mutta melkein voisin lyödä vetoa että kohta suomessa on ruuhkia kaikkialla ympäri vuorokauden ja jokaisena päivänä. Eli käytännössä en luota hetkeäkään vakuutteluihin etteikö tuossa olisi ajatuksena uittaa uusi vero autoilijan maksettavaksi.
Samaa mieltä , en löisi kanssasi vetoa, kuin äärimäisen isolla kertoimella .
Jossain kaupungeissa voisi toimia, mutta missä ruuhkamaksuille jotain pohjaa, niin Suomessa kai Helsinki, mutta luottamusmiesedustus ei alkuun sellainen että voisi kuvitella toimivaa ruuhkamaksua, saati luottaa toimivuuden säilymiseen.(*
Niissä taajamissa missä voisi kuvitella valtuuston + luottamuselimet pysyvän autoilijat huomoivana, niin ei niissä ole tarvetta ruuhkamaksuille.
Hmm, tai Espoo voisi olla edelläkäviä ja ottaa homma omiin käsiin, muuten Helsinki tekee sen heidän omasta puolesta.
(*
Tarvitaan teidensuojelu laki, eli sellainen laki jolla kuntavoisi suojella (oman tai valtion) tien, ja se tarkoittaisi sitä että tietä pitää suojella, hoitaa ja sen välityskyä, tehokkuutta ja kuntoa parantaa, sitä ei saa pienentää, heikentää, satii poistaa.
Jos jokin maankäyttö tai muu kaavamuutos uhkaa tien käyttö, sinne pääsyä, tai sieltä poistumista, ei sitä saa hyväksyä ennen autoliiton puoltavaa lausuntoa.
Autoliitonpuolto pitää saada myös jos suojellun tien lähesiyydessä, tai sinne johtavia, sieltä johtavia teitä, pysäköinti ym autoilijoiden hyvinvointiin liittyviä asioita uhataan.