Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 323
Pisteitä peli tuntuu jakavan nihkeästi. Esim pidät Hindin leijunnassa ja kaverit niittää kuolemaa konetykeillä, niin pilotti ei taida saada yhtikäs mitään. Myös ajoneuvon vauriottamisesta ei taideta palkita millään. Pikkujuttuja, mutta korjattavissa.
Sama tuli äsken huomattua kun pelasin AA-Vaunun gunnerina. Vaikka kuljettaja kuinka niittasi porukkaa niin eipä siitä gunneri juurikaan pisteitä saanut. Ei siltikään vaikka oli vahingoittanut edes vähän kohdetta, jonka kuljettaja sitten viimeisteli. Sama juttu myös tankin kanssa.
Tästä hyviä uutisia.




Jos itse olisi päättämässä, scoutin ja attackkopterin pitäisi pudota ekasta unguided singosta.
Näin se tulee julkaisussa olemaan, kutne myös mun mielestä pitäisi olla.

 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 323
Toivottavasti tuunaavat stingeristä myös hieman nopeamman ja ketterämmän. Muuten se jää kyllä auttamatta hyllyyn.
Juu, saisi kyllä.
Sen ei tarvitse olla tehokkaampi, kunhan se osuisi paremmin....

Eli kuten knz0 yllä totesi, niin soolona niillä harvemmin pitäisi pystyä kopu tiputtamaan. Ellei pilotti ole täysin keijo.
Normaalisti pitäisi vaatia useamman tyypin yhteistyötä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 720
Olen hieman eri mieltä. Jos joku uhraa gadget-valintansa IT-ohjukseen, sillä pitäisi myös pystyä tekemään jotain. Yhdellä ohjuksella ei myöskään pudoteta kopteria, jossa on countermeasuret vielä jäljellä, kuten ei kuulukaan. Mutta jotain tuolle pitää tehdä, että IT-ohjuksella ei tee mitään kun osaava kopukuski vain lolväistää ohjuksen. Maaston taakse väistäminen on tottakai ok, mutta tuo että voit vaan tehdä tiukan kaarteen ja ohjus ei pysy perässä (lol) on perseestä.
Samaa mieltä, eilen parin tunnin aikana viljelin ohjuksia aina kun lentohärveleitä ilmassa ja ammoa löytyi. Tulos ainoastaan 1 (yksi!) koneen pudotus, tuollaisenaan tarvitsee kunnon puffia kyllä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Varmaan vaikea tasapainottaa noita stingereitä 128 pelaajan moninpelissä. Helposti ovat liian tehottomia tai sitten koptereista tulee käyttökelvottomia jos stingerit ovat liian tehokkaita.

Luulen että tälläkin hetkellä alkaa kopterit putoamaan tehokkaasti jos yhdessä squadissa on kaikilla stingerit ja vähän yhteispelillä koordinoidaan niiden käyttöä. Ei niitä yksin kuulukaan saada alas.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 043
Nämä AA ohjukset on omasta mielestäni pelillisesti vähän tylsiä kun se on paljolti arpapeliä osutko vai et. Taitoelementti on aika vähäistä.

BFV:ssä mitään kohteeseen hakeutuvia ohjuksia ei ole vaan omalla tähtäyksellä pitää pärjätä. Saavutuksen tunne, kun pudotan vihun fliegerfaustilla tai lentokoneeni kk:lla/raketeilla on suurempi kuin jos peliin sisäänrakennettu aimbot hoitaa hommat puolestani.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Varmaan vaikea tasapainottaa noita stingereitä 128 pelaajan moninpelissä. Helposti ovat liian tehottomia tai sitten koptereista tulee käyttökelvottomia jos stingerit ovat liian tehokkaita.

Luulen että tälläkin hetkellä alkaa kopterit putoamaan tehokkaasti jos yhdessä squadissa on kaikilla stingerit ja vähän yhteispelillä koordinoidaan niiden käyttöä. Ei niitä yksin kuulukaan saada alas.
Tää on aina se mikä mua battlefieldeissä hieman risoo. Se, että satut onnistumaan nappaamaan sen kopterin alle ei pitäisi tarkoittaa, että koko vastustajatiimin (tai edes kokonaisen squadin) pitäisi erikoistua pudottamaan koptereita että sut saadaan alas.

Ei sun kopteria lentäessäkään tarvitse tehdä minkäänlaista yhteistyötä tiimiläisten kanssa (ainakaan pikkukopterin tapauksessa). Miksi sun pudottamiseen pitäisi tarvita 4-5 pelaajan yhteistyötä?

Aina sama perustelu kun valitetaan, että ajoneuvot on op: Pelaa yhteistyötä, että voitat mut kun mä sooloan.

Noh onneksi nyt tosiaan tuo sinko tulee tappamaan kopterit kerrasta. Silloin taitava jalkamies pystyy yksinäänkin haastamana kopterikuskin. Kopterilla toki edelleen etulyöntiasema, mutta ainakin molemmilla pelaajilla on tällöin yksinään mahdollisuus päihittää toisensa.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 032
Kopterit on nyt oikeastaan sellaisia tässä 2042:ssä että niillä on huomattavasti vaikeampi lentää ja vaikeampi tappaa porukkaa, mutta samalla ne on vaikeampi pudottaa.

Jos itse olisi päättämässä, scoutin ja attackkopterin pitäisi pudota ekasta unguided singosta. Niitä unguided sinkoja on yleensä ollut kaks kappaletta jokaisessa pelissä, yksi nopeampi ja vähemmän damagea tekevä (esim. SMAW BF4:ssä), ja toinen hitaampi ja enemmän damagea tekevä (esim. RPG-7). Molemmat saisivat pudottaa scout ja attack kopterit ygösellä, se hitaampi voisi räjäyttää kopterin oitis jolloin saat varmat tapot kaupan päälle, se heikompi taas pudottaisi pelkästään jolloin kopterihepuilla on aikaa hypätä ylös.

Tankkien tulisi aina tuhota scoutit ja attack kopterit ygösellä antaen varmat tapot. Tankin tykki kun ei yllä korkealle ja koptereiden rooli on muutenkin peitota tankit, joten tämä olisi vaan reilua.

Lock-on iglat/stingerit taas saisivat toimia enemmän pelotteena. Kaks tyyppiä lock-oneilla saa kuitenkin kopun kuin kopun alas tai peloteltua pois. Mielestäni yksittäisen jalkasoltun ei pitäisi voittaa kopteria pelkällä lock-on MANPADSillä.
Minusta tuntuu, että kopterit on vaikeampi pudottaa vain jonkun teknisen virheen takia joka sattuu tässä buildissä olemaan enkä usko että DICE on tarkoittanut sen toimivan näin (että ohjuksia voisi vain väistellä).

En päässyt itse testaamaan, mutta eikös nuo mainitsemasi aseet & tankit tiputakkin kopterit yhdestä osumasta?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 720
Tää on aina se mikä mua battlefieldeissä hieman risoo. Se, että satut onnistumaan nappaamaan sen kopterin alle ei pitäisi tarkoittaa, että koko vastustajatiimin (tai edes kokonaisen squadin) pitäisi erikoistua pudottamaan koptereita että sut saadaan alas.

Ei sun kopteria lentäessäkään tarvitse tehdä minkäänlaista yhteistyötä tiimiläisten kanssa (ainakaan pikkukopterin tapauksessa). Miksi sun pudottamiseen pitäisi tarvita 4-5 pelaajan yhteistyötä?

Aina sama perustelu kun valitetaan, että ajoneuvot on op: Pelaa yhteistyötä, että voitat mut kun mä sooloan.

Noh onneksi nyt tosiaan tuo sinko tulee tappamaan kopterit kerrasta. Silloin taitava jalkamies pystyy yksinäänkin haastamana kopterikuskin. Kopterilla toki edelleen etulyöntiasema, mutta ainakin molemmilla pelaajilla on tällöin yksinään mahdollisuus päihittää toisensa.
Onneksi tulee tappamaan yhdestä, tulen varmaan pelaamaan randomien kanssa paljon niin hyvä että arsenaalia on tehdä yksinkin asioita koneita vastaan. Esim bf1:stä pelasin paljon yksin qonguestissa lipulta lipulle ja useimmiten olin pisteissä kärkipäässä...ja siinä pystyi aika hyvän paketin tankkiakin varten kantamaan tuhovoimaa mukana. Ei mitään instakilliä ollut mutta parin heitettävän päässä. Iso tekijä siis tuo, kun olen ostamassa pelejä että yksilönäkin on riittävä uhka koneille. Ei se tietenkään realistista ole ja ymmärrän asenteen että pitäisi olla 4 kaveria singon kanssa. Toisaalta ei ihme että lentohärveleitä etupäässä käyttävät haluavat perseraiskata jalkaväkeä rauhassa ja perustelevat tätä erinäisillä tavoilla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Tää on aina se mikä mua battlefieldeissä hieman risoo. Se, että satut onnistumaan nappaamaan sen kopterin alle ei pitäisi tarkoittaa, että koko vastustajatiimin (tai edes kokonaisen squadin) pitäisi erikoistua pudottamaan koptereita että sut saadaan alas.

Ei sun kopteria lentäessäkään tarvitse tehdä minkäänlaista yhteistyötä tiimiläisten kanssa (ainakaan pikkukopterin tapauksessa). Miksi sun pudottamiseen pitäisi tarvita 4-5 pelaajan yhteistyötä?

Aina sama perustelu kun valitetaan, että ajoneuvot on op: Pelaa yhteistyötä, että voitat mut kun mä sooloan.

Noh onneksi nyt tosiaan tuo sinko tulee tappamaan kopterit kerrasta. Silloin taitava jalkamies pystyy yksinäänkin haastamana kopterikuskin. Kopterilla toki edelleen etulyöntiasema, mutta ainakin molemmilla pelaajilla on tällöin yksinään mahdollisuus päihittää toisensa.
Mun mielestä on vähän hullunkurista ajatella tätä 1vs1 asetelmasta (Helikopteri vs jalkaväki). Ensinäkin niitä helikoptereita on vain muutama ja niissäkin spawntime. Toisekseen kun lähdet sellaisella lentoon, olet käytännössä kaikkien vastapuolen vihujen nähtävillä avoimella.
Asetelma on ennemminkin 1vs64 jos pelaajia on 128 kartassa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Mun mielestä on vähän hullunkurista ajatella tätä 1vs1 asetelmasta (Helikopteri vs jalkaväki). Ensinäkin niitä helikoptereita on vain muutama ja niissäkin spawntime. Toisekseen kun lähdet sellaisella lentoon, olet käytännössä kaikkien vastapuolen vihujen nähtävillä avoimella.
Asetelma on ennemminkin 1vs64 jos pelaajia on 128 kartassa.
Niin no ehkä ongelma tulee siitä, että koptereita käytetään bäfässä ihan erilailla kuin mitä niitä tosielämässä käytettäisiin, eli painetaan menemään sinne keskelle rytinää kuin jollain panssarivaunulla kun niillä pitäisi hyödyntää maastoa ja kurkkia kukkulan takaa ja tulittaa sieltä ohjuksilla/raketeilla kohteita.

En tosiaan sano, että kenen tahansa jalkamosurin pitäisi pahasti mulkaisemalla pystyä kopteri pudottamaan, mutta ei siihen pitäisi tarvita mitään voicessa istuvaa kokonaista squadiakaan.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Aika ristiriitainen vastaanotto on ollut Redditin yhteisön keskuudessa. Classien korvaaminen Specialisteilla sai suurta kritiikkiä, samoin aiemmista Battlefieldeista tuttujen asioiden jättäminen pois. r/battlefield2042 - Features from older BF games that were removed from BF 2042, hopefully we see some of these features back, like "nearby medics" and the score/ damage feed



Samoin HUD:ia moittittiin (johon kyllä yhdyn):

1633862815801.png

 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Aika ristiriitainen vastaanotto on ollut Redditin yhteisön keskuudessa. Classien korvaaminen Specialisteilla sai suurta kritiikkiä, samoin aiemmista Battlefieldeista tuttujen asioiden jättäminen pois. r/battlefield2042 - Features from older BF games that were removed from BF 2042, hopefully we see some of these features back, like "nearby medics" and the score/ damage feed



Samoin HUD:ia moittittiin (johon kyllä yhdyn):


HUD viilaus BF1:ssä vähemmän häiritseväksi oli kyllä yksi niistä hyvistä edistysaskeleista jota on saatu aikaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
44
22h tuli betaa pelattua ja kyllähän tuo maistui. Erityisesti silloin, kun oli koko squadillinen kavereita samassa discordissa. Erittäin hauskaa ja odotan innolla pelin julkaisua.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Aika ristiriitainen vastaanotto on ollut Redditin yhteisön keskuudessa. Classien korvaaminen Specialisteilla sai suurta kritiikkiä, samoin aiemmista Battlefieldeista tuttujen asioiden jättäminen pois.
Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.

Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.

Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
Juuri näin. Ainahan näistä on inisty alphan/betan aikana. Jos näiltä bäfäyhteisön valittajaporukoilta kysytään, niin jokainen uusi bäfä on BC2:sta asti ollut aina CoD-klooni ja kaikki uudet featuret on aina revitty CoDista. Ei mikään muu mainstream-FPS sarjan faniporukka tee samaa ja pakota jatkuvasti vertailuja kilpailijoihin, vaan Halo, CS ja CoD pelaajat pelaa suht tyytyväisinä omia pelejään. Bäfäyhteisöstä tulee väkisin mieleen AMD-superfanit rautafoorumeilla, jotka jatkuvasti valittaa siitä mitä Nvidia tai Intel tekee. Se että pelissä on slide ei tee siitä CoD-kloonia, slide löytyy ihan helvetin monesta räiskinnästä nykyään. Se että pelissä on spesialisteja ei myöskään tee siitä CoD-kloonia. Se että joku bäfäboomeri ei osu liukuvaan vihuun ei ole CoDin vika, vaan silloin kannattaisi katsoa peiliin ja tähdätä paremman ensi kerralla.

/rant

Mut joo, jos mietitään vaikka BF3:n alphaa, niin sekin sai uskomattomat määrät paskaa niskaan ja sekin ihan syystäkin. Sitä peliä kun hypetettiin vuoden verran ihan käsittämättömällä intensiteetillä. Se hypen määrä oli aivan uskomaton ja se sai bäfäfanit unelmoimaan oikeasta BF2 seuraajasta BC2:n destructionilla ja graffoilla.

Se BF3 alpha oli uskomaton pettymys monelle. 3d spottaus oli vedetty ihan överiksi, mappina oli piskuinen Metro ja pelimoodina Rush. Kritiikkiä vyöryi ovista ja ikkunoista ja täysin syystä. DICE otti opikseen ja betassa saatiin Caspian Border messiin sekä Conquest pelimode, ja tässä kohtaa valta-osa oli jo vakuuttuneita siitä että sieltä tulee kunnon bäfäpeli.

Pelin julkaisu oli kakspiippuinen, servuissa ja battlelogissa oli häikkää alkuun, mutta suurin osa bugeista saatiin korjattua. Rakastettu pelihän siitä loppujen lopuksi saatiin. Ei se koskaan täydellinen ollut, esim. suppression oli mielestäni aika paska pelimekaniikka, se sininen filtteri sai kaiken näyttämään luonnottomalta, ja suuri osa servuista oli paskojen adminien pyörittämiä ja niissä oli ties mitä autobalancereita sun muita paskoja plugareita jotka rikko kaverisquadeja. Mut BF3:n pelaaminen oli valta-osin hauskaa ja mapit olivat suurimmaksi osin loistavia.

Saa nyt nähdä miten tän kanssa käy. Voi hyvinkin olla että Portal-mode ja se Hazard Zone pelastaa tän pelin. Spesialisti-viritykset tuntuu muutenkin sellaisilta, että ne on varmaan varta vasten suunniteltu tuohon Hazard Zoneen ja pikaisen tungettu Warfareen koska kehittäjille tuli kiire.
 

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
EA:n pitäis tajuta tästä viimeistään tehdä sellainen pääpeli mikä pidetään pystyssä tarpeen vaatiessa vaikka 10 vuotta kokoajan parantaen, fiksaten ja antaen niiden kehittäjien väkertää pelin kanssa täysin vapaasti asiakkaiden palautetta kuunnellen. Valve ja Activision tyyliin ja hankkia sitten rahaa niillä kilkkeillä mitä pelaajat voi ostaa. Sitten korkeintaan tekee jotain sivujulkaisuja jos on tarve, mutta pitää suurin osa kehittäjien resursseista visusti kiinni tässä. Se on käytännössä ainoa keino edes tehdä laadukas peli.

Activision tajusi tuon tehdä Warzonen kanssa ja siinä on varmasti takana se, että on otettu Valvelta mallia miten se toimii mm. Dotan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
EA:n pitäis tajuta tästä viimeistään tehdä sellainen pääpeli mikä pidetään pystyssä tarpeen vaatiessa vaikka 10 vuotta kokoajan parantaen, fiksaten ja antaen niiden kehittäjien väkertää pelin kanssa täysin vapaasti asiakkaiden palautetta kuunnellen. Valve ja Activision tyyliin ja hankkia sitten rahaa niillä kilkkeillä mitä pelaajat voi ostaa. Sitten korkeintaan tekee jotain sivujulkaisuja jos on tarve, mutta pitää suurin osa kehittäjien resursseista visusti kiinni tässä. Se on käytännössä ainoa keino edes tehdä laadukas peli.

Activision tajusi tuon tehdä Warzonen kanssa ja siinä on varmasti takana se, että on otettu Valvelta mallia miten se toimii mm. Dotan kanssa.
Pakko vähän kysästä että tarkoitatko siis sitä että Activision ja Warzone on jotenkin hyvä? Laadukas Warzone ei kyllä omasta mielestäni ole ollut pitkään aikaan.. ja vissiin juurikin Activisionin takia. Oma mielipide kylläkin.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.

Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
Itsestä taas tuntuu että näin suositun monipelisarjan kohdalla, miltei jokainen haluaisi jotain muuta kuin mitä kanssapelaaja. Itse en vieläkään osaa olla mitään mieltä koko pelistä. Todella toivon tämän onnistuvan, koska BF 4 oli edellinen peli jota jaksoin pelata satoja tunteja. 1 ja V jäivät alle 20h jos oikein muistan. Portal-muoto saattaa tuoda tähän sellaisia pelaajia, joita ei vanilla välttämättä kiinosta yhtään. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta jne. :tup:
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 224
Itelle ne huippuhetket tullu siel bf3/bf4 ajoilta, bf1 ei oikein iskeny vaikka sitäkin pitkälle toista ja kolmatta sataa tuntia pelasin. Eikä myöskääm bf5 tuonut samanlaista battlefield tuntua kuin esim kolmonen basaareineen sai aikaan. Nyt oli minusta jo välähdys samanlaista fiilistä tässä vaikkakin tuntu vielä aika raakileelta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
229
Oma mielipide on kyllä että tämän sankari hippailun olisi voinut jättää Hardline tyyliselle spin-offille. Jotenkin tuntuu että rahastavat tuolla portalillakin varmaan kun en millään tahdo uskoa että EA antaisi ilmaiseksi pelaajien tehdä custom pelejä.

Eipä nykyään ainakaan redditissä voi käydä kehittävää keskustelua kun aina tullaan haukkumaan lapseksi, idiootiksi tai joksikin muuksi geneeriseksi haukkumaksi. Ja tämähän tietenkin menee kumpaakin suuntaan muistuttaen enemmänkin lasten hiekkalaatikko tappeluita kun osalla pakottava tarve suurennella suuntaan tai toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
EIlen pelasin vielä tuota 2042:ta ja silloin ei bugailut liiaksi, eli saa nähdä malttaisiko tuota ostaa sittenkin. Inffi-pelaaminen ainakaan tuossa betn kartassa ei ollut järin juhlavaa, keskityin inffillä pääosin lentohärveleiden tiputteluun ja muuten sitten itse lentelin koptereilla sekä ajelin AA-rakkineella. Just pelasin kokeeksi BFV:tä pari matsia ja on se vaan jotenkin todella paljon soljuvampaa, tosin voi olla eteen saanut viilattua kaikkia 2042:n asetuksia mieleisekseni joten siksikin ajoneuvot ja kopterit tuntui mieluisammilta kuin inffi-vääntö.

Eli odotellaan nyt julkkari rauhassa ja kuulostellaan bugifiksejä ja muita uutisia, ehkä tuo uusin tekele jossain kohden menee hankintaan. :)
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
404
En kerennyt/jaksanut kokeilla vaikka oli koneella ladattuna... BF1 ei oikein uponnut, BFVtä jaksoi sen 20 tuntia höylätä.
Mikäs jengin mielipide tästä tekeleestä on? Bugeista viis ("se on BETA!!1 ne kyllä korjataan!")
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 032
Little birdistä vielä sen verran et vaikka vihuja olisi ollut kasassa useampi niin harvemmin siitä sai kaikilla raketeilla (16) tapettua kuin max. 2 vihua, yhteenkin vastustajaan meni usein sen avg. 4 rakettia (hit markereilla laskettuna). Olisi ehkä hyvä jos lisäisivät little birdin raketteihin vähän enemmän blast radiusta pelaajiin. Vastavuoroisesti infantryn pitäisi tehdä aseilla ampumalla enemmän dmg pilotteihin sekä little birdiin.
Samaa mieltä, että little birdin "tuulilasista" pitäisi saada ammuttua läpi. Tuntuu oudolta että noin pienen häkkyrän tiputtamiseen tarvittaisiin ohjuksia. Muuten eivät kopterit kaipaa ainakaan nerffausta, mutta lentomekaniikka (kuten aiemmin jo itkinkin ja nyt itken lisää) on mielestäni niissä aivan rikki. Ihan kuin yrittäisi tiiliskivellä lentää verrattuna BF2-4. Betan kopterissa kun laittoi nokan alas, niin tuntui että kesti ikuisuuksia että liike/nopeus vastasivat tähän, ja silloinkin vähemmän kuin kuuluisi ("kuuluisi" = odottaisi). Ihan kuin lentomekaniikkaa tehtäessä oltaisiin vain haluttu kopteri, jota ei idioottikaan saa itse tippumaan ja tämä on sitten tehty ohjattavuuden kustannuksella.

Tuo kankeus haittasi sen verran etten jaksanut niillä hirveämmin lennellä eikä siten ole sanottavaa aseistuksen tehokkuudesta. Mutta en ainakaan itse inffinä ollessani joutunut lentohärveleitä pelkäämään.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Samaa mieltä, että little birdin "tuulilasista" pitäisi saada ammuttua läpi.
Saihan niistä ammuttua, täysin samalla tavalla kuin BF4:ssä. Itseasiassa se oli meille inffipelaajille joilla ei ole sinkoa takataskussa, niin paras tapa saada ne alas. Pelattiin parin kaverin kanssa kolmisteen ja saatiin little birdejä alas varmaan puolentusinaa sillä että ammuttiin kuski ulos. Näistä suuri osa saatiin lisäksi vielä pöllittyä omaan käyttöön (ja samalla tietty denyttyä vihuilta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 399
Betan kopterissa kun laittoi nokan alas, niin tuntui että kesti ikuisuuksia että liike/nopeus vastasivat tähän, ja silloinkin vähemmän kuin kuuluisi ("kuuluisi" = odottaisi). Ihan kuin lentomekaniikkaa tehtäessä oltaisiin vain haluttu kopteri, jota ei idioottikaan saa itse tippumaan ja tämä on sitten tehty ohjattavuuden kustannuksella.

Tuo kankeus haittasi sen verran etten jaksanut niillä hirveämmin lennellä eikä siten ole sanottavaa aseistuksen tehokkuudesta. Mutta en ainakaan itse inffinä ollessani joutunut lentohärveleitä pelkäämään.
Tuo kyllä ärsytti! Nokka alas, mutta mitään ei tapahdu. Tuli mieleen Bondin kopterikohtaus:
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Konsolipelaajille kysymys, onko tässä pelissä/next-genissä tehty mitään xim-pelaajien kiusaksi?

Ite siirryin pc:lle ihan tuon xim-invaasion vuoksi. Muuten olis se ja sama, mutta kun pelattiin pädillä, olin siinä aika hyvä. Ximittäjät huomas kyllä. Anti-recoil -macrot sun muut
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
417
Ei hekot tässä ole yhtään op. Paljon heikompia kuin BF2-4 vastaavat. Osaavissa käsissä niiden kuuluukin olla tuhoisia, olisiko se sitten tasapainoista jos jokainen jantteri voisi tiputtaa ne ilman vaivannäköä..
voi niitä aikoja kun bf2 tuli mentyä helikopterilla 60-70 tapon rundeja ilman kuolemia, se oli hienoa se!:D Battlefield 2 jälkeen ei oo tullut kyllä hirmusesti enää koptereilla mentyä kun mekaniikka muuttui niin paljon.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 897
Ihan loistavaa kun nyt jokainen voi vapaasti olla oman elämänsä simo häyhä ilman tiimipelaamisen paineita, sen kun nappaa kiikarikiväärin ja samoilee johonkin vuorille oman basen taakse, inventoryssa ammo pouch ja med syringe. Ja samaan aikaan pilvenpiirtäjän katolla olevalla lipulla tappelee sata kanadalaista kloonia köysipyssyineen kahdesta eri factionista. :facepalm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
223
Kyllä nuo kopterit on aivan liian hallitsevia, itsekkin sillä pikku kopulla lensin ympäriinsä pilvenpiirtäjää eikä kukaan saanut alas vaikka AA ohjuksilla kovasti yrittivät.
Parhaiten balanssi battlefieldien lentohärveleissä on mielestäni BF5:ssa jossa harvoin mitään 50-0 tappoja lentäjiltä löytyy.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 032
Tuo kyllä ärsytti! Nokka alas, mutta mitään ei tapahdu. Tuli mieleen Bondin kopterikohtaus:
Juuri tältä niiden lentäminen tuntui, oli kyllä aivan kamalaa:D Sama homma kun kallisti kopterin suoraan kyljelleen, sehän vain jatkoi vaakatasossa lentämistä lapojen suuntaan ilman lähes minkäänlaista tippumis-/kierimiseffektiä tai vaikutusta nopeuteen. Selvästi jäänyt kehittäjiltä aiemmat pelisarjan osat pelaamatta, kun näin paljon on otettu takapakkia.

Minun puolestani saavat kyllä nerffata flareja ja tehdä siitä kopterista vaikka pistoolilla tiputettavan, kunhan vain korjaisivat tuon lentämisen itsessään ensin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllä nuo kopterit on aivan liian hallitsevia, itsekkin sillä pikku kopulla lensin ympäriinsä pilvenpiirtäjää eikä kukaan saanut alas vaikka AA ohjuksilla kovasti yrittivät.
Parhaiten balanssi battlefieldien lentohärveleissä on mielestäni BF5:ssa jossa harvoin mitään 50-0 tappoja lentäjiltä löytyy.
Ennen Fliegerfaustia BF5:ssäkin oli kyllä vaikeeta lentokoneiden alassaanti ja pommittajat varsinkin pilasi peliä ihan tehokkaasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 201
Mikäs jengin mielipide tästä tekeleestä on? Bugeista viis ("se on BETA!!1 ne kyllä korjataan!")
Jos sanoisin mielipiteeni niin saisin taas niskaani paskavyöryn kun kehtaan sanoa jotain pahaa messiaspelistä.
Ennen Fliegerfaustia BF5:ssäkin oli kyllä vaikeeta lentokoneiden alassaanti ja pommittajat varsinkin pilasi peliä ihan tehokkaasti.
Hyvin ne AA-vaunuilla ja stationary AA-tykeillä tipahteli. Yksi AA-vaunu pystyi dominoimaan melkein puoli kenttää.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Ostin BF5 kun sai vitosella. Tätä ennen pelasin vain betassa ja vähän julkaisussa.

Tämähän on oikeasti hauska peli. Tässä on paljon pieniä asioita jotka saavat tämän tuntumaan kokonaisesta peliltä johon on käytetty aikaa ja vaivaa.

Nyt kun on jotain kontekstia niin BF2042 on kyllä surkea esitys. Ihan älyttömän riisuttu. Moni pieni asia on jätetty pois kuten leaning johon kiinnitin huomion jo aikaisemminkin.

Pitänee pistää 2042 watchlistille ja katsoa uudestaan 6kk - 1v päästä julkaisusta. BFV oli vähän kehno myös julkaisussa joten toivoa on.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Nyt kun on jotain kontekstia niin BF2042 on kyllä surkea esitys. Ihan älyttömän riisuttu. Moni pieni asia on jätetty pois kuten leaning johon kiinnitin huomion jo aikaisemminkin.
Niin ja edes yksinpelikampanjaa ei peliin tule, eli entistä vähemmän vastinetta rahalle. Yhä jyrkemmin on pelimaailma menossa rahastuksen tielle.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 043
Niin ja edes yksinpelikampanjaa ei peliin tule, eli entistä vähemmän vastinetta rahalle. Yhä jyrkemmin on pelimaailma menossa rahastuksen tielle.
Se, että ei tule yksinpeliä ei automaattisesti tarkoita, että rahalle tarjotaan vähemmän vastinetta. On mahdollista, että tuotantobudjetti on suurin koskaan, mutta se vaan on pistetty tällä kertaa pelkästään moninpeliin.

Hyvä vaan, että jättivät yksinpelin pois. Ihan turhia tekeleitä ovat olleet ainakin näissä uusimmissa, vähän jotain unohdettavaa stooria ja typeriä AI-vihuja.

Harmi etteivät etenkin BFV:hen tehneet ennemmin yhtä tai useampaa lisämappia yksinpeliin allokoidulla budjetilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 322
Niin ja edes yksinpelikampanjaa ei peliin tule, eli entistä vähemmän vastinetta rahalle. Yhä jyrkemmin on pelimaailma menossa rahastuksen tielle.
Omasta mielestä battlefieldin yksinpelit ei oo koskaan olleet se pelin pääasia ja hyvä jos sekin kehitystyö suunnataan moninpeliin. Se on sitten toinen asia että tuoko peli rahalle vastinetta. Pitää nyt kokeilla se 10h ea playn kautta ja jos miellyttää niin todennäköisesti ostan, sillä oletuksella että peliä tulee pelattua sitten satoja tunteja eikä se 60€ enään silloin tunnu paljolta.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
itää nyt kokeilla se 10h ea playn kautta ja jos miellyttää niin todennäköisesti ostan, sillä oletuksella että peliä tulee pelattua sitten satoja tunteja eikä se 60€ enään silloin tunnu paljolta.
Niin, PS5 tai Xbox Series X digiversio maksaa 80 euroa. Levykkeen saa kaupasta 70 eurolla. Toki tämän saa halvemmalla jo ensi vuonna, eli hätäisimmät maksaa enemmän.

Se että yksinpelikampanja puuttuu, kertoo vain julkaisijan ja kehittäjän laiskuudesta. Tuohon suuntaan ala on kuitenkin menossa, hinnat nousussa ja pelisisällön määrä laskussa.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Eikö tuo oo vaan parempi että tuotannosta jätetään alusta loppuun skriptattu, lineaarinen 5-10 pelitunnin mittelö vuoden 2004 tekoälyä vastaan, varsinkin jos se budjetti/työpanos siirtyy suoraan moninpelin kanssa säätämiseen?
Kyllä itselle ja monelle muulle Battlefield 2, 3 ja 4:n yksinpelikampanjat kelpasivat oikein hyvin. Esittelivät aikanaan silloista konsolirautaa oikein mallikkaasti. Tuohon aikaan yksinpelit olivat vielä arvossaan, kun taas nykyään on pelit täynnä kaiken maailman turhaa ulkonäköä muokkaavaa roskaa (siis skineja). Moninpelien tahti on myös mennyt yhä enemmän ADHD-suuntaan, johtunee kohderyhmästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 201
Kyllä itselle ja monelle muulle Battlefield 2, 3 ja 4:n yksinpelikampanjat kelpasivat oikein hyvin. Esittelivät aikanaan silloista konsolirautaa oikein mallikkaasti. Tuohon aikaan yksinpelit olivat vielä arvossaan, kun taas nykyään on pelit täynnä kaiken maailman turhaa ulkonäköä muokkaavaa roskaa (siis skineja). Moninpelien tahti on myös mennyt yhä enemmän ADHD-suuntaan, johtunee kohderyhmästä.
Battlefield 2:ssa ei ollut yksinpelikampanjaa eikä kyseistä peliä edes julkaistu konsoleille.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Battlefield 2:ssa ei ollut yksinpelikampanjaa eikä kyseistä peliä edes julkaistu konsoleille.
Kyllä tuota bottien kanssa pystyi pelaamaan ja eräänlainen yksinpeli oli jo tuolloin:

"The single-player aspect features missions that involve clashes between U.S. Marines, China and the fictional Middle Eastern Coalition. A single-player mode with three difficulty levels is included. "


 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Battlefield 3:n yksinpelissä oli eeppisiä tapahtumia:




Battlefield 4:ssa myös, oli upean näköinen jopa konsoleilla:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 201
Kyllä tuota bottien kanssa pystyi pelaamaan ja eräänlainen yksinpeli oli jo tuolloin:

"The single-player aspect features missions that involve clashes between U.S. Marines, China and the fictional Middle Eastern Coalition. A single-player mode with three difficulty levels is included. "


Tuo ei ollut yksinpelikampanja vaan moninpelikarttoja bottien kanssa. Tuolla logiikalla CS 1.6:ssakin on yksinpeli kun siihen saa botit joita vastaan voi pelata omalla lokaaliserverillä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 043
Jos en väärin ole ymmärtänyt niin bottien kanssahan voi kai tässäkin ottaa matsia. Jonkinlainen yksinpeli se kai sitten.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Tuo ei ollut yksinpelikampanja vaan moninpelikarttoja bottien kanssa. Tuolla logiikalla CS 1.6:ssakin on yksinpeli kun siihen saa botit joita vastaan voi pelata omalla lokaaliserverillä.
Niin joo. Oli muuten Battlefield 5:ssakin yksinpelikampanja, unohdit mainita. Toki oli erittäin lyhyt ja alkoi rivien välistä näkyä että rahastus kiinnostaa enemmän:




Battlefield 2 julkaistiin muuten myös konsoleille ja siellä oli ihan yksinpelikampanja:

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 349
Viestejä
4 233 754
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom