Battlefield 1

ALL BATTLEFIELD
BATTLEFIELD 1 / 11.03.2016
Battlefield 1 – The Road Ahead
All you need to know about future updates, tweaks, and events
Door Jonas Elfving

Following the launch of Battlefield™ 1, we’ve enjoyed witnessing how much fun you’ve had engaging in war on an epic scale. Today, we’d like to share our plans for ensuring that this fun will last. Coming up are new additions, exciting events, and gameplay tweaks based on your feedback.

HARDCORE SERVERS ARE COMING SOON

We know that elite Battlefield 1 players have been eagerly awaiting fighting on Hardcore Servers, and we’re just as excited as you are. They’re coming soon, so keep an eye out for more news in the near future.


WE’RE TWEAKING THE SUEZ MAP

Based on your input, we are changing the layout of the Suez map in Conquest to make the matches more balanced and the map size more fitting. We have expanded the layout to feature five instead of three flags. We’re also reducing the capture area size of the two control points located within the map’s villages (currently flag A and C) to create more dynamic matches. Furthermore, we’re adding one armored vehicle to each team’s base to give dominated teams a better chance to quickly get across the map and capture a control point behind enemy lines.

BATTLEFEST STARTS NOVEMBER 16

Bring out your calendars and mark November 16 with a big “PTFO” – a new Battlefest is en route. This week-long celebration of the Battlefield franchise will be packed with new activities, including log-in rewards, a livestream, a unique Battlepack revision, community missions, and much more – stay tuned for more information!


FOG OF WAR: INTRODUCING CUSTOM GAMES

As the first Official Custom Game, Fog of War will premiere at Battlefest. In this unique Team Deathmatch experience, you will be challenged by limited sight as you’re fighting in fog with the mini-map and soldier name tags turned off. You’ll find Official Custom Games in the Battlefield 1 Multiplayer menu.

NEW BATTLEFIELD 1 UPDATES COMING THIS MONTH

During the month of November, we will release a major update for Battlefield 1, filled with various tweaks and improvements. Among other things, we will be adding the Rent-a-Server Program, a new Custom Game and tweaks to matchmaking and server balancing.


GET READY FOR GIANT’S SHADOW

Giant’s Shadow is an upcoming new map for Battlefield 1 and will be arriving in December as a free* update. Apart from the info already available on the Maps page, we will be sharing more about this epic addition soon.

There’s plenty more in the works for Battlefield 1, and we can’t wait to experience these new features and updates with you in the coming weeks. See you on the battlefield!
 
Jahas, tällä hetkellä vaikuttaisi siltä että HC:n 200% bullet damage on laskemassa niinkin alas, kuin 140%..
(Tuosta ja muusta enemmän asiaa täällä: https://forums.battlefield.com/en-u...is-what-we-do-know-and-what-we-do-not-know/p1)

Aika alhaiseksi meinaavat vetää bullet damagen. Tarkoittaisi käytännössä sitä, että esim. MP18 tekisi lähellä 32,2 dmg ja pitkällä matkalla 18,9 dmg. Eli tappaa lähellä 4:stä, etäältä 6:sta. Ja esim. LMG puolelta benet mercie tekisi lähellä 29,4 dmg (4 tappoon) ja etäältä 26,6 dmg (4 tappoon). Medic-puolelta Selbstlader tekee läheltä 56dmg ja etäältä 49dmg. Mediccien aseista tulee kyllä melko tehokkaita mutta tuo assaultin MP18 6 osumaa etäältä ei kuulosta erityisen hardcorelta. Ilmeisesti myös jotain ovat Reconeille tekemässä etteivät tykitä ykkösellä alas jokaosumalla.
 
Jahas, tällä hetkellä vaikuttaisi siltä että HC:n 200% bullet damage on laskemassa niinkin alas, kuin 140%..
(Tuosta ja muusta enemmän asiaa täällä: https://forums.battlefield.com/en-u...is-what-we-do-know-and-what-we-do-not-know/p1)

Aika alhaiseksi meinaavat vetää bullet damagen. Tarkoittaisi käytännössä sitä, että esim. MP18 tekisi lähellä 32,2 dmg ja pitkällä matkalla 18,9 dmg. Eli tappaa lähellä 4:stä, etäältä 6:sta. Ja esim. LMG puolelta benet mercie tekisi lähellä 29,4 dmg (4 tappoon) ja etäältä 26,6 dmg (4 tappoon). Medic-puolelta Selbstlader tekee läheltä 56dmg ja etäältä 49dmg. Mediccien aseista tulee kyllä melko tehokkaita mutta tuo assaultin MP18 6 osumaa etäältä ei kuulosta erityisen hardcorelta. Ilmeisesti myös jotain ovat Reconeille tekemässä etteivät tykitä ykkösellä alas jokaosumalla.
Pääasia kunhan sniperit 1-hittaa myös 0m-50m matkalta niin olen tyytyväinen.. :D Tuolla laskukaavallahan esim SMLE MKIII Marksman tekisi HC:ssa 0m-40m matkalta vähintäänkin sen 112dmg entisen 80dmg:n sijaan. Tällä hetkellä 1-hittaaminen onnistuu ainaostaan 40m-75m sweetspotista ellei pääosumia lasketa mukaan, joka on ainakin itseä turhauttaunut erittäin suuresti oman pelityylin takia.
 
Itseäni huolestuttaa jo idea ehkä pelisarjan tehokkaimpien tarkkuuskiväärien buffaaminen vielä lisää. Tuo 140% on kuitenkin sen verran, että kaikki (todelliset) kiväärit tappaisivat yhdestä jos suoraan kerrotaan damage. Jos näin olisi niin voin kuvitella esim. Gewehr M.95:n aika ylitehokkaaksi. Muutenkin nuo ovat nykyiselläänkin ihan tarpeeksi tehokkaita ja reconeita on yleensä aivan liikaa, etenkin niitä surkeita sellaisia. HC:n huonoin puoli on mielestäni aina ollut juurikin tuo entistä pahempi ("1000m päässä olevien kalliocämpperi") reconien ongelma.

Jos toteuttavat nuo jollain fiksulla mentaliteetilla, esim. ensimmäiset 40 metriä saavat tuon 1.4x kertoimen ja loppumatkalle ei lisädamagea. Tässäkin tosin se ongelma, että SMLE MKIII tekisi 1HK:n 0-80m matkalla. Voisihan toki HC:ssa ehkä poistaa suoraan nuo sweetspot-mekaniikatkin ja lisätä tuota lisälämää vaikka ekalle 50m tms.
 
Jos toteuttavat nuo jollain fiksulla mentaliteetilla, esim. ensimmäiset 40 metriä saavat tuon 1.4x kertoimen ja loppumatkalle ei lisädamagea. Tässäkin tosin se ongelma, että SMLE MKIII tekisi 1HK:n 0-80m matkalla. Voisihan toki HC:ssa ehkä poistaa suoraan nuo sweetspot-mekaniikatkin ja lisätä tuota lisälämää vaikka ekalle 50m tms.
Jo pelkästään tuo 0m-40m dmg buffi 1.4x on melkoinen, ainakin omasta mielestä. Itsellä pelityyli kun on sellainen, että juostaa reconina lipulta lipulle ja quickscopetaan kaikki matkalle tulleet vastustajat. Varmasti 90% tapoista tulee juurikin alle 40m matkalta, usein jopa alle 10m päästä. Nyt kun HC:ta ei vielä ole niin tämä on toiminut hieman huonommin, sillä ellet ole sattunut osumaan ensimmäisellä kudilla päähän niin on ollut pakko vaihtaa pistooliin ja toivoa, että vastustaja on huono ampumaan. Veikkaan, että buffin tultua alkaa K/D nousemaan, vaikka siihen en erityisesti keskittyisikään. Muutenkin pidän näitä sweetspotteja aika huonona ratkaisuna. Esim Gewehr 98 Marksmanin Sweetspot alkaa 80m matkalta ja juuri tuon takia aika moni hakee pitkältä matkalta sitä 1 hittiä.
 
Mikähän tässä on kun 9 peliä 10:stä päättyy häviöön 300/1000? En todellakaan ole vielä mikään pro pelaaja ja pyörin siinä 10-20 parhaan joukossa mutta että tuollaisella erolla päättyy suurin osa peleistä?

Ei se haittaa mutta vähän tylsää pelata kun ei pääse edes omasta tukikohdasta eteenpäin kun vihollinen hallitsee kaikkia lippuja? Pelimuotona conquest.
 
Mikähän tässä on kun 9 peliä 10:stä päättyy häviöön 300/1000? En todellakaan ole vielä mikään pro pelaaja ja pyörin siinä 10-20 parhaan joukossa mutta että tuollaisella erolla päättyy suurin osa peleistä?

Ei se haittaa mutta vähän tylsää pelata kun ei pääse edes omasta tukikohdasta eteenpäin kun vihollinen hallitsee kaikkia lippuja? Pelimuotona conquest.
Sattunut vaan ylivoimaiset tiimit, ei sen kummempaa. Jos toinen tiimi osaa painostaa ja oma tiimi istuu omassa basessa niin ei siinä yksi pelaaja paljoa voi tehdä. Monesti saatan itse vaihtaa servua jos tulee täydellinen ylijuoksu.
 
Sais nyt tulla äkkiä se pätsi..

Jotenki tuntuu jo reilun sadan tunnin jälkeen pientä kyllästymisen makua, vaikka kyllä tuo operations jaksaa viihdyttää jos vaan sattuu kohtuu tasaset tiimit olemaan. Silti tarvitaan sitä balanssia mappeihin nopeesti yms.. Noh, onhan noita muitakin pelejä mitä pelata välillä, onneksi.
 
PERKELE että oli työn ja tuskan takana mutta nyt se on tehty. Meni vissii noin 10 tuntia aikaa ja kaksi laatikkoa kaljaa... Eli mitali johon vaaditaan kolmen ajoneuvon tuhoaminen k-bulleteilla. Ekana sain napattua heikon armored carin, sitten kyttäsin ilmalaivaa koska on iha tuhoutumispisteessä ja sainkin sen alas. Äsken vihdoin viimeinen ja tällä kertaa tankki, kaveri tuli ulos korjaamaan tankkiaan ja nappasin sen ekana haukan silmällä ja sen jälkeen tankki jo tulessa, yksi kuti ja vehicle destroyed. Kyllä on hyvä fiilis.
 
Mikähän tässä on kun 9 peliä 10:stä päättyy häviöön 300/1000? En todellakaan ole vielä mikään pro pelaaja ja pyörin siinä 10-20 parhaan joukossa mutta että tuollaisella erolla päättyy suurin osa peleistä?

Ei se haittaa mutta vähän tylsää pelata kun ei pääse edes omasta tukikohdasta eteenpäin kun vihollinen hallitsee kaikkia lippuja? Pelimuotona conquest.

Varmaan syynä on myös täysin toimimaton balanceri. Ihan sama vaikka tulee 100-1000 turpaan viidesti putkeen, niin tiimit ei tasoitu yhtään. Yleensä vielä sen häviävän tiimin ragequittaavien tilalle tulee pelaajien sijaan tyhjiä paikkoja, ja sellaisina ne myös pysyy loppuun saakka.
Toivotaan että pätchi toisi jotain balanserin tynkää, nykyisellään meno on melkein joka pelissä kuin BC2 aikanaan. Aina toinen tiimi ottaa parrua perään basen nurkassa.
 
Varmaan syynä on myös täysin toimimaton balanceri. Ihan sama vaikka tulee 100-1000 turpaan viidesti putkeen, niin tiimit ei tasoitu yhtään. Yleensä vielä sen häviävän tiimin ragequittaavien tilalle tulee pelaajien sijaan tyhjiä paikkoja, ja sellaisina ne myös pysyy loppuun saakka.
Toivotaan että pätchi toisi jotain balanserin tynkää, nykyisellään meno on melkein joka pelissä kuin BC2 aikanaan. Aina toinen tiimi ottaa parrua perään basen nurkassa.

Ai, kyllä miun mielestä kun mappi vaihtuu ni kokonaisia squadeja heitellään tiimistä toiseen? Pelin alussa lukee "your squad has been assignet to tämätiimi based on skill", eli kyllä jonkunlainen balanssi löytyy.
 
Ai, kyllä miun mielestä kun mappi vaihtuu ni kokonaisia squadeja heitellään tiimistä toiseen? Pelin alussa lukee "your squad has been assignet to tämätiimi based on skill", eli kyllä jonkunlainen balanssi löytyy.
Kyllä squadeja siirretään tosiaan siirretään.
Me huomataan monesti kun on 2 squadia porukkaa, ja rundin vaihtuessa toinen menee toiselle puolelle.

Ei se sitä tosin muuta että balancer on pelissä usein todella huono.
Tuntuu että jos on rundi missä ainoa full squad on meillä eli tiimipeluulla kovat capturet ja pisteet jne, niin joka rundi meidät viskotaan häviäjien puolelle. Eilen taisi 7 peliä putkeen olla meidän full squad ottava osapuoli.

Balansointi on toki helkkarin vaikea asia toteuttaa. Joka tapauksessa BF1 muutos vuokrattavien servujen kohdalla tekemään sen, että keskimäärin huonommin balansoituja pelejä on kuin BF4. Plugarit kun uupuu.

On toki tasaisiakin matseja nähty.
 
Juu jotain häikkää tuossa balancerissa välillä on, nyt toiminut ihan ok ja matsit ollut tasaväkisiä. Huomasin uuden bugin kun yrittää mennä tankin kyyttiin tai konekiväärin tms. aseeseen ampumaan niin ei pysty kääntämään tähtäystä, se vain nykii ja näyttö "vilkkuu" mutta tähtäys ei käänny. Näköjään shift+f1 tuon aiheuttaa ja alt+tab ja takas peliin poistaa.
 
Tosiaan kun itsellä ensimmäinen Battlefield konsolilla niin jonkun verran tarkkuus hukassa. Otin joltain sivulta kyllä hyvän neuvon ja vaihdoin L1 > L2 ja R1 > R2 päittäin niin kummasti alkoi "paranemaan" pelaaminen.

Voi alkaa pykälä kerralla nostamaan sensitivityä tähtäyksen suhteen kun alkaa jo pikkuhiljaa osumaan (näppäinvaihdoksen jälkeen).
 
PERKELE että oli työn ja tuskan takana mutta nyt se on tehty. Meni vissii noin 10 tuntia aikaa ja kaksi laatikkoa kaljaa... Eli mitali johon vaaditaan kolmen ajoneuvon tuhoaminen k-bulleteilla. Ekana sain napattua heikon armored carin, sitten kyttäsin ilmalaivaa koska on iha tuhoutumispisteessä ja sainkin sen alas. Äsken vihdoin viimeinen ja tällä kertaa tankki, kaveri tuli ulos korjaamaan tankkiaan ja nappasin sen ekana haukan silmällä ja sen jälkeen tankki jo tulessa, yksi kuti ja vehicle destroyed. Kyllä on hyvä fiilis.
Tälle +1

En edes halua ajatella, että miten monta tuntia olen hakannut päätäni seinään tämän kanssa. K-Bulletilla tällä hetkellä 2/3 eli vielä on matkaa. Sitten pitäisi helpottaa..
 
Juu jotain häikkää tuossa balancerissa välillä on, nyt toiminut ihan ok ja matsit ollut tasaväkisiä. Huomasin uuden bugin kun yrittää mennä tankin kyyttiin tai konekiväärin tms. aseeseen ampumaan niin ei pysty kääntämään tähtäystä, se vain nykii ja näyttö "vilkkuu" mutta tähtäys ei käänny. Näköjään shift+f1 tuon aiheuttaa ja alt+tab ja takas peliin poistaa.
Itselläni teki ihan samaa. Auttoikohan tuohon origin overlayn poistaminen käytöstä pelien aikana... Vähän hämärä muistikuva, räpelsin samalla muitakin asetuksia kun pelin aikana oli myös jäätävää stutteria.
 
Itselläni teki ihan samaa. Auttoikohan tuohon origin overlayn poistaminen käytöstä pelien aikana... Vähän hämärä muistikuva, räpelsin samalla muitakin asetuksia kun pelin aikana oli myös jäätävää stutteria.
Itsellä tuota stutteria tulee edelleen välillä vaikka overlay on jo pois.
Tuota ettei voi ohjata tankkia en tosin ole hetkeen nähnyt. Sitä oli ennen.
Kumpikin noista fiksaantui mulla kun alt+tab ja takaisin.

Tuo stutter tuntuu alkavan joko randomilla (ja se ei lopu), tai sitten kun avaa vain menun eli missä voi valita vaikka mitalin.
Alt+tab sen tosin aina fiksaa.
 
Itsellä tuota stutteria tulee edelleen välillä vaikka overlay on jo pois.
Tuota ettei voi ohjata tankkia en tosin ole hetkeen nähnyt. Sitä oli ennen.
Kumpikin noista fiksaantui mulla kun alt+tab ja takaisin.

Tuo stutter tuntuu alkavan joko randomilla (ja se ei lopu), tai sitten kun avaa vain menun eli missä voi valita vaikka mitalin.
Alt+tab sen tosin aina fiksaa.
Jees, mulla katos toi stutterikin kun tein noita säätöjä. Enpä nyt äkkiseltään muista mitä muuta säädin kuin tuon overlayn pois ja taisin laittaa fullscreenistä->borderless window tilaan.
 
Juu, itsellä taas pakko pelata fullscreen, koska borderless stutter on aina. :)
Perjantaina näkee mikä vaikutus kun koneeseen tulee GTX 1070. Nyt siis GTX 670. Toivottavasti voi pelaa borderless, yleensä pidän aina sen.
 
Juu jotain häikkää tuossa balancerissa välillä on, nyt toiminut ihan ok ja matsit ollut tasaväkisiä. Huomasin uuden bugin kun yrittää mennä tankin kyyttiin tai konekiväärin tms. aseeseen ampumaan niin ei pysty kääntämään tähtäystä, se vain nykii ja näyttö "vilkkuu" mutta tähtäys ei käänny. Näköjään shift+f1 tuon aiheuttaa ja alt+tab ja takas peliin poistaa.
Mulla jos joystickin kaasukahva ei ole keskellä niin tekee tuota, vaikka olen disabloinut tikun muista paitsi lentokoneista.
 
Löytyskö täältä peliseuraa? Välillä kyllästyttää pelata yksin kun kukaan kaveri ei tätä pelaa ja randomien kanssa harvoin saa hyvää tiimityötä squadin sisäisesti. En ole mikään ihan paska pelaajakaan jos se nyt kiinnostaa jotain.
Originissa khidnap nimellä löytyy.
Mumble ja Teamspeak käy, Discordinkin voin asentaa jos sitä täällä käytetään.

Tuommonen on:

BF4/BF1 -pelaajayhteisö on perustanut oman Discord-serverin, jossa voi helpommin keskustella BF-peliin liittyvistä asioista ja ei tarvitse olla edes Muro-Platoonissa, vaan avoinna kaikille halukkaille. Meiltä löytyy kanavat myös rautakeskustelua ja ongelmia varten ja lisää saadaan tarvittaessa. (reaaliaikaisempaa, mitä foorumilla). Discord sisältää myös VOIP-kanavia jutustelua ja pelaamista varten. Jäseniä on tällä hetkellä jo yli 100 ja lisää tulee. Tervetuloa mukaan: https://discord.gg/fgQGHRa

Erityisesti helpottaa BF1-pelaajia, sopimaan millä serverillä pelataan, kun ei Blogia ole.
 
Juu, itsellä taas pakko pelata fullscreen, koska borderless stutter on aina. :)
Perjantaina näkee mikä vaikutus kun koneeseen tulee GTX 1070. Nyt siis GTX 670. Toivottavasti voi pelaa borderless, yleensä pidän aina sen.
Täällä sama havainto. Testasin borderlessia niin pientä ärsyttävää stutteria koko ajan, korttina GTX 970. Fullscreenissä ei mitään joten sillä mennään jatkossakin.
 
i7-2600 (3,8ghz turbolla) ja GTX1060 3gb vakiobuustit jossain 1900-2000mhz kieppeillä, Win7, fullHD -reso kaikki asetukset high: Prossu ja näyttis molemmat 80% loadissa koko ajan 64 pelaajan multiplayerissä. Prossu pullonkaulana?

Äskeisestä pelikokemuksesta: Istuin siinä isossa tankissa, hyppien pyssyltä pyssylle. Ainoa ase, joka toimi, oli se takana oleva konekivääri. Kuvakin repeili kivasti siinä istuessa. Ajureina nuo uusimmat ajurit. Olikos tää nyt joku hetkellinen härö vai joku yleinen vika tankissa istuskelussa?
 
Äskeisestä pelikokemuksesta: Istuin siinä isossa tankissa, hyppien pyssyltä pyssylle. Ainoa ase, joka toimi, oli se takana oleva konekivääri. Kuvakin repeili kivasti siinä istuessa. Ajureina nuo uusimmat ajurit. Olikos tää nyt joku hetkellinen härö vai joku yleinen vika tankissa istuskelussa?
Eihän niitä muita tykkejä oltu tuhottu? Ne voi kuitenkin jokaisen tuhota erikseen.
 
En tiedä onko tätä jo vellottu, mutta tää peli näkyy nostavan prossun voltteja. Kellot asetettu adaptivella 4.4ghz@1.22v niin pelatessa pinkoo yli 1.3v :bored:
 
Eihän niitä muita tykkejä oltu tuhottu? Ne voi kuitenkin jokaisen tuhota erikseen.

Hmmm.. enpä tällaisesta ollutkaan kuullut. Tykitkö ei sitten korjaannu, vaikka kuski sitä vähän väliä korjaili? Joku niistä tykeistä kyllä toimi, kun tuli pojoja koko ajan jonkun ampuessa yhdellä tykeistä..

Nooh, edelleenkään peli ei maistu itselle. Ehkä paskat aloituspyssyt tai hankala erottaa vihuja (värisokeus) isoimpina syinä, 3 tuntia nyt saanut pelattua tuota väkisin. Paluu BC2:seen edessä.

Uus yritys sitten kun on HC ja snipu-limitit. Eli ei välttämättä koskaan. :D
 
Hmmm.. enpä tällaisesta ollutkaan kuullut. Tykitkö ei sitten korjaannu, vaikka kuski sitä vähän väliä korjaili? Joku niistä tykeistä kyllä toimi, kun tuli pojoja koko ajan jonkun ampuessa yhdellä tykeistä..
Kyllä ne tykit korjaantuu, tietääkseni. Tai no, en tiedä. :D
En tykkää tuosta heavy tank yhtään, joten harvemmin tulee oltua.
Sen vain tiedän (kun mielelläni kyllä tuhoan niitä), että yksittäiset tykit voi tuhota. Muistaakseni joku asia on punainen jos tykki missä olet on tuhottu. Olisko punaisella se paikan numero, en ole varma.
 
Miksi pitää Borderlessinä pelata muutenkaan?

Itse taas tykkään eniten tosta Heavystä; 6 kutia ja ulkokamerasta kun pelaa niin ei mitään ongelmaa.. toki se on vähän kömpelö välillä, mut kun ottaa liekinheitin version ja kaverit kyytiin niin tekee aika pahaa jälkeä. :kippis:
 
Heavy on kyllä ehdottomasti tehokkain noista tankeista. Pärjää todella hyvin muita tankkeja ja infantrya vastaan, pystyy ottaman lämää ja sitä voi jopa ajaa yksin toisin kuin esim. Landshippia. Lisäksi tuo isoin kutimäärä ja joillakin versioilla vielä se insta-repair jolla 30 hp:ta lisää jo valmiiksi kestävään tankkiin. Vähän ehkä turhankin tehokas nyt kun Light tankkeja nerffattiin (vähän turhankin rajusti imo) ja Landshipit vaativat lähes väkisin sen 3hengen miehityksen toimiakseen ja niiden tuhoamiseen riittää käytännössä kun 1 assault pääsee vain taakse heittämään pari AT-naattia + rocket gunia / TNT:tä.

Pakko sanoa, että nyt enemmän pelattuna on alkanut ärsyttämään squad leaderit jotka ovat ihan kujalla eivätkä osaa antaa ohjeita (merkata lippuja) ja aloittelijat ketkä nappaavat Behemothit silloin kun sitä oikeasti tarvittaisiin. Etenkin Dreadnoughtin kanssa on monesti käynyt niin, että joku nyyppä nappaa sen aluksen ja pysyy sillä niin kaukana kohteista että pystyy juuri ja juuri tykittämään yhtä lippua ja tällöinhän muut eivät voi tehdä mitään kun kuskilla on pisin kantama tuossa aluksessa. Voisi lyhentää noita kuskin ampumaetäisyyksiä jotta hieman pakotettaisiin sitä Behemothia menemään lähemmäs. Toisaalta sitten jos tuon DN:n AA-tykittäjät eivät pelaa kunnolla niin torpedo boatit ja lentokoneet tuhoavat tuon ihan hetkessä. Ei sillä että pitäisin erityisesti noista Beheistä tai etenkään niillä voittamisista mutta kerran ovat tehneet ne niin tekisivät sitten kunnolla. Lisäksi tuo Airship vaikuttaa aika heikolta, kuolee usein todella nopeasti AA:lle ja joissain mapeissa reconit napsivat tykittäjät kyydistä todella helposti. Betan perusteella koin junan ehkä heikoimmaksi Behemothiksi mutta nyt on alkanut tuntumaan, että se on ehkä se paras tietyissä määrin. Harvemmin noilla on kuitenkaan taitavankaan kuskin käsissä peliä muuttavaa vaikutusta ja tietysti tavallaan hyvä niin.

Ja täytyy sanoa, että tuo FAO Fortressin linnoitus on kyllä varsinainen campperi-unelma. Turhan usein näkee tuollakin sitä, että toinen joukkue linnoittuu noille linnakkeen kahdelle lipulle ja ottaa turpaansa 100-0. Juuri yhdessä pelissä omassa joukkueessa oli varmaan kirjaimellisesti jo yli 10+ reconia tuolla ja muutenkin kokonaisuudessaan varmaan puoli joukkuetta. Vihollinen napannut kaikki muut liput ja yksikään squadi ei edes yritä napata niitä vaikka ovat tyhjillään ja vihollinen painostaa linnoitusta. Jotenkin jäänyt myös sellainen mielikuva, että A-lipun puolelta spawnaavalla joukkueella on ehkä paremmat mahdollisuudet pärjätä tässä kartassa oman spawnin puolesta.

Lisäksi pelailin tuossa eilen ensimmäistä kertaa Dominationia tässä pelissä. Pakko ihmetellä siinäkin paria asiaa.. Ensinnäkin kun pelaajamäärä on maksimissaan 24 niin miksiköhän molemmista joukkueista pitää 10 ihmistä valmistautua peliin ennenkuin peli alkaa? Millä logiikalla määrä on 24p pelissä sama kuin 64p conquestissa. Melko usein tuntuu käyvän niin, että joku ei osaa painaa sitä deploy-napiskaa ja sitten 10/10 ja 9/10 pelaajamäärillä odotellaan se minuutti Domination-pelin alkua.. Lisäksi nuo hero-classit ovat erikoinen ominaisuus näissä pienemmissä peleissä. 12v12 matsissa, pienellä kartalla joissa ei edes ajoneuvoja, sillä hero-classilla on oikeasti parhaimmillaan pelin kääntävä vaikutus. Mielestäni nuo pitäisi kokonaan poistaa muista kuin Conquest- ja Operations-pelimuodoista.


Edelleen kokonaisuutena kuitenkin se maittavin BF BC2:sen jälkeen, enkä oikeasti osaa sanoa edes sitä todellista syytä tähän, mutta olisihan tässä paljon parannettavaa ja huomattavasti enemmän potentiaalia. Battlepack-systeemi ja scrap-systeemit ovat vajaavaisia (miksei esim. top5 voida palkita scrapeilla ja scrapeilla voisi pysty ostamaan suoraan tietyn skinin), pelaajan ulkonäköä voisi ehkä jotenkin customoida. Miksi aseista on pitänyt tehdä useita versiota, jossei anneta customoida BF3/4 malliin niin voisi ehkä olla edes joku valitse ase (MP18) -> valitse alaluokka (Trench) tyylinen ratkaisu jonka avulla skinit ja service-tähdet kohdistuvat nimenomaan siihen aseeseen ei alaluokkaan. Itseäni ainakin harmittaa, kun saa esim. jonkun Legendary-skinin aseeseen josta pidän mutta juuri siihen versioon mitä en käytä. Tietysti tuo valintatyyli paljastaisi karun totuuden siitä, kuinka vähän tässä tosiaan on noita pääaseita. Josta päästäänkin siihen monien parjaamaan, miksi 4-9 levuilla ei saa mitään? Väkisinkin tulee vajaa olo, kun level 3:n jälkeen seuraava unlock on ikuisuuksien päässä level 10:ssä. Olisivat sitten mieluummin vaikka level 5:ssä. (En siis itse niinkään koe unlockkeja tarpeelliseksi pelistä nauttimiseksi mutta häiritsee, että pitää grindata ikuisuus saadakseen esim. sen oikeasti hyvin assault-aseen. Omasta puolestani kaikki aseet voisivat olla vaikka suoraan valittavissa.)
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi nuo hero-classit ovat erikoinen ominaisuus näissä pienemmissä peleissä. 12v12 matsissa, pienellä kartalla joissa ei edes ajoneuvoja, sillä hero-classilla on oikeasti parhaimmillaan pelin kääntävä vaikutus. Mielestäni nuo pitäisi kokonaan poistaa muista kuin Conquest- ja Operations-pelimuodoista.
Dominationissa tuo hero on tosiaankin todella urpo.
En tykkää niistä edes conquestissä, mutta siellä ne menettelee eivätkä ole niin suuri rasite.

Koska alt-tab fullscreenissä on yhtä helvettiä ja suoraan kuin pimeimmältä keskiajalta.
Tästä syystä itsellä myös borderless.
On useampi näyttö niin etenkin erien välissä saattaa jauhaa jotain sinne.
Jostain syystä mulla tuo fullscreen alt+tab kestää usein tolkuttoman kauan.

Kysymys on varmaan pikemmin että miksi ei borderless, jos se toimii yhtä hyvin.
Toki tällä hetkellä mulla ei toimi borderless hyvin, mutta katsotaan huomenna kun pistetään 1070 tulille.
 
Omissa peleissä, lähinnä operationsissa, juna ja ilmalaiva tuntuu omien toimesta menevän aina suoraan vihujen spawnille ja heikostihan siinä käy. Se on se 3 minuuttia ja meidän tiimillä on iso kasa romua.

Ilmalaiva muuten tappaa päälle tippuessaan myös esim. Ballroomin tuhoutumattomien korkeitten rakennusten sisältä, mikä on minusta vähän hassua.
 
Ton junan saa muten premade squadilla tiputettua ihan näppärästi. Sitä spammia chattiin kun juna ajo forestissa C-lipulle ja samantien paskaksi :D
 
Joo, Argonne Forestissa se juna ei kauaa siinä hillu.
 
On tämä balance oikeasti aivan paskaa. Äsken pelattiin yksi roundi dominationia, alusta loppuun asti 5vs10. Tietäähän, että miten siinä sitten käy :facepalm:
 
Juu jotain häikkää tuossa balancerissa välillä on, nyt toiminut ihan ok ja matsit ollut tasaväkisiä. Huomasin uuden bugin kun yrittää mennä tankin kyyttiin tai konekiväärin tms. aseeseen ampumaan niin ei pysty kääntämään tähtäystä, se vain nykii ja näyttö "vilkkuu" mutta tähtäys ei käänny. Näköjään shift+f1 tuon aiheuttaa ja alt+tab ja takas peliin poistaa.
Jos jää ajoneuvossa nykimään niin korjaantuu käymällä tosiaan winukassa tai painamalla F1 olitpa missä paikassa tahansa ajoneuvoa. Tuo F1 kikka on kaikilla kavereilla toiminut.

Kyllä tässä bugeja riittää. Tuo edellä mainittu sekä:
- Mitalit ei päivity, eli minulla näkyy edelleen kaksi viikkoa vanhat mitalit. Vilahtaa uusimmat nopeasti ja sitten häviävät.
- Matsin jälkeen en usein näe lopputuloksia vaan jää "latailemaan" ja näkee ainoastaan continue napin..
- DirectX virhettä ei ole edelleenkään korjattu, kaataa koko pelin tietyissä mapeissa.
- Reviven tai kranaatin heiton jälkeen joskus ei suostu enää ampumaan.
- Pari kertaa ikkunasta mennessä ukko jää jumittamaan ja imeytyy takaisin sisään kuminauhan lailla. Tuosta ei pääse pois kun kuolemalla.
- Panos tai lääkintälaukun heitto on kyllä taiteenlaji. Ei suostu ilmestymään kuin tasaiselle maastolle. Eli raunioissa yms. todella hankalaa saada laitettua.

Tuossa pari mitä nyt pikaisesti tuli mieleen.
 
Kyllä tässä bugeja riittää. Tuo edellä mainittu sekä:
- Mitalit ei päivity, eli minulla näkyy edelleen kaksi viikkoa vanhat mitalit. Vilahtaa uusimmat nopeasti ja sitten häviävät.
- Matsin jälkeen en usein näe lopputuloksia vaan jää "latailemaan" ja näkee ainoastaan continue napin..
- DirectX virhettä ei ole edelleenkään korjattu, kaataa koko pelin tietyissä mapeissa.
- Reviven tai kranaatin heiton jälkeen joskus ei suostu enää ampumaan.
- Pari kertaa ikkunasta mennessä ukko jää jumittamaan ja imeytyy takaisin sisään kuminauhan lailla. Tuosta ei pääse pois kun kuolemalla.
- Panos tai lääkintälaukun heitto on kyllä taiteenlaji. Ei suostu ilmestymään kuin tasaiselle maastolle. Eli raunioissa yms. todella hankalaa saada laitettua.

Tuossa pari mitä nyt pikaisesti tuli mieleen.
Jatkan listaa:
-Reviven jälkeen voi jäädä "hyppy looppiin" esimerkiksi kiveä vasten. Tästä ei taida päästä pois kuin kuolemalla.
-Kevyet ajoneuvot saattavat yhä kadota täydestä vauhdista.
-Tankkiin/hevoseen spawnatessa saa driver kitin, muttei itse ajoneuvoa.
-Joskus aseen tähtäin ei toimi oikein. Korjautuu aseen vaihdolla.
-Ainakin Howitzer tankin tykin tähtäin näyttää väärin jyrkästi ylöspäin ammuttaessa, ammus saattaa mennä kohteen yli. En tiedä onko edes bugi, mutta kohtuu rasittavaa.
-Squadi automaattisesti lukossa jos liittyy kaveriporukalla pelaamaan. Kaverin peliin liityttäessä et voi liittyä mihinkään squadiin jos kaverin squadi on jo täynnä.
 
Jatkan listaa:
-Reviven jälkeen voi jäädä "hyppy looppiin" esimerkiksi kiveä vasten. Tästä ei taida päästä pois kuin kuolemalla.
-Kevyet ajoneuvot saattavat yhä kadota täydestä vauhdista.
-Tankkiin/hevoseen spawnatessa saa driver kitin, muttei itse ajoneuvoa.
-Joskus aseen tähtäin ei toimi oikein. Korjautuu aseen vaihdolla.
-Ainakin Howitzer tankin tykin tähtäin näyttää väärin jyrkästi ylöspäin ammuttaessa, ammus saattaa mennä kohteen yli. En tiedä onko edes bugi, mutta kohtuu rasittavaa.
-Squadi automaattisesti lukossa jos liittyy kaveriporukalla pelaamaan. Kaverin peliin liityttäessä et voi liittyä mihinkään squadiin jos kaverin squadi on jo täynnä.
Jatketaan listaa:
blue, black , white light on map AMIENS/ST.Quentin
http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/blue-black-white-light-on-map-AMIENS-ST-Quentin/td-p/5657682
 
Miten voin kun en halua pelata tästä kuin yksinpelin vain läpi niin tehdä toisen slotin ettei tarvii veljen valmiiksi pelaamaa jo sekoittaa. En tästä originista mittää oikee tiiä mut näytti youtubesta katottuna single ihan kivalta hollywood mätöltä.
 
Miten voin kun en halua pelata tästä kuin yksinpelin vain läpi niin tehdä toisen slotin ettei tarvii veljen valmiiksi pelaamaa jo sekoittaa. En tästä originista mittää oikee tiiä mut näytti youtubesta katottuna single ihan kivalta hollywood mätöltä.

Eikö teillä ole omia tunnuksia tietokoneelle? Vai meneekö silti samaan? Vai eikö peliä voi jakaa toiselle käyttäjälle? Itsehän xboxilla pelailen, että arvailen vain.
 
Nyt on 1070 alla, muut osat sigussa.
Ultralla 1080p parista mapista min - max - avg:

80 - 140 - 108
75 - 134 - 98

Jotain asetuksia kyllä tiputan jotta saisi tuon avg lähemmäs 144.
 
Nyt on 1070 alla, muut osat sigussa.
Ultralla 1080p parista mapista min - max - avg:

80 - 140 - 108
75 - 134 - 98

Jotain asetuksia kyllä tiputan jotta saisi tuon avg lähemmäs 144.
Nätisti näyttää pyörivän. Itselläkin uusi kone ostossa ja todennäköisesti tulee juurikin GTX 1070 + 144hz näyttö. Muka kuulla, että toimii hienosti.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Nätisti näyttää pyörivän. Itselläkin uusi kone ostossa ja todennäköisesti tulee juurikin GTX 1070 + 144hz näyttö. Muka kuulla, että toimii hienosti.
Tuosta kun vielä tiputtaa jonkun överin asetuksen missä kuitenkin kova FPS hit, niin varmaan erinomaisen sulava 120-140 avg.
 
Vähän lisää testejä niin tuntuu joka 64p conquest mapissa olevan average fps 98-108. Varsin tyytyväinen.
Tämä siis tosiaan kaikki tapissa ja reso 1080.
 
Tuli testattua DX12. Toimii ihan helkkarin huonosti. :D Jatkuva stutter ja FPS luokkaa 20 alempi kuin DX11. Sigussa kone.

Yksi ihmetyksen aihe on kyllä stutter, ja puhutaan DX11. Peli toiminut 1070 myötä hienosti, mutta tuntu että kun tarpeeksi pitkään pelasi alkoi jatkuva stutter. Sitten se vaan paheni jos jatkoi pelaamista. Alt+tab tai asetuksista vaihto borderless ja back ei auta. Piti restarttaa peli.
Ainakaan memory leak se ei ole, koska ei tuossa muistin kulutus noussut. Vai voiko memory leak ilmetä muuten? Betassa oli vielä memory leak itsellä, ja 32GB täyttyi joskus ja kaatui lähes itse Windows.

Ei liity ongelmiin, mutta nyt 1070 myötä seurasin mielenkiinnolla miten muuttui CPU load.
GTX 670 oli aiemmin ja CPU load oli vaan ehkä jotain 40-50%.
Nyt 1070 kanssa GPU load toki 100%, mutta CPU load heittelee siellä 60-80% välissä. Ei kuitenkaan ikinä lähellä 100%.
 
Hieno conquest roundi oli, siinä kolmen lipun aavikkomapissa about 200-1000. Nämä on näitä hetkiä kun tekisi mieli poistaa koko peli.
 
Hieno conquest roundi oli, siinä kolmen lipun aavikkomapissa about 200-1000. Nämä on näitä hetkiä kun tekisi mieli poistaa koko peli.
Toi Suez mappi on just tommonen, että toinen tiimi yleensä jyrää täysin. Ei mitään saumaa jalkamiehenä päästä etenemään lipulle, jos kaikki liput on valloitettu. Muistuttaa Argonnea jossa pullonkaulaksi muodustuu juuri C-lippu, tuota kun pitää niin voittaa.

Onneksi muuttavat tuota mappia seuraavassa päivityksessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom