Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Uusi julkaisupäivä on 19. marraskuuta. :cautious:

E_WfQ2mWUAIGoTI.jpg
 
Tuosta saisi kuvan ettei välttis sittenkään ole beta tässä kuussa.
Noh, katsotaan.

19.11. lienee ns. normijulkaisu, eli early access sitten 12.11. ?
 
Jep, viivästys ei oo ikinä hyvä merkki. Ja tommonen ~kuukauden lisäaika ei kyllä muutenkaan riitä tekemään ihmeitä.
Omasta mielestäni nykyään viivästys on aina hyvä merkki. Kehittäjätiimi tajuaa ettei peli vastaa heidän tai yleisön odotuksia ja ymmärtää että sitä täytyy vielä hioa. Ja jos EA:n kaltainen ahne julkaisija on jopa suostunut viivästykseen, tietää että se on aiheellinen. Liian usein ei uskalleta/haluta viivästyttää peliä, vaikka tiedetään sen olevan täysin pelaamattomassa kunnossa (kaikille tulee varmasti ainakin yksi puolalaisen studion peli mieleen..).

Samaa mieltä ettei tuossa kuukaudessa mitään merkittävää ehdi muuttamaan ja peli on varmasti buginen julkaisussaan kuten aikaisemmatkin Battlefieldit, mutta ehkä edes vähän vähemmän buginen..? (Saahan sitä toivoa)
 
Omasta mielestäni nykyään viivästys on aina hyvä merkki. Kehittäjätiimi tajuaa ettei peli vastaa heidän tai yleisön odotuksia ja ymmärtää että sitä täytyy vielä hioa. Ja jos EA:n kaltainen ahne julkaisija on jopa suostunut viivästykseen, tietää että se on aiheellinen. Liian usein ei uskalleta/haluta viivästyttää peliä, vaikka tiedetään sen olevan täysin pelaamattomassa kunnossa (kaikille tulee varmasti ainakin yksi puolalaisen studion peli mieleen..).

Samaa mieltä ettei tuossa kuukaudessa mitään merkittävää ehdi muuttamaan ja peli on varmasti buginen julkaisussaan kuten aikaisemmatkin Battlefieldit, mutta ehkä edes vähän vähemmän buginen..? (Saahan sitä toivoa)
Battlefieldit on vuosienkin jälkeen täynnä järjettömiä bugeja, puutoksia ja mokia joten eipä tuo kuukauden lisäajalla mihkään parane.
 
No ihan hyvä, että ovat ottaneet lisäaikaa kehitykseen kun korona hidastanut. Mutta betasta nyt saadaan jotain osviittaa. Joka olisi tämän hetkisten "tietojen" mukaan:

Lokakuun 6. Early Access
Lokakuun 8. Open Beta
 
Eikös se nyt ole järkevääkin siirtää betaa, jos siirtävät julkaisua? Muutenhan siinä betassa olisi joku iänikuinen buildi, jonka testausarvo ei vastaa niin hyvin oikeaa tilannetta.
 
Eikös se nyt ole järkevääkin siirtää betaa, jos siirtävät julkaisua? Muutenhan siinä betassa olisi joku iänikuinen buildi, jonka testausarvo ei vastaa niin hyvin oikeaa tilannetta.
Betoissa on aina vanhempi build joten ei mitään uutta. Ne on lähinnä hypen nostatusta ja palvelimien rasituksen testausta.
 
Tuntuu että peli on vieläkin leaked videoiden kaltaisessa (kuulemma pre alphaa jne) tilassa ja siihen kohdistunut kritiikki on suurin syy lykkäykselle. Tämä selittäisi miksi gameplayta ei ole näytetty.
 
Onkohan taas niin että lippaallinen pitää tyhjentää yhteen kohteeseen? Tai kaksi sinkoammusta yhteen tankkiin?
 
Itse pelaan juuri noin eli engineerina otetaan tankki ja ajetaan lipulle. Siellä otetaan ammuksia vastaan ja kun lippu on vaihdettu niin hypätään ulos tankista ja maastoudutaan.
 
Itse pelaan juuri noin eli engineerina otetaan tankki ja ajetaan lipulle. Siellä otetaan ammuksia vastaan ja kun lippu on vaihdettu niin hypätään ulos tankista ja maastoudutaan.
Mitä hemmettiä? :redface: Eihän tankkia hylätä ikikuuna päivänä. Sen kanssa räjähdetään ilmaan jos tilanne on mennyt niin perseelleen. Jos vihollinen ampuu sinut siihen lähes tuhoutuneen tankin viereen ja korjaa varastetun tankin, niin olette hyvin suurella todennäköisyydellä hävinneet pelin tankkialivoimasta johtuen. Kiitos sinun.
 
Mitä hemmettiä? :redface: Eihän tankkia hylätä ikikuuna päivänä. Sen kanssa räjähdetään ilmaan jos tilanne on mennyt niin perseelleen. Jos vihollinen ampuu sinut siihen lähes tuhoutuneen tankin viereen ja korjaa varastetun tankin, niin olette hyvin suurella todennäköisyydellä hävinneet pelin tankkialivoimasta johtuen. Kiitos sinun.
Juuri näin.. Ilmankos vihuilla on aina tiimin tankit ku porukka hylkää ne :facepalm:
 
Siitä romutankista maastoudutaan ja juostaan vihollisen selkään. Tämän jälkeen korjataan tankki ja ajetaan seuraavalle lipulle. Valitettavan moni ei pelaa itse tehtävää vaan hakee tappoja jossain puskassa.
 
Mitä hemmettiä? :redface: Eihän tankkia hylätä ikikuuna päivänä. Sen kanssa räjähdetään ilmaan jos tilanne on mennyt niin perseelleen. Jos vihollinen ampuu sinut siihen lähes tuhoutuneen tankin viereen ja korjaa varastetun tankin, niin olette hyvin suurella todennäköisyydellä hävinneet pelin tankkialivoimasta johtuen. Kiitos sinun.

Silti mieluummin kattelen näitä tankin lahjoittajia kuin puskajusseja. Mikään muu ei häviä matsia paremmin kuin puolet tiimistä käytännössä afk.
 
Siitä romutankista maastoudutaan ja juostaan vihollisen selkään. Tämän jälkeen korjataan tankki ja ajetaan seuraavalle lipulle. Valitettavan moni ei pelaa itse tehtävää vaan hakee tappoja jossain puskassa.
Entä jos se vihollinen hyppää siihen hylkäämäsi tankkiin, ajaa sen omaan baseen, korjaa sen ja sen jälkeen olette koko loppupelin kalustoalivoimalla? Ei helvetti sentään tuota sinun "taktiikkaasi". :facepalm: Sitä tankkia nimenomaan EI hylätä missään tilanteessa. Jos olet omaa hölmöyttäsi ajanut sellaiseen paikkaan ettet pääse enää vetäytymään, niin viimeinen teko on huolehtia että se tankki EI päädy vihollisen käsiin.

Silti mieluummin kattelen näitä tankin lahjoittajia kuin puskajusseja. Mikään muu ei häviä matsia paremmin kuin puolet tiimistä käytännössä afk.
Näistä puskajusseista ei ole mitään hyötyä mutta ei myöskään haittaa lippujen valtaamisessa. Yleensä ne jakaantuu melko tasan per puoli ja ampuvat lähinnä toisiaan. Mutta jos vihollinen jyrää jatkuvasti kahden tankin ylivoimalla lipuille, niin se on tekemätön paikka. Esimerkkinä nyt vaikka BF4:n Dawnbreaker, jossa on molemmilla kaksi raskasta tankkia. Sössit yhden tiimisi tankeista viholliselle, niin se tarkoittaa sitä että vihollisella on kolme tankkia vs teidän tiimi yksi tankki -> peli selvä.
 
Entä jos se vihollinen hyppää siihen hylkäämäsi tankkiin, ajaa sen omaan baseen, korjaa sen ja sen jälkeen olette koko loppupelin kalustoalivoimalla?

Ei se mitään aja, vaan tarvittaessa räjäytetään yhdellä sinkoammuksella ilmaan. Aika erikoista että joku pitää jotain kamikazetaktiikkaa hyvänä. Tankki missä on 5-10% jäljellä ei muutenkaan kelpaa kenellekään.

Itse olen kyllä voittavassa joukkueessa yli 90% pelikerroista. Tosin pelaankin tehtävää, en k/d ratiota.
 
Entä jos se vihollinen hyppää siihen hylkäämäsi tankkiin, ajaa sen omaan baseen, korjaa sen ja sen jälkeen olette koko loppupelin kalustoalivoimalla? Ei helvetti sentään tuota sinun "taktiikkaasi". :facepalm: Sitä tankkia nimenomaan EI hylätä missään tilanteessa. Jos olet omaa hölmöyttäsi ajanut sellaiseen paikkaan ettet pääse enää vetäytymään, niin viimeinen teko on huolehtia että se tankki EI päädy vihollisen käsiin.


Näistä puskajusseista ei ole mitään hyötyä mutta ei myöskään haittaa lippujen valtaamisessa. Yleensä ne jakaantuu melko tasan per puoli ja ampuvat lähinnä toisiaan. Mutta jos vihollinen jyrää jatkuvasti kahden tankin ylivoimalla lipuille, niin se on tekemätön paikka. Esimerkkinä nyt vaikka BF4:n Dawnbreaker, jossa on molemmilla kaksi raskasta tankkia. Sössit yhden tiimisi tankeista viholliselle, niin se tarkoittaa sitä että vihollisella on kolme tankkia vs teidän tiimi yksi tankki -> peli selvä.

Aika samoilla linjoilla olen itse. Tosin bf1 ja v tullut pelattua erittäin vähän mutta 4 senkin edestä. Aika nopeasti sen kyllä oppi että missään tilanteessa tankkia/lavia/it armoria ei jätetä vaan sen mukana kuollaan. Noobina panikoi ulos kun vehje meinaa räjähtää ja sitten vihu hyppää siihen, täräyttää kuoliaaksi ja alkaa korjaamaan.

Juuri eilen varastin jonkun vähäonnisen tunguskan kun polttopillillä tekemeään damagea ja kaveri panikoi, hyppää ulos yrittääksen ampua mut ja samoin tein itse sisään vehkeeseen ja varastettu it panssari on tosiasia. Mutta tosiaan, toi bf1/v meta on itselle vieraampi.
 
Juuri eilen varastin jonkun vähäonnisen tunguskan kun polttopillillä tekemeään damagea ja kaveri panikoi, hyppää ulos yrittääksen ampua mut ja samoin tein itse sisään vehkeeseen ja varastettu it panssari on tosiasia. Mutta tosiaan, toi bf1/v meta on itselle vieraampi.
Ai vähän niinku näin? (Varoitus kovasta musiikista videossa)

 
Tapelkaa ny taktiikoist menee vähä off-topic puolelle.

Toivottavasti ois toimiva tekele sit marraskuussa
 
Eipä tässä paljoa muuta voi pölistä, kun pelistä ei tiedetä paljon mitään. Diipadaappana voisin mainita että harmittaa jo etukäteen supportin turret. Se tarkoittaa sitä että iso osa ajasta menee niiden turrettien ampumiseen eikä pelaajien, mikä on aika tylsää gameplaytä.
 
Ei se mitään aja, vaan tarvittaessa räjäytetään yhdellä sinkoammuksella ilmaan. Aika erikoista että joku pitää jotain kamikazetaktiikkaa hyvänä. Tankki missä on 5-10% jäljellä ei muutenkaan kelpaa kenellekään.

Itse olen kyllä voittavassa joukkueessa yli 90% pelikerroista. Tosin pelaankin tehtävää, en k/d ratiota.
Ja todennäköisyys sen onnistumiselle, että ajat ensin lipulle tankilla, ja se ammutaan lähes romuksi, hyppäät ulos tankista vaikka et edes tankilla saanut niitä jalkamiehiä niitettyä, ramboilet kaikki vihut nurin, korjaat tankin tai räjäytät sen hylkäämäsi tankin ja hyökkäät sitten seuraavalle lipulle? Sanoisin että noin 5-10% ja suurella todennäköisyydellä tankki päätyy viholliselle.

Tuo sinun taktiikkasihan on juuri se kamikaze-taktiikka, kun ajat yksinäsi lipulle ramboilemaan ja hyppimään tankista ulos. Kukaan viisas tankkikuski ei pelaa tuolla tavalla, vaan huolehtii että vetäytyminen korjaamaan on AINA mahdollista. Jos vihollinen yllättää ja et pysty vetäytymään, niin sitä tankkia ei siltikään hylätä. Ikinä. HC-servuilla jos hyppäät tankista ulos väärässä paikassa edes hetkeksi niin olet a) kuollut ja b) tankki on vihuilla. En tiedä miten jossain softi-servulla noobit ja töhöt pelaa, eikä kiinnosta edes.

Ai vähän niinku näin? (Varoitus kovasta musiikista videossa)





Tämä tässä näin on se mitä tapahtuu kun sieltä tankista hypitään ulos. Tuossa videon tilanteessa kuskilla on kaksi vaihtoehtoa: joko pakki pohjaan ja karkuun + samalla yritetään ampua tuo hitsaaja pois, tai sitten räjähdät tankkisi mukana, koska pelasit tilanteen jo alunperin niin paskasti.
 
Näistä BF hassutteluista kun on puhe niin vieläkö pistoolilla ampuu kauemmas mitä it-ohjus lukittuu?
 
Onkohan taas niin että lippaallinen pitää tyhjentää yhteen kohteeseen?

Riippuu osumatarkkuudesta. 3-4 osumaa riittää rynkyillä normimodessa ja 2-3 helpotetussa hc-modessa ainakin bf4:ssä. Voi olla ettei se lippaallinenkaan riitä, jos ei osu :)
 
Riippuu osumatarkkuudesta. 3-4 osumaa riittää rynkyillä normimodessa ja 2-3 helpotetussa hc-modessa ainakin bf4:ssä. Voi olla ettei se lippaallinenkaan riitä, jos ei osu :)
Hommaa vain vaikeuttaa se, että idioottimodessa/normimodessa HP regeneroituu. Tai näin ainakin muistelisin? Eipä tuohon tullut koskettua kun HC servuja oli aina saatavilla.
 
On kyllä kypsää keskustelua.

Mitäs mieltä jengi on tästä lykkäyksestä, mitä ne voi oikeasti tehdä kolmen-neljän viikon aikana että peli olis paremmassa tilassa onko tästä edes esimerkkejä?. Itse epäilen vahvasti että aika ei riitä ja tullaan näkemään sisällön leikkauksia tms.
 
On kyllä kypsää keskustelua.

Mitäs mieltä jengi on tästä lykkäyksestä, mitä ne voi oikeasti tehdä kolmen-neljän viikon aikana että peli olis paremmassa tilassa onko tästä edes esimerkkejä?. Itse epäilen vahvasti että aika ei riitä ja tullaan näkemään sisällön leikkauksia tms.
Miten pelin pelaamisesta puhuminen on jotenkin epäkypsää, eikös tämä ketju ole myös sitä varten :hmm:

Varmaan voisivat tehdä jotain kuten bugien korjausta, mutta uskon että lopputuloksessa ei näy mitään eroa. Toivottavasti leikkaisivat tuon Levolution/pyörremyrskypaskan kokonaan pois, ainakin Battlefield nelosessa ne myrskyt/tms. aina poikkeuksetta muuttivat kentän huonommaksi. En ymmärrä mikä pakkomielle DICE:llä on noihin, tykkääkö niistä muka joku? Loisivat kerrasta hyviä kenttiä, niin niitä ei tarvitse kesken matsin muuttaa.
 
Mitäs mieltä jengi on tästä lykkäyksestä, mitä ne voi oikeasti tehdä kolmen-neljän viikon aikana että peli olis paremmassa tilassa onko tästä edes esimerkkejä?. Itse epäilen vahvasti että aika ei riitä ja tullaan näkemään sisällön leikkauksia tms.

Saattaa mennä jopa ensi vuoteen, en ihmettelisi. Ihmetyttää toki kun aikanaan kehuivat kuinka olevat edellä aikataulua. Piti valmistua jopa "etuajassa".
 
Saattaa mennä jopa ensi vuoteen, en ihmettelisi. Ihmetyttää toki kun aikanaan kehuivat kuinka olevat edellä aikataulua. Piti valmistua jopa "etuajassa".
Olihan tää sinänsä odotettavissa kun talvella uutisoitiin kuinka paniikissa nakitettu lisää tiimejä EA:n sisältä rääpimään peliä kasaan.
 
Olihan tää sinänsä odotettavissa kun talvella uutisoitiin kuinka paniikissa nakitettu lisää tiimejä EA:n sisältä rääpimään peliä kasaan.

Olisivat vaan jättäneet koko homman DICE Ruotsin vastuulle. Nyt siellä on kai kaikenlaista sähläriä ympäri maailman ollut kasaamassa tuotetta.
 
Ai miten on epäkypsää kutsua hc modea helpotetuksi ja sc:tä idioottimodeksi? :rofl:
Preferenssinsä kullakin, väliäkö sillä. Täysin erilaisia moodeja, missä on kummassakin hyvät ja huonot puolet.

Lykkäyksestä, en jaksa ajatella mitään vaikka kyseessä onkin itselle vuosiin odotetuin peli.
Katsellaan sitten open betassa fiiliksiä, kun voi oikeasti ottaa kantaa peliin.
 
DICE SE tekikin todella loistavaa työtä BFV:n kanssa...
Ja ellen nyt ihan omiani muista vanhoja kaivellessa, taisi olla BF4:n tilanne launchissa vähemmän kehuttava ja alkoi korjaantua vasta kun DICE LA otti/sai suurempaa roolia?
 
Kyllähän tuosta lykkäyksestä tulee väistämättä mieleen, että peli ei ole ihan vielä kunnollisessa tasolla ja yritetään nyt puristaa vielä kuukauden ajan niin paljon kun pystytään, koska pelihän pitää saada kuitenkin julkaistua syksy/joulumarkkinoille.

Älkää nyt hyvät ihmiset ennakkotilatko :D
 



Viittiskö joku pistää vaikka screenshotin tai tekstitiivisteen tuosta koosteesta? (Aina näyttää pelkkää mustaa nuo twitterit, ja nyt ei näytä googlekaan löytävän tuolla statusnumerolla)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 380
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom