Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Nyt ihan pakko kysäistä.. mikä tässä on parempaa? Tuohan juuri pakottaa tankeille jonkinlaista yhteistyötä muiden kanssa kun ei voi pää kolmantena jalkana ryntäillä eteenpäin, taakse ei kärsi päästää vihollista. Ja mikäs sen tyydyttävämpää kun losauttaa tumpelo tankkisankari takaapäin.
Niin tämä on siis helpostus tankki kuskille mutta aivan älyvapaa muutos muuten, koska se poistaa selustaan liikkumisen ja yllätysmomentin aivan täysin. BF4:sen tyyli on siis parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Tankit on omasta mielestä hyvin balansoitu, ainakin jalkaväkeä vastaan. Taitaa tankin ainoa ongelma olla se, ettei se oo kovin hyvä, kun ottaa muut ajoneuvot huomioon. Esim. AA-tankin saa käytännössä paremmaksi tankiksi, jolla on myös paremmat muut spotit ja porukka varmaan mielellään menee kyytiinkin sen takia.

Mutta tosiaan, se on suurin osa muista ajoneuvoista, jotka ottaa päähän. Hovercraftit menee joka puolella, boltet on parkkeerannu kukkulalle ja sniputtelee sieltä 30mm tykkinsä kanssa ja helikopteri on "lentokatossa" (onko tolle flight ceilingille mitään järkevää suomennosta?) innoissaan turvassa kaikelta ja sataa maahan kuolemaa.

Mieluiten nerffiä muille ja tankki pitäis olla se, minkä perusteella nerffataan. Rajoittais hyvin tuota ajoneuvospammia, kun hyvä tankkikuski pystyis pitämään muita ajoneuvoja vähän sentään kurissa.
Totta. Wildcat on tällä hetkellä parempi mitä tankki. Tankilla saa ampua hoovereita yms liikaa, joten niiden tuhoaminen ei palkitse. Ei kannata edes ampua kun siihen tuhlaa varmaan neljä osumaa ja tämän jälkeen ne päästelevät karkuun.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 403
Ei voi ymmärtää näit kehujia. Peli oli kuin Fortnite BF skineillä. Ei tässä oo mitään samaa BF4 verrattuna. Jopa BF V on paaaaaljon enemmän oikea bäfä ja sekin on jo outo lause.
Itselle myös hankala käsittää mitään ylistyssanoja tästä pelistä.

6 tuntia pelanneena ihan ok mättöä. Ongelma on siinä, että nämä kuusi tuntia on pelattu reiluun viikkoon, mutta aiemmissa osissa tuo 10h olisi pelattu jo toisen päivän iltaan mennessä. Jotenkin puuttuu se koukuttavuus.

Aivan käsittämätön moka muuttaa tuo alkuperäinen serverisysteemi niin, että erän jälkeen palataan alkuvalikkoon eikä suinkaan jatketa seuraavaan karttaan. Tämäkin on ollut osa bäfän sielua ja yksi vahvuuksista. Nyt sanotaan erän jälkeen gg ja peli jatkuu muussa seurassa. :facepalm:

Kaikki balansointi jätetty ilmeisesti maksavien asiakkaiden hommaksi eikä testattu etukäteen ollenkaan. Aseissa etu smg:llä kaikilla etäisyyksillä, kun painetaan nappipohjaan PP-29:lla. Breakthroughssa puolustajat aivan ylivoimaisessa asemassa katolla. Classisysteemien unohtamisella gadget-variaatiot minimoidaan. Käytännössä jokaisella on nyt loputtomat kudit ja AA-/AT-paukkuja. Mikään kartoista ei sytytä ja varsinkaan, kun ei ole kaikkia päässyt pelaamaan. Kolme ekaa rundia pelasin Discardedia pakotettuna.

Omaan pelikirjastoon on viimeiset 5 vuotta kuulunut BF4, BF1, BFV ja ilmaisina FN, Apex ja Warzone. BF1 ja BFV olivat täysin erilaisia pelejä kuin BF4 ja näistä tulikin muutaman kymmenen tunnin jälkeen tykättyä paljon enemmän pelien luoman tunnelman takia. Tästä tuo tunnelma puuttuu täysin ja suunta tuntuu olevan pahasti hukassa. Varmasti tuon 10 tuntia jaksaa pelata, mutta mitä sen jälkeen?

Pelistä saa muut tykätä, mutta kritiikin torjuminen perustelemalla, että aiemmatkin osat ovat olleet julkaisussa rikki, on täysin idioottimaista. Aiemmat osat saatiin pelattavaan kuntoon pienellä pintaremontilla. Nyt tilanne on täysin eri, sillä jo sisällön määrä ja laatu on välttävää.

Aseiden määrä pitäisi kolminkertaistaa ja speksit balansoida. Karttojen määrä tällä hetkellä ok, mutta niiden suunnittelu on täysin ala-arvoista. Helikoptereita ja ajoneuvoja ei ilmeisesti oltu testattu ollenkaan ja jäljen pystyy lukemaan tästä ketjusta. UI unohdettu suunnitella bäfään sopivaksi. Bäfän tavaramerkki eli classit unohdettu täysin... :facepalm:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 603
Ei kai kukaan ole puutteita ja vikoja "kieltänyt". Itsekkin juuri kirjoitin, että niistä huolimatta tämän parissa on viihtynyt todella hyvin. Itse on voi sanoa samaa kahdesta edellisestä. En jaksanut pelata niitä edes 10 tuntia. One ja V ei omasta mielestä tuntuneet yhtään samalla, kun 3 ja 4:n. Tämä taas jo huomattavasti lähempänä niitä, kaikkine vikoineenkin.

Kyllä tässä on kasassa runko vielä paljon paremmalle pelille, kun mitä se nyt on.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Ite oon nyt pelanny 45h ja alkaa tulla se raja vastaan sekä käyttökelpoisten aseiden osalta että suorituskyvyn puutteenkin osalta. Ei tartte enää montaa matsia, että on level 60 ja kaikki auki. Tiiän, että viimeinen snipu on huono, mutta jos sillä edes jotenkin jaksaisi leikkiä patchiin asti.

Tosin, jos tää seuraava patchi ei paranna suorituskykyä ollenkaan, niin tulee vähintään taukoa siihen asti, että se suorituskyky jotenkuten edes normalisoidaan. Ei se ole mukavaa, ettei 5600x oo tarpeeksi siihen, että pystyisi edes tähtäämään kunnolla.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
182

Jotain infoustia toisesta patchista joka tulee torstaina, ja sen jälkeen tulevista muutoksista. Kyllähän tämä jo maistuu, mutta vähän katkeralta kun 90% kuolemista on hovercraftiin tai PP-29:hen.

Ihan hyvältä näyttää tuo kolmas pätsi, korjauksia riittää. Taitaakin sitten olla vuoden viimeinen kun DICE lähtee kuukauden joululomille.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 147
Sinänsä ymmärrettävää että alamäki on alkanut jo BF4:n yhteydessä, kun kyse oli pelistä mitä Kolmosen olisi pitänyt alunperin olla. Kiirehtimisen vuoksi jotain oli pakko saada ulos, vaikka peli olisikin ollut vielä kesken. Nelosta pilattiin tai ”pilattiin” liiallisilla vempaimilla ja lennokkeilla, joilla koko peli-idea muuttui jonkun vekottimen ohjailuiksi. Varsin hyvä ”joskus vähemmän on enemmän”-esimerkki.

Bad Company 2 oli loistava, koska se ei ole yrittänyt olla ”kaikille vähän kaikkea”-toteutus. Sopiva määrä mappeja, riittävä tasapaino kulkuneuvojen ja jalkaväen väliltä, eikä tuhlattu aikaa yhteiskunnallisiin kannanottoihin, vaan pelillä haluttiin olla jotain ”pientä ja kivaa”.

Battlefield 20-42 (FPS?) vaikuttaa olevan just sitä, mitä osa pelaajista pelkäsi jo ennen kuin pelistä tiedettiin yhtään mitään. Keskeneräinen ja varsin mielikuvikseton toteutus. Tässä paistaa projektijohdon hengittäminen juniorikehittäjien (koska konkkarit lähtivät jo ajat sitten) niskaan ”tee Modern Warfare 2019-kopion ja tee se äkkiä. Joko on valmista?!” Pelistä näyttää puuttuvan sielu kokonaan.

Nyt peliä yritetään pelastaa (yllätys) mitä ihmeellisimmillä päivityksillä ja lupauksilla. Jää nähtäväksi kummat ehtivät ensiksi, kaikkea pelastavat patchit, vai DICE:n junioreiden polttaminen loppuun.

Millainenkohan uusi Battlefield-peli olisi nykyisillä grafiikoilla, yhteisön kanssa yhteistyössä tehdyillä kartoilla, Rambo (2008)-leffan gorella ja suosituilla pelimuodoilla, joita on hiottu esim mappikohtaisilla vaihteluilla jne, jne.
Miten siinä sitten kävikään:

"The leaders don't want to hear any feedback that isn't positive. [...] Insided, they ignore all the red flags people have been waving at them. Instead they say the same corporate soundbites and pretend everything is fine."

Sitten yllätytään kun osaava ja pätevä väki päättää lähteä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Miten siinä sitten kävikään:




Sitten yllätytään kun osaava ja pätevä väki päättää lähteä.
Miten yllättävää että tilanne ei ole korjaantunut.


Tämähän oli jo BFV aikoihin esillä siihen malliin että kenellekään vähänkään kauemmin seuranneelle ei pitäisi tulla uutena asiana. Silti moni määkii edelleen että "kyllä DICEltä muuten tulisi priimaa muttakun EA:n pukumiehet..." :shifty:

Raaka fakta vaan on, että sitä DICEä joka noiden vanhojen hyvien Battlefieldin takana oli ei ole enää olemassakaan. Tämä uusi on joku entisen maineella ratsastava jämästudio.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 038
Ei kai kukaan ole puutteita ja vikoja "kieltänyt". Itsekkin juuri kirjoitin, että niistä huolimatta tämän parissa on viihtynyt todella hyvin. Itse on voi sanoa samaa kahdesta edellisestä. En jaksanut pelata niitä edes 10 tuntia. One ja V ei omasta mielestä tuntuneet yhtään samalla, kun 3 ja 4:n. Tämä taas jo huomattavasti lähempänä niitä, kaikkine vikoineenkin.

Kyllä tässä on kasassa runko vielä paljon paremmalle pelille, kun mitä se nyt on.
Kyllä täällä muutama ongelmille sokea "en ymmärrä mitä tämä valitus on" -viestikin on näkynyt.

Varmasti tämä selitys ei koske kaikkia pelaajia enkä yleistä: Mutta kai osasyy tuohon, että tämä tuntuu edes etäisesti enemmän BF3 & 4:lta kuin BF1 & V johtuu jo puhtaasti siitä, että tämä peli sijoittuu taas moderniin aikaan kaikkine leluineen ja ajoneuvoineen. Itse aloitin Battlefieldin parissa BF2:n parissa, joten minulle pelisarja on aina edustanut ns. modernia sodankäyntiä (vaikka BF1943 olikin hauska minipeli välissä), enkä esim BFV:n kohdalla saanut samanlaista nostalgista "paluu juurille" -fiilistä kuten ehkä pelisarjan kanssa alusta asti mukana olleet.
Moni muu on varmasti myös liittynyt pelisarjaan jostain toisesta modernin sodankäynnin osasta, joten tämä tuntuu myös heillekin tutummalta kun nuo ensimmäisen ja toisen maailmansodan viritykset, ja täten automaattisesti "aidommalta Battlefieldiltä" puhtaasti aikakauden takia.

Miten siinä sitten kävikään:

Sitten yllätytään kun osaava ja pätevä väki päättää lähteä.
Jotenkin ei ikävä kyllä yllätä. Johtajat ajattelevat joulubonuksiaan ja videopeleistä jotain tietäviä kehittäjiä tuskin koskaan saadaan palaamaan studiolle töihin.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
307
Noniin, muutama peli takana. Jouduin lopettamaan kesken koska yhtäkkiä en voinut enää ads enkä ladata asetta ilman että ampui ensiksi lippaan tyhjäksi.
Peli tuntuu jotenkin ontolta, ei tunnu miltää voittaako, häviääkö, saako vihun napattua vai ei. Aluksia on aivan liikaa, koko ajan on jokin tankki, helikopteri tai muu härpätin ampumassa sen tuhannen kerran kun yrittää mennä uudelle alueelle.

Ei ihan hirveästi sanottavaa kyseisestä pelistä, vähän valju maku toistaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: mol

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Aivan käsittämätön moka muuttaa tuo alkuperäinen serverisysteemi niin, että erän jälkeen palataan alkuvalikkoon eikä suinkaan jatketa seuraavaan karttaan. Tämäkin on ollut osa bäfän sielua ja yksi vahvuuksista. Nyt sanotaan erän jälkeen gg ja peli jatkuu muussa seurassa. :facepalm:
Itselläni on kyllä joissain pelimuodoissa mennyt automaattisesti seuraavaan karttaan, mutta joskus taas ei. Tuolle nyt on kuitenkin ihan se ja sama. Se kuin vain seuraavaa mappia kehään ja lopettaa tällaisesta nano/mikro-ominaisuudesta hieromisen. Mitä seuraavaksi? Sotilaanvalintaruudun napit on sinisiä eikä vihreitä, Bäfän ikoninen trademark tuhottu! :jd:

Kaikki balansointi jätetty ilmeisesti maksavien asiakkaiden hommaksi eikä testattu etukäteen ollenkaan. Aseissa etu smg:llä kaikilla etäisyyksillä, kun painetaan nappipohjaan PP-29:lla. Breakthroughssa puolustajat aivan ylivoimaisessa asemassa katolla. Classisysteemien unohtamisella gadget-variaatiot minimoidaan. Käytännössä jokaisella on nyt loputtomat kudit ja AA-/AT-paukkuja. Mikään kartoista ei sytytä ja varsinkaan, kun ei ole kaikkia päässyt pelaamaan. Kolme ekaa rundia pelasin Discardedia pakotettuna.
Olet nyt aivan irralla pelinkehityksen ja ohjelmistokehityksen realiteeteistä. Ei tällaiseen masiiviseen open world peliin jossa mieletön määrä eri gadgettien, aseiden, lisävarusteiden, ajoneuvojen ja paikkojen permutaatiota saa mitenkään järkevästi tehtyä täydellistä balansointia tai edes lähelle sitä ilman että peli annetaan oikeasti kymmenien/satojen tuhansien pelaajien käsiin. Tuo on muutenkin asia jonka voi lennossa ja hyvin nopeasti korjata parilla patchilla tai jopa ilmankin niitä.

Pelistä saa muut tykätä, mutta kritiikin torjuminen perustelemalla, että aiemmatkin osat ovat olleet julkaisussa rikki, on täysin idioottimaista. Aiemmat osat saatiin pelattavaan kuntoon pienellä pintaremontilla. Nyt tilanne on täysin eri, sillä jo sisällön määrä ja laatu on välttävää.
Äläpä vääristele. Kukaan ei ole torjunut kritiikkiä tuolla, mutta tämä itkemisen määrä on aivan suhteetonta vrt BF4 joka oli 10 kertaa paskemmassa kunnossa julkaisussa. Suoritukykyyn en osaa ottaa kantaa kun itsellä on sellainen kokoonpano että pyörii 110-120FPS nupit kaakossa, mutta muuten tässä ei ole mitään kuin pari hassua pikku glitchiä ja ehkä muutama balansointi issue jotka saadaan parilla patch-level tai viimeistää minor-level päivityksellä paikattua muutamassa viikossa.

Helikoptereita ja ajoneuvoja ei ilmeisesti oltu testattu ollenkaan ja jäljen pystyy lukemaan tästä ketjusta.
Valitit juuri äsken siitä että kaikilla on AA/AT ja nyt sitten taas ajoneuvot on ilmeisesti OP vai mitä tarkoitit? Itseasiassa kun tätä ketjua lukee niin peli tuntuu olevan aivan helvetin hyvin balansoitu kun jokainen valittaa kuinka vastapuoli on OP. Tankkimiestä vituttaa C5 drone ja se kuinka kaikilla on AA/AT ja jalkaväkeä taas vituttaa ajoneuvot joita ei voi tuhota. Sniperit on OP, mutta niin on konepistoolikin.
Jos haluaa pelata peliä/pelejä joissa aina on itse voittaja ja kaikki rakennettu itsensä ympärille niin kannattaa varmaan tutustua yksinpeleihin. Oikein mukavaa viihdettä nekin ja "tunnelmakin" on yleensä paremmassa kunnossa kuin moninpeleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 038
Se kuin vain seuraavaa mappia kehään ja lopettaa tällaisesta nano/mikro-ominaisuudesta hieromisen. Mitä seuraavaksi? Sotilaanvalintaruudun napit on sinisiä eikä vihreitä, Bäfän ikoninen trademark tuhottu! :jd:
Sinulle se voi olla nano/mikro-ominaisuus, mutta selvästi monelle muulle ei ole. Onhan tuo aivan perseestä, että joudut taas uusien randomien kanssa pelaamaan, kun olet löytänyt mukavan porukan & squadin jostain matsista ja haluaisit pelata heidän kanssaan. Selvästi sinua ei haittaa, jos pelistä otetaan perusominaisuuksia pois. Monia muita tällainen tyhmentäminen kuitenkin haittaa.

Olet nyt aivan irralla pelinkehityksen ja ohjelmistokehityksen realiteeteistä. Ei tällaiseen masiiviseen open world peliin jossa mieletön määrä eri gadgettien, aseiden, lisävarusteiden, ajoneuvojen ja paikkojen permutaatiota saa mitenkään järkevästi tehtyä täydellistä balansointia tai edes lähelle sitä ilman että peli annetaan oikeasti kymmenien/satojen tuhansien pelaajien käsiin. Tuo on muutenkin asia jonka voi lennossa ja hyvin nopeasti korjata parilla patchilla tai jopa ilmankin niitä.
Siis miten onnistut noin tehokkaasti ohittamaan täysin validin kritiikin? Korvasta sisään ja korvasta ulos. Tottakai osa ongelmista siirtyy julkaisun puolelle, se on luonnollista. Jotenkin et ymmärrä että pelissä on niin paljon balansointimokia ja puutteita, jotka aivan helposti olisi pitänyt huomata jo kehitysvaiheessa.

Äläpä vääristele. Kukaan ei olut torjunut kritiikkiä tuolla, mutta tämä itkemisen määrä on aivan suhteetonta vrt BF4 joka oli 10 kertaa paskemmassa kunnossa julkaisussa. Suoritukykyyn en osaa ottaa kantaa kun itsellä on sellainen kokoonpano että pyörii 110-120FPS nupit kaakossa, mutta muuten tässä ei ole mitään kuin pari hassua pikku glitchiä ja ehkä muutama balansointi issue jotka saadaan parilla patch-level tai viimeistää minor-level päivityksellä paikattua muutamassa viikossa.
Sinä itse torjut kaiken kritiikin, lueppa omat viestisi ajatuksella läpi. Onneksi olkoon jos omistat huippu PC:n ja suorituskyky on sinulla hienoa ja törmäät vain pariin "hassuun pikku glitchiin" mutta selvästi olet vähemmistössä, joten miksi yrität jotenkin mitätöidä muiden ongelmia? On pelaajia, jotka saavat RTX 3090:llä 50fps DLSS päällä ja on pelaajia, joilla peli ei toimi ollenkaan pelin rikkovien bugien takia.

Tässä myös kritisoidaan täysin validisti muitakin seikkoja, kuin pelkkää teknistä puolta. Sinä saat tykätä Spesialisteista yms. muutoksista jos haluat, mutta selvästi iso osa pelaajista ei niistä pidä.

Hieno homma, että pidät pelistä. Lopeta silti muiden alasajaminen ja muiden pelaajien ongelmien vähättely. Sinut siis saa pysymään pois peleistä sijoittamalla niihin naishahmo, mutta tästä pelistä et löydä mitään kritisoitavaa. Selvä juttu.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326

Jotain infoustia toisesta patchista joka tulee torstaina, ja sen jälkeen tulevista muutoksista. Kyllähän tämä jo maistuu, mutta vähän katkeralta kun 90% kuolemista on hovercraftiin tai PP-29:hen.

Ihan hyvältä näyttää tuo kolmas pätsi, korjauksia riittää. Taitaakin sitten olla vuoden viimeinen kun DICE lähtee kuukauden joululomille.
Uh, toi huomisen update on varmaan melkoinen game changer rynkyille.

Update #2:

- Reduced spread globally when zoomed and moving
- Improved stationary zoomed accuracy for many weapons
- Spread now decreases faster and earlier when pacing shots. This means more success with single-fire or short bursts.
- Increased PP-29 vertical recoil to ensure that the weapon does not overperform when engaging outside of its intended combat range

Toivottavasti on juuri niin hyvä kuin miltä kuulostaa.
Tämä on myös erittäin kiva juttu:

Improved Soldier Revives, addressing ‘unable to revive when a Soldier dies close to an object, or wall’.

Toi sitä seuraava eli joulukuun alun update #3 on aika jäätävän pitkä lista juttuja, ja tuossa vähän niin kuin sanotaan että lista ei sisällä kaikkea.
Onhan tämä peli tällä hetkellä kauhean monella tapaa rikki/hölmö, mutta kyllä nyt edes vähäsen pitää hattua nostaa tuosta päivityksestä.

Tuolla on paljon kaikkea pientä kivaa....

- Added a UI list that shows nearby players that can revive you within 50m when downed
- Added a UI list that shows incoming revivers when downed and pinged by a player that intends to revive you
- When low on ammo or health, nearby friendly players within 50m will now show a resource icon above their head indicating that they can provide you with health or ammo
- Added health bars on enemy vehicles and enemy soldiers when looked at

Koko HUD osio varmasti melko mukavaa yleisen selkeyden yms kannalta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 045
Toivottavasti toi päivitys korjaa pelin lagisen tuntuman. Yksi isoimpia miinuksia pelikokemuksessa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
170
serverit on ainaki nyt alhaalla.... 15min yrittäny päästä peliin nii turha toivo :O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 206
Kyllä täällä muutama ongelmille sokea "en ymmärrä mitä tämä valitus on" -viestikin on näkynyt.

Varmasti tämä selitys ei koske kaikkia pelaajia enkä yleistä: Mutta kai osasyy tuohon, että tämä tuntuu edes etäisesti enemmän BF3 & 4:lta kuin BF1 & V johtuu jo puhtaasti siitä, että tämä peli sijoittuu taas moderniin aikaan kaikkine leluineen ja ajoneuvoineen. Itse aloitin Battlefieldin parissa BF2:n parissa, joten minulle pelisarja on aina edustanut ns. modernia sodankäyntiä (vaikka BF1943 olikin hauska minipeli välissä), enkä esim BFV:n kohdalla saanut samanlaista nostalgista "paluu juurille" -fiilistä kuten ehkä pelisarjan kanssa alusta asti mukana olleet.
Moni muu on varmasti myös liittynyt pelisarjaan jostain toisesta modernin sodankäynnin osasta, joten tämä tuntuu myös heillekin tutummalta kun nuo ensimmäisen ja toisen maailmansodan viritykset, ja täten automaattisesti "aidommalta Battlefieldiltä" puhtaasti aikakauden takia.


Jotenkin ei ikävä kyllä yllätä. Johtajat ajattelevat joulubonuksiaan ja videopeleistä jotain tietäviä kehittäjiä tuskin koskaan saadaan palaamaan studiolle töihin.
Tuohan se varmaan on. Todella moni on aloittanut Bad Company 2:sta joka oli melko suuri sivuaskellus pelisarjassa. Ei ollut lentokoneita, ei voinut mennä makuulleen jne. Itse taas kun pelannut 1942:sta lähtien niin BF5 tuntui todellakin oikealta Battlefieldiltä. BF1:stä en niin paljoa välittänyt mutta senkin ostin noin vuoden kuluttua julkaisusta kun alkoi moderni sodankäynti kyllästyttämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
599
Heh, ei pitäs ehkä mainostaa, mutta Angelilla supply box maahan -> soflam heli maalaus -> supply boxista recoilless ja heli tippuu. Ilmeisesti toi lukittu sinko ei flareista välitä ja lentää pitkälle muutenkin bugista lentorataansa.
Muutenkin tolla soflamilla hauska maalata kaikki ajoneuvot. Tyypillisesti aiheuttaa paniikkia ja flaret vähintään tuhlaavat.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Heh, ei pitäs ehkä mainostaa, mutta Angelilla supply box maahan -> soflam heli maalaus -> supply boxista recoilless ja heli tippuu. Ilmeisesti toi lukittu sinko ei flareista välitä ja lentää pitkälle muutenkin bugista lentorataansa.
Muutenkin tolla soflamilla hauska maalata kaikki ajoneuvot. Tyypillisesti aiheuttaa paniikkia ja flaret vähintään tuhlaavat.
Tässä vielä video tuosta, ja tarkasti kun katsoo näkee kuinka raketti vetää volttia flarejen ajan kunnes taas lukittuu:



2-3 viikkoa ehtii tuosta vielä nauttia, siinä update #3 korjataan toi että menee flareista läpi:

CG Recoilless M5

- Fixed a bug where the CG Recoilless M5 would not lose its lock on to enemy air vehicles when locked on via SOFLAM Designator and the target deployed countermeasures
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Peli taitaa heittää matsin jälkeen valikkoon sen takia että tässä on jonkin sortin skill based matchmaking
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Peli tuntuu jotenkin ontolta, ei tunnu miltää voittaako, häviääkö, saako vihun napattua vai ei. Aluksia on aivan liikaa, koko ajan on jokin tankki, helikopteri tai muu härpätin ampumassa sen tuhannen kerran kun yrittää mennä uudelle alueelle.

Ei ihan hirveästi sanottavaa kyseisestä pelistä, vähän valju maku toistaiseksi.
Puolitoista viikkoa pelannut ja aika samat fiilikset. Matsi alkaa, ekalle lipulle on juoksumatkaa ihan hitosti ja kun sinne asti selviät niin se on vallattu jo ja seuraavalle lipulle on vähintään sama reissu edessä. Seuraavat 25min "hauskan" löytäminen on usein aika ison työn takana, voi mennä hyvin minuutteja kun mitään ei tapahdu. Joko lähdet avomaastoon juoksemaan lipulta toiselle tai odotat nykyisellä lipulla että sinne joku tulisi. Tuommoisen 25min matsin aikana saattaa tulla kymmenkunta tulitaistelua ja niistä suurin osa on vielä semmoisia, että joko pääset vihun selkään tai vihu sinun selkään eli oikeasti tyydyttäviä tulitaisteluita on ehkä muutama koko erän aikana. Sitten matsi loppuu, missään vaiheessa ei ollut mitään tunnetta että nyt ollaan voittamassa tai häviämässä tai että olisit vaikuttanut tulokseen millään tavalla, tilanne selviää ainoastaan hudin/scoreboardin kautta. Viimeisessä ruudussa se taas näkyy, 8 tappoa, 4 assistia, 5 kuolemaa ja pari capturea. Noin yksi "tapahtuma" per pari minuuttia peliaikaa.

Näitä rundeja tulee ihan hiton paljon. En muista milloin Battlefield olisi ollut näin tylsä pelata, ja aloitin pelisarjan pelaamisen 19 vuotta sitten. Tämä siis yksinäisen jalkaväkitaistelijan näkökulmasta. Ainahan ne ajoneuvot ovat enemmän tai vähemmän ärsyttäneet mutta myös luoneet tunnelmaa ja tilanteita. 2042 kohdalla ajoneuvot ovat samaan aikaan jotenkin aivan mitättömiä ja jopa huomaamattomia, mutta myös erityisen ärsyttäviä. Kartoista voisi sanoa että komeitahan ne ovat, mutta keskimäärin aivan surkeita pelattavuuden suhteen.

Haluaisin palata takaisin 64 pelaajaan ja pelattavuus edellä suunniteltuihin karttoihin.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
170
pääsin oikeen 2 peliä pelaamaan tossa äsken ja nyt ei taas löydy pelejä tai löytyy mutta pyörii vaan toi "waiting for players" loputtomiin niinkuin aamupäivästä
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Haluaisin palata takaisin 64 pelaajaan ja pelattavuus edellä suunniteltuihin karttoihin.
Eipä kyllä niissäkään oo sen parempaa ollut. Breakthrough ja rush oli niitä hyviä moodeja, kun ei ollut mitään tyhjien pointtien valtaamista.

Tässäkin pelissä breakthrough on se parempi valinta, mutta myönnettäkööt, että erittäin huonot kartat ja 128 pelaajaa ei oo tehnyt siitä moodista ainakaan parempaa.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
pääsin oikeen 2 peliä pelaamaan tossa äsken ja nyt ei taas löydy pelejä tai löytyy mutta pyörii vaan toi "waiting for players" loputtomiin niinkuin aamupäivästä
pelannu koko päivän jo eikä oo kertaakaan tolleen käyny
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Siis miten onnistut noin tehokkaasti ohittamaan täysin validin kritiikin? Korvasta sisään ja korvasta ulos. Tottakai osa ongelmista siirtyy julkaisun puolelle, se on luonnollista. Jotenkin et ymmärrä että pelissä on niin paljon balansointimokia ja puutteita, jotka aivan helposti olisi pitänyt huomata jo kehitysvaiheessa.
En ohittanut vaan täysin päinvastoin luin sen ja vastasin siihen. Millä perusteella nämä olisi "aivan helposti" pitänyt huomata? Eipä tule mieleen mitään tällaista kompeksimpaa moninpeliä jotka ei kuukausi/vuositolkulla hangattu nerffien yms. suhteen. Väitteesi objektiivisesti ihan huuhaata vailla perustaa.

Sinä itse torjut kaiken kritiikin, lueppa omat viestisi ajatuksella läpi.
Älä taas valehtele. Myös kritiikkiä saa kritisoida kun se ei perustu mihinkään ja varsinkin kun se on suhteellisesti aivan absurdilla tasolla.

Onneksi olkoon jos omistat huippu PC:n ja suorituskyky on sinulla hienoa ja törmäät vain pariin "hassuun pikku glitchiin" mutta selvästi olet vähemmistössä, joten miksi yrität jotenkin mitätöidä muiden ongelmia? On pelaajia, jotka saavat RTX 3090:llä 50fps DLSS päällä ja on pelaajia, joilla peli ei toimi ollenkaan pelin rikkovien bugien takia.
En tiedä miksi vänkäät tästä kun juuri sanoin että suorituskykyyn en ota kantaa? Pitäisikö harjoitella luentunymmärtämistä?

Tässä myös kritisoidaan täysin validisti muitakin seikkoja, kuin pelkkää teknistä puolta. Sinä saat tykätä Spesialisteista yms. muutoksista jos haluat, mutta selvästi iso osa pelaajista ei niistä pidä.
Joo ja se on ihan ok? En ole itsekään kaikkeen tyytyväinen mm. juuri näihin mainittuihin scoreboard, menuun palaamiseen yms. mutta ne ovat kuitenkin ihan objektiivisesti erittäin pieniä sivuominaisuuksia jotka saadaan helposti hyvin pienellä vaivalla palautettua takaisin jos scene sitä oikeasti vaatii. Mutta sinun "iso osa" ja "vähemmistö" määritelmäsi menee äänekkään redditin-trolliarmeijan ja yes-man lampaiden perusteella samalla kun miljoonat pelaajat ympäri maailman pelaavat tätä kuitenkin ihan kiltisti. Ei siis kannata pidätellä hengitystä sen suhteen jos jotkut ominaisuudet mitkä eivät todellisuudessa ketään kiinnosta eivät palaakaan enää tähän peliin.

Hieno homma, että pidät pelistä. Lopeta silti muiden alasajaminen ja muiden pelaajien ongelmien vähättely.
Kannattaa tosiaan harjoitella sitä luetunymmärtämistä. Pelistä ei tarvitse pitää ja sitä ei ole oltu missään vaiheessa "alasajamassa" yms. paskaa mutta suhteellisesti edellisiin osiin tai ylipäätäänkin nykyajan peleihin nähden tämä ei ole millään mittapuulla poikkeuksellinen julkaisu eikä todellakaan antaise mitään "Steam hall of shame" titteleitä.

Sinut siis saa pysymään pois peleistä sijoittamalla niihin naishahmo, mutta tästä pelistä et löydä mitään kritisoitavaa. Selvä juttu.
Eikös tässäkin pelissä ole naishahmo/hahmoja? Valehteletko lämpimiksesi vai...

mutta tästä pelistä et löydä mitään kritisoitavaa.
...ihan ammattimaisesti? Lainaan nyt tässä itseäni:

Kyllähän tässä toki paranneltavaa on ja uskon että parissa kuukaudessa pahimmat ongelmat on karsittu. Ehkä ainoa asia mikä vituttaa on että hahmoista on tehty tuollaisia immersiota jyrsiviä härövarustuksissa juoksevia pellejä realististen sotilaiden sijaan.

Sinun käsityksesi ilmeisesti "muiden alasajamisesta" on se että jos yhtään kyseenalaistaa pienintäkään perusteetonta tai suhteellisesti kohtuutonta kritiikkiä mitä tämä peli on saanut. Tämä vain vahvistaa tätä käsitystä siitä että monilla näistä äänekkäimmistä valittajista on jokin muu agenda taustalla kuin se millainen peli todellisuudessa on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 206
Joo ja se on ihan ok? En ole itsekään kaikkeen tyytyväinen mm. juuri näihin mainittuihin scoreboard, menuun palaamiseen yms. mutta ne ovat kuitenkin ihan objektiivisesti erittäin pieniä sivuominaisuuksia jotka saadaan helposti hyvin pienellä vaivalla palautettua takaisin jos scene sitä oikeasti vaatii. Mutta sinun "iso osa" ja "vähemmistö" määritelmäsi menee äänekkään redditin-trolliarmeijan ja yes-man lampaiden perusteella samalla kun miljoonat pelaajat ympäri maailman pelaavat tätä kuitenkin ihan kiltisti. Ei siis kannata pidätellä hengitystä sen suhteen jos jotkut ominaisuudet mitkä eivät todellisuudessa ketään kiinnosta eivät palaakaan enää tähän peliin.
"Pienellä vaivalla"? Tuo peli pitäisi rakentaa lähes kokonaan uudelleen että siitä saisi kelvollisen. Pelin vikoja on täällä ketjussa käyty laajalti läpi ja pelin arvostelut kaikkialla kyntee pohjamudissa (Steamissa mostly negative ja nämä on kaikki pelin ostaneiden antamia arvosteluja eli ei mikään trolliarmeija). Kyllä tämä vaikuttaa siltä että sinä vain et halua ottaa vastaan messiaspeliä kohtaan annettua kritiikkiä ja suutut siitä.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 038
En ohittanut vaan täysin päinvastoin luin sen ja vastasin siihen. Millä perusteella nämä olisi "aivan helposti" pitänyt huomata? Eipä tule mieleen mitään tällaista kompeksimpaa moninpeliä jotka ei kuukausi/vuositolkulla hangattu nerffien yms. suhteen. Väitteesi objektiivisesti ihan huuhaata vailla perustaa.


Älä taas valehtele. Myös kritiikkiä saa kritisoida kun se ei perustu mihinkään ja varsinkin kun se on suhteellisesti aivan absurdilla tasolla.


En tiedä miksi vänkäät tästä kun juuri sanoin että suorituskykyyn en ota kantaa? Pitäisikö harjoitella luentunymmärtämistä?


Joo ja se on ihan ok? En ole itsekään kaikkeen tyytyväinen mm. juuri näihin mainittuihin scoreboard, menuun palaamiseen yms. mutta ne ovat kuitenkin ihan objektiivisesti erittäin pieniä sivuominaisuuksia jotka saadaan helposti hyvin pienellä vaivalla palautettua takaisin jos scene sitä oikeasti vaatii. Mutta sinun "iso osa" ja "vähemmistö" määritelmäsi menee äänekkään redditin-trolliarmeijan ja yes-man lampaiden perusteella samalla kun miljoonat pelaajat ympäri maailman pelaavat tätä kuitenkin ihan kiltisti. Ei siis kannata pidätellä hengitystä sen suhteen jos jotkut ominaisuudet mitkä eivät todellisuudessa ketään kiinnosta eivät palaakaan enää tähän peliin.


Kannattaa tosiaan harjoitella sitä luetunymmärtämistä. Pelistä ei tarvitse pitää ja sitä ei ole oltu missään vaiheessa "alasajamassa" yms. paskaa mutta suhteellisesti edellisiin osiin tai ylipäätäänkin nykyajan peleihin nähden tämä ei ole millään mittapuulla poikkeuksellinen julkaisu eikä todellakaan antaise mitään "Steam hall of shame" titteleitä.


Eikös tässäkin pelissä ole naishahmo/hahmoja? Valehteletko lämpimiksesi vai...


...ihan ammattimaisesti? Lainaan nyt tässä itseäni:

Kyllähän tässä toki paranneltavaa on ja uskon että parissa kuukaudessa pahimmat ongelmat on karsittu. Ehkä ainoa asia mikä vituttaa on että hahmoista on tehty tuollaisia immersiota jyrsiviä härövarustuksissa juoksevia pellejä realististen sotilaiden sijaan.

Sinun käsityksesi ilmeisesti "muiden alasajamisesta" on se että jos yhtään kyseenalaistaa pienintäkään perusteetonta tai suhteellisesti kohtuutonta kritiikkiä mitä tämä peli on saanut. Tämä vain vahvistaa tätä käsitystä siitä että monilla näistä äänekkäimmistä valittajista on jokin muu agenda taustalla kuin se millainen peli todellisuudessa on.
Ei tarvitse vetää hernettä nenään ja alkaa minunkin kimppuuni hyökkäämään, kritisoin vain sinua hieman. Mutta nyt olen sitä mieltä, että puhut paskaa vain lämpimiksesi.

Mutta sinun "iso osa" ja "vähemmistö" määritelmäsi menee äänekkään redditin-trolliarmeijan ja yes-man lampaiden perusteella samalla kun miljoonat pelaajat ympäri maailman pelaavat tätä kuitenkin ihan kiltisti.
Kun pelin Steam-arvosteluissa n. 75 % arvosteluista on negatiivisia, kertoo se että on peliin muutkin tyytymättömät kuin sinun "trolliarmeijasi" ja "yes-manisi". (Cyberpunkilla oli 75% positiivisia arvioita, vaikka oli myös täysin rikki. Miksikö? Koska pohjalla sentään oli yritetty luoda hyvää peruspeliä.)
Miljoonat ihmiset voivat pelata tyytyväisenä, kun eivät tajua välittää paremmasta.

E: Tai voinet selittää minulle, kuinka sinä, yksittäinen henkilö joka sattuu pitämään pelistä, olet enemmän oikeassa kuin moni muu. Moni muukin täällä pitää pelistä, ja oikeutetusti. He eivät silti kusipään tavoin lyttää kaikkia kritisoijia ja väitä negatiivisia arvosteluja antaneita "trolliarmeijan" jäseniksi.
 
Viimeksi muokattu:

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
"Pienellä vaivalla"? Tuo peli pitäisi rakentaa lähes kokonaan uudelleen että siitä saisi kelvollisen
Noniin...:rofl2:

Pelin vikoja on täällä ketjussa käyty laajalti läpi ja pelin arvostelut kaikkialla kyntee pohjamudissa (Steamissa mostly negative ja nämä on kaikki pelin ostaneiden antamia arvosteluja eli ei mikään trolliarmeija).
Ihan näin metacritickin perusteella pelin arvostelut on hiukan alle V ja V on ollut nyt sen 2v saatavilla ja saanut arvosteluja koko tuona aikana.

(Steamissa mostly negative ja nämä on kaikki pelin ostaneiden antamia arvosteluja eli ei mikään trolliarmeija)
Ihan samallalailla ne Steamin arvostelut raidataan. Tänä on ollut vuosikausia normaali ilmiö ja sitä varten Steamissa on nykyään arvostelupiikki filtterit ja recent reviews score erikseen. Itsellänikin on Steam versio enkä ole arvostelua jättänyt.

Kyllä tämä vaikuttaa siltä että sinä vain et halua ottaa vastaan messiaspeliä kohtaan annettua kritiikkiä ja suutut siitä.
Ei vaan tämä vaikuttaa siltä että kun aletaan hiukan palauttamaan tätä kulttia maan pinnalle ja oikeasti suhteuttamaan pelin tasoa BF sarjaan ja yleisesti ottaen nykypeleihin niin pettymys on enemmän tasoa odotettu 98/100 pelin onkin toistaiseksi vain 90/100. Eikä mikään 25/100 worst ever.

Ei tarvitse vetää hernettä nenään ja alkaa minunkin kimppuuni hyökkäämään, kritisoin vain sinua hieman. Mutta nyt olen sitä mieltä, että puhut paskaa vain lämpimiksesi.

Kun pelin Steam-arvosteluissa n. 75 % arvosteluista on negatiivisia, kertoo se että on peliin muutkin tyytymättömät kuin sinun "trolliarmeijasi" ja "yes-manisi". (Cyberpunkilla oli 75% positiivisia arvioita, vaikka oli myös täysin rikki. Miksikö? Koska pohjalla sentään oli yritetty luoda hyvää peruspeliä.)
Miljoonat ihmiset voivat pelata tyytyväisenä, kun eivät tajua välittää paremmasta.
Tuon Steam teorian kumosinkin jo mitä Cyberpunkkiin tulee niin se on edelleen tänä päivänä teknisesti enemmän rikki mitä Battlefield oli ensimmäisenä päivänä. Joka tapauksessa sekin hyvä peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 206
Ei vaan tämä vaikuttaa siltä että kun aletaan hiukan palauttamaan tätä kulttia maan pinnalle ja oikeasti suhteuttamaan pelin tasoa BF sarjaan ja yleisesti ottaen nykypeleihin niin pettymys on enemmän tasoa odotettu 98/100 pelin onkin toistaiseksi vain 90/100. Eikä mikään 25/100 worst ever.
BF sarjaan tätä nimenomaan verrataankin. Sehän tässä ihmisiä eniten hiertää kun pelisarja on vedetty vessasta alas tämän myötä. Tekniset ongelmat saa aina korjattua päivityksillä mutta täysin ryssitty ominaisuuspuoli vaatisi niin isoa uudelleen tekemistä ettei siihen EA:n pukuherrat lupaa anna koska se maksaisi rahaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 498
BF sarjaan tätä nimenomaan verrataankin. Sehän tässä ihmisiä eniten hiertää kun pelisarja on vedetty vessasta alas tämän myötä. Tekniset ongelmat saa aina korjattua päivityksillä mutta täysin ryssitty ominaisuuspuoli vaatisi niin isoa uudelleen tekemistä ettei siihen EA:n pukuherrat lupaa anna koska se maksaisi rahaa.
Jep. Näitä tulevia patch-noteja kun lukee niin ei tule tätä kyllä ostettua.

Specialistit pilasivat pelin. Ei mitään "oikean" sodan tuntua kun taistelukentällä kohtaavat US McKay Vs RUS McKay ja heidän 126 klooniaan. Kentässä ei voi yhtään tietää mitä tapahtuu tai mitä aseita/gadgetteja vihuilta tai omilta löytyy.

Ennen kun näit tankkipelaajana engineerin niin tiesit että sinkoa tulee kylkeen kohta. Nykyään voi mikä tahansa röllihahmo ottaa takataskustaan AA Stingerin. Tai jos ennen näit medicin näköisen kaverin omalla puolella niin tiesit että voi häneltä pyytää helaa.

Lisäksi pelin rytmitys on pielessä matsien kulun osalta. Nyt katsellaan jotain matsin etsimistä ja cut scenejä monta minuuttia ennen kuin pääsee itse toimintaan. Ja matsin jälkeen katsotaan ne samat vanhat todella juustoiset one-linerit suoraan ylä-asteen koviksien suusta. Jonka jälkeen pääseekin taas main menuun aloittamaan koko roska alusta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 296
Ois ihan hauska nähdä jotain normaalin skillin SBMM matsia parin kuukauden päästä, kun kaikki BF-sarjasta aiemmin kiinnostuneet ja objektiveja pelanneet henkilöt ovat lopettaneet Bäfän pelaamisen. Juokseeko porukka vaan ympäriinsä vertaillen skinssejä? Vai mitä siellä tapahtuu. :D Julkaistaanko kohta tanssimoovit joilla voi fluxailla ja flöxäillä kesken pelin?
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Toinen asia mistä täällä ei varmaan ole puhuttu että pelissä on liikaa tapoja spotata vihollinen. Tankeissa ja nightbirdissä on spottaaja, jolla voi merkata kahen sekunnin välein edessä näkyvät viholliset. Jalkaväen spottaus kranaateja pystyy ammo boxin avulla viljelemään ja sen lisäksi niillä saa järkyttävän hyvin leveliä. Dronella voi lennellä ja merkata vihollisia melkein näkymättömissä. Useammassa ajoneuvossa on lähialueen spottaus nappia painamalla. Taitaa vielä olla muitakin keinoja, mutta ei oo jaksanu perehtyä kaikkeen.
Vois edelleen olla se perinteinen spottaus, eikä näitä leluspottauksia. Siinä tulisi enemmän tiimipeliä kaikilta, tankkikin hyötyisi hyvin siitä jalkaväkituesta lähelle rakennuksia yms. mennessä. Toisekseen esim BC2 reconin spottipallot ei missään välissä olleet rikki, koska useimmat ei pelanneet reconia aggrosti. Nyt kun kilkkeitä saa vapaammin, on tämmösten balansointi tosi paljon vaikeampaa.

Kuten täältäkin saa lukea, niin pääasiallisesti valitaan vaan suoraan parhaat gadgetit ja aseet, ei tarvi yhtään enää miettiä millasta roolia pelaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
230
Miten siinä sitten kävikään:




Sitten yllätytään kun osaava ja pätevä väki päättää lähteä.
Justihinsa noita isoja kihoja keillä pää niin syvällä hanurissa että helpompi on vetää se pää läpi kokonaan että uskoisi jotain.
Pistää ittellä levyn kuumenemaan nämä ketkä tunkee päänsä hanuriinsa piiloon kun ei saa vain ja ainoastaan positiivista palautetta. Jos hoitaisi asiat kunnolla niin ei tulisi sitä negatiivista palautetta ei se voi olla niin vaikeata ymmärtää.

Jos ei saa edes kyseenalaistaa jotain ominaisuutta koska jonkun tunteisiin voisi sattua niin mitä helvetin toivoa tulevaisuuden peleillä tulee olemaan. Kyllä sietäisi dicen työntekijöiden lähteä ja perustaa uusi studio tekemään battlefield tyylistä peliä ilman EA:n ja isojen pamppujen sabotaasia. Liian raha bisnekseksi mennyt tämä pelaaminen kun se itse viihde alkaa hiljalleen olemaan toissijainen asia useammassa pelissä.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 403
Valitit juuri äsken siitä että kaikilla on AA/AT ja nyt sitten taas ajoneuvot on ilmeisesti OP vai mitä tarkoitit?
Sen enempää muista asioista jätän hakkaamatta päätä seinään, mutta tartun kuitenkin tähän.

Tuo AA/AT-paukkujen saatavuus on ihan liian hyvä ja aseet liian tehokkaita. Olen nyt monta kertaa tiputellut kopuja alas inffinä. AA:lla lukitus, kopu ampuu flaret, odottaa uutta lukitusta ja ampuu. Osuma. Sama toiseen kertaa ja kopu räjähtää. Ehkä vähän liian helppoa. Kopuillehan voisi tulla ilmoitus, kun lukittuu JA kun ohjus matkalla.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
317
Tuo AA/AT-paukkujen saatavuus on ihan liian hyvä ja aseet liian tehokkaita. Olen nyt monta kertaa tiputellut kopuja alas inffinä. AA:lla lukitus, kopu ampuu flaret, odottaa uutta lukitusta ja ampuu. Osuma. Sama toiseen kertaa ja kopu räjähtää. Ehkä vähän liian helppoa. Kopuillehan voisi tulla ilmoitus, kun lukittuu JA kun ohjus matkalla.
Siis eiköhän ne varoitukset pilotille toimi juurikin tuolla tavalla. Lisäksi tulee vielä molemmista omanlainen äänivaroitus. Eri asia tajuaako kuski itse mitä tapahtuu.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 403
Jep. Näitä tulevia patch-noteja kun lukee niin ei tule tätä kyllä ostettua.

Specialistit pilasivat pelin. Ei mitään "oikean" sodan tuntua kun taistelukentällä kohtaavat US McKay Vs RUS McKay ja heidän 126 klooniaan. Kentässä ei voi yhtään tietää mitä tapahtuu tai mitä aseita/gadgetteja vihuilta tai omilta löytyy.

Ennen kun näit tankkipelaajana engineerin niin tiesit että sinkoa tulee kylkeen kohta. Nykyään voi mikä tahansa röllihahmo ottaa takataskustaan AA Stingerin. Tai jos ennen näit medicin näköisen kaverin omalla puolella niin tiesit että voi häneltä pyytää helaa.

Lisäksi pelin rytmitys on pielessä matsien kulun osalta. Nyt katsellaan jotain matsin etsimistä ja cut scenejä monta minuuttia ennen kuin pääsee itse toimintaan. Ja matsin jälkeen katsotaan ne samat vanhat todella juustoiset one-linerit suoraan ylä-asteen koviksien suusta. Jonka jälkeen pääseekin taas main menuun aloittamaan koko roska alusta.
Kuten jo mainittu, moni asia viittaa siihen, ettei varsinaista multiplayeria olisi alunperin suunniteltu ollenkaan ja EA:n Pena olisi sen siinä viime metreillä keksinyt ottaa mukaan. Nämä specialistit ja muutkin muutokset toimivat varmasti battle royalessa loistavasti. Tuokin saisi olla vielä ilmainen ja kerätä rahaa muulla keinoilla kuin pelimyynnillä. Kuten siis kaikki kilpailijat tekevät...
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 403
Siis eiköhän ne varoitukset pilotille toimi juurikin tuolla tavalla. Lisäksi tulee vielä molemmista omanlainen äänivaroitus. Eri asia tajuaako kuski itse mitä tapahtuu.
Olen tuota koittanut tarkkailla, mutta mitään eroa en ole huomannut. Voihan se olla, että aina ammuttu heti lockista. Mutta sitten kuitenkin löytynyt kaksi lisäohjusta ladattuna. :hmm:
Olen mahdollisesti väärässä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 211
"Pienellä vaivalla"? Tuo peli pitäisi rakentaa lähes kokonaan uudelleen että siitä saisi kelvollisen. Pelin vikoja on täällä ketjussa käyty laajalti läpi ja pelin arvostelut kaikkialla kyntee pohjamudissa (Steamissa mostly negative ja nämä on kaikki pelin ostaneiden antamia arvosteluja eli ei mikään trolliarmeija). Kyllä tämä vaikuttaa siltä että sinä vain et halua ottaa vastaan messiaspeliä kohtaan annettua kritiikkiä ja suutut siitä.
Peliä takana kohta 30h ja nautin siitä suuresti. Enkä varmasti ole ainoa. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole uskoa että kyllä tästä aika moni tykkääkin? Puutteita ja bugeja on, mutta kun katsoo tulevien päivitysten logeja, on sieltä aika maukasta pätsiä tulossa. Ja ennen kuin kyseenalaistetaan että olen uusi pelisarjan parissa, olen BF2142:sta asti jokaista ilmestynyttä sarjan tuotosta pelannut yli 500h, poikkeuksena kolmosta ja nelosta lähemmäs 1000h per nimike. Joten pelisarja ja sen historia on tiedossa.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Toisekseen esim BC2 reconin spottipallot ei missään välissä olleet rikki, koska useimmat ei pelanneet reconia aggrosti.
Mutta tässä pelissä spottipalloilla saa ihan järkyttävät määrät xp:tä. Käytännössä paiskot niitä breakthroughssa ympäriinsä, niin se on tyyliin 20k+ xp:tä joka matsista, riippuen mitä teet heittämisen lisäksi. Parhaimmillaan sain niiden avustuksella 47k xp:tä yhdestä matsista.

Sama kuin Casperin drone. Se taitaa olla vieläkin parempi spottailussa, mutta toisaalta, sen kanssa leikkiessä ei voi pelata peliä samalla.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Mutta tässä pelissä spottipalloilla saa ihan järkyttävät määrät xp:tä. Käytännössä paiskot niitä breakthroughssa ympäriinsä, niin se on tyyliin 20k+ xp:tä joka matsista, riippuen mitä teet heittämisen lisäksi. Parhaimmillaan sain niiden avustuksella 47k xp:tä yhdestä matsista.
Just näin. Jos tämä olisi tietyllä classilla ja voisi muutenkin spotata ja ei olisi 128 pelaajaa, niin tuokin todennäköisesti olisi ihan ok vekotin.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 886
Jos tämä olisi ollut BF4-kopio parannetuilla grafiikoilla, niin saisimme varmaan lukea valitusta miten tämä on pelkkä BF4-kopio parannetulla grafiikoilla :whistling:
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 225
Fakta on se että olisi peli ollut mikä tahansa niin osa pettyy aina ja osa pelaa tyytyväisenä. Toki tässä julkasussa on työstettävää enemmän kuin joissain alpha versioissa.

Uskon että huominen pätsi antaa paremmin suuntaa mihin gameplay alkaa kehittymään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Vois heittää tämmösen nopeen tankki vertailun BF4 vs 2042, jos joku vielä ajattelee että tankit on OP tässä. Toki osa asioista on unohtunut ja voi olla väärin kun loistavasta nelosesta on aikaa. No mikäs BF4 tankeissa on parempaa:
-Tankin tykki tekee enemmän damagea ajoneuvoihin ja enemmän splash damagea jalkaväkeen.
-Kuskin kk ja gunnerin kk:n TTK on parempi.
-Thermal tähtäimillä erottaa viholliset puskien läpi.
-APS avulla pystyy torjumaan osumia reippaan sekunnin, mistä on enemmän apua mitä savusta.
-Tankin liikkuvuus on parempi ja samoin tykkitornin.
-BF4:ssa on myös vähemmän uhkia, koska vähemmän muita pelaajia ja ajoneuvoja. Sekä siinä vihollisen skinistä tietää onko vihollisella C4 vaiko sinko kannossa.

Entä mikä BF2042 tankeissa on parempaa:
- Tankki ei ota critical osumia asennon takia. Eli jos joku ampuu singolla takaa niin et häviä heti 50hp.
-Tankkiin mahtuu enemmän porukkaa, toki suurin osa paikoista on yleensä tyhjiä, koska kukaan ei halua olla pelkkä spottaaja.
-Pikakorjaus, joka on melkein pakollinen kun joka osuman jälkeen on joko telat tai torni hajalla :D

Varmaan aika sama homma on muissakin ajoneuvoissa, mutta tässä nyt mietteitä tankkipelaajan näkökulmasta. Eikä tankkien tarvi olla BF4:sen tasolla, mutta ehkä tässä on menty liiallisuuksiin?
Eikö tuo asentohomma voisi olla enemmänkin huono juttu?
Armorin määrän pitäisi näkyä siinä miten ottaa osumaa.... tosin eihän tämä mikään tankkisimu olekkaan :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Tänään bugannu enemmän kuin aiempina iltoina koskaan. Ampumisnappi lopettaa toimimasta kesken kaiken tai liikkuminen bugaa eikä voi enää tähdätä vertikaalisesti tai jotain muuta jne jne. On näitä ennenkin ollut, mutta ehkä kerran pari illassa, nyt monta kertaa yhden pelin aikana.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
307
Tänään bugannu enemmän kuin aiempina iltoina koskaan. Ampumisnappi lopettaa toimimasta kesken kaiken tai liikkuminen bugaa eikä voi enää tähdätä vertikaalisesti tai jotain muuta jne jne. On näitä ennenkin ollut, mutta ehkä kerran pari illassa, nyt monta kertaa yhden pelin aikana.
Itsellä lopetti aamulla pelatessa lataamisen ja ads kokonaan, lataaminen onnistui ainoastaan jos ampui lippaan ensiksi tyhjäksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 702
Viestejä
4 238 289
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Marmelooni

Hinta.fi

Ylös Bottom