Ylläpitolaturi tai muuten vaan akun lataaminen, niin ei tarvitsisi ajaa turhaan? Mutta jos ei ole pistoketta missään, niin ei tietysti onnistu.Vuoden 2000 bmw 323ci, 2.5l vapari ja automaatti.
Cruisella satasta 6.7l/100km, jos ei tule lähdettyä minnekään kauemmas, niin omalla ajoprofiililla (pääasiassa 2km työmatkaa kylmänä) 11.5l/100km
Tosin koska mun ajoprofiili raiskaa akun aika tehokkaasti, niin kerran viikossa täytyy kiertää joku pidempi lenkki.
Tankkaan kun valo syttyy, silloin mahtuu aika tarkkaan 60l, eli noin 2-4 viikon välein.
Sulla siis 2.5 moottori. Mulla 900cc turbo (manuaali) ja 9.2km (15 min) ajomatka suuntaansa töihin, kaupunkiajoa 50km/h. Ei tule lämmitettyä. Auto Renault Clio farkku 6/2018. Kulutus oli 6.2l/100km. Keskinopeus oli 37km/h. Mutta nyt kun oon käyttänyt autoa tyhjäkäynnilläkin, että saan sillä aikaa lumet putsattua, niin kulutus vähän nousi, nyt 6.4l/100km.
Mulla edellinen auto oli Ford Mondeo 2.0 ecoboost automaatti (203hv) ja siinäkin kulutus oli myös suuri. Muistaakseni tuota bemarin luokkaa lyhyessä ajossa (sekä kylmällä säällä).