Hämmästyttävää.
En ole kovin montaa autoa koeajanut, mutta olen kyllä itse käsittänyt että TOTTAKAI autosta katsotaan kaikki mahdollinen läpi.
Kesällä koeajoin jokusen autoa, aikaa oli alle puoli tuntia per auto. Hyvinhän siinä ehtii testata ilmastoinnin/radion.
Lähtiessä jäähdytys päälle, siinä sitten ajellessa tulee testata kiihtyvyys, jouset, jarrut, ajettavuus, sun muut tällaiset.
Sitten pysähtyy johonkin parkkikselle, pistää puhaltimen kuumalle ja radion päälle, pyörittelee nupit läpi, tarkistaa miltä kone kuulostaa pellin alla, kattelee kontin + takapenkin + jalkatilat läpi, kurkkaa auton alle nopsaan jne .
Sitten jää vielä ajaa roplata vivut ja muut läpi, katella vielä vähän puhaltimen ääntä yms ja ajelee takaisin ja testaa miten auto toimii lämpimänä.
Tapansa kullakin, mutta jos ~25minuutissa ehtii kaiken niin kyllä tunnissakin
Tietty voi olla että tähän asti olin tottunut autoihin joissa ei ollut edes ilmastointia, niin nämä kiinnosti testailla ja roplaaminen tulee luonnostaan. Jos on tottunut kalliisiin premiumeihin kaiken maailman automatiikoilla, niin kyllä silti testaisin itse. Eipähän tartte jälkeenpäin valittaa jos jokin ei toimi ja voi ostaessa tinkiä / korjauttaa puutteet