Battlefield 1

Tänään tuli tosiaan viimeinen DLC. Ensitunnelmat käyty testaamassa. Mapit on omasta mielestä melko huonoja. Kokonaisuudessaan saattaa olla huonoin DLC tähän mennessä.
Lisäksi nykyään peli lagaa enemmän, etenkin sillä hetkellä kun tapan jonkun. Jotain ihmeellistä sutteria meinaa olla.

Joo ei tuosta tosiaan kummoista fiilistä jäänyt. Näin operationssia pääasiassa pelaavana mutta myös CQ:t testanneena rankkaisin DLC:t TSNP > ITNOTT > TUTI > Apocalypse. Ovat mielestäni aina heikentyneet kerta kerralta. Apocalypse aika selkeästi hätiköity tuotos, ihan TUTI:n perään ja todella lyhyt CTE testaus. Lisäksi uuden "lippulaivamoodin" eli operationssin puute on käsittämätöntä. Olisivat tehneet sitten edes yhden mapin opseja noille, jos ei historiasyistä muutoin voi yhdistää.
 
Itse taas jo CTE:ssä mappeja pelasin ja etenkin Somme on ylivoimaisesti paras mappi koko pelissä. Tykkään ihan hulluna siitä. Etenkin kun laittoivat tarpeeksi juoksuhautoja sinne.
 
Itse taas jo CTE:ssä mappeja pelasin ja etenkin Somme on ylivoimaisesti paras mappi koko pelissä. Tykkään ihan hulluna siitä. Etenkin kun laittoivat tarpeeksi juoksuhautoja sinne.

Somme on ihan hyvä jos vihut pääsevät valtaamaan niitä loppupään lippuja. Tosin paskalla hyökkääjätiimillä tai hyvällä puolustajatiimillä tuo hyökkäävä joukkue on aika suuressa vaarassa jumittua spawniinsa.

Sanoisin mapeista, että Somme > Passchendaele > Caporetto sillä ehdolle, että vihuja ei lukita Sommessa spawniin.
 
Viimeksi muokattu:
Passchendaele se leijuva punanen tuhka ottaa C lipulla ikävästi silmiin. Somme tarvis siihen basen lähistölle enemmän suojaa.

E: conquest assault on game modena huono ja nyt sitä pitää pelata kahessa kolmesta uudesta mapista.

Tottakai jotain piti hajottaa päivityksessä :facepalm:


Tuosta kuvan kuvaajasta näkee kuinka CPU käppyrä alkaa vetää piikkejä ampumisen aikana. Tapon kohdalla se hyppää reilusti kuvaajan ulkopuolelle.

E: Tämän lisäksi kolmen roundin aikana on tullut kerran Server disconnected ja BF1 lakkasi toimimasta. Eli kolmesta ensimmäisestä roundista kaksi jäi kesken.
 

Liitteet

  • Screenshot_3.png
    Screenshot_3.png
    1,5 MB · Luettu: 48
Viimeksi muokattu:
Omat fiilikset ihan ok. DLC aikalailla ottanu mallia "todellisesta" ekasta maailmansodasta. Aakeeta laakeetaa riittää ku pohjanmaalla, mutta trenchejä on sullottu kyllä melko hyvin, mikä helpottaa liikkumista. Uudet ase unlockit vähän meh, aseet mitä tähän mennessä unlockannu ihan mielenkiintosia. Ainakin yhdessä mapissa oli mielenkiintosia putkia sarjassa millä pysty laukasemaan ilmeisesti kaasua pointeille mihi ne on suunnattu. Samassa mapissa löyty myös B pointilta gramofoni jonka vieressä käteen otettava viinipullo! En päässyt vielä testamaan, mutta chatin perusteella ilmeisesti one hit kill melee ase (en tiedä meneekö paskaksi tai voiko heittää). Suht iso peukku Air Superioritylle, paras tähän mennessä mitä pelaamissani bäfissä on ollut. Mukava ihan tosissaan puotella porukkaa taivaalta :)

Tässä jo aikasemmin mainittiinkin nuo tökkimiset. Yleensä kun tulee pisteitä, hitmarkkeja tai tappoja niin selviä frametime spikeja iskee. En tiiä mitä ne on nyt paskonu, odotin että olisivat ees hieman parantaneet performancea mutta ei. Ilmeisesti vaikuttaa selvimmin porukalla joilla I7 jne. joilla ei aikasemmin kummempaa tökkimistä ollut (6600K @ 4,5GHz chokettaa kokoajan näyttistä, aikasemminkin oli jo dippejä sillontällön).
 
Patch notes: Battlefield 1 Update Notes – Apocalypse

Tässä jo aikasemmin mainittiinkin nuo tökkimiset. Yleensä kun tulee pisteitä, hitmarkkeja tai tappoja niin selviä frametime spikeja iskee. En tiiä mitä ne on nyt paskonu, odotin että olisivat ees hieman parantaneet performancea mutta ei. Ilmeisesti vaikuttaa selvimmin porukalla joilla I7 jne. joilla ei aikasemmin kummempaa tökkimistä ollut (6600K @ 4,5GHz chokettaa kokoajan näyttistä, aikasemminkin oli jo dippejä sillontällön).

Kaikki tuo lagiminen johtuu uusista service assingmentteistä ja varmaan myös uusien aseiden avaamisesta. Eli jos sitä haluaa välttää niin ei kannata tehä niitä. Kannattaa valita semmonen loadout ettei nuiden tehtävien suorittaminen etene. Ei tuota voi kokonaan välttää, mutta kannattaa esim vetää niillä aloitus perkeillä, koska niille on vähiten tehtäviä.

Vika on jo tiedossa: Jaqub Ajmal (@JaqubAjmal) | Twitter
 
Patch notes: Battlefield 1 Update Notes – Apocalypse



Kaikki tuo lagiminen johtuu uusista service assingmentteistä ja varmaan myös uusien aseiden avaamisesta. Eli jos sitä haluaa välttää niin ei kannata tehä niitä. Kannattaa valita semmonen loadout ettei nuiden tehtävien suorittaminen etene. Ei tuota voi kokonaan välttää, mutta kannattaa esim vetää niillä aloitus perkeillä, koska niille on vähiten tehtäviä.

Vika on jo tiedossa: Jaqub Ajmal (@JaqubAjmal) | Twitter
Itselläkin vakkei varsinaisesti pelin lagaamisen kannalta kyseistä ongelmaa olekkaan tuli huomattua, että ajoittain cpu käyttö hyppää jonnekkin 75% tuntumaan kun se yleisesti on 50% tuntumassa. Tätä tapahtui ennen patchia kyllä myöskin, mutta huomattavasti vähemmän.
 
7700hq täällä ja ei ihmeellistä uutta lagitusta, cpu 50%. Tosin sillon ku se zoomaa sinne kartan sisälle aina deployssa nii kauhee hidastuminen.
 
Nyt muutamia kertoja pelannut niin näköjään noin 100fps paikkeille saan uudella 2560x1440 resolla. Highta ja peri mediumia asetuksissa. Näyttö ollut nyt 120hz eikä 144hz asetuksessa kun harvalla pelillä pääsee sinne asti.

Uusista kartoista sillä mutapellolla pääsi ihan 110-120 lukemiin kun graafisesti niin paljas.
 
Tulipahan tämä itsellekin viimein hankittua kun sai koko roskan kahteen kymppiin. Tosiaan ihmeellistä hyppelyä CPU-käyrällä välillä eli ajoittain töksäyttää ~mikrosekunniksi. Prossuna R7 1700 3,6GHz. Aattelin jo, ettei tässä riitä potku mutta ilmeisesti jokin yleisempi ongelma kyseessä. Näyttiksen joutaisi päivittää kun ei tuo 1070 jaksa 1440p:llä lähellekkään 144fps:ää AA päällä.

Itse pelistä pidän kyllä nytkun siihen pääsi sisälle kunnolla. Kokeilin ennen TTK2.0:aa eikä tätä jaksanut puolta tuntia pidempään. Sniputtaminen on kyllä äärettömän helppoa ja tuhoisaa vs. BF4. Tuntuu, että myös muiden pelaajien käytös on muuttunut neloseen nähden. Nelosessa kukaan ei ikinä missään makaa vain paikallaan ampumassa vaan kaikki hyppivät pystyssä. Tässä saa tappoja jatkuvasti snipulla hepuista, jotka vain makaavat tai seisovat paikallaan ampuen jotain kaukaista kohdetta. En ole koskaan murhannut porukkaa tähän tahtiin sniperillä mitä nyt operationeita tahkoessa :D Hemmetin viihdyttävää ja kun tappaa paljon ja pelaa suht aggressiivisesti on myös hyödyksi omalle tiimilleen. Mikään puskajussi en ole.
 
Itse en missään battlefieldissä(alkaen '42) ole snipuna pelannut(kuten en lääkärinäkään) koska en ole koskaan niillä snipukivääreillä osunut kenenkään. Kestää niin kauan tähdätä että jengi ehtii aina liikkua. Ennemmin räiskii lippaallisia "sinne päin" kun jengiä lähempänä.
 
Se jäi tosta aikasemmasta viestistä mainitsematta, että snipujen luodit lentää tässä ykkösessä miljoonaa (~800m/s kun nelosessa mentiin 400-600m/s) niin helpottaa tota sniputtelua entisestään. Saatikka ylätorson yhden hitin tapot.
 
Nyt tulee hotfix noihin lagi ongelmiin, jota esiintyy tapoissa yms.

Balancer on menny omasta mielestä huonompaan suuntaan mid round balancerin tulon jälkeen. Enää ei taida matsien alussa olla minkäänlaista tasotusta, ainakaan se ei siirrä kokonaisia squadeja. Nykyään on aika yleistä, että samassa tiimissä on matsin alettua 3 viime pelin parasta squadia.
 
onkoha toi iha normaalia et server browser on lähes aina tyhjä et saa hakata sivunpäivttymistä et ilmestyy jotain tarjolle ja niit tuppaa tulemaan aina jotain 1-4 servua ja ihan randomi kokosia. vaikka filtteri on resetoitu jatkuvasti
 
onkoha toi iha normaalia et server browser on lähes aina tyhjä et saa hakata sivunpäivttymistä et ilmestyy jotain tarjolle ja niit tuppaa tulemaan aina jotain 1-4 servua ja ihan randomi kokosia. vaikka filtteri on resetoitu jatkuvasti

Ei mulla ainakaan ongelmia ole, jos filtteri on kunnossa ja servuja on oikeasti tarjolla.
 
Server browser on ollut ainakin mulla susi alusta asti. Joskus harvoin se listaa jopa enemmän servereitä kuin mitä yhdelle ruudulle mahtuu, mutta viimeksikin näytti tasan kolmea servua vaikka ei ollut mitään filttereitä päällä. Sitten kun sitä päivitti muutaman kerran niin ei näyttänyt enää mitään.
 
Aika jännä, ei ole kyllä tuommoista tullut eteen. Pelkästään conquest filttereissä ja servereitä löytyy vaikka sioille syöttää.
 
Tosiaan joku hotfixi tuli tänään ja nyt on tuntunut pari erää todella sulavalta meininki =)
 
onkoha toi iha normaalia et server browser on lähes aina tyhjä et saa hakata sivunpäivttymistä et ilmestyy jotain tarjolle ja niit tuppaa tulemaan aina jotain 1-4 servua ja ihan randomi kokosia. vaikka filtteri on resetoitu jatkuvasti

Mulla ollut samaa ongelmaa tuon uusimman päivityksen jälkeen.

Tosin en tiedä mikä päivitys tässä nyt on tulossa, käynnistin Originin niin nyt on 10 minuuttia valmistellut bäfän 79,25 GB latausta vaikka peli kovolta löytyy :vihellys::rofl:

E: Suureksi harmistukseksi päivityksen koko muuttui ja oli vain 450 megaa :sori:
 
Viimeksi muokattu:
Jotain lie ovat tehneet tässä päivityksessä kun parilla eri servulla sen ajan mitä pelasin niin kovin sulavaa on ollut tällä vanhalla koneenruoskalla. Me likey
 
Itellä päivityksen jälkeen ei juuri mitään voi pelata ilman ärsyttävää lagia.
 
Tuo buffattu (+nerffattu) Ilya Muromets Strategic loadout on kyllä huvittava operationsseissa. Ihan järkyttävän tehokas nykyään, kun nuo cluster bombit käytännössä tappavat yhdestä kaiken jalkaväen mihin ne osuvat. Periaatteessa sillä lahtaa yhdellä lipun ylilennolla kaikki capissa olevat, kun tuo osuma-aluekin on järkyttävän suuri. Hieman nauratti käyttää tuota operationsseissa, kun jokaisella lennolla lipun ylitse sai käytännössä sen 10 tappoa. Ennenhän tuo lähinnä kutitteli, että kyllä se jotain buffia kaipasi mutta en tiedä oliko tämä jo vähän taas liikaa. Toisaalta onhan tuo kankea kuin mikä ja ei enää samanlainen taivasten tankki kuin ennen tuota samaan aikaan tehtyä nerffiä kestävyyteen, nyt tuon tiputtaa jo oikeasti aika helposti alaskin. Ennen sai olla vielä se puolitiimiä ampumassa kohti, että se tipahti. Etenkin jos oli joku vielä korjaamassa sitä siellä matkustajan paikalla..

 
Tuo buffattu (+nerffattu) Ilya Muromets Strategic loadout on kyllä huvittava operationsseissa. Ihan järkyttävän tehokas nykyään, kun nuo cluster bombit käytännössä tappavat yhdestä kaiken jalkaväen mihin ne osuvat. Periaatteessa sillä lahtaa yhdellä lipun ylilennolla kaikki capissa olevat, kun tuo osuma-aluekin on järkyttävän suuri. Hieman nauratti käyttää tuota operationsseissa, kun jokaisella lennolla lipun ylitse sai käytännössä sen 10 tappoa. Ennenhän tuo lähinnä kutitteli, että kyllä se jotain buffia kaipasi mutta en tiedä oliko tämä jo vähän taas liikaa. Toisaalta onhan tuo kankea kuin mikä ja ei enää samanlainen taivasten tankki kuin ennen tuota samaan aikaan tehtyä nerffiä kestävyyteen, nyt tuon tiputtaa jo oikeasti aika helposti alaskin. Ennen sai olla vielä se puolitiimiä ampumassa kohti, että se tipahti. Etenkin jos oli joku vielä korjaamassa sitä siellä matkustajan paikalla..


Tämäpä :D Tullu itekki kokeiltua conquestissa ja assault conquestissa ja siinäki aika hirvittävää jälkee saa aikaseks. On kyllä tosiaan köykänen ja helppo pudottaa, mutta mahdollisuus paskoo vastustajatiimiä on erittäin kova.
 
rupesin pitkästä aikaa tätä taas pelaan, huomasin näytönohjaimen käyttöaste pomppii edes takasin ja hirveitä fps droppeja jatkuvasti, onko pelissä tapahtunu jotain vai voiko syy olla nvidian uusimmat ajurit?
 
Niin mikäs ton AA rocket gunin virka nyt on? Suorasta osumasta hävittäjään tulee 20 damagea.
Eikös se normi rocket gunilla tipu yhestä laakista?
 
Niin mikäs ton AA rocket gunin virka nyt on? Suorasta osumasta hävittäjään tulee 20 damagea.
Eikös se normi rocket gunilla tipu yhestä laakista?

Ei tipu kertalaakista normaalilla. Itseasiassa se normaali on yllättävänkin heikko lentokoneita vastaan, en yhtään ihmettelisi vaikka tekisi samaa damagea tuon AA:n kanssa. Tuon AA:n ideahan on siinä, että se räjähtää lentokoneen läheisyydessä jolloin ei tarvita sitä suoraa osumaa niinkuin normaalilla rocket gunilla. Osuminen on siis aikalailla helpompaa mutta väittäisin silti tuota aika turhakkeeksi, kun normaali rocket gun on huomattavasti monipuolisempi ja esim. LMG:llä saa melko hyvin kanssa lentokoneisiin tehtyä damagea. (LMG:t tekee itseasiassa varmaan enemmänkin damagea, kun tuo AA rocket gun kuitenkin lataa aikansa..)
 
Ilya Muromets Strategic loadout aiheuttaa varmasti turhautumista operationissa, kun suurin osa tiimistä pelaa samaa objectiveä. Conquestissa ei ihan samanlaista ongelmaa ole kun pelaajat enemmän hajallaan. Tästä huolimatta pelikaveri veti tuolla 60 tappoa 10 minuutin conquest matsissa :vihellys:

TTK päivityksen jälkeen sniput on hiukan huonommassa asemassa ainakin lähitaistelussa. Kannustaa pysymään kauempana, mikä lisää paikallaan istumista.
Myös supportin pelityyli on muuttunut ehkä hiukan enemmän paikallaan olemiseen. Kohtuu ärsyttävää kuolla supportille, joka makoilee 200 metrin päässä bipodin kanssa.
LMG on melkoinen laaseri bipodin kanssa ja tähän lisättynä pienempi time to kill mitä ennen.

Medic tuntuu olevan harvinaisin luokka, kun taas scouttien lisäksi myös supportteja on monesti liikaa.
 
Ilya Muromets Strategic loadout aiheuttaa varmasti turhautumista operationissa, kun suurin osa tiimistä pelaa samaa objectiveä. Conquestissa ei ihan samanlaista ongelmaa ole kun pelaajat enemmän hajallaan. Tästä huolimatta pelikaveri veti tuolla 60 tappoa 10 minuutin conquest matsissa :vihellys:

Tämähän se on melkein tämän pelin (ellei jopa Battlefieldien yleisesti) suurin ongelma tasapainotuksen vuoksi. Eli hyvin erityyppiset pelimuodot ja siihen vielä pelialustat.. Jossain operationssissa tuo tosiaan lahtaa porukkaa tehokkaasti, kun pahimmillaan siellä on se yksi lippu ja 32 vihua siellä samaan aikaan. Ei conquestissa yleensä ole tällaista, kun porukka jakaantuu 3-5 lipulle. Toisaalta sitten taas operationssissa siellä on myös se 32 tyyppiä ampumassa sitä ylilentävää lentokonetta toisin kuin CQ:ssa.. Siihen päälle sitten vielä konsolit, joilla esimerkiksi aseet ovat eritavoin suosiossa kuin PC:llä ohjain vs. hiiri pelierojen vuoksi. Ilmeisesti tämä uusi buffattu SMG08 (naurettavan tehokas CQB:ssä) ei ole konsolilla kauhean suosittu, kun rekyyli on padille aika haastava. Sama ollut käsittääkseni automaticolla. Hellriegel taas on ollut siellä se kova sana, kun rekyyli on aika kevyt ja aimassist nakuttaa osumaa puolestasi.

Ajoneuvoja ei voi oikein pelimuodon mukaan balansoida tai se tuntuisi vähintään oudolta, jos jossain moodissa hp ja damage olisi erilainen. Välillä kuitenkin ihmetyttää miksei esim. noita aseiden statseja voisi muokata hieman eritavoin PC:llä ja konsoleilla. Välillä PC saa ihan turhia buffeja/nerffejä siksi, että ase ei toiminut halutun laisesti konsolilla. Esim. nuo Hellriegel nerffithän aikanaan johtui pääasiassa konsoliongelmista ja automaticon buffi samoin konsoleista vaikka aseissa ei varsinaisesti PC:llä ollut ongelmaa.

TTK päivityksen jälkeen sniput on hiukan huonommassa asemassa ainakin lähitaistelussa. Kannustaa pysymään kauempana, mikä lisää paikallaan istumista.
Myös supportin pelityyli on muuttunut ehkä hiukan enemmän paikallaan olemiseen. Kohtuu ärsyttävää kuolla supportille, joka makoilee 200 metrin päässä bipodin kanssa.
LMG on melkoinen laaseri bipodin kanssa ja tähän lisättynä pienempi time to kill mitä ennen.

Reconit ovat kuitenkin vieläkin aika tehokkaita suhteessa muihin classeihin verrattuna edellisiin peleihin. Mielestäni ne ovat nyt ihan hyvässä asemassa. Lähitaistelussa pärjää edelleen assaultille jos pääsee yllättämään ja 30m+ matkalla siihen paikallaan olevaan supporttiin ja medikkiin saa melko helposti headshotin. Pl. tietty tilanteet missä se supportti esim. odottaa sinun työntävän pään esiin jonkun tietyn kukkulan tai ikkunan kohdalta mutta tuossahan (ainakin omasta mielestäni) edun kuuluisikin olla sen supportin. Recon voi taas siirty jokusen metriä toiseen suuntaan ja yllättää toisen yhden osuman headshotilla mikä ei muilta onnistu.

Medic tuntuu olevan harvinaisin luokka, kun taas scouttien lisäksi myös supportteja on monesti liikaa.

Supporttien määrä on kyllä kasvanut hurjasti tai ainakin se on tuntunut siltä. DICE tai joku muu julkaisi lähiaikoina tilaston noista classien määristä ja siinähän suosittuvuus taisi melko yllättäenkin olla assault > medic > recon > support. Nykyään se tuntuu ehkä enemmänkin olevan support > assault/recon > medic (toki kartalla on aina vaikutus). Jos yli puolet joukkueesta on supporttia niin se alkaa kyllä kieltämättä olemaan hieman liikaa, eivät nuo kuitenkaan pysty iskemään ja valtaamaan cappeja ihan yhtä tehokkaasti kuin assault+medic combo.
 
Sitten se vasta hankalaksi menee jos on panssariajoneuvot pelissä eikä sitä assaulttia löydy mistään. Tuntus olevan yleisempää, että rush/frontlinessa tankit saa mellastaa aika vapaasti kun neljäsosa on scouttia, yks kaks assaulttia ja loput muita. Joskus sekin ihme tullut koettua, et mediciä ollut puolet joukkueesta. Suojatuilla kentillä ehkä lisääntynyt niiden käyttö hyvästä asevalikoimasta ja balansoinnista johtuen. Infantry kentillä aika mukavasti rullaa pelit kun samantien saa piikkiä hanuriin kun vähän tuuli huojuttaa.
 
Huomattiin kaverin kanssa, että kaikkien aseluokkien rankit ovat menneet nollille ja warbondsit samoin :D Lieköhän jokin tilapäinen bugi?

EDIT: Peliin päästessä tilanne palautui normaaliksi.

Mikähän hitto siinä on, kun todella usein ei pääse liittymään kaverin partyn mukana päävalikosta peliin. Painan nappia (backspace) liittyäkseni, mutta mitään ei tapahdu. Jos koitan liittyä kaverin nimen kautta, tulee ilmoitus "Failed to join server. An unknown error occured". Tätä on tapahtunut kummankin ollessa party leaderina.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten se vasta hankalaksi menee jos on panssariajoneuvot pelissä eikä sitä assaulttia löydy mistään. Tuntus olevan yleisempää, että rush/frontlinessa tankit saa mellastaa aika vapaasti kun neljäsosa on scouttia, yks kaks assaulttia ja loput muita. Joskus sekin ihme tullut koettua, et mediciä ollut puolet joukkueesta. Suojatuilla kentillä ehkä lisääntynyt niiden käyttö hyvästä asevalikoimasta ja balansoinnista johtuen. Infantry kentillä aika mukavasti rullaa pelit kun samantien saa piikkiä hanuriin kun vähän tuuli huojuttaa.

Kyllä tuo supporttin on tietyin rajoittein kanssa ihan pätevä tankkeja vastaan. Ei siis yksinään välttämättä saa tankkia pelistä niinkuin hyvä assaultti voi tehdä mutta assaultin apurina tai tiiminä muiden supporttien kanssa on kova. HE mortar esimerkiksi on yllättävän tehokas tankkeja (ja behemotheja) vastaan, tekee lähiosumista melkein sen 15-20 damagea. Ja limpettihän iske kanssa jotain 30-40 damagea, siihen kaveriksi vielä light anti tank kranu niin pahaa tekee tankilla. Tuo limpet vielä latautuu ammo cratella aika nopsaa takaisin niin liikkumiskyvyttömään tankkiin niitä heittää sivuilta/takaa melko helposti kaksikin.
 
Viimeksi muokattu:
Supportin HE-mortar on tehokas tankkipelote. Vaatii vain sen, että tankkia aktiivisesti spotataan, että support näkee sen morkulaa tähdätessään.
 
Taas on läjä operationeita hakattuna ja liikaa painottuu mielestäni classivalinnat scoutteihin ja supporteihin. Räjähdepasketta saisi vähentää ihan huolella jotta juoksuhautataistelussa olisi oikeasti jotain mieltä ja scoutin kiväärien ei tartteis yhdestä tappaa millään etäisyydellä. Sais olla 90 max dmg kaikilla kivääreillä. Pääasiassa itsekin paiskin scoutilla ja aivan liian helppoa puuhaa.

Supportit on muuten ihan ok, mutta mortarit vituttaa rajusti. Toki KK:t on kuolettavia jos suppo makaa bipodien kanssa jossain, mutta ne on helppo napsia scoutilla kuleksimasta. Näitäkin vaan tuntuu olevan liikaa. Semmoinen realistinen ryhmärakenne olisi mielestäni hyvä. Korkeintaan 1 KK per ryhmä ja 1 kiikarikivääri per ryhmä tms ja loput ukot olis sitten perusmakeja eli medic tai assault. Onko tässä edes mitään sniperlimit servereitä olemassa?
 
Huomattiin kaverin kanssa, että kaikkien aseluokkien rankit ovat menneet nollille ja warbondsit samoin :D Lieköhän jokin tilapäinen bugi?

EDIT: Peliin päästessä tilanne palautui normaaliksi.
Täälläkin sama ja varmaan kaikilla muillakin. Päävalikon customize valikko ei toimi, mutta pelissä taas toimiikin.

Mikähän hitto siinä on, kun todella usein ei pääse liittymään kaverin partyn mukana päävalikosta peliin. Painan nappia (backspace) liittyäkseni, mutta mitään ei tapahdu. Jos koitan liittyä kaverin nimen kautta, tulee ilmoitus "Failed to join server. An unknown error occured". Tätä on tapahtunut kummankin ollessa party leaderina.
Partya en käytä, mutta kaverin peliin liittyminen on tehty aivan liian vaikeaksi. Platoonin kautta liittyminen on ainut jonka voisi sanoa toimivan hyvin.
Pelinsisäinen kaverilista ei aina näytä sitä liity painiketta vaikka kaveri olisikin jo pelaamassa. Lisäksi pelinsisäisessä kaverilistassa taitaa vieläkin olla 100 kaverin rajoitus, joten aika moni omista BF1 kavereista näkyy pelkästään Originin kaverilistalla. Originin kautta liittyminen ei toimi melkein koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huomattiin kaverin kanssa, että kaikkien aseluokkien rankit ovat menneet nollille ja warbondsit samoin :D Lieköhän jokin tilapäinen bugi?

EDIT: Peliin päästessä tilanne palautui normaaliksi.

Customize soldier ei toimi tästä syystä. Luokat on siellä nollissa. Pelissä taitaa olla oikein. Mä en saanut unlocattua medicille uutta asetta.

edit. sain kuitenkin uuden aseen suoraan pelistä. Tämä oli siis uusimman DLC:n mukana tullut ase.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tässä nykyään näin vähän pelaajia, että ei pikapelin kautta löydä matseja enää.. Ja browserinki kautta vaan kaks täyttä servua löytyi tähän aikaan.. Heikoksi on mennyt, tai sitten peli on vähän rikki miulla.
 
Onko tässä nykyään näin vähän pelaajia, että ei pikapelin kautta löydä matseja enää.. Ja browserinki kautta vaan kaks täyttä servua löytyi tähän aikaan.. Heikoksi on mennyt, tai sitten peli on vähän rikki miulla.

Melko väsynyttä menoa vrt. esim. Steamin pelatuimpiin peleihin:

Battlefield 1 Stats
 
Onko tässä nykyään näin vähän pelaajia, että ei pikapelin kautta löydä matseja enää.. Ja browserinki kautta vaan kaks täyttä servua löytyi tähän aikaan.. Heikoksi on mennyt, tai sitten peli on vähän rikki miulla.

Niin vähän pelaajia suhteessa pelimuotoihin ja karttoihin, että kaikille ei ole pelaajia. Esim. Operaatiot kannattaa suosiolla hakea browserilla, koska tähän aikaan siellä pyörii lähinnä noita campaign opseja. CQ-servuistakin varmaan valtaosa keskittyy peruspeliin ja uusimpaan DLC:hen.


E: Ja on se nyt helvetti, kun tässä on vieläkin samat bugit kuin julkaisussa.
- Reviven jälkeinen ADHD-bugi (poistuu tähdätessä, muuten ruutu pomppii kuin mikäkin).
- Reviven jälkeinen y-akselin hajoaminen. Eli x-akselin tähtäys toimii mutta y-akselin korkeussuunta menee kokonaan.
- Jos kuolet operationssissa yhden pataljoonan loppuessa (etenkin lentokoneessa) niin välillä tuo harmaa kuolemisjuttu jää päälle ja spawnaat koko peli harmaana.

Kaikki nämä poistuvat vasta kuolemasta. Ovathan nuo kohtuullisen harvinaisia mutta ärsyttäviä sielti. Tiedä sitten onko tilanne niin, että edes DICE ei tiedä mikä tuon aiheuttaa vai onko korjaus sitten niin työläs ettei sitä ole viitsitty tehdä bugien harvinaisuuden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo buffattu (+nerffattu) Ilya Muromets Strategic loadout on kyllä huvittava operationsseissa. Ihan järkyttävän tehokas nykyään, kun nuo cluster bombit käytännössä tappavat yhdestä kaiken jalkaväen mihin ne osuvat. Periaatteessa sillä lahtaa yhdellä lipun ylilennolla kaikki capissa olevat, kun tuo osuma-aluekin on järkyttävän suuri. Hieman nauratti käyttää tuota operationsseissa, kun jokaisella lennolla lipun ylitse sai käytännössä sen 10 tappoa. Ennenhän tuo lähinnä kutitteli, että kyllä se jotain buffia kaipasi mutta en tiedä oliko tämä jo vähän taas liikaa. Toisaalta onhan tuo kankea kuin mikä ja ei enää samanlainen taivasten tankki kuin ennen tuota samaan aikaan tehtyä nerffiä kestävyyteen, nyt tuon tiputtaa jo oikeasti aika helposti alaskin. Ennen sai olla vielä se puolitiimiä ampumassa kohti, että se tipahti. Etenkin jos oli joku vielä korjaamassa sitä siellä matkustajan paikalla..



Juu otin sillä operationissa 227/0 KD.n :D
 
Juu otin sillä operationissa 227/0 KD.n :D

Heh. Kai oli kunnon suolat tulilla chatissa vihollisen toimesta? :D

Rehellisesti sanottuna nyt kun tuota on hieman lennelty niin en tiedä voiko tuota sanoa ees OP:ksi. Pari LMG:tä vetää sen aika helposti kumoon tai 1 AA tai 1 vihun fighter. On kuitenkin sen verran kankea, että kun lentää jonkun kantamaan niin sieltä kestää päästä pois. Toki moni mieluummin itkee lentokoneiden ja tankkien tehokkuudesta, kuin oikeasti koittaa tuhota niitä. Jos nerffaavat tuota damagea niin sitten tuota ei taas kannata käyttää. Jos nyt jotain muutoksia tekisi niin ehkä hieman tehoa pois ja hieman hp:ta lisää.
 
Heh. Kai oli kunnon suolat tulilla chatissa vihollisen toimesta? :D

Rehellisesti sanottuna nyt kun tuota on hieman lennelty niin en tiedä voiko tuota sanoa ees OP:ksi. Pari LMG:tä vetää sen aika helposti kumoon tai 1 AA tai 1 vihun fighter. On kuitenkin sen verran kankea, että kun lentää jonkun kantamaan niin sieltä kestää päästä pois. Toki moni mieluummin itkee lentokoneiden ja tankkien tehokkuudesta, kuin oikeasti koittaa tuhota niitä. Jos nerffaavat tuota damagea niin sitten tuota ei taas kannata käyttää. Jos nyt jotain muutoksia tekisi niin ehkä hieman tehoa pois ja hieman hp:ta lisää.


Tutut itkut. Helposti sen saa alas mutta 99% pelaajista ei tajua ampua koneita tavallisilla aseilla. Hyökkääjänä kun tiputat puolustajien lipulle niin paras oli 19 tappoa kerralla.
 
E: Ja on se nyt helvetti, kun tässä on vieläkin samat bugit kuin julkaisussa.
- Reviven jälkeinen ADHD-bugi (poistuu tähdätessä, muuten ruutu pomppii kuin mikäkin).

Ei ole vissiin sama kuin pakkoliikebugi? Taikka afterlife boogie... veivaa elvytyksen jälkeen ees sun taas asetta. Alusta asti kai tuokin ollut.

Edelleen tulee vastaan vanha tuttu pelin lopetus bugikin... välillä kestää seuraavan kentän lataukseen asti paluu päävalikkoon. Yli puoli minuuttia.

Uutta on sitten kai HDR päivityksen jälkeen tullut parhaan squadin hehkuvat anonyymit miehet. Joskus ne leijuu ilmassa, joskus eivät.

Tuo aseiden ja bondsien häviäminen soltun kustomoinnista... Huoh. Tuliko tuo nyt sitten pikabugi korjauksen jälkeen, vai oliko se osa "korjausta" että ne piti disabloida?

Mitä ajatuksia muuten tuo afflictions herättää?
 
Onko tässä nykyään näin vähän pelaajia, että ei pikapelin kautta löydä matseja enää.. Ja browserinki kautta vaan kaks täyttä servua löytyi tähän aikaan.. Heikoksi on mennyt, tai sitten peli on vähän rikki miulla.
Kuinka tiukat filtteri asetukset sulla on server browserissa? Vaikuttaa aika paljon servujen löytymiseen :D

Pikapeli toimii muutenkin miten sattuu. Välillä heittää amerikan servuille 150 pingillä tai sitten tyhjille servuille.
Alla olevaa virhesanomaa tulee myös melko usein kellonajasta huolimatta.
Screenshot_12.png

E: Ja on se nyt helvetti, kun tässä on vieläkin samat bugit kuin julkaisussa.
- Reviven jälkeinen ADHD-bugi (poistuu tähdätessä, muuten ruutu pomppii kuin mikäkin).
- Reviven jälkeinen y-akselin hajoaminen. Eli x-akselin tähtäys toimii mutta y-akselin korkeussuunta menee kokonaan.
- Jos kuolet operationssissa yhden pataljoonan loppuessa (etenkin lentokoneessa) niin välillä tuo harmaa kuolemisjuttu jää päälle ja spawnaat koko peli harmaana.

Kaikki nämä poistuvat vasta kuolemasta. Ovathan nuo kohtuullisen harvinaisia mutta ärsyttäviä sielti. Tiedä sitten onko tilanne niin, että edes DICE ei tiedä mikä tuon aiheuttaa vai onko korjaus sitten niin työläs ettei sitä ole viitsitty tehdä bugien harvinaisuuden vuoksi.
Boldattu poistuu jos käyt jossain stationary aseessa. Y-akselin hajoaminen on aika paljon harvinaisempi ja siihen taitaa auttaa vain redeploy.
Revive bugeja yritettiin korjata joskus ensimmäisien kuukausien aikana :D

Ehkä pahin bugi mitä itselle on tullut. Spawnaa tyhjään tankkiin -> Peli palauttaa takaisin spawni ruutuun virhesanomalla "The player you deployed on was killed" -> Oma tankki näkyy oranssina basessa -> Et voi spawnata mihinkään, koska peli luulee että olet elossa -> ALT + F4
 
Niin uusi bugi mitä Nyt on tullut vastaan, otat murometin mutta saat tavallisen koneen ilman mitään aseistusta.
 
Mulla ruvennu taas BF1 kaatuilemaan. Uusimman bios päivityksen (BIOS 1203 emona Asus Z270-A) jälkeen muistaakseni alko tää, vaikka siitäkin on jo aikaa. Tässä vähän tarinaa:

Muistit ei ollu enää vakaat säädetyillä arvoilla, joita käytin jo pitkään, niin pistin xmp arvoille. Se näytti taas toimivan...jonkun aikaa. Välillä aina kaatuili. Event viewerissä oli faulting module bf1.exe tai joku xxx.dll. Oletin, että nuo xmp arvot on ainakin vakaat, mutta ilmeisesti ei. Kerran ku bf kaatu, niin sen jälkeen tuli blue screeni työpöydällä. Käynnistin uudestaan ja taas tuli blue screen työpöydällä ollessa.

Tuon jälkeen sit asensin Win10 uusiks tikulta, puhas asennus. Xmp arvot on käytössä. Tänään sit taas BF1 kaatu exception code jtn. 0xc0000005, tämä tuli aina jos muistit ei ollu vakaat, no ajoin HCI memtestiä ja löytykin virheitä. Sitten nostin vccio ja sa voltteja vähän ja testasin niin oli ok. Sit sain jo pelattuu useemman roundin, mutta nyt taas kaatu. Onko tuo uusin bios, se spectre/ meltdown hajottanu jotain muistiohjaimesta? Vai mikä tässä on? Nyt tällanen info event vieweristä:
Faulting application name: bf1.exe, version: 1.0.53.31065, time stamp: 0x5a8f74ec
Faulting module name: bf1.exe, version: 1.0.53.31065, time stamp: 0x5a8f74ec
Exception code: 0xc0000096

Mihin tuo code viittaa? Alkaa tässä keinot ja ymmärrys loppumaan. Auttaskohan clear cmos? Laitoin windows defenderin scannaamaan, jos jtn löytys.
 
Mulla ruvennu taas BF1 kaatuilemaan. Uusimman bios päivityksen (BIOS 1203 emona Asus Z270-A) jälkeen muistaakseni alko tää, vaikka siitäkin on jo aikaa. Tässä vähän tarinaa:

Muistit ei ollu enää vakaat säädetyillä arvoilla, joita käytin jo pitkään, niin pistin xmp arvoille. Se näytti taas toimivan...jonkun aikaa. Välillä aina kaatuili. Event viewerissä oli faulting module bf1.exe tai joku xxx.dll. Oletin, että nuo xmp arvot on ainakin vakaat, mutta ilmeisesti ei. Kerran ku bf kaatu, niin sen jälkeen tuli blue screeni työpöydällä. Käynnistin uudestaan ja taas tuli blue screen työpöydällä ollessa.

Tuon jälkeen sit asensin Win10 uusiks tikulta, puhas asennus. Xmp arvot on käytössä. Tänään sit taas BF1 kaatu exception code jtn. 0xc0000005, tämä tuli aina jos muistit ei ollu vakaat, no ajoin HCI memtestiä ja löytykin virheitä. Sitten nostin vccio ja sa voltteja vähän ja testasin niin oli ok. Sit sain jo pelattuu useemman roundin, mutta nyt taas kaatu. Onko tuo uusin bios, se spectre/ meltdown hajottanu jotain muistiohjaimesta? Vai mikä tässä on? Nyt tällanen info event vieweristä:
Faulting application name: bf1.exe, version: 1.0.53.31065, time stamp: 0x5a8f74ec
Faulting module name: bf1.exe, version: 1.0.53.31065, time stamp: 0x5a8f74ec
Exception code: 0xc0000096

Mihin tuo code viittaa? Alkaa tässä keinot ja ymmärrys loppumaan. Auttaskohan clear cmos? Laitoin windows defenderin scannaamaan, jos jtn löytys.

Mites kulkee jedeceillä? Aidan ja tuon HCI:n lisäksi bäfä on seuraavaksi paras vakaustesti, et vika ei välttämättä ole pelissä vaikka sekään ei mikään ihme olisi... Kaatumiset on kuitenki aika harvinaisia vaikka bugeja joka päivä vastaan tuleeki. Mitä muuten blue screen view kertoi noista ilmeisesti mitenkään bäfään liittymättömistä kaatumisista?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom