Mielestäni isoin ongelma on täysin paskat kentät. Vaikka kaikki muu korjattaisiin täydellisyyteen saakka, pitäisi silti pelata samoja mappeja. Tämän tyylisissä peleissä karttojen flow ja balanssi on pitemmän päälle (ampumisen lisäksi) tärkein asia. Tämän takia meni silmät aina ristiin BF4 Shanghain pamahtaessa naamalle.
Reddit - The heart of the internet

Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.
I read a tweet from a dev who said, that maps are designed in a way where vehicles would play in the open areas and infantry in the more cqb areas where there is cover etc. But as far as I know I've never played a BF where I'd just cap a flag and sit there, trying not to cap any other flag. Either the Dev's forgot map design or have never played a BF game in their lives.
...
Yeah, designing maps around how you think people will play them always goes horribly. Players will always act in ways you don't expect.
The only real way is to actually test them using real players in all sorts of scenarios, and these maps don't feel very tested.