Battlefield 1

Piti ihan käydä taas muistuttamassa itseä, että miksi en pelaa rushia. Yksi peli Argonnea ja saa riittää, aivan liian tiukka/ahdas mappi rushiin. Ei mitään mahdollisuutta hyökkääjillä, vaikka monta kertaa saatiin objective armediksi. Aivan karmeaa shotgun/LMG mättöä kranaattien lisäksi. Ei jatkoon.

EDIT: Tänään näin sattumalta rank 90 pelaajan. Kohtalaisen hullu saavutus, siinä kyllä on saanut jo hiukan pelata.
 
Meidän tiimi eilen sentäs hävisi Blitzissä 400-1000. En ole tuossa kartassa ihan tommosta eroa nähnyt.
Masentavaa kun pelattiin koko ilta täydellä squadilla hyviä pelaajia, ja tiimi balansoidaan jatkuvasti sinne aivottomalle puolelle. Ei siinä 64p mapissa viidestään oikein pysty koko peliä kääntää, kun loput perseilee munat tontissa puskassa.

Noh, ihan kivaa oli anyway. :)
 
Muutaman nähnyt noita 200-1000 lopputuloksia, tosin aina voittavalla puolella. Ehkä mä vaan oon niin hyvä ;)
Battlefieldit on miellyttänyt mua aina tuon taktiikkapuolen takia. Mun reaktiot ei riitä 1on1 tilanteisiin millään, mutta silti on mahdollista kerätä pisteitä oikein roimasti. Hitailla reflekseillä, matalalla fps:sällä, paskoilla vehkeillä ja monesti vähän humalassakin.

Välillä tulee itsekin vedettyä munat turpeeseen vartiksi, mutta lähinnä vihollisen selustaan. Sieltä saa tehtyä hirvittävästi tuhoa pelkästään spottailemalla, ampumatta laukaustakaan.

Sitten on ne sankarit jotka itkevät muunmuassa haulikon käytöstä tai jostain muusta mihin jatkuvasti kuolevat. Itse en kehtaisi julkisesti myöntää, että toinen on tehnyt paremman asevalinnan kyseiseen mappiin tai tilanteeseen. :)
 
No etenkin BF1 voi olla helposti Top 5 vaikka 1 vs 1 häviäisi kaikki. :)
Pisteitä tulee conquestissa niin hirmuisesti pisteiden viemisestä, ja sitten päälle revivet, resupplyt, jne.
 
Toi Suez mappi on just tommonen, että toinen tiimi yleensä jyrää täysin. Ei mitään saumaa jalkamiehenä päästä etenemään lipulle, jos kaikki liput on valloitettu. Muistuttaa Argonnea jossa pullonkaulaksi muodustuu juuri C-lippu, tuota kun pitää niin voittaa.

Onneksi muuttavat tuota mappia seuraavassa päivityksessä.
Molemmissa on kyllä aina ollut mahdollisuus kiertää sivusta. Suezissa kyse vain on siitä ettei oma tiimi jaxa/uskalla.
 
Molemmissa on kyllä aina ollut mahdollisuus kiertää sivusta. Suezissa kyse vain on siitä ettei oma tiimi jaxa/uskalla.
Niin, Argonnessa kyllä ohi pääsee kun vain yksikin squadi yrittää. Suezissa mm. ajoneuvojen puute vaikeuttaa tuota sivusta kiertämistä ja etenkin 64p servulla käy tuo mappi aikamoisen pieneksi. Ilmeisesti tämä on dicelläkin huomattu.
 
Eihän Suezissa ole muuta vikaa kuin kolme lippua. 64p on kolmelle lipulle yksinkertaisesti liikaa. Viidellä lipulla tuosta tulee varmasti ihan hyvä, jos liput sijoitetaan esim rautatielle ja hiekkadyyneille, noin B-lipun korkeudelle. Silloin sieltä pääsee molemmista tiimeistä flänkkäämään A:lle tai C:lle. Nyt pelin voittaa se, joka pystyy kontrolloimaan B:tä.
 
Hyvin kyllä pyörii.

Toi joskus ilmenevä stutter on kyllä outo. Tänään ei ollut kertaakaan, eilen oli.
Origin overlay ei vaikuta, ihan sama onko vai ei. Alt+tab ei korjaa, eikä window moodin vaihto.
Joku aivan random juttu pistää pelin solmuun niin että stutteria on, ja se ei poistu ilman pelin restarttia.

Noh, ehkä fiksataan vielä. :)
Ei vaan pää kestä jonotella peliin kun isolla porukalla pelaa. Eli siis jos stutter alkaa ja pitää peli käynnistää uusiksi.
 
HC-servuista ei vieläkään mitään muita uutisia kuin, että tulossa on?
 
Tuskin, ei ole ainakaan omaan silmään osunut.
 
Tuliskohan se huomenna huhutun päivityksen myötä?
 
Itse en usko että tulee vielä. Ainakin jossain vaiheessa puhe oli että HC tulee kun vuokrattavat servut on täällä.
Tietääkseni servereissä menee vielä hyvän aikaa, koska ne jopa kehittää niitä edelleen.

Eipä se kai mahdotonta ole, mutta jos veikata pitäisi.
 
2GB päivitys nyt ladattavissa. Sisällöstä ei vielä tietoa.

Sama täällä. Pikaisesti en ainakaan huomannut eroa. Ei ollut vielä HC:kaan tullut vaikka joku väitti löytäneensä BF1 forumilla serverin HC:lle. Eikä ole tullut patch-notejakaan eikä ilmeisesti tule ennenkuin kaikki saavat patchin... huoh.

E: Seuraavia huomannut:
- Ainakin Squadiin liittymiset on muutettu +/- merkeistä nuolimerkkeihin <-/->. Mielestäni ehkä jopa sekavammanoloiset nyt, turha muutos imo.
- Respawn-ruudun isolla kartalla näkyy nyt SL:n merkkaama lippu karttaikonissa, mielestäni tätä ei näkynyt ennen? Tuo on ihan hyvä muutos.
- SL:n kuolemaikoni on näemmä muutettu keltaiseksi vs. muut vihreitä / Voi olla myös jonkun muunkin. En ole kuitenkaan tuollaista ennen havainnut mielestäni. E: Keltainen on oma kuolemapaikka + esim. oma mortar-laite.
- LMG:n crosshairin keskelle on jostain syystä lisätty red-dot tyylinen ympyrä.
- Kuulemma main menussakin pystyy nykyään muokkaamaan varustusta.
- Rocket gunilla kimpoamisäänet tankkiin ampuessa kuuluivat aika selvästi + teki 2 damagea. Kumpaakaan en ole havainnut ennen, en tiedä onko uutta vai ei.
- Mortaritähtäystä uusittu, punainen tähtäyspiste poistettu ja tähtäys tarkentuu (ja piste palaa) kun odottaa tähtäyskartassa. Tähtäys ilmeisesti tarkentuu myös lentorataa katsoessa. Lisäksi näkyy metrietäisyys kohteeseen.
- Mitallit ilmeisesti korjattu.
- Quit nappula latausruudussa. En tiedä onko tarkoituksellinen vai bugi, sillä tuo on tapahtunut minulle ennenkin (että nappula ei siis katoa).
- Kuulemma vieläkin saattaa spawnata cavarlyclassina ilman hevosta...
- Perus battlepackista ei voi enää saada puzzlepiecejä melee-aseisiin. Enää vain enhanced ja superior versioista. Kaikista battlepackeista voi saada ylimääräisenä etuna nyt "Squad XP Boost":n. (XP Boost ihan ok lisä, puzzlepiecejen poisto typerää huomioiden scrappien saamisen vaikeus..)
 
Viimeksi muokattu:
Sama täällä. Pikaisesti en ainakaan huomannut eroa. Ei ollut vielä HC:kaan tullut vaikka joku väitti löytäneensä BF1 forumilla serverin HC:lle. Eikä ole tullut patch-notejakaan eikä ilmeisesti tule ennenkuin kaikki saavat patchin... huoh.

E: Seuraavia huomannut:
- Ainakin Squadiin liittymiset on muutettu +/- merkeistä nuolimerkkeihin <-/->. Mielestäni ehkä jopa sekavammanoloiset nyt, turha muutos imo.
- Respawn-ruudun isolla kartalla näkyy nyt SL:n merkkaama lippu karttaikonissa, mielestäni tätä ei näkynyt ennen? Tuo on ihan hyvä muutos.
- SL:n kuolemaikoni on näemmä muutettu keltaiseksi vs. muut vihreitä / Voi olla myös jonkun muunkin. En ole kuitenkaan tuollaista ennen havainnut mielestäni.
- LMG:n crosshairin keskelle on jostain syystä lisätty red-dot tyylinen ympyrä.
- Kuulemma main menussakin pystyy nykyään muokkaamaan varustusta.
- Rocket gunilla kimpoamisäänet tankkiin ampuessa kuuluivat aika selvästi + teki 2 damagea. Kumpaakaan en ole havainnut ennen, en tiedä onko uutta vai ei.
1. Melee Pieces are gone from Battlepacks replaced by Squad Bonus XP (Still obtainable from the 450 and 900 scrap chests)
2. You can now customize loadouts from the menu
3. Suez now has 5 Caps http://i.imgur.com/DGAxi7H.png
4. Hardcore added.
5. Rent a Server added (Not fully in yet it seems)
6. Reports of much better performance for PC users.
7. Reports that Firing Delay from throwing grenades is gone. (Yay!)
8. Squad Leader Replacement Is In!!!! (Seems to be a 1min timer from order requested to leader change)
9. Medals still bugged for some.
10. Someone seems to be documenting the weapon changes here is a WIP link:
http://forum.symthic.com/battlefiel...2016-battlefield-1-patch-notes-symthic-style/
11. Lots of new Icons
12. Reports of Mortar Nerfs
13. 1895 ROF Infantry and Sniper Nerf
14. BF1 requires newest drivers to launch for PC
15. Revive bug is still present of not being able to use primary gun
16. Battlefield Veteran Dogtag added (Not unlocked yet)
17. Update on Rent a Server :

18. DX Error still present post patch as well as reports of lots of new crashing during matches. (Across all platforms)

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58578/patch-changes-learned-from-pc-servers
 
Viimeksi muokattu:
^Jooh, päivittelin tuossa omia havaintojani vielä omaan viestiini ennen kuin vilkaisin noita sun laittamiasi. Osa päällekkäisiä. Tuli havaittua vielä tuossa main menun customaatiossa, että on muuten perhanan vajaat aseen asetukset. Aseelle ei voi main menun muokkauksessa vaihtaa kuin skinin! Ei siis pysty vaihtamaan optiikkaa, bayonettia, rekyylisuuntaa ja mitä näitä muita on. Lisäksi kaikki aseen asetukset ovat resetanneet, eli eikun uusiksi kaikki skinit, AA-sightit jne pelin puolella.

E: Jaa pitivät Suezin kuitenkin tuollaisena viiden lipun linjana.. Just joo. Olisivat muokanneet toimintaa enemmän leveyssuuntaan EI pituussuuntaan. Nythän tuo on tismalleen samaa taistelua keskilipusta kuin ennen.. Myös Ballroom Blitziin saisi lisätä yhden lipun C:n kanssa samalle linjalle sinne toiselle puolelle, sekin kartta on hieman turhan lineaarinen noiden lippujen kanssa.

Ja vaikuttaisi myös siltä, ettei Mortaria pysty ottamaan heti esiin respawnattua. Ainakin itselläni oli useita kertoja siten, että piti odotella hetki.
 
Viimeksi muokattu:
Hardcore added? Josko tätä viimeinkin voisi alkaa pelaamaan. Mitenköhän Classic-moden laita?
 
Eipä ollut pachnotessa mainintaa hardcoresta :(

Joo ei ole vielä tullut, ei mainintaa noteissa eikä vielä saatavilla custom games menussa. Mutta ilmeisesti joku oli jo bongannut Dicen ylläpitämän HC-servun, joten voinee oikeasti olla lähellä tuo HC:n tulo. Toki melkoinen pettymys ettei tullut tämän mukana sen kummempaa kuin lähinnä iso liuta bugifixejä ja uusi Suez joka ei ole sitten kuitenkaan edellistä parempi.
 
Uudet Nvidia ajurit ulkona. Tänään siis julkaistu. Mainitaan erikseen että optimal experience for BF1.
 
Epävirallisia hardcore servuja löytyy jo, kunhan hakee server browserista "hardcore" tai "hc" hakusanalla. Ne ovat tosiaan custom presetillä. Ainakin yksi täysi HC servu löyty ja useampi vajaa.
 
ns. aito HC tulee kuitenkin olemaan ihan ranked, eli saa expaa.
 
No niin, jospa sitä tänään testaisi tekeekö radeonin omistaja vieläkään tuolla dx12:sta mitään :)
Lagauksen takia kun pudotin 11:sta.

"If the squad leader ignores requests for orders the leadership is transferred to another member of the squad."

Mahtava juttu!
 
Viimeksi muokattu:
Nelosessa myös custom servut voivat olla ranked. Tässäkö ei saa expaa custom servuilla?
Ai saa? Okei.
Tiedän vain että jos asetuksia rukkaa tarpeeksi nelosessa tulee servun presetistä custom, ja sitä ei kyllä enää lasketa.
Se on eri asia jos plugareilla säätää, koska ne ei vaikuta servun varsinaisiin asetuksiin.
 
Jes ärsyttävin bugi on korjattu! Nyt ADS/tähtäys menee päälle sprintin aikana painettaessa! Tuossa äsken kun testailin niin vieläkin teen automaattisesti sitä että pysähdyn ensin ja tähtään vasta sitten, huoh näin nuo huonot tavat tarttuu.
 
Nyt kun erän jälkeen voi poistua päävalikkoon niin itsellä jumiutuu latausikkunaan ja sit ilmoittaa, että idlaamisen takia potkittu pelistä pois :s Nopeammin taitaa päästä pois kun liittyy peliin ja poistuu sitä kautta.

Hieman pettynyt tohon soldier custom hommaan päävalikossa kun puuttuu joidenkien muutoksien teko. Olisivat nyt tehneet vastaavan kuin itse pelin sisällä (ainakaan aseen tähtäintä / zoomia ei voi säädellä)
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tosi jees että Quit nappi on nyt aina heti, mutta...... PC:llä edelleen tekee sitä, että kun painaa Quit se lataa loputtomiin main menua. Se ei siis tule ikinä näkyviin.
Tapahtui jo ennen tuota alwas-on Quit nappia, mutta jatkuu vielä.
ALT+F4:llä peliä kiinni sitten vaan. Se ei toki ole kivaa jos ajatuksena oli vain vaihtaa servu.
 
servu.jpg

Servujen vuokraus näyttäisi nyt onnistuvan tosin eurooppaa ei ollut mahdollista valita.
 
Että sellainen DX12 fixi, en saanut peliä käyntiin enää lainkaan kun laitoin Dx12 kehiin.
Piti manuaalisesti PROFSAVE_profile tiedostoa muuttaa siten, että DirecX12 arvo on "0" eli pois käytöstä.

On nämä hauskoja päivityksiä, joten jatketaan DX11:sta :D
 
Saisivat kyllä jotain tehdä tankkien kestävyydelle. AT gunilla 4 panosta ja tekee sen 80-90. Sen jälkeen kuski on jo yleensä lyönyt pikakorjauksen päälle jolloin sillä on helaa taas sen 50. Tuntuu että tarvii koko squadin tuhoamaan yhtä tankkia.


Kokeilin tuota hardcorea, niin aika paljon näkyi snipoja olevan parilla servulla. Ei taida olla mahdollisuutta rajata?
 
Saisivat kyllä jotain tehdä tankkien kestävyydelle. AT gunilla 4 panosta ja tekee sen 80-90. Sen jälkeen kuski on jo yleensä lyönyt pikakorjauksen päälle jolloin sillä on helaa taas sen 50. Tuntuu että tarvii koko squadin tuhoamaan yhtä tankkia.


Kokeilin tuota hardcorea, niin aika paljon näkyi snipoja olevan parilla servulla. Ei taida olla mahdollisuutta rajata?
No en kyllä sanoisi että mitään vikaa tankkien kestävyydellä, ei sen yksittäisen ukon pidäkään pystyä kilometrin päästä tuhoamaan sitä yksin, lähietäisyydeltä kun nakkaat kasapanokset niin saat viimeisteltyä sillä raketilla.
 
No en kyllä sanoisi että mitään vikaa tankkien kestävyydellä, ei sen yksittäisen ukon pidäkään pystyä kilometrin päästä tuhoamaan sitä yksin, lähietäisyydeltä kun nakkaat kasapanokset niin saat viimeisteltyä sillä raketilla.
Noh, kyllä ne omastakin mielestä aika kestäviä on. Esimerkiksi 3 dynamiittia ei riitä tuhoamaan light tankkia, vaan se pitää viimeistellä kasapanoksella. Ihme kun kolme miinaa riittää tuhoamaan tankin.
 
Omasta mielestä sopivia nuo tankit.

Light Tank voisi ehkä tuhoutua nopeammin, mutta joku Heavy Tank ja Landship pitääkin olla kestäviä. Olisi hienoa jos joku yksi rambo voi helposti tuhota tankin missä on 5 jannua sisällä.

Jos assaultteja on edes kaksi, niin melko nopeaa nuo lähtee.
Nyt kun asiaa taas mietin, niin ei kyllä missään nimessä pitäisi noita tankkien kestävyyttä heikentää. Light Tank, ehkä...
 
Porukat kun tuosta prossun käyttöasteesta puhuvat, niin tässä 6- ytiminen:




Muu kokoonpano: 980 Ti Sli, Acer 34" ja pelissä DX12 valittu
 
Saisivat kyllä jotain tehdä tankkien kestävyydelle. AT gunilla 4 panosta ja tekee sen 80-90. Sen jälkeen kuski on jo yleensä lyönyt pikakorjauksen päälle jolloin sillä on helaa taas sen 50. Tuntuu että tarvii koko squadin tuhoamaan yhtä tankkia.


Kokeilin tuota hardcorea, niin aika paljon näkyi snipoja olevan parilla servulla. Ei taida olla mahdollisuutta rajata?

Pelasin jo eilen "HC"-servulla, jossa oli recon-classi otettu kokonaan pois käytöstä. Ja ilmeisesti tosissaan kuten ylläkin sanottu, määrärajoituksia tulossa kokonaan classin pelaamisen estämisen lisäksi.
Ja ihan hyvä vaan että yksinäinen ihminen ei voi etäältä tuhota tankkia AT-gunilla liian helposti? Miksi pitäisi voida? Light tank menee kumoon melko helposti pelkällä rocketilla (etenkin jos avittaa AT-naateilla) ja useamman hengen heavy-tankin + Landshipin kuuluukin kestää yksinäistä assaulttia vastaan. Tankkien kuuluu olla "OP" ja useamman kuuluu olla niiden perässä, tämä on joukkuepeli.

Patchissa tuli kyllä joitain ihan turhia nerffejä ja parannuksia. Sääli, että supportin osalta taidettiin loppupeleissä mennä heikompaan suuntaan. Saisivat mielestäni edelleen hieman nostaa noiden support-aseiden damagea (luokkaa läheltä 25->21 kaukaa) etenkin kun "tuhosivat" mortarin. Ja HE-mortarin nerffaus oli ehkä turha, nyt tuota voi olla aika nihkeää käyttää mitään ajoneuvoja vastaan.
 
Patchissa tuli kyllä joitain ihan turhia nerffejä ja parannuksia. Sääli, että supportin osalta taidettiin loppupeleissä mennä heikompaan suuntaan. Saisivat mielestäni edelleen hieman nostaa noiden support-aseiden damagea (luokkaa läheltä 25->21 kaukaa) etenkin kun "tuhosivat" mortarin. Ja HE-mortarin nerffaus oli ehkä turha, nyt tuota voi olla aika nihkeää käyttää mitään ajoneuvoja vastaan.
Käsittääkseni meni enemmä buffin puolelle kuin nerffin. Toki yksittäinen ase kuten BAR sai nerffia, ja mortar myös.
  • Light Machine Guns were less attractive than other weapon classes, we have given them various forms of adjustments to make them more viable mid-range weapons.
  • Increased LMG and SLR bullet suppression at medium range.
  • Increased aimed accuracy of support machine guns.
  • Decreased Lewis first shot recoil multiplier.
  • Decreased Huot first shot recoil multiplier.
  • Increased BAR M1918 horizontal recoil.
  • Low Weight machine guns now also gain accuracy faster during fire.
  • Added bipods to Low Weight LMGs.
Pelkkä damagen nosto kun tekee sitten sitä, että voi spray and pray. Tarkkuuden nosto ja suppression lisääminen kun tekee aseesta myös paremman.
 
Ennen patchiä fps sama kuin nykyään, mutta muuttui todella paljon sulavammaksi. Korjasivat jonkun CPU-bugin liittyen rakennusten hajoamiseen = sulavaa menoa.

Uudet nvidia-ajurit 375.86, kortti Zotac 1070 amp! extreme (core 2088). fps pyörii 30 kohdilla.
375.70 100fps luokkaa 1080p ultra 125% reso-scale.
 
Kellottamaton 2500k + GTX 960 + medium asetukset ja itsekin eilen huomasin, että tuntuu pyörivät paljon sulavammin. Aika stabiilisti puskee sen 60fps ilman suurempia droppeja.
 
Kyllä toi suez on vaan muutoksen jälkeenkin huono. Toi mappi kaipaa noille laidoille liput.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 292
Viestejä
4 503 042
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Shadowman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom