Tottakai. Siellä halutaan vaan uus bf4, joten väkisinkin tulee ininää, kun on eri peli.
Pelin valmiudesta sun muusta toteutuksesta ei kellään voi olla hyvää sanottavaa, mutta se on hyvä juttu, että uskalletaan sentään koittaa jotain uutta. Bf5 oli aika kuraa, mutta kyllä sieltäkin tuli yksi voitto: breakthrough. Tässä bf2042:ssa se voitto näyttäis olevan tuo classiton systeemi, koska se oli ainoa asia, mistä tykkäsin. Ei enää assault/medic ainoat vaihtoehdot, kun eivät saa yksinoikeudella parhaita aseita, vaan kaikilla pelityyleillä on pääsy kaikkeen.
Juuri näin. Ainahan näistä on inisty alphan/betan aikana. Jos näiltä bäfäyhteisön valittajaporukoilta kysytään, niin jokainen uusi bäfä on BC2:sta asti ollut aina CoD-klooni ja kaikki uudet featuret on aina revitty CoDista. Ei mikään muu mainstream-FPS sarjan faniporukka tee samaa ja pakota jatkuvasti vertailuja kilpailijoihin, vaan Halo, CS ja CoD pelaajat pelaa suht tyytyväisinä omia pelejään. Bäfäyhteisöstä tulee väkisin mieleen AMD-superfanit rautafoorumeilla, jotka jatkuvasti valittaa siitä mitä Nvidia tai Intel tekee. Se että pelissä on slide ei tee siitä CoD-kloonia, slide löytyy ihan helvetin monesta räiskinnästä nykyään. Se että pelissä on spesialisteja ei myöskään tee siitä CoD-kloonia. Se että joku bäfäboomeri ei osu liukuvaan vihuun ei ole CoDin vika, vaan silloin kannattaisi katsoa peiliin ja tähdätä paremman ensi kerralla.
/rant
Mut joo, jos mietitään vaikka BF3:n alphaa, niin sekin sai uskomattomat määrät paskaa niskaan ja sekin ihan syystäkin. Sitä peliä kun hypetettiin vuoden verran ihan käsittämättömällä intensiteetillä. Se hypen määrä oli aivan uskomaton ja se sai bäfäfanit unelmoimaan oikeasta BF2 seuraajasta BC2:n destructionilla ja graffoilla.
Se BF3 alpha oli uskomaton pettymys monelle.
3d spottaus oli vedetty ihan överiksi, mappina oli piskuinen Metro ja pelimoodina Rush. Kritiikkiä vyöryi ovista ja ikkunoista ja täysin syystä. DICE otti opikseen ja betassa saatiin Caspian Border messiin sekä Conquest pelimode, ja tässä kohtaa valta-osa oli jo vakuuttuneita siitä että sieltä tulee kunnon bäfäpeli.
Pelin julkaisu oli kakspiippuinen, servuissa ja battlelogissa oli häikkää alkuun, mutta suurin osa bugeista saatiin korjattua. Rakastettu pelihän siitä loppujen lopuksi saatiin. Ei se koskaan täydellinen ollut, esim. suppression oli mielestäni aika paska pelimekaniikka, se sininen filtteri sai kaiken näyttämään luonnottomalta, ja suuri osa servuista oli paskojen adminien pyörittämiä ja niissä oli ties mitä autobalancereita sun muita paskoja plugareita jotka rikko kaverisquadeja. Mut BF3:n pelaaminen oli valta-osin hauskaa ja mapit olivat suurimmaksi osin loistavia.
Saa nyt nähdä miten tän kanssa käy. Voi hyvinkin olla että Portal-mode ja se Hazard Zone pelastaa tän pelin. Spesialisti-viritykset tuntuu muutenkin sellaisilta, että ne on varmaan varta vasten suunniteltu tuohon Hazard Zoneen ja pikaisen tungettu Warfareen koska kehittäjille tuli kiire.