Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Viittiskö joku pistää vaikka screenshotin tai tekstitiivisteen tuosta koosteesta? (Aina näyttää pelkkää mustaa nuo twitterit, ja nyt ei näytä googlekaan löytävän tuolla statusnumerolla)
E_bOUw1XsAAIqJW.jpg
 
Ennakkotilasin gold editionin ja origin näyttää että release date on 12. marraskuuta. Preload on 8. marraskuuta
 
Jännä nähdä julkaistaanko oikeaa gameplayta ennen betaa, vai tuleekohan klassikko "beta on vanha buildi ja julkaisussa kaikki on kunnossa" ja sormet ristissä toivomaan suuria joulumyyntejä.
 
Toivottavasti pääsee sitten day one julkaisusssa pelailee noita vanhoja bad company 2 mappeja jonkunlaisella custom systeemillä.
 
No siis, katsotaan mitkä ne päivämäärät on kun kerrotaan virallisesti. :D
Eihän tässä uusi lykkäys mitenkään kovin mahdottomalta tunnu.........

Tässä kuussa lupasivat betasta kertoa, eli viikko olisi aikaa. :think:
 
Vähän harmi että toi sama Orbital tulee betaankin, kun ei oikein säväyttänyt playtestissä. Omaan makuun turhan avoin, hyvin vähän oli mitään sisätiloja joissa taistella jalkaväkenä.

Eipä siinä, onhan tuossa tällä kertaa tornado ja rakettikin ilmeisesti elossa siinä missä playtestissä se oli täysin staattinen osa pelikenttää. Betassa tuskin on enää 30fps rajoitintakaan.
 
On kyllä makean näköistä tuo pelikuva! Pitäs saada päätettyä, että millä tota alkaa pelaan. MSI GP76 läppäristä on tilaus menossa, mutta sillä ei pääse noihin betatesteihin, koska se tulee vasta viikolla 41-42.
 
Nuo laitteistovaatimukset kyllä harmittaa. Voipi olla että GTX1080 ei enää riitä tälle pelille.
 
Tuo pyörremyrsky näyttää juuri sellaiselta kentän pilaajalta kuten odotinkin, huoh. Betasta tuskin löytyy vaihtoehtoservuja joissa tuosta 3. persoonan kamerasta ajoneuvoissa pääsee eroon, mutta toivottavasti "Battlefield Portalin" servujärjestelmä on hyvin toteutettu.

0:18 kohdalla näytti kolmenlaista kopteria löytyvän, jonkinnäköinen VTOL (pelkästään kuljetusalus?), tuollainen ketterä minikopteri sekä perus taistelukopteri joihin BF2 tyyppistä ketteryyttä tuskin tiedossa, mutta toivottavasti hyvä tuntuma jäljellä! Oliko niin että noihin pitää spawnata suoraan valikosta, eikä odottaa niiden spawnaamista kentällä (10 muun hengen kanssa)?
 
Osaako kukaan selittää mitä nuo 4 specislistia 1 year season passissa on?

Luin useammasta lähteestä että kaiken contentin saa omistamalla pelin. Kuitenkin Gold ja Ultimate editioneissa sanotaan että saa 4 specislistia. 1 per battle pass.
 
Osaako kukaan selittää mitä nuo 4 specislistia 1 year season passissa on?

Luin useammasta lähteestä että kaiken contentin saa omistamalla pelin. Kuitenkin Gold ja Ultimate editioneissa sanotaan että saa 4 specislistia. 1 per battle pass.
Päivityksissä tulee uusia specialisteja. Gold ja Ultimate Editionin omistajat saa näille specialisteille erilaisia kosmeettisia tavaroita.

Kaikki kartat ja specialistit saa kun omistaa pelin.
 
Osaako kukaan selittää mitä nuo 4 specislistia 1 year season passissa on?

Luin useammasta lähteestä että kaiken contentin saa omistamalla pelin. Kuitenkin Gold ja Ultimate editioneissa sanotaan että saa 4 specislistia. 1 per battle pass.
Rammari tuossa vastailikin, mutta lyhyesti: Kaiken saat myös pelaamalla auki/käyttöön. Season passilla suoraan ilman että täytyisi pelaamalla avata.
 
Tuo pyörremyrsky näyttää juuri sellaiselta kentän pilaajalta kuten odotinkin, huoh. Betasta tuskin löytyy vaihtoehtoservuja joissa tuosta 3. persoonan kamerasta ajoneuvoissa pääsee eroon, mutta toivottavasti "Battlefield Portalin" servujärjestelmä on hyvin toteutettu.

0:18 kohdalla näytti kolmenlaista kopteria löytyvän, jonkinnäköinen VTOL (pelkästään kuljetusalus?), tuollainen ketterä minikopteri sekä perus taistelukopteri joihin BF2 tyyppistä ketteryyttä tuskin tiedossa, mutta toivottavasti hyvä tuntuma jäljellä! Oliko niin että noihin pitää spawnata suoraan valikosta, eikä odottaa niiden spawnaamista kentällä (10 muun hengen kanssa)?
No vielä on vähän vaikea sanoa, että onko pyörremyrsky kentän pilaaja vai ei. Ja ei se sentään joka rundi tule, se on ihan sattuman varaista milloin tulee.

Mutta vaikuttaa, että pitkästä aikaa tulee bäfä jota jaksaa pelata. (Bf4 oli edellinen. Bf1 ja bf5 kohdalla innostus tippui nopeasti)
 
Rammari tuossa vastailikin, mutta lyhyesti: Kaiken saat myös pelaamalla auki/käyttöön. Season passilla suoraan ilman että täytyisi pelaamalla avata.

Kysymyshän on sitten onko se vain teoriassa mahdollista ja lukittu aivan jäätävän grindaamisen taakse.

Siegessä esim. aluksi sai ihan hyvin grindaamalla operaattorit, sitten tuli jotain muutoksia ja grindaamisen määrä nousi ihan pilviin että saa edes yhden ja joka season tuli kaksi.
 
Peli tuntuu ottavan kovasti mallia post-MW19 codista, ja jos menee kuten siinä niin toiminnallisten unlockien grindaaminen on yhtä iso työ passin ostaville kuin niille jotka ei osta.
Veikkaan että ihan sama tässäkin.

Niin monia yksinkertaisesti vain kiinnostaa kaikki kosmeettinen kilke, että ei näissä systeemeissä tarvi kusta niiden silmiin ketkä ei osta passeja yms.
 
Aivan takuulla riittää johonkin +120fps 1080p ja low asetukset.
Vaikea uskoa kun ei tuollaista fps:ää saa bf5:ssäkään ylläpidettyä.
No vielä on vähän vaikea sanoa, että onko pyörremyrsky kentän pilaaja vai ei. Ja ei se sentään joka rundi tule, se on ihan sattuman varaista milloin tulee.

Mutta vaikuttaa, että pitkästä aikaa tulee bäfä jota jaksaa pelata. (Bf4 oli edellinen. Bf1 ja bf5 kohdalla innostus tippui nopeasti)
Jos yhtään DICE:n historiaa näissä peleissä seuraa niin aivan varmasti on pyörremyrskyä ja levolutionia joka erässä pilaamassa nautintoa.

Itsellä taas on juuri päinvastainen fiilis. Tämä vaikuttaa todella mitäänsanomattamolta ja tympeältä codista vaikutteita ottavalta peliltä. BF5 oli kunnon bäfää.
 
Vaikea uskoa kun ei tuollaista fps:ää saa bf5:ssäkään ylläpidettyä.
Mutta eihän sulla ollut GPU pullonkaulana tuossa, kun DX11 FFR off pelaat?

Ite pelailin BFV:tä tuossa vuosi sitten 1060 6Gt:llä DX12, 1440p low, 75% resoluutiolla (eli sama pikselimäärä kuin 1080p) ja kyllä se muistaakseni aika hyvin 100fps:n yllä pysyi.

BF 2042:ssä ei taida enää olla DX11:tä.
 
No vielä on vähän vaikea sanoa, että onko pyörremyrsky kentän pilaaja vai ei. Ja ei se sentään joka rundi tule, se on ihan sattuman varaista milloin tulee.
Itse ymmärsin, että toimisi samalla lailla kuten BF 3 & 4:ssa? Eli kun tietyt pelaajien tekemät ehdot täyttyvät, niin tuo levolution-effekti käynnistyy (esim. Shanghai BF4 kentässä: tuhoa talon pilarit, talo kaatuu). Sitten siellä on aina se pieni ryhmä epeleitä, jotka ottavat ainoaksi tehtäväkseen tuon paskamyrskyn käynnistämisen. Sattumanvarainen olisi parempi, jos se tarkoittaa että siltä voitaisiin joissakin erissä säästyä.
 
Kysymyshän on sitten onko se vain teoriassa mahdollista ja lukittu aivan jäätävän grindaamisen taakse.

Siegessä esim. aluksi sai ihan hyvin grindaamalla operaattorit, sitten tuli jotain muutoksia ja grindaamisen määrä nousi ihan pilviin että saa edes yhden ja joka season tuli kaksi.
Tämän näkee sitten. Toivottavasti ottavat codista mallia tässä, koska siinä mielestäni oli ihan ok. Joutuu pelaamaan, mutta ei kuitenkaan mitään useiden satojen tuntien grindausta että saa kaikki seasonin kamat auki.
 
Itse ymmärsin, että toimisi samalla lailla kuten BF 3 & 4:ssa? Eli kun tietyt pelaajien tekemät ehdot täyttyvät, niin tuo levolution-effekti käynnistyy (esim. Shanghai BF4 kentässä: tuhoa talon pilarit, talo kaatuu). Sitten siellä on aina se pieni ryhmä epeleitä, jotka ottavat ainoaksi tehtäväkseen tuon paskamyrskyn käynnistämisen. Sattumanvarainen olisi parempi, jos se tarkoittaa että siltä voitaisiin joissakin erissä säästyä.
Eiköhän se ole samanlainen kuin vaikkapa vitosessa oleva hiekkamyrsky Hamadassa. Tulee satunnaisesti, eikä edes joka rundissa.
 
Itse ymmärsin, että toimisi samalla lailla kuten BF 3 & 4:ssa? Eli kun tietyt pelaajien tekemät ehdot täyttyvät, niin tuo levolution-effekti käynnistyy (esim. Shanghai BF4 kentässä: tuhoa talon pilarit, talo kaatuu). Sitten siellä on aina se pieni ryhmä epeleitä, jotka ottavat ainoaksi tehtäväkseen tuon paskamyrskyn käynnistämisen. Sattumanvarainen olisi parempi, jos se tarkoittaa että siltä voitaisiin joissakin erissä säästyä.
Muistelisin, että kehittäjä tuosta puhui haastattelussa (YouTubesta löytyi), että ihan randomisti tapahtuu, ja voi olla rundeja jolloin ei ole ollenkaan.
 
Mutta eihän sulla ollut GPU pullonkaulana tuossa, kun DX11 FFR off pelaat?

Ite pelailin BFV:tä tuossa vuosi sitten 1060 6Gt:llä DX12, 1440p low, 75% resoluutiolla (eli sama pikselimäärä kuin 1080p) ja kyllä se muistaakseni aika hyvin 100fps:n yllä pysyi.

BF 2042:ssä ei taida enää olla DX11:tä.
No totta hemmetissä pelaan ilman mitään FFR:ää ja DX12:ta kun ne tuo peliin stutteria ja input lagia.
Tämän näkee sitten. Toivottavasti ottavat codista mallia tässä, koska siinä mielestäni oli ihan ok. Joutuu pelaamaan, mutta ei kuitenkaan mitään useiden satojen tuntien grindausta että saa kaikki seasonin kamat auki.
Mun mielestä codissa nimenomaan joutuu grindaamaan niin perkeleesti.
 
Mun mielestä codissa nimenomaan joutuu grindaamaan niin perkeleesti.

Tässä on varmasti monia mieltymyksiä juu. Itse tykkään että joutuu hiukan näkemään vaivaa että saa avatuksi. Ja codissa mielestäni oli vielä ihan inhimillisellä tasolla. Kun kerran näin perheellisenäkin niitä ehti mukavasti availemaan :) :thumbsup:
 
Eli jos et ennakkotilaa, niin pääset betaa pelaamaan vain 8-9 lokakuuta? Hieman kurjaa, mutta toisaalta ymmärrettävää. Toivottavasti ehtii muutaman tunnin hieroa jotta saa ainakin varmuuden, että miten toimii. Ainakin Can You Run It? -testi antoi vihreää valoa tälle pelille. Aiemmat betat ovat kestäneet vähän pidempään (BF3 muistaakseni to-su ja BF4 sama ja arvalta heittäen BF5 kesti saman verran). Open Betan traileri oli kyllä hieno, mutta jotenkin takaraivossa on vaan ne suljetun betan vuodetut videot YouTubeen, joista tuli BF5 mieleen. Kovasti odotan tästä pelistä rakkauskirjettä BF3/4 kohtaan.

*FUN FACT*: Kesällä kun peli julkistettiin ja ensimmäiset "viralliset" kuvat julkaistiin, niin eräässä kuvassa oli 2kpl pelaajahahmoja helikopterissa, joista toinen näytti varustuksineen siltä, että se oli suoraan karannut Bäfä vitosesta ja toisesta maailmansodasta.

Ei oikein viitsisi ennakkotilata, koska en halua antaa rahojani ennenkuin peliä on edes julkaistu.
 
No totta hemmetissä pelaan ilman mitään FFR:ää ja DX12:ta kun ne tuo peliin stutteria ja input lagia.
Pointti ei ollut arvostella tätä valintaa, vaan huomauttaa, että kun pelaat BFV:tä vahvassa CPU pullonkaulassa niin on vaikea arvioida sen perusteella kuinka tuo GPU tulee riittämään BF2042:ssä.
Eli jos et ennakkotilaa, niin pääset betaa pelaamaan vain 8-9 lokakuuta?
Game Pass PC tilauksella saa EA Play tilauksen ja sillä pääsee pelaamaan jo 6. lokakuuta myöskin. Game Pass tilaus maksaa euron uudella tilillä.
 
*FUN FACT*: Kesällä kun peli julkistettiin ja ensimmäiset "viralliset" kuvat julkaistiin, niin eräässä kuvassa oli 2kpl pelaajahahmoja helikopterissa, joista toinen näytti varustuksineen siltä, että se oli suoraan karannut Bäfä vitosesta ja toisesta maailmansodasta.
Tuohan on ihan tuon uuden bäfän ominaisuus, että saa sekaisin ww2 ja nykyaikaa. Eli tuskin oli vahingossa helikopterissa ww2 sotilas.
 
Tässä on varmasti monia mieltymyksiä juu. Itse tykkään että joutuu hiukan näkemään vaivaa että saa avatuksi. Ja codissa mielestäni oli vielä ihan inhimillisellä tasolla. Kun kerran näin perheellisenäkin niitä ehti mukavasti availemaan :) :thumbsup:
Siihenhän pitää upottaa juurikin jotain 100h luokkaa että saa auki kaiken? BF5:n Tides of Warissa oli vielä inhimillisellä pelimäärällä avattavissa. Ei tarvinnut kuluttaa kaikkea vapaa-aikaa grindaamiseen.
Pointti ei ollut arvostella tätä valintaa, vaan huomauttaa, että kun pelaat BFV:tä vahvassa CPU pullonkaulassa niin on vaikea arvioida sen perusteella kuinka tuo GPU tulee riittämään BF2042:ssä.
CPU-pullonkaulassa olettaisi CPU-käytön huitelevan lähellä 100% eikä 70% pinnassa.
 
No vielä on vähän vaikea sanoa, että onko pyörremyrsky kentän pilaaja vai ei. Ja ei se sentään joka rundi tule, se on ihan sattuman varaista milloin tulee.
Eiköhän se ole samanlainen kuin vaikkapa vitosessa oleva hiekkamyrsky Hamadassa. Tulee satunnaisesti, eikä edes joka rundissa.
Muistelisin, että kehittäjä tuosta puhui haastattelussa (YouTubesta löytyi), että ihan randomisti tapahtuu, ja voi olla rundeja jolloin ei ole ollenkaan.
Sääilmiöt on satunnaisia, mutta sitten esim. ton Orbital kartan raketin lopputulos on ainakin osittain pelaajien vaikutettavissa.
DICE työntekijä kommentoi Redditissä kaikenlaista, mistä selvisi toi yllä oleva info.

So I assume both the tornado and rocket launches (or not launches) don't happen every single match so to keep it varied?

Correct! At least the weather and storm, the automated launch is part of the map but the outcome can vary.

And hopefully with some things random and some things player-impacted you get a lot of variation which was the main goal.


Sitten myös:

It looks amazing! If you don't mind me asking about the rocket launch succeeding/failing, do you anticipate it'll be a 50/50 split? Or is it like Siege of Shanghai where, once everybody figured out how to take down the tower, it got destroyed in every game?

I don't wanna give too much away yet, but I can tell you I actively wanted to avoid the Siege of Shanghai scenario where you could trigger it right away. The rocket and its launch is automated, but maybe players and/or a storm can impact the outcome ;)


Eli jos et ennakkotilaa, niin pääset betaa pelaamaan vain 8-9 lokakuuta? Hieman kurjaa, mutta toisaalta ymmärrettävää.
Sehän voi ihan hyvin olla, että jo suunniteltu betan pidentämistä parilla päivällä.
Sit kaikki on että "omg!?", ja saadaan pari lisäpistettä pelintekijöille.

*FUN FACT*: Kesällä kun peli julkistettiin ja ensimmäiset "viralliset" kuvat julkaistiin, niin eräässä kuvassa oli 2kpl pelaajahahmoja helikopterissa, joista toinen näytti varustuksineen siltä, että se oli suoraan karannut Bäfä vitosesta ja toisesta maailmansodasta.
Mikä tässä on fun fact? Pelissähän on erillinen Portal, missä voi luoda omia pelimuotoja ja sekoittaa eri Battlefield pelien karttoja, ukkoja, varusteita ja ajoneuvoja. :)
 
Siihenhän pitää upottaa juurikin jotain 100h luokkaa että saa auki kaiken? BF5:n Tides of Warissa oli vielä inhimillisellä pelimäärällä avattavissa. Ei tarvinnut kuluttaa kaikkea vapaa-aikaa grindaamiseen.

Season kuitenkin kesti useamman kuukauden, joten ei tuo mielestäni mikään mahdoton ollut. Ymmärrän toki että toiselle se voi olla liikaa.
 
CPU-pullonkaulassa olettaisi CPU-käytön huitelevan lähellä 100% eikä 70% pinnassa.
Ei mene noin. CPU pullonkaulassa voidaan olla silloinkin, kun edes yksikään säie ei ole 100%:sesti käytössä. En ihan tiedä miksi näin on.

Yksinkertaistaen jokin muu kuin GPU on aina pullonkaulana jos GPU:n käyttö on alle 95%. Eli jos sulla GPU käyttö on 95-100% niin sitten GPU on pullonkaulana. Tuskin näin kuitenkaan on jos pelaat GTX 1080:llä 1080p low ja fps pysyy alle sadan.
 
Siihenhän pitää upottaa juurikin jotain 100h luokkaa että saa auki kaiken? BF5:n Tides of Warissa oli vielä inhimillisellä pelimäärällä avattavissa. Ei tarvinnut kuluttaa kaikkea vapaa-aikaa grindaamiseen.
Season kuitenkin kesti useamman kuukauden, joten ei tuo mielestäni mikään mahdoton ollut. Ymmärrän toki että toiselle se voi olla liikaa.
Onko tuolla 100h mitään väliä?

Siis lähinnä siksi, että ainoa relevantti asia siellä oli ne kaksi asetta joka passissa.
Toinen niistä on aina jossain passin L30-35 hujakoilla, eli ne on vastaavalla tahdilla auki alle jollain 35h tunnin pelaamisella.

Loput sen jälkeen sitten höttöä, ja eikö se vaan ole hyvä että on jotain avattavaa vaikka pelaisi sen 100h?
Ei ne onneksi sentäs laittanut niitä kaikille aukeavia aseita sinne passin loppuun.... se olisi ollut perberistä, ja tavallaan ohjannut ostamaan tier skippei.

Eiköhän tässä BF2042 myös kaikki pelin kannalta tärkeä aukea suhteellisen helposti. Skiniä yms saa sitten grindaa pitkään, mutta ainakin on jotain mihin pyrkiä jos oikein innostuu.
 
Onko tuolla 100h mitään väliä?

Siis lähinnä siksi, että ainoa relevantti asia siellä oli ne kaksi asetta joka passissa.
Toinen niistä on aina jossain passin L30-35 hujakoilla, eli ne on vastaavalla tahdilla auki alle jollain 35h tunnin pelaamisella.

Loput sen jälkeen sitten höttöä, ja eikö se vaan ole hyvä että on jotain avattavaa vaikka pelaisi sen 100h?
Ei ne onneksi sentäs laittanut niitä kaikille aukeavia aseita sinne passin loppuun.... se olisi ollut perberistä, ja tavallaan ohjannut ostamaan tier skippei.

Eiköhän tässä BF2042 myös kaikki pelin kannalta tärkeä aukea suhteellisen helposti. Skiniä yms saa sitten grindaa pitkään, mutta ainakin on jotain mihin pyrkiä jos oikein innostuu.
Jättäisivät ne kaikki romppeet avattaviksi myös seasonin jälkeen että kaikilla olisi mahdollisuus saada ne joskus auki. Vituttaa tämä kun pitäisi käyttää kaikki aika elämästä yhteen peliin että saa tavarat auki. Koko live service systeemi on pilannut pelit kun on vain rajallinen aika avata asioita vaikka pelistä on maksanut rahaa.
 
Jättäisivät ne kaikki romppeet avattaviksi myös seasonin jälkeen että kaikilla olisi mahdollisuus saada ne joskus auki. Vituttaa tämä kun pitäisi käyttää kaikki aika elämästä yhteen peliin että saa tavarat auki. Koko live service systeemi on pilannut pelit kun on vain rajallinen aika avata asioita vaikka pelistä on maksanut rahaa.
Mutta kuten TML sanoi, ainakin codissa sai ne tärkeimmät (eli aseet auki) jo sillä noin 30h pelaamisella. Jos siihen ei 2-3 kuukauden aikajaksolla pysty, niin sitten saakin mielestäni jäädä ilman.
 
Mutta kuten TML sanoi, ainakin codissa sai ne tärkeimmät (eli aseet auki) jo sillä noin 30-40h pelaamisella. Jos siihen ei 2-3 kuukauden aikajaksolla pysty, niin sitten saakin mielestäni jäädä ilman.
Sai jos sai. 2kk se seasonin kesto tainnut tuolla codeissa olla. Vajaa 300h pelattua BF5:ssä pelin sisäisen mittarin mukaan itsellä ja Originin mukaan vähän yli 500h. Betasta asti pelannut omasta mielestäni varsin aktiivisesti.
 
BFV:ssä kaiken gameplay kaman sai jälkikäteen seasonin päätyttyäkin ostettua pelaamalla tienatuilla pisteillä. Oikeaa rahaa ei tarvinnut käyttää tuolloinkaan.

Kunhan noin menee jatkossakin niin en näe ongelmaa ja ite kyllä ihan tykkään että on tota unlockattavaa jonka edistymistä seurailla siinä sivussa. Ne tehtävät haastaa myös tekemään vähän sellaisia juttuja joita ei normaalisti niin tule tehtyä.
 
Sai jos sai. 2kk se seasonin kesto tainnut tuolla codeissa olla. Vajaa 300h pelattua BF5:ssä pelin sisäisen mittarin mukaan itsellä ja Originin mukaan vähän yli 500h. Betasta asti pelannut omasta mielestäni varsin aktiivisesti.
Eli aika maltillisesti olet pelaillut vitosta. Itse aloitin vitosen pelaamisen ~1v3kk sitten ja pelin sisäinen mittari näyttää ~400h. PS5 kello näyttää peliajaksi ~500h.

Mutta jokatapauksessa, toivotaan tähän peliin kaikkia tyydyttävää järjestelmää tämän asian suhteen :) :thumbsup:
 
Mutta kuten TML sanoi, ainakin codissa sai ne tärkeimmät (eli aseet auki) jo sillä noin 30h pelaamisella. Jos siihen ei 2-3 kuukauden aikajaksolla pysty, niin sitten saakin mielestäni jäädä ilman.

Hyvä että on tullut pistettyä 30 tuntia viimeisen 4 Bäfän aikana per peli saati että 30 tuntia per season. Saa aika hyvin olla naimisissa yhden pelin kanssa että tuollaisia lukuja tahkoo.

Ymmärrän kyllä miksi EA haluaa että ihmiset pelaavat vain ja ainoastaan heidän peliään.
 
Hyvä että on tullut pistettyä 30 tuntia viimeisen 4 Bäfän aikana per peli saati että 30 tuntia per season. Saa aika hyvin olla naimisissa yhden pelin kanssa että tuollaisia lukuja tahkoo.

Ymmärrän kyllä miksi EA haluaa että ihmiset pelaavat vain ja ainoastaan heidän peliään.
Jos noin vähän tunteja tulee, niin onko sillä sitten edes enää mitään väliä vaikka ei avaisi mitään koko season passista? Pelinautintoa se ei kuitenkaan vie vaikka pari pyssyä ja kosmeettista sälää jäisi saamatta.
 
Hyvä että on tullut pistettyä 30 tuntia viimeisen 4 Bäfän aikana per peli saati että 30 tuntia per season. Saa aika hyvin olla naimisissa yhden pelin kanssa että tuollaisia lukuja tahkoo.
Jos 30 tuntia pelaat niin eiköhän niissä valmiiksi auki olevissa aseissakin ole ihan paljon koettavaa? Toki jos haluaisit kaikkia aseita ja gadgetteja kokeilla pikaisesti 10min ajan niin ei tämä ihan optimaalinen systeemi kyllä ole.

Varmaan aika hankala pelintekijöiden keksiä mekanismia joka miellyttäisi kaikkia. Tällöin mielestäni on hyvä, että painopiste on heissä, jotka pelaavat peliä satoja tai tuhansia tunteja eikä heissä, jotka vain kokeilevat peliä pikaisesti.
 
Jos noin vähän tunteja tulee, niin onko sillä sitten edes enää mitään väliä vaikka ei avaisi mitään koko season passista? Pelinautintoa se ei kuitenkaan vie vaikka pari pyssyä ja kosmeettista sälää jäisi saamatta.

Kyllä se pyssyjen unlokkaus BC2:saa (ja MW1) oli yksi parhaista ominaisuuksista. Ei ole vuosiin ollut sellaista FPS peliä jossa olisi hyvä ja reilu progression järjestelmä joka palkitsee pelaamista ilman että pitää laittaa puolta elämää peliin.

Voi olla että sellaista peliä ei enää tule kun firmat koittavat optimoida retentionin ja ottivat oppia mobiilipeleistä tuoton maksimoimiseksi.
 
Eli aika maltillisesti olet pelaillut vitosta. Itse aloitin vitosen pelaamisen ~1v3kk sitten ja pelin sisäinen mittari näyttää ~400h. PS5 kello näyttää peliajaksi ~500h.

Mutta jokatapauksessa, toivotaan tähän peliin kaikkia tyydyttävää järjestelmää tämän asian suhteen :) :thumbsup:
Pelannut tätä enemmän kuin mitään muuta bäfää tai nettiräiskintää. Omalla mittarilla todella paljon.
Jos noin vähän tunteja tulee, niin onko sillä sitten edes enää mitään väliä vaikka ei avaisi mitään koko season passista? Pelinautintoa se ei kuitenkaan vie vaikka pari pyssyä ja kosmeettista sälää jäisi saamatta.
Kyllä tuo nautintoa vie kun pelistä on maksanut ja rompetta haudataan jonnekin aikarajallisen grindauksen taakse. BF3 ja BF4 tyyli on oikea tapa hoitaa asia eli ne tehtävät on suoritettavissa aina ja voi omaan tahtiin niitä tehdä ja avata tavaraa. Sillain pysyy nautinto yllä eikä peli ala tuntua pakkopullalta.
 
Jättäisivät ne kaikki romppeet avattaviksi myös seasonin jälkeen että kaikilla olisi mahdollisuus saada ne joskus auki. Vituttaa tämä kun pitäisi käyttää kaikki aika elämästä yhteen peliin että saa tavarat auki. Koko live service systeemi on pilannut pelit kun on vain rajallinen aika avata asioita vaikka pelistä on maksanut rahaa.
Noi toi on ihan totta! Tästä on taidettu aiemminkin puhua.

Noin sen pitäisi kyllä olla, siitä ihan samaa mieltä.

Jos olet passin hankkinut, saat avata sen myös seasonin jälkeen. Eli seasonin myötä vaan kertyy sitä avattavaa kamaa, eikä sitä korvata uusilla.
 
Jos noin vähän tunteja tulee, niin onko sillä sitten edes enää mitään väliä vaikka ei avaisi mitään koko season passista? Pelinautintoa se ei kuitenkaan vie vaikka pari pyssyä ja kosmeettista sälää jäisi saamatta.
Juuh, CoD-puolellakin ne unlockattavat aseet on vaan niitä eri väreillä maalattuja yms. joilla nyt ei tee mitään, itse aseet on samoja joten jos on kaikki osat unlockannut se riittää ainakin omalla kohdalla ettei turhaan stressaa Seasonin pelaamisesta ns. väkisin,...Enpä ole kyllä loppuun asti saanut pelattua kuin kaksi seasonia viidestä, aivan sama.

CoDista puheenollen, ensin oli tuo Vanguard vaakakupissa korkeammalla omissa kirjosisa, mutta beta oli jotenkin niin huono omaan makuun, että pitänee tähyillä voimakkaammin tän suuntaan (vaikka myös Hell Let Loosen hommasin just).

Onhan tässäkin muuten crossplay (PC&PS5), sekä progressi säilyy eri alustojen välillä? Jos pelailee alkuun PC:llä ja sitten jossain kohti hommaa myös PS5:lle mökillä pelattavaksi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 380
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom