AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
305
Koska ne ei pidä paikkaansa.
Piti sieltä subbari ostaa mutta "oli unohtunu" nettisivuille ja ei enää saatavilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Tämä ei ehkä ole vielä akuuttia, mutta joskus tulevaisuudessa pitäisi panostaa taas vähän enemmän avr:ään...

Nadista olen pitänyt aina, mutta tuo uusi 778 on esimerkiksi saanut melko ristiriitaista arvostelua... Toiset kehuvat yhdeksi parhaista ja toiset valittavat bugeista, purkkaviritelmistä ja puhelimen laatuluokkaa olevista DAC:eista jne...

Kolme tonnia maksava laite pitää olla minulle about virheetön. Halvempikin toki kelpaa. Mitä muuta tuosta hintaluokasta kannattaa katsoa? Anthemia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Tämä ei ehkä ole vielä akuuttia, mutta onko joskus tulevaisuudessa pitäisi panostaa taas vähän enemmän avr:ään...

Nadista olen pitänyt aina, mutta tuo uusi 778 on esimerkiksi saanut melko ristiriitaista arvostelua... Toiset kehuvat yhdeksi parhaista ja toiset valittavat bugeista, purkkaviritelmistä ja puhelimen laatuluokkaa olevista DAC:eista jne...

Kolme tonnia maksava laite pitää olla minulle about virheetön. Halvempikin toki kelpaa. Mitä muuta tuosta hintaluokasta kannattaa katsoa? Anthemia?
Anthem on kyllä hyvä. Audiocontrol menee vähän yli budjetin, mutta olis kanssa kova tuote.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Av vahvistin haussa. Tällä hetkellä 2+1 setti kaiuttimina mutta tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää myöhemmin.
Onko näistä sonyn alemman hintaluokan vehkeistä kokemusta?
Str-dh790 ja Str-dh590
Vai pitäisikö vaan tuplata budjetti ja denon avr-x1600h/x2700h laittaa harkintaan.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Av vahvistin haussa. Tällä hetkellä 2+1 setti kaiuttimina mutta tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää myöhemmin.
Onko näistä sonyn alemman hintaluokan vehkeistä kokemusta?
Str-dh790 ja Str-dh590
Vai pitäisikö vaan tuplata budjetti ja denon avr-x1600h/x2700h laittaa harkintaan.
Jonkinlainen huonekorjaus yläbassoille olisi hyvä ainakin betonibunkkerissa, ehkä jopa subillekin. Denonissa tosin häiritsee liian hätäinen volume-säätö, mutta muuten striimiominaisuudet ja toki ne leffat toimii hyvin.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Jonkinlainen huonekorjaus yläbassoille olisi hyvä ainakin betonibunkkerissa, ehkä jopa subillekin. Denonissa tosin häiritsee liian hätäinen volume-säätö, mutta muuten striimiominaisuudet ja toki ne leffat toimii hyvin.
Asuntona tiiliverhoiltu rivarin pätkä, ei itsemurhakuutio.
Tällä hetkellä vahvistimen virkaa ajaa Topping MX3, kaiuttimet audiopro stage4 + subina klipsch R-112SW.
Käyttö leffat/sarjat - musiikki 70/30.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 615
Av vahvistin haussa. Tällä hetkellä 2+1 setti kaiuttimina mutta tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää myöhemmin.
Onko näistä sonyn alemman hintaluokan vehkeistä kokemusta?
Str-dh790 ja Str-dh590
Vai pitäisikö vaan tuplata budjetti ja denon avr-x1600h/x2700h laittaa harkintaan.
Nuo Sonyt julkaistu 2018, niin ite en niin vanhaa mallia ostaisi. Tuskin enää tulee mitään softapäivityksiä jne.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 913
Nuo Sonyt julkaistu 2018, niin ite en niin vanhaa mallia ostaisi. Tuskin enää tulee mitään softapäivityksiä jne.
Jos speksit ovat riittävät omiin tarpeisiin, niin miksi ei ? Ei AVR rintamalla nyt mitään ihme kehitysloikkia ole otettu aikoihin. Lähinnä HDMI 2.1 on se uutuus joka noista puuttuu. Ja niissä joissa se on tänä päivänä, on ollut massivisia ongelmia sen kanssa. Jos HDMI 2.1 on pakollinen, niin sitten suosiolla odottelisin 2022 malleja joissa se oikeasti toimii. Kuuluisalla hinta/laatu suhteella arvioituna noi on varsin hyvä pelejä.

Meinasin itsekin ostaa tuollaisen viime keväänä. Noista laiteista voi olla hyvä diilejä tarjolla, kun eivät ole uusinta uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
591
Av vahvistin haussa. Tällä hetkellä 2+1 setti kaiuttimina mutta tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää myöhemmin.
Onko näistä sonyn alemman hintaluokan vehkeistä kokemusta?
Str-dh790 ja Str-dh590
Vai pitäisikö vaan tuplata budjetti ja denon avr-x1600h/x2700h laittaa harkintaan.
Sony on laatulaite, mutta ainakin itellä olevassa DN1080-vahvarissa on paska ominaisuus joka pilaa koko homman. Vahvistin toimii linkkinä kahden tietokoneen, raspberryn ja ruudun välissä ja ei toimi yhteen Samsungin telkkarin kanssa ei sitten mitenkään. Pass-through asetukset ja muut senssit resetoituu herkästi syystä tai toisesta ja ominaisuutena on se, että vahvari herää tietokoneen mukana, mutta kun laitat kaukosäätimestä virrat televisioon niin se antaa vahvarille signaalin sammua. Mutta sitten kun taas sammutat television käytön perään niin vahvari ei sammukkaan. Jos sammutat vahvistimen sen omasta kaukosäätimestä niin sitten televisiota sammuttaessa tai kun signaali tietokoneesta katoaa sen sammuessa, herää vahvari takas henkiin :D Tuosta on ollu ikävästi juttua ihan Sonyn foorumeilla, mutta eivät ole korjauksia saaneet ulos lupauksista huolimatta, ainut kiertoreitti on kytkeä asetuksista passthrough ja kytkettyjen laitteiden virtatunnistukset pois, joka siis resetoituu jos satut vaihtamaan vaikka laitteen toiseen hdmi-porttiin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
378
Tämä ei ehkä ole vielä akuuttia, mutta joskus tulevaisuudessa pitäisi panostaa taas vähän enemmän avr:ään...

Nadista olen pitänyt aina, mutta tuo uusi 778 on esimerkiksi saanut melko ristiriitaista arvostelua... Toiset kehuvat yhdeksi parhaista ja toiset valittavat bugeista, purkkaviritelmistä ja puhelimen laatuluokkaa olevista DAC:eista jne...

Kolme tonnia maksava laite pitää olla minulle about virheetön. Halvempikin toki kelpaa. Mitä muuta tuosta hintaluokasta kannattaa katsoa? Anthemia?
Mulla on ollut vähän sama agenda tässä viimeisen kuuden kuukauden aikana. Akuuttia tarvetta ei ole, mutta jossain vaiheessa haluaisin Audyssey leiristä pois, ja vaihtoehdot ovat joko dirac pohjainen tai Anthemin huonekorjain.. Olen pääasiassa pohdiskellut NAD 778 ja Anthem MRX sarjaa. Mutta samoista syistä, mitä itse mainitset, on ainakin toistaiseksi hankinnat jäissä. NAD778 tuntuu olevan vielä hyvin buginen, ja samaa kommenttia löytyy Anthemista (plus Anthemin osalta useat ovat maininneet tuulettimien hurinan kuuluvan selkeästi läpi).

Itsekkin olen sitä mieltä, että tuossa hintaluokassa ei ole oikein, että tuotteessa on virheitä, tai bugeja joita ei korjata pitkään aikaan (jos koskaan).

Yksi itseäni kiinnostava lisävaihtoehto on Onkyon / Pioneerin uudet vahvistimet, jotka käyttävät Diracia (jos noita nyt ikinä tulee markkinoille).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Itselläni oli joskus Anthem MRX500 ja siinä ei kyllä ollut mitään ongelmia. Päinvastoin. Tokihan noissa uusissa on tuotu paljon uutta tauhkaa mukana joten niistä en osaa sanoa juuta taikka jaata. Tai sitten Emotivan prossua ja sopivaa päätettä. Tosin hinta nousee aika korkeaksi, mutta oishan tuollainen 16-kanavainen Dirac -höysteellä aika muikea.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 615
Jos speksit ovat riittävät omiin tarpeisiin, niin miksi ei ? Ei AVR rintamalla nyt mitään ihme kehitysloikkia ole otettu aikoihin. Lähinnä HDMI 2.1 on se uutuus joka noista puuttuu. Ja niissä joissa se on tänä päivänä, on ollut massivisia ongelmia sen kanssa. Jos HDMI 2.1 on pakollinen, niin sitten suosiolla odottelisin 2022 malleja joissa se oikeasti toimii. Kuuluisalla hinta/laatu suhteella arvioituna noi on varsin hyvä pelejä.

Meinasin itsekin ostaa tuollaisen viime keväänä. Noista laiteista voi olla hyvä diilejä tarjolla, kun eivät ole uusinta uutta.
Sanoinkin että ite en ostaisi. Puuttuu Spotifyt yms. Mediatoisto-ominaisuudet,earc ja kalibrointi aika alkeellinen.
Mutta tuohon hintaan nyt ei kaikkea voikkaan saada ja lähinnä harkittava, että onko puuttuvat ominaisuudet hintaeron arvoisia. Mutta jos budjetti venyy, niin kannattaa harkita Denonia, niitä saanu hintaseurannan mukaan reiluun 400€ joskus. Black friday lähestymässä, niin jos ei ole kiire, katsoisin mitä silloin tarjouksessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Mulla on ollut vähän sama agenda tässä viimeisen kuuden kuukauden aikana. Akuuttia tarvetta ei ole, mutta jossain vaiheessa haluaisin Audyssey leiristä pois, ja vaihtoehdot ovat joko dirac pohjainen tai Anthemin huonekorjain.. Olen pääasiassa pohdiskellut NAD 778 ja Anthem MRX sarjaa. Mutta samoista syistä, mitä itse mainitset, on ainakin toistaiseksi hankinnat jäissä. NAD778 tuntuu olevan vielä hyvin buginen, ja samaa kommenttia löytyy Anthemista (plus Anthemin osalta useat ovat maininneet tuulettimien hurinan kuuluvan selkeästi läpi).

Itsekkin olen sitä mieltä, että tuossa hintaluokassa ei ole oikein, että tuotteessa on virheitä, tai bugeja joita ei korjata pitkään aikaan (jos koskaan).

Yksi itseäni kiinnostava lisävaihtoehto on Onkyon / Pioneerin uudet vahvistimet, jotka käyttävät Diracia (jos noita nyt ikinä tulee markkinoille).
Nadin paras puoli on MDC, eli voit ostaa moduleilla päivitykset rautaan. Vakkapa jossain välissä nyt sitten HDMI2.1-kortin. Kukaan ei vain tiedä milloin ;p

Lisäksi 778:ssa on MDC:n ykkösversio, kun jossain uudemmassa vahvarissa oli jo v2... Miten paljon tuo vaikuttaa, esim siinä mitä niillä saa laitteeseen tuotua, ei ole tiedossa.

Edellinen Nad itsellä oli T773, johon tuli kauhea pohjakohina, joka selkeästi tuli esivahvaripuolelta. Lähetin silloin huoltoon viralliselle huoltokumppanille. Takuun ulkopuolella, vaihtoivat virtakonkat, eikä auttanut mitään. Lähetin takaisin, eivät muka löytäneet mitään vikaa. Olen vieläkin katkera siitä. Käytin pelkkänä päätevahvarina, kunnes äänet lakkasi tulemasta kokonaan.

Lueskelin aikoinaan kohinan mahdollisia syitä ja dsp-korttia monet arvelivat. Ei vain ole työkaluja tutkimiseen...

Noo, ehkä odottaa vielä pari vuotta...
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Twitterissä joku pisti UK:n Onkyon vastausta saatavuuskyselyyn, että esim. tuo dirac-malli NR7100 olisi tulossa UK:hon vasta maaliskuussa 2022. Vastaus oli toki tullut eu.onkyo.com:ista joten pätee ehkä myös manner eurooppaan.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
160
Nuo Sonyt julkaistu 2018, niin ite en niin vanhaa mallia ostaisi. Tuskin enää tulee mitään softapäivityksiä jne.
Saako noita edes mistään enää? Joka paikkaan on varastoon tulossa kokoajan, mutta tulopäivä siirtyy sitä mukaa ku päivä lähenee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Suositelkaas jotain "hyvää" stereovahvistinta. Vaatimuksena ainakin Blutooth ja että levarin saa kytkettyä (RIAA löytyy joten ei tarvi olla levarille varta vasten tuloa). Jos samaan pakettiin saa virittimenkin niin ei haittaa. En tiedä näitten hintapolitiikasta yhtään mitään mutta jos nyt hintahaarukassa 200-500 löytyy jotain kelvollista?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 913
nosta budjettii ja hommaa audiolab 6000a
Mikä vastaus tuo nyt oli. Nosta budjettia?


Tässä kolme vaihtoehtoa,

Tässä budjetin yläpäähän :

Tässä budjetin keskivaiheille :

Tässä sitten budjetin alapäähän:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Mikä vastaus tuo nyt oli. Nosta budjettia?


Tässä kolme vaihtoehtoa,

Tässä budjetin yläpäähän :

Tässä budjetin keskivaiheille :

Tässä sitten budjetin alapäähän:
Kiitos ehdotuksista! Täytyy ajan kanssa vielä kurkata tarkemmat speksit noista.

Tällainen tuli vastaan tuolla Verkkiksen sivuilla, onko tästä mihinkään vai onko järkevämpää ottaa tuo PMA-600; Denon RCD-M41 -stereovahvistin CD-soittimella , musta 379,90
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
213
^Kummassakaan Denonissa ei ole striimausta ja PMA:sta puuttuu myös fm radioviritin.
Oma suositus Yamaha R-N602, tosin menee muutaman kympin yli 500€ uutena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
^Kummassakaan Denonissa ei ole striimausta ja PMA:sta puuttuu myös fm radioviritin.
Oma suositus Yamaha R-N602, tosin menee muutaman kympin yli 500€ uutena.
Edellisessä ei ole BT:tä eikä paljon muitakaan hienouksia. Virittimen puute PMA:ssa on kyllä hyvä huomio. Avaatko vähän mikä tuo striimaus-mahdollisuus tarjoaa?

Laite on tulossa erilliseen saunarakennuksen jossa on parhaanakin päivänä varsin heikko WiFi-yhteys sikäli kun yhteyttä saa ollenkaan muodostettua. Lähinnä siis pyörittelen joko vinyyliä tai CD:tä, vaimo kuuntelee puhelimesta Tidalin kautta tällä hetkellä pienen bt-kajarin kautta kun puhelinta ei saa yhdistettyä nykyiseen vahvariin mitenkään.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
53
Hei.

Onko täällä canton smart connectin omistajia. Tuli torista ostettua liki käyttämätön kampe (en yhtään ihmettele). Laitoin sen genelecceihin kiinni, ja rupesin toistamaan bluetoothin kautta musaa, no paskahalvaushan siitä meinasi tulla kun äänet oli täysillä. En tiedä mikä tässä on kun tason vaihtoehdot ovat joko täysin mykkä tai niin täysillä että menee särölle. Sama homma tv:n hdmi arcin kautta tulevassa äänessä. Oisko niksejä? Kajarit kytketty xlr-rca piuhalla. Aiemmin olivat kiinni onkyon kuulokeliitännässä kun en omistanut preoutillista vahvistinta.

Firmiskin näyttäisi olevan tuore. Ja tehdasasetukset palautettu. Takuukuitti kertoo laitteen olevan ostettu tammikuussa 2021.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
Mikä vastaus tuo nyt oli. Nosta budjettia?
no se olis semmoisesta ehotus et alle 300e lisää budjettiin, saa audio labsin joka on äänenlaadullisesti mahtava jopa end game laitteeksi. Toki jos äänenlaatu ei kiinnosta ni voi sit pysyä budjetissaan ja ostaa 200e räpylät.
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
213
Striimauksella tarkoitin, että laitteessa valmiina tuki suoratoistopalveluihin (Spotify, deezer, tidal, ym.) ja näitä voi sitten vaikka kännykkä/tabletti apilla ohjata.
Myös tuhannet nettiradiokanavat tarjolla.
Ainakin Yamaha R-N602 toimii Bluetooth myös niin, että laitteesta voi lähettää langattomiin kuulokkeisiin

 

tnr

Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
85
no se olis semmoisesta ehotus et alle 300e lisää budjettiin, saa audio labsin joka on äänenlaadullisesti mahtava jopa end game laitteeksi.
300 euroa lisää olisi tarkoittanut jotakuinkin esitetyn budjetin tuplaamista. Kai pyytäjä olisi osannut pyytää hintaluokan 500-800 euroa, jos sen verran haluaisi rahaa käyttää.

Toki jos äänenlaatu ei kiinnosta ni voi sit pysyä budjetissaan ja ostaa 200e räpylät.
Jos auttaminen speksien mukaan ei kiinnosta niin voi olla myös hiljaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Mulla on ollut vähän sama agenda tässä viimeisen kuuden kuukauden aikana. Akuuttia tarvetta ei ole, mutta jossain vaiheessa haluaisin Audyssey leiristä pois, ja vaihtoehdot ovat joko dirac pohjainen tai Anthemin huonekorjain.. Olen pääasiassa pohdiskellut NAD 778 ja Anthem MRX sarjaa. Mutta samoista syistä, mitä itse mainitset, on ainakin toistaiseksi hankinnat jäissä. NAD778 tuntuu olevan vielä hyvin buginen, ja samaa kommenttia löytyy Anthemista (plus Anthemin osalta useat ovat maininneet tuulettimien hurinan kuuluvan selkeästi läpi).

Itsekkin olen sitä mieltä, että tuossa hintaluokassa ei ole oikein, että tuotteessa on virheitä, tai bugeja joita ei korjata pitkään aikaan (jos koskaan).

Yksi itseäni kiinnostava lisävaihtoehto on Onkyon / Pioneerin uudet vahvistimet, jotka käyttävät Diracia (jos noita nyt ikinä tulee markkinoille).
Mulle tuli satunnaisella selailulla vastaan sellainen tarjous, että menin (perkele) ja ostin sen muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen.
Nad:n 777 V3 demolaite, reippaan 40%:n alella.
Huomenna olis töiden jälkeen varmaan jo odottelemassa...
Tietää, mitä vkl:na tekee ;)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 737
Suositelkaas jotain "hyvää" stereovahvistinta. Vaatimuksena ainakin Blutooth ja että levarin saa kytkettyä (RIAA löytyy joten ei tarvi olla levarille varta vasten tuloa). Jos samaan pakettiin saa virittimenkin niin ei haittaa. En tiedä näitten hintapolitiikasta yhtään mitään mutta jos nyt hintahaarukassa 200-500 löytyy jotain kelvollista?
Ei omia kokemuksia mutta just tähän revikkaan törmäsin:
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
Asiaton käytös
@tnr toki hän ei ilmoittanu että budjetti on kiveen hakattu. Jotenka saan kyllä ehottaa omaa näkemystä. Että jos uutena 750e saa huomattavasti parempaa kuin 500e ja kyseistä laitetta saapi myös käytettynä muutamankympin päälle 500. Jotenka pitäisin sinuna ihan vaan sen naamaläpes kiinni
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
378
Mulle tuli satunnaisella selailulla vastaan sellainen tarjous, että menin (perkele) ja ostin sen muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen.
Nad:n 777 V3 demolaite, reippaan 40%:n alella.
Huomenna olis töiden jälkeen varmaan jo odottelemassa...
Tietää, mitä vkl:na tekee ;)
Tuolla alennuksella on hinta sellainen, että en myöskään itse jättäisi käyttämättä. Aivan varmasti loistotuote tuohon hintaan!

Se on sitten mittauksia, käppyröiden tulkitsemista ja säätöä tarjolla. ;) Jos muistat, niin laita jotain yleistä kommenttia miltä kuulostaa verrattuna nykylaitteeseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Tuolla alennuksella on hinta sellainen, että en myöskään itse jättäisi käyttämättä. Aivan varmasti loistotuote tuohon hintaan!

Se on sitten mittauksia, käppyröiden tulkitsemista ja säätöä tarjolla. ;) Jos muistat, niin laita jotain yleistä kommenttia miltä kuulostaa verrattuna nykylaitteeseen.
Khyyllä ja kovasti kiinnostaa, mitä Dirac saa aikaiseksi.
Odotan eron olevan samaa luokkaa, kuin edellisellä Nadilla (773) oli tuohon Sony 1080DN:ään verrattuna.

Se oli nimittäin mielestäni todella suuri.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
378
Khyyllä ja kovasti kiinnostaa, mitä Dirac saa aikaiseksi.
Odotan eron olevan samaa luokkaa, kuin edellisellä Nadilla (773) oli tuohon Sony 1080DN:ään verrattuna.

Se oli nimittäin mielestäni todella suuri.
Mikä vahvistin sulla on ollut nyt käytössä? Tuo 773 vai joku muu?

Itselläni Denon X3300 5.1.2 setupilla, jossa siis Audyssey XT32 - olen selaillut avs ja avforumia ja bongaillut ihmisten kokemuksia, kun ovat päivittäneet XT32:sta joko Anthemin ARC:iin tai Diraciin, ja useamman kommentin mukaan ero on todella suuri. Tässä myös suurin syy, miksi itseäni kiinnostaa nämä.. oma olohuone huone kun on suhteellisen hankala (OK-talo, puurunko, väliseinät lastulevyä joiden välissä ei vaimennusta, yksi ulkoseinä josta 80% ikkunaa ja avoimet käytävät keittiöön ja eteiseen. XT32 tekee ihan OK duunia, mutta kun on hullu ja valmis inventoimaan, niin parempi äänimaailma houkuttelee aina.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
977
Mikä vahvistin sulla on ollut nyt käytössä? Tuo 773 vai joku muu?

Itselläni Denon X3300 5.1.2 setupilla, jossa siis Audyssey XT32 - olen selaillut avs ja avforumia ja bongaillut ihmisten kokemuksia, kun ovat päivittäneet XT32:sta joko Anthemin ARC:iin tai Diraciin, ja useamman kommentin mukaan ero on todella suuri. Tässä myös suurin syy, miksi itseäni kiinnostaa nämä.. oma olohuone huone kun on suhteellisen hankala (OK-talo, puurunko, väliseinät lastulevyä joiden välissä ei vaimennusta, yksi ulkoseinä josta 80% ikkunaa ja avoimet käytävät keittiöön ja eteiseen. XT32 tekee ihan OK duunia, mutta kun on hullu ja valmis inventoimaan, niin parempi äänimaailma houkuttelee aina.
Eroja korjaimien välillä on varmasti, mutta tietyn tason saavutettua (XT32) on vaikea saada valtavia hyppyjä laadullisesti eteenpäin. Korjaimella voidaan kuitenkin käytännössä vain puuttua niihin isoimpiin korostumiin, mutta huoneen ominaisuudet pysyvät samana. Jos jälkikaikuaika mitataan minuuteissa ja bassokaista on täynnä syviä vaimentumia, niin huonekorjain on aika kädetön korjaamaan tilannetta.

Kannattaa myös muistaa näistä käyttäjäkokemuksista se, että harva tekee oikeasti mitään A/B testiä (saati ABX). Usein kun on ostettu kallis vahvistin, niin se vaan väkisinkin kuulostaa paremmalta, koska pakkohan sen on että rahankäyttö tuntuisi perustellulta. Tämä ilmiö on vahvasti läsnä näissä tarinoissa. (Ymmärrän toki että AB-testin toteuttaminen on melko ärsyttävää monikanavaisten viritinvahvistimien kanssa)

Ei sillä etteikö sitä itsekin toisinaan kuolaisi JBL:n prosessorien perään vailla sen suurempaa tarvetta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Mikä vahvistin sulla on ollut nyt käytössä? Tuo 773 vai joku muu?

Itselläni Denon X3300 5.1.2 setupilla, jossa siis Audyssey XT32 - olen selaillut avs ja avforumia ja bongaillut ihmisten kokemuksia, kun ovat päivittäneet XT32:sta joko Anthemin ARC:iin tai Diraciin, ja useamman kommentin mukaan ero on todella suuri. Tässä myös suurin syy, miksi itseäni kiinnostaa nämä.. oma olohuone huone kun on suhteellisen hankala (OK-talo, puurunko, väliseinät lastulevyä joiden välissä ei vaimennusta, yksi ulkoseinä josta 80% ikkunaa ja avoimet käytävät keittiöön ja eteiseen. XT32 tekee ihan OK duunia, mutta kun on hullu ja valmis inventoimaan, niin parempi äänimaailma houkuttelee aina.
Tuo Sonyn 1080.Nad 773 on rikki, hirveä pohjakohina ja noin vuosi sitten hiljeni kokonaan, kun käytin pelkkänä päättärinä kahdella 12" subbarille... Pitäisi korjauttaa sekin...

Mulla etu- ja päätyseinä betonia, toinen sivu lastulevyä ja toinen myös iso ikkuna, lieneekö puuta vai betonia... No, haasteellinen kuitenkin...
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Av vahvistin haussa. Tällä hetkellä 2+1 setti kaiuttimina mutta tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää myöhemmin.
Onko näistä sonyn alemman hintaluokan vehkeistä kokemusta?
Str-dh790 ja Str-dh590
Vai pitäisikö vaan tuplata budjetti ja denon avr-x1600h/x2700h laittaa harkintaan.
Edit. Denon avr-s650h tuli haettua. Hinnan suhteen mentiin kipurajalla tai vähän yli.
Kaiuttimiksi joku jamon käytetty 5+0 sarja tarttui myös mukaan. Joskohan tuon saisi viikonloppuna kasailtua ja koekuunneltua.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 420
Suositelkaas jotain "hyvää" stereovahvistinta. Vaatimuksena ainakin Blutooth ja että levarin saa kytkettyä (RIAA löytyy joten ei tarvi olla levarille varta vasten tuloa). Jos samaan pakettiin saa virittimenkin niin ei haittaa. En tiedä näitten hintapolitiikasta yhtään mitään mutta jos nyt hintahaarukassa 200-500 löytyy jotain kelvollista?
Ostin Ädille tuon Sony STR-DH190 ja siihen hintaluokkaan ihan ok laite ja aika yksinkertainen käyttää ja levysoitinliitäntä ja radioviritin löytyy.
Vanha pinohiiri px99 sarjalainen joku 90 luvun alussa ostettu sanoi sopimuksen irti ja voinut paikallisradiota enää kuunnella niin sopi hyvin siihen tarkoitukseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Jos muistat, niin laita jotain yleistä kommenttia miltä kuulostaa verrattuna nykylaitteeseen.
No, ääni on suorastaan loistava.
Muuten sitten potkii vastaan, ehkä jopa liikaa.

Ei ole Earc:ia, joten ei Atmosta arcin kautta. Tämä oli kyllä ihan oma "moka", en osannut edes epäillä, ettei laitteessa olisi Earc-tukea. Jos olisi kunnolla tutkinut, niin tämän olisi huomannut... Hauskasti Sonyyn tuli Earc-tuki aikoinaan ihan firmispäivityksellä.

No, tähän kun lisää ettei hdmi2.1:stä (no, tämä nyt toki oli tiedossa) ja Deep Color ei toimi vahvarin läpi, -> Hyvästi HDR.
Mm. Shieldistä ja PS4:sta ei tule kuvaa ollenkaan läpi, jos Deep Color päällä (Pleikasta sai, itse asiassa, alemmalla resoluutiolla HDR:n päälle ilman tuota Deep Coloria)...
Lisäksi C9 iloisesti ilmoittelee melkein aina, että minäpä aktivoin sinulle Deep Colorin automaagisesti tähän HDMI-tuloon. Ja sitten lähtee kuva... Joutuu käydä ottamassa sen taas valikoista pois päältä...
Sitten pitäisi kaikki HDR-laitteet vetää suoraan C9:iin ja siinä tapauksessa näistä ei taas saisi Atmosta vahvarille...

Ei pysty noin isoon kompromissiin... Toki Nadilta varmaan tulee jossain välissä MDC-kortti, jossa se HDMI2.1 tai ehkä ne alkaa myymään 778:n videokorttia, jossa on tuki Earc:lle ja olisiko myös Deep Colorille (muttei HDMI2.1:lle)... Mutta yhtään ei tiedä, milloin sellainen ihme tapahtuisi. Voi mennä kauankin. Ja ne kortit tuppaa kuitenkin olemaan melko hintavia (300€ ->).

Pakko varmaan perua kauppa.
Josko ottaisi tilalle Denonin X3700h tai X4700h:n. Kaikkea tukea lisää, paitti se Audyssey Diracin sijasta...
Ja tuo 3700 olisi vielä reilusti halvempikin. 20W alempi teho, yksi lisäHDMI-in, Auro- ja IMAX Enhanced-tuki ovat melko pieniä lisäyksiä hintaan nähden. Auro ja Imax ovat niin harvinaisia, että ei mitään väliä onko ne vai ei...

Silti, harmittaa kyllä ihan pirusti. Jos olisi toimiva Earc- ja Deep Color-tuki, niin olisi kaikki hienosti... Mutta, eipä ole, ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Kaipais hieman tietävämpien apuja. Mulla on vahvarina Denonin X1600h, jonka kaverina on hyllykajaripari ja iso subbari. Subbari on kytketty yhdellä kaapelilla vahvistimen takana löytyvään subbarin preout 1 porttiin ja kajarit normaalisti etukaiutinporteissa. Sama setti on toiminut loistavasti edellisessä kämpässä, mutta nyt muuton jälkeen en saa subbarista mitään ääntä ulos. Resetoin varmuudeksi vahvarin asetukset ja ajoin sen setupin läpi, jossa vahvistin käy läpi nuo kajarit ja soittaa testiäänet, ne tulee kuten pitääkin joka rööristä. Sitten ajoin tuon audyssey setupin mikälie eli se testimikki eri mestoihin ja soittaa niitä testisoundeja minkä perusteella säätää huoneeseen sopivaksi eli so far so good.

Noh sit kun avaa telkkarin niin subbari ei pöhähdäkään vaikka toistaa jotain leffoja missä varmasti on bassoa. Kävin kahlaamassa noita vahvarin asetuksia ja vaihdoin etukajareiden koon large->small, näin se taisi viimeksikin olla ja testasin subbarin asetuksista lfe ja lfe+main mutta kumpikaan ei tuota tulosta. Subbarin äänentaso on asetuksissa valmiiksi -12db, onko tuon tarkoitus olla noin, vai miten? Subbarin jakotaajuus on säädetty tosin suht alas 80 hertziin, joka on alin minne tuo menee, mutta se oli käytössä aiemminkin ja pelitti silti. Kokeneemmilta vinkkejä kaipailisi!
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
105
-12db viittaisi siihen, että vahvistimen oma gain on hieman liian kovalle säädetty tuon kalibroinnin aikana, mutta ääntä luulisi kyllä lähtevän. Missä kohtaa se gain on tällä hetkellä?
Onko subbarin oma crossover nuppi siis 80 hz vai näyttääkö vahvistimen puolella crossover 80 hz? Subbarin puolelta saa olla asetettu niin korkealle kuin saa, jos vahvistimessa on jokin crossover kalibroinnista saatu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Subbarin oma nuppi on 80 hz kohalla ja vahvistimen asetuksista säädetty myöskin 80 hz. Subbarin oma nupikka äänen osalta on neutraalissa asennossa keskellä, vahvistimestahan tota ei ole mitenkään erikseen säädetty, eli liekö hakenut tuon arvon siinä huonekorjausmikkiä kuunnellessa tms. Pitää koittaa tossa illalla paremmalla ajalla soittaa ihan youtbesta jotain matalia taajuuksia, niin sillähän tuo heti ratkeaa. Muistan vaan, kun ekallakin kerralla joutu tuon kanssa tapella eikä näköjään vieläkään toimi mitenkään optimisti. Pitää tosiaan säätää subbarista toi jakotaajuus niin korkealle kuin antaa, niin saa sitten tolla vahvarin säädöllä rajoittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Subbarin oma nuppi on 80 hz kohalla ja vahvistimen asetuksista säädetty myöskin 80 hz. Subbarin oma nupikka äänen osalta on neutraalissa asennossa keskellä, vahvistimestahan tota ei ole mitenkään erikseen säädetty, eli liekö hakenut tuon arvon siinä huonekorjausmikkiä kuunnellessa tms. Pitää koittaa tossa illalla paremmalla ajalla soittaa ihan youtbesta jotain matalia taajuuksia, niin sillähän tuo heti ratkeaa. Muistan vaan, kun ekallakin kerralla joutu tuon kanssa tapella eikä näköjään vieläkään toimi mitenkään optimisti. Pitää tosiaan säätää subbarista toi jakotaajuus niin korkealle kuin antaa, niin saa sitten tolla vahvarin säädöllä rajoittaa.
Laita se subbarin oma nuppi maksimiin, liekkö jotain 200hz(?). Jakoja ei kannata tässä tapauksessa kahdessa laitteessa suorittaa. Subwooferin oletan olevan on -tilassa vahvistimen asetuksissa, koska se on mölyä saanut aikaan esim. kalibroinnissa. Mikä tuo sinun subbarisi on ?
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
105
Löytyykö subista auto standby, joka ei vain jostain syystä herää? Omassa Onkyossa tuo -12db on jo tapissa, eli voi Denonissakin loppua säätövara jo kesken. Subbarin puolelta voisi pudottaa volumea hieman ja ajaa kalibroinnin uusiksi kunhan itse ongelma selviää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Laita se subbarin oma nuppi maksimiin, liekkö jotain 200hz(?). Jakoja ei kannata tässä tapauksessa kahdessa laitteessa suorittaa. Subwooferin oletan olevan on -tilassa vahvistimen asetuksissa, koska se on mölyä saanut aikaan esim. kalibroinnissa. Mikä tuo sinun subbarisi on ?
Subbari on polk audion HTS 10 ja siel on takana valinnat AUTO tai DC Control ja sit on toinen namiska phase 0 tai 180. Todistettavasti oon kuitenkin saanut subbarin toimimaan aiemmin :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 198
Oma Denonin X3700h asennettu normaalin tv-tason aukkoon, jossa vahvarin yläpuolella ja molemmilla sivuilla on noin 4-5cm tilaa. Takaa seinämä on lähes ummessa eli ilma ei pääse kunnolla kiertämään aukon sisällä. Vahvari käy todella kuumana ja mietin, ettei tuo varmasti ole hyväksi pitkässä juoksussa komponenteille.

Onko kukaan toteuttanut minkäänlaista aktiivista jäähdytystä vahvistimelle tv-tasossa? Itse mietin jotain pieniä flektejä, jotka puhaltaisi kuumimman ilman ulos aukosta
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Oma Denonin X3700h asennettu normaalin tv-tason aukkoon, jossa vahvarin yläpuolella ja molemmilla sivuilla on noin 4-5cm tilaa. Takaa seinämä on lähes ummessa eli ilma ei pääse kunnolla kiertämään aukon sisällä. Vahvari käy todella kuumana ja mietin, ettei tuo varmasti ole hyväksi pitkässä juoksussa komponenteille.

Onko kukaan toteuttanut minkäänlaista aktiivista jäähdytystä vahvistimelle tv-tasossa? Itse mietin jotain pieniä flektejä, jotka puhaltaisi kuumimman ilman ulos aukosta
Juuri katsoin jossain videon, jossa kaveri mainitsi jotain tuulettimesta em. vahvarin kanssa. Eiköhän siihen ole helpoin väsätä joku Noctuan tuulari puhaltelemaan kuumat ulos...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
977
Oma Denonin X3700h asennettu normaalin tv-tason aukkoon, jossa vahvarin yläpuolella ja molemmilla sivuilla on noin 4-5cm tilaa. Takaa seinämä on lähes ummessa eli ilma ei pääse kunnolla kiertämään aukon sisällä. Vahvari käy todella kuumana ja mietin, ettei tuo varmasti ole hyväksi pitkässä juoksussa komponenteille.

Onko kukaan toteuttanut minkäänlaista aktiivista jäähdytystä vahvistimelle tv-tasossa? Itse mietin jotain pieniä flektejä, jotka puhaltaisi kuumimman ilman ulos aukosta
Minulla on ollut X3400H käytössä jo useamman vuoden TV-tason sisällä, jossa on avointa tilaa ympärillä (etuseinä avoin, takaseinä umpinainen, yläpuolella 10cm tilaa), mutta ei mitään kunnollista ilmankiertoa. Mitään ongelmia toiminnan kannalta ei ole ollut missään vaiheessa. Hetken aikaa pidin tuota itse tason päällä, mutta ihan yhtälailla todella lämpöisenä se kävi siinäkin. En usko, että montaa astetta on eroa sisälämmöissä.

Voihan tuohon tuuletusta virittää, mutta kannattaa muistaa että nämä laitteet on suunnitteltu toimimaan juuri TV-tasoilla ja pahimmillaan kaapeissa. En itse siis panikoisi, jos tv-taso on edes jotenkin avoin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
No, ääni on suorastaan loistava.
Muuten sitten potkii vastaan, ehkä jopa liikaa.

Ei ole Earc:ia, joten ei Atmosta arcin kautta. Tämä oli kyllä ihan oma "moka", en osannut edes epäillä, ettei laitteessa olisi Earc-tukea. Jos olisi kunnolla tutkinut, niin tämän olisi huomannut... Hauskasti Sonyyn tuli Earc-tuki aikoinaan ihan firmispäivityksellä.

No, tähän kun lisää ettei hdmi2.1:stä (no, tämä nyt toki oli tiedossa) ja Deep Color ei toimi vahvarin läpi, -> Hyvästi HDR.
Mm. Shieldistä ja PS4:sta ei tule kuvaa ollenkaan läpi, jos Deep Color päällä (Pleikasta sai, itse asiassa, alemmalla resoluutiolla HDR:n päälle ilman tuota Deep Coloria)...
Lisäksi C9 iloisesti ilmoittelee melkein aina, että minäpä aktivoin sinulle Deep Colorin automaagisesti tähän HDMI-tuloon. Ja sitten lähtee kuva... Joutuu käydä ottamassa sen taas valikoista pois päältä...
Sitten pitäisi kaikki HDR-laitteet vetää suoraan C9:iin ja siinä tapauksessa näistä ei taas saisi Atmosta vahvarille...

Ei pysty noin isoon kompromissiin... Toki Nadilta varmaan tulee jossain välissä MDC-kortti, jossa se HDMI2.1 tai ehkä ne alkaa myymään 778:n videokorttia, jossa on tuki Earc:lle ja olisiko myös Deep Colorille (muttei HDMI2.1:lle)... Mutta yhtään ei tiedä, milloin sellainen ihme tapahtuisi. Voi mennä kauankin. Ja ne kortit tuppaa kuitenkin olemaan melko hintavia (300€ ->).

Pakko varmaan perua kauppa.
Josko ottaisi tilalle Denonin X3700h tai X4700h:n. Kaikkea tukea lisää, paitti se Audyssey Diracin sijasta...
Ja tuo 3700 olisi vielä reilusti halvempikin. 20W alempi teho, yksi lisäHDMI-in, Auro- ja IMAX Enhanced-tuki ovat melko pieniä lisäyksiä hintaan nähden. Auro ja Imax ovat niin harvinaisia, että ei mitään väliä onko ne vai ei...

Silti, harmittaa kyllä ihan pirusti. Jos olisi toimiva Earc- ja Deep Color-tuki, niin olisi kaikki hienosti... Mutta, eipä ole, ei.
Vedin piruuttani eilen Diracin läpi ja huh huh, että oli vaikutusta äänenlaatuun. En ole mitään huonekorjainta aikaisemmin käyttänyt, mutta kyllä vakuutti...

Anyway, saisin Denonin X4700h:n 1500€, mutta se on sitä vanhempaa sarjaa, joka ei juuri toimi tuon Series X:n kanssa 120Hz:llä... Vaihtoehtona on odottaa sitä uudempaa versiota, jossa korjattu piirisarja ja saisin pitää tuota Nadia siihen asti, että se joskus marraskuussa ehkä rantautuu...

Lupasin tovin pohtia, melkein tekisi mieli odottaa, kuin turvautua johonkin signaalinmuuntimeen, jonka maahantuojalta saa (joskus) tuohon vanhempaan malliin...

P. S. Tulin siihen lopputulemaan, että odotan korjattua versiota. Yhteensopivuusongelmia sovittimen kanssa monilla...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 398
Viestejä
4 194 182
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom