Battlefield 1

Ajattelinpas lyödä pelin tulille ja räiskiä hetken puntaroidessani, että kannattaako sijoittaa ropojaan premiumiin, kun alkaa nuo nykyiset mapit vähän puuduttamaan. Ruudulle pamahti Argonne Forest, jossa about kolmasosa vastustajista kiipeilee ja seikkailee siinä B:n (conquest) yläpuolella bunkkerin päällä/kukkuloilla. Jotenkin olisin odottanut, että tuolle oltaisiin jo voitu tehdä jotain, mutta odotin kai liikoja. Puuduttavaa räpeltämistä, premiumkin jäi toistaiseksi hankkimatta. Helppo voittohan siitä toki tuli, mutta jotenkin vaan onnistuu tuollainen perseily väsyttämään niin paljon, että ei siinä pelihimot ainakaan kasvamaan pääse. Onhan niitä kyseenalaisia paikkoja toki muitakin, mutta näin tällä kertaa.

Jos joku ei ole vielä osaansa tästä taikuruudesta saanut, niin kyse on siis tästä:



mua ei oo ikinä ketään tuolta tappanut enkä edes ole nähnyt kenenkään tuolla kiipeävän :confused:
 
Lisähuomiona mainittakoon että latausajat varmaan puolittuivat edellisestä i7-4790k:sta. Ainoa kohta jossa näin cpu-usagen pyörivän täydet 100%. Ei ihme että latautui karttakin nopeasti.

Jos sulla on toi 4790k vielä ja haluat siitä luopua niin laita yv :)
 
Outoa, että Ryzeni pärjää paljon huonommin kuin 6900k, vaikka IPC on lähes sama. 6900k voittaa 7700k:n multiplayerissä, muttaa R7 ei pärjää edes i5:lle. Vaikea päättää, että minkä ostaisi? Tulevista Ryzen optimoinneista ainakaan DICE:n suunnalta ei ole mitään tietoa.
 
Tuon eilisen testin perusteella voisi sanoa että BF1 ei kovin järkevästi toimi, yhdelle säikeelle annetaan enemmän kuormaa kuin kaikille muille, joka rajoittaa mitä ilmeisimmin pelin suorituskykyä. Samaan aikaan kolmasosa prosessorin ytimistä on kokonaan käyttämättöminä kun sovellus ei anna niille mitään tehtäviä. Optimoinnistahan tässä on juurikin kyse.

Minulle tuo suorituskyky BF1 käytössä kuitenkin riittää oikein mainiosti yllä olevista seikoista huolimatta. Kivestä tosiaan vielä viimeinen puristus ottamatta kun jäähyn palikoita odottelen, mutta tuo viimeinen ~ 100MHz tms mitä on otettavissa ei varmaankaan kovin huikeaa eroa tee. Tietty sitten nuo SMT jutut erikseen, mutta sen suhteen on todella vaikea sanoa tuleeko jotain muutoksia joilla on merkitystä suorituskykyyn tässä pelissä.
 
Hauska juttu, otin pois päältä tuon "WEAPON DOF" jutun videoasetusten ekalta sivulta, lisäksi rajasin vsyncin päälle, 60hz, borderless mode ja pientä tviikkausta HIGH presettiin.

Aiemmin 3570k + GTX970 setillä on prossun ja näyttiksen lämmöt huidelleet siellä 70 celsiuksen tienoilla, nyt tuli droppia 60 tasolle.

Toisaalta nyt FPS saattaa välillä tippua tasolle 55, kuin aiemmin niin tuntui käyvän todella harvoin...
 
Tuon eilisen testin perusteella voisi sanoa että BF1 ei kovin järkevästi toimi, yhdelle säikeelle annetaan enemmän kuormaa kuin kaikille muille, joka rajoittaa mitä ilmeisimmin pelin suorituskykyä. Samaan aikaan kolmasosa prosessorin ytimistä on kokonaan käyttämättöminä kun sovellus ei anna niille mitään tehtäviä. Optimoinnistahan tässä on juurikin kyse.

Vaikuttaa mielenkiintoselta, sillä itselläni ei vastaavaa tapahdu. Korkein piikki yhdelle ytimelle oli 80% luokkaa eilen ja kaikki muut säikeet olivat myös suhteellisen tasaisella rasituksella. Täytyypä tänään tutkia lisää.
 
Hauska juttu, otin pois päältä tuon "WEAPON DOF" jutun videoasetusten ekalta sivulta, lisäksi rajasin vsyncin päälle, 60hz, borderless mode ja pientä tviikkausta HIGH presettiin.

Aiemmin 3570k + GTX970 setillä on prossun ja näyttiksen lämmöt huidelleet siellä 70 celsiuksen tienoilla, nyt tuli droppia 60 tasolle.

Toisaalta nyt FPS saattaa välillä tippua tasolle 55, kuin aiemmin niin tuntui käyvän todella harvoin...
Borderless luultavasti tiputtaa sun FPS:ää.
Ainakin ennen se on toiminut todella paljon heikommin vs fullscreen.

Toi tosin tuskin kovin ihme että CPU load, ja siten lämmöt, laskee kun FPS lukitaan max 60.
Aiemmin kun se olettettavasti on tehnyt enemmän työtä kun tarjotaan duunia GPU:lle niin paljon kuin tehoa riittää.
 
Outoa, että Ryzeni pärjää paljon huonommin kuin 6900k, vaikka IPC on lähes sama. 6900k voittaa 7700k:n multiplayerissä, muttaa R7 ei pärjää edes i5:lle. Vaikea päättää, että minkä ostaisi? Tulevista Ryzen optimoinneista ainakaan DICE:n suunnalta ei ole mitään tietoa.

Tilanne elää jatkuvasti. Tässä eilen julkaistuja testejä: Spiele-Benchmarks auf Windows 7 mit AMD Ryzen

BF 1: "This allows the CPU to work faster than the Core i7-6850K and almost scratches on the Core i7-6900K - both tested under Windows 10, well-thought."

Missä lähteessä väitetään ettei R7 pärjää edes i5:lle multiplayerissa? Tuota väitettä en nimittäin kyllä purematta niele.
 
Aika kiva toi uus Verdun Heights kartta kun eilen kävin sitä tunnin verran nakuttelemassa. :comp:

Kävikö joku muukin kokeileen? :think:
 
Tilanne elää jatkuvasti. Tässä eilen julkaistuja testejä: Spiele-Benchmarks auf Windows 7 mit AMD Ryzen

BF 1: "This allows the CPU to work faster than the Core i7-6850K and almost scratches on the Core i7-6900K - both tested under Windows 10, well-thought."

Missä lähteessä väitetään ettei R7 pärjää edes i5:lle multiplayerissa? Tuota väitettä en nimittäin kyllä purematta niele.
Muistaakseni GamersNexus totesi testeissään Ryzenin olevan i5 tasolla Battlefieldissä.
 
Onko muuten muilla samansuuntaista ongelmaa server browserin kanssa, että listaamalla ns kaikki servut pelaajamäärän mukaan löytyy vain muutamia missä pelaajia?

Totesin itse, että paras tapa löytää servut on kirjoittaa tekstihakuun yksittäisiä kirjamia A-Ö, alkoi kummasti löytymään paljon täysiä custom servereitä, ja toki myös EA:n omia HC-servuja. Nykyään ne kaikki on tosin itellä Favoriteissä, niin ei tarvi enää hakea.

Bugi vai ominaisuus?:think:
 
Muistaakseni GamersNexus totesi testeissään Ryzenin olevan i5 tasolla Battlefieldissä.

En itse ainakaan löytänyt GNexukselta mp-testiä. Löysin vain sp-testejä ja briefin, jossa todettiin että multiplayerin benchaaminen ei ole riittävän helposti toistettavissa ja siksi testaavat singleplayerilla. Lisäksi sanovat että onneksi sp ja mp tulokset ovat lähes samoja, joka taas omiin kokemuksiini perustuen on kukkua. Ryzenillä en ole edes singleplayeria testannut, mutta 4790k:lla pelasin sp:n läpi ja harvemmin näki edes 60% cpu-usagea. Sen sijaan 64p multiplayerissa cpu-usage oli jatkuvasti 80-100% välimaastossa.

Vastaavia multiplayer i5 vs. i7 kokemuksia löytyy ihan tästäkin threadista. Mm. viestistä #1069
 
Tuon eilisen testin perusteella voisi sanoa että BF1 ei kovin järkevästi toimi, yhdelle säikeelle annetaan enemmän kuormaa kuin kaikille muille, joka rajoittaa mitä ilmeisimmin pelin suorituskykyä. Samaan aikaan kolmasosa prosessorin ytimistä on kokonaan käyttämättöminä kun sovellus ei anna niille mitään tehtäviä. Optimoinnistahan tässä on juurikin kyse.

Minulle tuo suorituskyky BF1 käytössä kuitenkin riittää oikein mainiosti yllä olevista seikoista huolimatta. Kivestä tosiaan vielä viimeinen puristus ottamatta kun jäähyn palikoita odottelen, mutta tuo viimeinen ~ 100MHz tms mitä on otettavissa ei varmaankaan kovin huikeaa eroa tee. Tietty sitten nuo SMT jutut erikseen, mutta sen suhteen on todella vaikea sanoa tuleeko jotain muutoksia joilla on merkitystä suorituskykyyn tässä pelissä.

Saattaa olla tyhmä kysymys mut onhan sulla varmasti power planista high performance päällä? :D eiks se rajota noita ytimiä.
 
Kyllä on. Tarkistin vielä eilen ennen ja jälkeen kun ajelin tuota testiä. Pitää testata lisää jossain välissä ja katsoa saako tuon toistettua. Onko muut katsoneet noita graafeja pelin aikana mitä ne sanoo?
 
äsken katsoin mitä 7700K sanoo, ja ainakin sillä kaikki 4 ydintä ja 8 säiettä painaa tasaisesti duunia.

muoks. En tullut ottaneeksi screenshottia, mutta voin myöhemmin tesmailla uudemman kerran ja postata graafit.
 
Onko muuten niin että tässä ei ole mitään test rangea? En ole ainakaan löytänyt jos on, vähän hölmöä ettei voi ennalta treenata vaikka lentokoneita tms ja sitten ei koskaan tule kokemusta niistä.
 
Onko muuten niin että tässä ei ole mitään test rangea? En ole ainakaan löytänyt jos on, vähän hölmöä ettei voi ennalta treenata vaikka lentokoneita tms ja sitten ei koskaan tule kokemusta niistä.

Ei ole. Tyhjään servuun vaan. Jos siis noita ajoneuvoja voi niissäkään enää koeajella ennen varsinaisen kierroksen alkua.
 
Tässä tällainen jonka leikkelin Afterburnerista. Sori huono sovitus kun piti ottaa useampi screenshotti ja yhdistää. Sitten vielä yhden unohdin ottaa niin jäi vähän puuttumaan kun sen myöhemmin napsasin tämän tajuttuani. Ajanee kuitenkin asiansa.

Kuvassa siis GPU lisäksi "Memory usage" alla kaikki Ryzenin 16 threadia ja niiden kuormitus. Kuten kuvasta näkee, niin osa ytimistä lepäilee kokoajan ja muissa kuormitus vaihtelee. Ekalla säikeellä on 100% kuormaa, mutta kaikilla muilla kuormitus on vajaa taikka sitä ei ole laisinkaan. Ajelin siis ekaksi tolla 1080p LOW ja sitten 1440p CUSTOM jossa siis kaikki HIGH paitsi Mesh, Tekstuurit ja vielä joku kolmas muu asetus ULTRA millä suht. pieni vaikutus FPS. Tämä jälkimmäinen on siis vakioasetukseni millä pelaan. 1080p GPU ei mene tukkoon samalla tapaa kuin 1440p. Myös CPU kuormassa on nähtävillä selkeä ero varsinkin ekassa threadissa resojen välillä.

bf1_ryzen.png

Kyllä on. Tarkistin vielä eilen ennen ja jälkeen kun ajelin tuota testiä. Pitää testata lisää jossain välissä ja katsoa saako tuon toistettua. Onko muut katsoneet noita graafeja pelin aikana mitä ne sanoo?

Lainasin tuon aikaisemman viestisi myös tähän niin on helppo verrata. Tässä omat käppyrät 64p conquest, Amiens(sumussa), 1920x1080, ensimmäinen puolikas high preset ja toinen ultra. Olin väärässä aiemmin sanoessani ettei yksikään coreista käynyt mielestäni yli 80%. Itselläni käy syystä X core 16 kaikista lähimpänä 100% jatkuvasti, enkä huomannut tätä koska oletuksena katson aina coret 1-8. Toinen mielenkiintoinen huomio on se, että vaihtamalla ultra presetille, ko. coren käyttö nousi vielä entisestään.

1920x1080, high preset:
Min: 88 fps
Avg: 130,103 fps
Max: 188 fps

1920x1080, ultra preset:
Min: 75 fps
Avg: 120,173 fps
Max: 164 fps

Coret 1-8:
core1-8.PNG
Coret 9-16:
core9-16.PNG

Cpu total usage peak %:
totalcpupeak.PNG


Yhteenvetona sanoisin että BF1 hyödyntää tällä hetkellä kahdeksaa säiettä suhteellisen tehokkaasti ja yhtä niistä todella tehokkaasti. Hyötyy siis yhden ytimen korkeasta kellotaajuudesta sekä monesta(väh. 8) säikeestä. Mutta kuten huomata saattaa, multiplayerissa total cpu usage% on myös piikkaillut yli 50%, joka tarkoittaa sitä, että niissä tapauksissa olisi mahdollisesti saattanut jotain stutteria esiintyä, jos SMT olisi pois päältä / olisi "vain" kahdeksan säiettä käytössä. :think:

E: Lisätty total usage peak%.
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä mielenkiintoista. Pitää varmaan pela.. eikun testata tänään lisää ja katsoa noita käppyröitä. En keksi miksi mulla noita coreja on tuolla idlenä ja muutenkin tuo kuormitus vaikuttaa aika erilaiselta kuin @Keketin.

Mitään ongelmaa sinänsä minulla ei ole, peli pyörii kauniisti tästä huolimatta, mutta onhan toi vähän kumma jos mulla iskee yksi threadi about tapissa kokoajan ja muut sitten ottaa iisisti taikka nukkuu kokonaan, kun toisella taas "main thread" vetelee lähelle 100% mutta ei tapita samalla tapaa ja sitten muut kaikki kantaa kevyttä kuormaa.

Pitää ehkä kokeilla onko tässä jopa mappien välillä eroa tms.
 
YouTuben BF1 Ryzen testi videoissa oon myös nähny tota, että 1 threadi on isommalla käytöllä, kuin muut. Niissäkin se välillä piikkaa 100%:n.
 
@Keketin millasissa luvuissa sulla oli gpu usage ton testin aikana? Tuo 75fps minimi kuulostaa aika pieneltä GTX1080:lle (?).

Gpu usage.PNG

Tuo min fps on huono mittari, kun se voi tulla mistä tahansa alt-tabailusta tms. benchmarkin aikana. Mutta kun ei tiedä/osaa mitata sitä low 1% jota mm. io-tech käyttää. :comp:
 
Gpu usage.PNG

Tuo min fps on huono mittari, kun se voi tulla mistä tahansa alt-tabailusta tms. benchmarkin aikana. Mutta kun ei tiedä/osaa mitata sitä low 1% jota mm. io-tech käyttää. :comp:
Ok. Nyt kun vielä tietäs minkälaiset nuo luvut ois kellotetulla 7700K.lla :confused:
 
Olisiko paras vaihtohto (vs graafin silmäily) pistää FRAPS ottaa 10 min ajan min/max/avg mistä se tekee CSV tiedoston? Jos nyt haluaa nähdä tarkempaa lukemaa. Aloittaa sen kun on jo pelissä, ja sellainen aika sille että myös loppuu ennen rundia. Eikä alt täbbäile välissä.
 
Olisiko paras vaihtohto (vs graafin silmäily) pistää FRAPS ottaa 10 min ajan min/max/avg mistä se tekee CSV tiedoston? Jos nyt haluaa nähdä tarkempaa lukemaa. Aloittaa sen kun on jo pelissä, ja sellainen aika sille että myös loppuu ennen rundia. Eikä alt täbbäile välissä.

Tästä syystä laitoin nuo frapsin antamat luvut tuohon graafin ylle. Ei sitä vaan aina ajattele sitä alt-tabailua, kun esim tässä tapauksessa menin siirtämään tuota msi:n monitorointi-ikkunaa hieman paremmin näkyville toisella näytöllä. Ja kuten todettu, tuo min fps on silti huono, kun se voi olla vaikka yksittäinen droppi, joka johtuu syystä X. Siksi tuo io-techin artikkeleissakin käytetty "99. persentiili" olisi paras vaihtoehto, mutta ainakaan itse en tiedä miten tuo yksinkertaisesti ja nopeasti mitattaisiin. Ilmeisesti tuo OCAT-softa sen tekee, mutta itselläni ei ole siitä mitään kokemusta.

"99. persentiili (99th percentile) ilmoittaa muuttujan arvon, jota parempia ovat 99 % arvoista. Yksinkertaistetussa esimerkissä on 100 mitattua arvoa, jotka asetetaan paremmuusjärjestykseen. 99. persentiili jättää huomioimatta huonoimman arvon ja ilmoittaa 99. parhaimman arvon.

Kyseessä ei ole siis perinteinen ruudunpäivitystesteissä esitetty minimiarvo, joka voi olla vain yksittäinen muita hitaammin renderöity ruutu ja poikkeustapaus, vaan minimi, kun 1 % huonoimpia ruutuja on jätetty huomioimatta."

Tuo on huomattavasti parempi mittaustapa kuin se yksittäinen mahdollinen minimi fps.

E: OCAT vaikuttaakin aika simppeliltä softalta, käydääs ajamassa testit.
E2: OCAT:lla mitattu 99. persentiiliksi ~80fps samanalaisessa skenaariossa kuin tuo aikaisempi viestini, jossa käppyrät jne. Näyttää myös olevan suhteellisen linjassa esim. IO-tech GTX 1080Ti artikkelin BF1-testitulosten kanssa. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Nopeastihan nuo frapsin suoltamat heittää exceliin, päivitysnopeus ja GPU-käyttöaste vaikka päällekäin. Fraps bench viewer myös hyvä työkalu :comp:

900x900px-LL-c9df9074_616b75ff_Capture.PNG
 
Nyt hieman kokeilin niin ihan samanlaiset käppyrät kyllä tuli kuin eilen. Nyt mappina Amiens. Yksi threadi tapissa, loput sitten vajaalla ja osa kokonaan käyttämättä (6 kpl, sama määrä kuin eilen).

Mitäs olette Ryzenin kanssa laittaneet Thread.MaxProcessorCount arvoksi?
 
Must vaan vieläkin tuntuu että aseiden teho riippuu päivästä ja se on välillä ihan randomi.
Jos pelaan eri päivinä samalla aseella ni toisena päivänä se tappaa about heti ja toisena ei. Tai sit vaan toisena päivänä osun jatkuvasti päähän ja toisena en... mikä olis sekin jotenkin kummallista.
 
Nyt hieman kokeilin niin ihan samanlaiset käppyrät kyllä tuli kuin eilen. Nyt mappina Amiens. Yksi threadi tapissa, loput sitten vajaalla ja osa kokonaan käyttämättä (6 kpl, sama määrä kuin eilen).

Mitäs olette Ryzenin kanssa laittaneet Thread.MaxProcessorCount arvoksi?

Mystistä. Itse en ole ollut edes tietoinen tuommoisesta komennosta, joten mulla se on vakiona.
 
Itsellä se oli i5 kivellä arvossa 4, mutta otin pois käytöstä kun Ryzeniin siirryin. Mietiskelin pitäisikö tuo laittaa sitten arvoon 16 kokeeksi tms.

Tietty pelin uudelleenasennus voisi myös olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
 
Ok. Nyt kun vielä tietäs minkälaiset nuo luvut ois kellotetulla 7700K.lla :confused:

Ei ollut nyt 7700k tarjolla, mutta 4,4ghz 6700k & GTX 1080. 1920x1080 / ultra preset. 64p Conquest, Ballroom Blitz.

Min: 2 (Tästä käy taas ilmi miksi se min fps ei ole kovin hyvä mittari)
Avg: 133,807
Max: 222

Cpu:
6700k cpu usage.PNG

Gpu:
gpu usage.PNG

Nämähän EI ole sitten suoraan verrannollisia noiden aikaisempien omien tulosteni kanssa. Mutta aika hyvää osviittaa näistä saa. Johtopäätöksenä tästä voi vetästä että gpu-usage ei ole intel-alustallakaan 1080p resolla jatkuvasti 100% ja fps-lukemat näyttäisi pyörivän aika samoissa joka tapauksessa. (+-10% eri kartoissa mitattuihin tilanteisiin nähden)

Joku tietysti jaksaessaan voisi kokeilla vielä joko Amiens tai Monte Grappaa em. asetuksilla ja katsoa miltä gpu-usage näyttää niin se pois sulkisi myös tuon karttojen välisen eron.

1080p / Ultra / 64p Conquest lukuja kerättynä:
Intel 6700k / Ballroom Blitz: 133,807 avg fps
Ryzen 1700x / Amiens: 120,173 avg fps
Ryzen 1700x/ Monte Grappa: 139,178 avg fps

Ja siihen loppu omalta osaltani 1080p testailu. Toivottavasti näistä on jollekin apua kun pohtii alustaa bf1:stä silmällä pitäen. Aika jatkaa pumpumeja 3440x1440 resolla. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Ilmenny uus bugi. Ei riitä, että tulee server disconnected 100% joka kerta ku koittaa joinaa servulle ja sit pitää kolme kertaa joinaa sinne ennenku pääsee servulle, ni uus bugi on sit että se jää ikuiseen looppiin "loading game", eikä se ikinä sinne joinaa... eikä voi painaa ees bäkkiä, vaan pitää alt+f4 quittaa pelistä ja sit koittaa uusiks.

:sangry:

edit: niin ja balanssia ne ei vaan saa korjattua. Monessa pelissa omien skillikeskiarvo on jotain 20 ja vihollisten 80. Siinä voi suoraan jo quittaa pelistä heti alussa ku tietää ettei oo toivoakaan voittamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Siis näkeekö tuollaisen "skill-tason" jostakin? Vai puhutko normi-leveleistä?
 
Siis näkeekö tuollaisen "skill-tason" jostakin? Vai puhutko normi-leveleistä?
Battlefield companionista näkee detailed stats osiosta, aseet, skill, kd jne jne.
Tais mitata kutakuinkin minkä tasoisia vastustajia vastaan tapellaan ja siitä tulee +/- siihen skill scoreen
 

Liitteet

  • Ayy.png
    Ayy.png
    238,7 KB · Luettu: 51
Onko muuten muita jotka hurahtanut tuohon Autoloading 8 .35 Marksmaniin? parhaimmistoa dps:n suhteen (automatico voittaa alle 10m päästä) ja revolverin kanssa paritettuna aikamoinen combo
 
Battlefield companionista näkee detailed stats osiosta, aseet, skill, kd jne jne.
Tais mitata kutakuinkin minkä tasoisia vastustajia vastaan tapellaan ja siitä tulee +/- siihen skill scoreen
Kolmosessa se meni tuolla tyylillä. Nelosessa skill muodostuu 60% spm, 30% kpm ja 10% kd arvoista. Uskon että tässä on käytössä suurimmalta osalta sama systeemi kuin nelosessa.
 
Jännä kun ei pysty pelaamaan mitään muuta kuin 24 pelaajan modeja ilman järkyttävää fps droppia. 30fps tienoille putoaa 64 conquestissa ja ihan sama onko low vai ultra asetukset.
 
Jännä kun ei pysty pelaamaan mitään muuta kuin 24 pelaajan modeja ilman järkyttävää fps droppia. 30fps tienoille putoaa 64 conquestissa ja ihan sama onko low vai ultra asetukset.
Periaatteessa toki prossu menee melko "BF1 minimeissä", ja muisti melko hidasta.
Muistelen vain että muistin nopeus fiksaili joillain droppeja tässä pelissä, ellei sitten ole quad channel.
Muistia sulla kuinka paljon, ei lue spekseissä?

Onko siis tilanne ollut aina sama?
Pelaatko DX11 vai DX12, ja onko Borderless vai Fullscreen? Pelissä paras kombo on helposti DX11 ja Fullscreen.
 
Periaatteessa toki prossu menee melko "BF1 minimeissä", ja muisti melko hidasta.
Muistelen vain että muistin nopeus fiksaili joillain droppeja tässä pelissä, ellei sitten ole quad channel.
Muistia sulla kuinka paljon, ei lue spekseissä?

Onko siis tilanne ollut aina sama?
Pelaatko DX11 vai DX12, ja onko Borderless vai Fullscreen? Pelissä paras kombo on helposti DX11 ja Fullscreen.

8Gb muistia ja 7 gigaa näyttää olevan käytössä yhteensä pelatessa. DX11 Fullscreen. On ollut julkaisusta asti sama homma. Siinä välissa asennettu windowskin uudestaan ja kaikki ajurit.

Tarkoituksena olisi kyllä päivitellä emoa prossua ja muisteja kohta.
 
Mikä noista versiosta kannattaa ostaa että saa kaikki DLC:t? Ilmeisesti tuo 79€ maksava Deluxe edition?
 
Kuvittelenko vain vai onko tässä jotenkin positionaaliset äänet heikommalla tolalla kuin aikasemmissa? Toki selvää ettei tässä haeta mitään CS-henkisiä tarkkoja mekaniikkoja mutta silti pienemmissä domination matseissakin hankala välillä erottaa suuntia, samaten joitain ääniä (vaikka ovien availu) ei meinaa kuulla aina vaikka olisikin hiljaista muuten.

War Tapes toki korostaa tuota mutta headphones-presetilläkään ei kuulosta kovin tarkalta. Toki erittäijn jyhkeä ja mehukas hollywood soundi noin muuten.
 
Onko muilla ollu pingin kanssa ongelmia? Oma peli toimii aina n. vartin verran ennen kuin alkaa huitelemaan missä sattuu. Muuttuu ihan peli kelvottomaksi. Vaikka mimmosta kuvaketta pyörii näytölläkin koko ajan. BF4 toimii ihan normaalisti.
 
Kysästään nyt täältäkin tuoreempia kokemuksia. EA Support foorumeilla ja Redditissä ongelmasta jo olikin mutta postaukset olivat 2016 loppupuolelta.
Origin Accessin kautta latailin pelin testatakseni toimivuutta multiplayerissa mutta näköjää kaatuu aina kun alkaa lataamaan servulle, singleplayeri toimii.

Tähän kenelläkään ratkaisua (muu kuin pelin ostaminen, joka ilmeisesti "korjaa" ongelman) tai tietoa semmoisesta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom