Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
En kyllä ymmärrä tuota valitusta että kopterit ja muut ajoneuvot raiskaa kentällä. En ainakaan itse näe mitään ongelmaa noiden balanssissa. Juuri hyvä noin.
Mitähä nuo hävittäjät muuten tekee? Taistelee toisiaan vastaan ilmassa? En ainakaan koskaan muista kuolleeni niihin.
Toivottavasti eivät, ainakaan vielä, koska se ei ole ensisijainen ongelma. Tämä on:Toivottavasti nerffaavat ton pp-29 mahdollisimman pian, on toi ihan järetön pyssy
en tie onko se ainoa pyssy missä ei ole järkeä vaan itse sanoisin, että se on ainoa pyssy joka toimii niinkuin aseet nyt yleensä peleissä toimivat. Riflethän tässä on ihan rikki, johtuen RNG hajonnasta.Toivottavasti nerffaavat ton pp-29 mahdollisimman pian, on toi ihan järetön pyssy
Se on just näin.Riflethän tässä on ihan rikki, johtuen RNG hajonnasta.
Ilmatyynyalus tosiaan kestää kyllä hiukan liikaa iskua, siinä olet oikeassa. Tosin siihen lienee korjausta tulossa seuraavissa päivityksissä.Voikohan se olla sitten niin että niitä on vain aika paljon siellä kentällä ja ne kestää paljon osumaa? Kopterit saa nyt jopa alas AA:lla, mutta esim nuo ilmatyynyalukset kestää turha paljon osumaa.
Mitähä nuo hävittäjät muuten tekee? Taistelee toisiaan vastaan ilmassa? En ainakaan koskaan muista kuolleeni niihin.
Varmasti osittain turhauttaa se, että välimatkat ovat isoja ja siinä ehtii monesti kuolee (tankkiin, snipaan, kopteriin, ilmatyynyalukseen) ennenku pääsee perille.
Sieltä ei tullut mitään koodia vaan "Order receipt from Voidu." niminen sähköposti ja sen linkkiä klikkaamalla pääsi lisäämään pelin originiin. Toi sähköposti tuli heti kun sen pelin osti.kauanko voidusta tilanneilla kesti koodin saapuminen sähköpostiin tilauksesta?
Totta. Tankki kuskin näkökulmasta sanoisin että tämä ei ole oikein reilua. Tuo drone on melkein mahdoton nähdä kuskin puikoistaTankit on käsittämättömän helppo tuhota Drone+C5 yhdistelmällä...hämmentävää miten harva käyttää tuota. Lähes ilmaisia tappoja. Esim. Puolustuksessa voi pitää capture pointin täysin vapaana tankeista
Totta. Tankki kuskin näkökulmasta sanoisin että tämä ei ole oikein reilua. Tuo drone on melkein mahdoton nähdä kuskin puikoista
Näissä valituksissa tuntuu yleensä unohtuvan se, että mitä peliä ollaan pelaamassa. Tietenkin kopujen ja tankkien kuuluu voittaa inffi 1vs1.En kyllä ymmärrä tuota valitusta että kopterit ja muut ajoneuvot raiskaa kentällä. En ainakaan itse näe mitään ongelmaa noiden balanssissa. Juuri hyvä noin.
Inffinä tulee pelattua karkeasti ainakin 80% ajasta.
Muuten en ota kantaa kun peli tunteja varmaan vasta alle kaksi. Mutta ihmeen huonosti sulla toimii, kokeilin puolison Legion 5 Prolla jossa sama prossu ja gpu, vakio muistit, ei taida alle 70 tippua, ultra (ilman rt), dlss ultra quality päällä.Noniin! Pitkästä aikaa bäfäkonkari jälleen kuvioissa mukana ja mitä nyt sellaiset 6h tuota tuli viikonloppua pelattua, niin ei tuosta nyt kovin hyvä maku jäänyt suuhun. Alla nyt lyhyesti mietteitä.
Aivan uskomaton määrä bugeja ja ongelma, joita en rupea tässä sen enempää latomaan. Niitä tulee aivan jatkuvasti vastaan ja vie peli-iloa pois. Suoraan sanoen turhauttaa ja ärsyttää.
Kartat ovataivan liian isoja tai pikemminkin välimatkat jonkun pellon poikki ovat turhan isoja. Snipat, kopterit ja tankit vetää sellaista raiskausseremoniaa inffiin ettei kuunaan nähty.
Rush pelimoodin ja joidenkin valloitettavien lippujen kohdalla EA on ilmeisesti ajatellutkin sen niin ettei niitä voi valloittaa. Hyvä esimerkki se avaruusrakettikartta, jossa pitäisi päästä sinne katolle lipulle B2 (ulkomuisti saattaa pettää).
Aseita on todella vähän näin alkuun, hahmot näyttävät typeriltä ja ääninäyttely menussa laittoi pikemminkin naurattaa. Assault riflen rekyyli on tasoa RNG, koska EA:n balansointi aseissa on sitä luokkaa.
Peli pyörii low krafiikoilla 30-90 FPS väliltä vaikka koneessa on Ryzen 7 5800 ja RTX 3070M. Kyllä läppäri kyseessä, mutta BF V pyöri Ultralla siedettävän hyvällä FPS.
Erien alussa nämä "miniscenet" ovat niin C-luokkaista, että olisivat senkin ajan käyttäneet vaikka bugien korjaukseen. Jokaisen pelin jälkeen joutuu serveriä vaihtaa ja ei tästä ole DirectX erroreiltakaan vältytty.
BF1942, BF2, BF3, BF4, BF1, BF V. Kaikkia näitä olen menneisyydessä pelannut. Mutta tuntuu siltä, että tämä peli on surkein esitys tähän mennessä.
Pitäskö tätä nyt myös kehuakin? Gunplay ja TTK ovat miellyttävällä tasolla ja vihollisia ei näe kovin helposti. Ideana 64v64 on hyvä, mutta taitaa rauta -ja serverikapasiteetti laittaa kampoihin. Yllättävää kuitenkin on se, että kaikkien ongelmien ohella takaraivossa on toistaiseksi motivaatioa kuitenkin vielä pelata tuota peliä. En kuitenkaan aio kuluttaa tätä läheskään sillä tahdilla kuin edellisiä teoksia. Ehkä tätä jaksaakin pelata sitten pidemmällä aikavälillä enemmän.
Ja lopuksi. Suurin osa ellei nuo kaikki ongelmat tule korjautumaan aikanaan, mutta eihän peliä näin voi julkaista..
Miten tuollainen benchmark ajetaan? Juuri eilen mietin, että miten saisi testattua eri asetusten vaikutuksia fps:äänTuli testattua pikkasen koneella eri asetuksilla FPS.
Eli kyseessä 12600k@5.2ghz(2thread) /5ghz(6 thread), E-coret on vakiona 3.7ghz, RTX 3080, 3600 16-16-16-36-1t. jne.
Ihmettelin tossa aikasemmin ku testeissä näkyy noi 0.1% ja 1% fps:t mut pelissä ne ei rekisteröidy msi afterburnerin tai pelin omaa FPS countterii ollenkaa..
Tosiaa noita 0.1% en ainakaa ite jostain syystä huomaa mitenkää, en edes nykäsynä ruudulla, että en tiiä onko bugi vai mikä hemmetti.
MSi afterburnerissa on sisäänrakennettuna se kun laittaa vaa päälle sen ym.Miten tuollainen benchmark ajetaan? Juuri eilen mietin, että miten saisi testattua eri asetusten vaikutuksia fps:ään
Tosiaa noita 0.1% en ainakaa ite jostain syystä huomaa mitenkää
Jep sitä tarkotinki, peli ku peli ni huomaan noi, mut nyt ei stna ruutu ees pätkäse, eikä mitää, et en tiiä tuleeko noi 0.1% sitte jossaa valikossa tai kuolemaruudussa ym...Mä kyllä huomaan. Tähtäämisestä tulee sitä hankalampaa, mitä enemmän porukkaa on ympärillä. Itse fps-countteri ei taida paljoa ~85fps alapuolelle mennä, mutta tuntuu tosiaan kuin pelaisi jollain 60fps tai jopa alemmilla lukemilla. Toivottavasti tähän tulee jo jonkinnäköistä korjausta pian, koska alkaa ärsyttää se, että vaikka kaiken muun paskan kestäisi, niin silti itse pääasia, eli tähtääminen, on pielessä.
Yksi mitä itse itse ihmetellyt tuon inffin AA-missilen kanssa, että jos targettaa jotain kohdetta ja se ampuu flaret ennen kuin ammut ohjuksen, niin et itse pysty ottamaan uutta lukkoa pitkään aikaan. Hävittäjien kanssa uuden lukon ottamisessa menee kauemmin kuin, mitä hävittäjällä flaren cooldown. Mitä en ymmärrä tästä 2042:n aa-ohjuksen käytöstä? Flare sekoittaa sen eikä voi laukaista vai mitä vittua, joku bugi?
Hävittäjien kohdallahan tuo on aika ongelmallinen kun sen inffin AA on erittäin lyhyt kantama ja hävittäjälentäjä jos lentää "oikeaoppisesti", niin sitä on mahdotonta ampua ellei ole ripoitellen tyyppejä tähtäilemässä pitkin karttaa. Jos siinä tosiaan on immunity, niin sen kesto on aivan liian pitkä.
Joo totta tuokin, mutta tuolla pystyy ampumaan erittäin pitkille matkoilla ja tekee todella paljon damagea. Esim snipujen/dmr kans duelit voittaa yleensä aina jos ei nyt ihan älyttömän kaukana ole. Myös rekyyliä ei ole lähes lainkaan. Tuon ehkä joten kuten ymmärtää kun kyseessä SMG, mutta kun damage on mitä on niin.. Ja Liippaassa vielä se 50 kutia.Toivottavasti eivät, ainakaan vielä, koska se ei ole ensisijainen ongelma. Tämä on:
r/battlefield2042 - The PP-29 is not overpowered. Everything else is just unusable.
5,544 votes and 575 comments so far on Redditwww.reddit.com
Jos joku väittää että esimerkiksi M5 toimii ihan hyvin, niin on kyllä pakko olla jossain aineissa.
Ylipäätään AR:t, ja niistä on jo kommentoitu että ne tullaan korjaamaan.
Joo, kyllähän peepeessä on säädettävää, mutta katsotaan sitä sitten kun muut aseet toimii normaalisti.
Muuten en ota kantaa kun peli tunteja varmaan vasta alle kaksi. Mutta ihmeen huonosti sulla toimii, kokeilin puolison Legion 5 Prolla jossa sama prossu ja gpu, vakio muistit, ei taida alle 70 tippua, ultra (ilman rt), dlss ultra quality päällä.
Peli pyörii satunnaisilla pelaajilla spekseistä riippumatta huonosti.Miksiköhän mulla on sitten noin huono fps?
Tuo drone on vaan niin pieni ja nopea liikkeinen. Tankin kk on myös heikompi mitä esim bf4:ssä, joten gunneria tarvitsee aivan muihin asioihin mitä taivaan tähystämiseen. Ehkä tuon oppii huomaamaan tai sitten ei, mutta muutamat kerrat mitä droneen on kuollut ovat tuntuneet aika vittumaisilta.Tehkää tiimityötä, yks kk-mies päivystää taivasta, tai sit jalkaväki suojaa ulkoa tai mitä näitä argumentteja nyt on tankkimiehillä aina kun jalkaväkipelaajat valittaa, että tankkeja ei pysty tuhoamaan yksin?
Ei se kopteri pääse alemmas jos siellä on 10 tyyppiä odottamassa aa missilen kanssa. 500m korkeudesta ampuminen ei ole mitenkään kovin tehokasta. Edes spotti merkit ei näy hyvin niin ylös. Taktiikka menee niin että jos pilotilla on flaret niin silloin tullaan alemmas. Flaren käytön jälkeen noustaan ylös lataamaan jne. En pidä itsekkään tuosta tyylistä mutta niin se tällä hetkellä menee.Tankit itsessään eivät ole mielestäni op, vaan Hovercraft ja M5C Bolte ovat. Niissä on liikaa nopeutta ja kestävyyttä samassa paketissa tulivoimaan suhteutettuna. Littlebird osaavissa käsissä on kyllä kova, mutta nekin tippuu AA:lla silloin tällöin. Pari kertaa olen kyllä nähnyt, kun rynnäkkökopteri leijuu 500 metrissä AA:n ulottumattomissa ja gunneri ampuu putki punaisena inffiä maan rakoon BF3-tyyliin. Tämä viimeisin ei ole hyvä juttu.
Koptereissa on pika korjaus, mutta en usko että se vaikuttaa tuohon. Olen nimittäin huomannut saman ongelman pilottina ja aina saa arpoa että kuolenko 2 osumaan vai en. Samalla tavalla tankki ei aina tiputa kopteria yhdellä osumalla. Bugeja vissii...Olisiko ongelma siinä, että flarejen animaatio kestää liian vähä aikaa. Voisivat tuplata tuon niin näkee mikä ongelma.
Semmoinen bugi ainakin itsellä, että flarejen jälkeen lukittuu instant eli ei tule sitä "latausta" vaan suora lukitus. Käytännössä siis kannattaa hakata sitä nappia jo ennakkoon, ettei kopu kerkeä karkuun.
Joskus kopu vaatii 3 osumaa, vaikka yleensä vain 2. Onko tuolle saatavissa joku pikakorjaus vai miten?
Tuo drone on vaan niin pieni ja nopea liikkeinen. Tankin kk on myös heikompi mitä esim bf4:ssä, joten gunneria tarvitsee aivan muihin asioihin mitä taivaan tähystämiseen. Ehkä tuon oppii huomaamaan tai sitten ei, mutta muutamat kerrat mitä droneen on kuollut ovat tuntuneet aika vittumaisilta.
Joo pelkkä DLSS tekee kaikesta puuroa.. se o puuroa ilman noitaki jopa 1440p ultralla, pitäs vissii alkaa taas pelleilee Nvidian sharpenilla et sais selvemmäks ruudun, mut se taas vie fps aika paljo.Mitä grafiikan suttuisuuteen tulee niin itse ainakin huomasin että RTX+DLSS quality teki kaikesta ihan puuroa ja valot/varjotkin menevät vituilleen. Suosittelen ottamaan molemmat kokonaan pois päältä.
No nyt se kötöstys lakkasi kokonaan käynnistymästä. En muutamaan päivään ollut pelannut ja aukesi vain mustaa ruutua. Tein Originista sen "korjaa"-toiminnon mutta eipä se siitä kummentunut. No, ehkä se pitää sitten kokonaan ladata ja asentaa uudestaan. Palaan asiaan ehkä 1-2 kk päästä, josko sitten toimisi.
Kopioit tiedostot työpöydälle kansioon, poista originista peli, laita lataamaan ja pauseta 3% kohdalla, siirrä tiedostot kansioon ja jatka latausta. Peli lukee tiedostot ja menee 100% hetken kuluttua.No nyt se kötöstys lakkasi kokonaan käynnistymästä. En muutamaan päivään ollut pelannut ja aukesi vain mustaa ruutua. Tein Originista sen "korjaa"-toiminnon mutta eipä se siitä kummentunut. No, ehkä se pitää sitten kokonaan ladata ja asentaa uudestaan. Palaan asiaan ehkä 1-2 kk päästä, josko sitten toimisi.
Kiitos ohjeesta, harmi vaan että ehdin jo poistamaan...Kopioit tiedostot työpöydälle kansioon, poista originista peli, laita lataamaan ja pauseta 3% kohdalla, siirrä tiedostot kansioon ja jatka latausta. Peli lukee tiedostot ja menee 100% hetken kuluttua.
Ehkä tuo muuttuu:Tuo drone on vaan niin pieni ja nopea liikkeinen. Tankin kk on myös heikompi mitä esim bf4:ssä, joten gunneria tarvitsee aivan muihin asioihin mitä taivaan tähystämiseen. Ehkä tuon oppii huomaamaan tai sitten ei, mutta muutamat kerrat mitä droneen on kuollut ovat tuntuneet aika vittumaisilta.
Q: What are your thoughts on C5 being attached to casper’s drone? Given it is a fun little thing, I personally find it quite annoying it certain situations. Most notably in breakthrough as an armoured vehicle. Have you considered making C5 not stick to the drones?
A: This is being discussed with the team. Agree that this is causing frustrating right now and there isn't really a good counter-play to this.
Testasin tänään ja tällainenkin tumpelo onnistui tuhoamaan paikallaan kuolemaa kylvävän hovercraftin: kaksi C5-räjähdettä dronen kylkeen, drone vihollisajoneuvon kattoon kiinni, poistu drone-näkymästä, sählää paniikissa vääriä nappeja sillä aikaa kun hovercraftin minigun-mies ampuu dronen ja räjäyttää koko aluksen palasiksi - pisteet kotiinTankit on käsittämättömän helppo tuhota Drone+C5 yhdistelmällä...hämmentävää miten harva käyttää tuota. Lähes ilmaisia tappoja. Esim. Puolustuksessa voi pitää capture pointin täysin vapaana tankeista
Ei mitään stutterointia ja prossun käyttöasteet yllättävän matalat, eli pääasiassa alle 50%.
Kokeilin ja vasta DLSS Performancella tuli prossun rajat vastaan. Tehtävienhallinnan mukaan 2-säie hakkasi 100%, muilla oli noin 50% käyttöasteet paitsi 16. säie idlasi. Ja silloin FPS oli jo 150FPS lukemissa, eli kyllä tällä prossulla aika hyvin saa näytön 165Hz virkistystaajuuden käytettyä. Suorastaan yllättävän hyvin pyörii 128 pelaajan servuilla siihen verrattuna, mitä benchmarkit näyttää.Johtuu siitä, että tämä käyttää lähinnä 1-2 corea. Voit kokeilla ostaa tuohon vaikka 3090:n etkä saa ruutuja paljoa sen enempää tuolla prossulla.