AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Hei kysymys! Mitenkäs tuo nyt menikään kun Denonin X3500H ei näköjään eilisestä eteenpäin ole totellut tv:n kaukosäädintä. Säädin ietti hetken aikaa sohvatyynyjen välissä mutta ei näyttänyt ainakaan itsestään säätelevän mitään valikoita. Onko voinut jotain pudota päältä vahvarin ja tv:n asetuksista noin muuten? Olikos se joku CEC tms vai mikä olikaan nimeltään?

Eli eilen päivällä vielä toimi ihan normaalisti siten että esim äänensäätö toimi tv:n vahvarilla ja valikoita pystyi selaamaan jos niissä oli - mutta illalla ei enää tuo toiminut niin joutui oikein kaivamaan vahvarin ison kaken esille. Mistä tuota nyt pitäisi lähteä purkamaan isllä onhan tuo kahden kaken käyttö kömpelöä - ja eiliseen asti tuo toimi kuten kuuluikin. Tv:nä Sampan RU8000. Onko aavistusta pitäisikö jotain tarkistaa tv:n vai vahvarin asetuksista, nopeasti kahlaamalla en löytänyt mistä tuota voisi edes kokeilla säätää..

Kiitos avustanne, oi tietäjät! :)

t: Jukka
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Ensiksi kunnon reboot, eli kaikista laitteista töpseli irti hetkeksi aikaa. Ja samalla tarkistat, että HDMI-kaapeli on kunnolla paikallaan.
Aaaaivan! Joo, kokeilenkin tätä tänään kun ehdin rymyämään tuonne johtohelvettiin :D Toivottavasti lähtisikin tuolla rokkaamaan. Noiden ensimmäisen kerran naittaminen keskenään meni niin helposti ettei siitä jäänyt mielikuvia niin olin nyt aivan "ymmyrkäisenä": :D Mutta lähdetään tuulettamisesta siis liikkeelle! :) Kiitos!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
476
Sen verran tuo valmiustila (wifi) X2700h:ssä virtaa kuluttaa, että hifi-kaapin sisälämpötila nousee n. 30C:een (n. +6C huonelämpöön verrattuna), kun vanhalla vahvistimella ei ollut mitään havaittavaa nousua. Ihmettelinkin kun tuulettimet käynnistyivät välillä vaikka laitteet oli ollut pois päältä (tuolloin oli vielä suoraan lämpötilaliipaisusta käynnistyivät tuulettimet via AC Infinity Controller 1).

Nyt tuulettimet käynnistymään aina kun vahvistin käynnistyi (Raspi & Denon API & TP-Link-rasia) ja jäävät päälle vielä 10min vahvistimen sammumisen jälkeen. Ei kai tuo niin lämpöiseksi valmiustilassa pääsee, että tekee hallaa vahvistimelle? Kuitenkin takaseinä on avoin kaapissa. Voisi tuohon lattiaa lämpötilaohjaavan (Ruuvitag) puhalluksen, mutta toisaalta en halua, että tuulettimet käynnistyivät kun ketään ei ole kotona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Nyt tuulettimet käynnistymään aina kun vahvistin käynnistyi (Raspi & Denon API & TP-Link-rasia) ja jäävät päälle vielä 10min vahvistimen sammumisen jälkeen. Ei kai tuo niin lämpöiseksi valmiustilassa pääsee, että tekee hallaa vahvistimelle? Kuitenkin takaseinä on avoin kaapissa. Voisi tuohon lattiaa lämpötilaohjaavan (Ruuvitag) puhalluksen, mutta toisaalta en halua, että tuulettimet käynnistyivät kun ketään ei ole kotona.
Vahvistimet on varmasti tarkoitettu toimimaan täysin tuuletuksettomissa tiloissa myös kun niitä käytetään - ei vain lepotilassa. Itse en näe mitään syytä tuulettimille. Enkä huolisi mitään hifilaitteita, joissa on tuulettimille tarvetta. Joten itse pidän tuuletusta täysin turhana noilla tiedoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Ensiksi kunnon reboot, eli kaikista laitteista töpseli irti hetkeksi aikaa. Ja samalla tarkistat, että HDMI-kaapeli on kunnolla paikallaan.
Ja kyllä. Tällähän se homma sit ratkesi. Uskomatonta miten tuo töpseleiden tuuletus onkin validi korjaustoimenpide yllättävänkin monessa hommassa. :D Taas pelaa kuten pitää kun kauppareissun ajaksi nyppäsin laitteista sähköt pois. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
476
Vahvistimet on varmasti tarkoitettu toimimaan täysin tuuletuksettomissa tiloissa myös kun niitä käytetään - ei vain lepotilassa. Itse en näe mitään syytä tuulettimille. Enkä huolisi mitään hifilaitteita, joissa on tuulettimille tarvetta. Joten itse pidän tuuletusta täysin turhana noilla tiedoilla.
Olen aina olettanut, että kaappisäilytys noille vahvistimille ei ole suositeltavaa. Varsinkin jos nyt pelkässä standbyssä vahvistin saa kaapin sisälämpötilan nousemaan +6C, niin mitä sitten kunnon luukutuksessa? Nyt heitän mutuoletuksena, että vahvistimen energiankulutuksesta n. 90% muuttuu lämmöksi, joten nopeasti ajateltuna kaapin lämpötila voi olla hetkittäin melkoisen korkea. Toki 99% ajasta vahvistin on "tyhjäkäynnillä" ja huipputehot ovat hetkellisiä ja harvassa. Jokatapauksessa Noctuat puhisevat sen verran hiljaa, ettei niitä edes kuule, ja jos tuolla saa vahvistimen elinikää edes vuodella lisättyä, niin puhaltimet ovat mielestäni hyvä sijoitus.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Olen aina olettanut, että kaappisäilytys noille vahvistimille ei ole suositeltavaa. Varsinkin jos nyt pelkässä standbyssä vahvistin saa kaapin sisälämpötilan nousemaan +6C, niin mitä sitten kunnon luukutuksessa? Nyt heitän mutuoletuksena, että vahvistimen energiankulutuksesta n. 90% muuttuu lämmöksi, joten nopeasti ajateltuna kaapin lämpötila voi olla hetkittäin melkoisen korkea. Toki 99% ajasta vahvistin on "tyhjäkäynnillä" ja huipputehot ovat hetkellisiä ja harvassa. Jokatapauksessa Noctuat puhisevat sen verran hiljaa, ettei niitä edes kuule, ja jos tuolla saa vahvistimen elinikää edes vuodella lisättyä, niin puhaltimet ovat mielestäni hyvä sijoitus.
Joo, erikoisesti ilmaistu tuo 'täysin tuuletukseton tila', mutta ihan suosituksissa vihjaillaan, että jonkinlainen ilmankierto tilassa olisi kohdallaan: Amplifier Ventilation Recommendation. Toki joku asioista enemmän tietävä voisi kertoa, onko tuo nyt ihan järkevää käyttöiän kannalta tulkita ilmanvaihdon riittävyys suojapiirien aktivoitumisen mukaan.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Osaisko joku kertoa mikä tuota omaa Denonia on alkanu vaivaamaan? Malli on siis avr-x2200w ja käynnistäminen on tosi tuskaista. Käynnistän-> kuuluu naksutus ja ledi alkaa vilkkumaan punasella eikä käynnisty. Toistat tän rutiinin noin 10 kertaa ja yhtäkkiä vahvistin käynnistyy. Ongelma pahin päivän ensimmäisellä käynnistyksellä.

Kaiutin liitännät on käyty läpi ja irroitettu kokonaan-> ei vaikutusta.

Mistähän vikaa lähtis etsiin vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
Osaisko joku kertoa mikä tuota omaa Denonia on alkanu vaivaamaan? Malli on siis avr-x2200w ja käynnistäminen on tosi tuskaista. Käynnistän-> kuuluu naksutus ja ledi alkaa vilkkumaan punasella eikä käynnisty. Toistat tän rutiinin noin 10 kertaa ja yhtäkkiä vahvistin käynnistyy. Ongelma pahin päivän ensimmäisellä käynnistyksellä.

Kaiutin liitännät on käyty läpi ja irroitettu kokonaan-> ei vaikutusta.

Mistähän vikaa lähtis etsiin vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden?
Joku rele rikki? Joku ehkä osaa kertoa onnistuuko mahdollisesti korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Osaisko joku kertoa mikä tuota omaa Denonia on alkanu vaivaamaan? Malli on siis avr-x2200w ja käynnistäminen on tosi tuskaista. Käynnistän-> kuuluu naksutus ja ledi alkaa vilkkumaan punasella eikä käynnisty. Toistat tän rutiinin noin 10 kertaa ja yhtäkkiä vahvistin käynnistyy. Ongelma pahin päivän ensimmäisellä käynnistyksellä.

Kaiutin liitännät on käyty läpi ja irroitettu kokonaan-> ei vaikutusta.

Mistähän vikaa lähtis etsiin vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden?
Vaikuttaa vähän virtalähdeongelmalta, itse epäiisin konkkia.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Onkos näistä tämän vuoden uutuuksista mitään kuulunut, eikös ainakin Pioneer ja Onkyo ollu tuomassa joitain malleja, osassa Dirac Live? Kaverilta mykistyi A/V vahvari ja tuumasin että kannattanee odotella hetki ja katsoa nuo kortit. Saattais itelläkin jossain vaiheessa olla tarvetta päivittää tuo liki 10-vuotias Onkyo.

edit. Laitoinpa joutessani Onkyolle viestiä ja nopeasti tuli vastaus

"
Unfortunately we cannot estimate when it is availible again because of the manufactoring lack due to the shortage of many microchipsets.
The board of management is searching for a solution.
"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Vaikuttaa vähän virtalähdeongelmalta, itse epäiisin konkkia.
Joo joku suojapiiri siellä naksahtaa päälle ilmeisesti. Ei liene järkeä korjata? Laite on jotain 6-7 vuotta vanha ja jotenkin aina kuvitellut, että nämä kestää helpostikin 10 vuotta. Näköjään ei.

Himottais ostaa tilalle tuo 3700, mutta hinta.... Nykyinen setuppi on 5.1 ja alkanut vähän atmos kiinnostamaan ja tuohon 2700 malliin ei ilmeisesti saa kiinni kuin maksimissaan 5.2.2 kun taas 3700 saisi 5.2.4 setin?
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Onkos näistä tämän vuoden uutuuksista mitään kuulunut, eikös ainakin Pioneer ja Onkyo ollu tuomassa joitain malleja, osassa Dirac Live? Kaverilta mykistyi A/V vahvari ja tuumasin että kannattanee odotella hetki ja katsoa nuo kortit. Saattais itelläkin jossain vaiheessa olla tarvetta päivittää tuo liki 10-vuotias Onkyo.

edit. Laitoinpa joutessani Onkyolle viestiä ja nopeasti tuli vastaus

"
Unfortunately we cannot estimate when it is availible again because of the manufactoring lack due to the shortage of many microchipsets.
The board of management is searching for a solution.
"
Näissä on vähän aina se, että aina voi jäädä odottamaan hieman "parempaa" vuoden lisää :)
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
On toki, normaalistihan tahti onkin tuo, että uudet mallit joka vuosi. Nyt Denon jätti suosiolla tämän vuoden välistä, ja loput tuskailee komponenttipulan takia. Onkyo ja Pioneer julkaisi uudet mallit tammikuussa CES messuilla ja niitä piti tulla kesällä/syksyllä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
119
Onkos näistä tämän vuoden uutuuksista mitään kuulunut, eikös ainakin Pioneer ja Onkyo ollu tuomassa joitain malleja, osassa Dirac Live?
"
Jenkeissä Onkyon TX NR7100 -mallin toimitukset ovat alkaneet, Euroopassa näitä Direc Live -malleja ei ole vielä toimitettu. Itse odotan TX-RZ50 mallia kuin kuuta nousevaa. Siinä speksit suhteessa hintaan (?) ovat kyllä kohdallaan!
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 633
Onkos näistä tämän vuoden uutuuksista mitään kuulunut, eikös ainakin Pioneer ja Onkyo ollu tuomassa joitain malleja, osassa Dirac Live? Kaverilta mykistyi A/V vahvari ja tuumasin että kannattanee odotella hetki ja katsoa nuo kortit. Saattais itelläkin jossain vaiheessa olla tarvetta päivittää tuo liki 10-vuotias Onkyo.

edit. Laitoinpa joutessani Onkyolle viestiä ja nopeasti tuli vastaus

"
Unfortunately we cannot estimate when it is availible again because of the manufactoring lack due to the shortage of many microchipsets.
The board of management is searching for a solution.
"
Jossain UK foorumilla oli todettu että myynnissä joskus 2022, saatavilla tänä vuonna ainoastaan Jenkeissä tänä vuonna. Surkeaa kun itsekin näitä odottelen...
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Hain kaupasta Denonin X3700H vahvarin. Toivotaan, että kestää kauemmin kun edellinen. Tilasin sen hdmi lisämokkulanki, mutta saattaa kestää kuulemma puolikin vuotta, että sen saa. Toki en edes sitä tartte niin joutaa odottelemaan.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
760
Hain kaupasta Denonin X3700H vahvarin. Toivotaan, että kestää kauemmin kun edellinen. Tilasin sen hdmi lisämokkulanki, mutta saattaa kestää kuulemma puolikin vuotta, että sen saa. Toki en edes sitä tartte niin joutaa odottelemaan.
Tuli kanssa haettua sama laite ja tilattua lisämokkula.Kyllähän tämä on paljon parempi laite kun vanha 2400H.Atmos kajarit pitäisi seuraavana hommailla.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Tuli kanssa haettua sama laite ja tilattua lisämokkula.Kyllähän tämä on paljon parempi laite kun vanha 2400H.Atmos kajarit pitäisi seuraavana hommailla.
mulla vanha oli 2200 mutta se vikaantu. Joo jotenki tuntuu että soi hieman paremmin ja äänikenttä paljon laajempi. Voi kyllä olla kuvitelmaa Mulla sama ajatus että jos hommaia kattokaiuttimet. Miettiny näitä: Bronze AMS | Dolby Atmos® Enabled | Monitor Audio

ilmeisesti pystyis laittaa katon ja seinän rajaan, yksi pari kuuntelupaikasta hieman eteenpäin ja toinen kuuntelupaikan taakse. Olenkohan ymmärtäny oikein?
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
760
Varmaan täällä asiaan perehtyneet ottaa kantaa kaiutin asiaan.Yritän kanssa olla ns. kuuntelu/luku oppilaana :) Samoja purkkeja katsellut kanssa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Itellä vielä Sonyn 1080DN...
Kyllä mä vielä palaan NAD:iin... Kuhan ne saa HDMI2.1-kortin aikaiseksi...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
Mulla sama ajatus että jos hommaia kattokaiuttimet. Miettiny näitä: Bronze AMS | Dolby Atmos® Enabled | Monitor Audio

ilmeisesti pystyis laittaa katon ja seinän rajaan, yksi pari kuuntelupaikasta hieman eteenpäin ja toinen kuuntelupaikan taakse. Olenkohan ymmärtäny oikein?
Olet ymmärtänyt ihan oikein :thumbsup:

Noita kaiuttimia ei ollut saatavilla silloin kun itse Atmokset laitoin. Minulla tosin oli mahdollista upottaa kaiuttimet kattoon ja harkitsinkin Monitor Audio C165 kaiuttimia, mutta päädyin kuitenkin upottamaan sinne Bronze 1:set.

Tuossa ketjussa enemmän asiaa Atmoksesta:
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Olet ymmärtänyt ihan oikein :thumbsup:

Noita kaiuttimia ei ollut saatavilla silloin kun itse Atmokset laitoin. Minulla tosin oli mahdollista upottaa kaiuttimet kattoon ja harkitsinkin Monitor Audio C165 kaiuttimia, mutta päädyin kuitenkin upottamaan sinne Bronze 1:set.

Tuossa ketjussa enemmän asiaa Atmoksesta:
Kiitos. Täytyypä kahlata tuo keskustelu läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
mulla vanha oli 2200 mutta se vikaantu. Joo jotenki tuntuu että soi hieman paremmin ja äänikenttä paljon laajempi. Voi kyllä olla kuvitelmaa Mulla sama ajatus että jos hommaia kattokaiuttimet. Miettiny näitä: Bronze AMS | Dolby Atmos® Enabled | Monitor Audio

ilmeisesti pystyis laittaa katon ja seinän rajaan, yksi pari kuuntelupaikasta hieman eteenpäin ja toinen kuuntelupaikan taakse. Olenkohan ymmärtäny oikein?
Sellainen huomio että nuo Dolby Atmos enabled -kaiuttimet ovat kuitenkin ensisijaisesti tarkoitettu käytettäväksi etu ja takakaiuttimien päälle sijoitettavaksi. Eli heijastetaan se ääni noiden ed. mainittujen kaiuttimien päältä, katon kautta kuulijan korville. (mielestäni paska systeemi). Sen lisäksi että nuo on muotoiltukin tuota käyttöä varten, on myös niiden jakosuodin poikkeavasti suunniteltu tuota käyttöä varten. Toki ne toimii seinän ja katon rajassa, mutta ei ole siihen kuitenkaan tarkoitettu.

Itse en oikein näe syytä tuollaisia sinne sijoittaa ellei tuo poikkeuksellinen muotoilu takaa sitä että se kaiutin osoittaaa SUORAAN kuuntelijaa kohti. Itse pidän siitä että Atmos -kaiuttimet ovat suunnattu kuuntelijaa kohti. (tuo on tosin makuasia joka kannattaa mahdollisuuksien mukaan testata) Tuolla katon ja seinän rajassa toimii aivan mikä tahansa kaiutin ja sen ei tarvi todellakaan olla samaa sarjaa kun pääkaiuttimet. Toki yhtenäisyys on aina hyvästä. Melkein jotkut suht suuntaavat koaksiaalikaiuttimet olisi tuonne hyvät.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
137
Pystyykö nykyisillä viritinvahvistimilla tekemään EQ korjaukset kanavoittain? Tein Tech Ingredients:in innoittamana DML- kaiuttimet ja nehän soi perhanan hyvin! Vaativat tosin varsin rajua EQ:ta. Onko ko. mahdollista vaikkapa 5.2.4 setupilla?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
@Chromatin , nykyiset vahvistimethan tekee tuon jokaisen kanavan equtuksen automaattisesti. Dirac Live ja Audyssey MultEQ XT32 edustaa kohtuuhintaisten kuluttajalaitteiden parhaimmistoa.

Jos se automaattinen säätö ei ole riittävä, niin ainakin Audysseyn käyriä voi säätää mieleisekseen kanavapareittan (kuva alla). Dirac Liven yksityiskohtainen säätö taisi olla jopa parempi, mutta siitä ei omakohtaisia kokemuksia.
Screenshot_20210807-141051.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
^ Perus mobiili appi on ihan toimiva... Jos on hurja niin voi käyttää ratbuddysseytä





Tokihan luurisoftastakin löytyy vähän tuunatumpi versio.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
^ Perus mobiili appi on ihan toimiva... Jos on hurja niin voi käyttää ratbuddysseytä





Tokihan luurisoftastakin löytyy vähän tuunatumpi versio.

Mikä on tuo luurisoftan tuunatumpi versio? Onko se käypäinen Denonin MultEQ XT32:n kanssa? :)
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 633
^ Perus mobiili appi on ihan toimiva... Jos on hurja niin voi käyttää ratbuddysseytä





Tokihan luurisoftastakin löytyy vähän tuunatumpi versio.

Ootko mittaillut ratbudessey jälkeen, tekeekö oikeasti jotain muutoksia jotka näkyy/ kuuluu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Mikä on tuo luurisoftan tuunatumpi versio? Onko se käypäinen Denonin MultEQ XT32:n kanssa? :)
Sry, tulkitsin tuota hieman väärin. Eli tuolla Ratbuddyseyllä voidaan tuoda noi editoidut tuotokset myös tuohon mobiili appiin ja sielä vielä jälkisäätää jos siltä tuntuu ja sitten uppia vahvariin.
Ootko mittaillut ratbudessey jälkeen, tekeekö oikeasti jotain muutoksia jotka näkyy/ kuuluu?
En ole mittaillut. Vasta tutustumassa tuohon. Ajattelin työstää vähän laskevaa käyrää korkeiden taajuuksien suuntaan. Jotain tuon tyyppistä. Audyssey kuitekin toimii täysin erilailla kun esim. REW niin mittailu vähän niin ja näin. Toki isommat muutokset esim. bassonpään suhteen voisi mitata siitä kohdalta mistä mitattu Audysseylläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Sellainen huomio että nuo Dolby Atmos enabled -kaiuttimet ovat kuitenkin ensisijaisesti tarkoitettu käytettäväksi etu ja takakaiuttimien päälle sijoitettavaksi. Eli heijastetaan se ääni noiden ed. mainittujen kaiuttimien päältä, katon kautta kuulijan korville. (mielestäni paska systeemi). Sen lisäksi että nuo on muotoiltukin tuota käyttöä varten, on myös niiden jakosuodin poikkeavasti suunniteltu tuota käyttöä varten. Toki ne toimii seinän ja katon rajassa, mutta ei ole siihen kuitenkaan tarkoitettu.

Itse en oikein näe syytä tuollaisia sinne sijoittaa ellei tuo poikkeuksellinen muotoilu takaa sitä että se kaiutin osoittaaa SUORAAN kuuntelijaa kohti. Itse pidän siitä että Atmos -kaiuttimet ovat suunnattu kuuntelijaa kohti. (tuo on tosin makuasia joka kannattaa mahdollisuuksien mukaan testata) Tuolla katon ja seinän rajassa toimii aivan mikä tahansa kaiutin ja sen ei tarvi todellakaan olla samaa sarjaa kun pääkaiuttimet. Toki yhtenäisyys on aina hyvästä. Melkein jotkut suht suuntaavat koaksiaalikaiuttimet olisi tuonne hyvät.
kiitos vinkistä ja mietinkin tuota, että pitääkö ne suunnata kuuntelupaikkaa kohti ja silloin nuo olisi vähän hassun näköiset ( hellasärö). Eli periaattessa sinne kävisi mitkä vaan purkit melkein?

ehdotuksia valkoisista sopivista? värikin tulee sieltä hellasröstä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
kiitos vinkistä ja mietinkin tuota, että pitääkö ne suunnata kuuntelupaikkaa kohti ja silloin nuo olisi vähän hassun näköiset ( hellasärö). Eli periaattessa sinne kävisi mitkä vaan purkit melkein?

ehdotuksia valkoisista sopivista? värikin tulee sieltä hellasröstä
Oikeastaan sinne käy mitkä vain.. Nuo KEF varmaan kestäis hellasärön ? Sitten on Polk , Q Acoustics
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Oikeastaan sinne käy mitkä vain.. Nuo KEF varmaan kestäis hellasärön ? Sitten on Polk , Q Acoustics
kyllä nuo varmasti menis.Meneeköhän nämä jo liian pieniksi muovipurkeiksi?


Tai sit noi vastaavat mut pykälän isommat? Eihän tuosta kaistasta tule juurikaan kuin taustaääniä. Epäilyttää kyllä tuo muovisuus ja koko.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
kyllä nuo varmasti menis.Meneeköhän nämä jo liian pieniksi muovipurkeiksi?


Tai sit noi vastaavat mut pykälän isommat? Eihän tuosta kaistasta tule juurikaan kuin taustaääniä. Epäilyttää kyllä tuo muovisuus ja koko.
Mulla on takana min12:sta, oli tarkoitus laittaa ne kattoon ja min22:t taakse. Mutta nuo pienetkin toimivat ihan asiallisesti, subbarille menee taajuudet 150hz alaspäin. Denon 3500 vahvarin huonekorjaus on käytössä koko noiden käytössä olevalle alueelle mikä toki vaikuttaa asioihin. Mutta tosiaan kun takaa tulee erilaisia efektejä yms. niin en ole kokenut tarvitsevani järeämpi. Niin ja taustatietona pääkaiuttiminia on Amphion Argon 1:t ja subbarina Elac 2030, huone jossa ovat on suhteellisen pieni.

Ehkä jossain vaiheessa hankin ne min22:t ja heitän nuo kattoon kiinni, jos jaksan askarrella paskarrella sen valtavan johtovyyhden piilottamisen kanssa. :D
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Mulla on takana min12:sta, oli tarkoitus laittaa ne kattoon ja min22:t taakse. Mutta nuo pienetkin toimivat ihan asiallisesti, subbarille menee taajuudet 150hz alaspäin. Denon 3500 vahvarin huonekorjaus on käytössä koko noiden käytössä olevalle alueelle mikä toki vaikuttaa asioihin. Mutta tosiaan kun takaa tulee erilaisia efektejä yms. niin en ole kokenut tarvitsevani järeämpi. Niin ja taustatietona pääkaiuttiminia on Amphion Argon 1:t ja subbarina Elac 2030, huone jossa ovat on suhteellisen pieni.

Ehkä jossain vaiheessa hankin ne min22:t ja heitän nuo kattoon kiinni, jos jaksan askarrella paskarrella sen valtavan johtovyyhden piilottamisen kanssa. :D
Joo johdotpa ne onki vmäiset laittaa siististi plus sitä kaapelia menee metritolkulla varsinkin jos haluaa ne piilottaa siististi. Täytyy kyl pohdiskella tätä. Oisko tää olikkari/ruokailutila meillä suunnillee jotai 18m2-20m2.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Eihän tuosta kaistasta tule juurikaan kuin taustaääniä. Epäilyttää kyllä tuo muovisuus ja koko.
Kyllä tuonne kaistaan pukataan ihan 60hz taajuuksiakin mitä avsforumilta katsellut noita waveform analyysejä. (ei tietty joka rainassa) Laita vaan niin isot mitä hellasärö antaa myöten.
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
10
Perus 7.2 kotiteatteri vahvistin hakusessa:
Nykyisen saatavuuden ja hintojen osalta, mihin kauppoihin ja vahvistinmalleihin ohjaisitte kiinnittämämään huomiota? Kellarin kotiteatterissa on Klipschin reference Theater pack kaiuttimet (8 ohm) , 4k tykki, ps4/5, chromecastit leffoille ja urheilulle. Bluetooth ominaisuus tulisi myos loytya. Rahaa ajattelin kayttaa noin 500e. Suomen kauppojen hyllyt ovat melko tyhjat ja saksassakin nayttaisi hinnat olevan nousussa.

Tarjolla on Denonin X1600 ainakin joissain kaupoissa. Onkohan nailla saatavuuksilla odotettavissa mitaan black Friday tarjouksiakaan?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Perus 7.2 kotiteatteri vahvistin hakusessa:
Nykyisen saatavuuden ja hintojen osalta, mihin kauppoihin ja vahvistinmalleihin ohjaisitte kiinnittämämään huomiota? Kellarin kotiteatterissa on Klipschin reference Theater pack kaiuttimet (8 ohm) , 4k tykki, ps4/5, chromecastit leffoille ja urheilulle. Bluetooth ominaisuus tulisi myos loytya. Rahaa ajattelin kayttaa noin 500e. Suomen kauppojen hyllyt ovat melko tyhjat ja saksassakin nayttaisi hinnat olevan nousussa.

Tarjolla on Denonin X1600 ainakin joissain kaupoissa. Onkohan nailla saatavuuksilla odotettavissa mitaan black Friday tarjouksiakaan?
Melko halpaa etsit, mutta tuota itselläkin tällä hetkellä olevaa Sonyn 1080DN:ää voi saada halvalla. Jos jostain vielä löytää...
Itse taidan palailla NAD:n pariin, kun jossain välissä on pätäkkää tarpeeksi...
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
164
Mulla alkoi vanha marantz sr 5005 reistailemaan.Ei pysy enään päällä kuin muutaman sekunnin kunnes sammuu ja virtanapin punainenvalo jää vilkkumaan.Löytyisikö joltain tietoa mitä tuolle voisi tehdä vai meneekö verkonpainoksi?
Edit.Putsasin pölyt sisuksista ja laite pysyy taas päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 633
Perus 7.2 kotiteatteri vahvistin hakusessa:
Nykyisen saatavuuden ja hintojen osalta, mihin kauppoihin ja vahvistinmalleihin ohjaisitte kiinnittämämään huomiota? Kellarin kotiteatterissa on Klipschin reference Theater pack kaiuttimet (8 ohm) , 4k tykki, ps4/5, chromecastit leffoille ja urheilulle. Bluetooth ominaisuus tulisi myos loytya. Rahaa ajattelin kayttaa noin 500e. Suomen kauppojen hyllyt ovat melko tyhjat ja saksassakin nayttaisi hinnat olevan nousussa.

Tarjolla on Denonin X1600 ainakin joissain kaupoissa. Onkohan nailla saatavuuksilla odotettavissa mitaan black Friday tarjouksiakaan?
Siinäpä ne uutena on - Denon X1600 tai Sony 1080

Melkein kyttäisin käytettyä Denonia, X3400 X3500 malleja pyörii tuossa hinnassa jotka omaa paremman huonekorjauksen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
38
Pitäisi tässä syssyllä ostella uutta vahvaria mm. PS5:n ja LG CX:n kaveriksi. Tällä hetkellä tutkaimessa olisi joko Denon X2700H tai sitten potentiaalisen hellasärön tasoittamiseksi Marantz NR1711. Vehkeet tulossa about 4x4,5m kerrostalo-olkkariin ja ainakin ihan ensi alkuun 2.0 setupilla. Mitään kultakorva-audiofiileja taloudessa ei ole, käyttö pääosin leffat ja pelit, kolmantena musiikki.

Häviääkö tuossa Marantzissa muuta kuin tehoa Denoniin verrattuna, seikka jonka en usko haittaavan ainakaan niin kauan kuin tässä osoitteessa asustellaan? Taikka onko nyt syksyllä tulossa ihan myyntiin asti jotain fiksumpia vehkeitä, näissä tämänhetkisissä vaihtoehdoissa kaihertaa hieman ainakin 4K@120Hz tukevien porttien vähyys (ja bugisuus). Ostoa on jonkun aikaa mahdollista lykätä mutta esim. vuodenvaihde alkaa olla liian kaukana.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Pitäisi tässä syssyllä ostella uutta vahvaria mm. PS5:n ja LG CX:n kaveriksi. Tällä hetkellä tutkaimessa olisi joko Denon X2700H tai sitten potentiaalisen hellasärön tasoittamiseksi Marantz NR1711. Vehkeet tulossa about 4x4,5m kerrostalo-olkkariin ja ainakin ihan ensi alkuun 2.0 setupilla. Mitään kultakorva-audiofiileja taloudessa ei ole, käyttö pääosin leffat ja pelit, kolmantena musiikki.

Häviääkö tuossa Marantzissa muuta kuin tehoa Denoniin verrattuna, seikka jonka en usko haittaavan ainakaan niin kauan kuin tässä osoitteessa asustellaan? Taikka onko nyt syksyllä tulossa ihan myyntiin asti jotain fiksumpia vehkeitä, näissä tämänhetkisissä vaihtoehdoissa kaihertaa hieman ainakin 4K@120Hz tukevien porttien vähyys (ja bugisuus). Ostoa on jonkun aikaa mahdollista lykätä mutta esim. vuodenvaihde alkaa olla liian kaukana.
Se bugi on korjattu uusissa tehtaalta tulevissa laitteissa eli jos ostat vähän myöhemmin niin todennäköisesti saat laitteen jossa parempi piirii. Nykyisiinkin saa Denonilta ilmaiseksi erillisen laitteen jolla tuo bugin pystyy kiertämään.

Itse ostin ja myös sinuna ostaisin 3700 mallin, laajennettavuutta paremmin kuin tuossa 2700 mallissa sekä parempi huonekorjain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
38
Se bugi on korjattu uusissa tehtaalta tulevissa laitteissa eli jos ostat vähän myöhemmin niin todennäköisesti saat laitteen jossa parempi piirii.
Missähän vaiheessa noita valmiiksi korjattuja laitteita voisi löytyä myynnistä, yritin vähän aiheesta googletella mutta en löytänyt oikein muuta matskua kuin tuosta erillisestä palikasta?

Itse ostin ja myös sinuna ostaisin 3700 mallin, laajennettavuutta paremmin kuin tuossa 2700 mallissa sekä parempi huonekorjain.
3700:n hinta pompsahtaa jo oman kipurajan yli ja alennuskamppiksista on käsittääkseni turha haaveilla sirupulan maailmanajassa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Häviääkö tuossa Marantzissa muuta kuin tehoa Denoniin verrattuna, seikka jonka en usko haittaavan ainakaan niin kauan kuin tässä osoitteessa asustellaan?
Mulla oli aiemmin tollanen slimmi Marantz ja vaidoin Denon 3X00 sarjalaiseen vain huonekorjaimen vuoksi, ei niissä muuten oikein eroa ollut, jos littännät riittää.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Pitäisi tässä syssyllä ostella uutta vahvaria mm. PS5:n ja LG CX:n kaveriksi. Tällä hetkellä tutkaimessa olisi joko Denon X2700H tai sitten potentiaalisen hellasärön tasoittamiseksi Marantz NR1711. Vehkeet tulossa about 4x4,5m kerrostalo-olkkariin ja ainakin ihan ensi alkuun 2.0 setupilla. Mitään kultakorva-audiofiileja taloudessa ei ole, käyttö pääosin leffat ja pelit, kolmantena musiikki.

Häviääkö tuossa Marantzissa muuta kuin tehoa Denoniin verrattuna, seikka jonka en usko haittaavan ainakaan niin kauan kuin tässä osoitteessa asustellaan? Taikka onko nyt syksyllä tulossa ihan myyntiin asti jotain fiksumpia vehkeitä, näissä tämänhetkisissä vaihtoehdoissa kaihertaa hieman ainakin 4K@120Hz tukevien porttien vähyys (ja bugisuus). Ostoa on jonkun aikaa mahdollista lykätä mutta esim. vuodenvaihde alkaa olla liian kaukana.
Ottaisin tuon Denonin huonekorjaimen takia. Tuosta Marantzin korjaimesta en tiedä, mutta 2700:lla pitäisi saada betonikuutioiden noin 120hz buusti kesytettyä. Rumia ja isojahan nämä Denonit on, mutta ei kai voi mitään....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860

Hyviä uutisia, katsokaapas mikä on teillä nyt laitteita ostaneilla että onko edes tarvetta lisäpalikoille!

Well, Forbes reports that Sound Control has confirmed that models with the serial number *******70001 are from the latest production run (i.e May 2021 onwards) and will therefore already be HDMI 2.1 bug free.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
166
Missähän vaiheessa noita valmiiksi korjattuja laitteita voisi löytyä myynnistä, yritin vähän aiheesta googletella mutta en löytänyt oikein muuta matskua kuin tuosta erillisestä palikasta?



3700:n hinta pompsahtaa jo oman kipurajan yli ja alennuskamppiksista on käsittääkseni turha haaveilla sirupulan maailmanajassa.
Hinta on toki ja jos sinulle ei ole Audussey 32xt eron arvoinen plus laajennettavuus vaikka 11.2 systeemiin lisävahvarilla niin toki tuskin tuo 2700 huono ole. Out of the box saa 9.2 kanavaa kiinni vs 2700 7.2.

itsekin mietin kauan että kumman otan ja 5.2.4 atmos systeemiä + parempi Audussey varten valitsin tuon 3700.

Marantzilta löytyy vastaavat vahvarit (ilmeisesti hieman kalliimmalla). Jotkut sanoo että Marantzin ääni on ”tummempi” mitä se sit tarkoittakaan ja kuuleeko sitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
151
Mikähän noissa Sonyn DH-590 ja -790 malleissa on kun niitä ei oikein saa mistään. Gigantillaki varastoon saapuminen siirtyy ja siirtyy kokoajan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom