Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
BF2:sta tuli pelattua erittäin paljon, mutta modeja ei juurikaan. Point of Existencen eräs mappi muistui kuitenkin mieleen, kun oli erinomainen ja löysin siitä videonkin:




Ajassa 0:53 näkyy koko kartta. Tulispa BF2042:een joku tuon tyyppinen eikä siis esim. Argonne Forestin tyyppistä putkimaista mappia, jossa ei pääse vapaasti kiertämään vihun sivuun/selkään.
tätä tuli pelattua itsekkin paljon, ko. mappi muistui hyvin mieleen ja toi kunnon vanhat BF vibat.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
287
Itse muistelen että melkein joka toinen viikko tuli joku uusi modi bf1942 peliin tai sitten päivitys jonnekin modiin mikä lisäsi uusia karttoja,ajoneuvoja tai aseita. Yllämainittujen lisäksi tuli pelattua galatic conquest, interstate 82, silent heroes, pirates jne.

Tottakai EA:lle huonoa bisnestä ku monet modit oli parempia kuin sen aikaiset lisäosat road to rome, secret weapons of ww2 ja ehkä jopa Battlefield Vietnam.

Ahh! Galactic Conquest. Miten saatoin sen unohtaa. Kaveri kanssa sitä myös pelattiin lähiverkossa bottien kanssa. Sitten oli vielä joku WW1 -modi. Tai oliko niitä parikin, ja yhdistyivät sitten jossain vaiheessa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tottakai EA:lle huonoa bisnestä ku monet modit oli parempia kuin sen aikaiset lisäosat road to rome, secret weapons of ww2 ja ehkä jopa Battlefield Vietnam.
Ei se nyt sinänsä huonoa bisnestä ollut, yhteisö vaan teki työn DICE:n puolesta. EA laskeskeli aikanaan että puolet BF1942 myynneistä tuli modien ansiosta.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
287
Kyllä mä uskon että modit auttoivat myynnissä paljon. Tuskin Half Lifeäkään olisi koskaan myyty niin paljoa, jos ei olisi ollut Team Fortressia ja Counter Strikeä. Olihan peli toki itsessääkin hyvä, mutta modit räjäytti potin.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
hukattu se mikä tekee Battlefieldistä Battlefieldin
Ja mikähän se on? Tässä on edelleen isot matsit, sekoituksena jalkaväkeä ja ajoneuvoja. Eli juuri se, mitä battlefield on aina ollut.

Jotkut on sanoneet, että class-systeemin poistaminen rikkoo koko kokemuksen. Mutta se ei ole ikinä ollut kovin vahva puoli, vaan on pakottanut aina kaikki pelaamaan samaa classia, jos haluavat olla niin hyviä kuin mahdollista. Toki tässä specialist-systeemissä on hieman säätämistä vihujen ja omien erottamisen kannalta, mutta muuten on kyllä ehdottomasti se ainoa valopilkku koko pelissä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
443
Ja mikähän se on? Tässä on edelleen isot matsit, sekoituksena jalkaväkeä ja ajoneuvoja. Eli juuri se, mitä battlefield on aina ollut.

Jotkut on sanoneet, että class-systeemin poistaminen rikkoo koko kokemuksen. Mutta se ei ole ikinä ollut kovin vahva puoli, vaan on pakottanut aina kaikki pelaamaan samaa classia, jos haluavat olla niin hyviä kuin mahdollista. Toki tässä specialist-systeemissä on hieman säätämistä vihujen ja omien erottamisen kannalta, mutta muuten on kyllä ehdottomasti se ainoa valopilkku koko pelissä.
Jaa mitä että? Sehän nimenomaan on iso osa tämän pelisarjan identiteettiä ja vahvuus.. Jos tiimi haluaa olla mahdollisimman hyvä, on oltava monipuolisesti eri hahmoluokkia jotka tukee toisiaan. Siitä battlefieldissa on aina ollut kyse. Tai ainakin oli tähän peliin asti, kunnes päätettiin ruveta apinoimaan call of dutya.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 289
Jep, ite pelasin jonku 5 tuntia betaa ja mut herätettiin ehkä kolmesti tuossa ajassa. Ei toimi ei sankariluokat.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 029
Eipä tuota herättelyä ole kauheasti tullut missään bf.ssä.
Ainakin kolmosessa ja nelosessa omiin servusuosikkeihin meni nimenomaan ne servut, joissa pelasi tiimihenkistä porukkaa ja medicit tekivät välillä täysiä itsemurhaherätyksiä. En sitten tiedä BF1 ja BFV tilannetta, jos painaa vain Quick Play ja päätyy aina random jonnejen peleihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Noh nelosta tullut hakattua oikein urakalla ja tosiaan lippuja kohti aina matka mutta en kyllä kehuisi ressutusten määrää.. Toki Tässä Betassa nyt suurin osa ei varmaan edes tajunnu että voi ressutella :)
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Noh nelosta tullut hakattua oikein urakalla ja tosiaan lippuja kohti aina matka mutta en kyllä kehuisi ressutusten määrää.. Toki Tässä Betassa nyt suurin osa ei varmaan edes tajunnu että voi ressutella :)
Vähän omituista tuo oli kun näkyy kaverin päällä merkki että voi ressata, mutta mitään ei silti voi tehä jos ei oo medikki. Vai menikö multa jotain ohi? Eikös aikasemmin se menny niin, että jos ei oo gadgettii millä nostaa ni sitä merkkiä ei näy?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Hyvä oli kyllä Beta kaikinpuolin, vaikkaki oli hieman buginen. Vahvasti tuli mieleen battlefield 4 joten ostoonhan tämä menee. Classeja voisi hieman tasapainottaa ja muita pieniä tweakkauksia, mutta teknisesti toimiva peli varmasti, joten kelpaa minulle
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 472
Vähän omituista tuo oli kun näkyy kaverin päällä merkki että voi ressata, mutta mitään ei silti voi tehä jos ei oo medikki. Vai menikö multa jotain ohi? Eikös aikasemmin se menny niin, että jos ei oo gadgettii millä nostaa ni sitä merkkiä ei näy?
Kaikki pystyy ressaamaan. Menee hahmon päälle ja painaa "use" nappia niin tulee kankea taputteluanimaatio ja kaveri nousee. Ongelmana on tuo kankeus ja oikean paikan löytäminen. Ja lisäksi se että käyttää samaa nappia kun aseen nosto eli peli välillä vaan nostaa vieressä olevan aseen maasta.

Parempi systeemi olisi että ainoastaan medicit pysyyisivät ressaamaan instant jollain defibeillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 152
Ja mikähän se on? Tässä on edelleen isot matsit, sekoituksena jalkaväkeä ja ajoneuvoja. Eli juuri se, mitä battlefield on aina ollut.

Jotkut on sanoneet, että class-systeemin poistaminen rikkoo koko kokemuksen. Mutta se ei ole ikinä ollut kovin vahva puoli, vaan on pakottanut aina kaikki pelaamaan samaa classia, jos haluavat olla niin hyviä kuin mahdollista. Toki tässä specialist-systeemissä on hieman säätämistä vihujen ja omien erottamisen kannalta, mutta muuten on kyllä ehdottomasti se ainoa valopilkku koko pelissä.
Kuten tuolla jo sanottiinkin niin nuo classit on yksi isoimpia asioita. Kaikkia classeja on kentällä oltava jotta tiimi pärjää. Jos kaikki menee medicillä niin ajoneuvot raiskaa ja jos kaikki menee assaultilla niin kukaan ei nosta pystyyn ja paranna jne.
Eipä tuota herättelyä ole kauheasti tullut missään bf.ssä.
Itse pelaan pääasiassa medicillä. Assaultia otan jos tarve jotain tankkia kurmuuttaa. Supportiin ja reconiin en koske ellei jokin assignment pakota. Ihan susipaskoja classeja kummatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Kaikki pystyy ressaamaan. Menee hahmon päälle ja painaa "use" nappia niin tulee kankea taputteluanimaatio ja kaveri nousee. Ongelmana on tuo kankeus ja oikean paikan löytäminen. Ja lisäksi se että käyttää samaa nappia kun aseen nosto eli peli välillä vaan nostaa vieressä olevan aseen maasta.

Parempi systeemi olisi että ainoastaan medicit pysyyisivät ressaamaan instant jollain defibeillä.
Jaahas.. tais sit vaan välillä jotain bugittaa kun ei onnistunu eikä merkkiä tullu kaverin päälle kun yritin. Medikkinä sit onnistuin niin oletin et se vaan pystyy.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Sama, tosi harvoin tulee herätettyä ketään battlefieldissä. Pelaan lähinnä vain assaulttia ja reconia
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 029
Jotkut on sanoneet, että class-systeemin poistaminen rikkoo koko kokemuksen. Mutta se ei ole ikinä ollut kovin vahva puoli, vaan on pakottanut aina kaikki pelaamaan samaa classia, jos haluavat olla niin hyviä kuin mahdollista. Toki tässä specialist-systeemissä on hieman säätämistä vihujen ja omien erottamisen kannalta, mutta muuten on kyllä ehdottomasti se ainoa valopilkku koko pelissä.
Kuten tuolla jo sanottiinkin niin nuo classit on yksi isoimpia asioita. Kaikkia classeja on kentällä oltava jotta tiimi pärjää. Jos kaikki menee medicillä niin ajoneuvot raiskaa ja jos kaikki menee assaultilla niin kukaan ei nosta pystyyn ja paranna jne.
Tämä spesialistihomma vaikeuttaa myös squadin kanssa tiimipelaamista. Aiemmin näit heti mitä classia squadista jo valmiiksi löytyi, joten tiesit spawnatessa että jaahas löytyy jo kaksi kappaletta luokkaa X, valitsenpa jonkun toisen. Nyt joutuu arvuuttelemaan löytyykö squadista yhtään sinkoa tai medkittiä ja tulee helposti tilanne että squadi on täysin hyödytön tiimityön näkökulmasta.

E: Muutenkin idioottimaista nostaa pelaajamäärä 128 pelaajaan, mutta samalla pitää squadien koko neljässä pelaajassa. BF4:n viisi pelaajaa olisi toiminut paremmin, puhumattakaan miten loistava BF2:n kuuden pelaajan squadi olisi näin isoissa tiimeissä.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
Reconina pelaaminen on tässä tosin huonompaa kuin aiemmissa ja se on sääli. Sniperien luodit kulkevat liian hitaasti ja bullet drop on liian suurta. Toivottavasti betassa oli vain huono sniper ja parempia saa avattua.
Tuosta olen kyllä aivan samaa mieltä! Betassa kävi tilanne, että vastustajan sniperin kanssa oli välimatkaa joku 500m niin väisteltiin toistemme luoteja tovi..
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Joutais poistaa koko reconin kun porukka ei tee niillä mitään hyödyllistä ;)
BF4:n recon oli uskomattoman tehokas lähitaistelija noitten motion sensor diskopallojen ansiosta. Nyt kun ne pallot löytyy kaikille fragin korvikkeena niin ei classille juuri jää muuta virkaa kuin kyykkiä kaukana pulttilukon kanssa. Tosin silleenhän 95% reconeista pelas jo entuudestaan.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 029
Reconin ainoa tehtävä on viedä spawn beaconeja eteen päin rush-pelimuodoissa. Jos ei sitä tee niin vois kickiä vaan pois servulta. Tai siltä classilta vois poistaa kiväärit, pelkät pistoolit tai carbinet käyttöön.
Tuo on kyllä totta, conquestissakin hyvä & onnekas recon-pelaaja saattoi saada loistavan spawnipaikan aikaiseksi vihollisen AA-vaunun viereen, jonne sitten pystyi itse singon kanssa spawnaamaan.

E: Tämä oli kyllä verrattain harvinaista ja usein se spawn beacon löytyi kyseisen campperin viereiseltä kukkulalta..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
287
Eli pystyikö tuossa betassa heräteltyä jokaisella hahmoluokalla, vai miten? Ajattelin että se onnistui vain sillä naispuolisella hahmolla, jolla oli joku siihen viittaava tuutti. Koskaan sillä en saanut ketään henkiin, joten tein varmasti jotain väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 152
Eli pystyikkö tuossa betassa heräteltyä jokaisella hahmoluokalla, vai miten? Ajattelin että se onnistui vain sillä naispuolisella hahmolla, jolla oli joku siihen viittaava tuutti. Koskaan sillä en saanut ketään henkiin, joten tein varmasti jotain väärin.
Kaikki voi nostaa ylös mutta vain se nainen pystyy nostamaan täyteen healthiin. Se pyssy on vain etäisesti healaamiseen. Ei revive.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Eiköhän peliin tule vielä isojakin muutoksia ennen julkaisua, ensi viikolla niistä saadaan kai jotain vihiä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Eiköhän peliin tule vielä isojakin muutoksia ennen julkaisua, ensi viikolla niistä saadaan kai jotain vihiä.
Itse taas luulen että isojen muutosten osalta päätökset ovat jo tehty. Nyt lähinnä yritetään pelastaa sotkun mitä erilaisilla parannuksilla ja lupauksilla. Tämä vielä siinä toivossa ettei DICE:lla tapahdu väkikatoa, jos yrityskulttuuri on oikeasti sitä mitä aiemmin postaamani artikkeli antoi ymmärtää.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Reconin ainoa tehtävä on viedä spawn beaconeja eteen päin rush-pelimuodoissa. Jos ei sitä tee niin vois kickiä vaan pois servulta. Tai siltä classilta vois poistaa kiväärit, pelkät pistoolit tai carbinet käyttöön.
Eikö spottaaminen ole reconin tehtävä myös ? Pekonit voi conquestissa kääntää pelin kun squadillinen porukkaa pystyy spawnaa linjojen taakse. Parasta pulttilukoissa on ampua läheltä kerrasta päähän, siitä tulee aina hyvä mieli.

Itse pelaan classeista vähiten reconia, mutta jos sellainen löytyy squadista siitä on usein ollut hyötyäkin.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Jos kaikki menee medicillä niin ajoneuvot raiskaa ja jos kaikki menee assaultilla niin kukaan ei nosta pystyyn ja paranna jne.
Sen takia kaikki pelaakin vain medicillä tai assaultilla. Turha käyttää niitä huonoja classeja, kun voi käyttää hyviä. Sen takia tykkäänkin tästä uudesta suunnasta, kun voi pelata mitä classia vaan, kun saat silti parhaat aseet käyttöön eikä ne oo lukittuna yhdelle tai kahdella classille.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Eiköhän tämä hauskaa neppailua ole, normaalin Battlefieldin kaverina.




Erityisesti pidän siitä, ettei noita kaikkia tunnista oleva semmonen spesialisti. :lol:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Eikö spottaaminen ole reconin tehtävä myös ? Pekonit voi conquestissa kääntää pelin kun squadillinen porukkaa pystyy spawnaa linjojen taakse. Parasta pulttilukoissa on ampua läheltä kerrasta päähän, siitä tulee aina hyvä mieli.

Itse pelaan classeista vähiten reconia, mutta jos sellainen löytyy squadista siitä on usein ollut hyötyäkin.
Bad Company 2:ssa pystyi pelaamaan todella tehokkaasti aggressiivista reconia ja siitä oli oikeasti myös hyötyä omalle tiimille, toisin kuin näistä kukkulakämppereistä. Motion sensor-palleroilla sai spotattua viholliset lähettyviltä, spawn beaconilla saatiin hyökkäys etenemään tehokkaasti ja haulikko tai VSS Vintorez oli lähietäisyydeltä todella tehokas.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Erityisesti pidän siitä, ettei noita kaikkia tunnista oleva semmonen spesialisti. :lol:
Tuolla diitsejä:

Paitsi että on pakko pelata spesialistinä, eikä saa valita samoja.

Using that briefing information you and your squad will then select your Specialists and Loadout. Every squad is composed of four unique Specialists, so you and your teammates will need to pick Specialists and Loadouts that complement one another if you’re to extract safely.

Höh.

Toki tässä pelimoodissa noi spesialistit varmaan toimii sata kertaa paremmin kuin normibäfän puolella.
Noh, eiköhän tuo viihdyttävää ole.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
345
Olipas laiska kikkare taas, vähän niinku ubishitin frontline, ei mitään uutta. P2W rahastus tulee olemaan eeppistä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 035
Sitä erikoisvaluuttaa jolla ostetaan varusteet.
Lähde tälle, että tuota ostetaan oikealla rahalla? EA:n Hazard Zone blogissa väitetään aivan päinvastaista...

Does Hazard Zone have any pay-to-win elements?

In Hazard Zone you will use Dark Market Credits which can only be obtained through gameplay, and not via real world currency. You can use them to purchase Tactical Upgrades, weapons and gadgets to give you the advantage over your enemies.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Aika vahvastihan tuo näytti battleroyalilta :rofl: Tarkoviin ei minun mielestä voi tosiaankaan verrata. Tuossa on kaikilla sama tavoite. Ei loottausta tai taskeja.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa kun luki kokonaan tuo infopaketin.
Eli tämän, linkataan vielä kerran vaikka oli jo ylempänä:


Toi että voi extractaa aiemminkin on jees, jos tuntuu että peli ei suju tai muuten haluaa varman päälle pelata niin lähtee aiemmin.
Eli että ei vain ole sitä erän lopun yhtä extractia, mistä kaikki tappelee ja joka tekisi siitä enemmän normaalin BR:n.

Varsin mielenkiinnolla odotan, en jaksa pessimisti olla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 035
BR kiinostais kyllä enemmän kuin tämä ihan vain koska Firestorm oli vikoineenkin erinomainen.

AI vihut epäilyttää isosti, kun open betassa ne oli aivan onnettomia.

Eipä siinä, arvostellaan vasta kokeilemisen jälkeen. Toivottavasti yllättää positiivisesti.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Bad Company 2:ssa pystyi pelaamaan todella tehokkaasti aggressiivista reconia ja siitä oli oikeasti myös hyötyä omalle tiimille, toisin kuin näistä kukkulakämppereistä. Motion sensor-palleroilla sai spotattua viholliset lähettyviltä, spawn beaconilla saatiin hyökkäys etenemään tehokkaasti ja haulikko tai VSS Vintorez oli lähietäisyydeltä todella tehokas.
Eikö Bad Companyssa ollut myös laser designator reconille eli oli tosiaan hyvin hyödyllinen. :)
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
612
Kyllähän siinä BC2 oli juurikin tuo Laser Designator ja sillä sai tilattua tykistökeskityksen haluamaansa pisteeseen. Sehän se perus oli, että jossain talossa kaukana joku vihu välillä vilahteli ikkunassa, muttei saanut ammuttua niin tilasi vaan tykistökeskityksen sinne, niin ei siitä talosta paljoa jäljellä kohta ollut. :lol:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 065
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom