Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Eikös tämä näyttelijä ääninäytellyt Irishia BF4:ssa ja nyt BF2042 Exodus minielokuvassa? Sehän jäi vähän "to be continued" -vaiheeseen?

Jos pelille on tulossa jotain DLC / season pass -settiä ja niissäkin on joku codin tyylinen tarinallinen jatkumo (jonka vaikutusta pelaamiseen en ole keksinyt), niin onko niihin liittyvät ääninäyttelyt jo tehty?

Kurja juttu kaiken kaikkiaan ja RIP.
Itse tulkitsin sen vain olevan pölhö pohjustus ja mainos pelille eikä mitään muuta. Toivottavasti eivät tuo mitään tarinaperseilyä mukaan.
 
Eikös tämä näyttelijä ääninäytellyt Irishia BF4:ssa ja nyt BF2042 Exodus minielokuvassa? Sehän jäi vähän "to be continued" -vaiheeseen?
Irish on myös pelattava hahmo pelissä, ei kai se on sen repliikit myös näytellyt. Voi toki olla että jotain suunniteltua tulevan sisällön näyttelyä oli vielä tekemättä.
 
Vaikea keksiä miksi vaikuttaisi. Ääninäyttelyt on tuskin enää työn alla kun pelin julkaisuun alle 2kk.
"Keulakuvan" kuoleminen huumeisiin voi jossain määrin vaikuttaa tuotteen imagoon, pelissä jonka kehittäjästudio yrittää olla äärimmäisen poliittisesti korrekti. En kuitenkaan väitä että näin tulee tapahtumaan, vaan lähinnä spekuloin vaikuttaako näyttelijän kuolema pelin julkaisuun mitenkään. Luultavasti ei.

ps. Näköjään hänet on poistettu etusivulta.
 
"Keulakuvan" kuoleminen huumeisiin voi jossain määrin vaikuttaa tuotteen imagoon, pelissä jonka kehittäjästudio yrittää olla äärimmäisen poliittisesti korrekti. En kuitenkaan väitä että näin tulee tapahtumaan, vaan lähinnä spekuloin vaikuttaako näyttelijän kuolema pelin julkaisuun mitenkään. Luultavasti ei.

ps. Näköjään hänet on poistettu etusivulta.
Itse en edes tiennyt kuka tämä näyttelijä on ennen kuin googletin. Eli kuinka moni tuon näyttelijän edes osaa yhdistää näihin peleihin.
 
Itse en edes tiennyt kuka tämä näyttelijä on ennen kuin googletin. Eli kuinka moni tuon näyttelijän edes osaa yhdistää näihin peleihin.
Olihan Williams just pari viikkoa sitten päähenkilönä siinä loretrailerissa, eli varmaan aika moni ihan jo siitä syystä yhdistää tähän uuteen bäfään miehen.

Sen verran unohtumaton miehen roolityö Omarina, että taitaa olla sulla The Wire katsomatta. ;)
 
Olihan Williams just pari viikkoa sitten päähenkilönä siinä loretrailerissa, eli varmaan aika moni ihan jo siitä syystä yhdistää tähän uuteen bäfään miehen.

Sen verran unohtumaton miehen roolityö Omarina, että taitaa olla sulla The Wire katsomatta. ;)
Oli joo CGI-hahmona eli Irishina. Ei se tarkoita että näyttelijän nimi kertoisi yhtään mitään että kuka nyt on kuollut. Naaman tunnisti sitten kun löi nimen Googleen että joo näyttäähän se Irishilta.
 
Tämän uutisen mukaan beta olisi vasta 22. päivä tätä kuuta? Ultimate edition olisi tilattu Steamistä ja taitaa beta ratkaista meneekö refundiin, BFV Deluxe edition oli ainakin aivan turha ostos.
 
Tämän uutisen mukaan beta olisi vasta 22. päivä tätä kuuta? Ultimate edition olisi tilattu Steamistä ja taitaa beta ratkaista meneekö refundiin, BFV Deluxe edition oli ainakin aivan turha ostos.
Nyt on kyllä pakko ihmetellä, että mitä. Siis ennakkotilasit betan vuoksi jota pääsee kaikki pelaamaan mutta ennakkotilaajat pikkaisen aikaisemmin?
 
Nyt on kyllä pakko ihmetellä, että mitä. Siis ennakkotilasit betan vuoksi jota pääsee kaikki pelaamaan mutta ennakkotilaajat pikkaisen aikaisemmin?
Jos beta ei miellytä tarpeeksi niin en ajatellut ostaa peliä julkaisussa vaan ehkä sitten joskus alesta.
 
Sanoisin että melkein varmasti beta on 20.9. alkavalla viikolla.

Uuden CoDin pleikka open beta on nyt viikonloppuna, ja ensi viikolla hyppää muut alustat mukaan. Sen viimeinen vaihe loppuu vasta 20.9.

Eivät varmasti halua jakaa ajankohtaa noiden kanssa.
Ehkä se voisi olla vikallakin viikolla, jossa viikonloppu jo lokakuuta. Luulisi kuitenkin että tuo 20.9. alkava viikko parempi.
 
Olikos bäföissä mitään hyötyä prossu/muisti-puolesta vai vain näyttiksen tehoista? Pikkaisen parenee tuo pohja kun 2700K/Z77/DDR3:sta siirtyy Z590/10700KF/DDR4:ään kun tulee osat ja saa inspiksen vaihdella osia koteloon, toivottavasti nyt esim kk sisällä sitten jaksaisi. Mutta näyttiksen osalta pitää vaan jatkaa vanhalla 1070:lle tunnetuista syistä.
 
Olikos bäföissä mitään hyötyä prossu/muisti-puolesta vai vain näyttiksen tehoista? Pikkaisen parenee tuo pohja kun 2700K/Z77/DDR3:sta siirtyy Z590/10700KF/DDR4:ään kun tulee osat ja saa inspiksen vaihdella osia koteloon, toivottavasti nyt esim kk sisällä sitten jaksaisi. Mutta näyttiksen osalta pitää vaan jatkaa vanhalla 1070:lle tunnetuista syistä.

Eikös nuo aika prossupuolen tykkäämistä ole tunnettuja. Sanoisin että bäfät on aina ollut hyötyjiä prossun kelloista ja ytimien määrästä. Ja aikanaan itselle bf4 oli de facto kellotusten tarkistustyökalu. Jotain benchmarkkia saatoi ajaa 24/7 mutta bf4 aika nopeasti todisti että onko ne kellotukset vakaita vai ei. Tämä erityisesti muistien kanssa.
 
Kyllähän Raikku noiden kokoonpanojen välillä tulee melko jäätävän suuri ero, vaikka näytönohjain samana pysyykin.

aikanaan itselle bf4 oli de facto kellotusten tarkistustyökalu. Jotain benchmarkkia saatoi ajaa 24/7 mutta bf4 aika nopeasti todisti että onko ne kellotukset vakaita vai ei. Tämä erityisesti muistien kanssa.
Totta tämä ja ikuinen ihmetyksen aihe, liekö jokin Frostbite enginen ominaisuus.

Tästä on myös monesti väännetty, että ei ne kellot sitten vakaat ole, mutta on se jännä kun ihan kaikki muu stressitestaus yms on fine.
Vääntö on myös ollut sitä, että kun sanotaan että bäfä kaatuu ja muut kertoo että ota kelloja pois niin todetaan että ei ole siitä kiinni kun kaikki muu on stabiilia. :lol:
 
Joo prossuistahan nämä Frostbitet on tykännyt kovasti jo pitkään. BF1 oli 3570K:lla pelikelvoton (10fps luokkaa) kun 8700K:lla sai 100fps. Sama GTX1080 oli käytössä kummassakin.
 
Kyllähän näillä CPU:n saa pullonkaulaksi todella helposti, jos haluaa korkeilla fps pelailla. Etenkin BFV:n pienemmissä mapeissa missä pelaajat on yhdessä ryppäässä vanha 8700K ja 2080Ti combo aiheutti välillä pahaakin stutteria, kun CPU-käyttö löi 100%. Nykyisellä 9900K ja 3080Ti combolla päässyt välillä 80% CPU-käyttöön, joten katsellaan mitä 2042 tuo tullessaan.
 
Kyllähän näillä CPU:n saa pullonkaulaksi todella helposti, jos haluaa korkeilla fps pelailla. Etenkin BFV:n pienemmissä mapeissa missä pelaajat on yhdessä ryppäässä vanha 8700K ja 2080Ti combo aiheutti välillä pahaakin stutteria, kun CPU-käyttö löi 100%. Nykyisellä 9900K ja 3080Ti combolla päässyt välillä 80% CPU-käyttöön, joten katsellaan mitä 2042 tuo tullessaan.
Itsellä ei nouse CPU käyttö missään tilanteessa yli 70% 8700K:lla ja fps jää silti alle 100:n BF5:ssä. GPU-käyttö kanssa roikkuu 75% paikkeilla.
 
Itsellä ei nouse CPU käyttö missään tilanteessa yli 70% 8700K:lla ja fps jää silti alle 100:n BF5:ssä. GPU-käyttö kanssa roikkuu 75% paikkeilla.
Kuulostaa yllättävän alhaiselta fps sulla.

Mulla oli aiemmin Ryzen 2700X, jonka pitäis kai olla 8700k:ta huonompi peleissä, Battlefieldit mukaan lukien. Rotterdam 64p conquestissa fps liikuskeli siellä 120-160 välimaastossa (160 cap kun 165hz näyttö). Ei kyllä muistaakseni muissakaan mapeissa tuon 120:n alla juuri liikuttu.

Nykysin 10850k:lla pysyy naulattuna tuohon 160fps:ään.

CPU rajoitteisena tämä siis ja asetuksista texturet ultra, muuten enimmäkseen low.
 
Itsellä ei nouse CPU käyttö missään tilanteessa yli 70% 8700K:lla ja fps jää silti alle 100:n BF5:ssä. GPU-käyttö kanssa roikkuu 75% paikkeilla.
Jos oikein muistan ainakin julkkarissa ainakin 900-sarjan korteilla oli ongelmaa dx12 ja future frame renderingin kanssa.
 
Jos oikein muistan ainakin julkkarissa ainakin 900-sarjan korteilla oli ongelmaa dx12 ja future frame renderingin kanssa.
DX12 tuo edelleen hirveän stutterin peliin ainakin GTX1080:llä pelatessa. Future frame renderingiä taas ei käytetä koska tuo input lagia.
 
DX12 tuo edelleen hirveän stutterin peliin ainakin GTX1080:llä pelatessa. Future frame renderingiä taas ei käytetä koska tuo input lagia.
Ah nyt ymmärrän miksi alle 100fps. DX11 ffr off tosiaan huomattavan raskas prossulle.

DX12 olen käyttänyt itse jo pitkään kun se on ollut lähes täydellisen vapaa stuttereista jo pitkään. Alkuun peli tosiaan stutteroi kyllä itelläkin pelasi sitten DX11 tai DX12 asetuksilla. Pätsäilivät parempaan kuntoon jossain vaiheessa.

Jos pelaa DX12:lla niin alkuun se sählää shadereita, joka aiheuttaa stutteria aina kun pelaa mappia ekaa kertaa. Toi kyllä loppuu aika pian täysin ja muistaakseni kun pelasin vuosi sitten GTX 1060:llä niin peli toimi ihan sulavasti silläkin.
 
Ah nyt ymmärrän miksi alle 100fps. DX11 ffr off tosiaan huomattavan raskas prossulle.

DX12 olen käyttänyt itse jo pitkään kun se on ollut lähes täydellisen vapaa stuttereista jo pitkään. Alkuun peli tosiaan stutteroi kyllä itelläkin pelasi sitten DX11 tai DX12 asetuksilla. Pätsäilivät parempaan kuntoon jossain vaiheessa.

Jos pelaa DX12:lla niin alkuun se sählää shadereita, joka aiheuttaa stutteria aina kun pelaa mappia ekaa kertaa. Toi kyllä loppuu aika pian täysin ja muistaakseni kun pelasin vuosi sitten GTX 1060:llä niin peli toimi ihan sulavasti silläkin.
Mulla se stutteri ei lakkaa koskaan. DX12 muuten pakottaa BF5:ssä tuon FFR:n päälle joten DX12 käyttämällä tulee väkisinkin lisää input lagia.
 
Mulla se stutteri ei lakkaa koskaan. DX12 muuten pakottaa BF5:ssä tuon FFR:n päälle joten DX12 käyttämällä tulee väkisinkin lisää input lagia.
Juu mutta se input lag on kuitenkin hyvin minimaalista 160fps:llä. Tuolla DX12:lla Stodeh pelaa, tuskin on input lag ihan lapasesta.

Tasainen korkea fps on muutenkin kivempi kun on sulavampi kuva.
 
Juu mutta se input lag on kuitenkin hyvin minimaalista 160fps:llä. Tuolla DX12:lla Stodeh pelaa, tuskin on input lag ihan lapasesta.

Tasainen korkea fps on muutenkin kivempi kun on sulavampi kuva.
Varmaan olisi minimaalista jos tuollaiseen FPS:ään pääsisi. Ei tuollaista mun raudalla saa vaikka olisi FFR käytössä.
 
Mulla se stutteri ei lakkaa koskaan. DX12 muuten pakottaa BF5:ssä tuon FFR:n päälle joten DX12 käyttämällä tulee väkisinkin lisää input lagia.
Onkohan tässä päädytty erilaisiin ratkaisuihin GPU-sukupolvien välillä, koska ainakin itse olen pelannut DX12 FFR off asetuksilla alusta alkaen??
Screenshot (21).png
 
Onkohan tässä päädytty erilaisiin ratkaisuihin GPU-sukupolvien välillä, koska ainakin itse olen pelannut DX12 FFR off asetuksilla alusta alkaen??
Toi koko FFR asetus ei vaikuta mihinkään kun on DX12 käytössä. Kun taas DX11:llä suuri ero. Vähän harhaanjohtavaa, ettei tota ole disabloitu menussa harmaaksi silloin kun DX12 on käytössä.
 
Toi koko FFR asetus ei vaikuta mihinkään kun on DX12 käytössä. Kun taas DX11:llä suuri ero. Vähän harhaanjohtavaa, ettei tota ole disabloitu menussa harmaaksi silloin kun DX12 on käytössä.
No tuohan selittäisi asian... Itseläkin kyllä hämärä mielikuva, että olisin joskus läppärin 1060 kanssa joutunut pelaamaan DX11 ja FFR on.
 
Toi koko FFR asetus ei vaikuta mihinkään kun on DX12 käytössä. Kun taas DX11:llä suuri ero. Vähän harhaanjohtavaa, ettei tota ole disabloitu menussa harmaaksi silloin kun DX12 on käytössä.

Voi se vaikuttaakin. Ei kai mikään estä devejä käyttämästä sitä, mutta tää näyttiksen asetuksissa oleva ffr (esim. nvidialla matalan viiveen tila) ei taas toimi dx12. Ei tosin tiputa ainakaan fps:ää.

Ainakin ihan oma uniikki asetuksensa se siellä on, koska näyttisten asetuksista löytyvällä et niin suurta fps-alennusta aikaiseksi saa dx11 käytettäessä. Ei mun tietääkseni missään pelissä.
 
Voi se vaikuttaakin. Ei kai mikään estä devejä käyttämästä sitä, mutta tää näyttiksen asetuksissa oleva ffr (esim. nvidialla matalan viiveen tila) ei taas toimi dx12. Ei tosin tiputa ainakaan fps:ää.

Ainakin ihan oma uniikki asetuksensa se siellä on, koska näyttisten asetuksista löytyvällä et niin suurta fps-alennusta aikaiseksi saa dx11 käytettäessä. Ei mun tietääkseni missään pelissä.
Lähinnä pointti että se Battlefieldissä oleva asetus ei DX12 tilassa vaikuta mitään vaan se on pakotetusti käytössä vaikka sitä FFR vipua voikin pyöritellä eestaas.
 
Kertokaas viisaammat että onko tässä joku ”timewarp” systeemi missä aikakaudet jotenkin vaihtuu. Esim eka world war, toka ja nykyaika… pelolla kattelin tiisereitä missä vanhan ajan solttu kohtas juoksevat robottikoirat ymym.
 
Kertokaas viisaammat että onko tässä joku ”timewarp” systeemi missä aikakaudet jotenkin vaihtuu. Esim eka world war, toka ja nykyaika… pelolla kattelin tiisereitä missä vanhan ajan solttu kohtas juoksevat robottikoirat ymym.



Taisit katsoa Portalin julkkarivideota.
 
Kuukausi julkaisuun, pitääkö yhä paikkansa ettei ole tulossa custom servereitä? Ei kyllä mitään mielenkiintoa ostaa, jos ei ole servuja joissa pääsisi pelaamaan HC-pelimuodon asetuksilla ja hyvillä admineilla.

Mixed signals
 
Se Portal on käytännössä RSP, ainoa ero perinteiseen se etteivät ne ole pystyssä jos serveri on tyhjä.
Mietin tuota itsekin pitkään, että kuulostaa vähän huonolta.
Sitten kun asiasta luki lisää rupesin kelaa että varmaan ihan fine systeemi.

Sen sun Portal virityksen voi kuitenkin tallentaa, eli konffaamatta pistää taas käyntiin. Lisäksi niitä voi muut kuitenkin tallentaa suosikiksi, eli näkevät sen kyllä kun se on online vaikka välissä käy alhaalla.
Käytännössä jos Portal viritykseen voi vaan lisätä muita pelaajia ylläpitäjäksi, ts. klaanit, niin onhan se serveri suurimman osan aikaa pystyssä kun on monta ketkä sen voi starttaa.

No mut katsellaan julkaisussa mikä totuus.
 
Jos tuo yllä oleva pitää paikkansa niin en todellakaan ole ensimmäisten joukossa lompakko ojossa.

Tässä viikon verran pelannut BF:ää ensimmäisen kerran liki kahteen vuoteen kun BFV:n kanssa keitti yli. Päädyin kuitenkin BF1:stä pelaamaan koska se puutteineenkin vituttaa vähemmän kuin BFV. Ja nuo DICEn omat serverit ovat kyllä täyttä paskaa, parhaimmillaan yli puolet pelaajista kiinalaisia ja joka päivä nähnyt useamman ilmiselvän huijarin (kinukkien lisäksi). Osa custom servereistäkin kyllä potee jossain määrin näitä ongelmia. En tiedä mikä BFV tilanne on nykyisellään mutta jos tätä menoa on luvassa 2042:n kanssakin niin jo nyt on perkele...
 
Jos ainoa este pysyville servuille on tuo "pelaajapakko" niin eiköhän aktiivisimmat klaanit/tahot ala hostamaan servuja, jotka pitää pystyssä yksi 24/7 paikalla oleva botti.

Mutta äärimmäisen typerää, jos nimenomaan servun hostin on pakko olla paikalla ja admin-oikeuksia ei voi jakaa muille. Lähtee pohja koko touhusta.. Ei vakuuta tuo peli alkuunkaan.
 
Jos tuo yllä oleva pitää paikkansa niin en todellakaan ole ensimmäisten joukossa lompakko ojossa.

Tässä viikon verran pelannut BF:ää ensimmäisen kerran liki kahteen vuoteen kun BFV:n kanssa keitti yli. Päädyin kuitenkin BF1:stä pelaamaan koska se puutteineenkin vituttaa vähemmän kuin BFV. Ja nuo DICEn omat serverit ovat kyllä täyttä paskaa, parhaimmillaan yli puolet pelaajista kiinalaisia ja joka päivä nähnyt useamman ilmiselvän huijarin (kinukkien lisäksi). Osa custom servereistäkin kyllä potee jossain määrin näitä ongelmia. En tiedä mikä BFV tilanne on nykyisellään mutta jos tätä menoa on luvassa 2042:n kanssakin niin jo nyt on perkele...

Pitäisiköhän asentaa taas BF 1, vieläkö löytyy siihen pelaajia? Alkanut sama ärsyttämään BF V huijareiden kanssa. Yllättäen jotkut Level 1-10 on TOP 3:ssa jatkuvasti joten...
 
Kuukausi julkaisuun, pitääkö yhä paikkansa ettei ole tulossa custom servereitä? Ei kyllä mitään mielenkiintoa ostaa, jos ei ole servuja joissa pääsisi pelaamaan HC-pelimuodon asetuksilla ja hyvillä admineilla.

Mixed signals
Tuskin on enää mihinkään peliin tulossa perinteisen mallisia "custom servereitä". Koska on tullut missään pelisarjassa tuollaisia viimeksi?
Pitäisiköhän asentaa taas BF 1, vieläkö löytyy siihen pelaajia? Alkanut sama ärsyttämään BF V huijareiden kanssa. Yllättäen jotkut Level 1-10 on TOP 3:ssa jatkuvasti joten...
BF1:ssä niitä huijareita nimenomaan siis on aivan helvetisti.
 
Veikkauksia siitä, että pitääkö julkaisupäivä? Kuinka monella kuukaudella siirretään? Sinänsä itse odottelen jo kovasti modernimpaa bäfyä joten toivottavasti nyt on onnistuttu pelin kanssa.
 
Tuskin on enää mihinkään peliin tulossa perinteisen mallisia "custom servereitä". Koska on tullut missään pelisarjassa tuollaisia viimeksi?
Kyllähän yksittäisiä pelejä löytyy vaikka millä mitalla (Hell Let Loose, Insurgency, jne).

Pelisarjoja en tiedä, harvoin niitä tulee nykyään ostettua nimenomaan koska tällaiset perustoiminnot niistä oletuksena puuttuvat. (Taisi olla BF1 jonka viimeksi jostain alelaarista nappasin, mutta se oli vähän tylsähkö ja jäi parinkymmenen tunnin jälkeen unholaan.)
 
Veikkauksia siitä, että pitääkö julkaisupäivä? Kuinka monella kuukaudella siirretään? Sinänsä itse odottelen jo kovasti modernimpaa bäfyä joten toivottavasti nyt on onnistuttu pelin kanssa.
Tähän astisen julkaistun sisällön perusteella vaikuttaa siltä että kaikki hyväksi todettu kehitys on vedetty viemäristä alas ja tilalle otettu huonoja ideoita Call of Dutystä ja muista.
 
Tuskin on enää mihinkään peliin tulossa perinteisen mallisia "custom servereitä". Koska on tullut missään pelisarjassa tuollaisia viimeksi?

BF1:ssä niitä huijareita nimenomaan siis on aivan helvetisti.

Kiitos, ei tarvitse näköjään asennella..
 
Huhujen perusteella, pelia mahdollisesti lykätään ensi vuoteen:




Asia taitaa vahvistua tämän viikon aikana.
 
Pyöriihän kaikenlaista huhua pelistä tällä hetkellä. Odotellaan nyt rauhassa vaan virallista infoa......
Toki onhan tämä käytännössä lähes radiohiljaisuus todella omituista, sitä ei voi kieltää. Jotain twiittiä pelin soundtrackista ei oikein jaksa laskea. Esimerkiksi gameplay trailer, missä?

 
Harmittaa kyllä sikana jos julkaisu siirtyy, yllätys se tosin ei olis.

Ootellu nimittäin sormet syyhyten, et pääsis peliä kokeilemaan. :rofl2:
 
Ootellu nimittäin sormet syyhyten, et pääsis peliä kokeilemaan. :rofl2:
Betan ajankohtaan mahdollinen pelin myöhästyminen ei toki vaikuta välttämättä mitenkään.
Tästä lisää vettä siihen myllyyn:




Kyllähän ihan hyvin voisi olla niin, että ensi viikolla on edelleen beta mutta julkaisu siirtyy.
Toisaalta, ehkä betan piti olla jo aiemmin...

Tätä öyhötystä kun lukee, niin tulee kyllä mieleen että eikö muka kannattaisi pelintekijöiden jo ottaa kantaa virallisesti. :rofl2:
 
Ainakin kun pleikkari vitosen pelikirjastosta katsoo ennakkotilattua peliä, näyttää se edelleen että asennus alkaa ~36 päivän päästä. Sitten jos tuo muuttuu uskon että on virallista ;)
 
Ei kehdattu kuitenkaan mennä ihan pelkällä skinipäivityksellä ja todettiin, että jotain uutta pitäisi kuitenkin kehitellä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 689
Viestejä
4 492 595
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom