Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Muutama vinkki heille jotka täällä vänkäämisen sijasta vielä pelaavat peliä. PROFSAVE_profile filusta GstRender.TransparentShadows 0, GstRender.ShadowQuality 0 ja GstRender.WeaponDOF 0 auttoivat ainakin itsellä eniten. Nämä eivät siis poista varjoja pelista, mutta ilmeisesti rendaavat ne pienemmällä resoluutiolla ja viimeinen asetus vähentää stutteria tähdätessä. Windowsista myös asetettu bf2042.exen graphics perfoemance preferences high, mutta tämä lieneen sama kuin nvidian prefer maxium performance asetus? Kuitenkin näillä fps huitelee 1440p texture, texture filtering ja mesh quality high sekä loput low asetuksilla 120 - 150 fps keskimäärin.
 
Muutama vinkki heille jotka täällä vänkäämisen sijasta vielä pelaavat peliä. PROFSAVE_profile filusta GstRender.TransparentShadows 0, GstRender.ShadowQuality 0 ja GstRender.WeaponDOF 0 auttoivat ainakin itsellä eniten. Nämä eivät siis poista varjoja pelista, mutta ilmeisesti rendaavat ne pienemmällä resoluutiolla ja viimeinen asetus vähentää stutteria tähdätessä. Windowsista myös asetettu bf2042.exen graphics perfoemance preferences high, mutta tämä lieneen sama kuin nvidian prefer maxium performance asetus? Kuitenkin näillä fps huitelee 1440p texture, texture filtering ja mesh quality high sekä loput low asetuksilla 120 - 150 fps keskimäärin.

PC pelaamisessa vuosikymmenet vaihtuu mutta konffifilujen puukotus jatkuu jos haluaa kikkareen toimivan edes vähän niinkuin pitäisi.
 
Mielestäni isoin ongelma on täysin paskat kentät. Vaikka kaikki muu korjattaisiin täydellisyyteen saakka, pitäisi silti pelata samoja mappeja. Tämän tyylisissä peleissä karttojen flow ja balanssi on pitemmän päälle (ampumisen lisäksi) tärkein asia. Tämän takia meni silmät aina ristiin BF4 Shanghain pamahtaessa naamalle.


Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.

I read a tweet from a dev who said, that maps are designed in a way where vehicles would play in the open areas and infantry in the more cqb areas where there is cover etc. But as far as I know I've never played a BF where I'd just cap a flag and sit there, trying not to cap any other flag. Either the Dev's forgot map design or have never played a BF game in their lives.
...
Yeah, designing maps around how you think people will play them always goes horribly. Players will always act in ways you don't expect.
The only real way is to actually test them using real players in all sorts of scenarios, and these maps don't feel very tested.
 
PC pelaamisessa vuosikymmenet vaihtuu mutta konffifilujen puukotus jatkuu jos haluaa kikkareen toimivan edes vähän niinkuin pitäisi.

Tosin, eipä näistä mitään fps-parannusta oo tullut. Ainakin ite oon koittanut huvin vuoksi kaikki kikat, konffi, ajurit, exploit protection -hommeli yms, mutta jostain kumman syystä niistä ei oo mitään apua, koska cpu bottleneck pitää fps:t kurissa.

Oon täysin varma, että ne keillä ei oo jotain erikoista bugia (kuten jotkut sanoo, että huippuluokan koneella ois vaikka vain 30fps), on vaan katottu fps:t niin eri kohdissa. Tai ensin katottu pelissä, että on nyt näin huono fps kymmenen pelin jälkeen, etitty netistä neuvoja, tehty ne ja käynnistäessä on fps:t paremmat, koska käynnistivät pelin uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.

Ite oon näiden juttujen takia päätynyt siihen, että pelin alussa spawnaan vasta kun jollekin omalle lipulle on muodostunut rintama missä tapahtuu jotakin ja siellä voi sitten takoa pisteitä. Sen aikaa oon vaan alt tabissa ja vetelen käteen ym.
 
Ite oon näiden juttujen takia päätynyt siihen, että pelin alussa spawnaan vasta kun jollekin omalle lipulle on muodostunut rintama missä tapahtuu jotakin ja siellä voi sitten takoa pisteitä. Sen aikaa oon vaan alt tabissa ja vetelen käteen ym.
Miten estetään ettei ukko spawnaa suoraan? Tekemättä mitään sehän spawnaa väkisin jalan.

Itse jos en ajoneuvoa saa, painan heti redeploy tiketin menetyksen hintaan ja odotan kunnes on lippu mihin pääsee.
Typerää, mutta kun keinoa estää spawnia en ole keksinyt.
Muutama muu selvästi tekee samoin, välillä hauska nähdä kun 40 tikettiä katoaa ennen kuin kukaan on voinut edes nähdä vihollisen.

Hölmö juttu koko autospawn.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Miten estetään ettei ukko spawnaa suoraan? Tekemättä mitään sehän spawnaa väkisin jalan.

Itse jos en ajoneuvoa saa, painan heti redeploy tiketin menetyksen hintaan ja odotan kunnes on lippu mihin pääsee.
Typerää, mutta kun keinoa estää spawnia en ole keksinyt.
Muutama muu selvästi tekee samoin, välillä hauska nähdä kun 40 tikettiä katoaa ennen kuin kukaan on voinut edes nähdä vihollisen.

Hölmö juttu koko autospawn.

Niin tosiaan tarkennuksena ekan kuoleman jälkeen. Alkuun ajan hoovercraftilla lipulle ja silloinkin on monesti tehnyt sillain, että odottelee siellä alt tabissa ennenkuin on jollekin omalle lipulle hyvä rykelmä vihuja sekä omia. Yleensä joka mapissa on joku tällainen sektori eikä sieltä usein tarvitse poistua koko kartan aikana ja pisteitä tulee.
 
Eli en ole yksin taktiikkani kanssa.
On kyllä tosi tyhmä juttu.
 
Muutama vinkki heille jotka täällä vänkäämisen sijasta vielä pelaavat peliä. PROFSAVE_profile filusta GstRender.TransparentShadows 0, GstRender.ShadowQuality 0 ja GstRender.WeaponDOF 0 auttoivat ainakin itsellä eniten. Nämä eivät siis poista varjoja pelista, mutta ilmeisesti rendaavat ne pienemmällä resoluutiolla ja viimeinen asetus vähentää stutteria tähdätessä. Windowsista myös asetettu bf2042.exen graphics perfoemance preferences high, mutta tämä lieneen sama kuin nvidian prefer maxium performance asetus? Kuitenkin näillä fps huitelee 1440p texture, texture filtering ja mesh quality high sekä loput low asetuksilla 120 - 150 fps keskimäärin.
Nää oli hyvät,pyörii 3060ti/5800X 1440p riittävät 100-120fps,tai rajoitin 120 niin tuulettimet mukavan hiljaisia (ennen ~80),kaikki high,dlss balanced ja cromat/gradet yllättäen paransi fps,droppeja tulee,mutta niille tuskin nyt voi mitään.
 
Eli en ole yksin taktiikkani kanssa.
On kyllä tosi tyhmä juttu.

Moni muukin on samaa mieltä. Välimatkat ovat liian pitkiä ja usein ei ole mitään suojaa.
Ei tämä nyt ole pelin vika kun kyse on selvästi siitä että keskimääräinen pelaaja on ADHD-jonne joka yhteistyön sijaan nappaa ensimmäisen ajoneuvon minkä saa, jättää tiimin jälkeensä ja huristelee menemään. Toki Diceä voi syyttää pelaajayhteisön yliarvioimisesta siirtyessään tähän malliin.

Imo 2042 on parasta kenttäsuunnittelua aikoihin ja ehkä koskaan koko sarjassa. Kerrankin Battlefieldit on battlefieldejä eikä synteettisiä mini-karttoja täynnä roinaa. Tämä on joko tietoinen suunnan vaihdos Dicen kohdalta tai sitten se malli mihin orgaanisesti päädyttiin kun siirryttiin 128 pelaajan määrään.
Jos noita karttoja pienentää niin tuosta tulisi ultimaattinen spawnrape ja random-räjähdys sekasotku kuten Breakthough:n kohdalla on käynyt. Jos taas noita karttoja täyttäisi roinalla niin että basejen välille saisi enemmän suojaa niin pelistä tulisi huomattavasti raskaampi ja samalla tuosta tulisi jättimäinen labyrintti jossa on vaikea löytää muita pelaajia.

Kannattaa siis henkisesti valmistautua siihen että tämä ei tule muuttumaan. Suosittelen suojan ja ajoneuvojen käyttöä (B-nappia painamalla saat tilatua ajoneuvon viereesi muutamassa sekunnissa) sekä yleisesti ottaen harkittuja liikkeitä suojasta suojaan. Ei random edes takaisin selkäsuorana juoksentelua.
 
No jaa-a, nyt ehkä menee hieman ohi mun pointin. En tiedä miksi olen tuossa siteerattuna liittyen johonkin yleiseen kenttäsuunnitteluun.
Itse puhuin vain ja ainoastaan rundin alun spawnista, ja siitä kuinka se tehdään väkisin. Ei mulla ole juuri ongelmaa karttojen koon kanssa yleisesti, ja pelaan lähes pelkästään jalkaväkenä.

Itse jos saan ajoneuvon rundin alussa, kerään joka kerta auton täyteen.
Lisäksi jos matkalla basesta tulee vastaan näitä maratooniin lähteneitä, niin pysähdyn ja tööttäilen että kyytiin.

Sillä ei ole merkitystä kuinka tiimipelaaja itse olen, jos en rundin alussa vain ehdi valitsemaan mitään.
Ei niitä autoja tilattua saa heti rundin alussa.

Ei mun mielestä taistele juurikaan tuollaista pelisuunnittelua vastaan se, että alussa ei pakotettaisi spawnaa jalkaväkenä.
 
Ei tämä nyt ole pelin vika kun kyse on selvästi siitä että keskimääräinen pelaaja on ADHD-jonne joka yhteistyön sijaan nappaa ensimmäisen ajoneuvon minkä saa, jättää tiimin jälkeensä ja huristelee menemään. Toki Diceä voi syyttää pelaajayhteisön yliarvioimisesta siirtyessään tähän malliin.

Imo 2042 on parasta kenttäsuunnittelua aikoihin ja ehkä koskaan koko sarjassa. Kerrankin Battlefieldit on battlefieldejä eikä synteettisiä mini-karttoja täynnä roinaa. Tämä on joko tietoinen suunnan vaihdos Dicen kohdalta tai sitten se malli mihin orgaanisesti päädyttiin kun siirryttiin 128 pelaajan määrään.
Jos noita karttoja pienentää niin tuosta tulisi ultimaattinen spawnrape ja random-räjähdys sekasotku kuten Breakthough:n kohdalla on käynyt. Jos taas noita karttoja täyttäisi roinalla niin että basejen välille saisi enemmän suojaa niin pelistä tulisi huomattavasti raskaampi ja samalla tuosta tulisi jättimäinen labyrintti jossa on vaikea löytää muita pelaajia.

Kannattaa siis henkisesti valmistautua siihen että tämä ei tule muuttumaan. Suosittelen suojan ja ajoneuvojen käyttöä (B-nappia painamalla saat tilatua ajoneuvon viereesi muutamassa sekunnissa) sekä yleisesti ottaen harkittuja liikkeitä suojasta suojaan. Ei random edes takaisin selkäsuorana juoksentelua.
Public-servulta on turha hakea tiimipelaamista. Hyvällä tuurissa voi olla jopa pari ihmistä tiimissä jotka ymmärtää PTFO:n päälle. Tässä 2042:ssa on vaan jotenkin onnistuttu hävittämään se vähäkin joukkuepelaamisen tuntu ja mahdollistaminen. Tulee täysin sellainen fiilis tätä pelatessa että pelaan yksin bottien seassa.
 
Tää peli on kyllä surullinen tapaus. Jotta PC pelaajilla on vähän hauskempaa, niin nyt uuden päivityksen myötä pelaajien hiiri ei toimi. :D Pystyy menee vaan ylös/alas. Sivuille katsominen/liikkuminen ei onnistu ollenkaan. Vai onko tämä uusi tapa antaa tasoitusta, jos joukossa on konsoli pelaajia? Taitaa kyllä lähtee poistoon koneelta. Ennen kaikkea noi mapit on kyllä tosi huonot, ainakin niille jotka tykkää jalkaväkeä edustaa, eikä välitä noista ajoneuvoista yhtään. Puuh että turhauttaa ja huolella.
 
Uusin päivitys halvaannutti hiiren toiminnan x-akselilla :lol:

No, seuraavaa päivitystä odotellessa...
Kannattaa kokeilla nimetä Battlefield 2042 kansio omista Tiedostoista joksikin muuksi ja käynnistää peli uudestaan. Mulla teki vastaavan tempun mutta helikopteri ei liikkunut hiirellä ylös edellisessä päivityksessä. Eli joku meni rikki tuosta asetus-tiedostosta.

C:\Users\[username]\Documents\Battlefield 2042

Grafiikka asetukset saa palautettu kun kopio tuosta uudelleen nimetystä kansiosta settings kansiosta löytyvästä PROFSAVE_profile tiedostosta kaikki GetRender alkuiset rivit tuohon uuteen tiedostoon ja korvaa ne.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tuo konffitiedosto tai joku muu moinen mennyt sököksi kerran.
Hävisi kaikki asetukset pelistä, ja joutui jopa vetämään ne kaikki introt yms uudestaan.

Villi bugi kyllä........ onkohan siellä tyypeillä vähän liiankin nopea päivitystahti päällä....


 
Ei helvetti mitä puuhastelijoita ne on löytänyt tekemään tuota. Kaikki varmaan jossain ensimmäisessä työpaikassaan ja 2000k€ kk/palkalla.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Mulla on tuo konffitiedosto tai joku muu moinen mennyt sököksi kerran.
Hävisi kaikki asetukset pelistä, ja joutui jopa vetämään ne kaikki introt yms uudestaan.
Mulla tapahtunut tämä lukemattomia kertoja. Tästä syystä conffitiedostot varmuuskopioituna. Opin jo betassa että tämä on tarpeen.

@Kleimo
Conffitiedostojen nollaaminen auttoi hiiribugiin. Pitääpä odotella että joku löytää tavan korjata vanha conffitiedosto toimivaan kuntoon. Niin kova hinku ei tämän pariin ole että jaksaisin säätää taas kaikki asetukset alusta asti.
 
Joo-o, tuotahan DICE tyyppikin ehdottaa...... kiinnostaa ihan helkkaristi säätää asetukset uusiksi...........

Taidan jättää pelit välistä ainakin iltaan asti, josko ne sais ennen sitä pihalle pienen päivityksen pihalle mikä estää konffin hajoamisen päivityksen yhteydessä.



 
Kaikkien konffien poistamisen sijaan kantsii varmaan ensin kokeilla tuota kevyempää korjausta:

1638436878435.png
 
Kikkailin conffifilun kanssa ja löysin korjauksen. Kaikki "GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw." rivit poistoon, noita ehkä n. parikyt riviä.

Itelläni ei ainakaan lennosta toiminut noi nämä Florianin ehdottamat onfoot bindien resetoinnit.
 
Resetointi ei ainakaan täällä auttanut. Ylös ja alas katsellaan, mutta sivuille ei onnistu. Kyseinen tekele on bindaukset poistanut jo useampaan otteeseen pyytämättä niin alkaa jo hieman ketuttaa tehdä niitä jatkuvasti uudestaan.
 
Nyt ne nollasi koko paskan jo joutui alkuintrot katsomaan tutoriaaleineen ja kaikki asetukset laittamaan uusiksi.
 
Itsellä tulee tälläinen error hieman ennen mapin alkua. Error unable to load persistence data. Game will return to start menu. Please check your internet connection.
Olipa taas mahtava päivitys.
 
Itsellä tulee tälläinen error hieman ennen mapin alkua. Error unable to load persistence data. Game will return to start menu. Please check your internet connection.
Olipa taas mahtava päivitys.
Juu tuotahan on ollut vähän väliä tässä pelissä, ja näytti nyt tekevän taas paluun.
Siellä ne sitä fiksailevat.

EDIT: hidas
 
Itsellä tulee tälläinen error hieman ennen mapin alkua. Error unable to load persistence data. Game will return to start menu. Please check your internet connection.
Olipa taas mahtava päivitys.

Varmaan tahallaan laittoivat serverin alas, kun miettivät ettei tuo hiiriongelma kestä enempää päivänvaloa ja nyt siellä yrittää suuhengittäjät naama punaisena keksiä jotain.
 
No nyt se alkoi... ei mua nyt holtittomasti muissa pelisarjoissa ole häirinnyt mitkään hölmöt skinit, mutta Battlefield...



Liekö mahdollista piilottaa noiden käyttö?
Jollain ne tappiot on katettava... On kyllä ääliömäinen veto tuoda sirkusvaatteet peruspeliin.
Ihan hyvin voisivat kopioda Warzonen ja tehdä peruspelin rinnalle F2P BR, jossa nuo skinit olisivat se rahanlähde.
 
Veikkauksia, että koska tähänkin peliin saadaan kesken matsin tehtäviä tanssianimaatioita ja muita emoteja, joita voi ostaa pelin kaupasta?

Mukavaa, että kehitystiimillä on kuitenkin ollut aikaa tehdä skinejä, eikä esim. implementoida voice chattia. Prioriteetit, prioriteetit...
 
Veikkauksia, että koska tähänkin peliin saadaan kesken matsin tehtäviä tanssianimaatioita ja muita emoteja, joita voi ostaa pelin kaupasta?

Mukavaa, että kehitystiimillä on kuitenkin ollut aikaa tehdä skinejä, eikä esim. implementoida voice chattia. Prioriteetit, prioriteetit...
Tietosanakirjasta kun katsoi sanan "prioriteetti" luki näin: kts. sana raha.:rolleyes:
Vähän kyllä harmittaa mihkä suuntaan Battlefieldiä ollaan viemässä, ei noi skinit mua nyt siinä mielessä isommin haittaa, mutta ne ei vaan yksinkertaisesti kuulu Battlefieldin kaltaiseen peliin.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Tietosanakirjasta kun katsoi sanan "prioriteetti" luki näin: kts. sana raha.:rolleyes:
Vähän kyllä harmittaa mihkä suuntaan Battlefieldiä ollaan viemässä, ei noi skinit mua nyt siinä mielessä isommin haittaa, mutta ne ei vaan yksinkertaisesti kuulu Battlefieldin kaltaiseen peliin.
Onhan noita skinejä ollut ainakin BC2:sta lähtien mutta ennen tätä ne on ollut tyyliin sopivia (pois lukien pari skiniä BF5:ssä mutta niitä ei onneksi monikaan käytä).
 
Tuntuu mielipuoliselta sanoa näin, mutta nyt EA:n pitäisi tehdä radikaali päätös ja siirtää DICE tekemään jotain uutta live service rahastuskikkaretta (tai mitä ihmettä ne ikinä haluavatkaan tehdä) ja antaa Battlefield sarja kokonaan Ripple Effectin käsiin. On täysin selvää, että siellä on enemmän osaamista jota tämä sarja tarvitsee.
 
Onhan noita skinejä ollut ainakin BC2:sta lähtien mutta ennen tätä ne on ollut tyyliin sopivia (pois lukien pari skiniä BF5:ssä mutta niitä ei onneksi monikaan käytä).
Joo noita "ei niin tyyliin sopivia" joulupukki kuoseja lähinnä tarkoitin. Tai tankki missä on kyljessä poron kuvia..
 
Jaahas. En tiedä mitä tapahtui mutta tänään joinasin pienen kartan peliin xbox series x:llä ja pelkkien bottienkaa.

Hain ihan normaalisti conquestia kuten aina. No vajaa 200 tappoa niistä suurin osa kilvellä. Oliko tää bugi vai onko tuollainen botti matsi boostaus muka mahdollista? Samalla aukesi "harvinaisempia" saavutuksia.
 
Jaahas. En tiedä mitä tapahtui mutta tänään joinasin pienen kartan peliin xbox series x:llä ja pelkkien bottienkaa.

Hain ihan normaalisti conquestia kuten aina. No vajaa 200 tappoa niistä suurin osa kilvellä. Oliko tää bugi vai onko tuollainen botti matsi boostaus muka mahdollista? Samalla aukesi "harvinaisempia" saavutuksia.

Kyllä, tästä pelistä löytyy offline co-op pelimuoto jossa voit ansaita xp:tä sydämesi kyllyydestä ja unlockata kaikki tarvittavat attachmentit.
 
Miksi ihmeessä Portalista piti sitten ottaa XP:n saaminen pois päältä, kun ihmiset siellä tekivät samaa?:confused:

Tietääkseni koska siellä tosiaan voit valita kuinka paljon hp:ta boteilla on tai annatko niille aseita ollenkaan, tehden siitä vielä helpompaa ja nopeampaa. = Easy to exploit.
 
Onhan noita skinejä ollut ainakin BC2:sta lähtien mutta ennen tätä ne on ollut tyyliin sopivia (pois lukien pari skiniä BF5:ssä mutta niitä ei onneksi monikaan käytä).
Semmoset pelin tyyliin sopivat kelpaisi toki vallan mainiosti, eikä haittaa yhtään jos joku haluaa niistä jotain vähän maksaakin.

Mutta....




Ison kopun ja aseiden skinit näyttää olevan ihan ok, ehkä jopa länkkärimies varauksin, mutta noi jouluhommat on varmaan vain esimakua tulevasta. :asif:

Tosta on muuten mahdollista todeta, että eka season alkaa vasta helmikuussa? Toisin sanoen vasta silloin ekat uudet kartat ja aseet?
Aikasintaan.
 
Semmoset pelin tyyliin sopivat kelpaisi toki vallan mainiosti, eikä haittaa yhtään jos joku haluaa niistä jotain vähän maksaakin.

Mutta....




Ison kopun ja aseiden skinit näyttää olevan ihan ok, ehkä jopa länkkärimies varauksin, mutta noi jouluhommat on varmaan vain esimakua tulevasta. :asif:

Tosta on muuten mahdollista todeta, että eka season alkaa vasta helmikuussa? Toisin sanoen vasta silloin ekat uudet kartat ja aseet?
Aikasintaan.

Itselläni ei myöskään ole mitään aseen skinejä vastaan. Eikä uniformuja tai ajoneuvoskinejä vastaan, jos ne edes etäisesti muistuttavat maastokuviointia tai ovat muuten tyylikkäästi toteutettuja kuten jotkin Halo MCC:n skinit (Exhibit A, Exhibit B).

Mutta ei helvetti en halua mitään joulupukkeja tai animetyttöjä tuonne juoksemaan, jos ei ole mahdollisuutta disabloida niitä omalta ruudulta.
 
Hetki sitten maailman suurin vääryys oli keskenään samannäköiset pelihahmot... Nyt niitä sentään saa eri näköisiksi eikä sekään kelpaa :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 790
Viestejä
4 565 805
Jäsenet
75 023
Uusin jäsen
nattaström

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom