä kun ammut vihulle ääriviivat ja taas ottaa pois niiltä jotka oikeasti osaavat pelata? Eikä pelkästään tuo epätarkkuus, vaan ainakin kolmosessa aurinko osasi kyllä tuottaa ihan tarpeeksi päänvaivaa ettei mitään blurria oltais siihen enää tarvittu :)
 
Mielenkiintoista ois kyllä kuunnella mikä tekee hyvän ominaisuudesta joka antaa mahdollisuuden pysyä hetken pidempään hengissä kun ammut vihulle ääriviivat ja taas ottaa pois niiltä jotka oikeasti osaavat pelata?
Eikös tää ihan selkeästi ole hyvä realismimekaniikka? Kudit viuhuu ympärillä, niin vaikeampi keskittyä muuhun kuin hengissä pysymiseen. Se tukee tiimipeliä, kun joku voi vetää suppressiota ja muut pääsee lähemmäs. Tästä itkeminen on kyllä hyvin mennyt perille, kun EA hiljalleen hävittää kaikki tiimipeliä tukevat mekaniikat, mutta ei kai siinä jos haluaa hero shooteria pelata.

Bäfissä on ollut just hyvä, että on ollut mekaniikkoja, jotka nostavat yhteen pelaamisen merkitystä publalla ja vähentää yksittäisen pelaajan merkitystä mikä on ollut just se erottava tekijä. Nyt se tiimipeli on enimmäkseen sen varassa, että squadi on ääniyhteydessä discordilla tai vastaavalla mikä käytännössä nollaa tiimipelin publalla.
 
Eikös tää ihan selkeästi ole hyvä realismimekaniikka? Kudit viuhuu ympärillä, niin vaikeampi keskittyä muuhun kuin hengissä pysymiseen. Se tukee tiimipeliä, kun joku voi vetää suppressiota ja muut pääsee lähemmäs. Tästä itkeminen on kyllä hyvin mennyt perille, kun EA hiljalleen hävittää kaikki tiimipeliä tukevat mekaniikat, mutta ei kai siinä jos haluaa hero shooteria pelata.

Bäfissä on ollut just hyvä, että on ollut mekaniikkoja, jotka nostavat yhteen pelaamisen merkitystä publalla ja vähentää yksittäisen pelaajan merkitystä mikä on ollut just se erottava tekijä. Nyt se tiimipeli on enimmäkseen sen varassa, että squadi on ääniyhteydessä discordilla tai vastaavalla mikä käytännössä nollaa tiimipelin publalla.
Tuolla ole mitään tekemistä tiimipelaamisen tai realismin kanssa vaan samaa idioottimaista tasapäistämistä mitä nytkin tapahtuu.
 
Tuolla ole mitään tekemistä tiimipelaamisen tai realismin kanssa vaan samaa idioottimaista tasapäistämistä mitä nytkin tapahtuu.
Jep, skillicäppiä vaa alaspäin et kaikilla on kivaa ja kaikki voittaa tuntuu olevan trendi nykyää.

Rasittavia kaikki tommoset, hyvin tosin tuli vedettyä slugi haulikolla bf3 aikoina noita 60-80 tapon rundeja supressionista huolimatta, servun jos halus tyhjentää ni bugged m26 dart käyttöö
 
Pelasin eilen servulla, jossa ei ollut mitään interfacea näkyvillä, joku HC se taisi olla. Pidin kovasti, mutta nyt en löydä kyseistä serveriä. Millähän filttereillä voisi napata..? Ei taida mitään historiaakaan jäädä nuista pelatuista.. hmm.
 
Imo suppressionmekaniikka helpottaa nimenomaan tiimipelaamista ja sitä varten se on tehtykin. Tai jos on tehty vain realismin imitoimiseksi, niin ainakin vahingossa onnistuttiin luomaan tiimipeliä parantava mekaniikka. Sääli että poistui, tuo vasta olisikin hyvä lisä jonka voisi Portal servulla ottaa käyttöön/poistaa käytöstä.

E: Itse olen aina pelannut Battlefieldiä yksin, kun ei kaveriporukkaa kiinnosta, niin kaikki tuollaiset pienet asiat ovat tehneet siitä kivempaa. Nyt tuntuu, että oletetaan ihmiseltä automaattisesti löytyvän se neljän hengen porukka jonka kanssa tiimipelaamista harjoittaa (ei voi vaihtaa squadia, jos huomaa ettei omassa kukaan pelaa yhteen, ei VoIP:ia). Ja yksin pelaaviahan ei tietenkään tiimipelaaminen voi kiinnostaa, muutenhan he pelaisivat kavereiden kanssa..
Pelasin eilen servulla, jossa ei ollut mitään interfacea näkyvillä, joku HC se taisi olla. Pidin kovasti, mutta nyt en löydä kyseistä serveriä. Millähän filttereillä voisi napata..? Ei taida mitään historiaakaan jäädä nuista pelatuista.. hmm.
Aiemmissa osissa ainakin tupannut löytymään ihan vaan HC/Hardcore/HUD -avainsanoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Imo suppressionmekaniikka helpottaa nimenomaan tiimipelaamista ja sitä varten se on tehtykin. Tai jos on tehty vain realismin imitoimiseksi, niin ainakin vahingossa onnistuttiin luomaan tiimipeliä parantava mekaniikka. Sääli että poistui, tuo vasta olisikin hyvä lisä jonka voisi Portal servulla ottaa käyttöön/poistaa käytöstä.

E: Itse olen aina pelannut Battlefieldiä yksin, kun ei kaveriporukkaa kiinnosta, niin kaikki tuollaiset pienet asiat ovat tehneet siitä kivempaa. Nyt tuntuu, että oletetaan ihmiseltä automaattisesti löytyvän se neljän hengen porukka jonka kanssa tiimipelaamista harjoittaa (ei voi vaihtaa squadia, jos huomaa ettei omassa kukaan pelaa yhteen, ei VoIP:ia). Ja yksin pelaaviahan ei tietenkään tiimipelaaminen voi kiinnostaa, muutenhan he pelaisivat kavereiden kanssa..

Aiemmissa osissa ainakin tupannut löytymään ihan vaan HC/Hardcore/HUD -avainsanoilla.

Kiitos. Löysin myös yhden hakusanan, eli "milsim" -tekstillä löytyi ainakin yksi, jossa oli kaikki disabloitu. Jossain HC -servuilla on hieman liikaa nostettu damagea, taitaa olla jopa 500%, en kyllä tiedä onko tuo joku vakiokin. Itsekin pelailen yksin, kun ei oikein kavereita kiinnosta.
 
64 pelaajan conquest&breakthrough on nyt live AOWssa.
Eikö nämä ole myös pienemmällä pelattavalla alueella?

Toki pakkohan niiden on olla, olisi melkoisen autiota muuten.

1639484988306.png

EDIT: Niin, nämähän on varmaan vaan suoraan ne PS4/XBONE versiot cq/breakthrough?
Niillähän taisi olla 64p ja pienemmät kartat.
 
Eikös tää ihan selkeästi ole hyvä realismimekaniikka? Kudit viuhuu ympärillä, niin vaikeampi keskittyä muuhun kuin hengissä pysymiseen. Se tukee tiimipeliä, kun joku voi vetää suppressiota ja muut pääsee lähemmäs. Tästä itkeminen on kyllä hyvin mennyt perille, kun EA hiljalleen hävittää kaikki tiimipeliä tukevat mekaniikat, mutta ei kai siinä jos haluaa hero shooteria pelata.
Ei vissiin olla pelattu kyllä samaa peliä, koska en oo ikinä kokenut että randomit publalla koittais mua jotenkin auttaa tolla supressionilla ja täten luoda mitään "tiimipeliä" :D Vaikka kuinka kaikki intoilijat niin toivoisivat, tää ei oo mikään milsim. Pelistä löytyy 5x asioita vastapainona tolle "aitoudelle" mitä haette. Ja useimmat pelaajat on vaan niitä aivot narikkaan työpäivän jälkeen, koitetaan pitää hauskaa -tyyppejä. Ei niitä paljoa kiinnosta mitä SuomiSotilas84 siinä squadissa miettii sen toiminnasta. Aika harvassa on randomien revaukset, ammoa joutuu huutamaan usein niin kauan kunnes kuolee, käytössä samat perkit mitä jo koko squadilla näin ollen vaikutus 0. Jos joku oikeasti ton jälkeen vielä miettii että Hah, vihu supressattu!!! Autoimpas nyt tiimiäni, niin hienoa. =)

Mutta mielipiteet ja mieltymykset saa tietty olla jokaisella omansa, kiitos vastauksista.
 
Ei vissiin olla pelattu kyllä samaa peliä, koska en oo ikinä kokenut että randomit publalla koittais mua jotenkin auttaa tolla supressionilla ja täten luoda mitään "tiimipeliä" :D Vaikka kuinka kaikki intoilijat niin toivoisivat, tää ei oo mikään milsim. Pelistä löytyy 5x asioita vastapainona tolle "aitoudelle" mitä haette.
Kukaan ei hae Battlefieldiltä "aitoutta". Ja katsos kun ei tarvitse odottaa että joku random koittaa sinua publalla auttaa, jotkut pelaajat tykkäävät siitä kun saavat itse auttaa muita random pelaajia:) E: Jälleen, miten voi olla ihmetyksen aihe että ihmiset hakevat peleistä eri asioita? Itselleni ei ole aivoton ammuskelu ilman tiimityön yritystä maistunut murrosiän jälkeen, mutta kukin tyylillään.

PS. Ainakin aikaisemmissa BF titteleissä sekä revivejä että ammoa löytyi enemmän kuin tarpeeksi randomeiden toimesta, en tiedä millä servuilla olet pelaillut.
 
Viimeksi muokattu:
60h takana, itse olen kyllä tykännyt enemmän kuin vihannut. Muutamia bugeja ja hyviä kohtia sekaisin
- suorituskyky vaihtelee päivittäin, i7 10700k ja asus rtx 3080 tuf oc ilman mitään kellotuksia. Yli 100 fps ei ole päästy millään asetuksella 1440p-resolla. Pelaan yleensä tätä kaikki low-asetuksella, dlss ei paranna mitään vieläkään? Mitattu msi-afterburnerilla
- ajoneuvoista onneksi poistettu kaikenmaailman active armorit, tankin hitreg kusee todella paljon, ei mitään "splash-damagea"
- jos kopteriin on saatu antiair-missile lukittua niin ohjus osaa kiertää rakennukset ja osuma on varma vaikka siis olisit rakennuksen vastakkaisella puolella? Sama bugi myös jos vihu laittaa toisesta kopterista ohjuksen. Anti-airiin voisiin laittaa sen "altituden" käyttöön, jolloin sitä ei saa lukittua matalalla olevaan kohteeseen
- servujen pelaajatasot vaihtelevat todella paljon, tankilla pelatessa ja littlebirdillä kukaan ei välillä edes yritä tuhota niitä, helposti saa +50 tappoa, tankin lmg ja 50 cal. tekee minimaalista damagea. Seuraavassa matsissa ilmiömäisiä jetin käyttäjiä
- sniperinä ollessa luodit menevät suoraan joka oli erittäin harvinaista bf5 ja bf1
- näkymättömät viholliset ja supernopeat spawnaukset breaktroughissa, jotkut pystyvät olemaan redzonella pidempään kuin 10 sekuntia.
 
Kukaan ei hae Battlefieldiltä "aitoutta". Ja katsos kun ei tarvitse odottaa että joku random koittaa sinua publalla auttaa, jotkut pelaajat tykkäävät siitä kun saavat itse auttaa muita random pelaajia:)
Tä oli jotenkin kyllä hauska vastaus, vähän vittuilevaan sävyyn vaikka just pari viestiä ylempänä puhuttiin miten supression tuo aitoutta peliin ja siksi on hyvä ominaisuus. Samalla kun painotettiin että se luo myös tiimihenkeä randomeiden kanssa.
Miksei molemmat? Tottakai omia autetaan ja otetaan ilmaset pisteet, mut miks en odottais vastaavaa myös takaisin kun kyse on kuitenkin niinkin simppeleistä asioista kun esim. tuo ammo.

Jälleen, miten voi olla ihmetyksen aihe että ihmiset hakevat peleistä eri asioita? Itselleni ei ole aivoton ammuskelu ilman tiimityön yritystä maistunut murrosiän jälkeen, mutta kukin tyylillään.

En ihan ymmärtänyt. Keskustelua käytiin siitä oliko supression hyvä ominaisuus, toin oman kantani esille. Missä ongelma? En ihmetellyt että ihmiset hakevat eri asioita peleistä.

PS. Ainakin aikaisemmissa BF titteleissä sekä revivejä että ammoa löytyi enemmän kuin tarpeeksi randomeiden toimesta, en tiedä millä servuilla olet pelaillut.
Toki jos tykkäsi pelata jotain 64 pelaajan Metroa niin kaikkea tuli tuutista, mutta noita hiukan pienemmän kokoluokan infantrypelejä kun pelaili niin omat assaultit juoksee ruumiin yli killcamissa jne. Sitten kun on hiukan pidempään hengissä kuin keskivertopelaajan 3 minuuttia ja oikeesti saa ammon loppumaan niin sitä saa kyllä turhan usein kissojen ja koirien kanssa metsästää. Jossain isomman kartan Conquestissa kun juokset infantryna niin harvemmin niin pitkälle edes pääsee.

En tiiä voi olla vaan käyny niin paska tuuri 10 vuoden aikana mitä kolmosta pelannut :vihellys:
 
Tekee mieli palata BF4:n pariin. Keskeneräisen, rikkinäisen paskan myivät. Ja nuo spesialistit pitäisi saada pikimmiten helvettiin pelistä, ja vanhat kunnon classit tilalle. Miksei pelissä, jossa pitäisi pelata tiiminä, ole mitään mikä tukisi tai kannustaisi tiimipelaamista? Voice chat? Kunnon spottaus/nappulakommunikointisysteemi mallia Apex Legends? Scoreboard? Squadit, jotka pysyvät kasassa pelistä toiseen jos löydät hyviä pelikavereita? Squadi, jonka pystyt itse luomaan ja josta voit potkia pelaajia pois tai kutsua uusia tilalle? Mahdollisuus lukita squad ettei keharit tuki samaan squadiin ja estä kavereita liittymästä? Miksei soflam-spottauksesta tule pisteitä?

Pitää katsella muutaman kuukauden päästä uudestaan, että mille tolalle peli on saatu korjattua. Täysin anteeksiantamatonta julkaista täysihintainen peli tässä kunnossa.

BF4:n jälkeen Hardline oli paskaa. BF1 oli melko paskaa. BFV oli kusipaskaa (ainakin alkuun, enkä koskaan enää alun pettymyksen jälkeen palannut pelin pariin). BF2042 on paskempi kuin kaikki edellämainitut yhteensä.

Fool me once, shame on you. Fool me four fucking times... :rolleyes:

Angry Joe vetää homman pakettiin pitemmän kaavan kautta:

 
Tä oli jotenkin kyllä hauska vastaus, vähän vittuilevaan sävyyn vaikka just pari viestiä ylempänä puhuttiin miten supression tuo aitoutta peliin ja siksi on hyvä ominaisuus. Samalla kun painotettiin että se luo myös tiimihenkeä randomeiden kanssa.
Miksei molemmat? Tottakai omia autetaan ja otetaan ilmaset pisteet, mut miks en odottais vastaavaa myös takaisin kun kyse on kuitenkin niinkin simppeleistä asioista kun esim. tuo ammo.



En ihan ymmärtänyt. Keskustelua käytiin siitä oliko supression hyvä ominaisuus, toin oman kantani esille. Missä ongelma? En ihmetellyt että ihmiset hakevat eri asioita peleistä.


Toki jos tykkäsi pelata jotain 64 pelaajan Metroa niin kaikkea tuli tuutista, mutta noita hiukan pienemmän kokoluokan infantrypelejä kun pelaili niin omat assaultit juoksee ruumiin yli killcamissa jne. Sitten kun on hiukan pidempään hengissä kuin keskivertopelaajan 3 minuuttia ja oikeesti saa ammon loppumaan niin sitä saa kyllä turhan usein kissojen ja koirien kanssa metsästää. Jossain isomman kartan Conquestissa kun juokset infantryna niin harvemmin niin pitkälle edes pääsee.

En tiiä voi olla vaan käyny niin paska tuuri 10 vuoden aikana mitä kolmosta pelannut :vihellys:
Ei ongelmaa, vastasin vain kun vittuilevaan sävyyn ihmettelit yksinkertaista ominaisuutta ja miten kukaan voi siitä tykätä.

Ollaan kyllä selvästi pelattu täysin eri pelejä, tai pelityyli on täysin erilainen. Jokaisessa tittelissä jota olen pelannut, ammoa, reviveä ja HP:ta löytää niin pienissä kuin isoissakin kartoissa. Toki jos pelityyli on publassa vain sooloilla ja juosta yksin pitkin kenttää, niin tuskimpa sieltä keskeltä-ei-mitään mediccejä löytyy. Objectivea pelaamalla & liikkumalla yhdessä squadissa olevien randomien kanssa ei ole kuitenkaan useimmin puutetta aimmin mainituista asioista.
 
Tekee mieli palata BF4:n pariin. Keskeneräisen, rikkinäisen paskan myivät. Ja nuo spesialistit pitäisi saada pikimmiten helvettiin pelistä, ja vanhat kunnon classit tilalle. Miksei pelissä, jossa pitäisi pelata tiiminä, ole mitään mikä tukisi tai kannustaisi tiimipelaamista? Voice chat? Kunnon spottaus/nappulakommunikointisysteemi mallia Apex Legends? Scoreboard? Squadit, jotka pysyvät kasassa pelistä toiseen jos löydät hyviä pelikavereita? Squadi, jonka pystyt itse luomaan ja josta voit potkia pelaajia pois tai kutsua uusia tilalle? Mahdollisuus lukita squad ettei keharit tuki samaan squadiin ja estä kavereita liittymästä? Miksei soflam-spottauksesta tule pisteitä?

Pitää katsella muutaman kuukauden päästä uudestaan, että mille tolalle peli on saatu korjattua. Täysin anteeksiantamatonta julkaista täysihintainen peli tässä kunnossa.

Angry Joe vetää homman pakettiin pitemmän kaavan kautta:
Soflam spottauksesta ainaki ite saan sen 5xp / spottaus, assisteja tulee myös jos niitä tapetaa ketä on spotannu.
Ilman spesialisteja peli ois aika tylsä, ne on tällee 70h jälkee päässy kasvaa ihon alle , enkä ilman niitä haluais enää pelatakka .. vaikkakin alussa olin samaa mieltä.
Spottauksen "puute" tai enemmänki rajallisuus on ihan hyvä, siellä on team käsky ja varotus spottaus saman nappulan alla, eikai sitä muuta tartte.
Squad UI ja vaihtoehot joo pitäs muuttaa azap.. samaten mahollisuus joinaa samalle servulle isommallaki porukalla, ei tuo 4 party oikeen riitä.

Angy Joen ja oikeestaa kaikkien muidenki arvostelut on tehty launchissa, joten niihin on aika turha turvautua tai hakea vahvistuksia omille mielipiteille.. peli toimii nyt ihan hemmetin paljo paremmin ku mitä toimi kuukaus sitte, vaikka ei nyt bugiton vieläkää o ja taitaa olla pyörimisongelmia edellee näillä vähäkä huonomman PC:n omistaville.
Mut toi 64 pelaajan modi auttaa pyörimiseen kyllä.
 
Angy Joen ja oikeestaa kaikkien muidenki arvostelut on tehty launchissa, joten niihin on aika turha turvautua tai hakea vahvistuksia omille mielipiteille.. peli toimii nyt ihan hemmetin paljo paremmin ku mitä toimi kuukaus sitte, vaikka ei nyt bugiton vieläkää o ja taitaa olla pyörimisongelmia edellee näillä vähäkä huonomman PC:n omistaville.
Mut toi 64 pelaajan modi auttaa pyörimiseen kyllä.
Käsittääkseni mikään päivitys ei ole koskenut pelin oikeaan ongelmaan eli ominaisuuksiin kuten specialistit. Eli pätee edelleen nuo videot.
 
Käsittääkseni mikään päivitys ei ole koskenut pelin oikeaan ongelmaan eli ominaisuuksiin kuten specialistit. Eli pätee edelleen nuo videot.
Noh toihan nyt o ihan et kuka tykkää mistäki.. kyllä mää tykkään hyppiä ziplinellä konttien välissä hakemassa ukkoja / flänkkäillä niitä.
 
Itsekkin aluksi vihasin specialisteja, mutta nyt 60h myöhemmin kun jokaisen omalla erikoisuudella on oppinut pelaamaan / niistä löytänyt ne omat suosikit niin en niistä halua luopua. Sopii hyvin tähän ja tuo mukavasti muuttujia taisteluihin.
 
Tervemenoa Titanfalliin sitten. Itsekin tykkään Titanfallissa siitä mutta Battlefield on Battlefield.
ite taas en tykkää sintä yhtää.. :D
Itsekkin aluksi vihasin specialisteja, mutta nyt 60h myöhemmin kun jokaisen omalla erikoisuudella on oppinut pelaamaan / niistä löytänyt ne omat suosikit niin en niistä halua luopua. Sopii hyvin tähän ja tuo mukavasti muuttujia taisteluihin.
On siellä niitä vieläki mistä en tykkää, seinän taakse näkemiset ja automaattisesti spottaamiset vois poistaa kyl.. niinku ne tutkapallotki..
 
Viimeksi muokattu:
ite taas en tykkää sintä yhtää.. :D

On siellä niitä vieläki mistä en tykkää, seinän taakse näkemiset ja automaattisesti spottaamiset vois poistaa kyl.. niinku ne tutkapallotki..
Tutkapallot saisi kyllä poistaa ehdottomasti. Ne eivät peliin tuo mitään hyvää. Sitten taas specialisteista se itämainen naikkonen, millä on se tutkapäähine toimii mielestäni hyvin ja on oma suosikkini. Tutkaus kestää vain lyhyen ajan, joten siinä suhteessa en koe että se olisi epäreilua. Toisin kuin juuri ne saatanan pallot mitä lentelee kokoajan ja ottaa isolta alueelta.
 
Breakthrough 64 pelaajalla toimii. Jotain muutakin kun sekavaa kaaosta jossa luoteja sataa joka suunnasta ja taktikointi mahdotonta. Mutta toisaalta ei niin hidastempoista istumista kun 32 pelaajan Rush.

Eipä tee mieli koskea 128 pelaajan varianttiin tuon jälkeen.
 
Ainoa asia, joka itseäni hiertää specialisteissa on se niiden luotaantyöntävä leuhkimistuokio matsin jälkeen. Kyllä kiinnostaa kuunnella, kun Mackay kehuu miten on parempi kuin muut :grumpy:
 
Tervemenoa Titanfalliin sitten. Itsekin tykkään Titanfallissa siitä mutta Battlefield on Battlefield.

Ei oo kyllä ensimmäinen battlefield, jossa moista voi tehdä. Battlefield 2:n dlc:ssä oli zipline ja grappling hook.

Eihän ne toki ollut ihan samassa mittakaavassa kuin tässä pelissä, mutta se nyt muutenkin oli sitä aikaa, kun battlefield oli vielä sitä alkuperäistä battlefieldiä eikä modernia erittäin kasuaalia battlefieldiä.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Ei oo kyllä ensimmäinen battlefield, jossa moista voi tehdä. Battlefield 2:n dlc:ssä oli zipline ja grappling hook.

Eihän ne toki ollut ihan samassa mittakaavassa kuin tässä pelissä, mutta se nyt muutenkin oli sitä aikaa, kun battlefield oli vielä sitä alkuperäistä battlefieldiä eikä modernia erittäin kasuaalia battlefieldiä.
Niin ne ei todellakaan ollut mikään tarzanköysi.
 
Noh toihan nyt o ihan et kuka tykkää mistäki.. kyllä mää tykkään hyppiä ziplinellä konttien välissä hakemassa ukkoja / flänkkäillä niitä.
Oli tuo zipline jo bf2 eikä se specialisteja vaatinut, assaultin varuste. Tosin ei moinen hämähäkkimies 60m rangella.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Oli tuo zipline jo bf2 eikä se specialisteja vaatinut, assaultin varuste. Tosin ei moinen hämähäkkimies 60m rangella.
(Special Opsin & sniperin varuste*) Muistaakseni tuo Special Forces lisäri ei syystä tai toisesta ottanut tuulta alleen ja sen pelaajakunta väheni aika nopeasti? Vai tuliko itse sitten vain pelattua sitä niin vähän.. En tiedä miksi jättivät tuon ziplinen pois taas myöhemmistä osista tähän päivään saakka, ehkei tuonutkaan peliin sitä vaikutusta mitä toivoivat?
 
Tuo zipline on omasta mielestä ihan ok. Huomattavasti enemmän itseä kyrsii se lepakonnahkaviittainen eukko, joka syytää kranaatteja ja C5:a niskaan kesken lennon, ja jatkaa sitten liitämistään horisonttiin.
 
Pitää kyllä sanoa, että toi 64p breakthrough on melko loistava.
Pelattiin sitä koko ilta eilen, ja oli kyllä parhaat pelit mitä kokenut tässä pelissä toistaiseksi.

64p conquest sen sijaan oli hieman pettymys, tosin ei tuota ehtinyt kuin pari karttaa kokeilla. Ehkä jossain kartassa sekin on parempi kuin 128p vastine.
Hourglass ei ainakaan tuntunut käytännössä lainkaan erilaiselta kuin 128p versio. Tietenkin kartta on hyvin erilainen, mutta meininki oli aivan samanlaista.

Soflam spottauksesta ainaki ite saan sen 5xp / spottaus, assisteja tulee myös jos niitä tapetaa ketä on spotannu.
Tämä ei vaan päde ajoneuvoihin, ja se lienee se ongelma mistä eniten valitetaan.
Se nyt kuitenkin lienee se soflamin tärkein juttu, ja ylipäätään syy miksi sen käteen ottaa.

Saan minäkin expaa kun ukkoja sillä spottailee, ja assisteja myös.
 
Redditissä Nvidia käyttäjille joku uusi voodoo kikka, jolla väittävät että fps nousee. "open task manager go into the details section and set nvcontainer to run on high priority by right clicking"


Itse en ole kokeillut vielä, mutta moni tuolla hihkuu onnesta kun fps parani. Voipi olla ihan mittavirheitä/placeboa, ei olis ensimmäinen kerta.
 
Voipi olla ihan mittavirheitä/placeboa

Luultavasti. Fps korkeintaan tippuis tuon tekemällä, kun sittenhän containerin mahdollinen cpu-käyttö sais prioriteetin pelin ohi. Taitaa olla se perus, että on katottu fps siellä isoimmassa mähinässä ja todettu, että paska on (koska siellähän se eniten harmittaa). Sit löydetty joku random "korjaus" netistä, menty servulle ja katottu välittömästi fps keskellä ei mitään ja ollaan onnessaan, että nyt on korjattu. Kyllähän itselläkin fps on tyyliin 150+, jos hengaa yksin keskellä ei mitään, mutta lowit käy kyllä jossain 60 tienoilla noissa breakthrough-mähinöissä, joten kyllähän siinä sitä "fps-parannusta" voi tulla kerrakseen riippuen paikasta.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Redditissä Nvidia käyttäjille joku uusi voodoo kikka, jolla väittävät että fps nousee. "open task manager go into the details section and set nvcontainer to run on high priority by right clicking"


Itse en ole kokeillut vielä, mutta moni tuolla hihkuu onnesta kun fps parani. Voipi olla ihan mittavirheitä/placeboa, ei olis ensimmäinen kerta.

Kommentteja lukiessa heräsi epäilys, että shadow play aiheuttaa mahdollisia fps ongelmia. Tuolla kikalla nimittäin annetaan NVIDIA:n overlaylle lisää paukkuja. Joku siellä kommentoi myös, että shadow playn pois päältä otto vasta oikeasti auttoi.
 
Kommentteja lukiessa heräsi epäilys, että shadow play aiheuttaa mahdollisia fps ongelmia. Tuolla kikalla nimittäin annetaan NVIDIA:n overlaylle lisää paukkuja. Joku siellä kommentoi myös, että shadow playn pois päältä otto vasta oikeasti auttoi.
Ei ole eka kerta kun törmään tekstiin, että pelillä on joidenkin kohdalla suurikin ongelma Nvidia overlay/shadowplay kanssa.

Yleensä käytän aina peleissä overlay kautta asetettua sharpen filtteriä, tekee jokaisesta pelistä paremman näköisen.
Tässä pelissä tyssää sen käyttö mulla siihen, että hiiren käyttäminen on siinä overlay:ssä käytännössä mahdotonta. Hiiri ei siis liiku, tai liikkuu välillä puoli senttiä joten sama kuin ei toimisi. Eli en saa asetettua niitä filttereitä.
Kerran asetin ne ihan NVCP kautta, mutta sitten törmäsin juttuun että sieltäkin laitettuna tiputtaisi fps:ää joten otin pois.

Anyway tuosta hiiren liikkeen ongelmasta overlay:ssä voisi tehdä johtopäätöstä, että pelillä on ongelma tuon overlay:n kanssa.
Ei toki tarkoita että kaikilla sitä ilmenisi, mutta itsellä ollut aina näin tässä pelissä ja on edelleen vaikka kuinka on ajurit tai muut softat on päivittyneet.

Mulla on nyt ollut kyllä Shadowplay päällä, ihan vaan sen takia jos tulee hauska tilanne niin saa videon talteen.
Taidanpa nyt ensi kerralla pelatessa disabloida koko ominaisuuden GFE:stä, ja katsotaan pyöriikö peli perstuntumalta paremmin.
 
Itsellä on shadowplay ollut kokonaan pois käytöstä vuosikausia. Turhaan syö resursseja koneelta. Aikanaan niissä videoissa oli äänetkin epäsynkassa.
 
Itsellä on shadowplay ollut kokonaan pois käytöstä vuosikausia. Turhaan syö resursseja koneelta. Aikanaan niissä videoissa oli äänetkin epäsynkassa.
Mulla ollut melko aktiivisessa käytössä, ja muissa peleissä tuolla ei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta. Sehän alunperin oli yksi tuon etuja, että vei resursseja niin vähän.
Äänet myös olleet aina synkassa.

Toisaalta jos sun edellinen kokemus on vuosien takaa, niin... :)

Eipä siinä, etteikö ilman sitä olisi aina parempi.
On vaan saanut vuosien varrella melkosen hauskoja pätkiä talteen peleistä kaverien kanssa.
 
Kommentteja lukiessa heräsi epäilys, että shadow play aiheuttaa mahdollisia fps ongelmia. Tuolla kikalla nimittäin annetaan NVIDIA:n overlaylle lisää paukkuja. Joku siellä kommentoi myös, että shadow playn pois päältä otto vasta oikeasti auttoi.

Ainakin Supreme Commanderissa ainoa keino saada peli pelattavaan kuntoon W10-koneella oli pelin käynnistyksen jälkeen avata Task Manager ja tappaa nvcontainer.exe :) Tämä siis jo koneilla, joista ei ole mitään Shadowplaytä tai muita overlay/UI-kikkailuja käytössä. Prioriteetin muutos ei vaikuttanut mitään.

"
  • [Supreme Command:Forged Alliance/Supreme Commander 2]: Performance drop when there is mouse movement. [3405920]
"

Näyttää olevan vielä samana ongelma ainakin tunnistettujen bugien listalla nVidian ajuritiedoissa.
 
Pitää kyllä sanoa, että toi 64p breakthrough on melko loistava.
Pelattiin sitä koko ilta eilen, ja oli kyllä parhaat pelit mitä kokenut tässä pelissä toistaiseksi.
Joo oli se eileen illalla ihan jees ku tuttujen kanssa kävi.. äsken taas ku kävi kokeilees ni oli kyl semmosta kuraa ettei o ennen ollu.. pelkkää spawnkillaamista/oma tiimi saa mitää aikaseks, eikä ees yritä..... pelkkää keltasta ja punasta vilkuttaa servun yhteydessä.

Mulla ollut melko aktiivisessa käytössä, ja muissa peleissä tuolla ei tunnu olevan juuri mitään vaikutusta. Sehän alunperin oli yksi tuon etuja, että vei resursseja niin vähän.
Äänet myös olleet aina synkassa.

Toisaalta jos sun edellinen kokemus on vuosien takaa, niin... :)

Eipä siinä, etteikö ilman sitä olisi aina parempi.
On vaan saanut vuosien varrella melkosen hauskoja pätkiä talteen peleistä kaverien kanssa.
Jep sama itellä, aina ku nauhotan ni se on päällä.. ei o ikinä ollu ongelmia sen kanssa ja itteasiassa oli kunnon pelastus ku vertaa frapsi aikoihin, se vasta söiki resursseja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Fraps oli tosiaan aivan karmiva, varmaan puolet fps:stä lens mäkeen. :D
 
1639669066199.png

128 Conquest

0.1% low:t tulee edellee valikoissa / kun kuolee, joten ne voi taas ignoraa.
Kyl se pikkuhiljaa pyörii paremmin ja paremmin..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 767
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom