Useampikin 80-luvun lopun Mazda 626 taisi myös käynnistyä vaikka ruuvimeisselillä. Mazdat taisivat muutenkin olla autovarkaiden lempikohteita.
Tädin miehellä oli aikoinaan pitkä rivi uutena hankittuja 626 Mazdoja, sekä 1. koppainen 6:nen ennen kuin vaihtoi Skodan kautta Volvoon.
Näistä 626 Mazdoista lähes kaikki varastettiin heidän pihastaan ainakin kerran ja paras kolmesti, koskaan eivät hävinneet näillä reissuilla lopullisesti, vaan kaikki löytyivät parin päivän tai maksimissaan kuukauden kuluttua 20 kilometrin säteellä pihasta.
Osa löytyi paremmassa kunnossa ja osa huonommassa, mutta koskaan niille ei oltu tehty järjetöntä väkivaltaa tarkoituksella paikkoja rikkoen, vaan enemmänkin käytetty pelkästään "huviajeluun" tai laittomiin bisneksiin.
Joskus 90-luvun puolivälissä tädin mies löysi alkuviikosta heidän pihastaan varastetun GD-korisen 626:sensa Kannelmäen Maxin pihalta siististi ruutuun parkkeerattuna ja ovet lukittuina saman viikon lauantaina.
Myöhempi viimeinen GF-korinen 626:nen taas varastettiin pihasta kolme kertaa ja joka kerralla se löytyi 1,5 kilometrin päästä koulun pihalta siististi parkkeerattuna ja ovet lukittuna, kun auto ryövättiin viimeisen kerran, osasi tädin mies jo ennakkoon käydä katselemassa koulun pihaa iltalenkillä ja sieltähän se löytyi parin viikon jälkeen.
Toki tuolloin 80- ja 90-luvuilla Koillis-Helsingin rauhattomammilla alueilla ja niiden ympäristössä varastettiin paljonkin autoja ties mihin käyttöön.
Tädilläni oli 90-luvulla ja 2000-luvun alkupuolella ainakin 740 ja 940 Volvot, Jeep Cherokee sekä G Astra, eikä näistä mitään yritetty varastaa kertaakaan, vaikka 626:nen lähti vierestä, joten joku taika niissä Mazdoissa oli autovarkaille.
Sen mitä olen itse omistanut 90-luvun ja 2000-luvun alun Japanilaisia autoja, niin niihin menee kyllä sisään vaikka millä henkarivilpillä ( 2.4 mm tig langasta saa parhaan koukun ) ja käyntiinkin ne saa yleensä
ottamalla virtalukon pohjan irti ja pyöräyttämällä ruuvimeisselillä tai vaikka jäätelötikulla.