Battlefield 1

CTE:llä on muuten nyt platoonit.
Tuosta mitä eka revisio sisältää:

 
Vähän jää kakan makua suuhun tuosta DLC:stä.

Frontlines erä saattaa kestää pahimmillaan pari tuntia, ei mitään järkeä.
Jos haluaa uusia aseita niin joutuu suorittamaan tehtäviä pelin paskimmilla aseilla. Ja näköjään suoritukset pitää hoitaa tietyssä järjestyksessä, muuten niitä ei lasketa. Miksi niitä aseita ei voi vain ostaa?

Ja sitten vielä aiemmin mainittu Fort De Vaux kranaattispämmikartta.
 
Jos haluaa uusia aseita niin joutuu suorittamaan tehtäviä pelin paskimmilla aseilla. Ja näköjään suoritukset pitää hoitaa tietyssä järjestyksessä, muuten niitä ei lasketa. Miksi niitä aseita ei voi vain ostaa?

En tästä viimeisimmistä päivityksestä ole katsonut, mutta ainakin noi muut aiemmat pyssyt pystyy ostamaan suoraan jos ei jaksa jokaista luokkaa vetästä sinne tasolle 10 että voi ostaa kaikki. Harkitsin tätä tosissani itse silloin kun aloittelin peliä, kun tuntui että tuli turpaan jatkuvasti.

Kuitenkin enemmän oli kyse siitä että oppi pelin salat kuin siitä mikä pyssy oli kyseessä loppujen lopuksi.
 
Vähän jää kakan makua suuhun tuosta DLC:stä.

Frontlines erä saattaa kestää pahimmillaan pari tuntia, ei mitään järkeä.
Jos haluaa uusia aseita niin joutuu suorittamaan tehtäviä pelin paskimmilla aseilla. Ja näköjään suoritukset pitää hoitaa tietyssä järjestyksessä, muuten niitä ei lasketa. Miksi niitä aseita ei voi vain ostaa?

Ja sitten vielä aiemmin mainittu Fort De Vaux kranaattispämmikartta.

Frontlinesiin on ilmeisesti tulossa kello, joka estää nuo pitkät erät. Asia on tietysti hieman jakanut yhteisöä, osa pitää juurikin tuosta että ottelulla ei ole mitään rajaa vaan se jatkuu niin kauan kuin toinen voittaa. Ymmärrettävää kuitenkin, että monella ei ole kiinnostusta pelata tuntia tai kahta yhtä peliä. Toivottavasti siis jatkossa olisi mahdollisuus pelata aikarajalla ja ilman niin kaikki saavat mitä haluavat.

Asesysteemihän on vissiin ollut jo BF3:sta saakka. Lisää ilmeisesti tuota nykypelaajien haluamaa "grindausta ja tavotteita" kun pitää unlocata tuolla tavoin. Samaisesta syystä on noita ribboneita, haasteita ja turhaan (näennäisesti) kasvatettuja LVL-vaatimuksia. Itsekään en hirveästi noista "kerää 20 headshottia hernepyssyllä" tyyppisistä haasteista perusta vaikka BF1:sen osalta ei kokemusta ole.

Forttia en ole pelannut mutten ymmärrä miksi tähän pelisarjaan väkisin tungetaan noita karttoja. Toki osa tykkää mutta kuuluvat mielestäni sinne COD-kategoriaan tuollaiset pikkuahtaat kartat eivätkä Battlefieldiin. Ja CODissa (ainakin vanhoissa) nuo jopa toimivat kun naattia ja muuta räjähdettä ei tule kaikista suunnista.
 
hyvä matsi conquer helliä pc:llä, 110 lvl 110-2 statsit bomberilla ekan erän jälkeen. No ei saanutkaan bomberia spawnissa niin vinkui chattiin että ampukaa alas/tapa itsesi lentäjä. Pelin päätteeksi 173-3 statsit. Thisisfine.jpg.
 
Tein eilen freesin Windows 10 installaation Ryzenille. Edelleen kuitenkin ytimien toiminta on samaa kuin aikaisemmin tänne laittelin. Kerrassaan omituissta, mutta ei kyllä haittaa peliä mitenkään joten ei sinänsä ole ongelma. Ehkä pitäisi olla tehokkaampi GPU että CPU:lle olisi enemmän tekemistä.
 
hyvä matsi conquer helliä pc:llä, 110 lvl 110-2 statsit bomberilla ekan erän jälkeen. No ei saanutkaan bomberia spawnissa niin vinkui chattiin että ampukaa alas/tapa itsesi lentäjä. Pelin päätteeksi 173-3 statsit. Thisisfine.jpg.
Usein tulee samanlaisia henkilöitä Amiens kartassa vastaan, katsoo profiilia niin lukemattomia tappoja esim. light tankilla ja kd taivaissa koska pysyttelee linjojen takana ja sieltä sitten farmataan tappoja, usein nämä henkilöt päätyvät loppupeleissä juurikin luokkaa 80-0/1/2/3 riippuen saako joku assaultti tapettua kyseisen takalinjan sankarin.

Tosin useimmiten näiden tankkereiden kd riippuu siitä onko vastatiimi syöpänen vai vähemmän syöpänen
 
Nyt oon jonkun aikaa kerenny testailla tätä 7700K settiä ja on kyllä todella "smoothia" pelaaminen. Ei minkäänlaista nykimistä tai frame droppeja. Fps pysyy 130-200 välillä tryhard asetuksilla.
 
Mahdollista vain BF1:ssä. Enemy hit 128 eikä saa tappoa siitä. Ammun vihua päähän ja rintaan ja saan siitä supression assist pojot. -> uninstall.
 
Mahdollista vain BF1:ssä. Enemy hit 128 eikä saa tappoa siitä.

Eihän tuo enemy hit tarkoita muuta kuin paljonko olet yhteensä tehnyt damagea. Jonkun naatin kun viskaisee tai mortarilla räiskii niin eipä nuo "enemy hit 100+" ole edes mitkään kummallisuudet ilman tappoja.

Ammun vihua päähän ja rintaan ja saan siitä supression assist pojot. -> uninstall.

Pääosumat saisivat kyllä tehdä enemmän vahinkoa. Ja tajusin tuossa eilen kuinka nopeasti esim. revolvereidenkin DMG tippuu. Ammuin ihan kohtuullisella etäisyydellä 3 kutia No3:sella viholliseen eikä kuollut. Huhhuh. Pidän kyllä pelistä yleisellä tasolla mutta mielestäni lähes kaikista aseista (etenkin SMG, LMG ja ehkä pistoolit) saisi tehdä tappavempia. Tuli pelattua BF4:sta ja testailtua siellä pitkästä aikaa LMG:tä bipodilla. Tuntui uskomattoman tehokkaalta kun johonkin 100-200m matkalle räiskii melkein recoilitta (ja ilman ylikuumenemisia) ja vihua vain tippuu. Ase tekee tuolla enemmän damagea, on tarkempi, ei ylikuumene jne.. Ymmärrän tavallaan sen, että modernit aseet ovat "parempia" mutta silti aseet tässä ovat turhan hernepyssyjä. Itse ainakin nautin aikanaan suuresti BFBC2 Vietnamin damagemodelista (magnum ammon kanssa), jossa käytännössä 3-4 osumaa tiputti aina.
 
Luulis että noista tehdyistä damagesta sais assistia mutta ei aina. Se oli lähinnä tuo pointti tuossa esimerkissä. Tuli myös eilen pelattua BF4:sta ja kyllähän se maistuu paremmin kuin tämä BF1.
 
Luulis että noista tehdyistä damagesta sais assistia mutta ei aina. Se oli lähinnä tuo pointti tuossa esimerkissä. Tuli myös eilen pelattua BF4:sta ja kyllähän se maistuu paremmin kuin tämä BF1.

Pitäisi saada assistia, jotain kummaa tuossa tapahtunut. Tai sitten ei vaan tullut tehtyä sitä vaadittua dmg-määrää (60 vai mikä olikaan). Tykkään BF1:sessä tuosta "back-to-basics" meiningistä, eli ei ole kahtakymmentä kiikarivaihtoehtoa, lock-on aseita ja rynnäkkökivääreitä mitkä toimivat tehokkaasti kaikilla etäisyyksillä mutta hieman liikaa on laitettu kaikkea random elementtiä esim. bulletsprayn muodossa.
 
Luulis että noista tehdyistä damagesta sais assistia mutta ei aina. Se oli lähinnä tuo pointti tuossa esimerkissä. Tuli myös eilen pelattua BF4:sta ja kyllähän se maistuu paremmin kuin tämä BF1.
Olettaisin että assistin saa vain se pelaaja joka teki eniten damagea mutta ei tappanut vihollista.
 
löytyykö custom servereitä kovin huonosti vai enkö osaa vai bugittaako haku. bf4 serverlistalta kun klikkas auki jonku ni näki asetukset ja varsinkin kentät jotka oli mukana, tulikin pelattua vain parilla serverillä josta kaikki lockerit yms paskat pois. tässä ei ole löytynyt sellaista jossa vain isot ulkokartat, ei sitä forest yms kenttää.
 
löytyykö custom servereitä kovin huonosti vai enkö osaa vai bugittaako haku. bf4 serverlistalta kun klikkas auki jonku ni näki asetukset ja varsinkin kentät jotka oli mukana, tulikin pelattua vain parilla serverillä josta kaikki lockerit yms paskat pois. tässä ei ole löytynyt sellaista jossa vain isot ulkokartat, ei sitä forest yms kenttää.

Itse en PC:llä löytänyt kovinkaan hyviä custom servuja (lue: semmoisia joilla on pelaajia), kunnes tajusin hakea servut vaan tekstikenttää käyttämällä. Tämä ohittaa muut filtterit (ainakin mulla), mutta esim hc-servut löytyy kirjoittamalla 200 tekstihakuun.

Muut löytyy sitten kokeilemalla random kirjaimia hakukenttään. Ei mahdu omaan päähän miten voi olla niin vaikeaa tehdä toimiva server browser, kun edes Dicen omia täysiä servuja ei aina näytä, ellen käytä yllä olevaa taktiikkaa.
 
Joku siinä haussa bugaa. Joskus näyttää vain pari serveriä missä on pelaajia mutta sitten kun räplää filtterien kanssa niin johan alkaa löytymään.
 
Usein tulee samanlaisia henkilöitä Amiens kartassa vastaan, katsoo profiilia niin lukemattomia tappoja esim. light tankilla ja kd taivaissa koska pysyttelee linjojen takana ja sieltä sitten farmataan tappoja, usein nämä henkilöt päätyvät loppupeleissä juurikin luokkaa 80-0/1/2/3 riippuen saako joku assaultti tapettua kyseisen takalinjan sankarin.

Tosin useimmiten näiden tankkereiden kd riippuu siitä onko vastatiimi syöpänen vai vähemmän syöpänen

Miksi nuo tankkiautistit ei pelaa WoT:sia? :tdown:

Ai niin koska vaatii enemmän taitoa :btooth:
 
Chätissa joku väitti että lentokoneita nerffataan pian, liekö pitää paikkansa?
En tiedä onko se toisaalta tarpeellista. Pelaan 90% ajasta jalkamiehenä ja kyllähän ne välillä tekee kipeää, mutta toisaalta saa niitä tiputeltuakin aika hyvin taivaalta, samoin tuhoan hyvin tankkeja välillä itsekin.
Assaulttina 2x tankkimiinan ja light tankkimiinan kun saa viskottua parissa sekunnissa ja noilla kolmella saa jo melkoista tehoa, viimeistelee sitten jos vielä henki pihisee sillä kannettavalla tankintuhoajalla.
Toki jos se tankki on kentän laidassa, ei oikein pääse lähelle. Toisaalta mitä väliä, ei ne siellä pahemmin omaa lippujen valtausta häiritse yleensä.

Mielestäni jos lentokone pääsee tuollaisiin 80-0 k/d lukuihin niin sitten myös sitä omaa puolta pitää vilkaista, tapoja kuitenkin löytyy. Noita älyttömiä k/d tappoja koneilta näkee silloin kun kädettömät omalla puolella
saa lentokoneet, eikä kukaan yritä AA-tykeillä niitä häiritä, tai tankilla. Se korostaa lentokoneiden tappavuutta, mutta toisaalta eikö sen niin pidä ollakin, jos oma puoli ei saa aikaiseksi mitään?
Suurin määrä omia kuolemia tulee toiselta jalkamieheltä kuitenkin, pelaan aina agressiivisesti lipuille, silloinkin saan sen tankin alle.

Olen pelannut nyt yli 400h, peleissähän valitetaan koko ajan haulikoista, automaticosta, tankeista, lentokoneista jne. Tällä hetkellä väittäisin kuitenkin että releet on suht hyvässä suhteessa toisiinsa,
ja jos pitää jatkuvasti itkeä kuinka muiden aseet on tehokkampia, ehkä kannattaa sitten itsekin valita sellainen ase jolla pärjää, ja valita se mapin mukaan. Ehkä se sniperi ei ole niin hyvä valinta bunkkerilabyrintissa kuin haulikko....

Kyllä itkua maailmaan mahtuu, Välillä kirjoitan chättiin että nerffataan peli niin alas, että tapellaan pelkillä nyrkeillä ja kaikki on tyytyväisiä... ehkä :D
 
Ite välillä istun koko pelin AA:ssa ja tuhoon koneita ja sekös lentäjiä itketää. Välillä saanu kuunnella aikamoista vinguntaa, kun tiputan niitä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Trench fighteria voisi kyllä hieman nerffata, ainoa mitä se ei pysty teke mään on ajoneuvojen tuhoaminen mutta ei tunnu pilotteja haittaavan. Tuhoaa hyvin lentokoneita ja pistää inffinkin sileäksi sekä on kaiken lisäksi niin hiljainen ettei sen lentoa edes kuule. Ei varsinaisesti ole syytä valita sitä attack planea tuon ylitse. Muuten nuo taitavat olla ihan ok, kaikkien ajoneuvojen osalta olisi kyllä hyvä nostaa ääniä että niiden lähestymisen oikeasti kuulee (etenkin lentokoneet).

Tuo pilottien AA-itku on kyllä parasta. Ensin vedetään 50-0 ilmassa ja sitten hirveää ulvomista AA-camppereista ja AA:n noobiudesta kun kerran saa lentokoneen maahan. :lol:

Tankkien osalta tuo quick repairin nerffi oli ehkä huono asia. Vaikuttaa eniten niihin, jotka pelaavat hieman aggressiivisemmin. Johtanut ainakin operationssissa hieman aiempaa varovaisempaan otteeseen mikä ei ole pelin kannalta hyvä homma. En muutenkaan ymmärrä näitä janttereita, jotka itkevät kun eivät saa 6 pelaajan heavy-tankkia yksin kumoon. Kyllä nuo kaikki ajoneuvot tiimipelillä saa tuhottua.

Haulikoista tosiaan jaksetaan valittaa hirveästi ja en ymmärrä miksi. Eivät ole edes erityisen tehokkaita, todella tilannekohtaisia. Esim. automatico on yleisellä tasolla paljon monipuolisempi ase kuin haulikko jolla pitää päästä sinne 10m sisään vihollisesta, että se toimii. Erinomainen ase tosin rakennusten sisällä ja juoksuhaudoissa. Kokeilin pitkästä aikaa yhtenä päivänä huvikseni tuota 12g automaattihaulikkoa ja eikös sieltä heti joku alkanut itkemään "Noob, lvl90+ and uses shotgun, go to COD"... :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä. Tosin tuntuu, että kun itse asettuu AA-tykin penkille niin ei mene pitkään kun joku snipettää tai tappaa.
 
Trench fighteria voisi kyllä hieman nerffata, ainoa mitä se ei pysty teke mään on ajoneuvojen tuhoaminen mutta ei tunnu pilotteja haittaavan. Tuhoaa hyvin lentokoneita ja pistää inffinkin sileäksi sekä on kaiken lisäksi niin hiljainen ettei sen lentoa edes kuule. Ei varsinaisesti ole syytä valita sitä attack planea tuon ylitse. Muuten nuo taitavat olla ihan ok, kaikkien ajoneuvojen osalta olisi kyllä hyvä nostaa ääniä että niiden lähestymisen oikeasti kuulee (etenkin lentokoneet).

Tuo pilottien AA-itku on kyllä parasta. Ensin vedetään 50-0 ilmassa ja sitten hirveää ulvomista AA-camppereista ja AA:n noobiudesta kun kerran saa lentokoneen maahan. :lol:

Tankkien osalta tuo quick repairin nerffi oli ehkä huono asia. Vaikuttaa eniten niihin, jotka pelaavat hieman aggressiivisemmin. Johtanut ainakin operationssissa hieman aiempaa varovaisempaan otteeseen mikä ei ole pelin kannalta hyvä homma. En muutenkaan ymmärrä näitä janttereita, jotka itkevät kun eivät saa 6 pelaajan heavy-tankkia yksin kumoon. Kyllä nuo kaikki ajoneuvot tiimipelillä saa tuhottua.

Haulikoista tosiaan jaksetaan valittaa hirveästi ja en ymmärrä miksi. Eivät ole edes erityisen tehokkaita, todella tilannekohtaisia. Esim. automatico on yleisellä tasolla paljon monipuolisempi ase kuin haulikko jolla pitää päästä sinne 10m sisään vihollisesta, että se toimii. Erinomainen ase tosin rakennusten sisällä ja juoksuhaudoissa. Kokeilin pitkästä aikaa yhtenä päivänä huvikseni tuota 12g automaattihaulikkoa ja eikös sieltä heti joku alkanut itkemään "Noob, lvl90+ and uses shotgun, go to COD"... :facepalm:

Muuten teitkö sen asepäivityksen, mikä vaati tappoja sillä Model 10-A Slug haulikolla? Pelin vähiten käytetty tähtäimen kera, ja huomasin että sehän on ihan helvetin hauska, ja välillä sain niin
pitkältä headshotteja että ihan melkein hävetti haulikoksi :D. Siis aluksihan tuo oli helkarin hankala totutella mutta pikkuhiljaa siitä tulikin oma lempparihaulikko juuri tuon tähtäimen ja tappoetäisyyden vuoksi.
Väittäisin toisaalta että 10-A Slug myös vaatii eniten taitoa noista haulikoista, eli kun tuon aseen lopulta hallitsee, se on todella tehokas.

Toisaalta ymmärrän miksi porukka on sitä hylkinyt, "sisäänajo" vie aikansa ja aluksi tuntuu ettei sillä ehdi ja osu millään. Aseen hauskuus on siinä, että sen käyttö vaatii jonkinaista siperin ja shotgunin yhdistelmää ja reflexejä, eli on aika uniikki. Dicelle pitää kyllä nostaa hattua, kuinka vinkeitä mallinnuksia ne on kehittäneet. Vaikka tasapainossa on ollut hiomista, mutta se ei ole ihme tämän kokoisessa pläjäyksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Chätissa joku väitti että lentokoneita nerffataan pian, liekö pitää paikkansa?
En tiedä onko se toisaalta tarpeellista. Pelaan 90% ajasta jalkamiehenä ja kyllähän ne välillä tekee kipeää, mutta toisaalta saa niitä tiputeltuakin aika hyvin taivaalta, samoin tuhoan hyvin tankkeja välillä itsekin.
Assaulttina 2x tankkimiinan ja light tankkimiinan kun saa viskottua parissa sekunnissa ja noilla kolmella saa jo melkoista tehoa, viimeistelee sitten jos vielä henki pihisee sillä kannettavalla tankintuhoajalla.
Toki jos se tankki on kentän laidassa, ei oikein pääse lähelle. Toisaalta mitä väliä, ei ne siellä pahemmin omaa lippujen valtausta häiritse yleensä.

Mielestäni jos lentokone pääsee tuollaisiin 80-0 k/d lukuihin niin sitten myös sitä omaa puolta pitää vilkaista, tapoja kuitenkin löytyy. Noita älyttömiä k/d tappoja koneilta näkee silloin kun kädettömät omalla puolella
saa lentokoneet, eikä kukaan yritä AA-tykeillä niitä häiritä, tai tankilla. Se korostaa lentokoneiden tappavuutta, mutta toisaalta eikö sen niin pidä ollakin, jos oma puoli ei saa aikaiseksi mitään?
Suurin määrä omia kuolemia tulee toiselta jalkamieheltä kuitenkin, pelaan aina agressiivisesti lipuille, silloinkin saan sen tankin alle.

Olen pelannut nyt yli 400h, peleissähän valitetaan koko ajan haulikoista, automaticosta, tankeista, lentokoneista jne. Tällä hetkellä väittäisin kuitenkin että releet on suht hyvässä suhteessa toisiinsa,
ja jos pitää jatkuvasti itkeä kuinka muiden aseet on tehokkampia, ehkä kannattaa sitten itsekin valita sellainen ase jolla pärjää, ja valita se mapin mukaan. Ehkä se sniperi ei ole niin hyvä valinta bunkkerilabyrintissa kuin haulikko....

Kyllä itkua maailmaan mahtuu, Välillä kirjoitan chättiin että nerffataan peli niin alas, että tapellaan pelkillä nyrkeillä ja kaikki on tyytyväisiä... ehkä :D

+1 Sehän tässä pelissä onkin (vielä toistaiseksi) hienoa, että aseilla, ajoneuvoilla ja kaikella muulla on luonnetta, eikä kaikkea ole nerffattu nönnönnöö samaan tapaan kuin mm. nelosessa.
 
+1 Sehän tässä pelissä onkin (vielä toistaiseksi) hienoa, että aseilla, ajoneuvoilla ja kaikella muulla on luonnetta, eikä kaikkea ole nerffattu nönnönnöö samaan tapaan kuin mm. nelosessa.
Kyllä. Porukka ei millään tunnu välillä ymmärtävän että ei se oma melkein AINOA lemppari jolla paukutellaan menemään, sovi JOKA mappiin. Itsekin mielellään vaihtaa pitkäpiippuista välillä käteen isoissa kentissä, jos huomaan ettei vaikka smg vastaa vastapuolen arsenaalin sillä hetkellä. Tilanteen mukaan.
 
Muuten teitkö sen asepäivityksen, mikä vaati tappoja sillä Model 10-A Slug haulikolla? Pelin vähiten käytetty tähtäimen kera, ja huomasin että sehän on ihan helvetin hauska, ja välillä sain niin
pitkältä headshotteja että ihan melkein hävetti haulikoksi :D. Siis aluksihan tuo oli helkarin hankala totutella mutta pikkuhiljaa siitä tulikin oma lempparihaulikko juuri tuon tähtäimen ja tappoetäisyyden vuoksi.
Väittäisin toisaalta että 10-A Slug myös vaatii eniten taitoa noista haulikoista, eli kun tuon aseen lopulta hallitsee, se on todella tehokas.

Toisaalta ymmärrän miksi porukka on sitä hylkinyt, "sisäänajo" vie aikansa ja aluksi tuntuu ettei sillä ehdi ja osu millään. Aseen hauskuus on siinä, että sen käyttö vaatii jonkinaista siperin ja shotgunin yhdistelmää ja reflexejä, eli on aika uniikki. Dicelle pitää kyllä nostaa hattua, kuinka vinkeitä mallinnuksia ne on kehittäneet. Vaikka tasapainossa on ollut hiomista, mutta se ei ole ihme tämän kokoisessa pläjäyksessa.

Tästä on tullut myös oma suosikki. Toimii mapissa kuin mapissa, varsinkin 200 % dmg -servuilla. Fort De Vaux -mapissa (CQ) käytän kyllä yleensä Gewehr M. 95 Infantya nopeuden takia. Spottiflaret kehiin ja paukuttelemaan.

Cavalryn healthia ehkä vähän tiputtaisin, tulee silläkin pelattua aina kun mahdollista. Käy välillä tylsäksi kun voi huolella ottaa osumaa ja parantaa itsensä sekunneissa. Light tankit ja Artillery truckit saa aika hyvin hoideltua tällä jos on vähänkin suojaa.
 
Onko täällä muita GTX 1070 -näytönohjaimella Bäfää pelaavia henkilöitä? Jos on, niin onko teillä ilmennyt minkäänlaisia artifakteja/bugeja tekstuureissa? Itselläni kun tuntuu tällaista ongelmaa olla etenkin tässä yhdessä hiekkamoninpelikentässä, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista. Mietin vain, että onko minulla sökö näytönohjain, vai onko vika pelin päässä.
 
Onko täällä muita GTX 1070 -näytönohjaimella Bäfää pelaavia henkilöitä? Jos on, niin onko teillä ilmennyt minkäänlaisia artifakteja/bugeja tekstuureissa? Itselläni kun tuntuu tällaista ongelmaa olla etenkin tässä yhdessä hiekkamoninpelikentässä, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista. Mietin vain, että onko minulla sökö näytönohjain, vai onko vika pelin päässä.

Meinaatko Sinai Desert-mappia? Pelaan samalla näytönohjaimella, enkä ole huomannut mitään poikkeavuuksia tekstuureissa missään kartassa. Samalla näyttiksellä pelaa tällä foorumilla "muutama" muukin, luulisin että palautetta olisi enemmän jos on yleinen ongelma. On toki mahdollista, mutta etsisin vikaa tähän hätään ainakin uusimpien ajureiden asentamisella/uudelleenasentamisella, sekä mahdollisesti pelin asennuksen korjaamisella Originin toimintoa käyttäen. Paha sanoa, missä vika :nb:
 
Heh, juurikin tuo Sinai Desert. Oon kokeillut kaksilla vai kolmilla ajureilla tuota mappia ja sama ongelma esiintyy kaikilla ajuriversioilla. Pelitiedostojen viallisuuteen en jaksa uskoa, koska hieman erilaista graafista häröä sain aikaiseksi myös BF4:ssa. Täytynee pistellä illalla kuvia noista häröistä, jospa niiden perusteella joku osaisi jotain syvällisempää kommentoida. :)

Vielä lisäyksenä, että näyttiksessä on Micronin muistipiirit, ja siihen liittyen näytönohjaimeen on ajettu sisään uusin BIOS.
 
Muistan kyllä että Sinai Desertissä on ollut artifakteja, ei mulla mutta siis yleisesti.
Olisiko grafiikkabugi ehkä oikeampi sana, artifaktit itse ainakin tahdo mieltää siihen että liialliset kellot kortilla ja se myötä ongelmia.
Joka tapauksessa, oon kyllä nähnyt aiemmin screenshotteja Sinai Desert grafiikkabugeista.

Kokeilit eri ajureita, mutta ootko ajanut siis myös uusimpia..... ?

Mites sitten muut pelit BF4 ja BF1 lisäksi, eli pelit jotka ei ole Frostbite enginellä?
 
Joo, parempi olis puhua jostain muusta kuin artifakteista. Ne taitaa olla violetteja, vihreitä yms. kirkkaan värisiä laatikoita, jotka vilkkuvat näytöllä juurikin esimerkiksi liiallisen ylikellotuksen johdosta. Grafiikkabugi tai tekstuurien välkkyminen lienee parempia vaihtoehtoja :)

Kaikista uusimpia ajureita en ole vielä koittanut. Kokeilen niitä tänään ja palaan asiaan.

Missään muussa pelissä en ole vastaavia häröjä havainnut, mitä nyt CS:ssä saattaa ukkoihin lankeavat varjot hieman lepattaa jossain tilanteessa. Tosin en ole oikeastaan muita pelejä kokeillutkaan. Koneelle on tällä hetkellä asennettu BF1 ja 4, For Honor ja CS:GO.
 
14366735.jpg


Tuommoista valkoista tilkkutäkkiä tekeepi tuo näytönohjain silloin, kun makaa maassa. Seisallaan tai kyykyssä ollessa noita ei pääsääntöisesti näe. Lisäksi huomasin, että nuo kuviot liikkuvat tuulen suunnan mukaisesti, eli liittynevät tuulen mukana leijailevan pölyn tms. piirtämiseen.
 
Miten ton eastern tagin saa? On kokeiltu mitä home page sanoo että pitää tehdä, mutta tagia ei tule.
 
Koita kävellä rappusia ylös - jää jumiin nyrkin kokoseen kiveen.
Tää peli on niin bugista paskaa välillä, et pitäis kädet katkoa koodareilta jotka tätä peliä koodaa, ettei ne enää ikinä vois koodaa yhtään bugia.
 
Mites sen config tiedoston saa bf1:seen tehtyä? Ja mitkä olis hyvät asetukset 7700k:lle ja gtx 1070:lle? Nyt näyttönä 24 144hz 1080p ja repeilyä esiintyy varsin vattumaisesti.. olis tarkoitus et sais fps rajoitettua ainakin kun tuo pelin oma ei kyllä toimi..
 
Asetukset toki riippuu raudasta mihin ne haluaa laittaa. Itsellä on käytössä:

RenderDevice.VSyncEnable 0
RenderDevice.RenderAheadLimit 2
GameTime.MaxVariableFps 61
PerfOverlay.DrawFPS 1
 
Pitihän se tätäkin testata, kun oli Origin accessissa tuo 10h triali.

Suht paskanmaku jäi kyllä suuhun. Juostaan sinnetänne ja kun valtaat lipun niin vihollisia tuleekin jo selustasta ja ei mitään käryä mihin suuntaan pitäis tetsata seuraavaksi.
Kaiken huippu oli se joku vuoristomappi missä tuli lentokoneiden raiskaamaksi 24/7. Hyvää hyvyyttään olivat sentä siihen base flagille laittaneet 2kpl ilmatorjuntatykkejä joiden kantama oli varmaankin 300m. Pari kertaa sillä tosin sai liijan tatti ojossa fragien perään lennelleen ilmojen sankarin alas.

Aloitusaseista ei kanssa ole kovin hyvää sanottavaa. Supportin ase ilmeisesti ampuu muovikuulia, ja medicin kiväärissä ollaan sentä siirrytty rautakuuliin, kun enään tarvitsi 4 osumaa tappaakseen jonkun. Asiaa ei toki helpoita se, että itsellä henki lähti yleensä kahteen osumaan. Pohjimmiltaan fiilis oli kun neuvostosotilaalla Stalingradissa, jolle käteen oli osunut tyhjä arpa(5kpl 7.62x54R patruunoita). Ensimmäisenä sai aina etsia maasta aseen ja tämän jälkeen sai sitten jonkun hengiltäkin. Muutaman kerran kun löysi maasta jotain käyttökelpoista, niin saattoi toki irrota se 5-10 vihulaista, ennen kun itseltä lähti jälleen henki.
 
Pitihän se tätäkin testata, kun oli Origin accessissa tuo 10h triali.

Suht paskanmaku jäi kyllä suuhun. Juostaan sinnetänne ja kun valtaat lipun niin vihollisia tuleekin jo selustasta ja ei mitään käryä mihin suuntaan pitäis tetsata seuraavaksi.
Kaiken huippu oli se joku vuoristomappi missä tuli lentokoneiden raiskaamaksi 24/7. Hyvää hyvyyttään olivat sentä siihen base flagille laittaneet 2kpl ilmatorjuntatykkejä joiden kantama oli varmaankin 300m. Pari kertaa sillä tosin sai liijan tatti ojossa fragien perään lennelleen ilmojen sankarin alas.

Aloitusaseista ei kanssa ole kovin hyvää sanottavaa. Supportin ase ilmeisesti ampuu muovikuulia, ja medicin kiväärissä ollaan sentä siirrytty rautakuuliin, kun enään tarvitsi 4 osumaa tappaakseen jonkun. Asiaa ei toki helpoita se, että itsellä henki lähti yleensä kahteen osumaan. Pohjimmiltaan fiilis oli kun neuvostosotilaalla Stalingradissa, jolle käteen oli osunut tyhjä arpa(5kpl 7.62x54R patruunoita). Ensimmäisenä sai aina etsia maasta aseen ja tämän jälkeen sai sitten jonkun hengiltäkin. Muutaman kerran kun löysi maasta jotain käyttökelpoista, niin saattoi toki irrota se 5-10 vihulaista, ennen kun itseltä lähti jälleen henki.

Sniput ja campperit on tämän pelin syöpä ja juuri tuota samaa mappia en pahemmin jaksa edes pelata koska spawnaat niin kuolet lähes heti jos jollain snipulla on hyvä spotti.. Musta aivan helvetin säälittävää ku snipu istuu koko rundin jossain puskassa eikä yritä edes tehdä mitään ja sit haukutaan et oo nuubi hiljaa ku itse vasta lvl 17 ja tämä snipu taisi olla maxed lvl no miksiköhän kun istuskelee kokoajan..
 
Asetukset toki riippuu raudasta mihin ne haluaa laittaa. Itsellä on käytössä:

RenderDevice.VSyncEnable 0
RenderDevice.RenderAheadLimit 2
GameTime.MaxVariableFps 61
PerfOverlay.DrawFPS 1

Mutta mulla 7700k ja gtx 1070 vai onko tuo sopiva tälle variaatiolle?
 
No ei tossa varmaan ole muuta kuin säädät FPS siihen mihin näyttösi taipuu. Ei tuossa muuta niin spesifistä ole. Loput sitten laitat vaaan ultralle valikoista ja se on siinä.
 
No ei tossa varmaan ole muuta kuin säädät FPS siihen mihin näyttösi taipuu. Ei tuossa muuta niin spesifistä ole. Loput sitten laitat vaaan ultralle valikoista ja se on siinä.

Juu 144hz näyttö on mutta nyt kun on fps noussut yli 100 ni alkaa kuva repeilee ilkeesti välillä niin ajattelin jonnekkin 80:piin iskeä ja katsoa sillä.


edit:mites sen orgin overlayn sai veks?
 
No ei se varmaan noista pelin asetuksista sitten ole kiinni vaan laita se fast sync päälle Nvidian ajureista.
 
Pitihän se tätäkin testata, kun oli Origin accessissa tuo 10h triali.

Suht paskanmaku jäi kyllä suuhun. Juostaan sinnetänne ja kun valtaat lipun niin vihollisia tuleekin jo selustasta ja ei mitään käryä mihin suuntaan pitäis tetsata seuraavaksi.
Älä pelaa conquestia. Se on aina ollut tällaista. Operations ja frontlines ovat paljon mielekkäämpiä kun kartalla on jonkinlainen järjellinen rintamalinja
 
Älä pelaa conquestia. Se on aina ollut tällaista. Operations ja frontlines ovat paljon mielekkäämpiä kun kartalla on jonkinlainen järjellinen rintamalinja

Joo pitää kokeilla viel noita toisia pelimuotoja. Onhan tuossa vielä ~7h trialiaikaa jäljellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 357
Viestejä
4 510 304
Jäsenet
74 356
Uusin jäsen
bossteme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom