Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

hoitaisivat pelin muuten kuntoon ennen noita aseiden buffauksia.... hitreg sun muu lagaaminen kuntoon eka.
 
Breakthrough mapeista kattoobjektiivien poisto varmaan ne kiinnostavimmat muutokset

No, ei tullut mitään buffia puolustamiseen tai edes suojaa mappeihin, niin voi suosiolla aina skipata puolustamisen ja ettiä vaan hyökkäystä. En oo ikinä tykännyt noita kattojakaan puolustaa, koska se on älyttömän tylsää, mutta ainakin siellä saa olla rauhassa jatkuvalta ajoneuvo-spämmiltä.

Muutenkin aika tylsältä kuulostaa tuo patchi. Bolte sai erittäin minimaalisen nerffin, joka ei kyllä tuu vaikuttaa mihinkään. Spread pysyy edelleen pelissä (tosin, sanoivat jo aikaisemmin, ettei sitä ikävä kyllä poisteta), joten aseet ei oo hauskoja. Sensoripallo sai isohkon nerffin, mutta edelleen tulee olemaan melkein kaikilla käytössä.
 
Ehdottomasti eniten päivityksessä kiinnostaa nuo hit reg parannukset ja dispersion/bloom/spread muutokset.
Eiköhän ne parempaan suuntaan taas menneet.
 
No, ei tullut mitään buffia puolustamiseen tai edes suojaa mappeihin, niin voi suosiolla aina skipata puolustamisen ja ettiä vaan hyökkäystä. En oo ikinä tykännyt noita kattojakaan puolustaa, koska se on älyttömän tylsää, mutta ainakin siellä saa olla rauhassa jatkuvalta ajoneuvo-spämmiltä.

Muutenkin aika tylsältä kuulostaa tuo patchi. Bolte sai erittäin minimaalisen nerffin, joka ei kyllä tuu vaikuttaa mihinkään. Spread pysyy edelleen pelissä (tosin, sanoivat jo aikaisemmin, ettei sitä ikävä kyllä poisteta), joten aseet ei oo hauskoja. Sensoripallo sai isohkon nerffin, mutta edelleen tulee olemaan melkein kaikilla käytössä.
En tiedä minkälaista buffia puolustamiseen tarvii, mutta spawn suojaa peli kyllä tarvii. Breakthroughssa esimerkkinä on tiettyjä spotteja, mihin voi vastapuolena mennä odottamaan spawnia ja tappaa kaikki spawnaavat ennen kuin ne ehtii reagoida. Ongelma näytti olevan aika paha tuossa limited time(?) rushissa ja jos joku esimerkki, niin Orbitalissa puolustajana ekoilla pommipaikoilla rinteeltä pystyy ampumaan suoraan hyökkääjän lähtöspawniin. Siis samasta kohtaa, mistä jengi puolustaa muutenkin. Muutoin yleisesti spawnit on aina jossain keskellä tietä tai keskellä avointa paikkaa, mistä kestää juosta mihin tahansa lähimpään suojaan liian kauan.

Sensoripallo nerffi oli isohko. Se ei toisaalta ole yhtä rasittava kuin tuo wallhack-ability, jossa on lyhyt cooldown. Sensoripallojen yleisyys on joka tapauksessa tuntunut menevän jo alaspäin.
 
Miten nuo aseiden ja kulkuneuvojen statsit oikein toimivat? Monien aseiden, joilla olen saanut tappoja, tilastot näyttävät nollaa :confused:
 
Niin, ei mitään todistetta että olisi aito? En kyllä tiedä miksi valehtelisi, mutta ihmetyttää että ei näyttänyt alkuperäistä viestiä.
Mitä alkuperäistä viestiä? Eikö se EA:n viesti ole tuossa kuvassa lainausmerkkien sisällä ihan sellaisenaan?
 
Mitä alkuperäistä viestiä? Eikö se EA:n viesti ole tuossa kuvassa lainausmerkkien sisällä ihan sellaisenaan?

Mistä tiedät että kyseinen viesti on kokonaisuudessaan, muokkaamattomana tai edes olemassa, ilman lähdettä.

Niinkuin aikaisemmin kirjoitin en tiedä miksi valehtelisi mutta ihmetyttää lähteen puute.
 
Viimeksi muokattu:
En ole näköjään ainoa, jolla aseiden ja kulkuneuvojen progressio näyttää nollaa, vaikka näin ei todellisuudessa ole.
 
Vahvasti vaikuttaa siltä että peli on pian kovassa alennuksessa.
Tulihan se alennus sieltä.

1639085161262.png



Tuo lähinnä kertoo että nyt taistellaan pelaajien pysymisestä pelin parissa.
 
Eipä taida olla yllätys nuo alennukset. Suurempana yllätyksenä se, että nuo ovat ennen joulua eikä joulun jälkeen.

Tulee mieleen yksi cyberpunk, jota melkein annettiin pari kuukautta julkaisun jälkeen ilmaiseksi, tyylisesti AAA paristojen oston yhteydessä.

Hyvä jos porukkaa enemmän saadaan peleille. Ongelmia on toki, mutta nyt se noin 25h pelattuna ja ihan oon nauttinut. Välillä niitä rundeja kun sama mäppi 3 kertaa putkeen ja nuo boltit rullailee yli koko kierroksen ja mitään ei saa niille tehtyä, mutta samaa se on ollut muissakin bf peleissä ja pitkään julkaisun jälkeenkin. Nopeina esimerkkeinä BF1 tankit tai pommikoneet kun kuski osaa asiansa. BF4 ja apachet jne.

Itselle suurimmat ärsytykset korjattiin, eli tuo random spreadi rynkyissä ja tuo älytön hitreg. Kontenttia vähän vähän, mutta näyttää siltä että sitä tulee lisää myöhemmin. Paremmin tämä on maistunut kun BFV, jossa tuntui kontentti loppuvan viikossa. Katsotaan miten kauan kestää että kyllästyy sitten tämän kanssa.

Tuo portalin Official 2042 Rushi mode ollut ylivoimaisesti lemppari tähän mennessä. Kartat ja pelaajamäärät klassiseen rush tyyliin, ja peli pyörii sulavasti. Toivottavasti osa edes noista saisi pysyviksi modeiksi, toisaalta varmaan portalin puolelta sitten löytyy servuja jos ei muuten.
 
Miten tuo auttaa pelaajia pysymään pelin parissa? Pelin omistajia lähinnä vituttaa, kun on maksanut pelistä täyden hinnan julkaisussa ja alle kuukausi sen jälkeen peliä saa noin kovalla alennuksella :rofl2:
Auttaa se saamaan lisää pelaajia samalla kun julkaisun yhteydessä ostaneet ovat mahdollisesti jo siirtyneet muihin peleihin. :) Pelaajilla tarkoitin siis lähinnä pelaajalukemia.

ps. PC-version voi ostaa pilkkahintaan Turkin (14,48€), Intian tai Argentiinan VPN:lla Epic Storesta. Halvimmillaan peli taitaa maksaa alle 20€ tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuo auttaa pelaajia pysymään pelin parissa? Pelin omistajia lähinnä vituttaa, kun on maksanut pelistä täyden hinnan julkaisussa ja alle kuukausi sen jälkeen peliä saa noin kovalla alennuksella :rofl2:

Onneksi Gigantti myi julkaisupäivänä jo peliä 45 eurolla. Ainakin konsoleille.
 
Noi AA tankit on kyllä ihan paskoja mitä vaan lentäviä asioita vastaan
Hyvin ne tippuu, parhaillaa itelläki ollu 3 kutia ja 3 tiputettua lentävää alle 30 sekunttii :)
Samaten muissaki peleissä toiminu tankin main tykki hyvin AA aseena, ei se o sen vaikeempaa ku sniputtelu.
 
Hyvin ne tippuu, parhaillaa itelläki ollu 3 kutia ja 3 tiputettua lentävää alle 30 sekunttii :)
Samaten muissaki peleissä toiminu tankin main tykki hyvin AA aseena, ei se o sen vaikeempaa ku sniputtelu.
Sillä 40mm tykillä? Perhana ite osu mihinkää :lol: se missilen lukitus sais ottaa kyllä vähä kauempaa. Hävittäjille ei tunnu mahtavan mitää sillä. Tai en vaan osaa :D
 
Taas tuli räpellettyä vähän.
Kyllä se kynnys voi olla korkea lähteä tuohon peliin, jos esim. 10 ensimmäistä spawnia kuolee kaikki alta 5 sekunnin yms.
Kokeilin tuota rush moodia ja ei sinne pelialueelle edes päässyt kun tuli sniperin luoti päähän ja henki pois.
Koko ajan.
Pari kertaa pääsi bolteen mutta nekin räjähtää nykyään kun vähän pistoolilla ampuu. Ja ajaja nyt muutenkin ammutaan tuulilasin läpi hengiltä ensimmäisen 20m matkalla yms.
Tankin jos satut saamaan alle, niin usein joku lentää c4 lastatulla dronella kylkeen ja taas henki kerrasta pois...
Savuja yritti yms. mutta ei mitään toivoa.
Siinä sitten itsekkin otti kiväärin kouraan ja omasta basesta yritti ammuskella niitä kiväärimiehiä.
On vaan niin jumalattoman hyviä pelaajia tuossa, että siellä omassa basessakin tuntui henki lähtevän jos vähänkin suojasta nosti päätään..
Edit: Tuli mm. sama tilanne eteen kun edellisessä bäftässä. Yrität ampua vihua niin jostain syystä ase ei suostu ampumaan. Nämä tapahtuu 1vs1 tilanteissa ja päättyvät aina siihen että toinen ampuu lopuksi hengiltä kun ase ei tosiaan suostu laukeamaan vaikka kuinka rämpyttää hiirtä.
Onkohan jotenkin niin pitkät piuhat että toisessa päässä tilanne on päättynyt "ajat" sitten ja peli vaan ns. tapattaa toisen pelaajan..?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol
Sillä 40mm tykillä? Perhana ite osu mihinkää :lol: se missilen lukitus sais ottaa kyllä vähä kauempaa. Hävittäjille ei tunnu mahtavan mitää sillä. Tai en vaan osaa :D
Ihan sillä tankin(abraham/t-72) main tykillä niitä koneita/koptereita tiputetaa... mikä se nyt sit ikinä on 120mm? :D

Mut joo mun edellinen kommentti oli tohon videoo liittyvä, luulin et sitä kommentoit(AA tank) .. my bad ! :)
 
Taas tuli räpellettyä vähän.
Kyllä se kynnys voi olla korkea lähteä tuohon peliin, jos esim. 10 ensimmäistä spawnia kuolee kaikki alta 5 sekunnin yms.
Kokeilin tuota rush moodia ja ei sinne pelialueelle edes päässyt kun tuli sniperin luoti päähän ja henki pois.
Koko ajan.
Pari kertaa pääsi bolteen mutta nekin räjähtää nykyään kun vähän pistoolilla ampuu. Ja ajaja nyt muutenkin ammutaan tuulilasin läpi hengiltä ensimmäisen 20m matkalla yms.
Tankin jos satut saamaan alle, niin usein joku lentää c4 lastatulla dronella kylkeen ja taas henki kerrasta pois...
Savuja yritti yms. mutta ei mitään toivoa.
Siinä sitten itsekkin otti kiväärin kouraan ja omasta basesta yritti ammuskella niitä kiväärimiehiä.
On vaan niin jumalattoman hyviä pelaajia tuossa, että siellä omassa basessakin tuntui henki lähtevän jos vähänkin suojasta nosti päätään..
Rush ei toimi 128 pelaajalla, se on yhtä lihamyllyä. Conquest sen sijaan on loistavaa hupia.
 
Kyllä tässä nuo olemassa olevat mapit ainakin omasta mielestä hyvin toimii 128 pelaajalla. Pelaan aikalailla puhtaasti pelkkää CQ. Ja nyt kun noin 50h takana ja peliin päässyt hyvin sisään niin ei sinänsä edes huonoja mappeja ole. Kyllä tämä ainakin omalla kohdalla toimii erittäin hyvin. Jopa niitä teloilla kulkevia pikkupaskoja on alkanut alun vaikeuksien jälkeen saamaan hengiltä :)
 
Onko kukaan muu huomannut vastaavaa, että viime päivityksen jälkeen rush heittäisi satunnaisesti työpöydälle?
 
Auttaa se saamaan lisää pelaajia samalla kun julkaisun yhteydessä ostaneet ovat mahdollisesti jo siirtyneet muihin peleihin. :) Pelaajilla tarkoitin siis lähinnä pelaajalukemia.

ps. PC-version voi ostaa pilkkahintaan Turkin (14,48€), Intian tai Argentiinan VPN:lla Epic Storesta. Halvimmillaan peli taitaa maksaa alle 20€ tällä hetkellä.
Edellispäivänä ostin lopulta kinguinin kautta 36€ hintaan. Yritin vanhaa Mexico kikkaa mutta Epic ja Turkki yhdistelmää en tajunnut koittaa.

Onko tämä oikeasti kuolemassa PC puolella? Tänään kun pelasin yhden matsin 128 breakkia niin jonkun verran noita nimimerkki AI -pelaajia tuli vastaan molemmin puolin. Foliohatun kun laittaa päähän niin tuonko takia esim. scoreboardia ei näytetä?
 
Pannut porsi parhaaseen peliaikaan? Tulee persistent data erroria kaikista pelimuodoista.
 
Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä mutta oliko tässä nyt joku viikottainen rush -tehtävä menossa? Mistä sen edistymisen näkee, jos moinen on?
 
Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä mutta oliko tässä nyt joku viikottainen rush -tehtävä menossa? Mistä sen edistymisen näkee, jos moinen on?
Loogisesti menemällä sinne AOW tilaan niin mulle ainakin tulee näkyviin oikeaan reunaan mitä tehtävässä vaaditaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Onko tämä oikeasti kuolemassa PC puolella? Tänään kun pelasin yhden matsin 128 breakkia niin jonkun verran noita nimimerkki AI -pelaajia tuli vastaan molemmin puolin.

Riippuu varmaan siitä, mihin aikaan pelasit. Mutta en oo ainakaan itse huomannut mitään kuolemisen merkkejä. Kerran on itsellä tullu AI servu vastaan, vissiin joku bugi, persistence data tai jotain muuta oli meneillään, koska se täyttyi ihmisistä hetkeä myöhemmin.
 
Ei helvetti nyt se sit teki mullekkin tuon, että resettas nuo asetukset. Kaikki ensimmäisen käynnistyskerran bliirumblaarumit joutuu kattomaan.
Kyllä tää peli monella tapaa kiristää hermoja!
 
Ei helvetti nyt se sit teki mullekkin tuon, että resettas nuo asetukset. Kaikki ensimmäisen käynnistyskerran bliirumblaarumit joutuu kattomaan.
Kyllä tää peli monella tapaa kiristää hermoja!
Itsellä myös kerran, melko raivostuttavaa.
Joku täällä, halpuuttaja ehkä, vinkkas että kantsii välillä kopsaa itelle talteen se profiilitiedosto. Eli ne filut tuolla: \Documents\Battlefield 2042\settings

Jos asetukset resetoi, käy copy pastee takaisin sen talteen otetun.

Oletan kuitenkin että jos asetukset resetoituu, käytännössä siinä on korruptoitunut toi profiilitiedosto?

Riippuu varmaan siitä, mihin aikaan pelasit. Mutta en oo ainakaan itse huomannut mitään kuolemisen merkkejä. Kerran on itsellä tullu AI servu vastaan, vissiin joku bugi, persistence data tai jotain muuta oli meneillään, koska se täyttyi ihmisistä hetkeä myöhemmin.
Itse en ole pitkään pitkään aikaan nähnyt yhtään AI pelaajaa.
Pelit muutenkin löytyy todella nopeasti.
 
Mites konsoliversiossa (PS5), löytyykö jostain oikeasti hyviä säätöjän tuohon tähtäämiseen, jotenkin se tuntiuu olevan hämmentävän tuntuista ja päin persettä, mihinkään ei meinaa osua. Tätä ei tosin tunnu auttavan että hit.reg. on vähän tuurissaan myöskin.. Mutta hyvät asetukset tähtäämiseen olisi haussa! :)
 
Kaiken haukkumisen jälkeen täytyy sanoa, että olen positivisesti yllättynyt pelistä (pc).

128pelaajan conquest on kyllä täysi mayhem, jos yrittää yksin pelata. Valtaosa populaatiosta keskittyy kartan yhteen pisteeseen, ja siellä ei kyllä elossa tule montaa sekuntia vietettyä. Kokemus kuitenkin selkeästi paranee suurempaa actionia välttäessä. Reunalippujen valloitus muutaman satunnaisen pelaajan kanssa on jo mielekästä. Joitain pelejä ihan kaverisquadilla pelannut ja yhteistyö kyllä parantaa pelikokemusta selvästi, kuten aina.

Alussa toki oli takkuilua uuteen peliin liittyen. Mekaniikat, mapit, aseet, kulkupelit on kaikki uutta, joten tietämättömyyteen kuolee nopeasti ja turhautuminen kasvaa. Pari pätsiä ja joitain tunteja myöhemmin alkaa löytämään oman pienen nichen jota kautta pelaaminen alkaa sujua ja kokemus karttua muiltakin saroilta. Tässä nyt esimerkkinä vaikka tämä reunalippujen valloitus: yksin sooloillessa silencer kiinni ja rähinän noustessa sen voi vaihtaa pois ja laaserin lisätä käyttöön, pursketuli on todella tehokasta. Myös katoilta ammuskelluksi tulemista oppii vähitellen välttämään, joskin aina sekään ei ole mahdollista.

Mainittakoon vielä, että toistaiseksi Rush vaikuttaa tässä jostain syystä toimivan. Aiemmin en ole pelimuodosta juurikaan perustanut, mutta nyt se on alkanut maistua. Aika hyvin molemmissa tiimeissä pelataan objectivea. Liekö lippupelistä tullut killfestiä välttävät pelaajat sitten rushin pariin tavoitteellista peliään harrastamaan? Toki tulee tässäkin niitä eriä, joissa pelaajat kyllästyy nopeasti etenemättömyyteen ja alkavat tarkka-ampujiksi.

Lyhyesti: uskon, että valtaosa valituksesta johtuu tottumisen puutteesta. Selkeästi asioita on rikki, mutta paljon on myös omasta pääkopasta kiinni.
 
Bugeja on kyllä ollut mahdottomasti ja vielä eilenkin pätchien jälkeen löytyi omat hitit hyvin lyhyessä aikaa.

- Ei pystynyt skippaamaan down timeria
- Seinässä jumissa eikä voi revivata
- Aseet jumissa hipfire puolella, tähtäimiä ei saanut esiin ennen kuin oli kuollut

Hauskaa tämän kanssa on kaikesta huolimatta ollut. Niin tyydyttävää kaaosta ja elokuvamaisia hetkiä, kauhusta komediaan.
 
Rush pelimuotoa on tullut nyt pelattua enemmälti ja täytyy sanoa että kun alkaa mekaniikat ja mapit tuntea niin kylläpä on saanut hyvät pelit aikaiseksi.

Tosin välillä sattuu semmosia tiimiin että jäävät vaan baseen camppimaan snipun kanssa ja se on sitten tappio melkein heti.

Hourglass mapissa kannattaa puolustajana toisessa osiossa ajaa tankilla rakennukset sileäksi A paikalta, on sitten helppo puolustaa ja melkein varma voitto jos viholliset eivät osaa hyödyntää savuja ja ajoneuvoja.


4c05a51c-254f-46ed-8276-d7b4d4780508.png


image.png
 
Onko kellää semmosta bugia et peli vaa heittää desktopille ja sammuttaa ittesä, itellä tehny alusta alkaen tätä randomisti.

- Tekee vaikka olis prossun / näyttiksen kellot pois päältä.
- E-coret ei käytössä ku pelaan.
- Ei o memoryleak.
- Ei tuu mitää windows tai muutaka erroria, ei edes logeissa.
- Pelissä huomataa samantien kun mulla "kaatua" , eli käyttäytyy samalla tavalla ku painais alt+f4.
- Ei o overlayta päällä.
- Windows on asennettu vähä aika sitte uudestaa / ajurit ajantasalla.

Ei vaa hitto ite ymmärrä ja alkaa ideat loppuu kesken.

EDIT: joo Selvä memoryleak nyt ku rupesin oikeesti seuraamaa sitä.
1639314675564.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellää semmosta bugia et peli vaa heittää desktopille ja sammuttaa ittesä, itellä tehny alusta alkaen tätä randomisti.

- Tekee vaikka olis prossun / näyttiksen kellot pois päältä.
- E-coret ei käytössä ku pelaan.
- Ei o memoryleak.
- Ei tuu mitää windows tai muutaka erroria, ei edes logeissa.
- Pelissä huomataa samantien kun mulla "kaatua" , eli käyttäytyy samalla tavalla ku painais alt+f4.
- Ei o overlayta päällä.
- Windows on asennettu vähä aika sitte uudestaa / ajurit ajantasalla.

Ei vaa hitto ite ymmärrä ja alkaa ideat loppuu kesken.

Aika harvoin tekee tuota, mutta on tehnyt kuitenkin. Taitaa olla ihan yleinen ongelma kun EA:n foorumia lukee.
 
Onko kellää semmosta bugia et peli vaa heittää desktopille ja sammuttaa ittesä, itellä tehny alusta alkaen tätä randomisti.

- Tekee vaikka olis prossun / näyttiksen kellot pois päältä.
- E-coret ei käytössä ku pelaan.
- Ei o memoryleak.
- Ei tuu mitää windows tai muutaka erroria, ei edes logeissa.
- Pelissä huomataa samantien kun mulla "kaatua" , eli käyttäytyy samalla tavalla ku painais alt+f4.
- Ei o overlayta päällä.
- Windows on asennettu vähä aika sitte uudestaa / ajurit ajantasalla.

Ei vaa hitto ite ymmärrä ja alkaa ideat loppuu kesken.
Tekee itsellä kanssa ajoittain samaa, mutta jostain syystä lähinnä vain rushia pelatessa.
 
Vaikuttaa juuri sellaiselta työympäristöltä, josta nousee karvat pystyyn jo ajatuksesta. Tuo lista sisältää paljon asioita joista kirjoitin tänne aiemminkin. Huhuja tai ei, vahvasti vaikuttaa siltä että tämä peli kiteyttää aika täydellisesti mikä on pielessä nykypeleissä. Epärealistiset tavoitteet suhteessa aikatauluun, keskitytään kaikkeen epäolennaiseen kuten "kaikki ovat voittajia" (joka harvoin johtaa mihinkään hyvään), rotu- ja sukupuoliasioihin, yritetään apinoida kilpailijoita, ei oikein itsekään tiedetä mitä koko tuotteen pitäisi olla ja lopuksi odotetaan myyntiennätyksiä koska "psssst, kukaan ei huomaa mitään".


Eipä sillä että rima olisi nytkään erityisen korkealla.

Juuri noin keskeneräiseltä ja raakileelta peli tuntuukin. Jopa minä joka en ole mikään videopelisuunnittelija tai kehittäjä vaan ihan tavallinen pelaaja, niin osasin perstuntumalla sanoa, että kaksi vuotta liian aikaisin julkaistu. Betan olisi voinut julkaista joskus 2023 alkuvuodesta ja sen jälkeen puoli vuotta viilausta ja julkaisu 2023 loppuvuodesta. Ihan turhaa julkaista roskaa.
 
Itellä nyt 60h takana, peli paranee pelatessa.. bugeja mitä nyt tulee päivittäin vastaa vielä on tuo tähtäimen toimimattomuus kerran päivässä, ressu bugit kun oot seinän takana puoliks, servuille ei pääse aina yhistää, hitreg kusee välillä edellee,memoryleak(sammuu peli ilman erroria ym).. siinäpä ne ja noi bugit on ne mitkä vähiten häiritsee tossa pelissä.

- UI on ihan perseestä, varmaan paskin mitä ikinä nähny peleissä.
- Mapit on ihan hirveitä ja ihan liian lentävä/ajoneuvo painotteisia / avoimia.
- Vitun tutkapallot pois pelistä heti.
- Se alun video on ihan vitun typerä niinku on suoraa ajoneuvoihin spawnaaminen, vanha tyyli takasin vaa missä juossaa vehkeisii, nyt jossaa mapeissa lentävät on jo farmaas toisen basessa juoksevia ukkoja kun ei o kerenny pois sieltä.
- Aseiden puute.
- Omat servut takasin ni saa valita missä pelaa / millä säännöillä ja kenen kanssa.. ei o PC puolelle tarkotettu tommoset systeemit mitä nyt on.
- party / group koko liian pieniä / ei pysty muokkaamaa omia grouppeja pelin sisällä / menee vaikeeks päässä samalle servulle jos enemmän ku 4 pelaajaa.

Silti hauskaa tuolla on ollu, eikä tässä nyt oikeen muutakaa parempaa pelattavaa oo ollu.


Juuri noin keskeneräiseltä ja raakileelta peli tuntuukin. Jopa minä joka en ole mikään videopelisuunnittelija tai kehittäjä vaan ihan tavallinen pelaaja, niin osasin perstuntumalla sanoa, että kaksi vuotta liian aikaisin julkaistu. Betan olisi voinut julkaista joskus 2023 alkuvuodesta ja sen jälkeen puoli vuotta viilausta ja julkaisu 2023 loppuvuodesta. Ihan turhaa julkaista roskaa.
Ne ois voinu oottaa et peli ois julkastu tässä tilassa mitä nyt on eli 3.1 pätch vai mikä tää nyt olika, niin ois puolet valituksen aiheista ollu pois, mut ei tää nyt o lähellekkä niin paha mitä ihimiset antaa ymmärtää, valitetaa vaa ku halutaa valittaa.. tuntuu kuuluvan nykyaikaa, niinku mielesäpahottajatki.

Toki pelissä on vikaa ja bugeja, mut kovaa vauhtia ne on niitä korjaillu.. ei o semmosta peliä tullukka vastaa viimisee 10vuotee missä ei olis ongelmia launchissa, porukka nyt vaa tuntuu jostaa syystä unohtaneen tän et KAIKKI pelit on julkastu semi keskeneräsenä jo kymmenet vuodet.
CS:GO oli ihan sutta ja sekundaa alussa, netcoodi kusi, hitreg kusi, niillä kesti 6kk saada ne kuntoo.
BF3 launchi oli buginen ku helevetti ja kesti kauan aikaa saada se toimii kunnolla.
BF4 ei pystyn pelaa ekaa 6kk ku oli niin buginen, kehittäjätki sai kenkää välissä ku ei saanu sitä toimimaa.
Cyperpunk..
Fallout..
Elders scroll..
Assasin creed..
World War 3..
World of Warcraft(joka expansion alussa ongelmia).
Planetside 2


Siinä nyt näitä launchissa RIKKINÄISIÄ pelejä ... suurin osa vielä AAA pelejä.
Noita pelejä on varmaan vielä enemmänki mut noi mitä ite pelan / tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä nyt 60h takana, peli paranee pelatessa.. bugeja mitä nyt tulee päivittäin vastaa vielä on tuo tähtäimen toimimattomuus kerran päivässä, ressu bugit kun oot seinän takana puoliks, servuille ei pääse aina yhistää, hitreg kusee välillä edellee,memoryleak(sammuu peli ilman erroria ym).. siinäpä ne ja noi bugit on ne mitkä vähiten häiritsee tossa pelissä.

- UI on ihan perseestä, varmaan paskin mitä ikinä nähny peleissä.
- Mapit on ihan hirveitä ja ihan liian lentävä/ajoneuvo painotteisia / avoimia.
- Vitun tutkapallot pois pelistä heti.
- Se alun video on ihan vitun typerä niinku on suoraa ajoneuvoihin spawnaaminen, vanha tyyli takasin vaa missä juossaa vehkeisii, nyt jossaa mapeissa lentävät on jo farmaas toisen basessa juoksevia ukkoja kun ei o kerenny pois sieltä.
- Aseiden puute.
- Omat servut takasin ni saa valita missä pelaa / millä säännöillä ja kenen kanssa.. ei o PC puolelle tarkotettu tommoset systeemit mitä nyt on.
- party / group koko liian pieniä / ei pysty muokkaamaa omia grouppeja pelin sisällä / menee vaikeeks päässä samalle servulle jos enemmän ku 4 pelaajaa.

Silti hauskaa tuolla on ollu, eikä tässä nyt oikeen muutakaa parempaa pelattavaa oo ollu.



Ne ois voinu oottaa et peli ois julkastu tässä tilassa mitä nyt on eli 3.1 pätch vai mikä tää nyt olika, niin ois puolet valituksen aiheista ollu pois, mut ei tää nyt o lähellekkä niin paha mitä ihimiset antaa ymmärtää, valitetaa vaa ku halutaa valittaa.. tuntuu kuuluvan nykyaikaa, niinku mielesäpahottajatki.

Toki pelissä on vikaa ja bugeja, mut kovaa vauhtia ne on niitä korjaillu.. ei o semmosta peliä tullukka vastaa viimisee 10vuotee missä ei olis ongelmia launchissa, porukka nyt vaa tuntuu jostaa syystä unohtaneen tän et KAIKKI pelit on julkastu semi keskeneräsenä jo kymmenet vuodet.
CS:GO oli ihan sutta ja sekundaa alussa, netcoodi kusi, hitreg kusi, niillä kesti 6kk saada ne kuntoo.
BF3 launchi oli buginen ku helevetti ja kesti kauan aikaa saada se toimii kunnolla.
BF4 ei pystyn pelaa ekaa 6kk ku oli niin buginen, kehittäjätki sai kenkää välissä ku ei saanu sitä toimimaa.
Cyperpunk..
Fallout..
Elders scroll..
Assasin creed..
World War 3..

Siinä nyt näitä launchissa RIKKINÄISIÄ pelejä ... suurin osa vielä AAA pelejä.
Noita pelejä on varmaan vielä enemmänki mut noi mitä ite pelan / tiedossa.
BF3 ja BF4 launchit oli itsellä kyllä varsin ongelmattomat. World War 3:han ei ole vielä edes launchattu joten mitä se tuolla listalla tekee?

EDIT: EA:n newsletteri mainostaa uudestaan pitkästä aikaa BF5:ttä joten ihan kuin siellä aletaan yrittämään saada ihmiset palaamaan edes jonkun BF:n pariin.
1639382668670.png
 
BF3 ja BF4 launchit oli itsellä kyllä varsin ongelmattomat. World War 3:han ei ole vielä edes launchattu joten mitä se tuolla listalla tekee?
No nyt kyl taidat muistaa väärin noi bf3 ja 4 launchit..BF4 varsinki ja ww3 on siellä sentakia kun se kerran jo julkastiin / launchattiin, vaikkakin oli early access, tää nyt tulee olee niitä pelejä mitä tulee aina olemaa early access peli että voidaan vedote siihen, vähä ku pubg.
1639382690292.png
EDIT: vaikkakin noi bf3 ja bf4 launchit oli ihan perseestä bf4 varsinki.. niin molemmista tuli hyviä ja suosittuja pelejä loppujenlopuks, ite tuli pelattua todella paljo niitä.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt kyl taidat muistaa väärin noi bf3 ja 4 launchit..BF4 varsinki ja ww3 on siellä sentakia kun se kerran jo julkastiin / launchattiin, vaikkakin oli early access, tää nyt tulee olee niitä pelejä mitä tulee aina olemaa early access peli että voidaan vedote siihen, vähä ku pubg.
1639382690292.png
EDIT: vaikkakin noi bf3 ja bf4 launchit oli ihan perseestä bf4 varsinki.. niin molemmista tuli hyviä ja suosittuja pelejä loppujenlopuks, ite tuli pelattua todella paljo niitä.
Miten se on aina ihmisten niin vaikea uskoa että joillain ei vain yksinkertaisesti ollut mitään isoja ongelmia BF4:n kanssa? WW3 on tosiaan buginen laitos ja enää sitä en suostu edes asentamaan kun anti-cheatina jotain venäläistä spywarea.
 
Miten se on aina ihmisten niin vaikea uskoa että joillain ei vain yksinkertaisesti ollut mitään isoja ongelmia BF4:n kanssa? WW3 on tosiaan buginen laitos ja enää sitä en suostu edes asentamaan kun anti-cheatina jotain venäläistä spywarea.
joo sama homma, en itekä enää suostu sitä ww3 asentaa enää ku meni sinne venäläisen anticheatin / jakelualustan alle..

Sentakia on vaikee uskoo bf3 ja bf4 liittyviä kommentteja ongelmattomuudesta kun ei varsinaisesti ollu enää "bugeja", vaan suunnittelu virheitä pelimoottorissa / netcodessa.. bugit ku sinänsä jollee tulee ja jollee ei.
jos Netcode on paskaa niin se vaikuttaa kaikkii setupista huolimatta, samaten hitreg... esim. BF3 noi ongelmat oli alusta loppuu asti, insta kuolemat, 3-5m nurkan taakse kuolemiset ym. ym. ym. ym, noi korjattii vasta BF4 loppuaikoina kun ne sai netcoden paremmaks ja tuli 60-120tick servut siihen.
Toki kaikki noita ei huomaa, niinku kaikki ei ees välitä/huomaa jos pelaa 30fps jotaa.

BF4 launchissa taas ku oli Origin / battelog ongelmia(nää oli jo bf3 aikana tosin), käynnistymis ongelmia , kaatumisia , jäätymisiä, netcode / hitreg ongelmia(bf3 ajoilta jo nämäkin), jos alotti pelaamisen 6kk launchista ni sit kokemukset voi olla eri..
Se ei mulle ikinä menny jakeluu et miten ne sai ton BF4 niin pahasti kustua, ku käytännössä samaa peli kun BF3, samalla pelimoottorilla ym. huonoa koodausta kai.

Mut ei siinä, ymmärrän kyl että kaikilla ei tuu kaikki ongelmia, sama se on itelläki.. yleensä hyvin vähä tulee pelin käynnistämis / kaatumis / pyörimis ongelmia itellä, pitämällä winukan "puhtaana" huoltamalla sitä aika-ajoin auttaa yleensä noihin(ja vakaat kellot, jos kellottaa).
Tiettyihin asioihin vaa ku ei voi ite vaikuttaa mitenkää.
 
joo sama homma, en itekä enää suostu sitä ww3 asentaa enää ku meni sinne venäläisen anticheatin / jakelualustan alle..

Sentakia on vaikee uskoo bf3 ja bf4 liittyviä kommentteja ongelmattomuudesta kun ei varsinaisesti ollu enää "bugeja", vaan suunnittelu virheitä pelimoottorissa / netcodessa.. bugit ku sinänsä jollee tulee ja jollee ei.
jos Netcode on paskaa niin se vaikuttaa kaikkii setupista huolimatta, samaten hitreg... esim. BF3 noi ongelmat oli alusta loppuu asti, insta kuolemat, 3-5m nurkan taakse kuolemiset ym. ym. ym. ym, noi korjattii vasta BF4 loppuaikoina kun ne sai netcoden paremmaks ja tuli 60-120tick servut siihen.
Toki kaikki noita ei huomaa, niinku kaikki ei ees välitä/huomaa jos pelaa 30fps jotaa.

BF4 launchissa taas ku oli Origin / battelog ongelmia(nää oli jo bf3 aikana tosin), käynnistymis ongelmia , kaatumisia , jäätymisiä, netcode / hitreg ongelmia(bf3 ajoilta jo nämäkin), jos alotti pelaamisen 6kk launchista ni sit kokemukset voi olla eri..
Se ei mulle ikinä menny jakeluu et miten ne sai ton BF4 niin pahasti kustua, ku käytännössä samaa peli kun BF3, samalla pelimoottorilla ym. huonoa koodausta kai.

Mut ei siinä, ymmärrän kyl että kaikilla ei tuu kaikki ongelmia, sama se on itelläki.. yleensä hyvin vähä tulee pelin käynnistämis / kaatumis / pyörimis ongelmia itellä, pitämällä winukan "puhtaana" huoltamalla sitä aika-ajoin auttaa yleensä noihin(ja vakaat kellot, jos kellottaa).
Tiettyihin asioihin vaa ku ei voi ite vaikuttaa mitenkää.
Nuo trade killit ja nurkan taakse kuolemiset on tosiaan suorastaan Battlefieldien "ominaisuus". Tuntuu että niistä ei päästä koskaan täysin eroon. BF2:sta lähtien pelannut näitä beta-versioista (demo) lähtien joten kyllä nuo launchit on käyty läpi :)
 
Onko kellää semmosta bugia et peli vaa heittää desktopille ja sammuttaa ittesä, itellä tehny alusta alkaen tätä randomisti.

- Tekee vaikka olis prossun / näyttiksen kellot pois päältä.
- E-coret ei käytössä ku pelaan.
- Ei o memoryleak.
- Ei tuu mitää windows tai muutaka erroria, ei edes logeissa.
- Pelissä huomataa samantien kun mulla "kaatua" , eli käyttäytyy samalla tavalla ku painais alt+f4.
- Ei o overlayta päällä.
- Windows on asennettu vähä aika sitte uudestaa / ajurit ajantasalla.

Ei vaa hitto ite ymmärrä ja alkaa ideat loppuu kesken.

EDIT: joo Selvä memoryleak nyt ku rupesin oikeesti seuraamaa sitä.
1639314675564.png
Itsellä sama homma, löysitkö tähän jonkun fixin?
 
Nuo trade killit ja nurkan taakse kuolemiset on tosiaan suorastaan Battlefieldien "ominaisuus".
Noh.. huonoa suunnittelua / netcodea.. tradekilling menee vielä , jos samaa aikaa kuollaa koska eihän niiden kutien nyt hävitäkkä pitäs ilmasta jos toinen kuolee just ku on kerenny ampua, samaten sinkojen kutien pitäs jatkaa matkaa vaikka ampuja kuoliski.
Esim tää bf2042 tradekilling ei häiritse yhtää koska se on tapahtunu samaa aikaa aina, ei o ollu mitää sekunnin viiveitä.

Itsellä sama homma, löysitkö tähän jonkun fixin?
En ku on Memoryleak, ei siihen pysty ite vaikuttaa kun on pelimoottorista /pelin koodauksesta kiinni.
Lisää rammia ni tapahtuu harvemmin :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 650
Viestejä
4 561 064
Jäsenet
75 005
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom