Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pisteitä peli tuntuu jakavan nihkeästi. Esim pidät Hindin leijunnassa ja kaverit niittää kuolemaa konetykeillä, niin pilotti ei taida saada yhtikäs mitään. Myös ajoneuvon vauriottamisesta ei taideta palkita millään. Pikkujuttuja, mutta korjattavissa.
Tästä hyviä uutisia.Sama tuli äsken huomattua kun pelasin AA-Vaunun gunnerina. Vaikka kuljettaja kuinka niittasi porukkaa niin eipä siitä gunneri juurikaan pisteitä saanut. Ei siltikään vaikka oli vahingoittanut edes vähän kohdetta, jonka kuljettaja sitten viimeisteli. Sama juttu myös tankin kanssa.
Näin se tulee julkaisussa olemaan, kutne myös mun mielestä pitäisi olla.Jos itse olisi päättämässä, scoutin ja attackkopterin pitäisi pudota ekasta unguided singosta.
Juu, saisi kyllä.Toivottavasti tuunaavat stingeristä myös hieman nopeamman ja ketterämmän. Muuten se jää kyllä auttamatta hyllyyn.
Olen hieman eri mieltä. Jos joku uhraa gadget-valintansa IT-ohjukseen, sillä pitäisi myös pystyä tekemään jotain. Yhdellä ohjuksella ei myöskään pudoteta kopteria, jossa on countermeasuret vielä jäljellä, kuten ei kuulukaan. Mutta jotain tuolle pitää tehdä, että IT-ohjuksella ei tee mitään kun osaava kopukuski vain lolväistää ohjuksen. Maaston taakse väistäminen on tottakai ok, mutta tuo että voit vaan tehdä tiukan kaarteen ja ohjus ei pysy perässä (lol) on perseestä.
Varmaan vaikea tasapainottaa noita stingereitä 128 pelaajan moninpelissä. Helposti ovat liian tehottomia tai sitten koptereista tulee käyttökelvottomia jos stingerit ovat liian tehokkaita.
Luulen että tälläkin hetkellä alkaa kopterit putoamaan tehokkaasti jos yhdessä squadissa on kaikilla stingerit ja vähän yhteispelillä koordinoidaan niiden käyttöä. Ei niitä yksin kuulukaan saada alas.
Minusta tuntuu, että kopterit on vaikeampi pudottaa vain jonkun teknisen virheen takia joka sattuu tässä buildissä olemaan enkä usko että DICE on tarkoittanut sen toimivan näin (että ohjuksia voisi vain väistellä).Kopterit on nyt oikeastaan sellaisia tässä 2042:ssä että niillä on huomattavasti vaikeampi lentää ja vaikeampi tappaa porukkaa, mutta samalla ne on vaikeampi pudottaa.
Jos itse olisi päättämässä, scoutin ja attackkopterin pitäisi pudota ekasta unguided singosta. Niitä unguided sinkoja on yleensä ollut kaks kappaletta jokaisessa pelissä, yksi nopeampi ja vähemmän damagea tekevä (esim. SMAW BF4:ssä), ja toinen hitaampi ja enemmän damagea tekevä (esim. RPG-7). Molemmat saisivat pudottaa scout ja attack kopterit ygösellä, se hitaampi voisi räjäyttää kopterin oitis jolloin saat varmat tapot kaupan päälle, se heikompi taas pudottaisi pelkästään jolloin kopterihepuilla on aikaa hypätä ylös.
Tankkien tulisi aina tuhota scoutit ja attack kopterit ygösellä antaen varmat tapot. Tankin tykki kun ei yllä korkealle ja koptereiden rooli on muutenkin peitota tankit, joten tämä olisi vaan reilua.
Lock-on iglat/stingerit taas saisivat toimia enemmän pelotteena. Kaks tyyppiä lock-oneilla saa kuitenkin kopun kuin kopun alas tai peloteltua pois. Mielestäni yksittäisen jalkasoltun ei pitäisi voittaa kopteria pelkällä lock-on MANPADSillä.
Ei kait sen pitänykään ikinä koko viikonloppua kestää.Siis loppuiko beta kesken viikonlopun vai mitä kummaa?
Onneksi tulee tappamaan yhdestä, tulen varmaan pelaamaan randomien kanssa paljon niin hyvä että arsenaalia on tehdä yksinkin asioita koneita vastaan. Esim bf1:stä pelasin paljon yksin qonguestissa lipulta lipulle ja useimmiten olin pisteissä kärkipäässä...ja siinä pystyi aika hyvän paketin tankkiakin varten kantamaan tuhovoimaa mukana. Ei mitään instakilliä ollut mutta parin heitettävän päässä. Iso tekijä siis tuo, kun olen ostamassa pelejä että yksilönäkin on riittävä uhka koneille. Ei se tietenkään realistista ole ja ymmärrän asenteen että pitäisi olla 4 kaveria singon kanssa. Toisaalta ei ihme että lentohärveleitä etupäässä käyttävät haluavat perseraiskata jalkaväkeä rauhassa ja perustelevat tätä erinäisillä tavoilla.Tää on aina se mikä mua battlefieldeissä hieman risoo. Se, että satut onnistumaan nappaamaan sen kopterin alle ei pitäisi tarkoittaa, että koko vastustajatiimin (tai edes kokonaisen squadin) pitäisi erikoistua pudottamaan koptereita että sut saadaan alas.
Ei sun kopteria lentäessäkään tarvitse tehdä minkäänlaista yhteistyötä tiimiläisten kanssa (ainakaan pikkukopterin tapauksessa). Miksi sun pudottamiseen pitäisi tarvita 4-5 pelaajan yhteistyötä?
Aina sama perustelu kun valitetaan, että ajoneuvot on op: Pelaa yhteistyötä, että voitat mut kun mä sooloan.
Noh onneksi nyt tosiaan tuo sinko tulee tappamaan kopterit kerrasta. Silloin taitava jalkamies pystyy yksinäänkin haastamana kopterikuskin. Kopterilla toki edelleen etulyöntiasema, mutta ainakin molemmilla pelaajilla on tällöin yksinään mahdollisuus päihittää toisensa.
Tää on aina se mikä mua battlefieldeissä hieman risoo. Se, että satut onnistumaan nappaamaan sen kopterin alle ei pitäisi tarkoittaa, että koko vastustajatiimin (tai edes kokonaisen squadin) pitäisi erikoistua pudottamaan koptereita että sut saadaan alas.
Ei sun kopteria lentäessäkään tarvitse tehdä minkäänlaista yhteistyötä tiimiläisten kanssa (ainakaan pikkukopterin tapauksessa). Miksi sun pudottamiseen pitäisi tarvita 4-5 pelaajan yhteistyötä?
Aina sama perustelu kun valitetaan, että ajoneuvot on op: Pelaa yhteistyötä, että voitat mut kun mä sooloan.
Noh onneksi nyt tosiaan tuo sinko tulee tappamaan kopterit kerrasta. Silloin taitava jalkamies pystyy yksinäänkin haastamana kopterikuskin. Kopterilla toki edelleen etulyöntiasema, mutta ainakin molemmilla pelaajilla on tällöin yksinään mahdollisuus päihittää toisensa.
Mun mielestä on vähän hullunkurista ajatella tätä 1vs1 asetelmasta (Helikopteri vs jalkaväki). Ensinäkin niitä helikoptereita on vain muutama ja niissäkin spawntime. Toisekseen kun lähdet sellaisella lentoon, olet käytännössä kaikkien vastapuolen vihujen nähtävillä avoimella.
Asetelma on ennemminkin 1vs64 jos pelaajia on 128 kartassa.
HUD viilaus BF1:ssä vähemmän häiritseväksi oli kyllä yksi niistä hyvistä edistysaskeleista jota on saatu aikaan.Aika ristiriitainen vastaanotto on ollut Redditin yhteisön keskuudessa. Classien korvaaminen Specialisteilla sai suurta kritiikkiä, samoin aiemmista Battlefieldeista tuttujen asioiden jättäminen pois. r/battlefield2042 - Features from older BF games that were removed from BF 2042, hopefully we see some of these features back, like "nearby medics" and the score/ damage feed
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Samoin HUD:ia moittittiin (johon kyllä yhdyn):
r/battlefield2042 - BF2042 but the HUD from BF1.
0 votes and 25 comments so far on Redditwww.reddit.com
Aika ristiriitainen vastaanotto on ollut Redditin yhteisön keskuudessa. Classien korvaaminen Specialisteilla sai suurta kritiikkiä, samoin aiemmista Battlefieldeista tuttujen asioiden jättäminen pois.
Juuri näin. Ainahan näistä on inisty alphan/betan aikana. Jos näiltä bäfäyhteisön valittajaporukoilta kysytään, niin jokainen uusi bäfä on BC2:sta asti ollut aina CoD-klooni ja kaikki uudet featuret on aina revitty CoDista. Ei mikään muu mainstream-FPS sarjan faniporukka tee samaa ja pakota jatkuvasti vertailuja kilpailijoihin, vaan Halo, CS ja CoD pelaajat pelaa suht tyytyväisinä omia pelejään. Bäfäyhteisöstä tulee väkisin mieleen AMD-superfanit rautafoorumeilla, jotka jatkuvasti valittaa siitä mitä Nvidia tai Intel tekee. Se että pelissä on slide ei tee siitä CoD-kloonia, slide löytyy ihan helvetin monesta räiskinnästä nykyään. Se että pelissä on spesialisteja ei myöskään tee siitä CoD-kloonia. Se että joku bäfäboomeri ei osu liukuvaan vihuun ei ole CoDin vika, vaan silloin kannattaisi katsoa peiliin ja tähdätä paremman ensi kerralla.Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.
Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
Pakko vähän kysästä että tarkoitatko siis sitä että Activision ja Warzone on jotenkin hyvä? Laadukas Warzone ei kyllä omasta mielestäni ole ollut pitkään aikaan.. ja vissiin juurikin Activisionin takia. Oma mielipide kylläkin.EA:n pitäis tajuta tästä viimeistään tehdä sellainen pääpeli mikä pidetään pystyssä tarpeen vaatiessa vaikka 10 vuotta kokoajan parantaen, fiksaten ja antaen niiden kehittäjien väkertää pelin kanssa täysin vapaasti asiakkaiden palautetta kuunnellen. Valve ja Activision tyyliin ja hankkia sitten rahaa niillä kilkkeillä mitä pelaajat voi ostaa. Sitten korkeintaan tekee jotain sivujulkaisuja jos on tarve, mutta pitää suurin osa kehittäjien resursseista visusti kiinni tässä. Se on käytännössä ainoa keino edes tehdä laadukas peli.
Activision tajusi tuon tehdä Warzonen kanssa ja siinä on varmasti takana se, että on otettu Valvelta mallia miten se toimii mm. Dotan kanssa.
Itsestä taas tuntuu että näin suositun monipelisarjan kohdalla, miltei jokainen haluaisi jotain muuta kuin mitä kanssapelaaja. Itse en vieläkään osaa olla mitään mieltä koko pelistä. Todella toivon tämän onnistuvan, koska BF 4 oli edellinen peli jota jaksoin pelata satoja tunteja. 1 ja V jäivät alle 20h jos oikein muistan. Portal-muoto saattaa tuoda tähän sellaisia pelaajia, joita ei vanilla välttämättä kiinosta yhtään. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta jne.Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.
Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
Samaa mieltä, että little birdin "tuulilasista" pitäisi saada ammuttua läpi. Tuntuu oudolta että noin pienen häkkyrän tiputtamiseen tarvittaisiin ohjuksia. Muuten eivät kopterit kaipaa ainakaan nerffausta, mutta lentomekaniikka (kuten aiemmin jo itkinkin ja nyt itken lisää) on mielestäni niissä aivan rikki. Ihan kuin yrittäisi tiiliskivellä lentää verrattuna BF2-4. Betan kopterissa kun laittoi nokan alas, niin tuntui että kesti ikuisuuksia että liike/nopeus vastasivat tähän, ja silloinkin vähemmän kuin kuuluisi ("kuuluisi" = odottaisi). Ihan kuin lentomekaniikkaa tehtäessä oltaisiin vain haluttu kopteri, jota ei idioottikaan saa itse tippumaan ja tämä on sitten tehty ohjattavuuden kustannuksella.Little birdistä vielä sen verran et vaikka vihuja olisi ollut kasassa useampi niin harvemmin siitä sai kaikilla raketeilla (16) tapettua kuin max. 2 vihua, yhteenkin vastustajaan meni usein sen avg. 4 rakettia (hit markereilla laskettuna). Olisi ehkä hyvä jos lisäisivät little birdin raketteihin vähän enemmän blast radiusta pelaajiin. Vastavuoroisesti infantryn pitäisi tehdä aseilla ampumalla enemmän dmg pilotteihin sekä little birdiin.
Saihan niistä ammuttua, täysin samalla tavalla kuin BF4:ssä. Itseasiassa se oli meille inffipelaajille joilla ei ole sinkoa takataskussa, niin paras tapa saada ne alas. Pelattiin parin kaverin kanssa kolmisteen ja saatiin little birdejä alas varmaan puolentusinaa sillä että ammuttiin kuski ulos. Näistä suuri osa saatiin lisäksi vielä pöllittyä omaan käyttöön (ja samalla tietty denyttyä vihuilta).Samaa mieltä, että little birdin "tuulilasista" pitäisi saada ammuttua läpi.
Tuo kyllä ärsytti! Nokka alas, mutta mitään ei tapahdu. Tuli mieleen Bondin kopterikohtaus:Betan kopterissa kun laittoi nokan alas, niin tuntui että kesti ikuisuuksia että liike/nopeus vastasivat tähän, ja silloinkin vähemmän kuin kuuluisi ("kuuluisi" = odottaisi). Ihan kuin lentomekaniikkaa tehtäessä oltaisiin vain haluttu kopteri, jota ei idioottikaan saa itse tippumaan ja tämä on sitten tehty ohjattavuuden kustannuksella.
Tuo kankeus haittasi sen verran etten jaksanut niillä hirveämmin lennellä eikä siten ole sanottavaa aseistuksen tehokkuudesta. Mutta en ainakaan itse inffinä ollessani joutunut lentohärveleitä pelkäämään.
voi niitä aikoja kun bf2 tuli mentyä helikopterilla 60-70 tapon rundeja ilman kuolemia, se oli hienoa se! Battlefield 2 jälkeen ei oo tullut kyllä hirmusesti enää koptereilla mentyä kun mekaniikka muuttui niin paljon.Ei hekot tässä ole yhtään op. Paljon heikompia kuin BF2-4 vastaavat. Osaavissa käsissä niiden kuuluukin olla tuhoisia, olisiko se sitten tasapainoista jos jokainen jantteri voisi tiputtaa ne ilman vaivannäköä..
sen kun nappaa kiikarikiväärin ja samoilee johonkin vuorille oman basen taakse, inventoryssa ammo pouch ja med syringe
Tuo kyllä ärsytti! Nokka alas, mutta mitään ei tapahdu. Tuli mieleen Bondin kopterikohtaus:
Kyllä nuo kopterit on aivan liian hallitsevia, itsekkin sillä pikku kopulla lensin ympäriinsä pilvenpiirtäjää eikä kukaan saanut alas vaikka AA ohjuksilla kovasti yrittivät.
Parhaiten balanssi battlefieldien lentohärveleissä on mielestäni BF5:ssa jossa harvoin mitään 50-0 tappoja lentäjiltä löytyy.
Jos sanoisin mielipiteeni niin saisin taas niskaani paskavyöryn kun kehtaan sanoa jotain pahaa messiaspelistä.Mikäs jengin mielipide tästä tekeleestä on? Bugeista viis ("se on BETA!!1 ne kyllä korjataan!")
Hyvin ne AA-vaunuilla ja stationary AA-tykeillä tipahteli. Yksi AA-vaunu pystyi dominoimaan melkein puoli kenttää.Ennen Fliegerfaustia BF5:ssäkin oli kyllä vaikeeta lentokoneiden alassaanti ja pommittajat varsinkin pilasi peliä ihan tehokkaasti.
Nyt kun on jotain kontekstia niin BF2042 on kyllä surkea esitys. Ihan älyttömän riisuttu. Moni pieni asia on jätetty pois kuten leaning johon kiinnitin huomion jo aikaisemminkin.
Se, että ei tule yksinpeliä ei automaattisesti tarkoita, että rahalle tarjotaan vähemmän vastinetta. On mahdollista, että tuotantobudjetti on suurin koskaan, mutta se vaan on pistetty tällä kertaa pelkästään moninpeliin.Niin ja edes yksinpelikampanjaa ei peliin tule, eli entistä vähemmän vastinetta rahalle. Yhä jyrkemmin on pelimaailma menossa rahastuksen tielle.
Omasta mielestä battlefieldin yksinpelit ei oo koskaan olleet se pelin pääasia ja hyvä jos sekin kehitystyö suunnataan moninpeliin. Se on sitten toinen asia että tuoko peli rahalle vastinetta. Pitää nyt kokeilla se 10h ea playn kautta ja jos miellyttää niin todennäköisesti ostan, sillä oletuksella että peliä tulee pelattua sitten satoja tunteja eikä se 60€ enään silloin tunnu paljolta.Niin ja edes yksinpelikampanjaa ei peliin tule, eli entistä vähemmän vastinetta rahalle. Yhä jyrkemmin on pelimaailma menossa rahastuksen tielle.
itää nyt kokeilla se 10h ea playn kautta ja jos miellyttää niin todennäköisesti ostan, sillä oletuksella että peliä tulee pelattua sitten satoja tunteja eikä se 60€ enään silloin tunnu paljolta.
Eikö tuo oo vaan parempi että tuotannosta jätetään alusta loppuun skriptattu, lineaarinen 5-10 pelitunnin mittelö vuoden 2004 tekoälyä vastaan, varsinkin jos se budjetti/työpanos siirtyy suoraan moninpelin kanssa säätämiseen?
Battlefield 2:ssa ei ollut yksinpelikampanjaa eikä kyseistä peliä edes julkaistu konsoleille.Kyllä itselle ja monelle muulle Battlefield 2, 3 ja 4:n yksinpelikampanjat kelpasivat oikein hyvin. Esittelivät aikanaan silloista konsolirautaa oikein mallikkaasti. Tuohon aikaan yksinpelit olivat vielä arvossaan, kun taas nykyään on pelit täynnä kaiken maailman turhaa ulkonäköä muokkaavaa roskaa (siis skineja). Moninpelien tahti on myös mennyt yhä enemmän ADHD-suuntaan, johtunee kohderyhmästä.
Battlefield 2:ssa ei ollut yksinpelikampanjaa eikä kyseistä peliä edes julkaistu konsoleille.
Kyllä tuota bottien kanssa pystyi pelaamaan ja eräänlainen yksinpeli oli jo tuolloin:
"The single-player aspect features missions that involve clashes between U.S. Marines, China and the fictional Middle Eastern Coalition. A single-player mode with three difficulty levels is included. "
Battlefield 2 - Wikipedia
en.wikipedia.org
Tuo ei ollut yksinpelikampanja vaan moninpelikarttoja bottien kanssa. Tuolla logiikalla CS 1.6:ssakin on yksinpeli kun siihen saa botit joita vastaan voi pelata omalla lokaaliserverillä.