Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Eiih miten voi olla näin paska.. hiiribugi tottakai tuli itelle ja noi parit helpot kikat kokeilin; ei auttanut. Pelaan muutenkin niin erikoisella näppiskonffilla, että ei kyllä nyt pysty naputtamaan keymäppejä uusiksi...

Eikö tää auttanut tosiaan? Mullakin tuli toi bugi nimittäin ja tällä korjaantu. En kyllä oo vielä testannut ajoneuvoja..

Avaa PROFSAVE_profile tiedosto: user/Documents/Battlefield 2042/settings kansiosta

Etsit nämä rivit ja POISTAT ne kokonaan, sit vaan save ja peliin.

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.axis 9

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.button 60

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.type 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.button 205

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.button 203

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.negate 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.button 8

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.type 0
 
Eikö tää auttanut tosiaan? Mullakin tuli toi bugi nimittäin ja tällä korjaantu. En kyllä oo vielä testannut ajoneuvoja..

Avaa PROFSAVE_profile tiedosto: user/Documents/Battlefield 2042/settings kansiosta

Etsit nämä rivit ja POISTAT ne kokonaan, sit vaan save ja peliin.

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.axis 9

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.button 60

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.type 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.button 205

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.button 203

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.negate 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.button 8

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.type 0

Juuri noi kokeilin poistaa, ei apuja.. sitten myös sitä ennen nuolinäppäinten poisto kaikista profiileista key binding alta... Itellä siis jostain aikojen saatosta lähtien ollut WASD sijasta QWES setuppi pumpum-peleissä, niin aiheuttaa aina ylimääräistä säätöä noiden mäppäyksien kanssa.
 
Eikö tää auttanut tosiaan? Mullakin tuli toi bugi nimittäin ja tällä korjaantu. En kyllä oo vielä testannut ajoneuvoja..

Avaa PROFSAVE_profile tiedosto: user/Documents/Battlefield 2042/settings kansiosta

Etsit nämä rivit ja POISTAT ne kokonaan, sit vaan save ja peliin.

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.axis 9

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.button 60

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.0.type 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.button 205

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.1.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.button 203

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.negate 1

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.2.type 2

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.axis 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.button 8

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.negate 0

GstKeyBinding.infantry.ConceptYaw.3.type 0
tällä mulla korjaantu kanssa kaikki kun tänään kerkesin testaan
 
Poista koko profile tiedosto niin toimii. Kaikki säädöt ja bindit menee uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
On sen verran tieteellisen oloinen testi sulla että pakko linkata ihan oikeaa dataa eri prosessorien välisistä suorituskykyeroista:

5600X vs. 12700K, AVG FPS 110 --> 114 @ 1440p, korttina 3090.
Tämä siis ennen viimeisintä patchia.
Nuo omat testit tehty ennen ja jälkeen samoilla low asetuksilla. Voiko sillä olla sitten niin paljon vaikutusta vs ultra?
Tuo pelin päivitys kyllä tuli tässä välissä kun kone paloina, mutta paransiko se fps:ää?
On isosti vaikutusta low vs ultra asetuksilla, myös CPU ruudunpäivitykseen. Eli ei voi verrata HUBin ja sun havaintoja keskenään. Harmi, ettei HUB testannut myös low asetuksilla.

Itelläkin tää peli pyörii low asetuksilla 10850k:lla paljon paremmin kuin tuon 99averagen, mitä HUB testannut 10900k:lla.
 
Kolme viikkoa pelattu, eikä vielä ole kertaakaan tullut vastaan Breakaway tai Manifest - karttaa :rofl:

Täällä ei muuta tulekaan kun Manifestia, eikä sitä enää jaksa. Onneksi pelin löydyttyä on pieni hetki aikaa painaa Cancelia ja laittaa uusi hakuun kun se tulee.
 
No mutta, onneks tähän sentään tulee joulupukki-skinit!

Edit: Vai peruikohan DICE nekin jo...
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Päivitin 5600x->12700k. Samat ddr4 b-die muistit ja RTX3080.
5600x fps oli 95-120 välillä
12700k fps 155-165 (osassa kenttiä kuten Breakthrough 95% ajasta tuossa monitorin maksimissa 165fps).

Eli tämä peli kyllä hyötyy tehokkaasta cpu:sta reilusti.
Otas MSI afterburnerilla FPS testiä ja linkkaa se testin shotti tänne 128 pelaajan Conquestista ni sitte uskon et pyörii noilla FPS, noita pienempiä pelimuotoja turha alkaa hypettämää et pyörii hyvin ku en pyörii kaikilla prossuilla hyvin tai OK.

Eli itellä 12600k 5.2ghz / 5.0ghz ja tässä oma uudesta pätchistä mikä nosti FPS kaikilla prossuilla verratuna ennen sitä.
0.1% on perseestä mut ne tulee kuolleena / valikossa.
testi bf.jpg
Tuo on 128 pelaajan Conquest ja rtx 3080 näyttiksenä, 1440p, melkein kaikki low:lla.. muutama asetus ultralla.

EDIT: kävin kokeilemassa kaikki low:lla, ei vaikutusta fps.
 
Viimeksi muokattu:
Otas MSI afterburnerilla FPS testiä ja linkkaa se testin shotti tänne 128 pelaajan Conquestista ni sitte uskon et pyörii noilla FPS, noita pienempiä pelimuotoja turha alkaa hypettämää et pyörii hyvin ku en pyörii kaikilla prossuilla hyvin tai OK.

Eli itellä 12600k 5.2ghz / 5.0ghz ja tässä oma uudesta pätchistä mikä nosti FPS kaikilla prossuilla verratuna ennen sitä.
0.1% on perseestä mut ne tulee kuolleena / valikossa.
testi bf.jpg
Tuo on 128 pelaajan Conquest ja rtx 3080 näyttiksenä, 1440p, melkein kaikki low:lla.. muutama asetus ultralla.

Itseäkin kiinnostaisi nuo FPS:t tietää kun on 5900x ja 3080ti. Miten tuo testi otetaan MSI Afterburnerilla?
 
Itseäkin kiinnostaisi nuo FPS:t tietää kun on 5900x ja 3080ti. Miten tuo testi otetaan MSI Afterburnerilla?
Siellä on MSI afterburnerissa valikko(benchmark) .. meet laittaa näppäimet sille ja sen pitäs olla siinä, sit vaa pelaamaa ja testi päälle.. sammuttaa ku lopettaa. (google kertoo enemmän jos tarttee neuvoja)
 
Viimeksi muokattu:
Otas MSI afterburnerilla FPS testiä ja linkkaa se testin shotti tänne 128 pelaajan Conquestista ni sitte uskon et pyörii noilla FPS, noita pienempiä pelimuotoja turha alkaa hypettämää et pyörii hyvin ku en pyörii kaikilla prossuilla hyvin tai OK.

Eli itellä 12600k 5.2ghz / 5.0ghz ja tässä oma uudesta pätchistä mikä nosti FPS kaikilla prossuilla verratuna ennen sitä.
0.1% on perseestä mut ne tulee kuolleena / valikossa.
testi bf.jpg
Tuo on 128 pelaajan Conquest ja rtx 3080 näyttiksenä, 1440p, melkein kaikki low:lla.. muutama asetus ultralla.

EDIT: kävin kokeilemassa kaikki low:lla, ei vaikutusta fps.
Ajoin nyt tuon benchmarkin. Johan siitä kerran aiemmin sinulta kyselinkin :)

Tällaista tuli hetken aikaa Orbitalissa pyöriessä. 12700k on P-5.1Ghz/E-4Ghz kelloilla. Näyttis siis RTX3080 tuf ja 1440 resoluutiolla low asetukset, paitsi piirto distanceen vaikuttava.
Untitled2.jpg



Eli tämänkin mukaan olen suurimman osan ajan noissa fps:ssä, jotka havainnoin vain monitorin fps mittaria silmäilemällä.

EDIT: Tässä vielä Breakthrough. Se on kevyempi kenttä, kuten arvelin:

Untitled.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin nyt tuon benchmarkin. Johan siitä kerran aiemmin sinulta kyselinkin :)

Tällaista tuli hetken aikaa Orbitalissa pyöriessä. 12700k on P-5.1Ghz/E-4Ghz kelloilla. Näyttis siis RTX3080 tuf ja 1440 resoluutiolla low asetukset, paitsi piirto distanceen vaikuttava.

*SNIP*

Eli tämänkin mukaan olen suurimman osan ajan noissa fps:ssä, jotka havainnoin vain monitorin fps mittaria silmäilemällä.
Jahas pitäsköhän se ite sitte alkaa päivittelee windows 11 tai laittaa win10 uusiks, ei kai noin paljo pitäs olla eroa näillä prossuilla.. itellä ku ollu parin intel ja pari amd setuppia jo tällä winukalla :)
 
Jahas pitäsköhän se ite sitte alkaa päivittelee windows 11 tai laittaa win10 uusiks, ei kai noin paljo pitäs olla eroa näillä prossuilla.. itellä ku ollu parin intel ja pari amd setuppia jo tällä winukalla :)
Mun oli pakko vetää Windows uusiksi 5600x->12700k vaihdon jälkeen. Oli ihan karmean tahmainen, vaikka yritin etukäteen siivota kaikki AMD ajurit/softat.
Samalla kyllä tuli vaihdettua Win10->Win11, mutta sillähän ei pitäisi olla mitään vaikutusta pelisuorituskykyyn.

Joku jolla 5600x vois ajaa kanssa tuon Afterburner benchin?
 
Hekot aivan ylivoimaisia jos vähänkin taitava kuski puikoissa.
Lock on aika saatanan pitkä flarejen jälkeen, kuski lentelee vähän kauemmaksi ja odottaa että ne latautuu.
Ja sitten taas lentelemään ympyrää ja perseraiskaamaan.
Joku 4 hemmoa saa olla ampumassa noita herhiläisiä alas.
Silloin kyllä jostain syysä ei noita pörrääkkään kun saa pari ensimmäistä tonttiin. Ah, aina ihanaa kun se vitun pikkukopteri räjähtää vittuun sieltä taivaalta. :love:
Snipuja paikat tulvillaan, yleisin kuolinsyy onkin snipu tai heko.
Välillä tuntuu että toi hitreg on ihan perseestä, ampuu vihuun lippaan selkään ja kuolee silti kun toinen kääntyy ja headshottaa samantien.
Spawnit välillä itsemurhaa, 0.2s ja henki pois spawnin jälkeen on ihan peruskauraa.
Kokeilin sniputtaa kauempaa ja onhan toi tyyli huomattavasti rauhallisempaa. Kentän laidalta napsii helppoja tappoja.
Jos jättäisi sniput ja hekot pois niin kyllähän toi ihan kelpo viihdettä on.
 
Hekot aivan ylivoimaisia jos vähänkin taitava kuski puikoissa.
Lock on aika saatanan pitkä flarejen jälkeen, kuski lentelee vähän kauemmaksi ja odottaa että ne latautuu.
Ja sitten taas lentelemään ympyrää ja perseraiskaamaan.
Joku 4 hemmoa saa olla ampumassa noita herhiläisiä alas.
Silloin kyllä jostain syysä ei noita pörrääkkään kun saa pari ensimmäistä tonttiin. Ah, aina ihanaa kun se vitun pikkukopteri räjähtää vittuun sieltä taivaalta. :love:
Snipuja paikat tulvillaan, yleisin kuolinsyy onkin snipu tai heko.
Välillä tuntuu että toi hitreg on ihan perseestä, ampuu vihuun lippaan selkään ja kuolee silti kun toinen kääntyy ja headshottaa samantien.
Spawnit välillä itsemurhaa, 0.2s ja henki pois spawnin jälkeen on ihan peruskauraa.
Kokeilin sniputtaa kauempaa ja onhan toi tyyli huomattavasti rauhallisempaa. Kentän laidalta napsii helppoja tappoja.
Jos jättäisi sniput ja hekot pois niin kyllähän toi ihan kelpo viihdettä on.
Olen yllättävän hyvällä onnistumisprosentilla tiputtanut niitä kopuja M5:llä. Loppuu se v....n pörrääminen.
 
Mun oli pakko vetää Windows uusiksi 5600x->12700k vaihdon jälkeen. Oli ihan karmean tahmainen, vaikka yritin etukäteen siivota kaikki AMD ajurit/softat.
Samalla kyllä tuli vaihdettua Win10->Win11, mutta sillähän ei pitäisi olla mitään vaikutusta pelisuorituskykyyn.

Joku jolla 5600x vois ajaa kanssa tuon Afterburner benchin?
ite just vetäsin nopeesti win10 uusiks, ei ollu vaikutusta FPS oikeestaa mitenkää.. FOV säätö tuntus vaikuttavan aika paljo FPS, tiputin 75-->60(55 oli vissii vakio) ni tuli aika paljo lisää fps n.20fps
 
Parantaisi kyllä peliä huomattavasti, jos tuosta little birdista tehtäisiin kömpelömpi. Hieman syö peli-iloa, kun joku level 500 minulla-ei-ole-muuta-elämää-kuin-lentää-tällä-adhd-vispilällä roiskii koko ajan jalkaväkeä kuoliaaksi, eikä kukaan saa sitä tiputettua.
 
Päivityksen jälkeen on koput hieman pitkäikäisempiä kun ohjukset ei enää uudestaan lockkaa kun flaret sammuu ja hyvä niin.

Väitän että tiimissä vikaa jos 64 pelaajaa ei niitä alas saa, kuitenkin käytössä on at naatit, aa sinko, soflam, wildcat, tankit (varauksin) ja kuskin voi ampua tms. Voisivat lisätä XP määrää tuhotuista ajoneuvoista niin olisi niiden tuhoaminen mielekkäämpää.
 
Ne jotka valittaa kopterista ei varmaan ole itse sillä lentänyt. Ite oon jonku verran attack kopterilla pelannut ja yleensä siinä vaiheessa kun gunneri on sen 20 tappoa saanut niin vihollisella on 5 aa missileä, wildcat, hävittäjä ja kopteri jotka kaikki koittaa tiputtaa kopterin alas.
Siinäpä sitte leijuu 600 metrin korkeudessa.
 
bf fps test.jpg
Noni siinä nyt enemmän testiä pienemmällä FOV(62).. 0.1% fps tulee valikoissa joten ne voi ignoraa omalla kohalla.
 
Parantaisi kyllä peliä huomattavasti, jos tuosta little birdista tehtäisiin kömpelömpi. Hieman syö peli-iloa, kun joku level 500 minulla-ei-ole-muuta-elämää-kuin-lentää-tällä-adhd-vispilällä roiskii koko ajan jalkaväkeä kuoliaaksi, eikä kukaan saa sitä tiputettua.
Joo eli pitää nerffata että taidot vaivalla hankkinut ei saa paljon tappoja ja että kaikilla nyypilläkin olis hauskaa? Ja ehkä vaikka lisää fire and forget sinkoja jalkaväelle?
 
Joo eli pitää nerffata että taidot vaivalla hankkinut ei saa paljon tappoja ja että kaikilla nyypilläkin olis hauskaa? Ja ehkä vaikka lisää fire and forget sinkoja jalkaväelle?
Mielellään kaukosäädin, jolla voi räjäyttää kaikki kopterit taivaalta.
 
Peli ei vielä tue Ryzen prossujen "hyperthreadingia" biossista jos laittaa SMT pois päältä niin prossukäyttö nousee 100% ja pyörii paremmin. Korjaus pätchiä odotellessa. Siksi intellin prossut toimii paremmin tässä pelissä. Sama juttu kuin Cyberpunkissa kun hexaeditorilla piti itse laittaa ryzenin tuki..


Itellä Win 11, 8700k, rtx 2070, 16gb ram, peli asennettu intel 660p nvme ssd ja näyttö 1440p lenovo legion.
Pelin asetukset High ja reso tuo 1440p
CPU usage pyörii siinä 70% ja GPU usage siinä 60-70%.
Ei siis toimi intel / nvidia vermeillä sen paremmin :D
 
Itellä Win 11, 8700k, rtx 2070, 16gb ram, peli asennettu intel 660p nvme ssd ja näyttö 1440p lenovo legion.
Pelin asetukset High ja reso tuo 1440p
CPU usage pyörii siinä 70% ja GPU usage siinä 60-70%.
Ei siis toimi intel / nvidia vermeillä sen paremmin :D
No mut tuo prossu on jo tietokonemaailmassa ikuisuuden vanha, kohta jo 5 vuotis päivä kolkuttelee sille.. moni muukaa peli pyöri "kunnolla" tuolla 1440p.

Noh tässä oliki jo jokunen aika ettei paljo prossuja tartten päivitellä.
 
Mielellään kaukosäädin, jolla voi räjäyttää kaikki kopterit taivaalta.
Ihan parasta olisi jos muuttaisivat tämän värikuula-asesodaksi. Voisi ammuskella toisiaan, mutta kukaan ei kuolisi ja pahoittaisi mieltään. Auto-lock lähimpään viholl... ystävään niin kaikki osuisi yhtä hyvällä prosentilla jotta ei missään nimessä oltaisi eriarvoisia.
 
Itse aina ehdottanut näihin alkuun tasoitusta uusille, joka sitten tason noustessa häviäisi. Ei voi olla eduksi huipuillekaan jos heillä ei ole mitään vastusta.
 
Toimiiko tämä jo ok PS5 tai Series X:llä?
Viimeisin päivitys ainakin PS5:llä korjasi todella monia bugeja ja typeryyksiä. Ainoa suurempi joka vielä kiusaa on satunnainen loadout bugi. Vaikka vielä parannettavaa on niin kyllä tämä hyvin toimii jo.
 
Ennen päivitystä tää toimikin yllättävän hyvin vanhalla raudalla(7700k ja GTX1080), mut ei toimi enää.
Hirvee nylkytys alko ja välillä tulee pitkiäkin lagi piikkejä. En sit tiedä auttasko nyt jos uusimmat Nvidian ajurit laittas?
 
Ennen päivitystä tää toimikin yllättävän hyvin vanhalla raudalla(7700k ja GTX1080), mut ei toimi enää.
Hirvee nylkytys alko ja välillä tulee pitkiäkin lagi piikkejä. En sit tiedä auttasko nyt jos uusimmat Nvidian ajurit laittas?
No toiki on aina suhteellista et mikä on hyvin ja mikä ei.. toiselle 30fps on hyvin ja toiselle 100fps
 
No en noita FPS:iä oo tarkemmin tutkinu, kuitenki toimi sujuvasti eikä laginut(varmaan keskimäärin 60fps). Pystyi siis pelaamaan hyvin, nyt ei pysty.
 
bf fps test.jpg
Noni siinä nyt enemmän testiä pienemmällä FOV(62).. 0.1% fps tulee valikoissa joten ne voi ignoraa omalla kohalla.
Oliko vielä sama mappi:hmm: harvoin itse olisin kokenut, että fov vaikuttaisi noin paljon. Itsellä 89 fov, niin ihan mielenkiinnolla tätä seurailen.
 
Oliko vielä sama mappi:hmm: harvoin itse olisin kokenut, että fov vaikuttaisi noin paljon. Itsellä 89 fov, niin ihan mielenkiinnolla tätä seurailen.
Vastaan tähän väliin, kun aiheutin koko fps keskustelun alunperin silmämääräisillä havainnoillani :D
Kokeilin hetki sitten fov laskua 105->62 ja tuli 5fps lisää samassa kartassa (Orbital), kuin tuolla aikaisemmassa postissani olevat lukemat. Olen siis samaa mieltä, että fov ei asiaan vaikuta juuri mitenkään.

Tuloksia pitää verrata samassa kartassa. Lisäksi syytä olisi tehdä suurinpiirtein samanlainen juoksulenkki tai muu rutiini. Kuten todettua, kuolemalla paljon/valikoissa saa varmasti AVG fps alaspäin, koska fps näissä alhaalla.
Testien välissä pitäisi pystyä pelaamaan hyvin samalla tavalla. Harmillisesti testaussivustot ei juuri käytä tätä CPU raskasta peliä, koska vakio benchmarkkia ei ole.
 
Piti itsekkin testata miten tämä vanha rutku(CPU) nyt todellisuudessa pyörittelee. Tuossa Orbital conquestissa kokeilin, LOW ja DLSS Off, 3440x1440 resolla

04-12-2021, 21:31:11 BF2042.exe benchmark completed, 113921 frames rendered in 741.688 s
Average framerate : 153.5 FPS
Minimum framerate : 98.4 FPS
Maximum framerate : 198.6 FPS
1% low framerate : 87.9 FPS
0.1% low framerate : 56.1 FPS


Ihan hyvin siis jaksaa vielä, ehkä auttaa tuo 4 kanavainen muistiväylä. 3080 Ti ja 7960x rossuna siis.
 
Ensimmäinen tryhard kopterilentäjä ilmoittautuu?
Tuli noissa BF3 ja BF4 vietettyä aikaa kopterissakin. Ja hävittäjissä. Eniten kuitenkin Inffinä PTFO. Olikos siellä jo toinenkin joka kaipaa tasapäistämistä ja opettelua vaativien asioiden nerffaamista?

Ja oliko tuo ''tryhard'' nimitys tarkoitus olla jotenkin halventava? Otan tuon nimityksen mielellään vastaan kohteliaisuutena. Kyllähän se tryhard pitää olla eikä mikään kasuaali.
 
Oliko vielä sama mappi:hmm: harvoin itse olisin kokenut, että fov vaikuttaisi noin paljon. Itsellä 89 fov, niin ihan mielenkiinnolla tätä seurailen.
joo sama sattu olee, se aavikko kenttä missä pari korkeaa taloa ja puolikas urheiluareena toisella puolella kenttää.

Piti itsekkin testata miten tämä vanha rutku(CPU) nyt todellisuudessa pyörittelee. Tuossa Orbital conquestissa kokeilin, LOW ja DLSS Off, 3440x1440 resolla

04-12-2021, 21:31:11 BF2042.exe benchmark completed, 113921 frames rendered in 741.688 s
Average framerate : 153.5 FPS
Minimum framerate : 98.4 FPS
Maximum framerate : 198.6 FPS
1% low framerate : 87.9 FPS
0.1% low framerate : 56.1 FPS


Ihan hyvin siis jaksaa vielä, ehkä auttaa tuo 4 kanavainen muistiväylä. 3080 Ti ja 7960x rossuna siis.
Jep näyttää FPS kyl ihan 128 pelaajan botti matsille :D

Vastaan tähän väliin, kun aiheutin koko fps keskustelun alunperin silmämääräisillä havainnoillani :D
Kokeilin hetki sitten fov laskua 105->62 ja tuli 5fps lisää samassa kartassa (Orbital), kuin tuolla aikaisemmassa postissani olevat lukemat. Olen siis samaa mieltä, että fov ei asiaan vaikuta juuri mitenkään.

Tuloksia pitää verrata samassa kartassa. Lisäksi syytä olisi tehdä suurinpiirtein samanlainen juoksulenkki tai muu rutiini. Kuten todettua, kuolemalla paljon/valikoissa saa varmasti AVG fps alaspäin, koska fps näissä alhaalla.
Testien välissä pitäisi pystyä pelaamaan hyvin samalla tavalla. Harmillisesti testaussivustot ei juuri käytä tätä CPU raskasta peliä, koska vakio benchmarkkia ei ole.
Ihan mahoton tehdä asioita samalla tavalla 128 pelaajan multiplayerissa.. ite meen aina paikkaa vaa missä suurin rähinä yleensä, turhaa alan juoksemaa missää keskellä aavikkoa ympyrää missä ei o ketää ja sillon FPS myös reilusti isompi..

EDIT: kävin tossa äsken 2 eri mappia testailemassa taas samoilla asetuksilla, tänää noissa mapeissa FOV muuttaminen vaikutti fps just sen max 5fps, samaten tuo keskimääränen FPS olis reeeeilusti alempi kun eileen.. tässä pelissä on aivan mahoton saada toistumaa eripäivinä tai edes eri kerroilla samoja tuloksia.
Mitähän tossa eileen sitte kävi kun tuo fov muuttaminen vaikutti niin paljo fps.. varmaan samaa aikaa servulla käyny jotaa muutaki.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 704
Viestejä
4 563 120
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom